השיא הותיק בעליה למחסום בית אריה נשבר היום

quant1

New member
השיא הותיק בעליה למחסום בית אריה נשבר היום

עד היום ניב ליבנר החזיק בשיא.

היום - אלון יוגב, גיל ערן, רועי רובינשטיין ועידן רג'ואן רכבו ביחד עם רוח גב חזקה אחה"צ במה שנראה כמו ניסיון מכוון לשבור את השיא הקודם, והצליחו.

השיא החדש הוא של אלון יוגב. 07:39, מהירות ממוצעת של 37.3קמש.
 
יפה מאוד

אז זה אומר ש-TACC יתנו פייט באליפות ישראל?
מצורפת רשימה, כנראה סופית, של המשתתפים באליפות ישראל בשבת בצפון
 

quant1

New member
אולי עידן רג'ואן, אבל קשה לדעת כי זה היה מאמץ אחד קצר

לא ניסיתי לחשב במדויק, אבל נניח שלוקח לפחות 15 דקות לטפס את עליית נחל דישון עד יער ברעם כשאין רוח, ובמהלך התחרות צפויה רוח פנים בינונית בעצמתה. צריך לטפס את העליה הזו 5 פעמים.

אינטרוול אחד קצר של 7.5 דקות בעליה למחסום בית אריה לא מעיד על יכולת אירובית מספיקה כדי להתמודד מול רוכבי ICA.

עידן רג'ואן - 5.9 וואט לק"ג למשך 7.5 דקות
רועי רובינשטיין - 5.5 וואט לק"ג למשך 7.5 דקות
אלון יוגב - 5.1 וואט לק"ג למשך 7.5 דקות
גיל ערן - 5.0 וואט לק"ג למשך 7.5 דקות
 

quant1

New member
מטפסים חזקים שיתחרו:

הסתכלתי על רשימת המשתתפים שנתת.
מטפסים חזקים שיתחרו (אין לי מושג באיזה כושר הם מגיעים לתחרות):

גיא לשם (TNT)
דניאל אולחא (WCR)
שלומי לב (WCR)
שאדי חלבי (WCR)
חוסין עזאיזה
אופיר רבינא (CCC)
ואולי TACC עם רוי רובינשטיין ועידן רג'ואן.
 

jelloB

New member
מצחיק לקרוא למסלול כזה מסלול למטפסים

אולי עם התאמות לרוח מסלולי אליפות ישראל המסורתיים, אבל ברמה שבה רוכבים חלק מהמתחרים (רוכבי הסגל של אקדמי, או כל מי שמתחרה בחו״ל) המסלול הזה רחוק מלהיות מסלול ל״מטפסים״. עלייה שנמשכת עשר דקות אינה הר.
 

quant1

New member
השמות שציינתי הגיעו למקומות גבוהים במקצים השונים, ולא במקרה

קודם כל, זו עליה של 15 דקות ולא 10 דקות. ב 15 הדקות האלה שבהם מטפס נמצא רק מעט מעל סף חומצת החלב שלו, ספרינטר כבד עלול למצוא את עצמו עמוק בתוך התחום האנאירובי. אם היו עושים את העליה הזו רק פעם אחת, אז זה באמת לא היה משנה הרבה, אבל כשעושים אותה 5 פעמים, 5 עליות בקטגוריה 3, זה מה שעושה את ההבדל בין מטפס שמשייט על סח"ח או טיפה יותר, לרוכב שגרוע בטיפוס ונשרף בעליות, פעם אחר פעם, 5 פעמים.

עכשיו תקרא את רשימת המטפסים שציינתי למעלה. כתבתי את השמות שלהם לפני התחרות, לפני שידעתי מה יהיו התוצאות, והנה תוצאות שלהם:

גיא לשם: מקום ראשון בקטגוריה U23. הוא גם הראשון שציינתי ברשימת המטפסים המצטיינים, ולא במקרה.

חברי WCR - שלומי לב - החובב הראשון שהגיע אחרי הגולדשטיינים ורוכבי ICA בקטגוריית העילית. אהרון חיטמן שלא ציינתי, אבל גם הוא רוכב קל משקל שמטפס מהר. שאדי חלבי - הגיע מיד אחרי איתמר אינהורן.
דניאל אולחא - מקום 5 בקטגוריית U23

רוי רובינשטיין ו- מקום 3 בקטגוריית U23, לעומת אלון יוגב שעשה תוצאה מעולה באליפות הנג"ש אבל הגיע למקום נמוך בתחרות היום. למה? כי רוי רובינשטיין הוא מטפס שמסוגל להפיק הספק גבוה פר ק"ג משקל שלו, ואלון יוגב - חזק יותר במישור.

חסין עזאיזה - מקום 4 בקטגוריית גברים 17-29.

אז איך קלעתי כל כך טוב? רק בגלל שזה היה מסלול שהיה מצוין למטפסים.
 

jelloB

New member
לשיטתך, גיא שגיב הוא המטפס המצטיין באקדמי

אין ביננו חילוקי דעות גדולים מדי, אני חושב שהמילה ״מטפס״ מוגזמת למסלול כזה, תוואי כזה בדרך יבשתי או עולמי יקרא מקסימום רולינג הילס ויציע מגוון מועמדים לנצחון, מספרינטרים ועד פאנצ׳רים, את פוזביבו (לשם הדוגמה) לא תמצא ברשימת המועמדים
 

jelloB

New member
עוד משהו

בפלוטון של עשרה רוכבים, גם במסלול ולודרום היית רואה פחות או יותר את אותם שמות שלדעתך הצטיינו.
 

quant1

New member
גיא ניב טעה. אבל שכנעת אותי לגבי השימוש במילה "מטפס"

גיא ניב טעה כשניסה לברוח בשלב מוקדם מידי במרוץ. אם זה היה נג"ש אינדיבידואלי, גיא ניב היה מנצח את גיא שגיב במסלול הזה.

אבל הצלחת שכנעת אותי, ולהבא אני אזהר יותר לפני שאני קורא לרוכבים "מטפסים".אני התכוונתי לרוכבים שמסוגלים לטפס טוב, אבל לאפיון רוכב כ"מטפס" יש משמעות אחרת.
כי למשל, יכול להיות רוכב שמסוגל לטפס מעולה, אבל גם יכול לנצח במרוצים מישוריים שמסתיימים בספרינט סיום, ואז הוא יוגדר כ All-Rounder ולא כמטפס. לדוגמה, לאנס ארמסטרונג בזמנו.
 

ItsikH

Member
ודאי שזה אינו מסלול הררי ממש, אבל גם עליה קצרה משנה
תוצאות במסלול מעגלי, בפרט שממש אינה היחידה. לדעתי זה מסלול מצוין לאליפות, חסרונו הגדול אחר לגמרי - שזו תחרות במחתרת באישון ליל, היו אפילו פחות צופים מהרגיל
 
המסר שישראל סייקלינג אקדמי שולחים בקשר לאליפות

אז מי יהיה אלוף ישראל לשנת 2019?!

בשבת הקרובה, ה 29.6.19 תיערך אליפות ישראל באופני כביש. המאבק על חולצת האלוף הנחשקת (ונקודות חשובות לדירוג ב UCI) לא יהיה פשוט, עם לפחות חמישה רוכבי ICAשיכולים לקחת את האליפות (או שלא..)

המסלול:
בפעם הראשונה בשנים האחרונות, תתקיים התחרות בצפון הרחוק (יער ברעם) בקטעים תלולים וחלקם אפילו הרריים. חמש הקפות של 23.5 ק"מ כל אחת, עם כמעט 600 מטר עלייה. סך הכל קרוב ל – 3000 מטר עליות!!

דיברנו עם חמשת המתחרים שלנו שישתתפו באליפות ישראל - הם כולם הולכים על החולצה! יהיה מעניין. בואו נראה מה יש לכל אחד לומר.

רועי גולדשטיין: האלוף הנוכחי.
"אני נחוש לשמור על חולצת האלוף בשנה השלישית ברציפות. אצטרך להתחרות חכם כדי להביס את האחרים. אבל אם אני לא יכול לעשות את זה, אשמח לראות את אחי עומר מנצח".

גיא ניב: המטפס הטוב ביותר. זה עתה סיים את הגי'רו ד'איטליה, ומקום ראשון בתחרות אלוף ישראל בנג"ש.
"אני רואה את עצמי כמתמודד ראוי פה. אמנם אני טוב בטיפוסים, אבל עדיין יהיה קשה לנצח אותו, במיוחד אם לוקחים בחשבון את האחים גולדשטיין שעובדים יחד, וגיא שגיב שנמצא בכושר מצוין".

עומר גולדשטיין: בכושר הטוב ביותר, רוכב סופר אגרסיבי ואחד משלושה אחים (אמא בטח גאה).
"אני המועדף, ללא ספק. אני מכבד את חברי לקבוצה, אבל לא מפחד מאף אחד, ומאוד נחוש לקחת את האליפות".

גיא שגיב: הישראלי הראשון שסיים טור גדול ואלוף ישראל בעבר. חוזר לכושר אחרי תחילת עונה קשה.
"אני רוצה את חולצת האלוף בחזרה אחרי שנתיים. אני לא מגיע למרוץ עם תוכנית מוגדרת מראש, כי יש אלף תרחישים שיכולים להתפתח. אין ספק שאני אלחם כדי לנצח, אבל אני מאמין שיש ארבעה מאיתנו שיכולים לנצח כולל אני".

איתמר איינהורן: ספרינטר. מתחיל את דרכו כרוכב ICA מקצועי (עבר מקבוצת הפיתוח).
"למרות שעל הנייר המסלול ההררי הזה הוא לא בדיוק הנקודה הכי חזקת שלי, אני מרגיש חזק ומוכן. גיא ניב הוא המועדף כאן, אבל אני בהחלט יכול לעזור כמה רוכבים אם הם יצטרכו אותי..." (ואנחנו אומרים כל הכבוד על רוח הקבוצתיות).

ועוד שתי דברים לסיום:

1. למרות שחמשת רוכבי האקדמי הם העלי סיכויי הנצחון הגבוהים ביותר, כל תרחיש אפשרי, כולל זכייה לא של רוכב אקדמי. זהו היופי שבספורט – הכל אפשרי!
2. צ'ל קרלסטרום, המנהל המקצועי של האקדמי, ילווה ברכב את הרוכבים, אך הקבוצה לא תיתן עדיפות לאף רוכב.
 

lasik

New member
מישהו מודד את מהירות הרוח? השיא הבא ישבר בעת של סערה?


 

quant1

New member
מהירות הרוח כשמבצעים קום

מהניסיון שלי, בקטעים שיותר מתחרים עליהם, בדרך כלל המקומות הראשונים בוצעו עם מהירות רוח דומה, או לא שונה בהרבה.
למה?
כי מזג האוויר, כיווני ועוצמת הרוחות שנובעים למשל גם מהמצב הסינפוטי ועוצמת קרינת השמש, במיקום מסוים הם משתנים לאורך העונות, אבל די חוזרים על עצמם משנה לשנה.
והשיא, בקטעים שקשה לשבור בהם שיא, הוא תמיד מבוצע בתנאים מועדפים, שבד"כ גם לא שונים בהרבה מהתנאים המועדפים בהם נשבר השיא הקודם.

במקרה של העליה למחסום בית אריה, הייתה בריזה מערבית חזקה, שדווקא עכשיו ביוני, בשיא הקרינה וכשהים עדיין לא חם כמו באוגוסט, היא חזקה בגלל הפרשי הטמפ' בצהריים ואחה"צ בין הים ליבשה.אבל אם תסתכל על טבלת בשיאים - תראה שגם הרבה אחרים ביצעו את השיא שלהם במאי-יולי, בערך באותה התקופה, כמעט תמיד עם אותה רוח מערבית.

בזמן סערות חורף יכולות להיות רוחות חזקות הרבה יותר, אבל אז השרירים קרים, כיוון הרוח הוא פחות יציב, עוצמת הרוח פחות יציבה (משבי רוח שאחריהם יכולות להיות כמה דקות של רוח חלשה), וגם יש רק מס' מוגבל של שקעים חורפיים שמגיעים כל חורף לישראל והם לא תמיד נופלים על סוף השבוע, ולא תמיד מגיים בשעות שנוחות לרכיבה.

על אחת כמה וכמה בעליות תלולות שבהן מהירות הרוח ממילא משפיעה פחות מאשר במישור או בעליה מתונה.

כלומר, קום בעליה פופולרית זה לא עניין של מזל, אלא של יכולת, ורוב מי שנמצא ב 20 המקומות הראשונים בטבלה ביצע עם רוחות די דומות.

דבר אחרון - שנכון ספציפית לעליה למחסום בבית אריה - בגלל שהשיפוע שם הוא מתון והמהירויות שמגיעים אליהן הן גדולות (השיא הנוכחי בוצע במהירות ממוצעת של 37קמש), ויש קבוצות שמתאמנות שם קבוע , אז הרבה מהתוצאות הטובות יותר בוצעו ע"י קבוצות רוכבים, בגלל האוירודינמיות של הקבוצה. מי שמנסה לשבור שם את השיא לבד, ולא עם רוכבים נוספים, מראש מתחיל בתנאים נחותים יותר.
 
למעלה