מאיפה משיגים סידן

ailag

New member
ממה שהבנתי יש B12 בביצים

הדברים שצריך לדאוג להם הם B12, חלבונים וברזל בגדול. אגב, למה דוקא עוף? כלומר, חשבתי שיותר קל לוותר על עוף מעל בשר.. (חוצמזה, תעשי בדיקות דם כל כמה זמן - כל שנה נגיד. כדאי לעשות בדיקות לא משנה מה אוכלים. בשרשור קודם סיפרתי איך דוקא כשאכלתי בשר היה לי חוסר גדול ולא צפוי בברזל וB12, מה שמראה שקשה לדעת מתי אוכלים לא נכון)
 

TheFinalCut

New member
סידן במזון צמחי

כפי שהוזכר לעיל, ניתן למצוא סידן בשפע בסומסום, בירקות ממשפ' המצליבים (כרוב, לפת, חרדל, כרוב ניצנים, תרד, ברוקולי וכו'), בשעועית ובמשקאות ומזונות מועשרים (למשל - דגני בוקר עם חלב או שוקו מועשרים מסויה, הם מקור טבעוני מצויין לסידן). למידע נוסף על סידן ובריאות העצם באופן כללי, אני ממליץ על הדף הבא: http://www.pcrm.org/health/prevmed/building_bones.html
 

tamar brandy

New member
וחלב פרה זה מקור יותר טוב?../images/Emo163.gif"בו

במוצרי חלב יש המון סידן, ועם זאת יש גם אנזים שגורם ליציאה של סידן מהגוף, ככה שלא משנה כמה סידן יש במוצרי חלב אתן לא תספגו את כולו.. עדיף כבר לקבל סידן ממוצרי סויה וממקור צמחי נוסף מאשר חלב שמלא ברעל
 

One Echoe

New member
המקור הטוב ביותר לסידן הוא טחינה.

סויה היא מקור נחמד מאוד לסידן, בעיקר כשהיא מועשרת. עם זאת, היא לא יכולה לתפקד כמקור עיקרי לסידן. יש צורך לצרוך הרבה טחינה, אגוזים, קטניות, כרוב לבן ופירות יבשים.
 

barakbl

New member
מועשרת? לא יכולה לתפקד כמקור עיקרי?

בטחינה מלאה יש כ-1000 מ"ג סידן ל 100 גרם טחינה גולמית (בחחק יש 1100, בחלק קצת פחות מ 1000). לאכול 100 גרם טחינה ביום זה בהחלט לא בשמיים... הרבה אוכלים כמות כזאת כמעט על בסיס יומיומי, והרי לך כל הסידן שצריך ביום רק מטחינה. כמובן שרוב האנשים אוכלים פחות טחינה, ועוד יותר מכך רוב האנשים אוכלים טחינה לא מלאה (שבה יש "רק" כחמישית סידן כמדומני) אבל ברמת העקרון טחינה יכולה להיות מקור עיקרי ומשמעותי לסידן.
 

One Echoe

New member
טחינה היא בהחלט מקור עיקרי לסידן.

דיברתי על סויה
 

פלגיה

New member
כשאני שאלתי על סידן

הסתכלו עלי בתדהמה, כי די קשה לא לצרוך סידן. למשל יש סידן בתפוחי אדמה, בברוקולי, בקטניות ובעוד מוצרים נוספים. כך שאין כל כך מה לדאוג.
 
למעלה