ככל הזכור לי הענין הוא זה:
עובדים זרים, לקוחות גולן טלקום, העדיפו לבצע שיחות בינלאומיות לארצות מולדתם, באמצעות טלזר, כלקוחות מזדמנים, ולא באמצעות פעילות השיחות הבינלאומיות של גולן טלקום עצמה.
העדפה זו לא היתה כל כך מחמת "רגישות למחיר", שכן תעריפי גולן טלקום לשיחות בינלאומיות למנוי נמוכים באופן ניכר מתעריפי טלזר ללקוח מזדמן.
ההעדפה הזו היתה פרי פיתוח טריק שפרטיו נפוצו כאש בשדה קוצים בקרב אוכלוסיה זו.
כאשר, בתום חודש, היתה טלזר מגישה חשבון לגולן טלקום, בדרישה לתשלום, היתה גולן טלקום נוכחת לדעת כי הלקוח "ירד למחתרת" ואינו זמין עוד.
לגולן עצמה לא היתה בעיה, שכן היא גובה מראש את התשלום בעבור שירותיה.
הבעיה היתה הגביה בדיעבד בגין השיחות הבינלאומיות, והעברת התמורה אל טלזר.
צריך לציין כי לא כל העובדים הזרים פעלו כך.
אלא שגולן טלקום לא יכלה לשאת בנזק ו"התמרדה".
הבעיה לא היתה מתעוררת אילו הכריחה טלזר את העובדים הזרים להיות מנויים לשירותי השיחות הבינלאומיות שלה, שכן אז היו צריכים לספק פרטי אמצעי תשלום.
שורה תחתונה: מנכ"ל טלזר מזיל דמעות תנין...