סגירת שדה דב בגלל ערפל - מה קורה בשאר העולם?

סגירת שדה דב בגלל ערפל - מה קורה בשאר העולם?

הי,
ראיתי שסגרו את שדה דב בגלל הערפל.

שאלת תם: האם ערפל באמת מונע המראות בכל שדות התעופה בעולם? מה עושים במדינות הרבה יותר "ערפיליות" למשל אנגליה?
 

WarDog

New member
אין 2 שדות דומים.

לכל שדה יש את המגבלות שלו בנושא באיזה מזג אויר הוא יכול לפעול.
&nbsp
במקרה של שדה דוב הוא מוגבל לעבודה בתנאי טיסת ראיה(CVFR) בלבד, כלומר ראות אופקית של מינימום 5 ק"מ עד לגובה 10000 רגל(ועוד מגבולות של עננים).
&nbsp
שדות בין לאומים גדולים לרוב מורשים לעבוד גם בתנאי טיסת מכשירים מה שמקטין את המגבלות לראוית הרבה יותר נמוכה מה שמאפשר המשך טיסת גם עם עננות וראות נמוכה יותר.
 

S o l l y

New member
תלוי בסוגי המכשור בשדה

https://he.wikipedia.org/wiki/מערכת_נחיתת_מכשירים
אתה יכול לקרוא כאן מה זה ILS לדוגמא
מערכת עזר לנחיתה
שים לב שככל שמערכת מדגם גבוה יותר, הראות יכולה להיות נמוכה עד כדי נחיתה ללא ראות בכלל.
המערכת הזאת יקרה, ולכן בשדות כמו שדה דב שמקרים כאלו נדירים לרוב לא מתקינים אותה, או שמתקינים גרסה פחות "מדויקת" שלה.
 
בשדה דב הסביבה העירונית אינה מאפשרת

ע"מ שניתן יהיה לנחות נחיתת מכשירים בשדה כלשהוא, לא מספיק רק להתקין מיכשור, אלא נדרשת סביבה בטיחותית מינימאלית ("קונוס הבטיחות"). מאחר ובשדה דב הסביבה אינה עונה על דרישות הבטיחות (קרבה למבנים), לא ניתן להכשיר את השדה לנחיתות מכשירים (ILS).
ואם תוסיף לכך גם את חדלות האישים של פקחי חיל האוויר (אינם מסוגלים לנהל יותר מ- 19 תנועות בשעה - כולל תנועות חולפות) הרי לך עוד סיבה מדוע בשדה דב אין נחיתות מכשירים.
אריאל אריאלי
 
למעלה