חוות דעת לסקיצה

  • פותח הנושא rto3
  • פורסם בתאריך

rto3

New member
חוות דעת לסקיצה

שלום לכולם,

אשמח לשמוע חוות דעתכם לגבי הסקיצה.
אנחנו זוג+ 3 מישוב דתי בצפון.
מדובר בבית חד קומתי כ-155 מ"ר על מגרש חצי דונם. המגרש נמצא על צלע הר( מפנה מערבי) ומפותח ב2 מפלסים(רוב המגרש במפלס 0.0 והחלק האחורי במפלס 3+) ואנחנו מתכננים להוריד כמה שניתן את החלק האחורי.
הנוף נמצא בצד הצפון-מערבי.

תודה רבה מראש!
 
בשל הטופוגרפיה בשטח כדאי לערב בשלב זה אדר' נוף

מכיוון שהמגרש בעל טופוגרפיה משתנה הייתי בודקת עם אדריכל נוף מה אפשרויות פיתוח השטח, מלבד מהנמכת מפלס החלק האחורי. אולי אפשר ליצור בחלק המזרחי אזור של טרסות ולהפוך אותו למעין בוסתן עם עצי פרי...
הבית עצמו מתוכנן בצורה סבירה והאלמנטים שבו מתוכננים כראוי. יש קשר בין פנים וחוץ, ישיבה בסלון ובפינת האוכל כלפי הנוף והמטבח מתוכנן בצורה פונקציונאלית.
שתי הערות- כדאי להחליף בין מקלחת הילדים וחדר הכביסה כדי להעניק למקלחת הילדים פרטיות רבה יותר (כרגע דלת המקלחת ממוקמת מול החלל הציבורי) והדבר גם יוזיל עלויות שכן ניתן יהיה להצמיד את תשתיות האינסטלציה של מקלחת הילדים עם מקלחת ההורים.
חלל פינת המשפחה, שמשמש גם כמבואת חדרי השינה, יחסית מאוד גדול ולא ברור כל כך למה הוא אמור לשמש (יש לכם טלוויזיה?). ניתן להגדיל קצת את חדרי הילדים על חשבונו כי הם מעט קטנים, ליישר את קיר חדר הממ"ד, היכן שממוקמת הדלת וכדומה...
 

rto3

New member
תשובה

תודה רבה על התשובה המפורטת.
  • אדריכל נוף ופיתוח השטח-אכן רעיון טוב נבדוק את העניין
  • מיקום חדר אמבטיה- באחד הסקיצות הקודמות החדרים היו הפוכים ואז הפריע לאשתי שדלת חדר הכביסה מול החלל הציבורי.. אבל לאור הערתך נשנה
  • חלל פינת המשפחה- כרגע ישמש לפינת מחשב וצפייה וכפינת משחקים. בעתיד ימוקמו שם המדרגות לקומה עתידית( כשהילדים יגדלו וכשיהיה תקציב..) האם גם עם מדרגות מדובר בחלל גדול מידי?
 
כדי לענות על שאלתך בנוגע למדרגות...

....כדאי שתעלה שרטוט ובו ניתן לראות את מיקום המדרגות שהוצע על ידי המתכנן.
אבל בעקבות ההערה שלך בקשר לכך שאולי תבנו קומה שניה- מדוע בעצם? אתם מתכננים לבנות בית מאוד גדול ומרווח במפלס אחד. מדוע אתם מרגישים צורך להוסיף לו בעתיד קומה שניה?
אינני מכירה אתכם אבל נראה לי שאם בכוונתכם לבנות בעתיד קומה שניה אז אולי עדיף לעשות את זה כבר עכשיו, שכן זה נראה כאילו מדובר בעתיד הרחוק אבל הילדים גדלים במהירות

אשמח לתגובתך
 

גלמיש1

New member
הערות לתכנית:

בכללי התכנית סבירה, עובדת, אבל לא ממש טובה.
אתחיל מהתחלה - את הכניסה לבית לא רואים מהכניסה למגרש, לטעמי זה לא נעים. בנוסף שביל הגישה לבית עובר ממש צמוד לקיר הבית, ממש בתוך חלון המטבח. כלומר - כמעט אי אפשר להגיע אליכם בלי להציץ מהחלון פנימה. לא רואה שום סיבה לדבר הזה.

דלתה כניסה לבית חולקת את הרחבה עם שרותי האורחים. לשם מה? אם כבר חלון שירותים וכו, לפחות תמחקו שם את הריצוף ותעשו איזור מגונן עם איזה עץ/שיח...
ואם כבר - למה אין חלון, ולו צר, בין המטבח למבואה החיתונית? שתוכלו לראות מי עומד מחוץ לדלת.

מבואת הכניסה הפנימית - קצת קצה מדי ביחס לגודל הבית. וביחס הפוך - החלל שמול הכניסה שהוא צומת מרכזי בבית, מאד גדול ומהווה המון שטח מבוזבז.

חלונות ופתחים - גודל ומיקום הפתחים נראה לגמרי ארביטררי. שרותי האורחים קיבלו צוהר מינימלי? וגם בחדרי הרחצה האחרים החלונות קטנים. במטבח - מה הסיבה שהחלונות בפינה ? בסלון הפתחים פונים לצפון (עם קצת צפ.מערב, וקצת צפ.מז) ועל כן הם מוגנים משמש חזקה. ובפרט שהויטרינה פונה לנוף, למה לא להרחיב ? והפרגולה הגדולה בחוץ מיותרת. בדיוק מהסיבה לעי"ל. בח.ההורים שני חלונות קטנים בגב המיטה. שוכבים במיטה עם הפנים לדלת המקלחת, במקום החוצה אל הנוף או הגינה הפורחת.
לדעתי אפשר להגיע לתכנון טוב ויעיל יותר לבית ולמגרש.

לגבי התמונה הגדולה - א. אם אתם מתכננים לבנות בעתיד קומה שניה, אולי באמת עדיף לבנות בשתי קומות כבר עכשיו? הרי כעת אתם בונים תכסית גדולהעל המגרש שלא משאירה הרבה מרחב חוץ. ובעתיד כשתבנו הרי לא תהרסו מה שכבר נבנה. כדאי לחשוב על זה כבר עכשיו, מה גם שבניה בשתי קומות יוצאת קצת יותר זולה מאשר בקומה אחת. במצב הנוכחי הייתי בודקת אפשרות לסובב את הבית מעט ימינה, באיזה 15-10 מעלות. וזה כדי לקבל הפניה טובה יותר לנוף, יותר מרחב באיזור הכניסה, ויותר מרחב לרחבת הישיבה החיצונית.
 

rto3

New member
תשובה

שלום,

גלמיש 1 וזהר תודה רבה על התייחסות המפורטת, אנחנו נלך לעשות שיעורי בית ומקווה לחזור עם תכנית מתוקנת בזמן הקרוב
 
למעלה