לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2711827,118 עוקבים אודות עסקים

פורום צילום סטילס

מטרת הפורום היא דיון בענייני ציוד לצילום סטילס, סיוע לרוכשים ועזרה בתפעול. דיונים בנושאים קרובים יתקבל בשמחה אולם נא לא למתוח את החבל. שאלות בנושא צילום וידאו מומלץ להפנות לפורום הפקת וידאו (קישור בראש העמוד). שיתוף תמונות לצורך מתן ביקורת ניתן לעשות בפורום אמנות הצילום (קישור בראש העמוד).

על מנת להימנע מהצפת הפורום, מומלץ לבצע חיפוש בפורום לפני פתיחת שרשור חדש. בהיסטוריית הפורום קיים מאגר ידע עצום, נצלו אותו.

 

נהלי הפורום

 1. אין לנהל דיון בנושא אופן ניהול הפורום על גבי הפורום. בכל שאלה/השגה ניתן לפנות אל המנהלים במסר.

2. יש לשמור על תרבות דיון. אנא הימנעו מתגובה לגופו של כותב והיתמקדו בנושא השרשור.

3. אין לחשוף פרטים אודות גולש (אווטינג) ללא הסכמתו.

4. פרסום קנייה/מכירה מותר בשרשור המיועד לכך בלבד. הודעות אשר לא ישורשרו למקום ימחקו.

5. בהתאם לנהלי תפוז, אין לפרסם בפורום. ניתן לפרסם מודעה דרך מחלקת הפירסום של תפוז. הודעה על פעילויות/הטבות הקשורות לתחום הצילום ניתן לפרסם לאחר קבלת אישור מהמנהלים.

6. בעלי עניין עסקי מתבקשים לבצע גילוי נאות בעת כתיבת בפורום.

7. אין לפרסם הודעה בעלת תוכן בלתי חוקי.

8. אין לעודד ביצוע פעולות בלתי חוקיות.

 

בכל מקרה של מעבר על נהלי הפורום, שמורה למנהלים הזכות למחוק הודעות ולהגביל את הכותב. במקרה ונתקלתם בהודעה פוגענית אנא פנו אל המנהלים.

 

זכרו, אנו מנהלים את הפורום בהתנדבות ולא יכולים לפקח על הנעשה בכל רגע.

 

תודה,

המנהלים

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צילום סטילס

מטרת הפורום היא דיון בענייני ציוד לצילום סטילס, סיוע לרוכשים ועזרה בתפעול. דיונים בנושאים קרובים יתקבל בשמחה אולם נא לא למתוח את החבל. שאלות בנושא צילום וידאו מומלץ להפנות לפורום הפקת וידאו (קישור בראש העמוד). שיתוף תמונות לצורך מתן ביקורת ניתן לעשות בפורום אמנות הצילום (קישור בראש העמוד).

על מנת להימנע מהצפת הפורום, מומלץ לבצע חיפוש בפורום לפני פתיחת שרשור חדש. בהיסטוריית הפורום קיים מאגר ידע עצום, נצלו אותו.

 

נהלי הפורום

 1. אין לנהל דיון בנושא אופן ניהול הפורום על גבי הפורום. בכל שאלה/השגה ניתן לפנות אל המנהלים במסר.

2. יש לשמור על תרבות דיון. אנא הימנעו מתגובה לגופו של כותב והיתמקדו בנושא השרשור.

3. אין לחשוף פרטים אודות גולש (אווטינג) ללא הסכמתו.

4. פרסום קנייה/מכירה מותר בשרשור המיועד לכך בלבד. הודעות אשר לא ישורשרו למקום ימחקו.

5. בהתאם לנהלי תפוז, אין לפרסם בפורום. ניתן לפרסם מודעה דרך מחלקת הפירסום של תפוז. הודעה על פעילויות/הטבות הקשורות לתחום הצילום ניתן לפרסם לאחר קבלת אישור מהמנהלים.

6. בעלי עניין עסקי מתבקשים לבצע גילוי נאות בעת כתיבת בפורום.

7. אין לפרסם הודעה בעלת תוכן בלתי חוקי.

8. אין לעודד ביצוע פעולות בלתי חוקיות.

 

בכל מקרה של מעבר על נהלי הפורום, שמורה למנהלים הזכות למחוק הודעות ולהגביל את הכותב. במקרה ונתקלתם בהודעה פוגענית אנא פנו אל המנהלים.

 

זכרו, אנו מנהלים את הפורום בהתנדבות ולא יכולים לפקח על הנעשה בכל רגע.

 

תודה,

המנהלים

 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
 
 
הודעות פירסומיות ו\או בעלות אופי מסחרי יימחקו מהפורום.לא תישלח הודעה. למקרים מיוחדים יש לקבל אישור הנהלת הפורום.
 
בטרם שואלים מומלץ להיעזר במשאבי הפורום: קישורים,מאמרים,חיפוש בפורום,קריאה בדפי הפורום מהשבוע האחרון.
 
כדאי לנסח שאלה הכוללת כמה שיותר פרטים לגבי הדרוש לכם,כולל שמות מדויקים של הדגמים ,אותיות ומספרים,   קישור פעיל למיפרט הטכני.
המשך >>

לצפיה ב-'שרשור קנייה ומכירה'
שרשור קנייה ומכירה
01/11/2018 | 16:15
8
36
לצפיה ב-'סאמיאנג פישאיי 7.5mm f3.5 למיקרו 4/3'
סאמיאנג פישאיי 7.5mm f3.5 למיקרו 4/3
02/11/2018 | 12:27
23
העדשה במצב מצויין ונמכרת מחוסר שימוש.
מתאימה למצלמות אולימפוס ופנסוניק.
מחיר: 750 ש"ח
 
לצפיה ב-'אולימפוס om-d em-10 הדור הראשון עם עדשת קיט 14-42mm'
אולימפוס om-d em-10 הדור הראשון עם עדשת קיט 14-42mm
02/11/2018 | 12:29
39
המצלמה במצב מצויין ונמכרת מחוסר שימוש.
מחיר: 1200 ש"ח
לצפיה ב-'למכירה עדשת הקיט הנהדרת של פוג'י 18-55 '
למכירה עדשת הקיט הנהדרת של פוג'י 18-55
05/11/2018 | 20:33
2
42
במצב מצויין, עוד באחריות.
עם פילטר UV של HOYA.
לצפיה ב-'מומחה אמר לי לא למכור שווה הרבה יותר ממה שהקבל ושמחשלא מכרתי'
מומחה אמר לי לא למכור שווה הרבה יותר ממה שהקבל ושמחשלא מכרתי
16/11/2018 | 17:35
1
15
לצפיה ב-'(ללא נושא)'
(ללא נושא)
19/11/2018 | 00:12
9
לצפיה ב-'קנון 24/2.8 EF-S STM * לסוני *'
קנון 24/2.8 EF-S STM * לסוני *
10/11/2018 | 20:57
43
עדשת פנקייק מוצלחת שמיועדת למצלמות קרופ של קנון.
העדשה במצב מצוין.
למה לסוני ?
כי היא נמכרת כחבילה יחד עם מתאם אוטופוקוס למצלמות סוני מירורלס (A6300 ומעלה).
המחיר ביחד - 700 ש"ח.
 
רביב  050-6292676
לצפיה ב-'למכירה Sigma 17-70 (הדגם החדש יותר) לקנון'
למכירה Sigma 17-70 (הדגם החדש יותר) לקנון
12/11/2018 | 20:35
27
העדשה חדשה לגמרי. מגיעה עם הקופסא המקורית.
 
נרכשה ב-MDK לפני 3 חודשים עם אחריות של שפע לשנתיים (יש חשבונית).
מחירה באמזון לפני משלוח ומע"מ - 1400 ש"ח.
 
מחיר מבוקש - 1200 ש"ח.
 
תודה,
אלי
 
לצפיה ב-'למכירה Canon G9x Mark II חדשה'
למכירה Canon G9x Mark II חדשה
18/11/2018 | 22:56
21
נקנתה חדשה לטיול לפני חודשיים בעלות של 2150 ש"ח כולל אחריות בינלאומית מורחבת ל-3 שנים. נמכרת עקב חוסר שימוש. חדשה ממש. הייתה בשימוש שבוע בטיול.  כולל כרטיס זיכרון 32G מתנה
מחיר: 1800 ש"ח.
אזור המרכז
0528266212 איתמר
לצפיה ב-'תיעוד פעילות חיל שיריון / תותחנים ...מוצלח מאוד, בעיני'
תיעוד פעילות חיל שיריון / תותחנים ...מוצלח מאוד, בעיני
19/11/2018 | 13:45
15
לצפיה ב-'שלשת חיות-בר'
שלשת חיות-בר
18/11/2018 | 23:46
4
10
לצפיה ב-'__1__'
__1__
18/11/2018 | 23:47
45
.
 
לצפיה ב-'__2__'
__2__
18/11/2018 | 23:48
1
47
.
 
לצפיה ב-'היחידה המוצלחת לטעמי'
היחידה המוצלחת לטעמי
19/11/2018 | 11:15
14
אין אובייקטים שמסיחים את העין ויש איזה סיפור מעניין וקומי בתמונה.
 
שתי התמונות האחרות - אובייקטים מחוץ לפוקוס בקדמת התמונה - מציקים מאד לעין (שלי לפחות).
לצפיה ב-'__3__'
__3__
18/11/2018 | 23:50
36
.
 
לצפיה ב-'The Decisive Moment'
The Decisive Moment
17/11/2018 | 21:06
7
95
מסתבר שלא חייבים מערכת אוטופוקוס של DSLR מקצועית וגם לא 20FPS על מנת לתפוס את הרגע הנכון... אפשר גם עם קליק בודד ואפילו פוקוס ידני שומו שמיים...
 
Leica M6 // Summicron 35mm f/2 asph
Kodak Portra 400
(כן זה אפילו אפשרי במצלמה בלי מסך ועל פילם)
 
 
לצפיה ב-'יפה מאד'
יפה מאד
17/11/2018 | 23:40
1
35
חסרים לי הפנים שמתחבאים מאחורי המשקף של ״הקסדה״, והעצים ברקע קצת בולעים את הדמות. אבל מבוצע יפה ומקומפז מצויין.  
איך סרקת את התמונה לפורמט דיגיטלי?
לצפיה ב-'תודה'
תודה
18/11/2018 | 00:07
29
אני דווקא אוהב שלא רואים את הפנים.
הנגטיב נסרק במעבדה שפיתחה את הסרט (אינטרפוטו) ע"י סורק Kodak Pakon 135.
קובץ ה JPG שנמסר לי מכיל יחסית הרבה בשר ואני יכול לשחק עם הטווח הדינמי ולהוריד קונטרסט ולהבליט את הדמות יותר אך בחרתי עריכה קונטרסטית יותר בכוונה, הוא לא ממש נבלע.
לצפיה ב-'העדר הפנים - תורם, בעיני..'
העדר הפנים - תורם, בעיני..
18/11/2018 | 00:06
4
33
ההתבוננות במקום להמשך לפנים, מתחלקת על הקווים הכללים של ההתרחשות, מנח גוף, הזוית בין הבוארד לספסל, והרקע.

לטעמי, היה כדאי להבהיר את השיחים שמאחורי הדמות כך שקווי המתאר של הדמות יהיו "קופצים החוצה" מהרקע

לצפיה ב-'הנה עיבוד פחות קונטרסטי ועם צללים פתוחים יותר'
הנה עיבוד פחות קונטרסטי ועם צללים פתוחים יותר
18/11/2018 | 00:10
3
55
לא בטוח שאני מעדיף את זה.
לצפיה ב-'היחס של תפוז לתמונות לא ממש עוזר כאן'
היחס של תפוז לתמונות לא ממש עוזר כאן
18/11/2018 | 00:11
1
10
לצפיה ב-'מסכים איתך'
מסכים איתך
18/11/2018 | 06:25
31
ו... לטעמי הגרסה הפחות קונטרסטית דווקא עדיפה.
לצפיה ב-'מוצלח-יותר, לטעמי'
מוצלח-יותר, לטעמי
18/11/2018 | 15:37
16
מהסיבה שציינתי בתגובה הקודמת
לצפיה ב-'שמשון'
שמשון
18/11/2018 | 15:22
1
56
הלוחש ליונים
M10 // Summicron 35mm f/2 asph
 
לצפיה ב-'עדיף שלא היה מימין: הראש המבצבץ, השלט פרסומת,'
עדיף שלא היה מימין: הראש המבצבץ, השלט פרסומת,
18/11/2018 | 15:30
31
הרקע של העץ מאחורי היונה פרוסת הכנפיים "תומך" בתלת הממדיות / POP.
לצפיה ב-'רינדור של עדשה'
רינדור של עדשה
18/11/2018 | 09:39
7
37
נתקל במושג הזה הרבה ולא מבין מהו. אשמח להסבר 
תודה
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
18/11/2018 | 10:08
6
38
זה האופן שבו העדשה מעבירה את האור. זה ישפיע על צבעוניות וחדות ועיוותים אך בעיקר מתייחס למיקרו-קונטרסט ולאיך נראה המעבר בין האזור החד לאזור המטושטש
לצפיה ב-'תודה על התשובה המהירה. גם בתחום הוידאו המושג קיים אלא שמשמעו'
תודה על התשובה המהירה. גם בתחום הוידאו המושג קיים אלא שמשמעו
18/11/2018 | 10:17
5
26
שמשמעותו שונה לחלוטין.
לצפיה ב-'באופן כללי, רינדור פרושו המרה'
באופן כללי, רינדור פרושו המרה
18/11/2018 | 10:36
4
39
בתחומים שונים זה יתייחס לדברים שונים. בעדשות/צילום זה אופן המרת האור לתמונה.
בתוכנות עיבוד, המרת קובץ לתוצר אחר אחרי עיבוד, הוספת אפקטים וכו' גם נראה רינדור.
 
לצפיה ב-'צודק'
צודק
18/11/2018 | 10:41
12
לצפיה ב-'מה התרגום שלה לאנגלית?'
מה התרגום שלה לאנגלית?
19/11/2018 | 09:26
2
6
לצפיה ב-'Rendering'
Rendering
19/11/2018 | 11:19
1
4
לצפיה ב-'rendering זה הפועל, התרגום הנכון יותר זה rendition'
rendering זה הפועל, התרגום הנכון יותר זה rendition
19/11/2018 | 11:50
5
לצפיה ב-'עזרה בבחירת עדשה'
עזרה בבחירת עדשה
17/11/2018 | 11:46
1
34
שלום רב

אני מצלם בניקון D80

מעוניין לקנות עדשה 70-200 או 80-200 F2.8
אשמח להמלצות ולהסברים מה ההבדלים בין סוגי העדשות הקיימות
תודה

דרור
לצפיה ב-'80-200 עדשה וותיקה ומיושנת'
80-200 עדשה וותיקה ומיושנת
17/11/2018 | 15:01
32
למרות שתפעל על המצלמה שלך שיש לה מנוע פוקוס בגוף.

70-200 יש ארבעה דגמים: שלושה דגמי 2.8 ואחד 4.
למצלמה שלך יספיק גם הדגם הראשון. חסרונו לעומת הדגמים הבאים הוא החשכת פינות וירידה בחדות בפינות אבל שתי הבעיות לא רלוונטיות לחיישני קרופ.


לצפיה ב-'מצלמות קרופ ניקון'
מצלמות קרופ ניקון
16/11/2018 | 13:01
1
40
שלום חברים
כשאני קורא מפרטים טכניים של מצלמות ניקון קרופ אני לא רואה שום שוני למעט דגמים. אז מה באמת השוני בינהם?
לצפיה ב-'The devil is in the details'
The devil is in the details
16/11/2018 | 13:48
45
תלןוי מאד אלו נתונים במפרט אתה קורא.
אם הנתון הוא רזולוציה של החיישן - אזי אכן יש לניקון לא מעט דגמים שמשתמשים בחיישנים זהים או בחיישנים דומים מבחינת מניין הפיקסלים. הדבר אגב נכון גם אצל יצרנים אחרים...
ההבדל הוא במערכת הפוקוס, במעבד התמונה, במספר נקודות הפוקוס, ביכולות ווידאו, בטווח הדינמי, במהירות הצילום ברצף, ביכולת ואופן השליטה על נתוני הצילום, בארגונומיה, במסך, בעינית...
לצפיה ב-'יצא לי להחזיק (מכיר מישהו שרכש) את הפוג'י MF החדשה..'
יצא לי להחזיק (מכיר מישהו שרכש) את הפוג'י MF החדשה..
14/11/2018 | 19:23
6
111
נחמד מאוד, קלת משקל, נראית טוב, נוחה מאוד לאחיזה..


לצפיה ב-'מרגישה נהדר ביד'
מרגישה נהדר ביד
14/11/2018 | 23:45
5
65
קבצים נהדרים.
פוקוס קצת איטי אבל בשביל מה שמצלמים איתו עם פורמט בינוני זה מספיק בהחלט.
דווקא החדשה הקטנה יותר, ה 50R עושה לי חשק יותר אבל סגנון הצילום שלי כלל לא מצדיק פורמט בינוני. אם הייתי מצלם פורטרטים או נוף אז לא הייתי חושב פעמיים.
לצפיה ב-'היא מרגישה כמו DSLR קלה + אחיזה מצויינת'
היא מרגישה כמו DSLR קלה + אחיזה מצויינת
14/11/2018 | 23:49
55
יש בליטה מאחור לאגודל, שמונעת שקיעה הצידה של המצלמה. התחושה בעינית האלקטרונית טובה: ניסיתי לסובב אותה מצד לצד מהר לראות כמה ה-DELAY לא הרגשתי DELAY משמעותי.
לצפיה ב-'פוג'י עומדת להוציא GFX100'
פוג'י עומדת להוציא GFX100
15/11/2018 | 14:03
3
24
לצפיה ב-'הרזולוציה לא מעניינת אותי'
הרזולוציה לא מעניינת אותי
15/11/2018 | 19:00
2
46
זה אמנם יתרון של פורמט בינוני אך באופן אישי לא רלוונטי לי.
מה שאותי מעניין בפורמט בינוני זה יכולת קבלת עומק השדה הרדוד בעדשות רחבות עד נורמל והלוק המזוהה עם הפורמט.
בגלל זה בכל פעם שאני חושב על הפורמט אני גם מגיע למחשבה שבכלל עדיף פילם כי החיישנים האלו קטנים לעומת שטח פילם של 6x7 שגורם להעצמת האפקטים הנ״ל ושלא לדבר על המחיר הזול של ציוד אנלוגי ביחס לדיגיטלי...
ואז אני נזכר שאני מצלם בעיקר ברחוב ואין טעם למפלצות האלו...

אגב, גודל החיישן של מצלמות הפורמט הבינוני האלו שקטן משמעותית ממה שיש בפילם (ויש שלל גדלים מ 4.5x6 ועד 6x9 וגם פורמט פנורמי רחב יותר) הוא  בעיה הגדולה של הפורמט הזה והסיבה שבמבחנים מול מצלמות פול פריים של 35מ״מ רואים שההבדלים קטנים יחסית שלעיתים לא שווים את המחיר והסרבול של פורמט בינוני דיגטלי.
אם אני לא טועה אז רק להאסלבלאד יש דגם עם חיישן גדול יותר אבל המחיר....
לצפיה ב-'איכויות האופטיקה המודרניות מאיינות את היתרון של הפורמט '
איכויות האופטיקה המודרניות מאיינות את היתרון של הפורמט
16/11/2018 | 01:10
1
40
בעידן בו ניתן לקבל תמונה חדה כבר בצמצם הפתוח ביותר (1.4 נניח) על פורמט APS-c היתרון מבחינת עומק השדה בעדשה בעלת צמצם 2.8 על פורמט בינוני נעלם. אתה מקבל אותו עומק שדה.
כאשר ליטוש עדשות היה מלאכה מסובכת ולא מספיק מדוייקת - היה יתרון בחיישן ענק שמפצה על חוסר שלמות בליטוש. ה״מיקרו״ ב״מיקרו קונטרסט״ היה אמנם די גדול, אבל החיישן הענק פיצה על כך. זה נבלע בחיישן הענק ולא היה בולט לעין.
בחיישן קטן ועתיר פיקסלים אמנם צריך להבטיח איכות ליטוש ומיקרו קונטרסט שתמקד את התמונה בדיוק הרבה יותר גבוה לתוך פיקסלים הרבה יותר קטנים, אבל הטכנולוגיה היום מאפשרת זאת, מה שלא היה המקרה בעידן הפורמט הבינוני.

מכאן שלמרות שאני בטוח שהשימוש במצלמה הזו הוא חוויה מעניינת, אני בספק אם הוא נותן יתרונות של ממש ומפיק תמונות שונות מהותית ממצלמת קרופ עם אופטיקה איכותית. אני לא בטוח עד כמה ה״לוק״ יהיה שונה, מהסיבות שציינתי למעלה.
לצפיה ב-'זה לא מדוייק'
זה לא מדוייק
16/11/2018 | 08:47
38
שוב, גודל החיישן במקרה הזה קצת מאיין את ההבדלים בין MF ל FF אבל APS-C עדיין קצת רחוק.
צמצם 2.8 על החיישן של ה FUJI ידרוש צמצם 2.2 על FF או צמצם 1.4 על APS-C.
אבל כפי שאמרתי, על מנת להדגיש את המראה, עדיף ללכת על פילם בפורמט 6X7 כי צמצם 2.8 ידרוש צמצם מקביל של 1 על FF או צמצם 0.66 על APS-C ואלו צמצים שכלל לא קיימים.... (אם כי ראוי לצלם שיש מעט מאד עדשות עם צמצם סביב ה 2.8 גם למדיום פורמט).
מבחינה אופטית, זה לא רק חדות בצמצם פתוח, זה גם התמודדות עם עיוותים. 50מ"מ על 6X7 יתן FOV מקביל ל 24מ"מ על FF או 16מ"מ על APS-C, כפי שאתה יודע, ככל שהעדשה רחבה יותר יש יותר בעיות שצריך להתמודד איתן, העדשות של MF פשוט איכותיות יותר וזה פשוט נובע מפיסיקה שאי אפשר לשנות.
אבל זה לא רק חדות ועומק שדה ועניינים אופטיים, לחיישן הגדול יותר יש גם טווח טונאלי גדול יותר. אני דיי בטוח שזה לא יהיה משמעותי בצילום רחוב אבל בצילום מסחרי כמו אופנה או מוצרים או אוכל או כל תחום שלמרקמים והיכולת להבליט ולהראות אותן יש חשיבות גבוהה זה יבוא לידי לביטוי.
בעולם המסחרי, להדפסות גדולות איכותיות שניתן להתבונן מקרוב יש חשיבות ודרישה והרזולוציה הגבוהה יותר של MF גם באה לידי ביטוי, אמנם יש 35מ"מ שמגרדים את ה 50MP אבל ב MF יש 100MP.
אם כי גם כאן ההבדלים היו יותר משמעותיים בתקופת הפילם.
וכמובן שיש את אחד היתרונות הגדולים של מצלמות MF והשימוש בעדשות עם תריס עלים בעדשה וזה היכולת לסנכרן פלאש במהירויות גבוהות יותר.
ואם זה לא מספיק, אז הבשורה האמיתית של פוג'י כאן היא מימדי המערכת והמחיר. אם מצלמות MF היו בלתי ניתנות להשגה והיה מדובר במערכות מסורבלות הרי שהפוג'י 50s בגודל של DSLR ממוצעת, רק קלה יותר, ה 50r קטנה יותר, והמחיר, רק כ $1000 יותר לעומת מצלמות הדגל של FF וכחצי מחיר מלייקה נטולת מסך...
גם אם ההבדלים מול FF די קטנים,הרי שמבחינת פוג'י זה היה מהלך מצויין, במקום לנסות להתחרות בשחקניות העיקריות על שוק ה FF, היא פשוט דילגה מעליו ומשחקת בביצה של הגדולים. במקום להתחרות על ליבם של צלמי ספורט וציפורים, היא פונה לצלמי סטודיו ונוף, ולא לשכוח שמדובר במערכת אטומה מה שלמשל סוני לא נותנים לך.
לצפיה ב-'NYK (ממדים: 30 אלף פיקסל / 2 מטר רוחב הדפסה)'
NYK (ממדים: 30 אלף פיקסל / 2 מטר רוחב הדפסה)
14/11/2018 | 19:58
12
179
360PPI
לצפיה ב-'ההדפסה על השולחן:'
ההדפסה על השולחן:
14/11/2018 | 20:01
3
92
.

לצפיה ב-'ממדי הקובץ בפיקסלים: 30,000 רוחב / 6,500 גובה'
ממדי הקובץ בפיקסלים: 30,000 רוחב / 6,500 גובה
15/11/2018 | 15:02
2
32
בקירוב
לצפיה ב-'התמונות "הולחמו" ידנית..'
התמונות "הולחמו" ידנית..
15/11/2018 | 22:06
1
23
משום מה, התוכנה לא הצליחה אפילו לצאת לדרך - עשתה עירבובייה שלמה עם כל התמונות, כך שנאלצתי לוותר על שירותיה.

לצפיה ב-'קרופ 100% על נק' האיוורור הימנית (מעל הספרות 3):'
קרופ 100% על נק' האיוורור הימנית (מעל הספרות 3):
16/11/2018 | 01:11
44
(תפוז דפק את האיכות של הקרופ - מתנצל במקומם)
 
...ד"א, התמונות צולמו עם הצייז 135/2 אפו סונאר על D800E
לצפיה ב-'קצת בדיקות מלפני ההדפסה עצמה:'
קצת בדיקות מלפני ההדפסה עצמה:
14/11/2018 | 20:03
82
ב-250PPI רואים ירידה קלה באיכות (על הקיר), לעומת 300PPI - הייתי חייב לבדוק.
לצפיה ב-'התמונות של התהליך צולמו בסמרטפון, רק כאנקדוטות. מסקנות:'
התמונות של התהליך צולמו בסמרטפון, רק כאנקדוטות. מסקנות:
14/11/2018 | 20:31
5
92
א. כל: התמונה הודפסה במדפסת Inkjet באיכות Photo ברוחב 1.6 מטר
 
1. קודם כל הדפסתי את כל התמונה בקטן לקבל רושם כללי של הצבעוניות.
2. אחרי הדפסתי פס גובה בגדלים אפשריים 1:1 פעם ב-300PPI שאומר שיתן רוחב של 2.4מטר, ופעם ב-250PPI שהיה נותן רוחב של סביבות 3.5 מטר.
 
האיכות הגרפית ב-250PPI הייתה נחותה ביחס לאיכות הגרפית ב-300PPI. לא ראו במבט ראשון, אבל בהשוואה אחד ליש השני, ה-250PPI נראה פחות-טוב באופן שאי-אפשר היה להתכחש אליו. לא ברור מי "אשם" / מה הגורם. אם זה רק ה-PPI או משהו בתהליך.
 
שלב אחרון: הדפסתי ברוחב 2 מטר (שזה אומר 360PPI) רק כי מבחינתי זו לא הדפסה סופית ויש לי 2 מטר רוחב מקום לשים מעל לשולחן העבודה, בבית. מבחינת איכות גרפית: נראה לי שהתוצאה המוצלחת ביותר הייתה עם ההדפסה ב-300PPI.
 
התוצאה מספקת-מאוד, ממרחק צפייה של 30-35  ס"מ ומעלה.
 
לצפיה ב-''
15/11/2018 | 05:19
7
לצפיה ב-'לא בטוח שהבנתי'
לא בטוח שהבנתי
15/11/2018 | 09:48
3
83
זו תמונה שאתה תולה בבית ?
לצפיה ב-'כן'
כן
15/11/2018 | 10:43
2
20
לצפיה ב-'יש לך טעם מיוחד'
יש לך טעם מיוחד
15/11/2018 | 11:04
1
24
לצפיה ב-'וכנראה גם בית גדול מאד...'
וכנראה גם בית גדול מאד...
16/11/2018 | 01:12
16
לצפיה ב-'הממ...'
הממ...
15/11/2018 | 16:51
63
אני מעריך מאוד את הצד הטכני של מה שתיארת
אבל אני מתקשה לראות מה הערך האומנותי של התמונה.
זה תמונה של מכולה.... אפילו לא כמה מכולות. מה מעניין בה?
 
לצפיה ב-'המקום הנדח ביותר שצולם'
המקום הנדח ביותר שצולם
14/11/2018 | 19:56
2
104
זאת אבן גבול בצדו האינדונסי של הגבול בין אינדונסיה לפאפואה גינאה החדשה בקו אורך מזרחי 141 מעלות , דקה אחת ו 10 שניות , באמצע האי גיניאה החדשה , המכונה גם "איריאן" וגם "פאפואה".
לצפיה ב-''
15/11/2018 | 05:21
1
59
באיזו רזולוציה זה צולם?
האם תהליך ההדפסה מתועד?
לצפיה ב-'לא ברור , התמונה הוצלה מ PANORAMIO אתר ישן באינטרנט ששמש '
לא ברור , התמונה הוצלה מ PANORAMIO אתר ישן באינטרנט ששמש
15/11/2018 | 17:55
46
מאגר תמונות עבור GOOGLE EARTH ושבת לפני כמה שנים. העליתי אותה לכאן , כדי שתשמש מקור להצגת תמונה עבור http://img2.timg.co.il/forums/51/1280_0_0cf3726d-a19a-4de1-976f-3b3d1f387e88_.jpeg האזכור הזה בערך ויקיפדיה זה :  https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%99_%D7%94%D7%95%D7%93%D7%95_%D7%94%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%94%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9D  ובחרתי להעלותה אל מקום צבורי , כי הצגתה באתר פרטי היתה מובלה למחיקתה גם בגלל חשש הנהלת הויקיפדיה להפרת זכויות יוצרים , אשר אינן ידועות באשר לתמונה זאת וגם כדי שלא תהפך לפרסומת לאתר אינטרנט פרטי דבר שהוא לצנינים בעיני מפקחי הויקיפדיה. הצגתה במקום צבורי זה  היא המקום הן להצגתה כצלום , והן לויתור על כל טענה לזכויות יוצרים מצדי .
לצפיה ב-'היי שלום בוקר טוב,חיכיתי לניקון P1000 אבל המחיר המחיר...'
היי שלום בוקר טוב,חיכיתי לניקון P1000 אבל המחיר המחיר...
13/11/2018 | 08:07
3
49
לצפיה ב-'אז?'
אז?
13/11/2018 | 09:43
18
לצפיה ב-'חכה שתצא P1100 ואז המחיר ירד לחצי'
חכה שתצא P1100 ואז המחיר ירד לחצי
13/11/2018 | 11:45
1
23
לצפיה ב-'התשובות שקיבלתה ,הם לא התשובות שהיה מקבל חבר טוב, ומדוע . .'
התשובות שקיבלתה ,הם לא התשובות שהיה מקבל חבר טוב, ומדוע . .
14/11/2018 | 21:41
48
בדקתי הניקון P1000 עולה באמת יקר מ- 4437 שקלים ומעלה .כאן צרכים לענות אנשים שמבנים בצילום . אז כך  הזם ובאמת מכאן עד יפן , אבל בעדשה זה דבר שלילי ועוד כשבמצלמה זאת יש חיישן פיצפון 1/2.3 הכי קטן שיש . אנו המבינים מזמן לא קונים מצלמה עם חישן  פצפון כזה . גודל החיישן קובע את הטווח הדינמי ,ואכות התמונה . על זה שעור  נפרד . ....ככול שהזום גדול יותר ,תמיד זה על חשבון האכות .  היה לי זום 10-וזום 18 המצלמה הזאת לא שווה את הכסף נקודה  ....  עז מה עושים .?    או שקונים פנסוניק  FZ1000 חדשה 2979 שקל חיישן 1 אינשט   זום קטן יותר אבל הרבה יותר אכותי .   מוכרים משומש גם ב1500 שקל משומש בייד 2 אבל הרבה יותר אכות . אתה רוצה זום אופטי 60 אז תקנה משומש ב1000 שקל כי חבל על הכסף במצלמה עם חיישן מסכן . אפשרות נוספת התקציב שלך ככה ככה לקנות או פוגי XT1 או סוני A6000 משומש גוף שניהם ב1200 שקל  ולקנות עדשה טובה ב 3000 שקלים יש גם ב8000 שקלים .ולקבל רמה אחרת לגמרי . . בהצלחה . 
לצפיה ב-'The music represents the unsaid and the unseen'
The music represents the unsaid and the unseen
14/11/2018 | 00:09
4
40
"A film is what we see and hear, but the music represents the unsaid and the unseen."
- Ennio Morricone
לצפיה ב-'__1__ דרך של פעם ודרך הטבע'
__1__ דרך של פעם ודרך הטבע
14/11/2018 | 00:16
71
.
 
לצפיה ב-'__2__ שובר הגלים בחוף הדולפינריום, תל-אביב. סתיו'
__2__ שובר הגלים בחוף הדולפינריום, תל-אביב. סתיו
14/11/2018 | 00:18
2
69
לצפיה ב-'אהבתי את הרעיון'
אהבתי את הרעיון
14/11/2018 | 09:56
1
23
ומשתי התמונות גם את את התמונה הזו ואת הבחירה המוזיקלית.
 
אבל הפורמט של יוטיוב בעייתי... פוגע יותר מדי באיכות. מצד אחד אין צורך ברזולוציית על בשביל התמונה הזו, אבל מה שנשאר אחרי הכיווץ של יוטיוב זה כבר לא זה.
לצפיה ב-'אם תקבע בנגן איכות 1080p, תקבל רוחב עד 1920 פיקסלים'
אם תקבע בנגן איכות 1080p, תקבל רוחב עד 1920 פיקסלים
14/11/2018 | 10:26
24
יצרתי את הקובץ עם תמונה מפורטת מעל 1080p.
לצפיה ב-'שיעור פרטי'
שיעור פרטי
13/11/2018 | 17:57
1
60
אני מחפש צלם פורטרטים (שמתמחה בצילום בסביבה אפלה) באיזור הצפון שיכול לתת לי שיעור פרטי איך להוציא את הטוב ביותר מהמצלמה שלי. מי מכיר מי יודע. הכלה: Nikon D700.
לצפיה ב-'מענה בפרטי'
מענה בפרטי
13/11/2018 | 21:14
17
לצפיה ב-'הוספת עדשות ל-Canon 200D'
הוספת עדשות ל-Canon 200D
10/11/2018 | 18:31
9
54
לפני כשנה סיכמתי 5 שנים עם Panasonic G5 שהייתה מצלמה נהדרת אך חיפשתי להחליף.
התייעצתי כאן ועשיתי סבב בחינת מצלמות שונות בין חברים וחנויות.
מכיוון שבעבר ביליתי שנים רבות במחנה של Canon וביחד עם הגודל הפיסי שלה, מצאתי את ה-200D (שקראת גם SL2) כמתאימה ביותר.

כבר בתחילה נרכשו שני עדשות Prime - ה-24mm f/2.8 STM וה-Canon 50mm f/1.8 STM.

העדשות קטנות יחסית (ה-24 היא בכלל פנקייק) ומצאתי אותן שמישות מאוד בשוטף.

לפני אחת הנסיעות לחו"ל הרהרתי בעדשה יחידה שיכולה להתאים למגוון שימושים והחלטתי לרכוש את ה-sigma 17-70 (החדשה יותר).
מצאתי את עצמי ממשיך להשתמש בעדשות הפריים...

אז ה-17-70 שוכבת במגירה ללא שימוש (וכנראה אמכור אותה...).

אני חושב על רכישת עדשה שתאפשר לי טווח נוסף ארוך יותר ועדיין תכנס בתיק צילום קטן יחסית.

המועמדת הראשית עד כה היא ה-Canon 85mm f/1.8 USM.
היא עדשה קטנה עם ביצועים שנראים מרשימים - בחנתי לא מעט גלריות רשת בשביל להבין את ה-output שלה.

בהינתן נתונים אלו, האם זאת האפשרות היחידה?

ניסיתי ללמוד על ההבדלים בינה ובין Canon EF 100mm f/2 USM.
אין לי צורך בעדשה מהירה יותר ממה שמציעות שתי אלו.

דעתכם?
הגיגים אחרים?

תודה,
אלי
לצפיה ב-'מאחר ואתה כנראה באמת איש של פריימים...'
מאחר ואתה כנראה באמת איש של פריימים...
12/11/2018 | 13:51
8
36
ואתה לא היחיד... אז הבחירה באורך המוקד סבירה. על המצלמה שלך הוא נותן אקוויוולנט ל-140 מ׳מ בערך וזה אורך מוקד פרקטי לפורטריטים ופרטים.
לצפיה ב-'ההתלבטות היא בינה ובין ה-100 f/2'
ההתלבטות היא בינה ובין ה-100 f/2
12/11/2018 | 20:42
7
21
שחר תודה!
 
השאלה/השוואה היא בינה ובין ה-100 f/2.
 
ה-24 וה-50 מייצרות עבורי (APS-C) ערכי מוקד השקולים ל-38 מ"מ ול-80 מ"מ ב-FF.
 
השאלה אם להוסיף אורך מוקד השקול ל-135 מ"מ (85) או ל-160 מ"מ (100).
 
שתי העדשות מייצרות output כמעט זהה (בעיניי).
וכאן ישנו דיון ב-Dpreview לגבי שתי העדשות האלו.
 
תודה,
אלי
לצפיה ב-'לי יש את ה85 והיא נהדרת'
לי יש את ה85 והיא נהדרת
12/11/2018 | 20:53
1
29
נכון שזו לא עדשת יום-יום אבל היא מייצרת פורטרטים נהדרים.
 
נראה לי שה85 הרבה יותר פופולארית אז אתה יכול לקחת את זה כשיקול מבחינת שוק יד שנייה. מעבר לזה, ה85 יכולה להיות קצת בעייתית בצילום בבית אז נראה לי שאם אין לך הרבה מרחב אל תעלה ל100 מ"מ.
לצפיה ב-'תודה על הזוית האישית'
תודה על הזוית האישית
13/11/2018 | 17:29
15
כפי שציינתי למעלה, ברשותי גם ה-50 מ"מ ובמקרה של 'צפיפות-יתר' תמיד אוכל לבחור בה ולקרופ אחר כך.
כך שזה לא אמור להיות גורם משפיע.
 
ברשותך, ארחיב את תגובתי הבאה בהקשר להודעה שהעלה שחר.
 
תודה, אלי
לצפיה ב-'מאחר ואני לא מצלם קנון אני לא מכיר את העדשות באופן ספציפי'
מאחר ואני לא מצלם קנון אני לא מכיר את העדשות באופן ספציפי
13/11/2018 | 07:39
4
28
את אורך המוקד 135 אני מחבב מאד.
בפוג׳י יש לי אותו באמצעות עדשת 90/2 ובניקון באמצעות 135/2DC הנפלאה.
הוא מאפשר פורטריט פורמאלי של כתפיים ומעלה ממרחק 3-5 מטר.

גם אורך 160 מ׳מ שמיש ויעיל. בניקון מימשתי אותו בעידן ה״קרופ״ עם 105/2.8 והוא היה מצויין לפורטריטים פורמליים של ״תמונת פספורט״. כשעברתי ל-FF בניקון ניסיתי את 180/2.8 וקצת פחות אהבתי את התוצאה, אבל לא בגלל אורך המוקד אלא בגלל הבוקה.

ה״טיפ״ שאני יכול לתת לגבי עדשות אלה תלוי מאד בשימוש המיועד. אצלי הן משמשות לפורטריטים בעיקר, והתכונה הכי חשובה עבורי היא רינדור הרקע. בוקה, בוקה ועוד פעם בוקה. זה לא עניין של ״עומק שדה רדוד״ אלא עניין של מעבר מדורג וטבעי מחדות לטשטוש בלי ארטיפקטים. 105/2.8 של ניקון מצטיינת בזה. 90/2 של פוג׳י גם היא טובה מאד בהיבט הזה. 135/2DC מאפשרת משחק בעומק השדה ובמעבר מחד לרך אבל באיזה שהוא מקום התוצאה לא תמיד נעימה לעיני. עדשות ה-85 של ניקון לא השאירו עלי רושם מיוחד מבחינה זו. עדשות משובחות מבחינת חדות אבל בוקה לא מספיק רך.

לא מכיר את העדשות של קנון כדי לחוות דעה ספציפית. כשמצלמים פורטריט - ההבדל בין 135 מ׳מ ל-160 מ׳מ הוא שני צעדים קדימה או אחורה. לטעמי זה לא השיקול המרכזי אלא אם כן אתה מצלם באולפן צפוף.
לצפיה ב-'אז אורך מוקד (שקול ל-) 135 או 160?'
אז אורך מוקד (שקול ל-) 135 או 160?
13/11/2018 | 17:41
3
23
אני לא באמת מצפה למענה מוחלט
 
השיקול של יד שניה חשוב אך מכיוון שלא מצאתי אחת משתי העדשות למכירה, אז זאת תהייה רכישת עדשה חדשה...
ה-85 אמנם זולה בכ-600 ש"ח מה-100 אך בעיניי זה לא שובר שיוויון מכיוון שאבסולוטית לא מדובר בעדשות יקרות.
 
בקישור הזה שהעליתי כבר למעלה לא הצלחתי למצוא העדפה ל-output של מי מהמצלמות, כנראה בגלל שהוא ממש זניח...
 
מעבר לעניין הפורטרטים - אחת מהעדשות האלו תשמש גם כעדשה כללית במקומות שארצה אורך מוקד ארוך יותר.
נכון שאלו לא 300 או 400 מ"מ אך אשמח לצלם גם נוף/טבע/אחר עם העדשה הנבחרת.
 
לכן הסתכלתי גם על f number גבוהים יותר בקישור שלמעלה וגם שם, אם יש הבדל כלשהו, הוא קרוב לזניח (בעיניי הלא מקצועיות...)
 
אז אני מנסה להמשיך את הדיון ולשמוע לדעתכם.
 
תודה,
אלי
לצפיה ב-'ב-Canon הקרופ הוא 1.6'
ב-Canon הקרופ הוא 1.6
15/11/2018 | 09:05
1
28
לכן:
ב-D200, רשום על העדשה:
100mm = 160mm
80mm = 128mm
50mm = 80 mm
 
לצפיה ב-'לא הבנתי את ההערה...'
לא הבנתי את ההערה...
15/11/2018 | 14:21
15
הדיון הוא על 85 מ"מ מול ה-100 מ"מ, של Canon, על גוף Crop.
 
לכן מיקדתי ושאלתי - אורך מוקד (שקול ל-) 135 או 160 -
85 מ"מ על גוף קרופ זה שקול ל-136 מ"מ (ולכן עיגלתי ל-135).
100 מ"מ על גוף קרופ זה שקול ל-160 מ"מ.
 
אלי
לצפיה ב-'מאחר ומדובר באורכי מוקד די דומים'
מאחר ומדובר באורכי מוקד די דומים
16/11/2018 | 00:58
13
ואפשר לגשר על הפערים ביניהם באמצעות שני צעדים קדימה או אחורה, לטעמי הבחירה צריכה להיות מבוססת על האופי של העדשה ולא על אורך המוקד. באשר לאופי -לא מכיר את העדשות הספציפיות ולא יכול לתרום מעבר לחיפוש תמונות ברשת.
לצפיה ב-'מפיסטו'
מפיסטו
11/11/2018 | 18:26
8
135
לצפיה ב-'אהבתי את הרגל שנראית כאילו יוצאת מהפריים'
אהבתי את הרגל שנראית כאילו יוצאת מהפריים
11/11/2018 | 18:31
4
32
נותן תחושת תלת מימד.
אבל פספוס הפוקוס הורג את התמונה מבחינתי והיא לא עוברת סינון.
 
לצפיה ב-'תודה על התגובה'
תודה על התגובה
11/11/2018 | 19:03
8
לצפיה ב-'האמת שאני לא בטוח אם זה מה שהורג את התמונה או עושה אותה'
האמת שאני לא בטוח אם זה מה שהורג את התמונה או עושה אותה
11/11/2018 | 19:10
2
38
הפרקליט המטושטש והחמקמק על רקע חד וברור.

באיזה שהוא מקום, למרות שזה בניגוד לכל החוקים וההגיון, ה״הפוך על הפוך״ הזה דווקא מעניין.
לצפיה ב-'יש מקומות שזה עובד, כאן לצערי ולטעמי, לא'
יש מקומות שזה עובד, כאן לצערי ולטעמי, לא
11/11/2018 | 19:14
9
לצפיה ב-'תודה'
תודה
11/11/2018 | 20:00
7
לצפיה ב-'מה שהכי מפריע לי בתמונה זה צינורות ההשקייה..'
מה שהכי מפריע לי בתמונה זה צינורות ההשקייה..
11/11/2018 | 22:39
2
32
..ניתן לתקן ע"י רהטאצ'.
לצפיה ב-'תודה, חשבתי שזה תורם...'
תודה, חשבתי שזה תורם...
12/11/2018 | 16:59
1
9
לצפיה ב-'אם בעיניך זה תורם, זה מה שחשוב. אתה יצרת את התמונה..'
אם בעיניך זה תורם, זה מה שחשוב. אתה יצרת את התמונה..
12/11/2018 | 17:50
26
תמיד חלק יאהבו כך וחלק יאהבו אחרת.
 
לצפיה ב-'חזית'
חזית
12/11/2018 | 02:54
2
69
לצפיה ב-'בקטן יותר (Fit To Screen):'
בקטן יותר (Fit To Screen):
12/11/2018 | 03:26
61
.
לצפיה ב-'The devil is in the details'
The devil is in the details
12/11/2018 | 14:03
43
מצד אחד - אפשר לשקוע בתמונה הזאת דקות ארוכות ולבהות בפרטים - ברפפה השבורה. בסורגים, בניתוב של צנרת המזגנים.
מצד שני - הפרטים הללו לא מספרים יותר מאשר את סיפורו הבנאלי והקצת מדכא של שיכון.
השאלות שהתמונה הזו העלתה בי היו: האם יש מעלית בבניין? האם בוצע בתמונה תיקון פרספקטיבה או שהעדשה קצת מזייפת בשוליים? איך התקינו את המזגנים ואיך משכו את הצנרת?

 
לצפיה ב-'התלבטות אם לעבור לחסרת מראה בגלל העינית האלקטרונית'
התלבטות אם לעבור לחסרת מראה בגלל העינית האלקטרונית
09/11/2018 | 10:05
24
89
שלום,

אני עומד להחליף בזמן הקרוב את כל הציוד, גוף ועדשות. שוקל לעבור לחסרות מראה, כנראה סוני a7. אני מצלם הרבה במצבים של קונטרסט חד בתאורה בין אובייקט ורקע ועינית אופטית לא נותנת לי אינדיקציה לגבי פיצוי החשיפה. אז אני עושה די הרבה ניסוי וניחוש, והרבה פעמים עד שאני מוצא את פיצוי החשיפה האופטימלי, הרגע חלף. אני תמיד מצלם עם עינית, לא מהמסך. שאלה למשמשי חסרות המראה שבינכם, האם שימוש בעינית האלקטרונית פותרת לכם בעייה זאת?

אני יודע שאפשר לעשות תיקון בעריכה, אבל תמיד העדפתי להגיע הכי קרוב שאפשר עוד בשטח.

תודה
לצפיה ב-'עינית דיג׳ בהחלט פותרת את הבעיה שאתה מתאר'
עינית דיג׳ בהחלט פותרת את הבעיה שאתה מתאר
09/11/2018 | 12:15
5
55
מבט בעינית, סיבוב חוגת פיצוי החשיפה עד לקבלת האיזון והצבעים הנכונים ו... קליק!
לצפיה ב-'תודה, זה מה שחשבתי'
תודה, זה מה שחשבתי
09/11/2018 | 17:03
4
37
רק לא רציתי להוציא הון קטן על חסרת מראה בלי להיות בטוח. מקווה רק שהפוקוס שלהן כבר מספיק מהיר לצילומי אקשן. פעם זאת הייתה בעייה איתן.
לצפיה ב-'הפוקוס יותר טוב אבל עדיין לא מתחרה ממש ברפלקס'
הפוקוס יותר טוב אבל עדיין לא מתחרה ממש ברפלקס
10/11/2018 | 03:43
3
45
השיטה שאני משתמש בה בצילומי אקשן היא צילום במקבצים מהירים של 3-5 תמונות. התמונה הראשונה לפעמים מתפספסת. התמונות הבאות כבר במקום. היעדר מראה מאפשר לקבל קצב צילום מהיר שבעידן הרפלקס היה מאפיין מצלמות עילית. במצלמות חסרות מראה זה זמין גם בדגמים בחצי ורבע מחיר.

אם אתה מתלבט - אולי כדאי לך לשכור או לשאול מצלמה לנסיון בתנאי אמת.
לצפיה ב-'לצערי לא מכיר אישית אף אחד עם מצלמה מירורלס טובה'
לצערי לא מכיר אישית אף אחד עם מצלמה מירורלס טובה
10/11/2018 | 04:55
2
54
אנסה לשכור. יש כאן בסן פרנסיסקו חנות שגם משכירה מצלמות.
תודה.
לצפיה ב-'כאן בסן פרנסיסקו...'
כאן בסן פרנסיסקו...
10/11/2018 | 09:17
1
64
נסה את fireside camera אולי יש להם.

אם במקרה היית כאן בישראל. - אני מכיר כמה שיכולים היו להשאיל לך ציוד....
לצפיה ב-'"כאן בסן פרנסיסקו" גם יש בלק פרידיי בעוד שבועיים '
"כאן בסן פרנסיסקו" גם יש בלק פרידיי בעוד שבועיים
11/11/2018 | 05:52
37
ומייד אחריו אחזור לארץ. מקווה עם מצלמה באמתחתי.

תודה, אחפש חנות זאת.
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
09/11/2018 | 15:44
3
63
עינית אלקטרונית פותרת את הבעיה בצורה חלקית.
אמנם מקבלים חיווי של החשיפה אבל הבהירות והקונטרסט של העינית עלולים להיות שונים ממה שתראה על מסך איכותי ומכוייל. כך שכנראה תצטרך עדיין לבצע עריכה. מה שכן, תוכל לקבל בזמן אמת חיווי שהבהירים לא נשרפים כך שתקבל קובץ טוב יותר לעיבוד.

אופציה נוספת היא ללמוד מה אתה עושה, ללמוד ולהבין את האור ואז תקבל תוצאות טובות גם בעינית אופטית.
בתקופת הפילם צלמים הצליחו לצלם בלי שיהיה להם אפילו מסך לניסוי וטעיה ועדיין הצליחו לצלם...
עם כל הכבוד לעזרה הטכנולוגית, אין תחליף ללדעת לצלם.
לצפיה ב-'תודה אבל... '
תודה אבל...
09/11/2018 | 17:00
2
49
מה הקשר בין לדעת לצלם ולמד אור בנוי בעין? אני זוכר די בבירור שגם בתקופת הפילם צלמים השתמשו במד אור, וככל שהיו מקצועיים יותר, כך מדדו אור יותר בקפידה. הדבר היחיד שהטכנולוגיה שינתה, זה שהיא מאפשרת ליצור בלי שום עלות ניסויים כך שבפועל כמעט אף אחד כבר לא הולך פיזית עם המד אור למדוד ליד האובייקט.
לצפיה ב-'המד אור נמצא היום במצלמה, צריך ללמוד להשתמש בו נכון'
המד אור נמצא היום במצלמה, צריך ללמוד להשתמש בו נכון
09/11/2018 | 17:37
1
42
הן בהתאם לסצנה, הן בהתאם לתוצאה שאתה רוצה.
אם תדע מה אתה רוצה מבחינת חשיפה בסיטואציה קונטרסטית ותכיר היטב את האור, תוכל להגדיר את המצלמה על עיוור מבלי להתייחס למד אור בכלל, המד אור יהפוך לכלי של ווידוא הגדרות יותר מאשר מה שמגדיר את המצלמה.
צלם הרבה במניואל, צלם במוד ספוט של מד האור ותראה איך תוך זמן קצר אתה תפגע בחשיפה מבלי להצטרך לסמוך על תצוגה אלקטרונית.
לצפיה ב-'תמיד היה מד אור גם במצלמה... '
תמיד היה מד אור גם במצלמה...
10/11/2018 | 04:52
43
לפחות משנות השבעים של המאה הקודמת, אולי אף לפני זה.

תודה בכל אופן על הניסיון לעזור.
לצפיה ב-'טווח דינאמי של החיישן'
טווח דינאמי של החיישן
10/11/2018 | 15:21
2
39
אם זה מה שאתה צריך, הייתי מחפש מצלמה עם טווח דינמי טוב ככל האפשר. בניקון D5 כמובן מצטיינת אבל אאל"ט, גם D500 טובה מבחינה זאת והיא מצויינת לאקשן.
לצפיה ב-'לפי דעתי אפשר גם וגם, גם מירורלס וגם עם טווח דינמי טוב'
לפי דעתי אפשר גם וגם, גם מירורלס וגם עם טווח דינמי טוב
11/11/2018 | 05:55
1
33
D5 היא אוברקיל. אמנם אני לוקח את התחביבים שלי ברצינות אבל לא עד כדי כך.

תודה על ההערה החשובה.
לצפיה ב-'לא הגדרת תקציב אז אני לא יודע לאיזה קטגוריה אתה מכוון'
לא הגדרת תקציב אז אני לא יודע לאיזה קטגוריה אתה מכוון
11/11/2018 | 11:35
11
לצפיה ב-'העינית תפתור את הבעיה, וגם מילה על הפוקוס'
העינית תפתור את הבעיה, וגם מילה על הפוקוס
10/11/2018 | 21:15
10
43
אם אתה קונה את הדור האחרון של סוני - A7III תקבל אחת ממערכות הפוקוס הטובות ביותר בשוק. מהירה, מדוייקת, וטובה מאוד גם בצילומי אקשן.
יכולה לתת בראש כמעט לכל DSLR.
אם תחליט לקנות פוג'י אז גם שם הדור האחרון זריז מאוד.
אם אתה קונה סוני A7 דור ראשון אתה עם מערכת פשוטה ולא זריזה.
ה- A7II קצת יותר טובה אבל לא כמו ה- A7III.
לצפיה ב-'תודה רבה, אכן מכוון לדור השלישי של a7'
תודה רבה, אכן מכוון לדור השלישי של a7
11/11/2018 | 06:17
9
36
נכנסתי הבוקר לחנות מצלמות בפאלו אלטו (הן נסגרות פה אחת השניה אגב בגלל האינטרנט) להתרשם מאיכות העינית. כי לא בכולן העינית טובה באותה מידה. המוכר לחץ עלי שאני צריך את ה a9 לשימושים שלי. היא באמת נחמדה אבל קצת יקרה. וזה לפני שאני מוסיף את מחיר העדשות של סוני שיקרות באופן יחסי בפני עצמן.

צריך להסתכל ברצינות על הפוג'י. אומרים שה XH1 מוצלחת מאד עם עינית ופוקוס טובים מאד. אבל חוזר לחיישן קטן. נראה שצריך לבחון אותה מול סוני a6500, לא a7 כדי שההשוואה תהיה הוגנת.

תודה על ההערות.

לצפיה ב-'עם החיישן הגדול של סוני קשה להתחרות'
עם החיישן הגדול של סוני קשה להתחרות
11/11/2018 | 07:28
2
51
אבל עלית על הבעייתיות של עלויות האופטיקה...

אם אתה בוחן את האופציה של פוג׳י אז לטעמי דווקא X-T3 תהיה בחירה עדיפה מהרבה בחינות, ולמרות היעדרו של מייצב בגוף המצלמה. ממה שהבנתי מערכת הפוקוס שלה ויכולות הווידאו שלה עברו שיפור רציני. גילוי נאות - אני מצלם בפוג׳י X-T2 ועבור השימושים שלי לא מצאתי עדיין סיבה מספיק טובה לשדרג ל-X-T3 וזה בגלל שאיני מצלם (כמעט) וידאו ואני מצליח להסתדר עם מהירות הפוקוס. אם בטעות יפלו לי ליד 1500 דולר זה כבר סיפור אחר... צילמתי איתה אירועי ספורט (לא אולימפיאדה, רק יום ספורט בבית הספר ומופע מחול בתנאי תאורה מלאכותית) והיא עמדה במשימה הכבוד. בעבר הייתי סוחב לאירועים הללו מערכות FF של ניקון ואכן הפוקוס שם היה מהיר יותר, אבל במבחן התוצאה הסופית - הלקוח (זאת אומרת אני ומנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית) היה מרוצה. למה אני מביא דווקא את הדוגמאות האלה? משום שזה המקום בו המצלמה הזו עלולה להתקשות מול מערכות רפלקס.

באשר לטווח דינמי - למערכות FF יש יתרון, לפחות על הניר. אבל להערכתי המדד החשוב יותר יהיה נקיון ברמות הגבר גבוה  

לצפיה ב-'העדשות יקרות'
העדשות יקרות
11/11/2018 | 10:28
1
39
ואני חייב את ה 100-400 היקרה. למרבה הצער אין יותר מדי מבחר עדשות צד ג'. אולי בגלל זה. עדשות צד ג' הן של זייס...
לצפיה ב-'אם כן...'
אם כן...
11/11/2018 | 13:26
36
יש לפוג׳י 100-400 מצויינת ו-50-140 מצויינת. גם הן לא מחולקות בחינם, אבל איכותיות מאד. בשורה התחתונה, אם נשים בצד את העדשות המפלצתיות מסדרת אוטוס של צייס (שאין עוררין על עליונותן האופטית, אבל מחירן בשמים) אזי האופטיקה של פוג׳י נמצאת ״בליגה של הגדולים״ ועוקפת את ניקון וקנון. מאחר ומדבריך מדובר בתחביב ולא בפרנסה, צריך לחשוב על שיקולי עלות מול תועלת (מידת השימוש ומאפייני השימוש).
אם תבחר FF של סוני הדבר האחרון שאפשר יהיה לומר הוא שבחרת מערכת גרועה או עשית פשרה.
מערכת APS-c (ופוג׳י היא המערכת היחידה הרלוונטית) היא פשרה.
מערכת m43 היא עוד יותר פשרה.
החיים מלאים פשרות. הייתי שמח לנסוע במרצדס אס-קלאס. אני נוסע במאזדה. החלטתי שמספר הק׳מ שאני עושה, תנאי הכביש והצפיפות לא יפיקו מהמרצדס את המיטב לכן העדפתי להשקיע ברכב קצת פחות מפונפן. תכלס - אני חושב שאם הייתי פותח את קרן ההשתלמות הייתי מצליח לגייס את הכסף לקנות, אבל בינתיים הריבית עובדת ואני מסתדר טוב עם רכב יפני, מצלמת קרופ, אייפון מהדגם של שנה שעברה וסאונד-בר פשוט. במחשב דווקא השקעתי בדגם הכי מתקדם והכי מאובזר. זה כלי העבודה הכי חשוב שלי.
לצפיה ב-'העינית בסוני עם רזולוציה נמוכה'
העינית בסוני עם רזולוציה נמוכה
11/11/2018 | 10:34
39
גם ב dpreview כתבו שהעינית נופלת באיכותה מהמתחרות. אם אתה עובר למירורלס בגלל העינית, למה אתה לא בוחר מצלמה עם עינית טובה?
לצפיה ב-'ככה זה כשמדברים עם מוכרים בחנות'
ככה זה כשמדברים עם מוכרים בחנות
11/11/2018 | 17:02
4
41
הם ינסו למכור לך את מה שהכי טוב בשבילם שגם עונה על הצרכים שלך.
שזה בדרך כלל אומר הדבר הכי יקר בחנות....
במקרה זה ה- A9 עולה יותר מכפליים (!!!) מה- A7III וההבדלים ביניהם די חסרי משמעות ל- 99.9% מהצלמים.
העינית של סוני טובה מאוד, אין לי מושג על מה אנשים מדברים פה. גם לא תמצא תלונות ברשת כי אין על מה להתלונן.
אולי יש בשוק עיניות טובות יותר, אבל אז תפסיד משהו אחר שעדיף בסוני לעומת החלופה שתבחר.
בשורה התחתונה: ה- A7III זו מצלמה מדהימה במחיר יוצא מהכלל. תמורה נדירה למחיר. האופטיקה יקרה ללא ספק אבל מעולה.
עדשות צד ג' יש גם לסמיאנג (יש סדרת עדשות פריים עם AF), וגם לטמרון יש עכשיו 28-75 F2.8 שמקבלת תשבוחות ונמכרת במחיר נוח.
עדשת 100-400 זה סיפור יקר, אין ספק. אני חושב שזה נכון לכל החברות.
יש עדשות 150-600 של טמרון וסיגמה, וצריך לבדוק אם הן עובדות כמו שצריך עם מתאם. יש גם סיגמה 100-400 אבל ממה שראיתי עד כה הפוקוס שלה לא עובד טוב על סוני.
תחושה שלי שהסוני 100-400 תהיה טובה יותר גם מבחינת פוקוס וגם מבחינה אופטית. זו הבחירה האיכותית ביותר.
לאופציות של פוג'י אני לא יכול להתייחס, אין לי ניסיון איתן.
לצפיה ב-'לא לשכוח ש 100-400 על A7 זה שונה מעל פוג'י'
לא לשכוח ש 100-400 על A7 זה שונה מעל פוג'י
11/11/2018 | 18:28
36
מקבלים אורכי מוקדים שונים בגלל הקרופ.
אני חושב שמבחינת מהירות פוקוס, הסוני טובה יותר. אם זה משהו סופר חשוב ואני מעריך שכן בגלל אופי הצילום שדורש 100-400 אז אולי סוני היא אופציה עדיפה נכון לכתיבת שורות אלו, למרות שלטעמי הסוני היא סיוט תפעולי....
 
לא כל כך הגדרת צרכים אבל יש לי הרגשה שה A9 אולי באמת תהיה נכונה יותר (שוב, רק על סמך הדרישה ל 100-400 ומה שמצלמים בדר"כ עם עדשה כזאת) אבל בהחלט צריך לשאול את השאלה אם אי אפשר להסתפק בפחות. ואז אפשר להמשיך לשאול בכמה פחות אפשר להסתפק? כי אז אולי מגלים שגם הפוג'י מספיק טובה... ואז גם חוסכים בעלות האופטיקה.
 
טווח דינמי להתמודדות עם סצנות קונטרסטיות יש בשפע בכל החיישנים המודרנים, אפילו ב M43 ככה שמהנושא הזה הייתי פחות מודאג.
 
האם איזו גבוה נקי זאת נקודה חשובה? ואם כן מהו הרף? באיזה איזו דרוש ניקיון שמיש ואיך אתה מגדיר את השמישות.
אני שואל כי בתור אחד שחובב ציוד קל וקטן, אם הייתי נדרש היום למשהו אקוויוולנטי ל 100-400 אני בהחלט הייתי שוקל M43 גם במחיר הביצועים באיזו גבוה.
לצפיה ב-'הנה על מה אנשים מדברים'
הנה על מה אנשים מדברים
11/11/2018 | 20:56
2
32
Viewfinder resolution on the low side

https://m.dpreview.com/reviews/sony-a7-iii-review/...

EVF and viewfinder not quite as good as rivals

https://www.engadget.com/2018/05/08/sony-a7-iii-re...

וכך הלאה.

אישית לא הייתי קונה את הסוני בגלל הארגונומיה, אבל זה אני. מה שמפתיע זה שהוא הולך וקונה ML בגלל העינית ואז בוחר דגם ספציפי שלא מצטיין בזה. ורק למען הסר ספק, דווקא את התוצרים של המערכת אני אוהב מאד. בגלל זה גם בדקתי אותם, רק הדרך להגיע לתמונות האלה פחות נעימה מאשר אצל המתחרים.
לצפיה ב-'העינית של ה- A7III מספיק איכותית'
העינית של ה- A7III מספיק איכותית
12/11/2018 | 09:36
1
42
אנשים מדברים כי אוהבים לדבר בלי להסתכל בתכל'ס בעינית.
מדובר על עינית OLED גדולה עם רזולוציית של 2.36 מליון נקודות וניגודיות גבוהה בזכות ה-OLED. זו עינית עם אותה רזולוציה שיש ב- A7R II אבל עם אופטיקה משופרת.
אז כן, יש עיניות חדות יותר, אבל זו מספיק גדולה, חדה ובהירה, כך שדיבורים לחוד ומציאות לחוד.
לצפיה ב-'בדיוק כך !'
בדיוק כך !
12/11/2018 | 11:21
9
לצפיה ב-'הנגנית'
הנגנית
10/11/2018 | 20:37
11
108
לצפיה ב-'יפה, רביב!'
יפה, רביב!
11/11/2018 | 07:34
1
28
זוית מצויינת. הולכת עין טובה.
השמים מעניינים ומסקרנים אותי - היה שם גם כחול או רק אפור? משום שאם היה גם כחול בשמים, אולי היה עדיף להציג את התמונה בצבע?
לצפיה ב-'תודה !'
תודה !
11/11/2018 | 16:51
9
השמיים לא היו מעניינים, ובכל מקרה בשחור לבן הגברת מקבלת את כל הכבוד המגיע לה.
ללא ספק עדיפה על פני הגרסה הצבעונית.
לצפיה ב-'זוית צילום מעניינת. הבחירה בש"ל מוצלחת, בעיני'
זוית צילום מעניינת. הבחירה בש"ל מוצלחת, בעיני
11/11/2018 | 11:44
1
9
לצפיה ב-'תודה !'
תודה !
11/11/2018 | 16:48
2
לצפיה ב-'פורטרט מצויין'
פורטרט מצויין
11/11/2018 | 18:35
1
24
הבעה מצויינת
השיער ברוח מצויין
הזוית מצויינת
הידיים מצויינות
השחור לבן מצויין
הקומפזיציה, המסגור והתזמון מצויינים
רק מה... אולי זה רק תפוז אבל נראה שהפוקוס על המיתרים האמצעיים של הנבל ולא על העיניים וזה קצת חבל, טיפה back focus.
לצפיה ב-'תודה רבה. זה רק תפוז. הפוקוס בול במקום.'
תודה רבה. זה רק תפוז. הפוקוס בול במקום.
12/11/2018 | 11:23
7
לצפיה ב-'איזה נגוד ענק בין הנוקשות בפניה של הנגנית והאפור המדכא לבין '
איזה נגוד ענק בין הנוקשות בפניה של הנגנית והאפור המדכא לבין
15/11/2018 | 12:23
4
11
עדינות צליליו של הנבל.
זו לא חוות דעת על איכות התמונה אלא על ההרגשה המוזרה שיצרה אצלי.
לצפיה ב-'מרגיש כמוך'
מרגיש כמוך
16/11/2018 | 12:10
6
כששומעים אותה מדברת זה עוד יותר מקצין את התחושה הזו.
לצפיה ב-'נבל הוא כלי נגינה מנוול...'
נבל הוא כלי נגינה מנוול...
16/11/2018 | 13:44
2
7
ונגני הנבל צריכים עצבים מברזל והרבה סבלנות על מנת לכוון את כלי הנגינה.
הכיוון של הנבל קצת מזכיר מיטת מים - מותחים מיתר אחד - וזה מרפה מיתר אחר, יש כמה עשרות מיתרים בנבל, אז תבינו לבד את המשמעות.
וחוץ מזה כל תזוזה עשויה להוציא את הכלי מכיוון.
 
אז בפעם הבאה שאתם רואים נגן או נגנית נבל - תנו להם רספקט. אם יש להם מבע פנים קשוח זה מפני שהם כבר ראו כמה דברים בחיים...
לצפיה ב-'נועם שריף ז"ל: "נבל מכוונים 90% מהזמן-'
נועם שריף ז"ל: "נבל מכוונים 90% מהזמן-
16/11/2018 | 20:15
1
10
ובשאר מנגנים על נבל לא מכוון"
לצפיה ב-''
17/11/2018 | 21:43
3
לצפיה ב-'עדשה לצילום נוף'
עדשה לצילום נוף
08/11/2018 | 08:22
17
53
שלום, איזו עדשה הייתם ממליצים לצילום נוף ?
עדשה שתתאים לניקון D5600.
עדשה בתקציב נמוך ...
תודה !
לצפיה ב-'אפשר לצלם נוף עם כל עדשה'
אפשר לצלם נוף עם כל עדשה
08/11/2018 | 11:51
40
השאלה היא מה אתה מנסה להשיג ובתנאי השטח.
איזו עדשה יש לך היום?
גם עדשת הקיט מכסה טווח יפה שמאפשר לצלם נוף.
לצפיה ב-'לנוף תתאים על פי רוב עדשה רחבה'
לנוף תתאים על פי רוב עדשה רחבה
08/11/2018 | 13:18
14
46
רצוי עדשה בעלת חדות טובה בכל שטח הפריים.
 
כמה רחבה? תלוי בנוף ובנקודת המבט. לעדשות באורך מוקד מתחת 14 מ׳מ יש מראה מיוחד לטעמי, והעדשה שהיתה חביבה עלי בימים בהם צילמתי במצלמת APS-c של ניקון היא 10-20 של סיגמא. המבחר היום כולל את אותה עדשה, יחד עם עדשת 10-24 של ניקון (יקרה) ואופציות אפילו רחבות יותר של מותגים נוספים.
 
מבחר עדשות ה״פריים״ הסופר-רחבות המקוריות של ניקון לא גדול במיוחד.
לצפיה ב-'אני רוכש את ניקון D5600 עם עדשה 18-140'
אני רוכש את ניקון D5600 עם עדשה 18-140
08/11/2018 | 15:37
13
38
רוצה לרכוש עדשות נוספות, אולי גם קבועה (28/35) לא בטוח ...
שוב, צריך להחליט ולראות איך יסתדר התקציב.
לצפיה ב-'35 או 28 זו לא עדשה לנוף'
35 או 28 זו לא עדשה לנוף
09/11/2018 | 05:23
6
34
יותר לצילום רחוב או תיעוד.
לצפיה ב-'כן אני יודע, אילו עדשות שבלי קשר חשבתי לרכוש'
כן אני יודע, אילו עדשות שבלי קשר חשבתי לרכוש
09/11/2018 | 06:47
14
לצפיה ב-'אמירה חדה מדי ולא נכונה'
אמירה חדה מדי ולא נכונה
09/11/2018 | 08:52
4
33
שוב, אפשר לצלם נוף עם כל עדשה, תלוי מה רוצים להשיג.
לפעמים צריך 200 מ"מ, לפעמים צריך 10מ"מ.
רחב זה לא תמיד הפיתרון לצילום נוף.
לצפיה ב-'גם פורטריטים אפשר לצלם עם כל עדשה, תלוי מה רוצים להשיג'
גם פורטריטים אפשר לצלם עם כל עדשה, תלוי מה רוצים להשיג
09/11/2018 | 12:20
3
30
אבל הרוב המכריע של הפורטריטים מצולמים בעדשות 85 מ׳מ ומעלה, והרוב המכריע של תמונות הנוף מצולמות בעדשה של 20 מ׳מ ומטה.
 
ומכאן שכאשר יבוא מישהו להתייעץ לגבי עדשת פורטריטים ההצעה תהיה 85 מ׳מ ומעלה, ועדשת נוף - 20 מ׳מ ומטה. זה שאפשר לצלם פורטריטים ב-20 מ׳מ ונוף ב-200 מ׳מ זה נכון, אבל זה מקרה הקצה. היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.
לצפיה ב-'יש לך קישורים לסטטיסטיקות רציניות שמחזקות את הטענות שלך?'
יש לך קישורים לסטטיסטיקות רציניות שמחזקות את הטענות שלך?
09/11/2018 | 17:45
2
29
עזוב...
 
ההמלצה הנכונה היא לשלוח את השואל להתחיל לצלם עם העדשה שקיימת ואז לראות מה חסר, בצד של הטלה או בצד הרחב ולהשלים בהתאם.
 
עדשת טלה לא רק מועדה לצלם אובייקטים מאד רחוקים, בצילום נוף היא משטחת את הפריים ועצמים נראים קרובים יותר אחד לשני לעומת עדשה רחבה, כתלות בסיטואציה זה יכול להיות עדיף, לכן אני אומר שזה תלוי מה רוצים להשיג.
צילום בעדשה רחבה מדי הופך מהר מאד לגימיקי מדי עם יותר מדי שמים ואו יותר מדי קרקע קרובה, עם עיוותים חזקים מדי לעיתים.

אין כאן מחנאות בין טלה לרחב, יש כאן טווח שלם של כל אורכי המוקד שיכולים להתאים בהתאם לסיטואציה, למרחק הפיסי שממנו מצלמים, לפרספקטיבה שרוצים להשיג וכמות האלמנטים שרוצים להצליח להכניס לפריים. בתכלס, עדשה כמו 18-200 (במונחי פול פריים) היא קלאסית אבל באה במחיר של איכות אופטית.
לצפיה ב-' בדיוק. טיפ מספר 8:'
בדיוק. טיפ מספר 8:
09/11/2018 | 19:50
43
(לפני מספר ימים פרסמתי כאן 10 טיפים של רועי גליץ לצילומי נוף)
לצפיה ב-'הסטטיסטיקה ברורה'
הסטטיסטיקה ברורה
10/11/2018 | 03:37
28
רוב הפורטרטים מצולמים בעדשה הקדמית של הטלפון הנייד.
רוב תמונות הנוף מצולמות בעדשה האחורית של הטלפון הנייד.

אבל זה טיעון וכחני בדיוק באותה מידה.
לצפיה ב-'צילום נוף'
צילום נוף
10/11/2018 | 21:09
5
46
כמו ששגיא כתב מצלמים נוף עם אורכי מוקד מגוונים.
ככל שאתה נמצא בתוכו כך תזדקק לעדשה רחבה יותר.
אבל יש נופים שמצלמים דווקא בטלה (צירפתי דוגמה). 
דבר נוסף: בדרך כלל לצילומי נוף משתמשים בעומק שדה גדול, כלומר בצמצמים יחסית סגורים.
 
המשמעות של שני הדברים שרשמתי זה שבעצם יש לך כבר עדשה לצילום נוף - 18-140.
אם יחסר לך משהו בצד הרחב אפשר להשלים עם עדשת 10-20 או 10-24 או משהו בסגנון (ניקון / סיגמה).
 
לגבי עדשת פריים מהירה - אני מאוד בעד.
זה ממש מתבקש אם העדשה העיקרית שלך היא זום עם צמצם סגור יחסית.
זה עניין של טעם אישי מה לקנות. אני מעדיף 28 מ"מ על קרופ לעומת 35.
זה יותר טבעי בשבילי.
לניקון יש עדשת 28/1.8 מצויינת. אמנם מיועדת ל- FF אבל אני בטוח שגם על קרופ היא תעשה עבודה טובה מאוד.  שווה בדיקה.
לצפיה ב-'תודה לכולם על ההסברים המעמיקים !'
תודה לכולם על ההסברים המעמיקים !
10/11/2018 | 21:28
3
20
רביב, לגבי עדשת הניקון האם הכוונה ל 28/2.8 ?
לא מצאתי עם 1.8.
לצפיה ב-'Nikon AF-S 28mm F1.8'
Nikon AF-S 28mm F1.8
10/11/2018 | 21:37
2
26
היא קצת גדולה אבל היא טובה.
לצפיה ב-'תודה ! המחיר קצת גבוה, איך ה 2.8 ?'
תודה ! המחיר קצת גבוה, איך ה 2.8 ?
10/11/2018 | 21:51
1
12
לצפיה ב-'2.8 היא AF-D, לא AF-S'
2.8 היא AF-D, לא AF-S
10/11/2018 | 23:50
20
ועל המצלמה שלך לא יהיה בה פוקוס אוטומטי. היא מצריכה מצלמה עם מנוע פוקוס בגוף עצמו.
לצפיה ב-'תמונה מעניינת וממוסגרת יפה, לטעמי'
תמונה מעניינת וממוסגרת יפה, לטעמי
10/11/2018 | 21:57
18
גם הפריים באופן כללי, וגם כל חווה יכולה להיות תמונה בפני עצמה.
לצפיה ב-'14mm סמיאנג לניקון'
14mm סמיאנג לניקון
08/11/2018 | 19:26
15

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

יורם פוסמן - מדריך עריכת וידאו
רוצה ללמוד עריכת וידאו?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ