כאב כרוני במפשעה.

AmitNHB

New member
כאב כרוני במפשעה.

שלום,

אני מתאמן באופן חובבני בריצות לטווח בינוני וסובל מיזה כ 5-6 שנים מכאבים חוזרים במפשעה ברגל ימין. הכאב היה מגיע לאחר ריצות, עובר לאחר תקופת מנוחה, אך תמיד חוזר בסופו של דבר כאשר היתי מנסה לשוב למשטר אימונים.

אבהיר כי מעולם לא הרגשתי כאב חד ופתאומי ולא סבלתי אף פעם משטפי דם או משהו שנראה כמו קרע. הכאב היה מגיע לאחר האימונים אך היה חד מאוד, לעיתים עד כדי איבוד היכלת ללכת ללא כאב עז.

בבדיקת אולטרא סאונד נשללה לי האפשרות לבקע, והאבחנה הראשונה אותה קיבלתי ע"י אורטופד הייתה שימוש יתר של שריר האבדקטור והטיפול: מנוחה, בשלב ההוא רק ממתיחות באיזור, אך הכאב חזר גם לאחר שהפסקתי עם המתיחות כלל ורק בשל אימוני הריצה.

היום לראשונה הכאב ממשיך אפילו לאחר חודש של הפסקה מוחלטת של פעילות ספורטיבית, אמנם אינו מגביל אותי באופן כללי אך הכאב חד בתנועות מסוימות (בעת הטיית הרגל פנימה).

היתי לאחרונה אצל רופא ספורט, אשר שלח אותי לצילום רנטגן בו לא נתגלו ממצאים מיוחדים ומשם הפנייה לפיזיותרפיה. האם לא היה רצוי לאחר כ"כ הרבה זמן שאעבור בדיקה יותר מקיפה ? למשל MRI ? אני כמובן מבין שהרפואה הציבורית בארץ מוגבלת בתקציבים ולכן מוכן לשלם עבור רפואה פרטית בתקווה לאבחן את הבעיה.

אני מבקש הכוונה והמלצות.

תודה.
 
כאב מפשעה

באם הכאב מתמשך רצוי להמשיך בירור
ישנן מספר בדיקות אפשריות בהתאם לחשד הקליני ובינהן גם MRI אך צריך למקד את הבדיקה על פי החשד הקליני. (דלקת גידית? בקע מפשעתי? פגיעה בסחוסים מפרקיים בירך? וכו. )
 

AmitNHB

New member
בקע מפשעתי כבר נשלל. אשמח לבצע בדיקות נוספות

גם באופן פרטי בהתאם לכל חשד קליני שיאובחן אצל מי שמוסמך לאבחן זאת .

האם תוכל לכוון או להמליץ לי היכן אוכל לעשות זאת ? תודה.
 
למעלה