מטופלת חדשה, אשמח לעצה ממנוסות ממני

מטופלת חדשה, אשמח לעצה ממנוסות ממני


כאמור אני חדשה בטיפולים, אחרי כמעט שנה של ניסיונות להרות הלכנו להתייעצות עם רופא נשים מומחה לפוריות, ובבדיקות גילו לבעלי מורפולוגיה 0 בשתי בדיקות שונות. הרופא החליט לעשות ניסיון אחד להזרעה (היה כנה והודה שרב הסיכויים שלא יצליח עם הנתונים שלנו, אבל אמר שלדעתו שווה לתת לזה ניסיון אחד), והחל מחודש הבא להתקדם ל-IVF עם ICSI. הרופא הוא במקרה גם ראש מחלקת IVF בבית חולים והוא דאג שנתחיל בטיפולים מיד במחזור העוקב, שזה בעצם עכשיו - ההזרעה בעוד כמה ימים.
העניין הוא כזה- אמנם הצוות ביחידת IVF מקסימים מקסימים מקסימים, גם האחיות וגם הרופאים, אבל קצת קשה לי עם זה ש(למעט המזכירה)בכל פעם אני פוגשת פנים אחרות ולא יודעת מי זה יהיה הפעם. מאז שהופננו למחלקה לא ראיתי אפילו פעם אחת את הרופא שליווה אותי עד אז ומאוד חסר לי הליווי האישי.
אני מניחה שזה ישתפר ככל שאכיר את הנפשות הפועלות במחלקה, ובאמת שכולם שם יוצאים מגדרם כדי לעזור ולתמוך ככה שאין לי מילה רעה להגיד עליהם ולמען האמת אני מרגישה רע שזה בכלל אישיו מבחינתי. תגידו את האמת- אני סתם לחוצה? מפונקת? לתת לזה זמן פשוט?
 

טוליתי

New member
טבעי מאוד שבתהליך כה אינטימי, כשאת חשופה כל כך

תעדיפי שהרופא שמטפל בך יהיה מוכר. אין לך מה להרגיש רע, זהו השיקול של נשים רבות שפונות לרופא פרטי.
מכיוון שהגעת ליחידת ה-IVF דרך רופא שהוא מנהל המחלקה, מציעה לפנות אליו ולבקש מענה לשאלותייך ולצרכייך.
בתור מטופלת ותיקה מאוד שנכסת ליחידת ה-IVF שלה, וכולם כולל כולם מכירים אותה ושואלים לשלומה (כולל השומר בכניסה לבית החולים שבטוח שאני עובדת שם), מאחלת לך שתעופי משם כי לא תצטרכי אותם, לפני שיכירו אותך.
&nbsp
&nbsp
 
ממשיכה את קו ה"שומר" של טוליתי


כשהשומרים בחנייה מוותרים על סריקת האוטו...
כשאת באה לשאיבה ונציגת הקבלה כבר הכינה לך מראש את הניירת...
כשאת מבקשת עבודה מול אחות מהממת ונענים לבקשתך...
ואפשר להמשיך....
מאחלת לך שהות קצרצרה במחלקה .
זה הכי מ ובן שאת חוששת - אין לך במה להתבייש

בהצלחה
&nbsp
 

בלונזית

New member
השומר

אצלי עד היום כשיוצא לי להגיע לקופה, ואיני מטופלת כבר הרבה הרבה זמן, השומר עדיין זוכר אותי מהטיפולים המאוד מאוד ארוכים. הוא ראה אותי בכזו תכיפות (מס פעמים בשבוע) שהוא זוכר אותי עד היום
 
אמן ואמן שאני אעוף משם לפני שיכירו אותי

אני מסכימה שאת השאלות נכון להפנות לרופא שהפנה אותי ושהוא ראש המחלקה, אבל השאלה אם יש לך איזה רעיון איך אני בכלל מגיעה אליו? כי הוא אף פעם לא שם כשאני באה :/ הגעתי אליו במקור דרך כללית מושלם שיש 3 ייעוצים בשנה ככה שאם אני אקבע אליו תור כמו פעם זה גם עולה לי עוד כסף וגם אני בעצם מבזבזת עוד ייעוץ וזה קצת חבל לי כי אני שוקלת אולי לנצל את הייעוצים האלה להגיע לאחד התותחים כמו בר חווה שקראתי עליו פה הרבה (אם כי התור היחידי שהצלחתי לקבוע הוא עוד כמעט חצי שנה)
 
זה החיסרון העיקרי בציבורי... שברוב המקומות זה אומר

שכל פעם תטופלי ע"י רופא אחר.
הרבה זוגים נכנסים להריון גם בטיפול ציבורי. לדעתי אלא אם מראש יש בעיה מאתגרת במיוחד, אז דווקא טיפול IVF ראשון לדעתי אין הכרח לעשות בפרטי. אם הטיפול נכשל אז בהחלט ניתן לשקול לעבור.
&nbsp
מה שכן.. התשובה הזו היא תשובה כללית. במקרה של מורפלוגיה 0%, ממליצה בחום לשקול מיון זרע. ולפני כן לעשות בדיקת זרע בהגדלה (יש שתי מעבדות בארץ- ברטוב ו mfc) כדי לבדוק תועלת במיון זרע. לא כל רופא/מרפאה עובד איתם. במידה ויוצא בבדיקה שמיון זרע יעזור הייתי קודם כל בוחרת מרפאה שעובדת איתם. אתם יודעים מה הבעית פריון שלכם, חשוב להתייחס אליה ולא להיכנס "לפס ייצור" ivf אצל רופאים שמתעלמים מהבעיה הזו וגוררים נשים סבבים ארוכים עד שנופלים על זרעון תקין במקרה (במקום מראש למקסם סיכויים).
הערה- אני מניחה שעשיתים יותר מבדיקת זרע אחת, לא קובעים כלום על סמך בדיקה אחת, וכמובן שהייתם אצל אורולוג מומחה פריון הגבר. חובה (!!!) ללכת לייעוץ כזה לפני החלטה על ivf. לעיתים הטיפול הנדרש הוא בגבר ולא ivf בכלל...
 
לא היינו אצל מומחה פוריות הגבר

יש לך המלצה למישהו ספציפי באיזור השפלה?

זה נורא מעצבן כי דווקא שאלתי את הרופא שלי אם אין רופאים שמתמקצעים בפוריות הגבר והוא טען שאין צורך ללכת לכזה כי "ממילא אין מה לעשות אצל הגבר". מודה שזה היה נשמע לי חשוד, אבל נמאס לי כבר שאני צריכה לבדוק כל דבר שהם מייעצים לי שבע פעמים, קשה לי שאני צריכה לרוץ לבדוק כל הנחיה שנותנים לי, יש לי חיים מעבר לטיפולים האלה ולמרות שרק התחלנו זה כבר מגיש כאילו בלי להבין בזה ולבדוק כל הזמן את הרופאים שלי אני לא אתקדם לשום מקום
אבל מאוד קשה לי לערער על עמדה של פרופסור שהוא מנהל מחלקת IVF בבית חולים גדול כי אני בטוחה שהוא מבין בזה יותר ממני ואין לי אפילו את לקסיקון המונחים המקצועיים שיאפשר לי לנהל שיחה אינטליגנטית בעניין
 
קודם כל תתחילו מאורולוג מומחה פריון הגבר

יש איזה 3-4 מומחים גדולים, שפי, מג'דר ולא זוכרת את השניים האחרים.
בחלק מהמקרים בהחלט יש מה לעשות...
בהקשר הזה תראי למשל את התוכנית שאורלי וגיא עשו בנושא. גם אותם לא שלחו לאורלוג אלא ישר ל ivf, ואכ הם גילו שיכלו לטפל בבעיה של גיא ולא ללכת ל ivf אלא הזרעות.
&nbsp
ממש מרגיז שיש רופאים שמחליטים החלטות כמו "אין מה לעשות" כשזה לא תחום ההתמחות שלהם ומשארת שהוא לא בדק את בעלך...
&nbsp
חשוב מאוד שתתחילו מאורלוג מומחה פריון הגבר. בחלק מהמקרים אכן אין מה לעשות בנידון אך לפחות תדעו אם זו בעיה שצפויה להחמיר חלילה, או לחילופין בעיה זמנית.
&nbsp
המון הצלחה!
 
שוכנעתי, אדבר הערב עם בעלי שיקבע תור לאורולוג מומחה פוריות

איזה מזל שהתייעצתי פה ושענית לי
 

בלונזית

New member
באיזה קופה את?

אם את במכבי יש מרפאות לבריאות האישה, בהן מטפל בך רופא אחד
 

פאשון

New member
זה בכלל לא פינוק לדעתי

אני כשעברתי לIVF, לא התלבטתי בכלל. זה היה ברור שאלך לפרטי ובדיוק בגלל הסיבה הזו שרציתי מישהו שילווה אותי באופן אישי.
זה תהליך ארוך. כדאי שיהיה שם מישהו שייתן יחס אישי וילווה אותך. בכלל לדעתי ביטחון ברופא זה כלל מספר אחת.
אבל - וזה אבל גדול, תזכרי שזו הוצאה עצומה יחסית למסלול ציבורי.
ועוד דבר - אם זו המורפולוגיה אני ממליצה לכם ללכת ישר למיון ברטוב שהבנתי שיש עליו המלצות טובות. וזה ניתן רק בפרטי.
מחזיקה לך אצבעות.
 
מיון ברטוב זה עם איזה רופא שאני בוחרת?

יש לך המלצה ספציפית?
ואם תוכלי לפרט מה הכוונה "הוצאה עצומה" אני אשמח כי האמת שאין לי מושג בכלל בעלויות אפילו לא בערך..
 
הקופה לא משתתפת במיון זרע

ולכן העלות (4000 שח) נופלת על הזוג.
&nbsp
לא כל רופא עובד עם כל מעבדה.. חשוב לברר מראש.
&nbsp
בנוסף, עבור מרפולוגיה 0 חשוב לעשות בדיקת זרע אצלהם לפני כדי לוודא שמיון יעזור.
&nbsp
אבל שוב, קודם כל אורולוג מומחה פריון הגבר. זה הדבר הראשון שעכשיו את צריכים לעשות.
&nbsp
בהצלחה
 
4000 ש"ח לסבב רק על המיון??

זה אומר שהאופציה היחידה שלנו אם נבחר בדרך הזאת היא לקחת הלוואה או לחלופין לספר להורים על הטיפולים ולהתחנן לעזרה

מיליון תודות על התשובות, אני כ"כ שמחה שמצאתי את הפורום הזה, אתן ממש מוציאות אותי מהאפלה..
 
מצטערת... אולי אחד האירגונים כמו טלי ביד רמה

יכול לתת לכם הלוואה בתנאים מסובסדים.
&nbsp
בנוסף בלי קשר כתלות במשכורת שלכם יתכן ואתם זכאים לתנאים נוספים (בשל הטיפולים לא קשור למיון) כגון הקלה בארנונה. לא זוכרת מה התנאים לכך, רושמים פה פוסטים מידי פעם. תחפשי בחיפוש בפורום (לא דרך הסמארטפון) "ארנונה".
 
וואו, ממש תודה על כל המידע!

פעם ראשונה שאני שומעת על טלי ביד רמה, נכנסתי עכשיו לאתר שלהם והתחלתי לכתוב להם מייל כדי להבין אם הם יכולים לעזור.
ותודה על ההסבר לגבי הארנונה. לצערי אנחנו שוכרים חצי מדירה מחולקת אז זה לא רלוונטי לגבינו אבל אני שמחה לשמוע שהעזרה הזאת קיימת למי שזה כן רלוונטי לו
 
יש לדעתי עוד אירגונים.. שווה אולי לשאול בפוסט נפרד...

כי ככה יתכן ובנות יפספסו.
&nbsp
אבל חוזרת ואומרת, קודם כל אורולוג מומחה פריון הגבר.. הכי טוב לטפל במקור לבעייה, במידה וניתן.. בחלק מהמקרים אחרי טיפול לא נדרש ivf. לחילופין בחלק מהמקרים האורולוג אומר שאין פתרון מהצד של הגבר. לא תדעו עד שלא תבדקו. תדרשו שגם ישלח אתכם (את בעלך) לבדיקות מורחבות של זיהומים. אצלנו לא שלחו, אבל הבנתי שזה כן יכול לגרום לבעיות בזרע.. (אחד מרופאי הפריון שהיינו אצלם בציבורי היה מופתע שלא שלחו אותנו, אז החליט במקום שנבזבז זמן שוב על אורולוג ובדיקות פשוט לתת לבעלי אנטיביוטיקה רחבה... לא בטוחה שזה הדבר הנכון לעשות אך זרמנו).
&nbsp
אם חלילה אין מה לעשות ע"מ לשפר את הזרע, אז לפני שהולכים על מיון זרע, כדאי במקרים של מרפולוגיה 0 לעשות קודם בדיקת זרע במכון של מיון הזרע (ברטוב/mfc). כדי שיגידו אם מיון יעזור בכלל. עלות הבדיקה היא כאלף שח ומקבלים עליה החזר מסויים אם אכן עושים אכ מיון זרע.
&nbsp
בנוסף.. לא זוכרת אם כבר רשמתי.. אבל לפגמים מסוג מסויים הראו שתוסף תזונה E400 עוזר. לא יודעת אם זה יעזור אצל בעלך, אך זה סהכ ויטמינים.. שווה לנסות. אם יש בעיות נוספות פרט למרפולוגיה (צמיגות וכו) יש תוספי מסון נוספים שמומלצים. שימו לב שההשפעה של כדורים שנלקחים היום הם חודשיים-שלוש קדימה, אז לא לצפות להשפעה מיידית, וחייבים להתמיד.
&nbsp
בהצלחה !!
 
קבעתי תור ליגאל מדג'ר ליום חמישי הקרוב

ואני בודקת ממש ברגעים אלו לגבי מיון ברטוב ולגבי התוסף.
ושוב תודה על התשובות המפורטות
זה כ"כ מייאש לחפש לבד את התשובות כשהנושא גם ככה כואב ומתסכל
 
למעלה