שאלת חומצה פולית ובעיות קרישיות

שאלת חומצה פולית ובעיות קרישיות

היי לכן שוב,

לבנות עם בעיות קרישיות... איזו חומצה פולית אתן נוטלות? אני נוטלת את זו של ה400 מיקרוגרם של דרך חיים שמוכרים בקופ"ח כללית. קופרמינץ לא המליץ על 5 מ"ג כמו שקראתי ברחבי האינטרנט. מה שכן, הבנתי לאחרונה שיש כמה סוגים של חומצה פולית וחלק נספגים טוב יותר וחלק פחות... מישהי בעלת ניסיון ויכולה לאמל"ק?

תודה
 
אני שקלתי להחליף למטאפולין

שזו נגזרת אחרת של חומצה פולית, שיותר קלה לספיגה. אך דיאטנית במרפאה בה מטופלת אמרה שזה לא נבדק מספיק ולחץ לא ממליצה עדין.
לפי האינטרנט יש לזה גם תופעות לוואי לא נחמדות.
&nbsp
לגבי מינון.. לרוב ממליצים על 400 מיקרוגם (פרט לבר חוה ורופאים מועטים שממליצים על 5) אלא אם יש לך פגם ב MTHFR. למי שיש את הפגם הנל רוב הרופאים טוענים שיש לקחת 1-5, קופרמינץ עדיין טוען ש 0.4 מספיק. אבל כאן הוא נראה לי שבדעת מיעוט.
 
יש הומוזיגוט בMTHFR

ואכן קופרמינץ המליץ להישאר על 0.4. בפורום של כללית הומלץ לי על 5. מתלבטת כי ראיתי דיבורים על זה שגם יותר מדי זה לא בריא לעובר (שהלוואי ויהיה כבר כזה שוב פעם).
&nbsp
בשביל לקחת נגיד 1 צריך מרשם רופא?
 
לא צריך מרשם גם לא ל 5...

לא יודעת מה להגיד לך.. גם אני המוזיגוט, ומתלבטת כל הזמן.
&nbsp
המחקר שהראה שכביכול עודף מעלה סיכון חלילה להיות על הספקטרום האטיזים (שלא נדע), הוא מחקר ביזיוני. היו להם סהכ 3 נשים כאלה אם זוכרת נכון, על 3 נשים לא בונים סטטיסטיקה !!!
&nbsp
מה שכן הוכח זה שחומצה פולית מאיצה תהליכים סרטניים. כלומר אם חסר וחלילה יש סרטן בשלב התחלתי, ככול שלוקחים יותר כך הסיכון עולה.
מהצד ההפוך.. לך כהומזיגוט, גם בלי קשר לטיפולים (ואדרבה במקרה של טיפולים והריון) אם לא ייספג מספיק חומצה פולית ההומצסטיין יעלה, והסיכון לתרשת עורקים ועוד בעיות קשות עולה. הסיכון לכך ממה שמבינה עוד יותר גבוה בעת שההורמונים גבוהים. כך שככול הנראה (וזו הסקה שלי) עדיף לקחת מינון גבוה יותר מ 0.4. אני מקפידה לקחת לפחות 0.8, לפעמים יותר. אינני זוכרת כמה לקחתי בשבועות שלפני השאיבה (מצאו את ה mthfr אחריה ומאז עשיתי 4 החזרות מאותה שאיבה), אך נראה לי שבדיעבד הייתי לוקחת מינון גבוה יותר אז..
&nbsp
אני יודעת שלא נתתי תשובות.. אולי אפילו בילבלתי.. אך זה לא שיש המלצה חד משמעית על זה..
 
כן, ברור לי שאין משהו חד משמעי

ובאמת מחקר בס"ג כזה הוא בדיחה...על דבר כזה לא מפרסמים מאמר בכלל.
&nbsp
הבעיה היא שהרופא לא טורח לבדוק לי הומוציסטאינים בזמן כל ההורמונים שהוא דוחף לי, ככה שאין לי איך לדעת כמה יש לי ברגיל וכמה יש לי כשאני בטיפול.
&nbsp
חובבנות.
 
כן.. זה ממש מרגיז

גם אותי שלחו רק פעם אחת ופעם אחרת הלכתי בפרטי. ואגב היו שינויים בין השניים. מה שככול הנראה יגרום לי להמשיך לבדוק כל כמה חודשים. לצערי בפרטי כי ההומטולוגית טוענת שאין צורך.
העלות בפרטי היא סביב 300 שח ויש מספר מכונים שעושים.
&nbsp
הסיבה שההמטולוגית טוענת שאין צורך היא שלטענתה הוכח שאם למישהו היה הומצסטיין גבוה הורדה שלו לא מקטינה סיכון לשבץ או התקף לב. הלכתי ובדקתי אחרי הפגישה איתה, קראתי את המאמרים. טענה מופרחת לגמרי.. מה שהוכח, וגם הגיוני, זה לאנשים שיש תרשת עורקים אם מורידים את ההומצסטיין זה לא עוזר בהקטנת הסיכון. אבל ברור שלא.. אם הומצסטיין גורם לתרשת, והתרשת גורמת לשאר הסיבוכים, אם כבר יש תרשת מה יעזור לטפל בדיעבד אחרי שנוצר נזק במה שגרם לו????? בקיצור, אני החלטתי לא להקשיב לשטויות שלה (וחוסר חשיבה לוגית) ואם היא לא נותנת הפנייה אז לעקוב בפרטי. מאחר וההשפעה לא מיידית אין צורך לבדוק בהפרשים קטנים, אלא רק כל כמה חודשים.
&nbsp
ממש אשמח לשמוע מה קופרמינץ אמר לך לגבי קלקסן...
&nbsp
לגבי המחקר ההוא שאמרתי עם 3 נבדקות.. מטרת המחקר הייתה אחרת, ועל הדרך עלו על כך שמבין הנשים שהיה להן עודף בחומצה פולית הובחן מה שאובחן (שלא נדע) בילד. ואז כתבות פופוליסטיות לקחו את זה ופרסמו מה שפירסמו...
 
אגב.. סתם מסקרנות.. הוא המליץ לך גם על קלקסן?

פשוט תוהה אם הוא מציע ל mthfr גם כשאין כשלונות ב ivf או רקע של הפלות..
אם כן הציע, מאיזה שלב אמר לך להתחיל (בהזרעה? בטא חיובית?), ועד איזה שלב? (שליש ראשון? אחרי לידה?).

תודה
 
לצערי הסקרנות של תיוותר כשהיתה

אני אחרי שתי הפלות :(
&nbsp
הוא אמר שכשאין רקע של הריונות מחוץ לרחם אז הוא נותן רק מבטא חיובית.
&nbsp
אז את הולכת להמטולוג בפרטי? לא כ"כ הבנתי איזה מכונים נותנים שירות כזה... אני מהצפון, כך שלא יפתיע אותי אם אין סידור נוח כמו במרכז.
 
מצטערת.. שכחתי את פרטי המקרה שלך


הולכת להומטולוגית של הקופה. יש מלא מכונים שעושים את הבדיקה, ואפילו שירות שבאים לעשות לך בביתך (משארת שיקר בהרבה). תבדקי באינטרנט.. כמעט כל מקום שמאפשר לעשות בדיקות סקר תקופתיות באופן פרטי עושה גם את הבדיקה הנ"ל.
לא נדרש הפנייה בשביל בדיקה פרטית..
 
למעלה