שלום לכולם

מעיין0902

New member
שלום לכולם

בני בן שנתיים ואוהב מאוד חיות וגם אמא שלו, החלטתי לקנות לו מכרסם גדול , וגם לי :)
אז חשבנו על ארנבון
רציתי לדעת מהי ההוצאה התחלתית כמה אמור לעלות הארנבון/ארנב
הבנתי שרצוי לקנות צעיר
מהו הטיפול הנדרש
האם הוא מחזיר אהבה ??
תודה לעונים
אה ואם מישהו מעוניין למכור כלוב /ארנבון או משהו נא צרו עימי קשר , תודה
 

shlox

New member
מומלץ מאוד לקרוא את מאמרי הפורום

וגם לעלעל בהודעות דומות קודמות.

על קצה המזלג - ארנבונים לא מתאימים לילדים, בטח בגיל כה צעיר. הטיפול בהם דורש מחויבות ואחריות רבה, לרוב הם מעדיפים שלא ירימו אותם והם רגישים מאוד; כל מחלה או פגיעה מחייבים טיפול מיידי אצל וטרינר המומחה לחיות אקזוטיות, ויש מעט מאוד כאלה בארץ. אם, כפי שציינת, גידול הארנבון הוא קודם כל בשבילך, זה משהו אחר.

הוצאה התחלתית - הארנבון עצמו אמור לעלות כ-50 שקלים, וכלוב מרווח (לפחות באורך של מטר) עלול להגיע ל-400 שקלים, אם כי אפשר לבנות או להשיג יד שנייה.

אכן רצוי לקנות צעיר, אבל לא צעיר מדי - רצוי להשאיר לפחות חודשיים עם אמו.

זכר או נקבה? שניהם נהדרים, אבל - זכר בסופו של דבר תאלצי לסרס משום שהוא יהפוך לתוקפני ומיני בגיל ההתבגרות, ונקבה מומלץ לעקר (ניתוח יקר הרבה יותר) משום שארנבונות נוטות למות, באחוזים גבוהים מאוד, מסרטן הרחם.

האם מחזיר אהבה? קשה לענות באופן חד-משמעי. לא כל ארנבונים הם תקשורתיים וחובבי מגע במידה שווה, וגם אלה שכן - לא כדאי לצפות לאינטראקציה כמו עם כלב למשל (יש, אבל זה יחסית נדיר). ארנבון ממוצע ישמח לליטופים בזמן ובמקום שמתאים לו, אבל יעדיף שלא ירימו אותו.

לסיכום - לא רוצה להרתיע אותך, אבל חשוב שתדעי מראש. גידול של ארנבון מעניק המון הנאה ושמחה, אבל גם דורש לא מעט.

בהצלחה!
 

shlox

New member
בשמחה

אינני מכיר מכרסם גדול שגידולו מתאים לילדים.
לדעתי, הפתרון הטוב ביותר עבורך הוא גם הפשוט ביותר - לגדל כלב קטן. כלבים אוהבים הרבה יותר מגע ותשומת לב, "עמידים" יותר, ניתן לאלף אותם, הטיפול השוטף בהם אצל וטרינר זול לאין-ערוך והם מחזירים אהבה בשפע.
 
מה אם להיות אומנה לכלב מעמותה?

כך תוכלו לראות האם זה מתאים לכם "בלי מחוייבות" מצד אחד, ומצד שני - אם יסתדר - תוכלו לאמץ אותו
 
מתקנת שלא "רצוי" להפריד בגיל חודשיים

אלא בשום אופן לא להפריד לפני גיל חודשיים
 


כמו שנכתב מעליי - ארנבון זו לא חיה שמתאימה לילדים.
לא מכיוון שהחיה היא ה"בעיה" - אלא משום שזו חיה עדינה מאוד, שכל מגע הכי קטן ולא נכון יכל לגרום לה לפגיעות קשות.
מכיוון שכתבת שכנראה ואין סיכוי להכניס כלב הבייתה, למקרה שכן תחליטו להכניס מכרסם (כל מכרסם) - צריך לשאול עד כמה סבלנות יש לבנך, האם הוא יהיה מסוגל להתאפק ולא להרים את החיה (גם לא בהשגחה שלכם - ארנבון לא מרימים - בטח שלא ילד, גם לא בן 10, זה מאוד מאוד מסוכן עבור הארנבון), האם אתם מסוגלים באמת להשגיח וכיוב'.

ארנבון זו חיה מדהימה, והיא בהחלט מראה חיבה ואהבה (בסופו של יום זה תלוי אופי כמו אצל כל חיה אחרת, אבל בגדול
), במיוחד אם מגדלים אותם נכון מההתחלה ומלמדים אותם שבני אדם זה דבר חיובי ולא שלילי (ע"י מגע נכון, לא לכפות עליהם דברים שלא נעימים להם כיוב').

חשוב גם לדעת שזו חיה שיכולה להגיע ל- 8-10 שנים ולכן זה לחלוטין מחוייבות לטווח רחוק.

אם אתם מחליטים לקחת ארנבון - הייתי ממליצה לחפש דווקא ארנבן בוגר שגדל בבית. גם תדעו יותר על האופי שלו וגם זה יהיה בטוח יותר ליד בנך ויהיה פחות פגיע.

מצרפת הדעה שכתבתי בעבר שמפרטת את התנאים הבסיסיים שצריכים להיות לארנבון. 2 ההוצאות הכי גדולות הן כלוב שצריך להיות גדול מאוד ועולה כמה מאות ש"ח, טיפול רפואי שעולה הרבה יותר מטיפול בכלב (התדירות של הביקורים יותר נמוכה אבל משלמים על ביקור/פרוצדורה יותר בדר"כ). הססיבה לכך היא משום שארנבונים הם "חית אקזוטיות" מרבית הטרינרים לא יודעים בכלל איך להסתכל עליהם ולכן בודקים אותם כאילו היו כלב או חתול (והם שונים מאוד. אבל מאוד!). לכן רצוי מאוד לגשת לוטרינר מומחה. מכיון שיש רק 4 כאלה בארץ זה לרוב אומר שביקור וטרינרי = נסיעה, וכסף לרופא מומחה. מכיוון שהם לא צריכים חיסונים וכיוב' - יש ללכת לביקור פעם אחת כשמביאים את הארנבון לביקורת, ואח"כ לפי הצורך כשהוא חולה.
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1480&MessageId=155025107

נשמח לסייע בכל שאלה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ארנבון אינו "מכרסם", הוא ממשפחת הארנביים


אם כי הוא כן מכרסם עיתונים, קרטונים ולא פעם גם כבלים ודברים אחרים שנקרים בדרכו...

מכרסם גדול, קטן יותר מארנבון אבל פשוט וזול יותר לתחזוקה יכול להיות קביה (שרקן).

מחיר הארנבון עצמו לא רלוונטי; אם בכלל תשלמו עליו (הרבה אנשים מוסרים חינם ועדיף לקחת מהם ולהעניק לארנבונים בית חם) זה יהיה סכום זניח לחלוטין (אפילו בחנויות היקרות ביותר עולה כמה עשרות שקלים, ואין שום סיבה לקנות מחנות). גם לא צריך לקחת אותו כשהוא צעיר, אין שום בעיה לקחת בוגר, למעשה זה אפילו קל יותר אם הוא טופל נכון בצעירותו. גורים חמודים לאללה אבל צריך לקחת בחשבון שביחס לתוחלת החיים שלהם זו תקופה קצרצרה – אסור להפריד אותם מאמם לפני גיל חודשיים ובגיל ארבעה חודשים הם כבר כמעט בגודל מלא (בגרות מינית וגודל סופי בגיל חצי שנה לכל היותר).

תעקוב אחרי "אגורה" ו"יד2", לא חסרים אנשים שמוסרים מכרסמים בכלל וארנבונים בפרט, או רק ציוד, או גם וגם.
 
אגב, לגבי מנהרת החתולים לארנבונים...

גם אצלי היא מאוד אהבה את החורים במנהרה, אבל החלטתי לכסות אותם ולנסות (פשוט הכנסתי את המנהרה מתחת לארונית נמוכה וארוכה) ומאז היא פשוט לא יוצאת משם כ-ל היום. מדהים. אני משערת שזה מדמה לה לגמרי תחושת מנהרה - מה יותר "בית" מזה לארנבון


בקיצור - ממליצה לכם גם לנסות מדי פעם לסגור לו את החורים...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בשלי יש רק חור אחד גדול אז בהתחלה הפכתי אותה

והוא היה על הרצפה אז למעשה לא שימש כחור. בכל מקרה, הוא מעולם לא השתקע בה ותמיד רק עבר בה. אין לי רהיטים כ"כ גבוהים שהוא יכול להיכנס תחתם (קל וחומר המנהרה) אז זה בכל מקרה לא רלוונטי... אבל אני שוקלת לקנות עוד כמה כאלה ולחבר ולעשות לו מבוך, כאמור.
 
למעלה