לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2073420,734 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

לצפיה ב-'האם לדעתכם יש דברים שאפשר לשפר בצורה משמעותית בתח"צ'
האם לדעתכם יש דברים שאפשר לשפר בצורה משמעותית בתח"צ
23/09/2017 | 23:55
12
86
בארץ וזאת מבלי להשקיע אפילו שקל אחד בתקציב?
 
אני לפעמים רואה דברים שאני פשוט לא מבין, פקקי ענק שנגרמים נטו מחוסר הבנה של מי שקיבל את ההחלטה שכך תראה המציאות. אם ניקח לדוגמא את הפקק העצום שיש כל יום בכביש שבין צומת העמקים לצומת התשבי.. פקק לא ברור שנגרם עקב טור אחד ענק של משאיות שממתינות ברמזור כאשר מדובר בכביש שיש בו התפצלות מ 2 נתיבים ל 4!!!  אילו רק המשאיות הכבדות היו נשארות בנתיב הימני והמשאיות הקלות היו עוברות נתיב אחד שמאלה.. הפקק היה קטן ב 75%! מספיק הצבת 3 שלטים לאורך הכביש שמראים ומכוונים את תנועת המשאיות בכדי לפתור את הפקק ההזוי הזה.
 
אני תוהה אם יש לכם רעיונות דומים הנוגעים לתח"צ או לתחבורה בכלל... נראה לי שזה יכול להיות מועיל לנסות ולאגד את הרעיונות האלה ולפנות למשרד התחבורה באופן מסודר.
לצפיה ב-'לא משהו ספציפי וגם לא רעיון מקורי שלי'
לא משהו ספציפי וגם לא רעיון מקורי שלי
24/09/2017 | 00:16
78
אבל לדעתי להפוך את קווי האוטובוסים לפחות מסובכים ויותר מהירים היה יכול לשפר את המצב בהרבה.
יש המון קוי אוטובוס שנוסעים דרך מאוד ארוכה לחינם, פיצול שלהם היה יכול להגדיל את התדירות שלהם ולשפר את האמינות. אחד מהאנשים כאן בפורום דיבר על ליצור רשת היררכית, אולי הוא יוכל לפרט על זה יותר.
ברכבת למשל, לדעתי כדאי לפצל את קו הוד השרון-ראשל"צ לשני קווים נפרדים. כנראה שזה לא אפשרי עכשיו בגלל המחסור במקום באיילון.
מה שכן, לא יודע אם זה משהו שלא דורש השקעה תקציבית... למשל יהיה צריך לשכור עוד נהגים. 
לצפיה ב-'הפרטת רכבת ישראל'
הפרטת רכבת ישראל
24/09/2017 | 09:05
9
37
כשהרכבת תנוהל ע"י חברה מסחרית במקום מקורבים ולשעברים . וכהרגולטור יגדיר לה רמת שירות  ותנאים שמלווים בקנסות כמו בשאר מפעילי התחבורה הציבורית ,  , רק אז יהייה שיפור ברמת השירות . אני יודע שרמת השירות במפעילי התח"צ לא משהו אבל המנגנון הזה יגרום לשיפור בעוד ברכבת ישראל מה שיש כרגע זה מה שיהיה בעתיד .
לצפיה ב-'צריך כסף. תמיד המדינה היא זו שנותנת את הכסף לרכבת. לכן תמיד '
צריך כסף. תמיד המדינה היא זו שנותנת את הכסף לרכבת. לכן תמיד
24/09/2017 | 10:14
2
20
המדינה תנהל את הרכבת.
 
אם תפריט אותה אז המפעיל הפרטי יוציא רק רכבות מלאות בשעות העומס. רכבת ריקה לא יהיה לו שווה להוציא.
 
המפעיל הפרטי יתחיל לחסוך במיזוג, בתאורה, בניקיון, בשמירה ובכל דבר שעולה לו כסף.
 
מטרת המפעיל הפרטי היא לחסוך כמה שיותר כי הוא רוצה להרוויח כסף לעצמו.
 
מטרת המדינה היא לספק שירות לנוסעים מתקציב המדינה. תקציב המדינה הוא אף פעם לא נגמר ואף פעם לא בסכנה של פשיטת רגל כמו מפעיל פרטי.
 
מפעיל פרטי יסגור את כל הקווים הלא רווחיים ויפעיל את הקווים הרווחיים אך ורק בשעות העומס.
 
הוא ידחוס נוסעים כמו סרדינים לרכבת אחת במקום לשתי רכבות כדי לחסוך בהוצאות.
 
הוא יחסוך בתיקון ליקויים ואפילו ליקויים בטיחותיים שיגרמו לאסונות כי לא אכפת לו. הביטוח ישלם לו על כל אסון שכזה ויקנה בשבילו קרונות חדשים במקום הקרונות ההרוסים.
 
הוא ייתן דין וחשבון אך ורק לחשבון הבנק שלו ולא לאף אחד אחר.
 
חברה פרטית קיימת רק בשביל להרוויח כסף וכל מהלכיה נועדו כדי להגשים מטרה זו.
 
 
לצפיה ב-'המדינה יכולה לקבוע תנאים , קווים , תדירות וסובסידיות '
המדינה יכולה לקבוע תנאים , קווים , תדירות וסובסידיות
24/09/2017 | 10:33
1
17
איך אתה מסביר שמפעילים פרטיים כן מוציאים אוטובוסים ריקים לגמרי ? ואגב הם כן מפעילים מזגנים . אני לא אומר שרמת השירות אצל מפעילים פרטיים היא מעל ומעבר אבל הם משלמים קנס גבוה על כל איחור\ אי ביצוע קו\דילוג על תחנה . בעוד שברכבת אין דין ואין דיין 
 
לצפיה ב-'זה לא מפעיל פרטי. מפעיל פרטי לא יכול להוציא אוטובוס ריק כי '
זה לא מפעיל פרטי. מפעיל פרטי לא יכול להוציא אוטובוס ריק כי
24/09/2017 | 11:15
6
הוא יפשוט את הרגל. הבנק יסגור לו את החשבון העיסקי שלו מהיעדר הכנסות.
 
רק המדינה יכולה לשלם על אוטובוס ריק כי היא רוצה להגיע לכל ישוב קטן בנגב או בגליל. זה חלק מהצהרת הריבונות שלה לגבי חלקי ארץ שוממים.
 
חוץ מזה אין אוטובוס פרטי בישראל שאוסף נוסעים בתחנות. רק אוטובוס ציבורי שממומן ע"י המדינה יכול לפי החוק לאסוף נוסעים בתחנות של התחבורה הציבורית.
 
באוטובוס ציבורי המדינה קובעת איזה הכשרות הנהגים יעברו, איזה בדיקות הם יעברו, כמה שעות מותר להם לנהוג וכמה לנוח. הנהגים לא מתעסקים בכסף ולא אכפת להם מהרווחים או ההפסדים כי הם מקבלים משכורת קבועה מחברת האוטובוסים הציבוריים שמעסיקה אותם אצלה.
 
באוטובוס ציבורי המדינה קובעת גם איזה טיפולים ובדיקות כל אוטובוס יעבור ומתי.
 
אוטובוס פרטי הוא אוטובוס בין-עירוני שמשמש אך ורק להסעת קבוצות מאורגנות לטיולים או קבוצות מאורגנות של עובדים במפעלים גדולים. הוא לא אוטובוס עירוני שאפשר לעמוד בו בנסיעה.
 
 
לצפיה ב-'כי הרכבות בבריטניה ממש מושלמות מאז ההפרטה '
כי הרכבות בבריטניה ממש מושלמות מאז ההפרטה
24/09/2017 | 10:50
5
7
לצפיה ב-'דוגמא לא יכולה להוכיח או להפריך רעיון'
דוגמא לא יכולה להוכיח או להפריך רעיון
24/09/2017 | 11:04
4
8
אתה מנסה לערוך השוואה עם חברה ממשלתית או סתם לזרוק דוגמא שלא מוכיחה שום דבר ?
כעקרון אני חושב שמדינה לא מוסגלת ולא אמורה לנהל עסק מסחרי , תפקידה היא לקבוע חוקים ונהלים ולפקח על ביצועם . חברות ממשלתיות הן הכי פחות יעילות ויש להן הכי פחות מוטיבציה להצליח כי אין להן תחרות וגם בהרבה מקרים נגועות בפוליטיקה ושיקולים לא עניניים . מצד שני כשלון המדינה כרגולטור בפיקוח על חברות שנותנות שירות זאת בעייה אחרת שלא נראה לי שניתן לפתור אותה ע"י בעלות ממשלתית וניהול ישיר
לצפיה ב-'אין שום בעיה ברכבת ישראל שתיפטר ע"י הפרטה'
אין שום בעיה ברכבת ישראל שתיפטר ע"י הפרטה
24/09/2017 | 11:12
1
8
הבעיה העיקרית של רכבת ישראל היום היא שלא משקיעים בליבת הרשת. מפעיל פרטי לא יוציא את מילארדי השקלים שצריך בשביל מסילות נוספות באיילון. הפרטה לא תעזור בכלום.
 
אין שום היגיון בהפרטת הרכבת.
לצפיה ב-'האיילון זה לא בעיה של הרכבת אלא של המדינה. כדי לשים שם עוד '
האיילון זה לא בעיה של הרכבת אלא של המדינה. כדי לשים שם עוד
24/09/2017 | 11:27
2
מסילות צריך להעיף את המים שזורמים שם.
 
זה פרוייקט שהכסף הוא הבעיה הכי קטנה שלו. הבעיה היא איך להטות את הנחל ע"י סכרים ואגמים מחוץ לתל אביב לשטחים פתוחים או לים.
 
אם אתה מטה את הנחל אתה משנה את כל זרימת הנחל לכל אורכו והנחל הזה מגיע מיהודה ושומרון.
 
זה פרוייקט שלא ניתן לדעת מאיפה להתחיל לטפל בו.
 
המדינה לא תוכל לטפל בו מבלי לטפל בכל אורך הנחל מיהודה ושומרון ועד לפאתי תל אביב.
 
 
לצפיה ב-'אשמח לביסוס האמונות שלך בהבאת דוגמאות מהתחבורה הציבורית'
אשמח לביסוס האמונות שלך בהבאת דוגמאות מהתחבורה הציבורית
24/09/2017 | 11:13
1
6
במדינות רבות לאורך שנים.
אחרת הפרטה זו כמו עוד דת.
לצפיה ב-'הרכבות מגובלות על ידי תשתית המסילות'
הרכבות מגובלות על ידי תשתית המסילות
24/09/2017 | 11:28
אין פתרון קסם שיימנע עיכובים ושאר בעיות כאשר יש תשתית מסילות  מוגבלת באיילון ורוב הרכבות במדינה עוברות דרכה. הרחבת התשתית זה וודאי לא משהו שייעשה ביוזמה פרטית ובמימון פרטי.
הפרטה בשירות שמטבעו אינו רווחי כמו תחבורה ציבורית, שמחייבת הסתכלות על היתרון הכללי בכך שתהיה תחבורה ציבורית ולא על הרווח המיידי חייב ניהול ציבורי. זה לא אומר אין מה לשפר, אבל לא הפרטה.
לצפיה ב-'לא בדיוק רעיון לשיפור נקודתי'
לא בדיוק רעיון לשיפור נקודתי
24/09/2017 | 11:32
יותר שינוי ההתסכלות. לחשוב מראש על תחבורה ציבורית בתכנון חדש. לא היו מעלים על הדעת לא לחשוב על גישה ברכב - כלומר לבנות ללא כביש, ללא חניון (לבניין משרדים), לעומת תחברה ציבורית שבמקרה הטוב מוסיפים איזה קו חלקי בשלב מאוחר.
לצפיה ב-'תחנת הרצליה - כניסה מערבית'
תחנת הרצליה - כניסה מערבית
24/09/2017 | 11:09
8
כרגע עובדים על איילון צפון באיזור התחנה, ותמהתי למה לא קודם מאריכים את המעבר התת קרקעי כהכנה לכניסה המערבית.
נאמר בפורום בעבר שיש במקום תשתיות קצא"א. האמנם בגלל החברה הערכאית הזאת לא תהיה כניסה מערבית? אי אפשר להעתיק או התשתיות הנ"ל? 
יש חפירה עמוקה באיזור איילון דרום ומניחים שם צינור בקוטר גדול מאוד, תמהני אם יש קשר לדברים.
 
לצפיה ב-'למרות שלי אישית מפריע מאוד היעדר תחב"צ בשבת'
למרות שלי אישית מפריע מאוד היעדר תחב"צ בשבת
23/09/2017 | 11:43
5
195
לו הייתי יכולה לבחור רק נושא אחד להאבק עליו אל מול ההנהגה החרדית-והיה לי סיכוי סביר להצלחה-זה לא היה האוטובוס. 
הנושא החשוב לעתיד המדינה הוא לימודי הליבה, שהיעדרם גורם ועוד יגרום סבל כה רב להרבה מתלמידי ובוגרי בתי הספר החרדים ולהרבה עוני ואבטלה. זוהי סכנה אמיתית לכלכלת המדינה. גרוע מזאת-הויתור על לימודי ליבה ברמה סבירה זולג גם לחלקים מהמגזר הדתי לאומי. 
לצפיה ב-'א. זה לא קשור לפורום הזה. ב. הנושא הזה זו דוגמה לכפיה'
א. זה לא קשור לפורום הזה. ב. הנושא הזה זו דוגמה לכפיה
23/09/2017 | 11:48
1
131
ופטרוניזם מהכיוון החילוני.
צריך לתת לחרדים לנהל את חייהם כפי שהם מוצאים לנכון. אם היו מבטלים את התלות המזיקה של יציאה לעבודה בביצוע שירות צבאי או לאומי, גם הנושא הזה של לימודי ליבה היה נפתר מעצמו בתוך החברה החרדית.
 
כפי שהחילונים לא רוצים שהחרדים יקבעו להם מה ללמוד ומתי לנסוע, כך החרדים לא רוצים שהחילונים יקבעו להם מה ללמוד ומה לעשות.
שחרדים יחיו כחרדים וחילונים יחיו כחילונים.
לצפיה ב-'"צריך לתת לחרדים לנהל את חייהם כפי שהם מוצאים לנכון"?!'
"צריך לתת לחרדים לנהל את חייהם כפי שהם מוצאים לנכון"?!
23/09/2017 | 23:23
67
אם כך שיקימו מדינה משלהם ויעשו בה מה שהם רוצים על חשבון המיסים שלהם ויגנו עליה עם הצבא שלהם. אבל כל עוד הם חלק ממדינת ישראל הם כפופים גם לחובות האזרחיות במדינה. לימודי ליבה אינם פטרוניזם מהכיוון החילוני אלא מימוש של חוק חינוך חובה שווה לכולם. המדינה החליטה שהיא מספקת חינוך מטעמה ולהורים אסור למנוע זאת. למה? כי זה אינטרס של המדינה שאזרחיה לא יהיו בורים אלא ידעו מתמטיקה, אנגלית, עברית ועוד, כדי שיוכלו להתקדם בחיים ולהיות אזרחים תורמים ולא נטל על החברה.
 
כל זה לא מונע מהחרדים להיות חרדים. הם חיים ביישובים/שכונות משלהם, עם בתי ספר משלהם, עם מורים משלהם וכו'. אין שום דבר "חילוני" במתמטיקה או באנגלית. כמו כן יש תכניות מותאמות לחינוך הממלכתי דתי וגם לעצמאי. אחרון חביב, לזרם הממלכתי דתי ולזרם העצמאי חרדי יש פיקוח תכנים משלהם. רק לחינוך הממלכתי ה"רגיל" אין פיקוח משלו והוא כפוף ישירות לשר החינוך (שבהיסטוריה הישראלית הוא לא פעם אדם דתי).
לצפיה ב-'זה כבר באמת אוף טופיק רציני לנושא הפורום'
זה כבר באמת אוף טופיק רציני לנושא הפורום
24/09/2017 | 00:01
1
55
כל עוד הדיון מוגבל לתחבורה ציבורית בשבת יש מקום לדון בזה כאן.
אני משוכנע שקיימים פורומים אחרים שעוסקים בנושא, עם הרבה אנשים שישמחו וירצו לדון בדיוק בנושא הזה של יחסי דת-מדינה ויחסים בין המגזרים השונים בחברה הישראלית.
אבל הפורום הזה הוא לא אחד מהם.
לצפיה ב-'קבלו התנצלותי'
קבלו התנצלותי
24/09/2017 | 07:29
26
זה היה אמור חהיות תגובה בשרשור גדול קודם.
לצפיה ב-'קראתי בסוף השבוע שחרדים מקפידים יותר על שפת האידיש'
קראתי בסוף השבוע שחרדים מקפידים יותר על שפת האידיש
24/09/2017 | 11:06
8
קהילות מסויימות אצל החרדים (הרוב, למעט קהילת גור) החליטו להקפיד יותר בבית, בגן ובבית ספר על שפת האידיש, כדי שחס וחלילה הילדים לא ידעו עברית וישתלבו בחברה הישראלית! עד כדי כך הם נבזים.
לצפיה ב-'מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת'
מרוב שעמום: משהו חובבני שלי על איך יראו קווי הרכבת לאילת
23/09/2017 | 15:49
15
221
קצת משעמם לי חח אז סתם רציתי לדמיין ולכתוב איך יראו קווי הרכבת לאילת, אז ישבתי וחשבתי שהגיוני שיהיה קו אחד מאסף וקו אחד ישיר, אשמח לחוות דעת אפילו שזה לא ריאלי ושיש מלא זמן עד שהקו יפתח
רכבת מאספת אילת - באר שבע מרכז
אילת
שחורת
נמל תעופה תמנע
יטבתה
יהל
פארן
ספיר
חצבה
דימונה
באר שבע-מרכז
______________
רכבת ישירה אילת - חיפה מרכז השמונה (דרך תחנות תל אביב)
אילת
נמל תעופה תמנע
דימונה
באר שבע-צפון
קריית גת
לוד
תל אביב-ההגנה
תל אביב-השלום
תל אביב-סבידור מרכז
תל אביב-אוניברסיטה
חדרה-מערב
חיפה-חוף הכרמל
חיפה-בת גלים
חיפה-מרכז השמונה
לצפיה ב-'המפה של התוכנית ל2040 תעזור לך קצת'
המפה של התוכנית ל2040 תעזור לך קצת
23/09/2017 | 16:22
4
253
למרות שאני לא חושב שהרכבת הזו תקום אי פעם, ובטח לא ב2040, התוכנית היא לשלוש רכבות בשעה לאילת:
 
רכבת אחת שתגיע רק עד באר שבע צפון
רכבת אחת שתיסע צפונה דרך המסילה המזרחית, תתחבר למסילת החוף בחדרה, ותגיע עד נהריה
רכבת אחת שתיסע דרך נתב"ג ות"א ותגיע עד נהריה
לצפיה ב-'איך בדיוק עד נהריה? אין שם מקום לכל כך הרבה קווי רכבת'
איך בדיוק עד נהריה? אין שם מקום לכל כך הרבה קווי רכבת
23/09/2017 | 16:51
3
113
דווקא הגיוני שמסלול הרכבת יסתיים בחיפה מרכז השמונה עכשיו כשהקו לכרמיאל נחנך והתפנה מקום
לצפיה ב-'אל תשאל אותי, תשאל את חברת הייעוץ שציירה את המפה'
אל תשאל אותי, תשאל את חברת הייעוץ שציירה את המפה
23/09/2017 | 17:12
2
92
אני מאמין שהם יודעים מה הם עושים, ואם הם אומרים שבנהריה יוכלו להפעיל 7 רכבות בשעה - אני מאמין שהם יודעים על מה הם מדברים. יש מסילות דיור ממדרום לתחנה שיהיה ניתן להשתמש בהן, ויש שם גם מקום לעוד מסילות דיור אם יצטרכו להוסיף.
לצפיה ב-'על זוג מסילות חשמליות אפשר להפעיל 24 רכבות לכיוון בשעה'
על זוג מסילות חשמליות אפשר להפעיל 24 רכבות לכיוון בשעה
23/09/2017 | 19:22
1
32
לצפיה ב-'אנחנו מדברים כאן על תחנת קצה, לא תחנת ביניים'
אנחנו מדברים כאן על תחנת קצה, לא תחנת ביניים
23/09/2017 | 19:28
26
לצפיה ב-'דווקא בין דימונה לבאר שבע יש יותר ישובים לרכבות מאספות'
דווקא בין דימונה לבאר שבע יש יותר ישובים לרכבות מאספות
23/09/2017 | 16:26
3
102
עם יותר אוכלוסיה מכל אוכלוסית הערבה.
לצפיה ב-'יש תוכניות לתחנות רכבת בישובים בין דימונה לבאר שבע?'
יש תוכניות לתחנות רכבת בישובים בין דימונה לבאר שבע?
23/09/2017 | 16:57
2
91
כי אני לא ראיתי
לצפיה ב-'ברכבת עתידית מאילת לבאר שבע הכי רצוי תחנות בנג'
ברכבת עתידית מאילת לבאר שבע הכי רצוי תחנות בנג
24/09/2017 | 04:29
28
בניגוד לערבה שתחנה או שתיים מקסימום יספיקו גם לעוד 30 שנים.
לצפיה ב-'במסילת ערד'
במסילת ערד
24/09/2017 | 09:37
17
שתתפצל ממסילת דימונה-ב"ש יש תוכניות לתחנת ערערה בנגב ותחנת כסייפה
לצפיה ב-'אם יש מסילה שאני מקווה שלא תצא לפועל זו המסילה לאילת'
אם יש מסילה שאני מקווה שלא תצא לפועל זו המסילה לאילת
23/09/2017 | 22:01
5
93
היא כל כך יקרה וכל כך מיותרת. לאילתים יש נמל תעופה עם סבסוד כדי להגיע לשאר הארץ וזמן המסע (נסיעה לנמל תעופה,טיסה ויציאה ממנו) יהיה קצר מזה של הרכבת או פחות או יותר באותו זמן. הקמת המסילה הזו תשאב את תקציב הרבה יותר מדי גבוה של פיתוח תשתיות הרכבת על חשבון פרוייקטים חשובים באמת.
עדיף שישקיעו את המשאבים האלו בעוד מסילה באיילון, בהכפלת מסילות החוף וכיוצא בזה מאשר בפיל הלבן הזה.
ואפילו עם עושים מסילה לאילת אבל ספרתי לפחות 5 תחנות נוסעים מיותרות. יהיו גרועות יותר מתחנת דימונה וגן החיות התנ"כי.
יטבתה, יהל. פארן, ספיר וחצבה - בכל הישובים האלו ביחד אין 3000 איש. זה פחות מעשירית מגודל האוכלוסייה שמצדיק תחנת רכבת אחת! זה בזבוז עצום לתת לכל אחד מהמושבים/קיבוצים בערבה תחנת רכבת משלו.
בקצרה. לא חושב שזה יצא לפועל בעשורים הקרובים ומקווה מאוד שלא בתכנון הזה.
לצפיה ב-'אני לא חזק בטיעונים'
אני לא חזק בטיעונים
23/09/2017 | 23:57
4
78
אבל להבנתי הטיעון המרכזי בעד הוא הטיעון של חיבור נמל אילת לנמל אשדוד לצורך העברת כלי רכב מנמל אילת לאשדוד והמשך הסעתם לאירופה. חוסך לחברות הספנות את התעריפים המטורפים של תעלת סואץ וגם מאפשר גמישות רבה יותר בניהול צי הספינות ע"י הקטנת הסבבים שהם פוקדים. במקום שספינה אחת תסע מהמזרח עד אירופה.. היא תסע רק עד אילת וספינה אחת תגיע לאשדוד לאיסוף
לצפיה ב-'המסילה הזו בחיים לא תהיה תחרות רצינית לסואץ'
המסילה הזו בחיים לא תהיה תחרות רצינית לסואץ
24/09/2017 | 00:07
59
במקום לשלם לספינה אחת, שני נמלים ומס של סואץ, יצטרכו לשלם לספינה, מס נמל ישראלי, משאיות מהנמל למסוף המטענים (שלא יכול להגיע לנמל אילת בתצורתו הנוכחית, ונמל התעלה שתוכנן לא אפשרי מסיבות סביבתיות לפי הבנתי), רכבת לאשדוד, מס נמל לאשדוד, ספינה שתצא מאשדוד, ואז מס נמל לנמל היעד באירופה.
 
הסיבוך הלוגיסטי שזה ייצור והעובדה שזה ייאט משמעותית את זמני המשלוח יהפכו את זה ללא רווחי לאף אחד.
לצפיה ב-'אם כך אולי יש מקום למסילה בודדת לרכבות משא'
אם כך אולי יש מקום למסילה בודדת לרכבות משא
24/09/2017 | 00:08
2
60
אבל לא תכנית גרנדיוזית ובזבזנית כל כך.
חבל לשפוך כל כך הרבה כסף על פיל לבן. ואפילו אם הרכבת לאילת הייתה איכשהו חצי מוצדקת, את המשאבים האלו צריך להשקיע איפה שבאמת צריך אותם-הוספת מסילה נוספת באיילון.
לצפיה ב-'האיילון יהיה פקוק עוד יותר כי שתי מסילות ישמשו אך ורק לקו '
האיילון יהיה פקוק עוד יותר כי שתי מסילות ישמשו אך ורק לקו
24/09/2017 | 08:35
1
33
המהיר החשמלי לירושלים.
 
הפרוייקט של הקו הזה הוא הפרוייקט הכי מסובך והכי יקר שנעשה בהיסטוריה של ישראל. הקו לאילת לא מגיע לרמה שלו. בנגב אין מנהרות כמו שיש בהרי ירושלים או גשרי ענק שכאלה.
 
הקו לאילת נראה כמו משחק ילדים לעומת הקו החשמלי לירושלים.
 
לקו לאילת יש בעיה אחרת: הוא עובר דרך הבדואים-לנד שנורא אוהבים שם לפרק את המסילות לסוחרי ברזל. 
 
לקו לאילת צריך גדוד של צה"ל שישמור על המסילה מהבדואים. כל יום תיפול שם רכבת מהמסילה המפורקת אם לא יסדרו שמירה על המסילה.
 
לצפיה ב-'מה פתאום? הקו לירושלים משתמש במסילות קיימות'
מה פתאום? הקו לירושלים משתמש במסילות קיימות
24/09/2017 | 10:51
5
זוג המסילות המערבי באיילון, של הקו הראשי. הוא יחלוק איתם עם כל הקווים האחרים לכיוון לוד/נתב"ג.
לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 24/9 '
שרשור הכוונה ומודיעין 24/9
23/09/2017 | 22:44
1
4
לצפיה ב-'בוקר טוב, אילו קווים מגיעים לרב קוק 8 רמה"ש '
בוקר טוב, אילו קווים מגיעים לרב קוק 8 רמה"ש
24/09/2017 | 10:13
4
ממשה סנה בת"א ?
באיזו תחנה אני צריכה לרדת?
    תודה
לצפיה ב-'צילמתי את זה באוטבוס בהולנד , מה זה אומר'
צילמתי את זה באוטבוס בהולנד , מה זה אומר
22/09/2017 | 18:49
2
279
שמותר לו 40+42 ?
 
 
לצפיה ב-'הסמלים הם מושבים, עמידה וכיסא גלגלים (או שני מושבים מתקפלים)'
הסמלים הם מושבים, עמידה וכיסא גלגלים (או שני מושבים מתקפלים)
22/09/2017 | 19:28
68
לצפיה ב-'זה אומר ככה:'
זה אומר ככה:
24/09/2017 | 09:30
27
מקום לכסא גלגלים - 1
42 איש יכולים לנסוע במצב עמידה.
38 מקומות ישיבה קבועים עם אופציה לעוד שניי כסאות ככל הנראה מתקפלים.
סה"כ 40 מקומות ישיבה.
לצפיה ב-'כבר מעכשיו רכבת לכרמיאל מסיימת נסיעתה במוצקין'
כבר מעכשיו רכבת לכרמיאל מסיימת נסיעתה במוצקין
24/09/2017 | 08:56
61
ירדתי הבוקר בתחנת ת"א אונבירסטה ושמעת בכרוז שרכבת כרמיאל של השעה 7:56 תסיים במוצקין ועל הנוסעים לכרמיאל להחליף רכבת .
נגמרו ההכרזות החגיגיות , חתיכת סרטים , צילומים ופוסטים ועכשיו בשקט בשקט חוזרים למציאות של רכבת ישראל .
נראה לי שבעיית המחסור בציוד תלווה את הקו הזה לתקופה ארוכה .

לצפיה ב-'שעות לפני ראש השנה: אלמונים חיבלו בצנרת הTBM של הרק"ל '
שעות לפני ראש השנה: אלמונים חיבלו בצנרת הTBM של הרק"ל
23/09/2017 | 21:30
7
167
לצפיה ב-'ה־TBM אפילו לא הגיעה לבני ברק למיטב ידיעתי'
ה־TBM אפילו לא הגיעה לבני ברק למיטב ידיעתי
23/09/2017 | 21:48
125
אפילו לא לאם המושבות! מחכים עם זה עד אחרי החגים בדיוק כדי לא להרגיז את האידיוטים.
לצפיה ב-'רק מלחמת חורמה באויב החרדי '
רק מלחמת חורמה באויב החרדי
24/09/2017 | 00:24
1
40
לצפיה ב-'אז אם יתברר שזה "צעירים" אתה בטח לא תתנגד לשריפת כמה כפרים '
אז אם יתברר שזה "צעירים" אתה בטח לא תתנגד לשריפת כמה כפרים
24/09/2017 | 01:17
64
ערביים?
אתה יודע למען מלחמת חורמה באויב הערבי.
לצפיה ב-'לפני כמה חודשים שני בדואים מהנגב גנבו מאתר החפירה במחלף גהה '
לפני כמה חודשים שני בדואים מהנגב גנבו מאתר החפירה במחלף גהה
24/09/2017 | 00:25
3
86
שני מכשירי מדידה מיוחדים של נת"ע שעולים מאות אלפי שקלים.
 
המשטרה הציבה להם מארב כשהם באו למכור את המכשירים הגנובים בחזרה לטכנאים של נת"ע במחלף גהה.
 
השוטרים התנפלו על שני הבדואים והחזירו את שני המכשירים היקרים לנת"ע כשהם שלמים.
 
הבדואים בטח עדיין בכלא.
 
 
לצפיה ב-'בעיה ידועה'
בעיה ידועה
24/09/2017 | 00:38
2
75
בנגב בהרבה מאוד אתרי בנייה הקבלנים (ולפעמים גם חברות ממשלתיות) נאלצים לשלם פרוטקשן לבדואים כדי להבטיח שלא יגנבו מהאתר. בעיה חמורה שפוגעת בריבונות המדינה ובשלטון החוק.
לצפיה ב-'אני בטוח שגם לא מעט יהודים שותפים לפשע'
אני בטוח שגם לא מעט יהודים שותפים לפשע
24/09/2017 | 04:19
1
23
לצפיה ב-'מצאתי תמונה בגוגל של שני מכשירי המדידה האלה של נת"ע.'
מצאתי תמונה בגוגל של שני מכשירי המדידה האלה של נת"ע.
24/09/2017 | 07:49
53
לצפיה ב-'נסועה בקו העמק'
נסועה בקו העמק
23/09/2017 | 09:15
6
163
שלום לכם. האם למישהו יש פרטים על הנסועה בקו העמק? אשמח לראות. תודה. 
לצפיה ב-'מה הכוונה פרטים? זמני נסיעה? לו"ז? תחנות? תעריפים?'
מה הכוונה פרטים? זמני נסיעה? לו"ז? תחנות? תעריפים?
23/09/2017 | 12:04
4
78
אם תהיה יותר ספציפי לגבי פרטים שאתה מעוניין לדעת אז מאוד יעזור
לצפיה ב-'כמה נוסעים ביום וכמה בחודש'
כמה נוסעים ביום וכמה בחודש
23/09/2017 | 13:09
3
40
לצפיה ב-'בבית שאן, כפר ברוך וכפר יהושע יש נוסעים מעטים. כמה מאות ביום'
בבית שאן, כפר ברוך וכפר יהושע יש נוסעים מעטים. כמה מאות ביום
23/09/2017 | 13:29
2
129
נתונים מדוייקים לגבי התחנות האלה אני לא יודעת
אבל כתבתי בשרשור קודם שבעפולה יש בממוצע 70,000 נוסעים בחודש, מה שאומר ש2000 ביום בערך
בשלושת החודשים הראשונים לפתיחת הקו (סיכום שנתי של רכבת ישראל לגבי הנוסעים בתחנות הרכבת) נרשמו:
103,612 נוסעים בתחנת עפולה
84,994 נוסעים בתחנת בית שאן
49,776 נוסעים בתחנת יקנעם-כפר יהושע
32,330 נוסעים בתחנת מגדל העמק-כפר ברוך
לצפיה ב-'תודה. האם זה תואם את התחזיות של'
תודה. האם זה תואם את התחזיות של
23/09/2017 | 13:33
1
98
הרכבת כשסללה את המסילה?
לצפיה ב-'לא.. התחזיות היו שהקו יכשל ושלא יהיו נוסעים כמעט'
לא.. התחזיות היו שהקו יכשל ושלא יהיו נוסעים כמעט
23/09/2017 | 13:37
124
עכשיו נדרש להכפיל את המסילה ולהוסיף רכבות (רק בין עפולה לחיפה), לבית שאן המטרה העיקרית היא רכבות משא, תדירות רכבות נוסעים גבוהה לבית שאן אינה הכרחית
 
לצפיה ב-'נסועה ='
נסועה =
23/09/2017 | 21:40
67
חלופה עברית שקבעה האקדמיה ללשון העברית למילים קִילוֹמֶטְרָז' . מַיְלֶג' .
 
לצפיה ב-'תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי'
תח"צ בשבתות וחגים , ציווי מוסרי
21/09/2017 | 21:52
104
573
נסעתי היום לקחת את אחי מר"ג לקרית-אונו והכבישים מפוצצים ברכבים שלשום באו"ם ביבי דיבר על המשטר האיראני . כמה המשטר שם רודני ואנחנו דמוקרטיה נאורה. 
 
להזכירו שם לאזרחים יש תחבורה ציבורית בחגים ובימי השבתון. גם אין איסור סגירת עסקים. אני מדבר על איראן לא נורבגיה...
המשך>>
נסעתי היום לקחת את אחי מר"ג לקרית-אונו והכבישים מפוצצים ברכבים שלשום באו"ם ביבי דיבר על המשטר האיראני . כמה המשטר שם רודני ואנחנו דמוקרטיה נאורה. 
 
להזכירו שם לאזרחים יש תחבורה ציבורית בחגים ובימי השבתון. גם אין איסור סגירת עסקים. אני מדבר על איראן לא נורבגיה או שוויץ.

זה לא הטבה או זכות זו חובה של מדינה מתוקנת לספק לאזרחיה תחבורה ציבורית ראויה וזולה בכל ימות השנה כמו בריאות כמו חינוך כמו רווחה.
 
אדם שאין ברשותו כסף לרכוש רכב או לנסוע במונית נשאר תקוע בביתו בגלל הצביון ושמירת "הסטטוס קוו" על איזה סטטוס קוו מדברים פה??

זו לא דמוקרטיה זו כפייה , עוול מוסרי, עוול חברתי, פגיעה בכלכלה , פגיעה באיכות הסביבה, פגיעה באיכות החיים וגורם לאובדן חיי אדם בתאונות דרכים.
 
לצפיה ב-'הפיונירים הישנים של דן באר שבע (האלה שנרכשו ממטרודן)'
הפיונירים הישנים של דן באר שבע (האלה שנרכשו ממטרודן)
20/09/2017 | 20:46
6
236
הם ישנים, ללא מזגן, בעלי תחזוקה גרועה ואפילו יותר גרועים מגולדן דרגון! יאק גם ככה זה אוטובוס ישן שצריך לעבור גריטה ובמקום זה הוא משרת בדן באר שבע. עושה טראשים, מתכת קצת שחורה ועוד פגמים
 
לצפיה ב-'מי עוד סובל מהם?'
מי עוד סובל מהם?
20/09/2017 | 20:46
59
לצפיה ב-'האוטובוסים של סופרבוס בעפולה יותר גרועים'
האוטובוסים של סופרבוס בעפולה יותר גרועים
21/09/2017 | 15:03
2
171
לא מדברת על אלה שנרכשו מקווים לפני שנים רבות, או אלה שהם הביאו מסניף בית שמש
אלא על הגולדן דרגון שלהם שכל שנה וחצי נשרף או נשבר משהו באוטובוס או הבלמים או החשמל או כל דבר אחר
כמעט 4 שנים סופרבוס פועלים בעפולה, והנסיעה בקווים העירוניים הפכה לסיוט - יש אוטובוסים של גולדן דרגון שהם רועדים ועושים רעש חזק של מנוע כשהאוטובוס מאיץ.. רעש כל כך חזק שאי אפשר לשמוע את עצמי מדברת
שלא לדבר על הדלתות שלפעמים בכלל לא נפתחות והנהג מבקש מהנוסעים לתת בעיטה חזקה לדלת כדי שתפתח
 
לצפיה ב-'צילמת תמונה של הנוסעים בועטים בדלת?'
צילמת תמונה של הנוסעים בועטים בדלת?
21/09/2017 | 18:21
1
53
לצפיה ב-'לא'
לא
22/09/2017 | 20:22
17
לצפיה ב-'יש אחד עם גיר Voith Diwa 5 '
יש אחד עם גיר Voith Diwa 5
21/09/2017 | 18:27
1
59
לצפיה ב-'פיוניר וולוו B7RLE מרכבים דן באר שבע גיר Voith'
פיוניר וולוו B7RLE מרכבים דן באר שבע גיר Voith
23/09/2017 | 19:58
58
יש אחד בדן באר שבע. גיר Voith D864.5 
לצפיה ב-'שאלה שכבר בטח נשאלה, אבל... (תעריפים)'
שאלה שכבר בטח נשאלה, אבל... (תעריפים)
21/09/2017 | 17:22
5
186
בדקתי היום מחיר נסיעה מחולון לרמלה והופתעתי לראות כי זה עולה 14.5 ש"ח (קוד 7).
מדוע? שתי הערים נמצאות בטבעת 1 של גוש דן. מדוע זה לא עולה 5.9 ש"ח (קוד 42)? האם קוד 42 זה לא הקוד היחידי לטבעת הזאת?
 
כבר שווה לקנות חופשי יומי לגוש דן (קוד 141) לנסיעה בודדת כי זה עולה רק 13.5 ש"ח. האם זאת אחת "היציאות" של משרדי התחבורה והאוצר?
תודה,
 
לצפיה ב-'כי הרפרורמה של 2016 בוצעה רק חלקית בנוגע לחוזים תקופתים בלבד'
כי הרפרורמה של 2016 בוצעה רק חלקית בנוגע לחוזים תקופתים בלבד
21/09/2017 | 18:07
125
מחירים וקודים של נסיעות בודדות עדיין במצב חלוקת אזורים של 2011
 
לצפיה ב-'רפורמת התעריפים של 2016 חלה על חוזים תקופתייים בלבד'
רפורמת התעריפים של 2016 חלה על חוזים תקופתייים בלבד
21/09/2017 | 18:08
2
118
הרפורמה הזו בוצעה באופן חלקי, כאשר שלב ב' שלה היה אמור להתבצע על התעריפים הבסיסיים ועל הערך הצבור נגנז, וכך נוצרו שתי מערכות תעריפים מקבילות וסותרות.
יש טבעת 1 של רפורמת 2016 ויש טבעת 1 אחרת של רפורמת 2011.
לצפיה ב-'מה זה שלב ב' נגנז?'
מה זה שלב ב' נגנז?
21/09/2017 | 20:22
1
101
בוטל לגמרי או שמתכננים מחדש?
תודה.
 
לצפיה ב-'נדחה למועד לא ידוע ולא מתוכנן, כלומר לא נמצא בסדר העדיפויות'
נדחה למועד לא ידוע ולא מתוכנן, כלומר לא נמצא בסדר העדיפויות
21/09/2017 | 20:36
106
בעתיד הנראה לעין.
לצפיה ב-'אותו סיפור בחיפה-תחנה אחרי מרכזית המפרץ לכיוון קרית אתא'
אותו סיפור בחיפה-תחנה אחרי מרכזית המפרץ לכיוון קרית אתא
23/09/2017 | 18:08
62
מחיר שונה (קו 136) למרות שבאותה טבעת
אז מי שנוסע מחיפה לקניון לב המפרץ עדיף לרדת במרכזית וללכת 3 דקות ברגל
 
לצפיה ב-'מישהו יודע מה הסיפור מאחורי קו 17 בצפון תל אביב?'
מישהו יודע מה הסיפור מאחורי קו 17 בצפון תל אביב?
23/09/2017 | 01:30
5
147
נראה שהמטרה שלו היא לשרת את הקהילה של חסידות גור שגרה בנווה שרת לבני ברק. אבל יש להם כבר את קו 7 במסלול דומה. אז למה צריך את קו 17?
לצפיה ב-'קו 17 נועד ליצור קישור בין גבעת שמואל לרמת החייל ולעתידים'
קו 17 נועד ליצור קישור בין גבעת שמואל לרמת החייל ולעתידים
23/09/2017 | 01:56
4
129
הוא לא נוצר בגלל דרישת חרדים, אלא בגלל דרישת תושבים בגבעת שמואל.
לצפיה ב-'אם כך, למה הוא עושה את זה דרך בני ברק?'
אם כך, למה הוא עושה את זה דרך בני ברק?
23/09/2017 | 12:49
3
42
לצפיה ב-'כדי לא לנסוע ריק'
כדי לא לנסוע ריק
23/09/2017 | 13:26
2
94
נוסף על מה שצוין לעיל, קו 17 מקשר את נווה שרת לבני ברק באופן שונה מקו 7, ולכן מהווה אמצעי תחבורה חשוב גם לקהילות החרדים בשכונה.
בכל אופן, למקרה שחששת, הוא אינו נוסע ריק.
לצפיה ב-'אני רואה אותו נוסע ואני יודע שהוא לא נוסע ריק'
אני רואה אותו נוסע ואני יודע שהוא לא נוסע ריק
23/09/2017 | 17:39
1
64
זה קו שמסיע בעיקר חרדים.
לצפיה ב-'אם כך, כנראה שהשירות שלו חיוני, ושאין בינו לבין 7 חפיפה'
אם כך, כנראה שהשירות שלו חיוני, ושאין בינו לבין 7 חפיפה
23/09/2017 | 17:44
61
לא כך?
לצפיה ב-'שאלה: למה רכבת העמק מסתיימת בעתלית ולא בחוף הכרמל?'
שאלה: למה רכבת העמק מסתיימת בעתלית ולא בחוף הכרמל?
22/09/2017 | 20:24
14
166
כנוסעת קבועה בקו, אף אחד מנוסעי הקו אינו נוסע לעתלית.. אף אחד
העצירה שם מיותרת לחלוטין.. לפחות שהיו מסיימים את הקו בבנימינה אם כבר
אבל העצירה והסיום בעתלית מיותר לחלוטין.. היו צריכים לסיים את הקו בחוף הכרמל מכתחילה
לצפיה ב-'כי אין מקום בחוף הכרמל.'
כי אין מקום בחוף הכרמל.
22/09/2017 | 20:49
13
188

 
לצפיה ב-'בטח שיש.. יש שם 4 רציפים, אחד מהם הוא לא פעיל בכלל'
בטח שיש.. יש שם 4 רציפים, אחד מהם הוא לא פעיל בכלל
22/09/2017 | 21:09
12
86
לצפיה ב-'שניים מהם משמשים לקו הפרברי לקריות (ולכרמיאל)'
שניים מהם משמשים לקו הפרברי לקריות (ולכרמיאל)
22/09/2017 | 23:42
11
155
(ערכתי את ההודעה כדי לתקן את טעותי).
בגלל תדירות הקו הפרברי, צריך שני רציפים בשבילו ולא רק אחד. אין שם מקום לרכבות מהעמק. שני הרציפים המערביים הם כמובן רציפי הקו הראשי ולא יכולים להיות תחנת קצה.
 
מה מפריע לך שהרכבת ממשיכה עד עתלית בכל מקרה?
לצפיה ב-'כי מיותר שתמשיך לשם.. אין שם נוסעים '
כי מיותר שתמשיך לשם.. אין שם נוסעים
23/09/2017 | 00:08
9
148
אם כבר אז שתמשיך לבנימינה או חדרה (היה אירוע בחדרה אז חד פעמי רכבות מבית שאן המשיכו עד תחנת חדרה )
אז אם כבר אז למה שלא ימשיכו רכבות מקו העמק לחדרה קבוע? אני בטוחה שלחדרה דווקא כן יהיו נוסעים
אבל יישוב פצפון כמו עתלית? נו באמת
 
לצפיה ב-'לא חושב שיש מספיק סלוטים פנויים במסילת החוף בשביל זה'
לא חושב שיש מספיק סלוטים פנויים במסילת החוף בשביל זה
23/09/2017 | 00:37
7
49
לצפיה ב-'במוקדם או במאוחר רכבת ישראל תצטרך להוסיף רכבות למסילת החוף'
במוקדם או במאוחר רכבת ישראל תצטרך להוסיף רכבות למסילת החוף
23/09/2017 | 01:01
6
141
נכון שיש זמן
אבל מה יהיה כשמסילת עירון תפתח ביחד עם מסילת טבריה? רכבת ישראל תצטרך אכישהו להוסיף רכבות
 
לצפיה ב-'מסילות החוף יוכפלו הרבה לפני שיהיו מסילת עירון ומסילה לטבריה'
מסילות החוף יוכפלו הרבה לפני שיהיו מסילת עירון ומסילה לטבריה
23/09/2017 | 02:06
5
125
והרכבות הפרבריות של קו העמק לא ממשיכות עד בנימינה, כי בבנימינה אין מקום לרכבות הללו כתחנת קצה, ולא ממשיכות עד חדרה כי תחנה זו שיש בה גם מסוף מטענים, לא ערוכה כיום להיות תחנת קצה לקו נוסעים וגם בגלל שמסילות החוף דרומית לבנימינה עמוסות כבר כיום.
 
למה כל כך מציק לך שהן ממשיכות עד עתלית ושואלת על כך כל מספר שבועות, לא ממש ברור.
לצפיה ב-'עתלית בעצם מקבלת כיום הכפלת תדירות'
עתלית בעצם מקבלת כיום הכפלת תדירות
23/09/2017 | 02:41
1
119
או שזה היה בשביל למנוע עצירה של רכבות מקו החוף שם?
לצפיה ב-'רכבת אחת בשעה בקו נהריה-מודיעין עוצרת בעתלית'
רכבת אחת בשעה בקו נהריה-מודיעין עוצרת בעתלית
23/09/2017 | 09:45
96
הכפלת התדירות היא רק לכיוון צפון.
אם היו מבטלים את עצירות הרכבות הבינעירוניות בעתלית, כדי לנסוע ברכבת בין עתלית לתל אביב היה צריך לנסוע עד חיפה ולחזור חזרה.
לצפיה ב-'פעם שלישית אומרת - בעתלית אין נוסעים בקו הזה'
פעם שלישית אומרת - בעתלית אין נוסעים בקו הזה
23/09/2017 | 12:02
91
היא מגיעה לשם ריקה ויוצאת משם ריקה
את ההיגיון שתמשיך עד לשם אני לא רואה
לצפיה ב-'פרויקט ריבוע מסילות החוף'
פרויקט ריבוע מסילות החוף
23/09/2017 | 12:07
1
103
הוא אינו פרויקט שעומד בפני עצמו,
פרויקט זה צריך להיבנות ביחד
עם מסילות 5 ו-6 האיילון,
שאם לא כך, יהיה מצב מוזר
בו נסיעה מחיפה להרצליה
תיקח 25 דקות בערך,
ונסיעה מהרצליה עד להגנה
תיקח עוד איזה 15 דקות אולי יותר.
לזה אפשר גם להוסיף את המינהור
באזור חיפה שמהווה (אולי) במידה
מסויימת תנאי לפרויקט זה.
 
סביר להניח שמסילות עירון וטבריה
יבנו לפני ריבוע מסילות החוף,
הן בגלל פשטותם היחסית
והן בגלל תשואתם הגבוהה יותר.
לצפיה ב-'ריבוע מסילות החוף לא מותנה במסילות החמישית והשישית באיילון'
ריבוע מסילות החוף לא מותנה במסילות החמישית והשישית באיילון
23/09/2017 | 12:42
83
הוא כן מותנה במסילה הרביעית.
אפשר לחבר את ארבע המסילות שיהיו צפונית לרשפון לארבע המסילות שיהיו כבר בעוד שנתיים דרומית לרשפון.
אבל כמובן שהתנאי לזה הוא קיום ארבע מסילות לכל אורך מסדרון האיילון וכן עד לוד, כלומר: פרויקט "המסילה הרביעית" באיילון.
המסילות החמישית והשישית באיילון לא הכרחיות.
 
אגב, המסילה הרביעית באיילון מהווה תנאי גם למסילת עירון כי אחרת רכבות מכיוון המסילה הזו לא יוכלו להיכנס לתל אביב.
ועל התשואה של רכבות בין עפולה לבאר שבע לא אתווכח איתך כאן.
 
שים לב שהתוכנית של שר התחבורה היא לרכבות בין טבריה לתל אביב ולנתב"ג. רכבות בין טבריה לתל אביב שיגיעו דרך מסילת עירון, המסילה המזרחית ומסילת השרון יהיו חייבות את המסילה הרביעית באיילון וכאשר תהיה מסילה רביעית באיילון לא תהיה בעייה להכפיל את מסילות החוף גם ללא מסילות חמישית ושישית באיילון.
לצפיה ב-'בדיוק כמו שהרכבת מירושלים מסיימת בתחנת הרצלייה'
בדיוק כמו שהרכבת מירושלים מסיימת בתחנת הרצלייה
23/09/2017 | 21:54
16
לצפיה ב-'רציפים 3-4 בחוף הכרמל'
רציפים 3-4 בחוף הכרמל
23/09/2017 | 10:48
113
רוב הזמן רציפים 3-4 פנויים מרכבות, ובשילוט הדיגיטלי מופיעה ההודעה העצובה שלא מתוכננות עצירות רכבת ברציף בשעה הקרובה. כשכבר עומדת רכבת בתחנה, ברוב המקרים היא תעמוד ברציף במשך זמן ממושך (וארוך בהרבה מהזמן שלוקח לבצע סריקה!), עם מנוע פועל וזיהום אוויר לרווחתם של הנוסעים לכיוון דרום ברציף 2.
לצפיה ב-'מתח מסחרי בין גדולי הרכבות מול הסינים.'
מתח מסחרי בין גדולי הרכבות מול הסינים.
22/09/2017 | 11:19
1
215
אחרי שדובר על התקרבות אלסטום-בומברדיה,
עברו ל סימנס-בומברדיה
והנה שוב שנוי סימנס-אלסטום.
https://www.reuters.com/article/us-alstom-m-a-siem...
http://www.rtl.fr/actu/international/zoom-sur-les-...
לצפיה ב-'עושה רושם שהיום הקמת הקבוצה סימנס-אלסטום הואצה.'
עושה רושם שהיום הקמת הקבוצה סימנס-אלסטום הואצה.
22/09/2017 | 22:31
89
המשמעות המידית לגבי ישראל היא שר״י ישראל תזמין אצלה את 330 הקרונועים החשמליים שהיא רוצה לקנות, הואיל ורק 2 החברות  האלו עברו את התהליך הטכני של מכרז הרכישה.
מזכיר קצת את מה שקרה בזמנו בנתע עם הקרונות, הציעו 2 חברות סיניות CNR ו CRC שתוך כדי המכרז התאחדו כדי לייצור את חברת CRRC שגודלה שווה יותר מסימנס+אלסטום+בומברדיה יחד.

https://www.reuters.com/article/us-alstom-siemens/...

http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/...
לצפיה ב-'שאלון תחבורה שיתופית'
שאלון תחבורה שיתופית
22/09/2017 | 20:07
107
שלום לכולם,
אשמח לעזרתכם במענה על שאלון קצר וקליל (כ-4-5 דק' בממוצע) שעוסק בנסיעות משותפות במסגרת עבודת סמינר,
בין העונים יוגרלו פרסים כספיים בסכומים של 100-400 ש"ח,
תודה רבה!
לצפיה ב-' בוקר של היסטוריה חדשה '
בוקר של היסטוריה חדשה
20/09/2017 | 11:10
31
641
יצאתי לתעד את הרכבות הראשונות בהיסטוריה של קו הרכבת מכרמיאל לחיפה, והנה הצילומים

זו הרכבת הראשונה שיצאה הבוקר מכרמיאל.
לצפיה ב-'וזו הרכבת הראשונה שהגיעה לכרמיאל '
וזו הרכבת הראשונה שהגיעה לכרמיאל
20/09/2017 | 11:16
1
414
לצפיה ב-''
20/09/2017 | 16:42
22
לצפיה ב-'וזו כבר השלישית מכרמיאל לחיפה '
וזו כבר השלישית מכרמיאל לחיפה
20/09/2017 | 11:19
397
לצפיה ב-'תודה על התמונות'
תודה על התמונות
20/09/2017 | 11:40
4
226
אכן, חתיכת היסטוריה
אחד מאותם קווים בודדים שלא נבנו על בסיס תוואי מנדטורי או אף ישן יותר
לצפיה ב-'הקווים (ו/או השלוחות) שאינם על בסיס המנדט או הטורקים הם:'
הקווים (ו/או השלוחות) שאינם על בסיס המנדט או הטורקים הם:
20/09/2017 | 16:27
3
228
קו נתב"ג - מודיעין ובהמשך לירושלים (A1).
​(השלוחה או יותר נכון הפיצול מאזור שפירים לעבר נתב"ג/מודיעין/ירושלים)


​קו חיפה כרמיאל

​המסילות באיילון של ת"א

​הקו לראשון מערב דרך צומת חולון ווולפסון וכו'

​הפיצול באזור באר יעקב לכוון הראשונים

​המסילה מבאר שבע לדימונה וההמשך לנחל צין (שנות ה-50 עד 70 על תוואי חדש לגמרי דאז)

​המשך המסילה מתחנות כפ"ס/הוד"ש לעבר רעננה והרצליה
 
לצפיה ב-' אני חושב, שגם הקו דרך שדרות'
אני חושב, שגם הקו דרך שדרות
20/09/2017 | 18:11
138
מצומת יד מרדכי לכיוון באר שבע, דרך שדרות, נתיבות ואופקים, אני חושב שזהו גם כן קו חדש, שלא על בסיס המנדט.  אמנם היה קו לניצנה. אבל המסלול היה שונה.
 
מסילה אחרת, שמשמשת לרכבות משא היא מסילת חלץ. אני חושב, שאותה המסילה מאשקלון לבאר שבע היא מסילה משנות השמונים. אולי לפני כן, אבל לא מתקופת המנדט או הטורקים.
 
לגבי קו כפר סבא והוד השרון; למעשה מצומת חמד לכיוון נורדאו הוא תוואי חדש. השלוחה הישנה הייתה צפונית לצומת חמד. ליד שדה חמד היה הפיצול לכיוון חדרה-מזרח ולכיוון מפעל פקר פלדה. מה שכיום זהו מתחם G.
לצפיה ב-'וגם רובו של קו החוף, רובו של הקו לבאר שבע'
וגם רובו של קו החוף, רובו של הקו לבאר שבע
21/09/2017 | 18:09
1
113
כלומר כמעט כל הרשת הנוכחית
לצפיה ב-'רשימת קטעי המסילה הפועלים כיום שהיו בשימוש בתקופת המנדט:'
רשימת קטעי המסילה הפועלים כיום שהיו בשימוש בתקופת המנדט:
21/09/2017 | 19:03
109
חיפה מזרח - נהריה
חיפה מזרח - צומת רמז
ראש העין - לוד - אשקלון
ראש העין - צומת עולמית
תל אביב דרום - לוד - נען - ירושלים
 
(רשימה זו לא כוללת את מסילת העמק)
לצפיה ב-'תודה רבה. עד עכשיו אני רק רואה קטרי יורו 3200 בקו'
תודה רבה. עד עכשיו אני רק רואה קטרי יורו 3200 בקו
20/09/2017 | 13:25
210
מעניין האם לוח הזמנים מתוכנן לפי הביצועים של קטרים אלו (אשר מסוגלים להגיע ל-160 קמ"ש).
לצפיה ב-'תודה על התמונות'
תודה על התמונות
20/09/2017 | 14:53
108
אכן היסטוריה בהתהוותה.
לצפיה ב-'תודה על התמונות!'
תודה על התמונות!
20/09/2017 | 16:35
42
לצפיה ב-'האם ראיתם שינויים בסוגי הקרונות בקווים השונים בלו"ז החדש?'
האם ראיתם שינויים בסוגי הקרונות בקווים השונים בלו"ז החדש?
20/09/2017 | 17:14
4
183
כל הרכבות היום מכרמיאל לחיפה היו בדאבל דק?
האם בקו העמק עדיין יש אלסטום לרוב וקצת IC3?
האם יש שינויים נוספים? מה עם הקו בית שמש - הרצליה? הוא נשאר עם IC3 או שיש בו קרונות אחרים? כמה קרונות יש בקו בית שמש - הרצליה וכמה מערכי IC3 בקו בית שמש - ירושלים מלחה?
לצפיה ב-'כרמיאל'
כרמיאל
20/09/2017 | 17:29
2
370
גם אני נסעתי היום בבוקר ממחוף הכרמל לכרמיאל ברכבת שיצאה ב08:57.
הקרון שלי היה ריק בחוף הכרמל אבל במוצקין נראה שהקרון היה יחסית במלא. הקרון עצמו היה DD והיה חדש לגמרי!
 
לצפיה ב-'כרמיאל 2'
כרמיאל 2
20/09/2017 | 17:46
1
306
בתחנת כרמיאל היה תור די גדול של אנשים שרצו להנפיק כרטיסי רב קו, מחוץ לתחנה הייתה עמדת הסברה על הקווים החדשים באזור והרבה מאוד משטרה וסדרנים. גם בכניסה לתחנה המרכזית בכרמיאל היו סדרנים של אחת מחברות האוטובוסים. בנוסף ביצאה מהתחנה יש צגים שמראים זמני הגעה ומידע איך להגיע למקום מסויים (כמו שיש בתל אביב מרכז)
 
לצפיה ב-'כרמיאל'
כרמיאל
21/09/2017 | 12:43
203
לצפיה ב-'בקו העמק יש אלסטום כבר מלא זמן בלי קשר לפתיחת הקו לכרמיאל'
בקו העמק יש אלסטום כבר מלא זמן בלי קשר לפתיחת הקו לכרמיאל
21/09/2017 | 14:59
69
לצפיה ב-' מתן על ההשכמה המוקדמת היום '
מתן על ההשכמה המוקדמת היום
20/09/2017 | 18:13
112
ועל התמונות.
סוף-סוף אחרי הרבה שנים, נפתח הקו. אני זוכר פרסומים על תכנון על הקו ב-2002 או ב-2003. כעשור וחצי אחרי, זה קורה.
לצפיה ב-'תודה שהשכמת קום בשביל קוראי הפורום - מזל טוב ושנה טובה'
תודה שהשכמת קום בשביל קוראי הפורום - מזל טוב ושנה טובה
21/09/2017 | 15:09
3
100
לכל חברי הפורום
לצפיה ב-'העונג כולו שלי '
העונג כולו שלי
21/09/2017 | 16:09
2
256
זה היה לי מעבר לתיעוד של יום היסטורי, זה גם היה יפה לראות את הרכבת נוסעת לראשונה אחרי תיעוד (חלקי ומצומצם מאוד לעומת מה שעשינו אבי ואני בקו העמק) של הקמת הקו (למרות שהרכבת הראשונה נסעה שם כבר לפני כמה חודשים).
לצפיה ב-'אין ספק.....'
אין ספק.....
21/09/2017 | 17:10
1
104
אני מסתובב לאורכו של פרויקט A1 עם דגש למקטע ענבה-לטרון.
אני מנסה לדמיין את הרכבת הראשונה (החשמלית) שתיסע שם.
כנראה שגם אני לא אפספס זאת....
 
עדיין, כיף לראות ולקרוא עדכונים מהשטח
לצפיה ב-'כל אחד והגזרה שלו '
כל אחד והגזרה שלו
21/09/2017 | 17:43
82
ב-A1 לא הסתובבתי כמעט בכלל...
כן, אני רואה כאן מפעם לפעם דיווחים מצולמים שלך משם!
יישר כח!
לצפיה ב-'התמונות של הרכבת הראשונה מכרמיאל הן התמונות היפות ביותר שלך'
התמונות של הרכבת הראשונה מכרמיאל הן התמונות היפות ביותר שלך
21/09/2017 | 19:35
1
142
ולא בגלל שזו הרכבת הראשונה, אלא בגלל שהתמונות צולמו בזמן עלות השחר של סוף חודש ספטמבר (סוף הקיץ) שבו הזריחה היא בשעה מאוחרת יותר.
 
התמונות הללו מבשרות שאנחנו מתקרבים לחורף ואותי זה מרגש ביותר מאחר ובחורף אני מרבה בנסיעות ברכבת.
 
העיר כרמיאל לכשעצמה לא מרגשת אותי כלל וסביר גם להניח שאני לא אשתמש לעולם בקו לכרמיאל כל עוד כרמיאל היא תחנת הקצה. וזאת מאחר ובכרמיאל אין שום דבר מעורר עניין, לא מלון פאר, לא מסעדת גורמה, ואפילו לא אתר היסטורי...
 
אבל מי יודע, אולי בעוד כמה שנים כאשר יהיה בכרמיאל ראש עיר חדש אז הדברים ישתנו לטובה. כל עוד עדי אלדר והיורשים שלו יהיו בשלטון בכרמיאל, אז לא ישתנה שום דבר לטובה בכרמיאל והכל ימשיך להיות כפי שהיה מזה שנים מאז שנת 1988...
לצפיה ב-'כמו שאני מכיר את הלך הרוח בתחבורה הציבורית בישראל'
כמו שאני מכיר את הלך הרוח בתחבורה הציבורית בישראל
23/09/2017 | 22:01
25
כרמיאל תמשיך להנות מרכבות חדשות ובית שאן ימשיכו להידפק עם רכבות ישנות.
לצפיה ב-'שנה טובה ותודה על התמונות'
שנה טובה ותודה על התמונות
22/09/2017 | 00:46
3
108
שאלה, המסלול של הקו, במיוחד למי שבא מחיפה, האם הוא כולל את עכו
​והפיצול צפונית לעכו (הפיצול מהקו חיפה - נהריה) או שהוא דרומית לעכו?

​ההגיון וההגינות מחייבים שיהיה צפונית לעכו על מנת שיהיה חיבור מסילתי ישיר
​בין כרמיאל לעכו.
לצפיה ב-'הפיצול בנעמן, דרומית לעכו'
הפיצול בנעמן, דרומית לעכו
22/09/2017 | 01:25
116
ליד אצטדיון הכדורגל
לצפיה ב-'דרומית לעכו.'
דרומית לעכו.
22/09/2017 | 01:26
1
119
 
מה שאתה אומר אומנם נשמע "הגיוני" על הנייר, אבל בפועל אם מסתכלים על הגיאוגרפיה של האיזור - אין ממש מקום אפשרי לפיצול כזה צפונית לעכו.
לצפיה ב-'או קיי, אכן צפוף מאוד צפונית לתחנת עכו'
או קיי, אכן צפוף מאוד צפונית לתחנת עכו
22/09/2017 | 12:59
39
לצפיה ב-'נראה כאילו כמעט כל האורות, בתוך הרכבת, סגורים'
נראה כאילו כמעט כל האורות, בתוך הרכבת, סגורים
22/09/2017 | 14:51
2
112
אני מפספס משהו או שאין אף אחד ברכבת וזו למעשה הרכבת שמגיעה כדי להיות הראשונה לצאת מכרמיאל
לצפיה ב-'זו הרכבת הראשונה שיצאה מכרמיאל לעבר חיפה.'
זו הרכבת הראשונה שיצאה מכרמיאל לעבר חיפה.
22/09/2017 | 19:44
1
88
מפאת תנאי התאורה הגרועים שהשפיעו על הצילום, זה נראה כמו מערך ריק ללא תאורת פנים.
הרכבת הזו הגיעה בנסיעה ריקה לכרמיאל בשעה 05:30 בערך; אבא שלי הסריט אותה.

https://youtu.be/0TFJCKn0rIE
לצפיה ב-'תודה על התמונות והסרטון :)'
תודה על התמונות והסרטון :)
22/09/2017 | 21:05
20
לצפיה ב-'הבוקר כבר אין רכבת ישירה לכרמיאל'
הבוקר כבר אין רכבת ישירה לכרמיאל
24/09/2017 | 08:43
8
בניגוד ללוח הזמנים שפורסם, הנוסעים מת"א לכרמיאל נדרשים להחליף רכבת במוצקין. נכון לפחות לרכבת "הישירה" של 0753.
לצפיה ב-'מישהו יודע היכן עומד פרויקט הרכבת הקלה לנצרת?'
מישהו יודע היכן עומד פרויקט הרכבת הקלה לנצרת?
22/09/2017 | 15:21
1
104
כל הזמן מדברים על זה אבל לא ברור אם זה באמת יהיה
לצפיה ב-'הפרויקט נמצא בשלב של בחינת אופן מימונו ושילוב המגזר הפרטי בו'
הפרויקט נמצא בשלב של בחינת אופן מימונו ושילוב המגזר הפרטי בו
22/09/2017 | 15:36
63
לצפיה ב-'תחבורה ציבורית מקריית שמונה לתל אביב'
תחבורה ציבורית מקריית שמונה לתל אביב
22/09/2017 | 08:45
2
167
שלום לכולם, יש למישהו מושג איך אפשר להגיע מאיזור קריית שמונה לתל אביב היום???
לצפיה ב-'אין אולי יש מוניות שרות '
אין אולי יש מוניות שרות
22/09/2017 | 11:06
49
לצפיה ב-'אין. בזכות הכפייה הדתית בחסות ממשלת ישראל.'
אין. בזכות הכפייה הדתית בחסות ממשלת ישראל.
22/09/2017 | 12:39
51

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ