אנטי פסיכוטי עם הכי פחות תופעות לוואי?

אנטי פסיכוטי עם הכי פחות תופעות לוואי?

שלום,
ניסיתי המון אנטי פסיכוטיים שגרמו להמון תופעות לוואי, כמו אביליפיי, ריספרדל,
ופרפנאן, אילו אנטי פסיכוטיים עם ההכי פחות לוואי יש?<
 

Gameboy4

New member
זה יכול להיות אינדוידואלי אבל כנראה אריפליי

זה יכול להיות אינדוידואלי אבל אני חושב שבגדול אריפליי. התופעת לוואי העיקרית האפשרית של אריפליי היא חוסר שקט/אקטיזיה, אבל זה לא מופיע אצל כל המשתמשים אלא רק אצל חלק ואפשר להימנע מכך על ידי התחלה במינון נמוך ועליה מאוד הדרגתית במינון. בנוסף, הרופא יכול לרשום לך תרופה מרגיעה כמו לוריוון למקרה שאריפליי יעשה לך אי שקט בהתחלה.
 
היי

לעייפות קיצונית, חום, חרדה, הזעה.

רציתי לשאול אותך לגבי פבוקסיל, הפבוקסיל שלי גורם לי להדחקת כול הרגשות
שלי, הם מעלים לי את כול הרגשות, האם כול התרופות גורמות להדחקת
כול הרגשות, או שיש כאלו שלא יגרמו זאת?
 

Gameboy4

New member
אלו תרופות ניסית עד כה?

אלו תרופות אנטיפסיכוטיות ניסית עד כה ובאיזה מינונים? חשוב לדעת כדי לנסות לעזור לך.
בגדול לאריפליי אמור פחות לעשות עייפות ויש כאלו שאולי הוא אף מעורר אותם (ממה שהבנתי) אבל יכול לעשות אי שקט כאמור ודורש עליה איטית במינון והתחלה ממינון נמוך.
בגדול האם אתה יכול להרחיב ולפרט לגבי זה שפבוקסיל גורם לך להדחקת כל הרגשות/העלמת כל הרגשות? בגדול יש אנשים שמתלוננים על כך עם תרופות מסוג SSRI. חשוב לבדוק אם זה באמת מהתרופה או אם זה היה קיים גם לפני התרופה. אם זה מהתרופה אז אפשר לשקול יחד עם הרופא המטפל לנסות להוריד במינון או להחליף לתרופה אחרת שלא תגרום לך לזה או שפחות תגרום לך לזה (למשל אפשר לנסות תרופת SSRI אחרת, אנפרניל, SNRI כמו ויאפקס XR, איקסל או סימבלטה) ואפשר לנסות להוסיף תרופה שמעלה דופאמין כמו וולבוטרין XR (אבל זה יכול להיות כרוך בהחמרה של האוסידי והחרדה) או אפילו תותחים יותר כבדים כמו ריטלין/קונצרטה או אטנט או ויואנס (אבל אלה יכולים לגרום להחמרת חרדה ואוסידי עוד יותר אפילו מהוולבוטרין XR)
 
היי

לקחתי פרפנאן, אריפליי, ריספרדל.
איזו תרופה אתה ממליץ לקחת מה SSRI שלא תנתק לי את כול הרגשות ובכללי
לא תגרום לי תופעות לוואי, איזו תרופה אתה ממליץ לי?
תודה לך
 

Gameboy4

New member
רגשות

היי
קודם כל אני לא רופא, ככה שאל תחזיק יותר מדי ממה שאני רושם.
בגדול כל התרופות מסוג SSRI יכולות בתאוריה לגרום למה שאתה מתאר ככה שאין תרופה מומלצת לנושא הזה, אתה יכול לנסות ולראות ביחד עם הרופא. צריך לראות אם זה גם באמת מהתרופה או אולי חלק מדיכאון וגם תלוי כמה זה מפריע לך, ואם זה לא התעסקות אובססיבית שלך בזה אלא באמת פגיעה באיכות חיים.
ניסית עוד תרופות מה-SSRI/snri או אנפרניל חוץ מהפבוקסיל?
בגדול חשוב לחלק את הפבוקסיל לפעמיים ביום- את המינון הגדול יותר לוקחים בדרך כלל בערב. למשל אם אתה לוקח 300 מג אז 100 בבוקר ו200 מג בערב. אם זה 250 מג אז למשל 100 בבוקר ו150 מג בערב. הסיבה לכך שצריך לקחת אותו פעמיים ביום היא שפבוקסיל מתפנה מהר מאוד מהגוף. בארהב יש גם גרסה שלוקחים פעם ביום ונקרא LUVOX CR אבל בארץ זה לא קיים. למעשה, לדעתי זה החיסרון של הפבוקסיל. חוץ מזה שהוא גם מתנגש עם הרבה תרופות אחרות, כולל עם קפאין- הוא מעכב פינוי/סילוק של קפאין מהגוף, וככה יש רמה גבוהה יותר של קפאין בגוף שיכול לגרום לחרדה ולנדודי שינה.
 
היי

ניסיתי פריזמה לראשונה, היא עשתה לי חרדות..
אז החליפו לי לציפרלקס שעזר 3 שנים ואז הפסיק להשפיע כך סתם, ושוב
נתקפתי התקפי חרדות.. אז החליפו לי לפבוקסיל.
וכעת הפבוקסיל עושה אותי, קריר, אדיש, עצבני, חסר רגשות, וירידה בחשק המיני
וקושי לגמור
 
למעלה