שאלה למבינים

טוביה47

New member
שאלה למבינים

ידוע ששחיקת ובלאי צמיגי המטוסים נעשית בעיקר בשל הנחיתה, במגע של המטוס בקרקע,
שאלתי,
למה עוד לא המציאו 2 דברים שונים שכל אחת מהן הייתה פותרת את הבלאי לפחות ב 70%

פתרון 1. בשטח מגע המטוס במסלול (שטח של בערך 300 מטר )
שיהא שקוע בשני ס"מ ומלא במים בגובה 2 ס"מ

פתרון 2. מנוע חשמלי על הגלגלים שיסובב אותם ויתאים את סיבוב הגלגל למהירות המטוס וכך לא יהיה השפשןפ הגדול באספלט?

למה לא חושבים ע"ז במקום החלפת צמיגים מידי כמה נחיתות?
 

luckydude

Active member
השחיקה זה לא באג, זה פיצ׳ר

גלגלי מטוס הם חלק ממערך הבלימה של המטוס.

לכן ה״הצעות״ הנ״ל יגרמו לבלמים להיות פחות יעילים ולכן לא רלוונטיים.
 

deepspace

New member
תשובות

1. קפצת פעם בבריכה ונחתת בטעות על הבטן? אתה זוכר כמה זה כואב?
מטוס נוסעים ממוצע בטיסה מסחרית ממוצעת נוחת במהירות של 240-270 קמ"ש. המגע עם המים ייצור לא פחות (אם לא יותר) שחיקה לצמיגים, ובוודאות יותר עומס על כני-הנסע (ההתנגדות של המים לצמיגים גבוהה הרבה יותר מהתנגדות האספלט). תוסיף לזה את תופעת ה Aquaplaning ותבין שזה רעיון די גרוע.

2. אתה לא הראשון (ובטוח לא האחרון) שחושב על הרעיון הזה, אבל הוא פשוט לא פרקטי. מערכת כזו תיהיה כבדה (כלומר כל מטוס יוכל לשאת פחות נוסעים או פחות דלק) ולא יעילה. זול יותר פשוט להחליף צמיגים פעם ב- X נחיתות.

ולסיכום:

"למה לא חושבים ע"ז במקום החלפת צמיגים מידי כמה נחיתות?"

כל כמה נחיתות אתה חושב שמחליפים צמיגים?
 

טוביה47

New member
אני קורא ולא מאמין לתשובה

בתשובה מס' אחת, אתה בתשובתך פשוט עוזר עוד יותר לשאלתי ואסביר,
אתה כותב קפצת בטעות בבריכה על הבטן כמה זה כאב,
אתה צודק בהחלט אכן זה רק כאב וכאב מאוד ולא הרג -אתה יודע למה בגלל שזה מים ולא אספלט!!!--!!
ושאלתי חוזרת במשנה תוקף!
ואף שלא למדתי ליבה אני מבטיחך שהשחיקה של מים מול אספלט היא לפחות 50% פחות!!
מסכים לעלות את הנושא בכל פורום שתרצה

אתה שואל מידי כמה נחיתות מחליפים צמיגים, זה לא רלוונטי, כי מידי כמה שמחליפים אם כל נחיתה תהיה על משטח רטוב של 5 ס"מ (300 מטר) אז זה יכפיל את כמות הנחיתות לצמיג
כי מעבר להפחתת שחיקה, יש למים אפקט קירור לחום הנגרם מהשחיקה.
 

deepspace

New member
אתה כותב בעצמך שליבה לא למדת

ובאותה נשימה מציין אחוזים ומספרים כאילו שאתה חוקר את הנושא הנ"ל שנים.

יש לך סימוכין לכל הטענות הללו?
 

LLEM

New member
הבחור בסך הכל נתן לך כיוון מחשבה

ובסופו של דבר גם נתן לך שתי תשובות טובות - תופעת ה-Hydroplaning ומשקל מערכת נוספת. מעניין שזה כלל לא הניח את דעתך. שלא לדבר על התשובה הפשוטה הראשונה שנתנו לך.
אחת המטרות העיקריות של כני הנסע, חוץ מלשאת את המטוס, היא לספוג אנרגיה.
יכולת לשאול שאלה דומה על הבלמים - "למה להשתמש בהם ולהגדיל את הבלאי שלהם, אם אפשר לספוג את האנרגיה באמצעות היפוך דחף המנועים, מעצורי אוויר, או אפילו מצנח כמו במעבורת?"
גם פה מערך כני הנסע ובפרט הבלמים הם כלי הבלימה העיקרי, כי זה התפקיד שלהם, וכל תוספת אחרת היתה הופכת את העסק ללא יעיל.
הכל עניין של יעילות בסופו של דבר.
אגב, גם אם תסובב את הגלגלים לפני נחיתה, זה לא בהכרח ימנע שחיקה, מאחר שהיא נגרמת גם עקב נחיתות ברוח צד.
 

vinney

Well-known member
אם תסתכל על הגלגלים בנחיתה תראה שהם מסתובבים

לא צריך שום מנוע בשביל זה, זה קורה בגלל התנגדות האוויר במהירות הטיסה.
&nbsp
כך שה2 שלך כבר מתקיים, לפחות באופן חלקי.
 
למעלה