השתלטנים הנומרולוגיים

השתלטנים הנומרולוגיים

שתלטנות הינה תכונה מולדת, נרכשת או תוצאה של הסביבה המביאה לדפוס התנהגותי הגורם לאנשים בסביבת אותו אדם לפעול, לחשוב או להתנהל דרך אותה התבנית שבה הוא מורגל. שתלטנות הינה חוסר גמישות קיבוע רגשי או מחשבתי. ואם נפתח זאת קצת יותר היא סוג של חרדה ,פחד מאיבוד שליטה ושינויים.

אדם שתלטן חושב שיש ביכולתו לעצב את הסביבה העוטפת אותו לפי רצונו. במקרים קיצוניים הוא יכול להוביל לפרצי אלימות פיזית או מילולית. הוא פועל מתוך כוחניות, מרובעות ואובססיביות.

המחשבה המניעה אותו היא: שהוא היחיד שיודע איך לעשות את הדברים "כמו שצריך", גם אם המציאות טופחת על פניו ומוכיחה לו שהוא טועה. קשה לו לסמוך על אחרים. באותם מקרים בהם הוא טועה, הוא בטוח ומשוכנע שהוא עשה את הדברים יותר טוב ממה שאחרים היו עושים במקומו. קשה לו מאד לאפשר מקום ומרחב לאחרים לעשות את אותם הדברים באופן שונה. ואם הם טועים, הוא מעמיד אותם במקום בצורה בוטה וחד משמעית. אין מקום לעשייה של אחרים ליד שתלטנים.


מצב זה יוצר מתח רב הדורש מאותו אדם מאמץ פנימי רב להישאר בשליטה. בתוך תוכו היה אדם זה שמח להרפות, לנהל פחות לשחות עם הזרם במקום לנתב אותו. הוא היה שמח לפנות מקום לאחרים שייקחו את " המושכות " כשהוא מרפה אך מאד קשה לו.

ברוב מהמקרים לצערנו הסביבה מהר מאד נסגרת ומתמרדת לאותו טיפוס שתלטן. או הופכת להיות כנועה ומרצה.

הנזקים של שתלטנות במשפחה.

בני זוג / ילדים להורים שתלטנים מרגישים לרוב בלתי מוערכים. מחמאה, פרגון או הערכה נתפסים אצל אדם שתלטן כחולשה. התוצאה היא שבני זוג / ילדים נפלאים ומוכשרים מוצאים עצמם לא אחת בתחושת חוסר הערכה עצמית וחוסר אמונה. מצב זה לאורך זמן עלול להוביל במהלך השנים לאיבוד אמון בעצמם. הפחד מהתקפי השליטה מעמיד את ה"מרצה" בסכנה לוותר על חלומותיו ולהפסיק להאמין בהם.
סימן ההיכר של השתלטן הוא שפת הפקודות שבה הוא משתמש.

שתלטנות במשפחה לא מאפשרת לבן/בת הזוג או הילד ללכת בדרכו ולהגשים את הרצונות והחלומות שלו, להתנסות לבד, להיכשל לבד, להצליח לבד מתוך המיוחדות שלו.

החיים לצד בן זוג שתלטן או הורה שתלטן שמים אתכם בסכנה לפתח הדחקה ואכילה רגשית !

כיצד יכולה סביבה לסייע לשתלטן ?

סביבה תומכת ומכילה המייצרת ביטחון, חום ואהבה ללא תנאי להם זקוק " השתלטתן" נואשות. כמו כן משפחה בה הוא ירגיש שיש לו את מי לאהוב, ושאוהבים אותו בלי חשבון, כמו שהוא.
שינוי תפיסה וחשיבה אינטגראלית - חשיבה עגולה על פי התאמה לחוקי הטבע שכולו עגול. שבמשפחה כולם תלויים אחד בשני.
הדדיות במערכת היחסים כלומר: כולנו שווים במשפחה למרות שאנו שונים מאד האחד מהשני. כולנו חשובים. יכולת חדשה להקשבה, ביטוי ודיבור.
כל אלו ועוד יצרו תשתית לשינוי אותו צריך לעבור טיפוס שתלטן ובני משפחתו.

הבנת חוקי הטבע תוכל לשחרר אדם שתלטן מהמסע הקשה.

שאין ביכולתו לנהל שום דבר במציאות מלבד את עצמו !




נומרולוגיה ושתלטנות.

כל מספר בנומרולוגיה מבטא איכויות פוטנציאל חיובי או שלילי לתכונות אותם הוא מייצג. במצב הלא מאוזן על כל אחד מוטלת האחריות האישית ללמוד להשתנות.

כאשר אני מתכוון למספר הכוונה היא ל: שם - צמצום הערך הגימטרי.
יום הלידה - צמצום הערך המספרי.
נתיב הגורל- צמצום הערך המספרי של כל תאריך הלידה הלועזי (יום, חודש, שנה)

מחשבון נומרולוגי כיצד לחשב שם, יום הלידה ונתיב גורל באופן עצמאי.


מספרי ה- 1 , 8, 9, ילידי ה – 11 / 22 לחודש במפת הלידה הנומרולוגית במצב לא מאוזן ישנה נטייה לשתלטנות.

מספר - 4 יכול לפתח סוג של שתלטנות או קיבוע מתוך פחדים וחרדות וקושי רב ביצירת שינוי.

מספר - 6 יכול לפתח שתלטנות מתוך רועה לב, צרות עין ועריצות. קושי בקבלת הכוונה.

מספר – 7 יכול לפתח שתלטנות מתוך חוסר בטחון, ביקורתיות יתר, חוסר יחס ויכולת לראות את צרכי הזולת.


עלינו לעבור מסע התפתחות לשינוי הערכים התפיסה והיחס לסביבה. הבחירה היא בהבנה שכל מצב המגיע הינו חלון הזדמנות עבורנו ליצירת שינוי ביחס ובגישה. או יהיה עלינו לעבור מצבים מאד קשים ומורכבים שישנו אותנו.
 
למעלה