שקיפות עורפית תקינה - להמשיך עם מי שפיר או NIPT?

CountDooku

New member
שקיפות עורפית תקינה - להמשיך עם מי שפיר או NIPT?

שלום לכולן.
אז לפני שעה קלה יצאנו מבדיקת השקיפות אצל ד"ר סחנוביץ בוריס.
כמובן שמחר נלך לבצע בדיקות דם המשלימות לבדיקת השקיפות.
תוצאת השקיפות העורפית היתה 1:1647. הרופא טען שהבדיקה תקינה, ויחד עם זאת המליץ לעשות בדיקת מי שפיר או בדיקת NIPT בהמשך, כיון שאשתי בת 35 וחצי.
אנו מתלבטים האם לעשות את בדיקת מי השפיר כיון שקיים סיכון נמוך להפלה אך לפחות חד משמעית (ב-99%), לעומת זאת, בדיקת ה-NIPT הינה מבוססת סקר בלבד ואינה משקפת בהכרח תוצאה חד משמעית.
אנחנו ממש מבולבלים ומאוד מתחבטים ומתלבטים כיצד להמשיך.
אני יודע שזהו ענין סובייקטיבי של אשתי ושלי, אך יחד עם זאת, חשוב לי לשמוע
את דעתכן.
תודה רבה,
לי
 
אין לזה תשובה נכונה

בדיקות NIPT הן אמנם מדויקות (יחסית, הן עדיין בדיקות סקר) כשמדובר בתסמונת דאון ובכמה תסמונות נוספות, אבל רמת הדיוק שלהן נמוכה בתסמונות אחרות.
כך שסביר להניח שתקבלו תשובה שתניח את דעתכם בנושא תסמונת דאון, אבל אי הודאות לגבי תסמונות אחרות תישאר. את החוויה האישית (והשלילית) שלי עם הבדיקות האלה כתבתי בתגובה להודעה הקודמת שלך.
 

idit84

New member
אין תשובה נכונה

שתי האפשרויות הן טובות. כמו ש TheWindCriesMary אמרה, NIPT נותנת מענה טוב יותר לתסמונת דאון. אני מאמינה שאתם צריכים לשאול את עצמכם מה ירגיע אתכם ועם מה תשנו טוב יותר בלילות. אני יכולה להעיד על עצמי שהייתי זקוקה למי שפיר בגלל התוצאה הוודאית ולא יכולתי להתמודד אפילו עם האחוזון הקטן של אולי. כרגע עדיין ממתינה לתוצאות.
 

jane doee

New member
עשיתי אצל אותו הרופא

שקיפות תקינה 1.4,בדיקה קצרה ולא רצינית.
בשבוע 15 אצל רופא מעקב פרטי שקיפות עורפית 7 מ"מ וציסטות דו צדדיות 1 ס"מ לכל צד.לעובר היה תסמונת דאון ונאלצתי להפיל בהפלה מאוחרת.
מאז אותו מיקרה אני לא עושה יותר בדיקות בקופ"ח בהריון שבא אחריו.
 
למעלה