The Chariot

Mist2

New member
The Chariot

לפני שאוכל להתקדם לקלף הבא, אהיה חייב, כדי להבהיר כמה נקודות, להתעכב קצת ואפילו לצעוד חצי צעד אחורה.
את הקלפים - הקוסם, הכוהנת הגדולה והקיסרית, קישרתי לחוק השלושה: היוזם, המתנגד והמנטרל.

כעת אני רוצה להזכיר עיקרון נוסף, הפועל ומשפיע על כל תחום בחיינו.
נוכל למצוא עקרון זה בכל תופעה ותופעה, אך מה שמעניין אותי זה התגלמותו של עקרון זה בתהליכים שונים בחיינו.

עקרון זה מדבר על שלבים שונים הקיימים בתוך התהליך.
ניתן לחלק כך בצורה גסה, כל תהליך ל - 8 שלבים שונים.
כלומר כדי לחלוף על כל השלבים, צריך האדם לבצע 7 צעדים.
לדוגמה, ניתן לראות כתיבה של חיבור קצר זה כתהליך:
השלב הראשון בתהליך זה נוצר, כאשר התחלתי לחשוב על הנושא ועל כתיבתו.
כאשר אסיים את הכתיבה ואפרסם קטע זה, יהיה זה השלב השמיני והאחרון בתהליך.

בכל תהליך בחיינו נוכל לזהות מרווח בין השלב השלישי לרביעי.
משמעות המרווח הזה בתהליך מסוים, היא עצירה ועיכוב התהליך.
אם לא ימצא מגשר ראוי בין השלבים, התהליך עלול לסטות לכיוון אחר לגמרי, ולהמשיך להתקדם בכיוון אחר ושונה ולפעמים אף מנוגד להתחלתו.
זו הסיבה שבטבע אין קווים ישרים.

אם נתבונן היטב במעשינו, נוכל להבחין בכך שהתחלנו לעשות דבר אחד, ובשלב מסוים הדברים השתנו ואנו המשכנו לעשות דבר אחר לגמרי, בחושבינו שאנו עדיין ממשיכים להתקדם בקו ישר.
כלומר, התהליך ממשיך להתפתח, אם כי לא באותו הכיוון הראשוני.
הדבר עלול להתרחש בכל תחום פעילות בחיינו.
דוגמה מצוינת מעולם הדת: הנצרות אשר החלה בהטפה לאהבת הזולת, בשלב מסוים הגיעה לאינקביזיציה.

כעת נוכל לחזור לחפיסת הטארוט שלנו ולבחון את הקלפים הראשונים בארקנה הגדולה.
השוטה מיצג את השלב הראשון, הקוסם את השלב השני, הכוהנת הגדולה את השלב השלישי, והקיסרית את השלב הרביעי.
בין הכוהנת הגדולה, לקיסרית נמצא מרווח.
בנקודה זו, התקדמותו של השוטה עלולה להיבלם, לסטות ולהמשיך להתפתח לכיוונים אחרים לגמרי, שכלל לא קשורים בהתפתחותו.
אם סטייה זו תתרחש, הרי שהשוטה ברמת התפתחותו הנוכחית כלל לא יחשוד בכלום.
בעודו בטוח שהוא ממשיך במאמציו להתפתח, עלול השוטה להתרחק מייעודו המקורי (התפתחות) עוד ועוד.
במילים אחרות, יש סיכוי טוב שהשוטה לא יצליח להתקדם ועבודתו האמתית הקשורה להתפתחותו תופסק כבר בשלב מוקדם זה.

אם השוטה למד היטב, ופעל בצורה נכונה, בדיוק כפי שדרשה הכוהנת הגדולה, הרי שברור לשוטה שעליו לעבור תהליך, אבל תהליך זה מורכב משלושה תהליכים שונים.
כלומר, כדי להמשיך ולהתפתח, חייב השוטה להשקיע מאמצים שונים בשלושה מישורים שונים.
בהתחלה אין לשוטה כל אפשרות לעשות זאת, והוא יכול להתחיל לעבוד רק במישור אחד, אבל כאשר הוא מגיע לכוהנת הגדולה, עליו להתחיל להתנסות גם במישור השני. מאוחר יותר יהיה צורך גם במישור השלישי.

כדי להבין את זה טוב יותר, נחלק את הארקנה הגדולה לשלושה תהליכים:
התהליך הראשון - מהשוטה עד האוהבים.
התהליך השני - מהמרכבה עד המוות.
התהליך השלישי - מהמתינות עד ליום הדין.
כך נוצרו לנו 3 תהליכים בעלי 7 שלבים לכל תהליך.
קלף העולם מייצג את השלב השמיני המשותף לשלושת התהליכים.

התהליך השני מתחיל את השלב הראשון שלו - קלף המרכבה, בדיוק כאשר השוטה מגיע לכוהנת הגדולה - השלב השלישי בתהליך הראשון.
וכך הוא מהווה את אותו הגישור ומאפשר את המשך התפתחותו של התהליך הראשון בכיוון הנכון.

קלף המרכבה, מייצג את היציאה לדרך, את התחלת העבודה המעשית.
בעצם בא לומר לנו שמדובר ממש בטרמפ, הוא מסיע את השוטה ממקום בו נתקע.
אותו מקום מעכב מיוצג בקלף המרכבה ע״י העיר וחומות העיר, או בגרסה אחרת חומות הכלא.
השוטה לא צריך לעשות בשלב זה מאומה, תחילת התהליך השני, מאפשר בצורה מכנית את התקדמותו של התהליך הראשון.
ניתן לומר שיש כאן השגחה עליונה, השומרת ודואגת בשלב זה על השוטה.

אם נתייחס לגרסה המדברת על חומות הכלא, ולא חומות העיר, הרי שניתן להבין, שהשוטה לא מנסה לעבור את הכוהנת הגדולה כדי להיכנס למקום כלשהו, אלא שהוא מנסה לצאת לחופש. לעזוב את הכלא בו הוא שוהה ולצאת אל החופש.

את 3 התהליכים ניתן להסביר גם ע״י משל על ההימלטות מהכלא:

זהו משל המקביל למשל המערה של אפלטון.
משל זה מסביר בצורה טובה את מצבו של השוטה.
ובנוסף מוסיף ומסביר איך יכול השוטה להימלט מהכלא.

1. על השוטה להיווכח שהוא נמצא בכלא.
השוטה ואסירים אחרים החיים בכלא כלל לא מודעים למצבם, הם אינם יודעים שהם כלואים, והם אינם יודעים שישנה אופציה אחרת – חופש.
וזה לא מסתכם רק בזה, העיוורון שלהם כה עמוק, שבטוחים הם, שהם חופשיים לגמרי.
או במילים אחרות, הם חולמים על כך שהם חופשיים.

כל עוד נמצא השוטה במצב זה, אין כל סיכוי שיעשה דבר מה היכול לעזור לו להימלט, הוא לא רוצה להימלט כיוון שהוא בטוח שהוא חופשי.
על השוטה לפקוח את עיניו ולהבין שהוא כלוא!
ברגע שיבין שהוא בכלא, ושיש אופציות אחרות, ללא ספק ירצה להימלט אל החופש.

אפילו בכלא ישנן השפעות היכולות לגרום לאנשים מסוימים, לפקוח את עיניהם מידי פעם ולזמן קצר.
מכאן מתחיל המאבק של השוטה לנסות ולפקוח יותר ויותר את עיניו, זו רק נגיעה קלה בתחילת העבודה של האדם על עצמו, וניתן לומר שזה הוא תחילתו של התהליך הראשון – ההבנה ש׳אני׳ נמצא בכלא והניסיון לפקוח יותר ולזמן רב יותר את עיני.

2. המשל אומר שעל השוטה למצוא קבוצה של אנשים כמוהו, אשר הבינו שהם כלואים באותו כלא ומעוניינים להימלט ממנו.
המשל אומר שלבדו, לא יכול השוטה לברוח, כיוון שהמשימות הן רבות והאדם לבדו לא יכול לעמוד בכולן.
קבוצה מאורגנת מסוגלת להספיק בהרבה יותר מאדם בודד: אם כולם יעבדו ביחד ויעשו את המוטל עליהם, הרי שיש יותר סיכוי להימלט.
חלק מאותם אסירים המעוניינים להימלט, יחפרו, חלק יעבירו את האדמה למקום אחר, חלק ישמרו שהשומרים לא יגלו, וחלק יבדקו כיוונים שונים.
אדם יחיד יכול לחפור כל חייו ובסוף לגלות שחפר בכיוון הלא נכון.
באותו השלב מדובר גם ביצירת קשר עם אדם שכבר נמלט בעבר מאותו כלא!
אותו אדם יכול לספק מפות כלים והסברים.
כאן כבר מדובר על שילוב של התהליך הראשון עם התהליך השני.
בהדרכתו של מורה מודע (אותו אדם המספק מפות והדרכה) יכולה הקבוצה להתחיל בעבודה אמתית הכוללת את התהליך הראשון – עבודה עצמית, ואת התהליך השני – עבודה ביחד עם אנשים אחרים.

3. התהליך השלישי, וכאן צריכים אנו להבין שלא כל הקבוצה תצליח להימלט. חלק יתחרטו, חלק לא יעמדו במאמץ, חלק יתפסו… בודדים יצליחו לברוח.
אף אחד מהקבוצה לא יודע אם הוא זה שיצליח לברוח או לא.
ובכל זאת גם בידיעה שלא כולם יצליחו להימלט, עובדת הקבוצה כולה למען אותם בודדים שימלטו.
מדובר בעבודה למען מטרה גבוהה.
לקלף עצמו אתם מוזמנים להקליק כאן או כאן.
 
למעלה