מה אבשל בשבוע "סתם"?

מה אבשל בשבוע "סתם"?

חצילים.
פרוסות לא דקות קלויות להשחמה מוברשות בשמן. מונחות בתבנית .על השכבה הראשונה בזיק מלח ומעל תערובת טחונה של תפוחי אדמה חלב קוקוס עלי סלרי ובצל ירוק בנדיבות רבה. מעל עוד שכבת חצילים ושוב מהתערובת הבהירה ומעל פרוסות טריות של עגבניות בשלות. לתנור וללקק האצבעות.

אורז עם כוסמת ירוקה ומאש אפוי בתנור עם כורכום כמון מלח פלפל

עוגה בחושה תפוזים ושוקולד לבן עם זיגוג תפוזים מלמעלה

ואצלכם?
 

Dr T noki

New member
תפוחי אדמה או קמח תפוחי אדמה?

אצלנו סלט נבטוטים מבושלים קלות , פלפלים בשני צבעים, כוסברה והרבה לימון.
ממולאים עלי גפן קישואים וכרוב ממולא מהחומוסיה הקרובה.
אנטי פסטי מכל מיני ירקות טעימים.
גבינת מקדמיה.
לביבות עדשים ובטטה.
היום היה כריך עמוס עם ממרח כוסברה, חציל בצל וסלק צהוב מהאנטי פסטי, עליהם עגבניה פרוסה, עליהם שלל ירוקים נבטים רוקט חסות. יצא טעים.
תפוחי אדמה ובטטות בתנור.
גזר כרובית וברוקולי בחתיכות קטנטנות עם שמן זית ומלח גס בתנור, מעט חומץ בלסמי.
סלט פסטה שנשאר מסופ״ש
עוגה בחושה עם משמשים של מיקי מהי ועוגת ״גבינה״ שנשארה משלהי שבועות.
קרקרים מקמח חומוס קמח טפיוקה ושלל גרעינים. הבעיה שהם ממכרים ו....משמינים
 
לשלוח אותך לייעוץ בעניני משקל?

כי ככל שאני יודעת משמין זו מעולם לא היתה הבעיה שלך...
הבי נא מתכון לקרקרים המשמינים שלך ותבואי על הברכה
 

Dr T noki

New member
טוב, שלי הם לא
אבל טעימים ונטולי גלוטן בדיוק בשבילך

לקחתי אותם מכאן
https://www.lichtenstadt.com/2017/01/hummus-tahini-crackers/

ניסיתי כמה שילובים. שילוב של קמח תירס וקמח עדשים היה לא פריך מספיק לטעמי, השילוב הכי מוצלח מבחינתי הוא של קמח טפיוקה וקמח חומוס, שילוב של זרעי פשתן זהוב וחום, גרעיני דלעת רבע כוס, גרעיני חמניה רבע כוס ושומשום בערך שמינית כוס . בסוף פיזרתי שומשום לבן ושומשום שחור. אפשר קצת להפחית בטחינה או בשמן אבל לא ניסיתי. לי זה הספיק לשתיים וחצי תבניות תנור גדולות ולא לשתיים, חשוב לשטח דק אחרת לא יוצא קריספי. אני אפיתי יותר זמן מהכתוב לאחר החיתוך. באמת שלא מפסיקים לנשנש את הנ״ל עם או בלי ממרחים. עשיתי גם גרסה עם פחות גרעינים (רק גרעיני חמניות ושומשום בבצק וזעתר) ועם זעתר מלמעלה ומלח גס שהילדים חיבבו אבל אני פחות.

יש באתר גם מתכון לקרקרים ירוקים-תרד וסגולים-סלק שרציתי לנסות אך טרם הספיקותי...הכרובית המוקפצת היתה מוצלחת לטעמי. חומוס דלורית עשינו עם דלורית וגם עם בטטה ויצא טעים בכריך. המבורגר חומוס ובוטנים - הילד אהב מאד, אני פחות כי אני לא חובבת בוטנים. הקראמבל אוכמניות היה טעים. עוגיות קוואקר וגזר ועוגת שוקולד בננה היו מאד אהובים על הילדים שלי.
באתר יש מספר גדול יחסית של מתכונים טבעוניים מוצלחים שניסיתי פעמים רבות, וחלק שנותנים להם גם אופציה טבעונית. הרבה קציצות עדשים, עוגות, סלטים ומתוקים. בקיצור שווה לנסות ויש גם הערות גולשים שמוסיפות גיוון ולפעמים כל מיני הצעות לטבען, כותבת הבלוג מנסה הרבה מאד לטבען מתכונים.
 
למעלה