בדיקה של א מינית אצל גינקולוגית -

קשת54

New member
בדיקה של א מינית אצל גינקולוגית -

אני תוהה אם יש רופאות נשים שמותאמות לעבוד עם א מיניות... אבל רציתי לשתף על החוויה שלי.
הלכתי עם החבר שלי, כי חששתי, כי כל פעם כשהלכתי, אז השאלה הראשונה ששאלו אותי הייתה "באיזה אמצעי מניעה את משתמשת?" (יצאו מנקודת הנחה שאני משתמשת) ואחרי זה שאלו "את בתולה?", בגלל השאלות האלו, יצא שמעולם לא נבדקתי אצל רופאת נשים. והאמת שגם לא ידעתי כל כך איך לענות על השאלה "את בתולה?" שהרי השאלה הזאת מרמזת לי על דיכוי אפילו אצל רופאות נשים: נשים בתולות לא חוות את הטראומה של החדירה לאיבר המין שלהן אצל רופאות נשים, אך גם לא נבדקות. ונשים שאינן בתולות, עשויות לחוות בדיקה שאולי תהיה טראומטית בשבילן. ובכלל... מושג ה"בתולין" הוא דיכוי בפני עצמו... כי יש לו משמעות חברתית רבה בנוגע לנשים. אני הפסקתי להשתמש במושג הזה, כי מה קובע אם אני בתולה או לא? החדירה? באמת? זה מה שקובע? אז לא יכול להיות שא\נשים יקיימו יחסי מין בלי חדירה?
אני כן מושפעת מכל הדיכוי הזה של קרום הבתולין... וכשנשאלתי גם על ידי האחות וגם על ידי הרופאה... השתתקתי ולא ידעתי לענות. מילא היו שואלות אם יש חשד להריון, או אם המחזור סדיר, או אפילו לשאול אם קיימתי יחסי מין... אבל לשאול על הבתולין? זאת חוצפה וחדירה לפרטיות. לא ממש עניתי... התחמקתי כמובן... הלוואי שהייתה רופאת נשים שלא שואלת את זה ופשוט בודקת..
הסברתי לרופאות שיש לי פוביה מחדירה, ושאם הן רוצות לבדוק אז בלי זה... נבדקתי בלי להשיב על השאלה הזאת... את התשובות שלהן על אודות הקרום...הן בטח גילו לבד וזה לא מעניין אותי (אולי כן... קצת, אבל אני זוכרת שזה מעניין אותי כי אני בתוך הדיכוי..)... ואמרו לי "זה הכול בראש שלך.. זה פסיכולוגי"... כי נלחצתי שהיא נגעה בי... כי מה לעשות? זה כן מרתיע אותי... יש לי רתיעה כמעט מכל טיפול רפואי... אפילו טיפות עיניים רופא עיניים לא הצליח לשים לי, אז בדיקה גינקולוגית?!
בכל אופן, סוף סוף הצלחתי למצוא מענה רפואי... ואני שמחה מכך שנבדקתי.. ומקווה למצוא רופאת נשים שתבדוק אותי בלי השאלות האלו שאני מסרבת לענות עליהן או להישאל אותן, כי דוגרי... אין באמת סיבה.
 
למעלה