RYANAIR עומדת לגבות תשלום חובה נוסף בטיסות מ/אל ישראל בלבד

lalexand

New member
RYANAIR עומדת לגבות תשלום חובה נוסף בטיסות מ/אל ישראל בלבד

בגין תיק יד גדול. כידוע Ryanair מרשה ללא תשלום לקחת 2 תיקי יד: אחד גדול 50*40*20 ס''מ עד 10 ק''ג ושני קטן 35*20*20, ללא הגבלת משקל.
החל מ- 15.01.2018 מי שלא ירכוש priority, יחויב למסור את תיק היד הגדול בשער עליה למטוס, ללא תשלום. התיק יימצא בבטן המטוס ויוחזר בעולם מסירת הכבודה (ולא ביציאה מן המטוס). זה נכון לכל טיסות החברה בכל המדינות.

אבל בימים האחרונים הנוסעים מ/אל ישראל בלבד, בזמן עשיית הצ'ק אין קיבלו הודעה מיוחדת על שובר עלייה למטוס שעקב "בדיקות ביטחוניות מיוחדות בישראל" הנוסעים ללא פריוריטי לא רק שיחויבו למסור את תיק היד הגדול לבטן המטוס אלא יידרשו לשלם על כך 25-50 יורו (תלוי איפה מוסרים את תיק). גם נמי שרכש כרטיסים לפני שבועות או חודשים מקבל את ההודעה.

http://rotter.net/forum/scoops1/443971.shtml

RYANAIR טוענים שאלה הדרישות החדשות של רשות שדות התעופה בעוד שברשות לא יודעים על שום דרישה או מגבלה חדשה.
בפועל הרשות כנראה מתכוונת לתפוס טרמפ על המדיניות החדשה של RYANAIR ולגבות מהחברה תשלום על בדיקה ביטחונית נוספת של תיקי יד שנלקחים לבטן המטוס בשער עקב כך שנוסעים יודעים מראש שתיק היד יילקח לבטן המטוס ולא יהיה צמוד אליו.

 

orenhz

Member
אני בספק כמה באמת זה ייושם בשטח

טסתי בנובמבר האחרון עם ריינאייר מנתב"ג לפוזנן (פולין), ממש בתחילת הפעלת הקו, וכמו ילד טוב באתי עם תיקים במידות המדוייקות 55*40*20. עליתי אחרון למטוס עם הטרולי שלי, ומכיוון שכבר לא נשארו מקומות בתאים העליונים, שמו לי את הטרולי באיזה מקום פנוי בקדמת המטוס. בשום שלב לא ביקשו ממני להוריד את התיק למטה (גם אז אמרו שהתקנה שאומרת שמי שלא קונה priority מוריד את התיק למטה ללא תשלום בתוקף).
בלי קשר, גם בהלוך וגם בחזור הרבה נוסעים העלו איתם תיקים שבוודאות חורגים מהמידות המותרות ולא ראיתי שעשו להם איזשהן בעיות.
&nbsp
כנראה שזה גם תלוי מאיזה שדה טסים. כנראה שיש שדות שריינאייר מקפידים יותר ויש כאלה שפחות.
 

lalexand

New member
במקרה שלי דווקא כן לקחו את התיק בטיסה לפאפוס

לפני כ- 8 חודשים ולא לקחו בטיסת המשך מפאפוס ללונדון, למחרת.
ההבדל בין המדיניות הקיימת והחדשה (מ- 15.01.2018) הוא שכרגע הם מבטיחים לבעלי "פריוריטי" שלא ייצטרכו למסור את תיקי יד גדולים בעוד שלאחרים זה לא מובטח: יתכן שייקחו (כמו שקרה לי) ויתכן שלא ייקחו (כמו שקרה לך) - בהתאם לתפוסת התאים או שיקולים אחרים.
לפי המדיניות החדשה - כל מי שלא פריוריטי על בטוח ייצטרך למסור את התיק בשער.
אגב תתכן כאן עוד בעיה: הם טוענים שבמטוס יש מקום רק ל- 90 תיקים גדולים (נניח שבפועל מעט יותר). מה יעשו אם 120 נוסעים (מתוך כ- 190 בקיבולת מלאה) יירכשו "פריוריטי"? או שיגבילו את רכישת הפריוריטי בהתאם?
 
למעלה