פתיחת חברת סטרפ אפ ורעיון מהפכני.

פתיחת חברת סטרפ אפ ורעיון מהפכני.

שלום לכם.
אני הייתי רוצה באופן כללי שתפנו אותי לחומר בקשר ליזמות (הרצאות, מאמרים, כתבות) כל חומר טוב, עכשיו לעניין עצמו האם פתיחת עסק היא בהכרח סיכון? ועדיף ודם כל לציבור ידע בתחום ורק אז לחשוב על הכיוון הזה?, את זה אני אומר בגלל שיש לי רעיונות לדברים ממש מיוחדים ואפילו פרוצי -דרך בתחום מסיום משמעותי מאוד.

, אבל אני מפחד שיקחו לי את הרעיון האם פתיחת חברה על שמי יכול לעזור לי להגן על רעיון ועל בלעדיות?, מה הסיכונים הכרוכים בפתיחת עזק שכזה?, שהדגש הוא טכנלוגיה ( אפלקצות ,אתרים, ועוד תחומים כאלו) ונושא שני ציוד- רפואי שזה הפריוקטים היותר גדולים.

עוד שאלה אם אני שמרתי את כל החומר שלי במחשב ( כולל בדיסק) ויש לי גם עדיות גם כאלו הם בעלי שם זה יכול לעזור לי שלא יגנבו את הרעיון? מה הדרך הטובה ביותר כדאי לנגן על רעיון מהפכני? ובכלל? עוד דבר האם יש חברות שמטפחות יזמים צערים? שמעתי על אתר בשם "תנופה" משהוא כזה של אבינעום שהם רציינים ויש להם כל שנה קרוב לאלף בקשות מה דעתך?
זה יכול לעזור?, האם כדאי לי לפנות לעורך דיו יש לזה משמעות? ומה כדאי לי למסור לעורך דין מחשש שיפגע בי וימסור את אותו רעיון ( ממש גדול ומשמעותי מאוד מאוד) או יקח אותו לעצמו? אני ממש חושש.

עוד דבר אם אני התכתבתי אם אדם ברש וספרתי לו הרעיון במטרה שנקדם אותו ביחד ויש לי את כל השיחה איתו זה יכול לשמש לי הגנה מסיומת או בכלל הגנה טובה?,כי באופן כללי אני מאוד סמוך עליו ממש הרבה אבל רוצה להיות בטח במאה -אחוז.
מחכה לתשובות בברכה נתנאל.
 
הגנה על רעיון

שלום רב,
&nbsp
פתיחת עסק, כמו כל דבר אחר, טומנת בחובה סיכונים כמו גם יתרונות. כמובן שרצוי שיהיה לך ידע בתחום בו אתה מתכנן לפתוח עסק, עם זאת, אם יש לך רעיון ואין לך ידע ו/או דרך ליישמו, כדאי לשקול יצירת שיתופי פעולה עם מומחים שונים בתחום בו אתה מעוניין לעסוק ויחד לפתח את העסק ו/או הרעיון.
פתיחת חברה כשלעצמה לא נועדה להגן על הרעיון שלך ולתת לך בלעדיות בו. הגנה של זכויות יוצרים אינה חלה על רעיון בפני עצמו. לפי תיאורך, יכול מאוד כי הרעיון שלך ייחשב להמצאה שניתנת לרישום כפטנט או כמדגם (לגבי עיצוב מסוים). לכן, ההגנה הראויה ביותר על הרעיון תהיה הגשת בקשת רישום פטנט/מדגם לפני הצגת הרעיון לאחרים (ישנם פתרונות לרישום בעלויות לא גבוהות). אם הרעיון שלך יעמוד בקריטריונים לרישום, הפטנט או המדגם יירשמו על שמך ויהוו הגנה משמעותית. כמו-כן, פטנט או מדגם רשום יעניק לך התייחסות רצינית יותר מצד משקיעים פוטנציאלים עתידיים. מומלץ בהחלט לפנות לעורך דין או עורך פטנטים המתמחה בתחום, שכן ביכולתו לייעץ לך על דרכי ההגנה על ההמצאה באמצעות רישומה כפטנט, ולבאר בפניך את הליכי הרישום.
&nbsp
לגבי הגנה על הרעיון שלך מפני אותו אדם עימו התכתבת, שמירת שיחה (באמצעים כלשהם), אינה מהווה ראיה חזקה במיוחד ועל כן רצוי לנסח הסכם סודיות ולהחתים אותו. הסכם שכזה כולל הצהרות והתחייבויות על-פיהן אותו אדם יתחייב שלא לעשות שימוש כלשהו ברעיון שחשפת. כמובן שהסכם זה אינו מהווה הגנה מוחלטת, אך לעת עתה וכל עוד אין רישום, הוא עדיף מלא כלום.
&nbsp
בהצלחה,
דניאל
 
למעלה