מכירת כרטיס זכיה?

מכירת כרטיס זכיה?

שאלה: זכיתי בכרטיסים למופע שאני לא מתלהב ממנו עד השמיים. האם זו עבירה פלילית אם ״אמכור״ את הכרטיסים

יש לי את הכרטיס מודפס.
אני שואל באמת האם זו נחשבת עבירה פלילית?
 
מכירת כרטיס למופע שהוענק כפרס למוכר

סעיף 194א(א) לחוק העונשין קובע: “העוסק במכירת כרטיסים למופע במחיר העולה על המחיר הנקוב בהם, דינו - הקנס האמור בסעיף 61(א)(4)” (כלומר: עד 226,000 ש"ח, נכון לעכשיו).
עם זאת, לדעתי, מי שמוכר כרטיס למופע, שערכו הנקוב 0 ש"ח (משום שהכרטיס לא נועד למכירה, אלא לכניסת מוזמנים, והמוכר זכה בו כפרס בתחרות או בשעשועון כלשהו), במחיר רגיל של כרטיס שווה ערך, ואפילו במחיר גבוה יותר, אינו עובר בכך על איסור הספסרות הנ”ל, שכן בסעיף ננקט הביטוי "עוסק" ומדובר בו ב"מכירת כרטיסים" (לשון רבים), משמע: הוא נועד למנוע רכישה מוקדמת של כרטיסים במחיר הרגיל כדי למכרם סמוך לשעת המופע במחיר מופקע, והוא אינו אוסר מכירה חד-פעמית של כרטיס בודד, שהמוכר זכה בו בדין, בערכו המקובל, ואפילו במחיר גבוה יותר, משמע: מכירת הכרטיס אינה עבירה, אלא, לכל היותר, הפרה של תקנון התחרות או השעשועון, אם הוא אוסר את מכירת הכרטיס, שכמוה כהפרת חוזה, אם המוכר התחייב לו.
לחלופין, מדובר בזוטי דברים לפי סעיף 34יז לחוק: “לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה, אם, לאור טיבו של המעשה, נסיבותיו, תוצאותיו והאינטרס הציבורי, המעשה הוא קל ערך".
 
בעיה

לשון החוק מדברת על מכירת כרטיסים בתור עיסוק, להבדיל ממכירה חד פעמית. מצד שני בתי המשפט נוהגים להרשיע נאשמים בספסרות גם אם המכירה היתה חד פעמית. התקדימים מורים שנאשמים הורשעו בגין ניסיון למכור לשוטר סמוי כרטיסים למופע ספציפי בלי שהתביעה תצטרך להוכיח שזהו עיסוקם.
 
למעלה