אוףףףףףףף זה ככ לא פייר...

YaelHakeini

New member
אוףףףףףףף זה ככ לא פייר...

היום שבוע 7. היינו אמורים לראות דופק, אבל העובר נשאר כמעט באותו גודל שהיה לפני עשרה ימים ואין דופק. הרופא אמר להמשיך את כל התרופות (אסטרוגן, זריקות פרוגסטרון, קלקסן) ולבוא עוד שבוע אבל תכלס ברור לי שזה הסוף. היה לי לפני שמונה שנים בדיוק סבב כזה שאחריו עשינו גרידה וביופסיה של העובר ומצאו מוטציה גנטית קשה (טריזומיה 13).
כזו רכבת הרים... זה היה הריון מתרומת ביצית (כלומר 25 אלף דולר) אחרי שנתיים נסיונות כושלים. הבטא התחילה מ-13 אז הספדתי אבל אז עלתה יפה ואפילו ראו שק ועובר קטן אז כבר ממש התרגשתי. אוףףףףףףףףףףףףףףף. מתה לבכות אבל אני בעבודה אז עושה את עצמי מול כולם...
ושאלה פרקטית: קראתי פה תשובות מאירוח של קופרמינץ שהזכיר משהו בשם ׳נוגדנים עצמוניים׳. מישהי יודעת איך זה נקרא באנגלית או מה זה בכלל? תודה!
 
מצטערת מאד לשמוע

שולחת חיבוק ומחזיקה אצבעות שבכל זאת תופתעי לטובה

לגבי נוגדנים עצמוניים, בדקתי וזה נקרא באנגלית autoantibody. אלו נוגדנים שנוצרים נגד תאים/רקמות שקיימים בגוף והגוף לא אמור לתקוף. הם יכולים לגרום לכל מיני מחלות אוטואימוניות, תלוי בחלבון הספציפי שאותו הם תוקפים. במצב רגיל הגוף אמור לדעת לזהות תאים של עצמו ולא לתקוף אותם. נדמה לי שחלק מהבדיקות שעושים לפני טיפולי פוריות כוללות בדיקות לראות אם יש נוגדנים כאלו.
 
חיבוק. גם לא פייר וגם אין את מי להאשים- מאד מתסכל וכואב

לגבי קופרמינץ, אחת הסיבות שישנה לקרישיות יתר שאינה תורשתית היא התפתחות של נוגדנים. נקרא תסמונת APLA.
ראיתי עכשיו שבאתר של הכללית יש הסבר די ממצה
https://www.clalit.co.il/he/pregnancy_and_birth/pregnacy/Pages/recurrent_miscarriages.aspx
 

YaelHakeini

New member
תודה עבור הלינק. מאד מעניין.

היו לנו כבר בעבר הריון כימי (ביטא שעלתה ואז ירדה), הריון והפלה בשבוע 6 בגלל הפסקת דופק וטריזומיה, והפלה בלתי מוסברת (אולי בגלל פוליפ) בשבוע 14. כך שלצערי מבינה את התהליך...
&nbsp
 
אצלי הפלה ספונטנית בשבוע 14 "הספיקה" כדי לשלוח לברור קרישיות

ההפלה בגלל הטריזומיה כנראה לא קשורה לענין והריון כימי לא תמיד "נחשב" אצל הרופאים להפלה. עכשיו יש לך שוב סיפור של הפסקת דופק ואני מניחה שהביצית מתורמת צעירה, כך שהסיכוי לבעיה כרומוזומלית נמוך.
כך שיתכן שיש כאן סיפור של הפלות חוזרות על רקע משותף, ואולי שווה לבדוק קרישיות יתר - תורשתית ונרכשת (כלומר נוגדנים )
קרישיות יתר והפלות חוזרות זה השטיק של קופרמינץ. לפרופ' כארפ מתל השומר יש את הקטע שלו והוא מדבר על תגובה חיסונית של האמא שתוקפת את העובר/שיליה (שוב נוגדנים אבל משהו אחר). ואז הגישה שהוא מציע היא טיפול בסטרואידים שמרגיעים (לא רוצה לכתוב מדכאים כי זאת מילה מלחיצה) את מערכת החיסון.
 

YaelHakeini

New member
תודה לך. קבעתי ייעוץ עם קופרמינץ כי כבר מכירה אותו

טיפל גם באחותי וגם אני בקשר איתו כבר מהסיבוב הקודם. אני עם קלקסן 60 כבר מיום ההחזרה, אבל הוא אמר לי שיש עוד כמה טריקים ושנדבר. לא מכירה את כארפ...
 

journe y

New member
הלב נכמר, לא הוגן

 
למעלה