לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תקשורת חזותית

תקשורת חזותית נוכחת במגוון עצום של מדיות אך בבסיסה דבר אחד - העברת מסר בין אדם לחברו באמצעים חזותיים. תקשורת חזותית זה לא רק עיצוב גרפי!. תקשרות חזותית זה גם איור, עיצוב למדיה האינטראקטיבית ועוד. זה בעצם עיצוב מסר זה באמצעות צבע, צורה, מקצב, טיפוגרפיה וחומר זהו תחום מקצועי עשיר ומרתק המתפרש על פני עולם שלם של אמצעי תקשורת.
 
בפורום זה משתתפים מקצוענים מתחומי התקשורת החזותית (עיצוב גרפי לדפוס ולמדיה האינטראקטיבית איור ועוד) יחד עם סטודנטים, מתעניינים וחובבים, כולם תחת קורת גג אחת תוך כיבוד איש את רעהו.
 
גלישה נעימה! 
 

אודות הפורום תקשורת חזותית

תקשורת חזותית נוכחת במגוון עצום של מדיות אך בבסיסה דבר אחד - העברת מסר בין אדם לחברו באמצעים חזותיים. תקשורת חזותית זה לא רק עיצוב גרפי!. תקשרות חזותית זה גם איור, עיצוב למדיה האינטראקטיבית ועוד. זה בעצם עיצוב מסר זה באמצעות צבע, צורה, מקצב, טיפוגרפיה וחומר זהו תחום מקצועי עשיר ומרתק המתפרש על פני עולם שלם של אמצעי תקשורת.
 
בפורום זה משתתפים מקצוענים מתחומי התקשורת החזותית (עיצוב גרפי לדפוס ולמדיה האינטראקטיבית איור ועוד) יחד עם סטודנטים, מתעניינים וחובבים, כולם תחת קורת גג אחת תוך כיבוד איש את רעהו.
 
גלישה נעימה! 
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
 
רוצים ללמוד תקשורת חזותית? מועמדים? יש לכם שאלות בקשר ללימודים? לחצו על הלינק למידע.
הנהלים עודכנו! פעם ראשונה שלכם בפורום (וגם אם לא)? הכנסו וקראו. :)
שלום לכולם וברוכים לפורום תקשורת חזותית בתפוז.
פורום זה מקיף את כל תחומי התקשורת החזותית ופותח את דלתיו בפני אנשי מקצוע, סטודנטים וחובבים.
כדי לשמור על סדר ועניין אני מבקשת שתכבדו את חוקי הפורום.
 
ולהלן הם:
 
1.
אין לפרסם בפורום ללא קבלת אישור מתפוז. פרסום ללא אישור יימחק ללא התראה מוקדמת. כמו כן, גם הודעות שיש בהן לשון הרע, הוצאת דיבה, הפרת תקנון תפוז וכו'- יימחקו ללא התראה מוקדמת.
 
2.
אם אתה מעצבים שמעוניינים לפרסם את עצמכם, יש לפרסם זאת בלוחות הפורום ולא על גבי הפורום עצמו.
 
3.
שאלות בנוגע למוסדעות הלימוד והיכן כדאי ללמוד- נשאלו בעבר בפורום. מומלץ להריץ חיפוש לפני שמעלים שאלה חדשה, וכן- יש לשרשר את השאלה לשרשור הרלוונטי לשאלות בנוגע ללימודים. 
 אם יש מידע לדעתכם שכבר אינו עדכני, אנא עדכנו אותי.
 
4.
אל תפחדו לשתף ואל תחששו מביקורת. כולנו לומדים מזה בסופו של דבר. :)
** יחד עם זאת, שימו לב שאם הגולש ציין מפורשות שאינו מעוניין בביקורת, אין להעביר ביקורת על עבודותו על גבי הפורום! 
 
5.
כאשר אתם מגיבים וכותבים ביקורת, נסו לנסח אותה בצורה נעימה ולא תוקפנית. נמקו מדוע אתם חושבים כך. 
 
6.
גם ביקורות שלילית רצוי להתחיל בנקודה חיובית.
 
7.
אפשר לשלוח אלי תמיד הצעות, בקשות ורעיונות לשיפור ואני אשמח לענות ולראות כיצד ניתן לקדם זאת.  ביקורת לגבי אופן ניהול הפורום והתנהלותו- נא לשלוח אלי במסר.
אין להעביר ביקורת על אופן הניהול על גבי הפורום.
 
8. 
שמרו על תרבות דיון ועל שפה נאותה. גם אם אינכם מכירים את חברי הפורום האחרים, בסופו של דבר הפורום פתוח לכולם ויהיה כאן נחמד יותר אם כולם יכבדו איש את רעהו וינהגו בנימוס. 
אין מקום להודעות בעלות נימה מזלזלת או תוקפנית.
 
* בחלק מהסעיפים, הקרדיט לפודיום6 וירונימוס, מנהלי הפורום הקודמים.
 
המשך >>

לצפיה ב-'משהו שעיצבן אותי'
משהו שעיצבן אותי
<< ההודעה הנוכחית
07/04/2009 | 21:04
22
9
אתמול בחדשות ערוץ 2 היתה כתבה על מופע משותף ללהקות הגבעטרון והגרובטרון. הכתבה סיפקה גם הצצה חטופה לכרזת המופע - אימג'ים של הלהקות זה לצד זה יחד עם כיתוב בפונט כלשהו - חסר חן, חסר טעם וגנרי לחלוטין. ברור שלא היתה במקרה זה חשיבה של מעצב גרפי. אם התרגיל הזה נשמע לכם מדליק כמו שהוא נשמע לי, אשמח אם תרימו את הכפפה ונראה אחד לשני מה אפשר לעשות עם בריף שכזה.
בכל מקרה, מצורפת האינטרפטציה שלי לכרזת המופע.
הפרטים המלאים, למי שרוצה להשתתף גם, נמצאים פה.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'עוד פעם להרים את הכפפה? '
עוד פעם להרים את הכפפה?
07/04/2009 | 22:17
1
2
אני מציע לשנות את השם מעצב גרפי למרים כפפה. פשוט שמעתי את זה הרבה לאחרונה...
יותר מדי אנשים רוכבים על הגל של "בוא נפרסם את המוצר שלי, נעשה תחרות, נגריל פרסים מעפנים, נצור באז, אלפי מתמודדים יגישו את העיצוב שלהם בחינם ואני אשב על הכסא ואצחק כל הדרך חזרה מהבנק. אני כזה גאון...".
דרך אגב, הפונט חסר החן והגנרי הזה הוא "חיים" שבאופן אירוני מעטר מודעות אבל.
דרך אגב (2), נראה לי שמי שעיצב את הכרזה לקח קשה את הדפס שביקש לעצב כרזה בצבעי cmyk.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'התבלבלת'
התבלבלת
08/04/2009 | 10:36
4
מה שמאייר צירף זאת לא הכרזה המקורית אלא מה שהוא עיצב.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'אני ארים סבון, אוקיי?'
אני ארים סבון, אוקיי?
07/04/2009 | 22:29
1
3
לצפיה ב-'ותביא ביצים אם אתה כבר בדרך D:'
ותביא ביצים אם אתה כבר בדרך D:
08/04/2009 | 00:13
3
לצפיה ב-'יש לי איזה רעיון'
יש לי איזה רעיון
07/04/2009 | 23:43
9
4
אולי מחר יהיה לי זמן ואבצע סקיצה :)
אהבתי את הסקיצה, למרות שיש בה יותר גבעטרון מאשר הגרובטרון (כלומר יותר רפרנס גרפי "ציוני" המאופיין בשימוש בפונט חיים ובאות ג').

כה לחי על האתגר. אני חושב שאם אתה רוצה לארגן פה אתגרים, זה יכול להיות ממש מגניב, אבל אולי עדיף לבחור אתגרים יותר מאתגרים, יותר מוזרים אפילו, ולא משהו שאנשים אחרים יוכלו להשתמש בו בתור עיצוב, אלא ביטוי עיצובי אמנותי.
נראה לי שהפורום בשל לכך :)
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'סליחה טעות -'
סליחה טעות -
07/04/2009 | 23:44
2
כשהתכוונתי לעבודה שלך, התכוונתי לומר פוסטר, לא סקיצה.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'למה דווקא חיים? ..'
למה דווקא חיים? ..
08/04/2009 | 00:07
2
3
זה לא אתגר, זה מזוכיזם. אני לא מתנגד לפונט חלילה רק אני חושב שהוא מזוהה עם דברים ספציפיים מאד.
גבעטרון משדר לי הרבה דברים, פונט מרובע/נוקשה/כבד הוא לא אחד מהם.
ולפי דעתי, אם אתה מתחיל לעבוד על סקיצה תמחוק כל זכר לסקיצה שראית ותתחיל מדף חלק.
ואני לא בטוח שהמטרה היא לאתגר את פורמינו...
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'do or sfu'
do or sfu
08/04/2009 | 00:10
1
3
:)

אף אחד לא מכריח אותך להשתמש בחיים, או להתאתגר.
וד"א אני יודע איך לעשות סקיצות.
ואני חושב שכדאי לאתגר את פורומנו.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'לך על זה בזמנך הפנוי'
לך על זה בזמנך הפנוי
08/04/2009 | 01:29
1
אם "יוצא לך" טוב אתה מראה לי, אני מאשר ורוקד הורה (ההיא עם ה-ה') בתמורה, כמחווה לגבעטרון.
כיף(בערבית)?  
בהצלחה וחג שמח!
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'תודה '
תודה
08/04/2009 | 02:18
4
מסכים איתך שהאתגר הספציפי הזה הוא די טריוויאלי, ראיתי את זה בחדשות ובמקום לכתוב על זה בבלוג רציתי לפתוח דיון שאולי יוביל להשתתפות.

ובעניין הסקיצה/פוסטר שלי - זה אכן ברמה של סקיצה, מקווה שאעלה שלב מתקדם יותר בהמשך, אם אגיע לכך... לדעתי חיים אינה ציונית יותר מכל אות אחרת שעוצבה במהלך המאה שעברה, ומה שהביא אותי לבחור בה הוא דווקא החדשנות שהיתה בה יחסית לתקופתה. בעיני היא חומר טוב לעבודה, ואפשר למצוא בה איכויות שעדיין רלוונטיות להיום.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'אף פעם לא הייתי דלוק על חיים :- P'
אף פעם לא הייתי דלוק על חיים :- P
08/04/2009 | 02:27
3
הדסה, מצד שני - תמיד סקסית, קשוחה כזאת, אבל מעניינת.
פונט בנוי לתלפיות, שאפשר להשתמש בו גם לטקסט וגם לכותרות.
אם הייתי תקוע באי בודד עם הדסה, הייתי מסתדר (למרות שאת הכותרות שלי אני לרוב עושה בעצמי, אני משתדל להמנע משימוש בפונטים לכותרות בגלל שזה משעמם אותי).
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'ירונימוס! הדסה! get a room'
ירונימוס! הדסה! get a room
08/04/2009 | 02:35
2
6
לצפיה ב-''
08/04/2009 | 10:37
1
לצפיה ב-'LOL'
LOL
08/04/2009 | 11:31
4
לצפיה ב-'פיתוח של הכרזה'
פיתוח של הכרזה
09/04/2009 | 14:35
7
2
מצורף פיתוח של הכרזה הקודמת...
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'ועוד וריאציה על אותו כיוון'
ועוד וריאציה על אותו כיוון
09/04/2009 | 14:36
1
1
לצפיה ב-'מצטער נשמה, לא התחברתי בכלל.'
מצטער נשמה, לא התחברתי בכלל.
13/04/2009 | 11:50
1
מתרחק לי מהנושא ויותר מתקרב לכרזה בנושא הקשור לירושלים
או סתםמודעה לביטוח לאומי.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'זה כמו הציורים האלו שמראים לך...'
זה כמו הציורים האלו שמראים לך...
10/04/2009 | 19:52
4
שואלים מה אתה רואה, ולפי זה מנתחים את האישיות שלך לפרטי פרטים

או במילים אחרות: אהבתי שצריך להתרכז בכל פעם במשהו אחר כדי לקרוא את שניהם
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-' דיון כמה חכמים הצרנים שלנו?'
דיון כמה חכמים הצרנים שלנו?
13/04/2009 | 04:19
3
1
אני גם נורא אוהב את האלמנט הזה שצריך להתרכז כל פעם כדי "להבין".
ובכלל אני אוהב את הסוג שמצריך ריכוז וכמה שניות הסתכלות/מחשבה כדי לעכל את העבודה.

אבל האם זה עומד עם דרישות הפלייר/כרזה?
אני מגיע מעולם הפרסום ואחד הדברים שמפמפמים לנו הוא שהכרזה/פוסטר/פרינט שלך צריך להיות ברור וחד שאותו הצופה יוכל להפנים במהירות משום שאנו חיים בעולם רווי מסרים ומסכים, ולצרכן שלנו אין אפילו שניה מיותרת.

ופה השאלה, האם אתם שופטים את הצרכנים שלכם לזכות ומאמינים  בייצור עבודות/פרינטים שמצריכים ריכוז/התבוננות ממושכת/אתגור מחשבתי של הצופה על מנת להבין אותו?
או מאמנים שהעבודה צריכה לעבור מהר וחד ולעיתים אפילו במחיר האכלת הצופה במסר?
ובכלל מניסיון שלכם, רוב האנשים שבאים במגע עם עבודתכם מעדיפים מודעות מאתגרות או מודעות המאכילות אותם?

אני מאמין שהצרכנים בשנת 2009 מוכנים למודעות מתוכחמות יותר. אולי זה רק אני, היות ואני נורא אוהב את התחום ומגיע מתוכו.
אבל האם זה באמת עומד במבחן המציאות? האם הצרכנים היומיומיים מתעכבים על המודעה או פשוט מדפדפים הלאה?

* אני לא מדבר על עבודות אמנות אלא על עבודות בעלות תוכן שיווקי כמו למשל הכרזה במקרה הנ"ל.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'אני חושבת שזה תלוי בקהל היעד (כמובן )'
אני חושבת שזה תלוי בקהל היעד (כמובן )
13/04/2009 | 09:04
אם אתה מםרסם לקהל שהוא טיפה אינטיליגנטי אז לדעתי זה מבורך. זה גורם לצרכן לחשוב שניה, לפצח את העניין, ולהרגיש טוב עם עצמו.

לעומת זאת נתקלתי במקרים בהם עיצבתי פרינט כלשהו והודיעו לי שהוא מחוכם מידי וחייבים להאכיל את המסר בבלנדר בכפית לתוך המעיים. אותי אישית זה מאכזב - אבל העובדה היא שיש סוגי קהלים שאם אתה לא לועס להם הם באמת לא קולטים.

עובדה שג. יפית מצליחה היטב. אני אישית לא מאמינה למילה שיוצאת מפיה, אבל על ההצלחה שלה אי אפשר להתווכח...
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'האם יש בעיה מוסרית בלהאכיל בכפית?'
האם יש בעיה מוסרית בלהאכיל בכפית?
13/04/2009 | 10:37
1
3
באופן אישי, אני קצת מתקשה להבין למה עושים מזה את הדבר הכי שטני שאפשר בלימודי עיצוב. אני חושב שלפעמים יש מקום להאכיל בכפית ולפעמים ההפך הגמור, השאלה היא רק מי קהל היעד, ואני חושב ששאלת מי קהל היעד צריכה להיות מרכזית בתשובה.
אני חושב שלפחות באקדמיה נונתים יותר מדי קרדיט לקהל היעד בהתיחסתו ל"אוכלוסיה הכללית". סתם דוגמא והיא ממש לא ממקום קונספטואלי, עבודה שעשיתי בטיפו' שהיה לי וויכוח עם חלק מהסטודנטים ומרצים, שהרבה טענו שהיא קריאה עד מאוד, בעוד שאני טענתי שהיא לא קריאה בעליל. כשעשיתי בדיקה עם חברים נטולי ידע בטיפוגרפיה הם התחילו לתת לי כל כך הרבה דימויים שאף אחד לא קשור לא למה שהיה כתוב, ולא לאותיות.

הצרכן לא עבר קורסים שעוזרים לו לנתח כרזות, וחלק מהצרכנים יכולים, אבל זה לא מושא חייהם לנסות להבין כל כרזה שמופיעה להם מול העיניים. בקיצור הכל נשאר תלוי במי קהל היעד, ואני חושב שהצרכנים של שנת 2009 לא שונים בהרבה מאלה של 99'.
תקשורת חזותית >>
לצפיה ב-'זה סתם משעמם '
זה סתם משעמם
13/04/2009 | 20:35
2

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא שימור דם טבורי
אירוח בנושא שימור דם...
ביום ג` נארח בפורום את נעמי קדוש, אימא של עמית...
אירוח בנושא שימור דם טבורי
אירוח בנושא שימור דם...
ביום ג` נארח בפורום את נעמי קדוש, אימא של עמית...
אירוח בנושא אבחון גנטי טרום השרשה
אירוח בנושא אבחון...
ביום ד` נארח בפורום את ד``ר ברוך פלדמן, מומחה...
אירוח בנושא אבחון גנטי טרום השרשה
אירוח בנושא אבחון...
ביום ד` נארח בפורום את ד``ר ברוך פלדמן, מומחה...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ