עליאקספרס - כמה ימים ממתינים לקבלת החזר על מוצר שלא הגיע?

עליאקספרס - כמה ימים ממתינים לקבלת החזר על מוצר שלא הגיע?

אחרי כמה זמן המוכר מחויב בהחזר?
האם צריך לפנות לעליאקספר ישירות?
 

אבי לב50

New member
במידה ואין תגובה רצינית או בכלל תגובה מהמוכר רצוי לפנות

לעליאקספרס, הם הרי טוענים (ויש כאן כאלה המצדיקים את הדבר) שהגנת הקונה שניתנת ע''י הנהלת עלי טובה מהגנת הקונה שניתנת ע''י איביי למשל.
&nbsp
אישית (מתוך נסיון כואב עם עלי) אני חולק על כך, וממליץ שלא לקנות בכלל בעלי אקספרס כל עוד הם לא מקבלים פייפאל וכל עוד חייבים להפקיר (אין זאת טעות, אני מתכוון להפקרה) בידיהם את מספר כרטיס האשראי שלי.
&nbsp
אבל הם מתגאים בהגנת הקונה המעולה שלהם אז תנסה אותם כמה שיותר מהר, ושיהיה בהצלחה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ברור לי מה פחות "מופקר" בפייפל. זו אותה שיטת הגנה בדיוק

פותחים תלונה במקרה שהמוצר לא הגיע / הגיע לא כמתואר. אם יש בעיה מול המוכר מסלימים. אם למוכר יש הוכחה שהמוצר נמסר, זה יכול לקרות גם באיביי או בפייפל, אין הבדל. לידיעתך, גם בפייפל ובאיביי יש לקוחות שלא קיבלו את כספם מסיבות כאלה ואחרות, אתה יכול לחפש בארכיון הפורום.
&nbsp
אני מבינה שהיה לך ניסיון רע, אבל אלה אנקדוטות שמחמיצות את התמונה הגדולה: זה ממש לא משנה איזה גוף מחזיק בכרטיס האשראי שלך, כי את הכסף אתה יכול לקבל בחזרה (או לא) דרך אותם מנגנונים בסופו של דבר, ואם זה לא מסתדר, עדיין שמורה לך האפשרות להתלונן ישירות לחברת האשראי בארץ עפ"י חוק כרטיסי החיוב.
 

אבי לב50

New member
א. לא השתמשתי במילה "מופקר". ב. זאת דעתי שנובעת מנסיוני.

האם את יכולה/רשאית בכלל לחלוק על נסיונו של אדם אחר?
התשובה חד משמעית: לא.
ולכן השאלה היתה בכלל רטורית.
ואם אכנס יותר עמוק לנושא:
נסיוני עם עלי היה גרוע.
האם תחלקי על כך שגם אנשים נוספים מתלוננים כנגד עלי?
גם פה התשובה שלילית והשאלה היתה רטורית, כי יש תלונות כאלה.
אז למה את מתווכחת איתי כל הזמן שוב ושוב בנושא הזה?
לעומת זאת נסיוני עם איביי ועם פייפאל עד היום הינו חיובי בלבד.
האם תוכלי לחלוק על כך? לא !!! גם כאן השאלה היתה רטורית.
אין לך זכות לחלוק על נסיונו של אדם אחר.
אז כיף לך שנסיונך עם עלי הינו מצויין. אשריך וטוב לך.
אבל תרשי לאנשים אחרים להביע את דעתם מתוך נסיונם,
כי הם יעשו זאת גם אם זה לא מוצא חן בעיניך או בעיני איזה נודניק אלמוני...

פשוט עם עובדות לא תוכלי להתווכח.

ושכולם (כולל בני וכלתי כפי שכבר הזכרתי) ימשיכו לקנות מעלי ולהנות.
זאת זכותם/זכותכם...
אני את דעתי ונסיוני הבעתי ואמשיך להביע.

***הערה: בעריכה תיקנתי רק שגיאות כתיב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"וכל עוד חייבים להפקיר (אין זאת טעות, אני מתכוון להפקרה)"

אתה הדגשת את המילה ועכשיו אתה מתכחש לה? (בסדר, לא כתבת את המילה "מופקר" עצמה, אבל זה כמו לטעון שלא כתבת "הלכתי" אלא "הולך". זה אותו פועל בפועל).
&nbsp
אני לא מתווכחת עם הניסיון שלך, אני מעמידה דברים על דיוקם ומסבירה מדוע המסקנה לא רלוונטית. אנשים מתלוננים על עלי וגם על איביי וגם על פייפל. השיטה אותה שיטה, ההגנה אותה הגנה, ונוספת עליה הגנת כרטיסי האשראי לפי החוק בישראל. זה הכול.
 

אבי לב50

New member
ודרך אגב:

שכחתי להוסיף בתגובה המקורית ואני מעדיף להוסיף ולא לערוך תגובות:
אני יודע כמובן שאני יכול לבטל פעולות דרך חברת האשראי שלי.
אינני ילד, חושבני שממרומי גילי (וסליחה על חוסר הצניעות) נסיוני בחיים רב משלך.
ולגלות לך סוד? יש לי ניסיון לא קטן בעולם הבנקאות והאשראי בישראל, ולא ארצה להרחיב על כך. כך אני יודע מה אני יכול לעשות.

הטענות שלי היו חד משמעיות כלפי עלי, שמגבים כמעט תמיד את המוכרים שלהם, ומוחקים חוות דעת שליליות, וזאת בניגוד לפייפאל שאמנם לא היו לי תודה לאל הרבה בעיות אך במעט שהיו הם היו תמיד לצידי כקונה.

לסיום בקשה צנועה לי אליך:
אנא תלמדי לתת כבוד גם לאנשים ולדיעות אחרות בבקשה.
לעיתים משתמע מתגובותיך זלזול בזולת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עלי לא גיבו את המוכרים שלהם ולא מחקו לי אף משוב.

יש להם מיליוני קונים בכל העולם, לו היו מתנהגים כך לא היו שורדים. אולי היה לך ניסיון רע בגלל בעיה מסוימת או התנהלות כזו או אחרת (לא פירטת ולכן לא ניתן להתייחס) אבל מה שאני מנסה לומר שעם כל הכבוד לניסיון האישי שלך (ואני לא מזלזלת בו) הוא פשוט לא משקף ולא מעיד על ההתנהלות הכללית.
&nbsp
כאמור, בעיות כמו שציינת יכולות לקרות גם בפייפל (לא קרה לך, אבל שוב, קרה לרבים אחרים) אף על פי שאתה חושב שזו פלטפורמה יותר בטוחה. אני לא מזלזלת בזולת כלל, אני שמה דברים בפרופורציות הנכונות בהתחשב בניסיון הכולל של קונים רבים ולא של אדם אחד. גם במדע לא בודקים ע"ס אנקדוטות או ניסיון אישי אלא ע"ס התמונה הכללית.
 

אבי לב50

New member
את מקרה מיוחד
ולא בציניות. יש לך כנראה פרוטקציה

או שמפחדים ממך.

כל טוב ושנה טובה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זהו שלא. באמת לא. זו בדיוק הנקודה. לך אולי קרה המקרה המיוחד

(ושוב, לא יודעת מה היה ולכן לא יכולה לנתח מה התפקשש).
&nbsp
למעשה ההזמנות הראשונות שלי מעלי אקספרס היו די כושלות – כמה לא הגיעו וכמה הגיעו שלא כמתואר... למרות זאת לא היו לי בעיות (ולו הקלות ביותר) בקבלת כספי בחזרה, אף שלא הכירו אותי כלל ולכן (אם כבר) היו אמורים לחשוד בי יותר. אמנם נפלתי מבחינת המוצרים (חיכיתי לחינם) אבל את הכסף קיבלתי בלי בעיה ולכן לא חששתי להזמין שוב, ולמען האמת אחרי ההתחלה החורקת היה די בסדר בסה"כ.
&nbsp
אני חושבת שאולי סתם היה לי מזל נאחס או שיש קטגוריות בעייתיות יותר (ביגוד) ותכלס גם באיביי היו לי אותן נפילות עם סינים, פשוט רובן לא היו על ההתחלה ולכן מבחינה סטטיסטית זה התאזן...

&nbsp
בסופו של דבר אלה אותם סינים שמוכרים באיביי (וגם באתרים אחרים), הם מפשלים כאן או שם... כאמור, גם באיביי עשו לי אותן פאדיחות. למען האמת אפילו חנות עצמאית באתר מוכר וידוע פידחה ושלחה לי כרטיס זיכרון מזויף. זה חלק מהבעיות בהזמנה מסין (זמן המתנה ארוך, אמינות נמוכה יותר) וזו גם הסיבה שאני לא מזמינה מסין מוצרים יקרים / רגישים / דחופים (ולא משנה אם זה מעלי, איביי או מכל אתר אחר).
&nbsp
שנה טובה!
 

אבי לב50

New member
בחיים מקרה אחד בלבד לא גרם לי לתגובה כזאת

כפי שאני כותב כבר תקופה לא קצרה בנוגע לעלי.
אבל אולי באמת אני הוא המקרה המיוחד (למעשה המקרים המיוחדים) בצורה השלילית.
העניין הוא שרק בפורום הזה יש מידי פעם טענות מצד אנשים אחרים כנגד מעללי חלק מהמוכרים בעלי, אז אולי בכל אופן זה לא אני?

&nbsp
ועכשיו אולי כדאי לי להכין קפל"ד ושכפ"צ בטרם יגיע "מר נודניק"...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא זכור לי שקראתי כאן טענות גורפות כמו שלך לגבי עלי אקספרס

(וכאמור, גם אתה לא פירטת מה היה ולכן לא ניתן להתייחס). בסה"כ קראתי כאן בפורום טענות על כולם – איביי, פייפל, אמזון... ומניסיון של שנים בפורום, פעמים רבות הבעיה בהתנהלות לא נבונה של הקונה, שלא הבין כיצד עליו להתנהל בפלטפורמה שבה הוא משתמש. העובדות בפועל הן שאלה חנויות ענק שמשרתות בהצלחה מיליוני קונים ברחבי העולם. אם הן היו כ"כ גרועות הן לא היו שורדות, והתקשורת הייתה מפרסמת כתבות תחקיר וכו' ומזהירה את הלקוחות. זה לא המצב.
 

אבי לב50

New member
ברשותך האדיבה אסמוך על האינטליגנציה שלי


והיא אומרת לי (על פי ניסיוני הלא דל) שעדיף לי להרים ידיים ברגע זה בהכנעה (אך לא בכניעה
) כי את הרי יודעת הכל הכי טוב מכולם...

&nbsp
אבל אם כך הם פני הדברים אסיים דווקא בתמיהה רטורית כי אינני מצפה לתשובה עליה, וגם אם תגיע ממך תשובה אני מבטיח שלא לענות עליה ואשאיר לך את זכות המילה האחרונה.
&nbsp
והתמיהה הרטורית היא:
אם את אכן יודעת הכל כל כך טוב, אתהה לי הכיצד זה שלא עלה בראשך להציע לי את הרעיון שעליו סיפרתי בשרשור אחר, שביכולתי להעביר למוכר תשלום עבור דמי משלוח ?
&nbsp
רק אנא ממך, בקשה צנועה באמת לסיום הדיון הזה מבחינתי:
אנא אל תכתבי לי עכשיו שזה לא שייך לדיון הזה.
כי הכל שייך.
שיהיה לך ולכולנו סופ''ש נעים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא יודעת יותר טוב מכולם, אני יודעת הרבה כי למדתי מכולם

באמת, אבי. אתה כל הזמן לוקח את זה למקום של פנקסנות אגו – אני מזלזלת בך, הניסיון שלך, הגיל שלי, האינטליגנציה שלך, מי יודע יותר, מי הכי חכם – בחייאת, מה הקשר?
זה לא קשור לאינטליגנציה שלי או שלך וזו לא תחרות. חז"ל אמרו "איזהו חכם – הלומד מכל אדם". אני כאן בפורום כבר לא מעט שנים, למדתי רבות, שקללתי את כל הדברים ולא רק את הניסיון הפרטי שלי. זה הכול.
&nbsp
לגבי הרעיון שאתה מתייחס אליו, אין לי מושג על מה אתה מדבר כרגע (כן, ככה זה כשזה לא קשור לדיון הזה; חסר הקשר) ועל מה בדיוק הייתי אמורה לחשוב.
 

אבי לב50

New member
ובכל מקרה מעולם לא קרו לי לא באיביי

ולא באף אתר סיני אחר מקרים כפי שקרו בעלי.
ובמעט שקרו בצורה הרבה יותר קלילה מיד זכיתי לגיבוי של 100% מפייפאל.
אז למה לי לקחת שוב סיכונים שהוכחו לי כלא נעימים?

אבל בסדר, זה אני הבעייתי. אני מקבל עלי את האשמה בשם כולם...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
האם פתחת תלונה? מה המוכר ענה? כמה ימים עברו?

בפעמים שפחתתי תלונה זה היה די מהיר בסה"כ, כמה ימים והנושא נסגר. לא יודעת מה זה "לפנות לעלי אקספרס ישירות"... ממש כמו באיביי יש מערכת מובנית לתלונות, ואם יש בעיה עם המוכר אפשר "להסלים" (שזה אומר ללחוץ על הכפתור הרלוונטי...). לא זכור לי שהגעתי למצב הזה. פעלתי לפי ההנחיות, לחצתי על הכפתורים הרלוונטיים, חיכיתי קצת והנושא טופל ונסגר.
 
למעלה