חיפוש זרע נדיר- כתבתי גם בפורום אזוספרמיה

אמאבא17

New member
חיפוש זרע נדיר- כתבתי גם בפורום אזוספרמיה

שלום לכולם.
לאחר חודשים של בדיקות ושוטטות בין התכתבויות בפורומים השונים, ולאחר ביצוע כל הבדיקות הנדרשות, הגיע הזמן לשאול בעצמי את השאלות מאנשים בעלי נסיון אישי בתחום.
היינו לפניי שבוע אצל דוקטור מדג'ר לאחר ביצוע כל הבדיקות. בעלי אובחן עם אזואוספרמיה לא חסימתית. ככל הנראה יש לו Maturation Arrest (מחכים לבדיקת הקריוטיפ בשלמותה שתאשר זאת). הוצע לו ע"י הדוקטור לבצע ניתוח tese על מנת לחפש תאי זרע ברקמת האשך. חשוב לציין שהיינו לפניי כחודש אצל הרב שלזינגר שחשף בפנינו אפשרות של חיפוש זרע נדיר במעבדה. הרב המליץ לנו על מעבדת סייטוביט שמסתבר שהיא קשורה אליו אבל לא מצאתי הרבה חוות דעת בקשר אליה. בנוסף, קראתי באינטרנט על אותה השיטה במעבדת mfc שקשורה לדוקטור ברקוביץ ובשיטת ברטוב.
ולמען האמת אני ממש מבולבלת!!!!
לאן ללכת? אצל מי עדיף? האם לעזוב כרגע את דר מדג'ר ולקבוע פגישה עם ברקוביץ? או שלא חייב להיות קשר בין המעבדה לרופא מסוים? מה העלויות? יש פה מישהו שאובחן באותה ההבחנה ושנמצאו תאים בבדיקת מעבדה כזאת שהובילו להריון בסופו של דבר?
אודה לכם על כל עזרה ופיסת מידע בעיקר מתוך חוויה והתנסות אישית שלכם או של קרובכם. שוב, תודה!!!!
בשורות טובות לכולנו אמן
 

תלתלית20

New member
אזוספרמיה

אצלנו גם יש אזוספרמיה אבל חסימתית, כלומר יש ייצור זרע תקין אך הוא לא יוצא בזרימה ולכן בעלי עבר tesa שזו שאיבת זרע בהרדמה מלאה ישירות מהאשכים. באזוספרמיה לא חסימתית יש בעיה בייצור הזרע ולכן הניתוח הוא יותר פולשני כי צריך ממש לחפש תאים. יש כמה מעבדות בארץ המתמחות בחיפוש תאי זרע ברמה גבוהה מאוד ובפורום אזוספרמיה קראתי על כמה וכמה זוגות אשר הלכו על האופציה הזו לפני שפנו לניתוח ואכן הצליחו לאתר תאי זרע. אני חושבת שעושים בדיקות ראשוניות על מנת לראות אם אכן יש טעם בחיפוש התאים במעבדות הללו מאחר וזה לא סיפור זול...בזמנו התייעצנו עם מדג׳ר ועם רביב, ובסוף רביב ביצע את השאיבה (פרטי, באסותא). הקפאנו את המנות וכעת בתהליכי ivf. אזוספרמים הולכים ישר לivf מאחר והזרע לא מתאים להזרעות.
אגב, במקרים כאלה בדרכ עושים את ההפריות באיקסי (הזרקת זרעון בודד לתוך ביצית). אנחנו התחלנו את התהליך ממש לא מזמן אבל מסיפורים רבים התעודדתי שגם אנחנו - הזוגות האזוספרמיים - זוכים לילדים :)
שיהיה לכם בהצלחה!!!
 

אמאבא17

New member
לתלתלית20

תודה רבה רבה על העזרה!!!
אמנם המצב שלנו טיפה שונה, אבל בהחלט מעודד לשמוע על חוויות דומות נוספות. מקווה שימצא אצלנו זרע (ושהוא יהיה מספיק טוב) שיוביל לIVF ולכם מאחלת הצלחה גדולה ובע"ה שתתבשרו בבשורות משמחות בקרוב!

אשמח לשמוע מאנשים נוספים בקשר למעבדות שכתבתי ובכלל על התהליך של חיפוש זרעים בודדים לאנשים עם אזוספרמיה.
 

נועה871

New member
מצב ממש דומה ויש לנו תינוקת מהממת בת שנה!!!מצב

אזוספרמיה אבל חסימתית(ככה טוענים אם כי לא בטוחים הרופאים)
בודדים ללא תנועה
המליצו לנו על טסה אמרה שבלי ניתוח חבל על הביציות שלי שישאבו
התיעצנו עם רב אמר שננסה פעם ראשונה בלי הטסה .האחיות והרופאים התנגדו
אבל גם אנחנו התנגדנו לניתוח לא ראיתי תצמי שאיבה ראשונה בחיי בלי בעלי (כי הגבר נכנס לניתוח במקביל)
קיצר ניסי ניסים מ32 ביציות ששאבו לי 14 הופרו מהבודדים המעטים שהיו בזרע
אחת מהם בת שנה אוטוטו! ועוד 11 בהקפאה טפו טפו
אז ראשית אין יאוש כלל
שנית ממליצה על ברטוב אם כי עשינו במעבדה רגילה אבל ביררתי אז על ברטוב ולא הלכנו כי לא הסתדר לי טכנית
 

אמאבא17

New member
כיף לשמוע סיפורים כאלה!!!

גם אנחנו חוששים מאוד מהניתוח.. יום שלישי הקרוב בעלי יעשה את הבדיקה בmfc, מקווים מכל הלב לבשורות טובות אמן!!!
תגדלו את הנסיכה בנחת אמן!!!
 

MORI68

New member
אזואוספרמיה לא חסימתית

היי,
בעלי גם אובחן כאזואוספרמיה לא חסימתית. ביום שני האחרון הוא עבר ניתוח שנקרא MICRO TESA ע"י ד"ר רענן טל. אחד הרופאים המקצועיים והנחמדים שפגשנו. גם לנו הוצע לעשות חיפוש זרע במרכז ברטוב/MFC אבל בעלי אובחן עם תסמונת קליינפלטר, לכן הסיכויים למציאת זרע במעבדות אלו היו דיי קטנים, אז החלטנו ללכת על הניתוח. חשוב לי לציין כי עלות הניתוח היא מעל 30 אלף ש"ח, לנו היה ביטוח פרטי בהראל שכיסה את כל ההוצאות. לא התעסקנו עם זה כלל, הכל נעשה דרך המרפאה של ד"ר טל. מאוד מקצועיים, מתקשרים, שואלים, מבררים.
את הניתוח עשינו באסותא ראשון לציון, ואני במקביל הייתי מוכנה לשאיבה. אחרי הניתוח ד"ר רענן טל יצא אליי ולא היה אופטימי כל כך עם התוצאות, אבל עדכן אותי כי ממשיכים לעשות חיפוש אצלם במעבדה. (מסתבר שאלו אותם אנשים שעובדים במרכז ברטוב וMFC). אחרי 3 שעות ד"ר רענן טל חזר אליי ב10 וחצי בלילה ועדכן אותי כי נמצא זרע! אומנם הוא לא מבטיח דבר ולא ידי מה טיב הזרע אבל אמר שיש עם מה לעבוד למחרת (ביום השאיבה שלי). למחרת עשיתי שאיבה אצל ד"ר אריק כהנא (מומלץ ביותר), וכבר למחרת הודיעו לי כי הצליחו להפרות 7 עוברים! היום אני נמצאת ביום השלישי שלפני ההחזרה ומייחלת ליום שבו אתבשר בשורות טובות! אבל צריך להאמין!! מה שקרה אצלנו היה פשוט נס! אין דרך אחרת לתאר את זה. מקווה שזה נותן מעט אופטימיות =)
 

אמאבא17

New member
וואי בהחלט נס

מאחלת לך הריון תקין ובריא בע"ה!
תודה על העידוד! הסיפור שלך בהחלט נותן תקווה!

אשמח לדעת האם לבעלך היו או ישנן תופעות לוואי לאחר הניתוח?
 

אמאבא17

New member
תודה על העזרה

אנחנו נבצע את הבדיקה בmfc,
מקווים לבשורות טובות! ��
 
למעלה