תחרות "צליאקים נופשים"

datsun280z

New member
3 דברים חשובים -

דבר ראשון להביא איתך את הרשימה - 4 X רביעיית לחמניות 4 X שלשיית ג'בטות 2 X לחם קל עם גרעיני צ'יה 2 X שלישיית תחתיות לפיצה 4 X תערובות אפייה להכנה בבית 3 X עוגיות ממולאות דבר שני - עוגת גבינה עם פירורים ( 5% שלא משמינה ) כשהתחתית עשוייה מפתי בר נטול גלוטן. דבר שלישי ואחרון - הרבה הרבה מצב רוח . בברכת חופשה נעימה לכל הילדים.
 

ayelet87

New member
חופש.....

מישהו שדואג ואוהב באמת, שאני והצליאק שלי לא יהיה עול בשבילו ( הבעל כמובן...)
הרבה הרבה מצב רוח וזרימה
פיתות של בר-אל- כדי שלא יהיה מצב של 'נתקעתי' ואם הילדים נשארים בית אז כמובן סלולרי- לשמוע שהם עדין חיים (ועדיף חיים טוב) ומספיק דלק לחזור הביתה (או כרטיס טיסה חזרה)
 

חנפי

New member
אנחנו חזרנו מטיול גדול לתאילנד ../images/Emo42.gif

עם צליאקית בת 3.5 ואלו הטיפים שלנו לתכנון הטיול, וגם קצת על מהלך הטיול עצמו
קודם כל לעלות על האינטרנט ולעשות מחקר על המקום אליו נוסעים, כדי להכיר את מנהגי האכילה ביעד על מנת להתארגן בהתאם. יש מקומות שנהוג לאכול לחם בארוחת בוקר, למשל אירופה וארה"ב ויש מקומות בהם יש תחליפים לארוחת בוקר כמו בתאילנד, שם נהוג לאכול יוגרטים, קערת אורז ופירות אקזוטים.
אחרי שמכירים קצת את מנהגי המקום, להכין רשימת שאלות, ואז לחפש באינטרנט אנשים שהיו שם ויש להם צליאק, כדי לקבל מהם טיפים על הביקור. איפה יש אוכל נ"ג, מה נהוג להגיד למלצר במסעדה, האם יש מאכלים מסויימים שכדי להמנע מהם כי לא ידוע עם יש בהם גלוטן, אילו ממתקים מותר, וכו'.
במחקר שלנו גילנו שיש כרטיס מיוחד לכל ארץ לבריאי צלאיק, שכתוב בשפת המקום, ובו הסבר על צאליק ומה מותר. הדפסנו אותו ב 4 העתקים וניילנו, עותק לאימא, לאבא, לרומי, ולסבתא. הכרטיס היה איתנו כל הטיול, והתפלאנו לגלות שזה לא רק אינפורמטיבי למלצרים אלא גם מתחיל שיחות נהדר בין אנשים נוספים שמטיילים, וככה יצרנו קשרים לא צפויים אך מהנים ויעלים מאוד (למשל זוג אוסטרלי הסביר לנו שלפעמים מוסיפים סויה לכל מיני רטבים, ולא אומרים את זה ללקוחות, ולפי הידיעות שלנו על צפון תאילנד לא נהוג לבשל עם רוטב סויה)
כדי ללמוד מילים חשובות בשפה המקומית: צלאיק, אסור, קמח, גלוטן. מאוד עוזר במסעדות
כל הזמן לדבר ולשתף את הילד בתכנון ולהרגיע חששות שאולי יש לו. אנחנו שיתפנו את רומי בהכנות לטיול שלנו, הסברנו לה שאולי לא נכיר חלק מהמאכלים, שתמיד יהיה לה אוכל, שגם אם לא יהיה אוכל שהיא מכירה, נטעם ביחד ונגלה מאכלים חדשים
אח"כ ישבנו ביחד איתה ותכננו תפריט צלאיקי למסע. האוכל יכול להמעך / להתקלקל עד שמגיעים ליעד, ושימורים מאוד כבדים בתיק, וגם לא כדי לקנות הכל מהכל, ובסוף הרוב לא יאכל. אנחנו בדקנו את הרגלי האכילה של רומי, וגילנו שהיא אוהבת לאכול פרוסת לחם עם גבינה בבוקר ובערב, ולכן החלטנו שלמשך שלושה שבועות בתאילנד, נקח איתנו 3 כיכרות של לחם נ"ג של בראל (ואנחנו מצטערים שלא לקחנו גם ביסקוויטים נ"ג לנשנושים)
אם אתם מטיילים עם חברים / משפחה, לשאול אותם אם הם מוכנים לשים במזוודה שלהם אוכל נ"ג עבורכם. במקרה שימערך, יפתח, ישפך, תאבד המזוודה, יהיה לכם לפחות חלק מהאוכל שהכנתם מראש.
בטיול עצמו - להכנס לסופר / מכולת מקומית, ולבדוק אילו מאכלים אפשר לקנות ולאכול במלון ובנסיעות. גילנו למשל שבתאילנד יש 7/11 שזו רשת של פיצוציות/כולבו/סופר שכונתי, ומוכרים שם גם אורז לבן מאודה טרי. אנחנו אכלנו כל יום ארוחת צהריים במלון שלנו, שהורכבה מטונה, ירקות טריים, אורז לבן מאודה ופירות. נהנו מאוד גם מחטיף דמוי ביסלי שעשוי מתירס.
בטיול עצמו לזרום. הלחם נמעך, הילד לא אהב את המנה, הוא טעם בטעות משהו לא מוכר..... לא לעשות עיניין, לא לכעוס או להכנס ללחץ. תמיד יהיה מה לאכול, תמיד יהיה משהו שישמח לעזור לתיירים, ואם חס וחלילה יש גם תופעות לוואי, אז עושים יום הפסקה ונחים, כי זה גם חלק מאורך החיים הצליאקי, ולפעמים זה גם משפר את הטיול
הכי חשוב - לא לתת לצלאיק (או כל אלרגייה או בעיה אחרת עם אוכל) למנוע מכם לנסוע ולטייל בעולם הנפלא שלנו. יש כל כך הרבה מקומות מעניינים ומאכלים שאין בהם אפילו טיפת גלוטן, שחבל לתת לפחד ולחששות למנוע מכם לנסוע ולהכיר מקומות נפלאים.
 

nnuaev

New member
3 דברים חשובים לפני יציאה לחופשה:

1.) מומלץ להצטייד מהבית במוצרים ללא גלוטן, שאינם מתקלקלים כגון : קרקרים, פריכונים מאורז, שימורים- זיתים ,תירס, טונה וכד', עוגיות ועוגות יבשות , חטיפים שונים – במבה , בייגלה וכד'. למה כדאי לקחת מהבית מוצרים ללא גלוטן ? קיימות מספר סיבות : א.מרגע היציאה מהארץ ועד ההגעה למקום היעד חולפות מספר שעות. בזמן הזה אין אפשרות להגיע למסעדות , מזנונים או חנויות שמוכרות מזון ללא גלוטן. ב.המקומיים אינם מתאימים לתקציב או לטעם האישי. ג.קיימת בעיה של חוסר זמן למצוא מוצרים ללא גלוטן. ד.במקומות מסוימים אין מבחר של מוצרים ללא גלוטן. ה.אנשים שהנם שומרי כשרות . 2.) כרטיסי מסעדות הן כלי עזר שימושי מאוד לחולי צליאק , שמטיילים בעולם, ואינם שולטים בשפה המקומית. בכרטיס ישנו הסבר קצר בנוגע למחלת הצליאק ולמגבלות המזון. חשוב ומומלץ להציג כרטיס כזה בבתי-מלון , במסעדות ובחנויות לממכר מוצרים ללא גלוטן. 3.) מזון ללא גלוטן מומלץ מאוד לארוז בתיק יד , ולא לשלוח במטוס, כדי למנוע אי נעימויות הכרוכות בעיכוב הגעת המטען מסיבות שונות . זה מאוד לא נעים להישאר בלי מזון ללא גלוטן ! בהזמנת כרטיס טיסה בחברות מסוימות ניתן להזמין ארוחות מיוחדות עד 48 שעות לפני הטיסה. הקוד של ארוחה ללא גלוטן הוא GLUTEN FREE MEAL) GFML בחברת אל-על למשל מתחשבים באנשים בעלי צרכים מיוחדים.
 
3 דברים שאנחנו תמיד לוקחים

1. טוסטר לחיץ+מתאם לחשמל- כך שבכל מקום שאנחנו מתארחים בו, אנחנו יכולים להכין טוסטים עם או בלי תוספות. מדובר בטוסטר שקנינו בכמה עשרות שקלים והוא בהחלט משרת אותנו היטב בארץ ובעולם. 2. אנחנו תמיד מצטיידים במספר לחמים פרוסים של בראל שמגיעים במשלוח ולבקשתנו נארזים באריזת ואקום מיוחדת. האריזה הזאת מאד חשובה כיון שניתן לקחת את הלחמים ללא הקפאה! והם מחזיקים מעמד לפחות שבועיים (כל עוד לא נפתחו). אחרי הפתיחה- למקרר. ולא אין לי אחוזים בבראל... 3. מארז גדול ובו שקיות קטנות של במבה שמהווה 'פיצוי' בדיוק ברגעים הקריטיים כשעוברים ליד חנות קרואסונים, כשהאח הלא צליאקי אוכל משהו מנקר עיניים וכו'. 4. את כל רשימת המסעדות/ חנויות נ''ג שהורדנו מהאינטרנט לפני הנסיעה ליעד x 5. חבילת פסטה נטולת גלוטן למקרים שמגיעים למסעדות שאין בהן שום מנה נטולת גלוטן. מבקשים ולרוב מסכימים ומכינים לבת שלנו את ה'פסטה שלה'. למקרה הצורך יש לנו תמיד גם מאגר שקיות קטנות של קטשופ....
 

לפידותש

New member
לקראת חופשה אצלינו

אנחנו מתכונים לחופשה הראשונה שלנו (גילינו את הצליאק לפני שלושה חודשים). אצלינו חופשה היא תמיד בארץ ולמספר ימים מועט (3-4 ימים) כך שההתארגנות לא כבדה מידי ב"ה. אנחנו קודם כל ביררנו עם המשגיח במטבח מה התפריט ומה הרכיבים בכל מאכל. גילינו שיש לה אוכל בשפע בערב אבל בבוקר כמעט שום דבר. ולכן ניקח איתנו מגשים ונשמור מהאוכל של הערב ונחמם לה אותו בבוקר. נוסיף לה שניצל נ"ג קפוא שנכין מראש בבית. כמובן שלא נשכח להביא גוגיות/ עוגות ונשנושים בכמות שתספיק לכולם (הכי נחמד לאכול כולם אותו הדבר ושיש אופציה לכבד...) ואולי הכי חשוב- לחם + לחמניות קנויוית (אצלינו זה פינוק של שבת, שאר השבוע אני אופה לה...) המון מצב רוח, שמחה,זרימה וספונטניות תודה על השרשור! מחכים ונעים (0:
 

מנץ1

New member
3 הדברים הקבועים בתיק לכל מקרה!

פריכיות. לחמית אוסם ללא גלוטן. שקדי מרק או שקדים רגילים לנשנוש עד שמוצאים אוכל מתאים.
 

KYT1

New member
אנחנו בכלל לא יוצאים לחופש ../images/Emo10.gif

אנחנו חיים בצימר כל השנה
ולכן מה שצריך זה: 1. מקרר מלא כל טוב (במקרה שלנו בעיקר מוצרי בראל כי זה מה שאנחנו אוהבים, זה טעים לנו, אנחנו נוסעים לקנות טרי בחנות המפעל למרות המרחק ואין לנו בעיה עם סויה).
2. מטבח נקי בלי פרורי לחם.
3. ואהבה של אמא שמכינה לצליאקי כל מה שהוא חולם עליו.
ובאמת - אם יוצאים זה רק לנסיעות קצרות טיול של יום. 1. באמת לוקחים סדוויצי'ים ממוצרי בר-אל כי הם הכי טעימים ומחזיקים יפה מעמד. 2. אמא מכינה אוכל חם טעים מראש, לא אוכלים כמעט במסעדות. 3. אבא מארגן הכל סטרילי ונקי ונח לאכילה. ולדרך.
 
שלושת הגורמים המשפיעים:

1. הורים 2. מארחים (צימר, מלון, מסעדה) 3. ילדה אם כל הנוגעים בדבר מגוייסים, משתדלים, חיוביים ובעלי רצון טוב ולא מרגישים "מסכנים" אלא ברי-מזל- הכל מסתדר על הצד הטוב ביותר וההנאה מובטחת...הרי זו חופשה!
 
../images/Emo124.gifיש עוד הזדמנות להוסיף רעיונות - עד מחר

התחרות ממשיכה ותסתיים מחר. שרשרו עוד עצות ואולי אתם תהיו בין הזוכים. יום טוב, אמא של הבנים
 

סיגל S

New member
ואני נוהגת לקחת

1. את חצי הכוס המלאה 2. את המשקפיים הורודים 3. את הפרופורציות הנכונות בחיים ושוכחת בכוונה לקחת את הכעסים, התסכולים, ההשוואה המיותרת למה שאינו מושג
 

karinapel

New member
שלושה דברים לצליאקים שכמונו....

אז ככה: 1. אמא שלי המדהימה - שלא משנה מה יש או אין בביית - היא תמיד מרימה לי ארוחות פצץ... 2. טוסטר אובן קטן-בשביל לחמם או לאפות את מה שאמא יקרה מכינה... 3. קרקרים שאני קונה בחבילות של קילו - ותמיד אפשר למרוח עליהם המון דברים (גבינה, נוטלה, פסטו וכו) זהו - - חופשה נעימה!!! נ.ב. - את אמא שלי אפשר להשכיר - אם אתם יוצאים לחופשה - - כתבו לי מסר פרטי....
 

karinapel

New member
../images/Emo13.gif

קרקרים של אוסם! קילו - אבל בפנים ארוזים בנפרד! מעולה!! בתאבון!!
 

tzvikano1

New member
הדבר הראשון הוא מזוודה אחת מלאה במוצרי בר-אל

ואז השאר בדיוק כמו כל אדם רגיל מה אנחנו כבר צריכים? 2. הדיסק החדש של שרית חדד 3. כסף לביזבוזים (וקניות למשפחה וחברים)
 

netoy

New member
השלושה שלנו...

1. פלטה חשמלית שאיתה עושים הכל... 2. ציידנית עם כרית סיליקון לחימום במיקרוגל - שישאר חם כל היום 3. הכל מהבית - בחופש אנחנו נחים, לא מחפשים...
 
למעלה