החזרת עובר טרי- כן או לא

החזרת עובר טרי- כן או לא

שלום לחברות הפורום,
עברתי שאיבה ביום ראשון של 19 ביציות (פוליציסטית). הפרוטוקול הראשוני היה שכל העוברים יילכו להקפאה, הגוף יירגע ואז נחזיר בלסטוציסטים קפואים. בסוף קיבלתי אוביטרל ולא דקפפטיל כי האסטרודיל לא הרקיע שחקים כמו בד"כ (2200). לשמחתי השאיבה הלכה טוב, והרופאים החליטו על שינוי בתכנית- החזרה של טרי בגלל הנתונים ההורמונלים הטובים. אני קצת בגירוי יתר (בטן נפוחה ורגישה) ובאופן כללי לא מרגישה הכי טוב. אני מאוד חוששת שהחזרת הטרי לא תצליח בגלל שהרירית ספוגה בהורמונים. אציין כי בסבבים הקודמים, 2 החזרות של בלסטוציסט טרי הסתיימו בהריון כימי והחזרה של בלסטוציסט מוקפא הסתיים בהצלחה כבירה של תינוק מתוק שהוא היום בן חודשיים. לעומת זאת, החזרת 2 הבלסטוציסטים המוקפאים שנותרו לי מהסבב הקודם לא הצליחה. חוששת "לבזבז" עובר. מה דעתם וניסיונכם (ותודה למי ששרדה לקרוא עד הסוף...
)
 
לדעתי לחכות.. אבל לא בהכרח מהסיבות שציינת

משארת שרופאים כבר אמרו לך, ושיש לך את השיקולים שלך למה לחזור לטיפולים פחות מחודשיים אחרי לידה. אך אציין בכל זאת למקרה ולא אמרו לך.. מחקרים מראים שכניסה להריון כל כך מהר אחרי לידה יש בה עליה בשיכחות של בעיות הן לאם והן לעובר.
&nbsp
פרט לזה.. אם את כבר סובלת מגירוי יתר, לא כדאי להחמיר את המצב עד יותר.
&nbsp
תרגישי טוב יקירה ובהצלחה.
 
עכשיו כשחושבת על זה.. התסמינים שציינת

לא בהכרח מסמנים גירוי יתר. האם עשית ספירת דם שאיששה גירוי?
נפיחות בבטן וכאבים זה לא בהכרח גירוי יתר. בגירוי יתר המים לא נספגים טוב במחזור הדם וזה תופעה מסוכנת שמחייבת מעקב רפואית.
 
בדיקות דם

אכן עשיתי בדיקות דם והן היו סבירות (אסטרודיל של 1100) ועל כן הוחלט להחזיר.
החלטתי ללכת עם הרופאים ועשיתי את ההחזרה היום. תחזיקו לי אצבעות...
 
בהצלחה !!! הכוונה ספירת דם...

E2 לבדו לא אומר אם יש גירוי יתר. רק ידוע שכאשר ה e2 לפני הזרקת מבייץ הוא כ 10 אלף ומעלה אז הסיכון לגירוי עולה אם יש חשיפה לבטא או נגזרותיה. כדי לבדוק אם יש גירוי יתר, עושים ספירת דם ואולטרסאונד לראות כמות נוזלים והיכן מרוכזים ולפי זה מחליטים מה דרגת חומרת הגירוי.
על פניו.. לא נשמע שהרופאים חוששים שמה שיש לך זה גירוי יתר (או שאם כן חושדים בכך אז נוהגים ברשלנות ולא בודקים).
&nbsp
מאחלת המון אצלך עם ההחזרה ורק בריאות
 
נתקעתי בשאיבה חודשיים אחרי לידה,

תחכי קצת, יכול להיות שהגוף לא חזר לעצמו אחרי הלידה,
מדהים אותי שעשית טיפול אחרי לידה. בהצלחה ומזל טוב.
&nbsp
&nbsp
 

נועה312

New member
האמת

שקשה לי להבין.
מי הרופא שעושה שאיבה חודשיים אחרי לידה כשהגוף עוד לא הספיק להחלים מהטראומה שהוא עבר בהריון ולידה?
למה לרוץ? אם את לא בת 44, למה לא להינות מהילד שנלחמת להביא קודם? בגיל חודשיים הוא אולי מחייך כמה פעמים ביום וזהו, עוד לא הכרת אותו, את הצחוק שלו, מה מצחיק אותו.. תני לעצמך זמן להתאהב בו.
אני מבינה כשהריון נוסף קורה בטעות כשיש ילד בן חודשיים, זה קרה לסבתא שלי, אבל דוד ודודה שלי שנולדו בהפרש של 11 חודשים לא סובלים אחד את השניה והרבה מזה נובע מזה שהיא עניינה את סבתא שלי יותר מהרגע שהיא נולדה. אין מצב שהייתי עושה הפרש כזה בכוונה תחילה.
 
אולי היא התכוונה שנתיים?

אחרת באמת לא ברור איך היא הספיקה לעשות שאיבה, ולפני כן 2 החזרות.. ומי הרופא שבכלל הסכים לזה..
למיטב ידעתי רופאים דורשים מינימום במינימום חצי שנה.. ומבחינת משרד הבריאות למשל ההמלצה הרשמית היא שעדיף לחכות שנה לפחות בין לידה להריון (לא בטוחה כל כך באיזה הקשר זה רשום.. במקרה קראתי בויקיפדיה על אספרגר בעקבות כתבה על כך שזה שהתסמונת נקראת על שמו סייע לנאצים. וראיתי שרשום שם (בהסבר על אספרגר) שהריונות צמודים מעלים סיכון וציטטו את משרד הבריאות בקביעה שמומלץ לחכות לפחות שנה.. אבל לא יודעת אם זה אכן מבוסס.. לא בדקתי..)
 
בן שנה וחצי- טעות!

היי, תודה לכל המגיבות. לא הבנתי את התגובות עד שנכנסתי וראיתי שרשמתי בטעות חודשיים... כמובן שזה בלתי אפשרי. כשהוא היה בגיל חודשיים אני עוד בקושי יכולתי לשבת
הוא קצת יותר מבן שנה וחצי, ועכשיו הכל מסתדר לכן
 

נועה312

New member
כן חחח עכשיו זה מסתדר

שיהיה בהצלחה!
הייתי מנסה להחזיר טרי אם הגירוי יתר ממש קל. לי היה אסטרדיול של 15000 יומיים לפני השאיבה שנקלטתי עם טרי בה. אני מקווה שגם יהיו לך הרבה מוקפאים מהשאיבה.
 
הייתה לי שאיבה עם מעל ל 65 אלף

יומים לפני שהפסקתי להזריק גונל.. ולכן סביר שאפילו עלה מעל 100 אלף עד הזרקת מבייץ.
נקלטתי מטרי אך לצערי עד שחלף לגמרי הגירוי יתר גם ההריון ההוא חלף. אבל 4 החזרות אכ (ההחזרה ה 9) נקלטתי ב"ה להריון תקין... שגרם לכך שכל הדרך הארוכה הייתה שווה את זה תודה לאל.
 
גם אני פוליציסטית ותמיד "נשאבת" במספרים דומים

כלומר, סביב 20 +-
עם אסטרודיל מעל 11,000 והזרקת דקפטטיל- הוחזר טרי
עם אסטרודיל סביב 6000 והזרקת דקפטטיל +אוביטרל - הוחזר טרי
&nbsp
אני תמיד סובלת מכמעט גירוי יתר ותמיד כואב ומבאס, אבל אני מעדיפה החזרת טריים..
&nbsp
בהצלחה!!
 
למעלה