תרופות הרגעה וקשיי בליעה

  • פותח הנושא soft
  • פורסם בתאריך

soft

New member
תרופות הרגעה וקשיי בליעה

שלום. אימי בשלבים מתקדמים מאוד מאוד של אלצהיימר קיימים קשיי בליעה. יותר נכון כמעט ולא מסוגלת לבלוע. במקביל ניתנות תרופות הרגעה(הלידול לדוגמא). האם מישהו יודע לגבי הקשר בין הדברים. ההגיון אומר שאם שרירי הבליעה לא נשמעים למוח אז תרופת הרגעה מחלישה אותם אפילו יותר. לא כך?
אשמח לדעתכם?
 
כן, זה נכון לגבי הלידול

אתה צריך לדווח על כך לרופא המטפל שרשם לה את התרופה.
השאלה למה היא לוקחת אותה מלכתחילה.
 

soft

New member
קשר בין תרופות הרגעה ואכילה

האם תשובתך נתמכת במחקר כלשהו? מנסה למצוא חומר מקצועי כתוב בנושא . לשאלתך, אימי סיעודית .בבית אבות. הרופאה מתעקשת לתת כיוון שאמי בוכה לעיתים ולא רגועה . ביקשתי שיפסיקו כיוון שנדמה היה לי שהיא מצליחה לבלוע מעט יותר טוב בימים שהיא ללא ההלידול. אני מבינה שהם מנסים להרגיע אותה אבל אוטוטו היא תהיה רגועה יותר מידי....
 
תמיכה במחקר

חברי הפורום אינם מקצועניים אלא צברו וצוברים נסיון ונראה לי ששאלתך לא במקום. לגופו של עניין: לחולת אלצהיימר במצב מתקדם איכות החיים היא אפס ואפילו שלילי, כך שעדיף שתהיה רגוע, ואם היא תהיה רגועה מדי, ייטב לה, לך ולכל המשפחה.
אגב מנהל הפורום הוא איש מקצוע אבל משום מה לא שומעים ממנו בשבועות האחרונים.
 
זה לא "מחקר כלשהו", זה איך התרופה בעצם עובדת

הלידול היא דור ראשון של נוגדי פסיכוזה בעלי פוטנטיות גבוהה. תופעות הלוואי שלה הן אקסטרה פרימידאליות, וגם קצת מטבוליות, אבל בעיקר אקסטרה פירמדליות. היא מדכאת את מערכת העצבים המרכזית על ידי זה שהיא מתיישבת על בעיקר על קולטן מסוים במוח (D2) שהוא קולטן שקשור לדופמין, דופמין קשור למסלולי תנועה ולכן יש פגיעה בתנועתיות שרירית. שרירים זה בין השאר, מה שמשמש אותנו לבליעה. משמע הבליעה עשויה להיפגע ואספירציה היא אחת מתופעות הלוואי הידועות של התרופה. בגלל זה משתמשים בה גם כנוגדת הקאה בטיפולי כימותרפיה, כי יש לה השפעה מרגיעה וסדטיבית.
אם כבר אנחנו בזה, הלידול מטפלת במה שנקרא תסמינים חיוביים של פסיכוזה : מחשבות שווא, הלוצינציות, דלוזיות. הדור השני שקיים כבר היום של נוגדי פסיכוזה מטפל יותר בסימפטומים שליליים, קרי, דכאון, האטה מנטלית, אפתיה.
הלידול לא טובה לקשישים שהפסיכוזה שלהם נובעת מדמנציה, נותנים אותה יותר SOS כשרדם משתולל, לא רגוע וצריך להרגיע אותו מיידית, לא כטיפול לטווח ארוך.
 

soft

New member
תרופות הרגעה ואכילה

תודה רבה על המידע. אכן מתיישר עם תחושת הבטן שלי. ברור לי שזה חלק מהמחלה אבל קשה לי לראות את אימי מחזיקה אוכל בפה ללא יכולת לבלוע ולדעת שלתרופת ההרגעה יש חלק בכך ולהחליט עבורה מה יותר חשוב, שתהיה רגועה או שתצליח לבלוע. דלימה. תודה בכל אופן על התגובה והמידע.
 

xfwind

New member
חפשי מאמר שכתב פה דר' הימן

שמתייחס בין היתר לקשיי הבליעה - והמזונות שכן "עוברים" טוב.
ובלי קשר - לברר תרופה אחרת. לא חסר, אם כי מניסיוני הדל מדובר בהרבה ניסוי וטעיה...
 
למעלה