אמיתות השמועות לגבי האנטיפטיות באוניברסיטה

mei42

New member
אמיתות השמועות לגבי האנטיפטיות באוניברסיטה

שלום לכולם,
לאחר ששמעתי ממקורות רבים (סטודנטים ובוגרים) אזהרות על כך שבאת"א הרוב סנובים, היחס מזלזל (מרצים, מזכירויות..) וקשה ליצור קשרים בין סטודנטים אחרים בין אם מדובר בקבוצות לימוד, עזרה בתרגילים או סתם מבחינה חברתית, אני מתלבטת אם להרחיק לעברית במקום ללמוד קרוב לבית, שם שמעתי (ממקור ראשון) שהמרצים הם בני אדם, רואים אותך כבן אדם, ושיש אווירה מאוד חברתית ומאוגדת בין הסטודנטים.
כמובן שאי אפשר להכליל, ובכל מקום יהיו כמה אנשים זהב, אבל כן יש תחושה כללית לגבי המקום, אם נעים ללמוד שם וכד'..
קראתי פה דיון כלשהו בנושא, אבל המגיבים לא תמיד פירטו מה/איפה הם לומדים (לדעתי זה משנה) והאמת לא הצלחתי לשלוף משם שורה תחתונה.
מאוד אעריך זאת אם אוכל לקבל עצה, או יותר טוב- עדות ממקור ראשון- עד כמה השמועות מדויקות.
(אעדיף פרטים ספציפית לגבי הפקולטה למדעים מדויקים אם אפשר)

תודה רבה רבה לכל העוזרים!
 

nemmy

New member
זה תלוי מאוד....

בחוגים מבוקשים ובקורסי חובה עמוסים יהיה יחס פחות טוב. בחוגים פחות מבוקשים, או בקורסי בחירה יחסית ריקים, היחס באופן כללי יהיה יותר טוב.
כמון שזה תלוי בצוות הספציפי שנפלת עליו, ובך באופן ספציפי, ויש המון חריגים לכאן ולכאן.
לפעמים אותו איש צוות יכול להותיר רושם שונה לחלוטין על שני אנשים שונים.

לא הולכים ללמוד רחוק מהבית בגלל שמועות על יחס סנובי או מזלזל.
יש אנשים שאוהבים להתלונן, יש כאלה שפחות, וכל אחד היה מציג לך את אותה מציאות בצורות שונות לגמרי, אז קח בערבון מוגבל מה שאנשים אומרים...

לגיטימי ללכת רחוק מהבית של ההורים מסיבות אחרות (עצמאות וכד'), ולגיטימי להציג להורים סיבות אחרות שלא יעלבו, אבל לא כדאי בשביל עצמך לעשות דברים מהסיבות הלא נכונות
 

lioght

New member
אמיתות השמועות

למדתי באונ' ת"א במסגרות רבות.

גם לדעתי זה תלוי. יש סטודנטים נחמדים, אבל רוב האנשים בקבוצות סגורות. המרצים פתוחים להבעת דעות שונות והמתרגלים לרוב ינסו לעזור (אבל כנראה לא ישתדלו יותר מדי). דבר אחד שמשותף לכמעט כל המרצים והמתרגלים זה חוסר המוכנות להודות בטעותם, בין כאשר הם מעבירים שיעור, ובין כאשר הם עושים טעות בבדיקת המבחנים או העבודות.

הצוות המזכירותי בד"כ נחמד יותר לתלמידי תואר שני מאשר לתלמידי תואר ראשון.

יש כמה מועדונים באונ' ת"א, או פעילויות תמורת מלגה (פירוט באתר אגודת הסט' של אונ' ת"א), ושם בד"כ יותר נחמד.
 

Sandro

New member
היי mei

מאוד מאוד תלוי איפה במדעים מדויקים.
אני יכול להגיד שכמדריך מעבדה ומתרגל בכימיה אני מתייחס לסטודנטים שלי מאוד בכבוד וכך גם עמיתיי. בכלל חוויתי כסטודנט בתואר ראשון בכימיה יחס מאוד מאוד טוב גם מהמזכירות וגם מהמרצים ומהמתרגלים, שרובם ברמה גבוהה לפחות לדעתי. לגביי הסטודנטים, יש מחזורים מאוד מגובשים ומאוגדים ויש קצת פחות.
לעומת זאת, שהתחלתי שנה אחת בחוג של מדעי המחשב ומתמטיקה היה לי הרבה יותר קשה ופרשתי. המרצים שם היו ממש גרועים בזמנו (לא יודע מה המצב עכשיו). ההרגשה שלי היא שאם אתה סטודנט חלש ואין לך מה לתרום, יהיה לך הרבה יותר קשה למצוא חברים שיעזרו לך ואתה ברשות עצמך.
המזכירות בחוג של מתמטיקה (ויש שיאמרו גם פיזיקה) יקרנו מאושר לעזור אם הציונים שלך טובים ויתנו לך פרצוף נוזף (ולפעמים גם מזלזל) אם הציונים שלך גרועים. אם את צריכה עוד פרטים יותר ספציפיים את מוזמנת לשלוח מסר, בהצלחה!
 
למעלה