מכניקה עדינה
בזמן הדיווש, המצב האידיאלי הוא שהברך עולה ויורדת בקו ישר, כמו בבוכנה שעולה ויורדת. הדיווש יעיל יותר, היות וכל הכוח המופעל ע״י שרירי הרגל, מועבר ויורד לדוושה עם הפסדים מינימליים בדרך.
במידה והברך סוטה ויורדת באלכסון, יש הפסד כוח ניכר ויעילות הדיווש יורדת. לא אסון גדול.
אלא שהכוח שניגרע במהלך הדרך למטה, פועל על השרירים, הגידים והסחוסים של הברך עצמה, וגורם לחיכוך. זה פגם פונקציונלי, ובאופן תיאורטי, לאורך זמן, זה יגרום לפציעה.
רצוי לברר ממה זה נובע ובמידת האפשר לתקן הליקוי.
לעתים קרובות רואים אצל רוכבים, גם חובבים וגם מיקצוענים, את הברך סוטה החוצה בזמן שהברך עולה למעלה.
במקרים אלו, יש (אולי) פגם אסטתי בלבד. היות והברך העולה נמצאת במצב ״מנוחה״ ולא מופעל עליה כוח, הסיכוי לפגיעה לאורך זמן, קטן.
בזמן הדיווש, המצב האידיאלי הוא שהברך עולה ויורדת בקו ישר, כמו בבוכנה שעולה ויורדת. הדיווש יעיל יותר, היות וכל הכוח המופעל ע״י שרירי הרגל, מועבר ויורד לדוושה עם הפסדים מינימליים בדרך.
במידה והברך סוטה ויורדת באלכסון, יש הפסד כוח ניכר ויעילות הדיווש יורדת. לא אסון גדול.
אלא שהכוח שניגרע במהלך הדרך למטה, פועל על השרירים, הגידים והסחוסים של הברך עצמה, וגורם לחיכוך. זה פגם פונקציונלי, ובאופן תיאורטי, לאורך זמן, זה יגרום לפציעה.
רצוי לברר ממה זה נובע ובמידת האפשר לתקן הליקוי.
לעתים קרובות רואים אצל רוכבים, גם חובבים וגם מיקצוענים, את הברך סוטה החוצה בזמן שהברך עולה למעלה.
במקרים אלו, יש (אולי) פגם אסטתי בלבד. היות והברך העולה נמצאת במצב ״מנוחה״ ולא מופעל עליה כוח, הסיכוי לפגיעה לאורך זמן, קטן.