הצעת החוק לגבי רכיבה משמאל- דחוף!!!

אילון22

New member
הצעת החוק לגבי רכיבה משמאל- דחוף!!! ../images/Emo190.gif

קיבלתי תשובה לפנייתי לח"כ מגלי ווהבה- והיא מדאיגה ומחייבת תגובה מיידית של כל מי שחשוב לו להמשיך ולרכב על כבישי ישראל... חברים- זה כבר לא קוריוז... תגייסו את מיטב הנימוקים, שלחו מכתבים לח"כ ופנו למומחי תעבורה... צריך למנוע את המשך היוזמה הזו (ושלא יספרו לי שיב"א מטפלים בעניין ואנחנו יכולים להיות רגועים...). במצורף- הצעת החוק ד"ר אבנר רשף שלום וברכה, אנו מודים לך על פנייתך. מצ"ב לעיונך הצעת החוק. חשוב להדגיש, כי היה ראוי לקדם הצעת חוק ולפיה יחוייבו הרשויות המקומיות להקים שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים, אבל יוזמה שכזו צריכה לבוא רק מכיוון הממשלה. מצ"ב הצעת חוק מהכנסת הקודמת (הכנסת ה- 17) שעברה בקריאה ראשונה ונעצרה עם התחלפותה של הממשלה באפריל 2009. הרעיון הראשוני שלנו בעקבות גל התאונות בהם היו מעורבים רוכבי אופניים היה להגיש את ההצעה הזו. אולם, מבירור עם לשכתו של ח"כ דב חנין יוזם ההצעה עולה כי כיום מתקיימים מגעים עם משרדי הממשלה במטרה לקדם את ההצעה. לפיכך, מקווים אנו שהצעתנו תהיה מועילה לפחות לשעה זו ותהווה פתח לפתרון ראוי בהמשך. אנא תשומת לבך לכך שבנוסף להוראה לנסוע בכיוון הנגדי של הכביש, מורה ההצעה שהרכיבה תיעשה במרחק סביר מהכביש, כמו גם ההתייחסות לדרך בינעירונית בלבד. כמו כן, ראוי לציין כי הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ מגלי והבה נולדה לאחר שהובא לידיעתנו אירוע מפורסם שהתרחש בשנות ה- 50, ובו מחלקה שלמה של 15 חיילי צה"ל, אשר צעדו על כביש חשוך בלילה גשום, נהרגו בעקבות פגיעה בהם על ידי רכב פרטי. אחד מהניצולים באירוע מחריד זה, כיום בן קרוב לשבעים, תיעד בפנינו כי מיד לאחר האירוע, תיקנה המדינה תקנה ולפיה חיילים יידרשו לצעוד בצד שמאל של הכביש, בניגוד לכיוון התנועה. בכדי להשלים את התמונה, אנא תעיין בזמנך החופשי בשני הקישורים שלהלן, אשר תומכים ברעיון שעומד מאחורי הצעת החוק. נשמח לשמוע את דעתך. http://cafe.themarker.com/topic/1001648/ ריטה פרייס, ע"פ ודוברת Rita Price, Parliamentary Assistant לשכת ח"כ מגלי והבה, סגן יו"ר הכנסת Office of M.K. Majallie Whbee, Deputy Speaker of the Knesset טל' משרד: 02-6408401 טל' נייד: 050-6415462 פקס: 02-6408923
 

oferbic

New member
כשיש חוקים מטומטמים, אף אחד לא ממלא אחריהם

ואף אחד לא אוכף אותם. אם עדיין לא קיבלתי דוח על רכיבה בלי קסדה, אז כנראה שאפילו בחלם מבחינים בין חוקים חשובים לחוקים מיותרים.
 

צורחה

New member
קבל טיעונים למה רכיבה בשמאל שגויה

נתחיל בלמה כן לרכב משמאל. רוכבים עושים זאת לפעמים מתוך מחשבה שככה הם שולטים יותר טוב על גורלם. אפשרות זו מתאימה רק כשהרוכב מגיע לכל מיני מצבי תנועה ומוכן לרדת מהאופניים וללכת שנייה ברגל, לעלות מדרכה לחצות צומת כמו הולך רגל ועוד. עכשיו למה זו הצעה גרועה, מאוד: * לא בכל כביש בין עירוני יש שוליים. במצב זה רכיבה בשמאל תהייה בנתיבי המכוניות אבל נגד הכיוון שלהם. מסוכן מאוד. * כשיש שוליים בכביש בין עירוני ורכבתי עליהם משמאל, איך אחצה צומת ישר ואיך בדיוק אפנה ימינה בצומת? * שים לב לאירוע התחבורה הנפוץ הבא: נהג נוסע בימין ולפניו צומת עם פניה חופשית ימינה. הנהג מרפרף במבטו ימינה בכדי לראות שאין מכוניות על נתיב ההשתלבות ומתחיל לצבור תאוצה תוך שהוא מרוכז במכוניות הבאות מאחוריו ואח"כ משמאלו. פתאום מגיע אליו רוכב מקדימה וחוצה את נתיב נסיעתו. בום. הוא לא ראה והוא לא אשם. * נסיעה בשמאל היא בדיוק בנתיב הנסיעה של כלי רכב איטיים שמשתמשים בשול. למשל משאיות וטרקטורים שנותנים לתנועה לעקוף. היום יש גם אישור לאופנועים לרכב בשוליים, שנרכב נגדם? מאוד מסוכן. קבל את המלצת המשטרה לאופנועים. * כשרוכב כביש נוסע מימין ב30 קמ"ש והנהג שבא מאחוריו מתקרב ב90 קמ"ש, אז יש 60 קמ"ש הפרש בינהם וזה משאיר יותר זמן מבחינתו לסטות או להאט, מהרגע שהבחין ברוכב. בהשוואה למחצית הזמן כשזה 120 קמ"ש הפרש אם ארכב נגדו. * הנסיעה בשמאל מבלבלת את הנהגים שבאים מולך. הדבר האחרון שאתה רוצה זה נהג של שבת שבא אליך במהירות 70-120 וחושב שהנה אתה חוזר ימינה, כמו שהוא רגיל כשנוסע רכב מולו. * מה לגבי רכב ליווי? אפשר לבקש שחבר הכנסת יבוא ללוות אותנו פעם וינהג מאחורינו ונגד כיוון התנועה...? * ההצעה מדברת על רכיבה בשמאל רק בבין עירוני. כלומר בעיר מימין ובבינעירוני משמאל ובממשקים בינהם אין פתרון.
 

אילון22

New member
כתוב גם אתה לח"כ ווהבה ../images/Emo30.gif

ותעלה את נימוקיך באופן מסודר שישכנע אותו להסיר את ההצעה ברור שהדוגמה שהוא נותן- מקרה הולכי הרגל- אינה רלבנטית לרכיבת אופניים רוכב ספורטיבי נע במהירות של 25-35 קמ"ש ומסכן את עצמו אם ייסטה הצידה במקרה של סכנה.
 

ItsikH

Member
למה רק רוכב ספורטיבי? כבר ראיתי פועלים תאילנדים במהירויות כאלו. חשוב להמנע מהשימוש במונח "ספורטיבי" כי התשובה המתבקשת תהיה - שהכביש אינו מקום לספורט. חשוב להדגיש שהמהירויות האלו משותפות לכל הרוכבים בכביש - השבוע עקפה אותי ../images/Emo68.gif על עקבים עם סלסילה מקדימה, היא בהחלט רכבה במהירויות האלו. אה, ובלי קסדה.
 

levinerez

New member
פשוט תחפש עבורו משהוא בלתי אפשרי לפיתורון

שיעמיד את כל רוכבי האופנים בסכנת חיים או עבריינים יימלא את בתי המשפט בתביעות ל עבריינים ככה השטרה לא תאכוף את החוק והביורוקרטיה תירה לעצמה ברגל בקיצור תחפש קטע כביש בו אי אפשר לעמוד בתנאי הוק מול התנועה בלי שוליים ואתה מגיע לרמזור איך את עוקף את הצומת? זה יפתור לך את הבעיה כי אתה חייב לעבור כ.......................
 

ItsikH

Member
לא הבנת אתה לא אמור לרכב ב-30 קמ"ש, בין השורות מתחבאת הגבלת מהירות לרוכבים. הרי ההנחיה הזו בהחלט סבירה להולך רגל ב-5 קמ"ש.
 

tulkin

New member
Four ways to kill an idea

בדיוק נחת אצלי היום בגוגל רידר מאמר עם הכותרת הזו. http://hbswk.hbs.edu/item/6471.html אמנם המאמר בעיקר דן באיך להימנע מכך שהרעיון המצויין שלך ייקטל על ידי אחרים, אבל הוא יכול להוות מקור טוב לרעיונות לאיך להרוג רעיונות עוועים של אחרים. הנה קיצור של ארבעת הדרכים: 1. לזרוע פחד מהמימוש של הרעיון. כל מימוש של רעיון חדש כרוך במידה מסויימת של אי וודאות. אי וודאות שכזו יכולה להיות קרקע פוריה לזריעת פחד מפני הרעיון. 2. לדחות את ביצוע הרעיון - כן, זה רעיון מצויין, רק כדאי לממש אותו רק אחרי שמשהו אחר יקרה. הנה רשימה של דברים שצריכים להתקיים לפני שהרעיון מתממש 3. לזרוע בלבול בנוגע לפרטים - כל רעיון ניתן לפרש בדרכים רבות. מטבע הדברים רעיון מנוסח באופן כללי, וכשיורדים לפרטים יש דברים שאפשר לפרש לכאן או לכאן. בתי משפט מלאים בתיקים שזו תכליתם - להכריע בנוגע לפרשנות החוק כשמדובר במשהו שלא מוזכר באופן ברור. תמיד יש פרטים כאלה, ולא צריך לחכות לבית המשפט, אפשר למצוא את אי הבהירויות האלה ולדרוש הבהרות מראש. בעצם ההבהרות האלה רק יוצרות בלבול, חושפות חילוקי דעות בין יוזמי הרעיון וכו'. 4. הדרך האחרונה היא תקיפת המציע (ולא תקיפת ההצעה). זו דרך כל כך מקובלת שלא צריך להגיד כלום עליה. אבל היא בעיני גם דרך בזויה. כאמור יש דרכים טובות יותר להרוג רעיונות גרועים, ולכן לא אמליץ עליה. סליחה על האוף-טופיק.
 

oferbic

New member
קראת את הלינק לדמארקר?

מה שמזעזע זה העובדה שמשרדו של ווהבה החליט להסתמך על איזשהו קישקוש מדמארקר, ועוד עם הציטוט השערורייתי: "כמומחה תחבורה ומרצה שנים רבות בתחום". אולי מומחה לתחבורת מכוניות, אבל כנראה שמעולם לא רכב על אופניים, ובטח ובטח שלא נהג בשום כלי רכב בניגוד לכיוון התנועה. אבל זה לא מפתיע אותי (הגם שזה מרתיח אותי), כי גם ווהבה עצמו לא רוכב על אופניים ובטח שלא נגד כיוון התנועה. אתה רוצה לשלוח לווהבה מכתב, תכתוב לו שאלה קטנה: "האם רכבת אי פעם על אופניים נגד כיוון התנועה?" אני סקרן לשמוע את תשובתו, כי זה הולך להיות מצחיק בטירוף
 

אילון22

New member
חברים אתם מפספסים את העיקר

במקום לתת לי עצות- תפציצו את הח"כ במכתבים ותביאו מומחי תנועה שאתם מכירים, או מובאות מחוקי תנועה בארצות אחרות... היוזמה המתחסדת שלו באה להוסיף לו נקודות פופוליסטיות ברזומה שלו- אבל עלולה לעלות לנו בקנסות והטרדות מצד המשטרה אם חס וחלילה האוילות הזאת תעבור בכנסת...
 

צורחה

New member
לא בטוח שח"כ והבה הוא הכתובת

הוא את הצעתו כבר הגיש, קיבל סיקור בעיתונים, ויספר במצעד השנתי של הח"כים הפעילים "לטובת הציבור". עכשיו אם מישהוא מבין בפרוצדורות של החקיקה, הועדות וכ"ו שיגיד מה התחנות שזה עובר לקראת חוק. גם בהינתן שח"כ מגלי והבה מסיעת קדימה ככה שזו הצעת חוק פרטית או מהאופוזיציה שיותר מסובך לה לעלות. עם המידע הפרלמנטרי אפשר יהיה לחשוב איך עוצרים את זה מלהתגלגל, למשל שלא יועלה להצבעה וכ"ו.
 
למעלה