המחיר

kovyaniv01

New member
המחיר

אינני הורה ואני חושב על המחירים. אני חושב על כך שמדובר בחיים שלמים של עבודה קשה. אני מצד אחד מאמין שכל עבודה קשה שאדם בוחר בה מרצונו החופשי והוא מודע מראש למאמצים ולכורח להתמיד בהם לאורך זמן רב, היא עבודה מתגמלת. מצד שני, הורות זה משהו שהגורם של אי-הוודאות שנמצא בו הינו גורם מכריע ולכן הסיכון הוא גבוה.
זה בטח לא מחדש לכם כלום, מה שכתבתי ; אני יודע שהנושא ידוע ומדובר, אבל מבחינתי האישית כשאני עושה את השקילה של היתרונות והחסרונות של הדבר הזה בחיים שלי, שהם כרגע ללא זוגיות ובכל זאת... אני רואה בעיקר את החסרונות.
כל פרוייקט וכל מפעל חיים וכל עבודה שהיא לטווח ארוך - כל אלה הינם סוגים של מסעות. כל מסע כרוך בסטיות מהשביל הראשי. כל מסע כרוך בחיפושים פנימיים. כל מסע כרוך בין השאר גם בפאשלות ובהחמצות. העניין הוא שהורה - בין אם הוא חלק מזוג הורים ובין אם הוא הורה יחיד, הטעויות שהוא עשוי לעשות ואכן עושה משפיעות על מישהו שבתחילת הדרך הוא חסר-אונים ומישהו שאין לו מילה.

אותי , אישית, זה מרתיע, בפרט שאני מכיר את עצמי. אני לא יודע אם וכאשר אבחר להיות הורה, אם יתעורר בי אינסטינקט אבהי ובבת זוגי יתעורר אינסטינקט אימהי ונהיה הורים "למופת". הרי ברור שאין כזה דבר. פשוט בחרתי בביטוי הזה כי אני יודע שאני פרפקציוניסט וגם ככה החיים קשים לאנשים כאלה.
 
גם אני

חושב על המחירים, ורואה יותר חסרונות מיתרונות.
הבעיה היא, שאת היתרונות קשה לנו לכמת כי אין לנו ילדים, ואנחנו לא יודעים להעריך מה זה שיש לך ילד. זה מתחבר למה שאמרת על חוסר הודאות.

אני חושב גם שזה מאוד קשור לאיך החיים שלך, לפני שיש לך ילדים. מישהו שיש לו חיים טובים ומלאי משמעות - לדעתי פחות משתלם לו לעשות ילדים, כי יש לו יותר מה להפסיד. לעומת זאת, מישהו שמרגיש שחסרה לו משמעות ושהחיים שלו לא מספקים - יותר כדאי לו לעשות ילדים, כי יש לו יותר מה להרוויח מאשר מה להפסיד.
 
היי

אני לא חושב לקחת משכנתא כי זה כרוך בהתחייבות ארוכה. גם להביא ילדים זה התחייבות ארוכה שקשה לעמוד בה או מחייבת התמדה וזה לא קל כי התרגלתי לחיות את הרגע.
המון אנשים עושים ילדים כי הם פועלים מהרגש ולא מהשכל. אני מנתח כל דבר בשכל ולא פועל ריגשית. אין אנשים סביבי שיכולים להשפיע עליי לפעול מהרגש או מלחץ חברתי.
 

evanescent

New member
עצם זה שאתה לא רוצה

התחיבויות ארוכות נובע מרגש, אתה לא חושב? השכל לא מחיב שהתחיבויות ארוכות זה דבר רע או לא רצוי.
 
למעלה