בוגרת בתואר בכלכלה

nofar157

New member
בוגרת בתואר בכלכלה

שלום רב,
אני כבר שנה אחרי התואר הראשון בכלכלה עובדת בחברת ביטוח והגעתי לשלב של מיצוי בתפקיד. אני נמצאת תקופה של בילבול מבחינה מקצועית ולא יודעת איך הלתקדם. להיכנס לתפקיד של כלכלן מתחיל ממש קשה. האם יש לך דרך לנסות לעזור או למקד אותי בעולם הפיננסי?
 

חגי שלו

New member
לאן את רוצה להגיע בקריירה?

הי נופר,
סוף מעשה במחשבה תחילה.
קודם כל, כדאי לך לחשוב לאן את רוצה להגיע בקריירה: בעוד שנה, 3 שנים וגם 5 ו-10 שנים. מה את אוהבת לעשות? אלו תחומים בעבודת הכלכלן מעניינים אותך? מה החלום שלך בקריירה?
ומשם, תוכלי להתחיל ולבנות אסטרטגיה להתפתחות שלך לכיוון היעדים שלך, או במילים אחרות, לתכנן את הדרך להגיע לשם.
 
תמיד אומרים את זה אבל בימינו

להרבה אנשים אין מושג איפה הם רוצים להיות בעוד 5 או 10 שנים, כי לאף אחד אין בכלל מושג מה יהיה קיים בעוד כל כך הרבה שנים וגם לא לכולם יש את החלום הזה מגיל 0 שהם רודפים אחריו כל החיים.
איך אנשים כאלה אמורים למצוא את הכיוון שלהם בחיים בלי סתם להתגלגל ?
 

חגי שלו

New member
איך להחליט איפה אני רוצה להיות בקריירה בעוד 5 או 10 שנים

צודק פוטומאקי בדבריך. לרוב האנשים אכן אין מושג ואז הם תקועים.
זה כמו עסק שלא יודע לאן הוא רוצה להגיע ולכן לא מתכנן. סיכויי ההישרדות של עסק כזה קלושים, ולכן עסקים משקיעים בחזון ובתכנון העתיד, גם אם הוא לוט בערפל.
כנ"ל לגבי אנשים פרטיים בקריירה. אני מציע לכל אחד לאמץ את התפישה שהוא כמו עסק: מכניס הכנסות ומוציא הוצאות, כאשר ההישרדות שלו תלויה ביכולתו להיות רווחי.
בהתאם, מי שלא יודע לאן פניו מועדות צריך להיעזר בגורמים שיכולים לסייע לו בכך. זה קריטי לחיים בדיוק כמו שתכנון קריטי לעסקים. חפש בגוגל: הכוונה מקצועית, ייעוץ תעסוקתי או מה הייעוד שלי. יש מגוון גדול של יועצים שיכולים לסייע בכך.
גם לי יש תוכנית כזו והפרטים עליה הם כאן - http://www.hagaishalev.com/purpose
 

MissPegi

New member
נוטה להסכים עם פוטומאקי וחגי

יודעת שגם אדם מילא יכולים לעזור בהכוונה וייעוץ תעסוקתי והתפתחותי, שווה לבדוק מולם. מעבר לזה, אם תואר נוסף זאת אופציה שאת חושבת עליה, שווה לבדוק על לימודי ניהול שיכולים לפתוח הרבה דלתות ולקחת את הקריירה לכיוונים שלא חשבת עליהם. אם זה רלוונטי - במרכז האקדמי בר"ג כבר פתחו את הרשמה לסמסטר חורף.
 
למעלה