לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243322,433 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 8/12-14/12 '
שרשור הכוונה ומודיעין 8/12-14/12
08/12/2019 | 11:42
3
8
לצפיה ב-'רכבת מתחנת ההגנה לבאר שבע מרכז'
רכבת מתחנת ההגנה לבאר שבע מרכז
08/12/2019 | 06:49
2
68
שלום, אני רוצה לקחת את הרכבת בשעה 05:10 בתאריך ה-10.12 ולשוב באותו היום ברכבת לתל אביב באזור השעה 22:00.
האם עקב העבודות הקו אינו רציף ואאלץ לקחת שאטל? אני לא מצליח להבין מאתר הרכבת.
לצפיה ב-'ברכבת של 5.10 מהגנה אין החלפות'
ברכבת של 5.10 מהגנה אין החלפות
08/12/2019 | 15:51
58
נראה שעבודת המסילה מצפון לתחנת הגנה.
בכל מקרה יש שני קוי רכבת מבאר שבע לתל אביב (מזרחי ומערבי). למיטב ידיעתי רק על אחד מהם עובדים.
לצפיה ב-'בבוקר ללא החלפה'
בבוקר ללא החלפה
08/12/2019 | 16:36
50
בערב צריך לרדת בלוד ולקחת שאטל או לקחת רכבת ארוכה יותר (2226 מבש צפון) ולהגיע להגנה בלי החלפה.
לצפיה ב-'הרכבת החשמלית סימנס החדשה של רכבת ישראל בנסיעת מבחן ראשונה'
הרכבת החשמלית סימנס החדשה של רכבת ישראל בנסיעת מבחן ראשונה
08/12/2019 | 15:50
2
142
https://www.facebook.com/373566349461843/videos/2751718991552534/

הודעת דוברות "רכבת ישראל"
סרטונים ותמונות (גם בתגובות לפוסט) באדיבות "רכבת ישראל"

"צפו: היסטוריה על הפסים - הרכבת החשמלית החדשה של רכבת ישראל בנסיעת מבחן ראשונה
בתוך כך ממשיכה רכבת ישראל בהאצת פרויקט החישמול במטרה לאפשר הכנסת הרכבות החשמליות החדשות לשירות באופן מיטבי

לצד ההתקדמות המשמעותית בהאצת פרויקט החישמול אל תחנות ת"א השלום וסבידור, וכן אל התוואי הצפוני מתחנות אלה, נרשמה בימים האחרונים היסטוריה נוספת בפרויקט, עם ביצועה של נסיעת מבחן ראשונה של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל, במפעל סימנס שבקרפלד (Krefeld), גרמניה.

הקרונועים החשמליים (קרונות בהנעה עצמית ללא קטר) החדשים אשר יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, ויוסיפו 1,700 מקומות ישיבה. כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר.

הקרונועים החדשים יפעלו בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הנוספים שיעברו הסבה לחשמל בעתיד הקרוב. הם יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחישמול על ידי רכבת ישראל.

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת.

בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

הקרונועים החשמליים הראשונים צפויים להגיע לישראל בסוף שנת 2020, ולאחר מספר חודשים של בדיקות וניסויים, צפויים להיכנס לשירות במהלך שנת 2021."
לצפיה ב-'ברכות, קרונועים עדיפים מקטר. '
ברכות, קרונועים עדיפים מקטר.
08/12/2019 | 16:57
147
אמנם נסעתי על רכבות עם קטרים חשמליים בשוויץ, אבל באנגליה רוב הרכבות בקווים הפרבריים הם קרונועים חשמליים, דבר שמאפשר לנוסעים לנצל את כל אורך הרכבת.
לצפיה ב-'בראיון עם מנכ"לי סימנס בישראל דובר על מרץ 21 לקרונות ראשונים'
בראיון עם מנכ"לי סימנס בישראל דובר על מרץ 21 לקרונות ראשונים
09/12/2019 | 20:28
46
 
ולמי שהכליל על קצב החשמול של החברות האירופאיות:"
"הגשנו הצעה לסייע. בזמן שעשו 60 ק"מ חשמל תל אביב—ירושלים, עשינו בדנמרק 280 ק"מ. המנכ"לית שלנו סיפרה את זה ליו"ר הרכבת, והלסת שלו נפלה. ככל שיצטרכו, נבוא".
לצפיה ב-'אתמול התאכזבתי מקוי השבת.'
אתמול התאכזבתי מקוי השבת.
08/12/2019 | 12:42
9
224
בשבוע שעבר השתמשתי בקו 709 שיוצא מגלילות לתל אביב.
בדקתי ב"אוטובוס קרוב" ואכן האוטובוס הגיע בתוך 5 דקות ממה שתוכנן.
אתמול הגעתי לתחנה (1410 בערך) כ5 דקות לפני הזמן המתוכנן והמתנתי... והמתנתי... והמתנתי, מכיוון וגם לא ראיתי אוטובוסים בכיוון ההפוך החלטתי לוותר והתחלתי לחזור הביתה, כשהייתי במרחק 300 מטר מהתחנה ראיתי את השרות מגיע. כלומר לפחות חצי שעה מאוחר ממה שהאפפ המליצה.
לצפיה ב-'הבעיה בתדירות נמוכה שכל אי דיוק מתרגם להמתנה '
הבעיה בתדירות נמוכה שכל אי דיוק מתרגם להמתנה
08/12/2019 | 17:16
8
143
על פניו נשמע שהאפליקציה לא עידכנה זמני אמת אלא זמני לו"ז, בעיה שמדווחת פעמים רבות בפורום וכנראה שצריך לחזור לחושים מימים עברו - לחשוד בתחנה ריקה או לשאול נוסעים אחרים אם ישנם.
 
לפני עידן האפליקציות הייתי תלוי בקווים עם תדירות חצי שעתית ואלמנט מסויים של חוסר דיוק ביציאה והדרך היחידה להיות בטוח ב 100% היתה להיות בתחנה לפחות 10 דקות לפני זמן ההגעה המשוער (לא היו זמנים מדוייקים לתחנות הביניים, בארץ היה זמן יציאה בלבד, בספרד סימנו 2 תחנות ביניים עיקריות שלא היו התחנות שנסעתי מהן). כשיוצאים לקו עם תדירות כזו צריך להביא בחשבון שיתכן שתפספס אותו, בייחוד אם אין תחנות וויסות והקו דוהר לו בתנועה של שישי - שבת. לצערי צריך להביא בחשבון את הסיכוי שתמתין את מלוא הזמן לאוטובוס הבא ולהיות מוכן לכך.
 
הפתרון לבעיה אינו בוויתור אלא בהמתנה ארוכה. אם וויתרת המערכת לא יודעת שהיה שם נוסע ויחשבו שהתדירות מתאימה לדרישה. אם תמתין ותעלה (אם יהיה מקום לעלות) המערכת תדע שיש נוסעים ואם צריך לשקול תיגבור.
לצפיה ב-'איך המערכת "תדע"? אין רישום של נוסעים, לפחות לא בכזה פירוט'
איך המערכת "תדע"? אין רישום של נוסעים, לפחות לא בכזה פירוט
08/12/2019 | 17:25
7
45
לצפיה ב-'כבר תיגברו תדירויות ואוטובוסים בגלל עומס.'
כבר תיגברו תדירויות ואוטובוסים בגלל עומס.
08/12/2019 | 18:01
6
105
בנוסף יש איסור על "הסעות" להסיע אפילו נוסע אחד בעמידה כך שאם יש צפיפות אי אפשר פשוט להעמיס נוסעים במעבר כמו במערכת הסדירה.
לצפיה ב-'ידוע; אבל עומס הוא דבר כללי, לא פרטני ברמה הזאת'
ידוע; אבל עומס הוא דבר כללי, לא פרטני ברמה הזאת
08/12/2019 | 18:13
5
87
ומהדיווחים שקראתי ומהתמונות שראיתי הסיעו נוסעים בעמידה (לפחות באוטובוסים).
לצפיה ב-'במיניבוס של 19 נוסע אחד הוא 5.25%'
במיניבוס של 19 נוסע אחד הוא 5.25%
09/12/2019 | 00:46
4
76
התרומה של נוסע מיניבוס אחד לתפוסה כפולה מזו של נוסע אוטובוס. כדי להגיע לעבור חצי תפוסה צריך 10 נוסעים בלבד. גם ללא תיעוד מדוייק ההשפעה של נוסע יחיד מוכפלת.
 
רק קו אחד (710 קריית אונו) הוסב לאוטובוס.
 
 
לצפיה ב-'ושוב – אז? איך זה סותר את דבריי? הנהג מדווח על כל נוסע?'
ושוב – אז? איך זה סותר את דבריי? הנהג מדווח על כל נוסע?
09/12/2019 | 01:24
2
53
כל נוסע ונוסע נספר או רק העומס הכללי? (אני הבנתי שזו האפשרות השנייה, אבל תקנו אותי אם אני טועה).
 
אתה טענת "אם תמתין ותעלה (אם יהיה מקום לעלות) המערכת תדע שיש נוסעים ואם צריך לשקול תגבור" ואני טוענת שאם אין רישום מדוקדק (כמו שיש כשמשתמשים ברב-קו) המערכת ממש לא תדע על איזשהו "עומס" או "חוסר ביקוש" ע"ס נוסע אחד ויחיד שעלה או לא עלה בתחנה כלשהי.
 
"הפתרון לבעיה אינו בוויתור אלא בהמתנה ארוכה" – לא, הפתרון לבעיה הוא דיווח לאחראים בלי להעניש את עצמך.
לצפיה ב-'הנהגים דיווחו על עומסים מהיום הראשון'
הנהגים דיווחו על עומסים מהיום הראשון
09/12/2019 | 02:16
1
80
" משהתברר לאנשי התפעול של המערך מה גודל הביקוש, תיגברה עיריית תל אביב את השירות והוסיפה עוד מיניבוס לכל אחד מששת הקווים הנוסעים ברשת – שלושה במקום שניים. "
 
 
עובדה שהנהגים בקשר עם העירייה מיומה הראשון של המערכת ומדווחים על הנסועה.
 
גם נתון 10,000 הנוסעים שמיטל להבי מתהדרת בו לא מגיע משום מקום גם אם הוא ממוצע דיווחים על מצב הנסועה ולא ספירה פרטנית.
לצפיה ב-'בקיצור, רק חיזקת את דבריי, תודה. למה להתווכח סתם, למה.'
בקיצור, רק חיזקת את דבריי, תודה. למה להתווכח סתם, למה.
09/12/2019 | 14:01
20
לצפיה ב-'בשבת שעברה נסעתי ב709 שהיה אוטובוס,'
בשבת שעברה נסעתי ב709 שהיה אוטובוס,
09/12/2019 | 15:31
53
(זה היה ב13:10) רק כשהגענו לדיזינגוף הוא החל להתמלא, ירדתי בכיכר ולהערכתי הוא היה מלא כדי חצי .
השבת , כשפיספסתי, ראיתי מרחוק שזהו מיניבוס
לצפיה ב-'חדש ערך צבור בכלללל הארץ'
חדש ערך צבור בכלללל הארץ
09/12/2019 | 12:40
1
144
החל מ1/1/20 ערך צבור יכובד בכל הארץ גם באיזור בנימין / יו"ש / גוש עציון
כך ע"פ ציוץ של רב קו אונליין
https://twitter.com/ravkavonline/status/1203963666392944641?s=20
לצפיה ב-'איך זה יעבוד?'
איך זה יעבוד?
09/12/2019 | 13:53
94
אם יש לי הנחה רגילה (80%) איך אני מממש את ההנחה של 50% באיזורים אלו?
הרי בכל יהודה ושומרון המחירים הם 50% הנחה לכלל האזרחים כולל לרב קו עם פרופיל רגיל (לכן עד היום לא עבד שם ערך צבור)
 
לצפיה ב-'חדשות מנת"ע'
חדשות מנת"ע
09/12/2019 | 13:04
87
הסתיימה הוצאת אחת המכונות מתחנת בן גוריון.
כך לפחות, לפי סרטון שפורסם בפייסבוק שלה.

לצפיה ב-'מי יוכל להסביר לי מה הדבר הזה?'
מי יוכל להסביר לי מה הדבר הזה?
08/12/2019 | 22:47
201
צילמתי את ההתקן הזה בין פסי הרכבת התחתית בלונדון. מי יוכל לתת לזה שם ולהסביר מה תפקידו?
לצפיה ב-'בעיה מרגיזה עם הרב קו בתשלום חופשי יומי '
בעיה מרגיזה עם הרב קו בתשלום חופשי יומי
06/12/2019 | 12:49
12
206
לאחרונה שמתי לב באוטובוסים של אגד במרכז הארץ שכאשר אני עושה חופשי יומי ומעביר אותו אצל הנהג אם יש לי ערך צבור  ברב קו אוטומטית הנסיעה יורדת לי מהערך צבור ולא מהחופשי יומי, ואז צריך לשבור את הראש עם הנהג שיבטל את הנסיעה  וב 50% מהמקרים הוא לא מצליח אז התרגלתי לפני שאני מעביר את הכרטיס לומר לנהג אבל גם כאן זה לא ממש עוזר כי כאשר הנהג מכניס את הכרטיס ויורד לי מיד מערך צבור ואז תגובת הנהג היא: או לא עשיתה חופשי יומי או לך ותחליף כרטיס יש בו בעיה.
יש לציין שהלכתי לבדוק את הכרטיס שלי והוא אכן תקין...
האם גם לכם זה קורה? 
לצפיה ב-'באיזה קווים? איזה חופשי יומי?'
באיזה קווים? איזה חופשי יומי?
06/12/2019 | 18:47
2
100
ובאיזה איזור?
לצפיה ב-'אזור המרכז חופשי יומי רגיל '
אזור המרכז חופשי יומי רגיל
06/12/2019 | 19:44
1
54
לצפיה ב-'מה זה אזור המרכז?'
מה זה אזור המרכז?
08/12/2019 | 08:59
58
הרצליה לדוגמא לא נכלל בחופשי חודשי הרגיל
תסביר איזה ערים אתה מתכוון
לצפיה ב-'הפתרון שלי'
הפתרון שלי
07/12/2019 | 10:56
6
152
שני רבקוים.
אחד(אנונימי)  לערך צבור, ואחד(שמי) לחוזים תקופתיים בלבד.
אבל  אין לי הנחות מיוחדות.
אולי זכאים יכולים לעשות במקביל רב קו אחד באגד ואחד ברכבת, אינני יודעת.
 

לצפיה ב-'הוצאת לי את המילים מהפה זה בדיוק מה שעשיתי '
הוצאת לי את המילים מהפה זה בדיוק מה שעשיתי
07/12/2019 | 12:42
4
103
אבל השאלה היא למה זה צריך להיות ככה?
למה זה לא יכול לעבוד כמו שצריך אנחנו עוד מעט ב 2020
לצפיה ב-'בקרוב אפליקציה תפתור בעיה זאת'
בקרוב אפליקציה תפתור בעיה זאת
07/12/2019 | 15:20
3
100
רכישת  החוזים התקופתיים תיעשה  בדיעבד ולא מראש.
אבל כנראה שהאפליקציה  תיצור  בעיות אחרות (צפויות יותר או פחות).
לצפיה ב-'אצל מ.התחוברה "בקרוב" זה מאוד גמיש,המכרז הזה מאוד מורכב'
אצל מ.התחוברה "בקרוב" זה מאוד גמיש,המכרז הזה מאוד מורכב
07/12/2019 | 16:51
2
132
 
ומציב המון דרישות למפעילים ולמפתחים. מסמכי המכרז עדיין זמינים: 
 
לצפיה ב-'להבנתי לאפליקציה מערכת תעריפים נפרדת'
להבנתי לאפליקציה מערכת תעריפים נפרדת
07/12/2019 | 18:19
1
88
נראה שבמקום שהאפליקציה תעבוד מול הרב קו מתכוונים להפוך אותה למערכת תעריפים שלישית במקביל לתעריפי הנסיעה הבודדת ותעריפי אזורי הרפורמה.
 
נראה שהיא תהיה יותר מבלבלת ויותר פתוחה לבעיות וטענות בגלל אלמנט החיוב בדיעבד.
לצפיה ב-'אכן מערכת שלישית'
אכן מערכת שלישית
08/12/2019 | 12:33
58
דוין בשרשור שכבר עבר לדף הבה http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/18452411...
לצפיה ב-'גם לי יש שניים, אחרי שהיו לי כל מיני בלגנים... אבל אצלי להפך'
גם לי יש שניים, אחרי שהיו לי כל מיני בלגנים... אבל אצלי להפך
08/12/2019 | 17:20
46
ברב-קו המזוהה אני שומרת את הערך הצבור (פרופיל כללי רגיל) וחופשי-יומי אני מטעינה ברב-קו אנונימי, כדי שאם יאבד (וזה כבר קרה...) איבדתי רק חוזה יומי ותו לא.
לצפיה ב-'האם תוכל לחדד מתי זה "לאחרונה", כי לפני שבוע נסעתי עם'
האם תוכל לחדד מתי זה "לאחרונה", כי לפני שבוע נסעתי עם
08/12/2019 | 12:44
71
יומי יחד עם ערך צבור מספק לתעריף בודד במקביל, ותוּקף יומי (רק שזה היה 924 וטעון ברב-קו אונליין בבחירת מפעיל אפיקים)
 
יש לציין שאם הפרופיל הוא רגיל, אז תיקוף פעם נוספת מחייב ערך צבור לנוסע נוסף כאשר החופשי עבור בעל הכרטיס כבר היה תוקף בתיקוף הראשון - בעיה עבור מי שחושב שבכרטיס לא תוקף (או אם הנורית במכשיר לא פועלת), אפשר להצטייד באפליקציה ולבדוק את הפעולות בכרטיס
לצפיה ב-'קרה לי שבוע שעבר בנסיעת מעבר פשוטה'
קרה לי שבוע שעבר בנסיעת מעבר פשוטה
08/12/2019 | 22:02
58

נהג מבוגר בקו אוטובוס בירושלים פשוט הוריד לי שוב 5.90 למרות שהייתי בנסיעת מעבר מהרכבת הקלה.
מדובר בנסיעה יומית, וכבר הרבה זמן לא נתקלתי בבעיה כזו.  

כשעליתי לאוטובוס וראיתי שהנהג לוחץ אישור לכל נוסע כמו פעם, חשדתי מיד שמשהו פה לא תקין ולכן הדגשתי לו שיש לי מעבר לפני שהנחתי את הכרטיס, אך ללא הועיל.
לצפיה ב-'מה עושים הצהובים על הפסים?'
מה עושים הצהובים על הפסים?
06/12/2019 | 06:56
3
313
לצפיה ב-'https://en.wikipedia.org/wiki/Balise'
https://en.wikipedia.org/wiki/Balise
06/12/2019 | 16:10
2
161
לצפיה ב-'תודה! אז אני מבינה שזו בעצם משואה, נגיד כמו בשדה תעופה?'
תודה! אז אני מבינה שזו בעצם משואה, נגיד כמו בשדה תעופה?
08/12/2019 | 14:15
1
43
לצפיה ב-'פחות או יותר.'
פחות או יותר.
08/12/2019 | 15:06
95
זהו בעצם משדר פסיבי שמעביר מידע (בדכ״ל קבוע) לרכבת (כשהיא עוברת מעליו היא מחוללת זרם בתוכו שמשדר את המידע) כדי לספק לרכבת נקודת ציון היכן היא נמצאת ולאיזה כיוון היא נוסעת (בגלל זה הם בדכ״ל מותקנים בזוגות).
 
מדובר ברכיב של מערכת האיתות ETCS שתחליף את מערכת האינדונזי (PZB) הקיימת. גם למערכת האינדוזי יש משדרים אם כי מסוג שונה ובעלי צורה שונה (מלבן מאורך שמותקן לאורך המסילה בצידה).
לצפיה ב-'קו חדש 267 של חברת דן החל מ1.1.2020'
קו חדש 267 של חברת דן החל מ1.1.2020
08/12/2019 | 01:59
1
195
<font>מסלול הקו:
מסוף רמת עמידר,אצ"ל,בן אליעזר,משה דיין,הרא"ה,עוזיאל,שדרות ירושלים,בן גוריון,הרא"ה,הרצל,ז'בוטינסקי,ביאליק,מנחם בגין,תל אביב יפו-חנה וסע מתחם ארלוזורוב וסיום במסוף 2000 .</font>






 
לצפיה ב-'בנוסף לכך קווים 23 ו 58 משנים מסלולם.'
בנוסף לכך קווים 23 ו 58 משנים מסלולם.
08/12/2019 | 14:47
123
קו 23 יתקצר לגבעתיים עקב כך שקו 267 יעשה את מסלולו בר״ג.
קו 58 מסלולו ישתנה בתוך גבעתיים. יסע ברחוב הכנסת ורחובות ריינס/גולומב.

לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 1/12-7/12 '
שרשור הכוונה ומודיעין 1/12-7/12
01/12/2019 | 00:08
3
25
לצפיה ב-'קו 9 לכיוון הטייסים - ראיתי כזה שכתוב עליו נווה חן - האם זאת'
קו 9 לכיוון הטייסים - ראיתי כזה שכתוב עליו נווה חן - האם זאת
04/12/2019 | 20:12
2
151
חלופה או אותו מסלול?‎ (קו 9 של דן) סתם סקרנית
 
חוץ מזה מצרפת תמונה עדכנית של 551 מטרופולין בפ"ת כי היה כאן דיון בשאלה האם הוא רכב בינעירוני
לצפיה ב-'לקו 9 דן אין חלופות. רדינג-טייסים'
לקו 9 דן אין חלופות. רדינג-טייסים
04/12/2019 | 20:24
1
124
פשוט עוד מקרה של שילוט יעד סגנון נסיעה טובה שבת שלום, כאשר לתחנה יש כמה שמות ובכריזה של דן לא תמיד משתמשים רק בפינת הרחובות
לצפיה ב-' אז זה גם ל"נווה חן" (לא הכרתי את השם הזה)'
אז זה גם ל"נווה חן" (לא הכרתי את השם הזה)
04/12/2019 | 20:38
120
מצרפת עוד תמונה אחת של אותו 551 רכב בינעירוני
לצפיה ב-' תביעה נגד נשר, מוניות השירות ירושלים - נתב"ג '
תביעה נגד נשר, מוניות השירות ירושלים - נתב"ג
05/12/2019 | 12:51
15
275
http://mynetjerusalem.co.il/mobile/חדשות/תביעת-ענק-נגד-מוניות-נשר-לא-מפעילה-מוקד-טלפוני-לא-עומדת-בתדירות-הנסיעות-לנתב-ג-420867/19

לפי הנאמר נשר אינה עומדת לא בתנאי הרישיון ולא בפרסומיה שלה.

נשר היא מונופול ברמת המחיר שלה בשעות מוקדמות ומאוחרות וכן בשבתות וחגים. המוניות כוללות אזור גדול למזוודות וציוד והן מציעות איסוף מבתי הלקוחות דרך סיבוב איסוף בירושלים ומשם הישר לנתב"ג. לפני קו 485 וקו הרכבת נתב"ג ירושלים שנפתחו בשנים האחרונות נשר היתה הקישור הכמעט תח"צי היחיד בין ירושלים ונתב"ג וככזו נסעתי בה פעמים רבות במהלך השנים. לפני כמה חודשים התפרסמה כתבה על תיירת שהזמינה מונית נשר לנתב"ג ממקום שהותה באזור מחנה יהודה ונתקעה ללא מענה טלפוני וללא מונית. לפי התביעה מדובר בבעיה שיטתית.


לצפיה ב-'יו אני כל כך שמח שהם אוכלים חרא עכשיו עם פתיחת קו הרכבת'
יו אני כל כך שמח שהם אוכלים חרא עכשיו עם פתיחת קו הרכבת
06/12/2019 | 00:21
4
208
הלוואי והחברה הזו תפשוט רגל.
שרות תת רמה עם נהגים ערסים תת רמה שחושבים שהנוסעים עובדים אצלם וחייבים להם משהו.
 
אה ו... היי. שנים שלא ביקרתי. סתם קפצתי לביקור, לראות אם אתם עוד פה. 
לצפיה ב-'ברוך השב, כבוד הרב!'
ברוך השב, כבוד הרב!
06/12/2019 | 18:45
1
45
לצפיה ב-'שלום כבודו!'
שלום כבודו!
07/12/2019 | 20:17
69
שלח לי עדכון לגבי מסעות ההרס האחרונים שלך, מזמן לא התעדכנתי...
לצפיה ב-'כן כן, אנו עוד פה. ברוך השב '
כן כן, אנו עוד פה. ברוך השב
08/12/2019 | 12:23
17
לצפיה ב-'ברוך השב'
ברוך השב
08/12/2019 | 17:17
7
לצפיה ב-'אכן שירות גרוע, מנתב"ג עוד יחסית נוח אם יש נוסעים'
אכן שירות גרוע, מנתב"ג עוד יחסית נוח אם יש נוסעים
06/12/2019 | 08:54
156
כמתקשרים אליהם לאיסוף הם לא עונים, פעם נסעתי באוטובוס וחיכיתי 5 שעות בנמל כי מוניות נשר לא ענו לי. גם לעוד נוסעים זה קרה.
הפעלת 485 והרכבת לא שיפרו את השירות.
לצפיה ב-'ללא ספק שירות גרוע, חבל שמשרד התחבורה לא מתערב מיוזמתו'
ללא ספק שירות גרוע, חבל שמשרד התחבורה לא מתערב מיוזמתו
06/12/2019 | 17:58
113
אני מבין שהם אמורים לצאת מנתב״ג לאחר זמן מסוים גם אם המונית לא מלאה, אבל אני לא חושב שאוכפים את זה. המצב כרגע הוא שלמי שנוחת בסופ״ש אין אפשרות לקחת שירות מיניבוס לירושלים שיוצא בשעות ידועות ובמחירים סבירים. כנ״ל כמובן גם כשמדובר בנסיעה מירושלים לנתב״ג.
לצפיה ב-'הפתרון היחיד הוא רכבת בשבת.'
הפתרון היחיד הוא רכבת בשבת.
07/12/2019 | 21:40
5
26
לצפיה ב-'אם הרכבת תפסיק לשמור בוקר וערב חול'
אם הרכבת תפסיק לשמור בוקר וערב חול
08/12/2019 | 10:58
4
69
אני רוצה לדעת איזו מסורת יהודית "מחלל" מי שנוחת אחרי 21:00 או מי שממריא לפני 8:00 ביום חול.
לצפיה ב-'אתה מתכוון לירושלים? כי קו נהרייה–נתב"ג פועל 24 (בעיקרון...)'
אתה מתכוון לירושלים? כי קו נהרייה–נתב"ג פועל 24 (בעיקרון...)
08/12/2019 | 17:33
1
31
(מעשית הוא מושבת הרבה בלילות ובימי שישי בגלל עבודות החשמול וכיו"ב).
לצפיה ב-'השירשור עוסק במוניות נשר לירושלים.'
השירשור עוסק במוניות נשר לירושלים.
08/12/2019 | 18:03
11
לצפיה ב-'יש לו קו 485, וכידוע לך יש עוד עבודות על הרכבת'
יש לו קו 485, וכידוע לך יש עוד עבודות על הרכבת
09/12/2019 | 22:00
1
8
בהחלט בזמני עבודות, או בשעות שפל אפשר לנסוע באוטובוס, גם הוא לא בד"כ לא מלא.
לצפיה ב-'לצערי קו שמכפיל זמני המתנה ונסיעה.'
לצערי קו שמכפיל זמני המתנה ונסיעה.
10/12/2019 | 02:31
2
התדירות שעתית והנסיעה אורכת כשעה. אם הרכבת היתה פועלת באותן השעות אז נוסע שנוחת ב22:00 היה יכול להיות בעיר ב 23:00 במקום טיפה לפני חצות כפי שקרה לי עם קו 485. במזל הצלחתי לעלות על הרק"ל האחרון מהתחנה המרכזית (תיכננתי לפי גוגל והערכתי שאצטרך לעלות על קו 31 האחרון טיפה אחרי חצות).
 
כל האפקט המדהים של הרכבת שנתב"ג נמצא רק 24 דקות מירושלים נמחק לחלוטין עם האוטובוס.
 
באשר לעבודות תחזוקה: ברשת הבריטית כל כמה חודשים "מגרילים" דווקא את התחנה שלך או קטע מהקו שלך לעבודות תחזוקה בסופ"ש. אני רגיל לכך שצריך להתעדכן (נוסעים תדירים רואים את השילוט בתחנות מראש, נוסעים פחות תדירים יכולים להתעדכן באתרי המפעילות השונות). זו אחת הסיבות שמבחינתי חיבור עתידי ממלחה ל A1 צריך להוביל לביצוע אחת מחלופות ה G כדי שיהיה חיבור רכבתי מהיר ואמין בין ירושלים לתל אביב גם בעת עבודות תשתית על A1.
לצפיה ב-'ההידרדרות מצערת. היה לרעיון פוטנציאל שיתופי.'
ההידרדרות מצערת. היה לרעיון פוטנציאל שיתופי.
08/12/2019 | 17:56
41
אני זוכר חברה אמינה בשנות השמונים והתשעים מהסוג שמשפחה עם ילדים יכולה לצאת לקראת ההסעה ב5 בבוקר ולהמריא ב 8 או 9. כשהתחלתי לנסוע איתם עדיין היו להם מרצדסים ארוכים, אני חושב שרק באמצע שנות ה 90 הם החליפו לטרנזיטים.הפעם האחרונה שנסעתי איתם היתה מנתב"ג ב2006 בערך והנהג עקף בשוליים בשער הגיא וביצע איזה מעקף חוקי למחצה דרך מוצא.
 
רעיון איסוף הנוסעים קדם בעשרות שנים לרעיון הנסיעה השיתופית המודרני וחבל שברבע המאה האחרונה אף תחנת מוניות ישראלית קיימת לא השתדרגה למערכת רבת נוסעים על פי דרישה (באבל שומרת שישי ושבת ולכן אי אפשר להשוות אותה למוניות) . על פניו הנכונות הישראלית לחלוק מונית, היכולת להגיע מדלת לדלת, המחיר הנמוך פר נוסע והתקדמות הטכנולוגיה היו צריכים להגיע מזמן למציאות של מוניות שירות על פי דרישה במחיר קרוב למחירי התח"צ.
 
רכבות ואוטובוסים (בשעות הפעילות) הם פתרון מצויין ליחידים וזוגות, אך כשמדובר בקבוצה גדולה עם כבודה יש נישה למוניות מדלת לדלת. לפני כמה שנים קרובים מאנגליה שבאו לבקר בתל אביב שאלו אותי "Is the Sherut still working" ("האם ה-שירות עדיין קיים") בחשש מסויים שאולי האמצעי הזה עבר מהעולם (אם נזכרים במוניות השירות הישנות בת"א עם הדלת שנפתחה במוט ממושב הנהג מבינים למה) והם שמחו מאד לשמוע שאפשר עדיין להגיע מנתב"ג למלון בת"א עם הילדים וכל המזוודות בפחות מעלות המונית לגאטוויק. כמובן שהסברתי להם שיש רכבת לאיילון, אבל אמצעי שצריך לקחת ממנו אוטובוס משלים למלונות לא קסם להם ובגלל שהם שהו במלון ליד גן קלור הייתי צריך גם להזהיר אותם מאזור התחנה המרכזית.
 
 
לצפיה ב-'הם גם התחמקו מלתת את המחיר המוזל'
הם גם התחמקו מלתת את המחיר המוזל
08/12/2019 | 23:13
25
בהתאם לחוק ולתנאי הרשיון שלהם.
 
פעם הסדרן אף הוריד אותנו מרכב כמעט מלא לאחר שאמרנו שאנחנו יורדים בכניסה לעיר (והמחיר זול יותר), וטענתו היתה שזה לא משתלם לנהג...  
 
מצטער שלא תבעתי אותם, אך עדיין לא מאוחר.
 
לצפיה ב-'מתברר שרכבת ישראל השביתה את ה-WiFi בקרונות ובתחנות'
מתברר שרכבת ישראל השביתה את ה-WiFi בקרונות ובתחנות
03/12/2019 | 12:05
47
319
ב"תוכנית חיסכון" נרעשו מאוד, אבל זו באמת לא מציאה גדולה... גם ככה לא השתמשתי בו כי הוא בקושי...
המשך>>
ב"תוכנית חיסכון" נרעשו מאוד, אבל זו באמת לא מציאה גדולה... גם ככה לא השתמשתי בו כי הוא בקושי עבד. ברכבת צודקים שכיום חבילות הגלישה הסלולריות גדולות וזולות, ונראה לי סביר שלא ישקיעו בזה, שיתמקדו במה שחשוב (ועם הגלישה נסתדר).
לצפיה ב-'קו אוטובוס חדש, קו 520, מבית שמש לבתי החולים בירושלים'
קו אוטובוס חדש, קו 520, מבית שמש לבתי החולים בירושלים
05/12/2019 | 15:44
2
175
לצפיה ב-'כבר חודשיים אני מחכה וגוגל עוד לא מעודכן'
כבר חודשיים אני מחכה וגוגל עוד לא מעודכן
05/12/2019 | 19:01
1
114
הידיעה הזאת פורסמה לפני כחודשיים ומאז אני בודק בתכון נסיעה בגוגל אך עדיין אין שום עדכון על תחילת הפעלת הקו.
 
לצפיה ב-'גם בתגובות לפוסט שהעירייה פרסמה נשאלה השאלה הזאת'
גם בתגובות לפוסט שהעירייה פרסמה נשאלה השאלה הזאת
05/12/2019 | 22:07
97
ואין תשובה מהעירייה
לצפיה ב-'דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו'
דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
02/12/2019 | 16:04
60
475
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202654

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא... המשך>>
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8...

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.


לצפיה ב-'מערכת גלאי עשן'
מערכת גלאי עשן
05/12/2019 | 00:16
2
181
בקיץ נסעתי לחיפה ובמהלך הנסיעה ברכבת מישהו עישן בשרותים של הרכבת. בעקבות כך הופעלה מערכת גלאי עשן. אי אפשר היה לנשום ברכבת.
רציתי להבין שני דברים:
1. איך המערכת הזאת משפיעה על הרכבת?
2. מה הנהלים לגבי טיפול באדם כזה?

לצפיה ב-'2. מוות בסקילה. '
2. מוות בסקילה.
05/12/2019 | 01:40
59
לצפיה ב-'כנראה שהיא מכבה את החשמל לקרון (כולל מיזוג)'
כנראה שהיא מכבה את החשמל לקרון (כולל מיזוג)
05/12/2019 | 15:03
50
לצפיה ב-'אסון בירושלים - בת 19 נהרגה בין קרונות רכבת הקלה'
אסון בירושלים - בת 19 נהרגה בין קרונות רכבת הקלה
04/12/2019 | 02:15
12
156
אסון בירושלים - בת 19 נהרגה בין קרונות רכבת הקלה

http://mynetjerusalem.co.il/%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%...
לצפיה ב-'אסון בירושלים.'
אסון בירושלים.
04/12/2019 | 02:24
4
150
זה האסון הכי חמור מאז תחיתת ההרצה של הרכבת הקלה ב 2011.  הבת 19 נהרגה ב חצות, ו 3 חברות שלו הותקפו בהלם וקיבלו טיפול רפואי.  בד"א
 
עדכונים.   
לצפיה ב-'לא מובן, היא היתה על הרכבת או בתור הולכת רגל מחוץ לרכבת?'
לא מובן, היא היתה על הרכבת או בתור הולכת רגל מחוץ לרכבת?
04/12/2019 | 07:33
3
66
לצפיה ב-'איך נפלה'
איך נפלה
04/12/2019 | 08:23
2
218
יש מצלמות וידיאו אבל לא שחררו את הסרט.
הנראה נפלה כאשר הרכבת התחילו לזוז, בפתח בין הקרונות.  או היתה שיכורה, או שיחקה אם החברות שלה ונדחפה בטעות.
אין דיווח על חשש לפלילים נכון לעכשיו.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
04/12/2019 | 09:27
49
לצפיה ב-'חטפה התקף אפילפטי ואיבדה שיווי משקל'
חטפה התקף אפילפטי ואיבדה שיווי משקל
05/12/2019 | 00:05
47
לצפיה ב-'תמר פנינגשטיין בת ה-19 לקתה בהתקף אפילפטי ונדרסה ע"י הרכבת'
תמר פנינגשטיין בת ה-19 לקתה בהתקף אפילפטי ונדרסה ע"י הרכבת
04/12/2019 | 10:59
190
לצפיה ב-'אולי צריך מחסום באזור הרציף בין המערכים'
אולי צריך מחסום באזור הרציף בין המערכים
04/12/2019 | 12:06
5
162
אם אין לנהג איך לדעת שנוסעים נפלו שם וממילא צריך לסמן שאין סיבה להמתין ברציף באזור הזה, דבר שלא הכי ברור למי שבא ממחוץ לירושלים ורגיל לרכבות רצופות במקום רק"ל עם אזור מת באמצע.
לצפיה ב-'לסמן זו בעיה כי הרכבת לא תמיד עוצרת לפי מקום רציף'
לסמן זו בעיה כי הרכבת לא תמיד עוצרת לפי מקום רציף
04/12/2019 | 13:00
1
137
כך שהאזור המת לעתים האזור עם הדלת איך שבא לרכבת לעצור
ענין של הדרכת נהגים להפעיל את הבלם בשניה ובמקום הנכון כדי לעצור במקום הנכון
גם ר"י סובלת מזה: אתה מעולם לא יודע איפה תהיה הדלת: לפניך, או שתצטרך לרוץ ברציף חצי אורך קרון (וארבע סוגי קרונות שונים רק מסבכים כי בכולם מיקום הדלת שונה)
לצפיה ב-'לא "לעולם לא"; כבר למדתי היכן לעמוד לפי סוג הרכבת '
לא "לעולם לא"; כבר למדתי היכן לעמוד לפי סוג הרכבת
04/12/2019 | 14:23
147
בד"כ בסוג החביב עליי אני מגיעה לדיוק של מטר לכל היותר (אבל אני נוסעת קבוע מאותם רציפים).
לצפיה ב-'לא יעזור. הנערה נפלה כשהרכבת הייתה בתנועה'
לא יעזור. הנערה נפלה כשהרכבת הייתה בתנועה
04/12/2019 | 14:32
157
פרט לכך, די מטריד לראות איך כל האנשים עומדים על שפת הרציף של הרכבת הקלה עם כל מיני איברים ותיקים בולטים החוצה ומואילים לזוז רק ברגע האחרון וכשהנהג צופר כמו משוגע.
לצפיה ב-'לא צריך כלום, מקרה נדיר של חוסר מזל'
לא צריך כלום, מקרה נדיר של חוסר מזל
04/12/2019 | 15:06
1
59
לצפיה ב-'במדרחוב יפו אין הפרדה בין מדרכה לשטח של מסילות הרק״ל'
במדרחוב יפו אין הפרדה בין מדרכה לשטח של מסילות הרק״ל
04/12/2019 | 19:46
135
בשאר מקטעי הקו האדום הפרדה קיימת.
לצפיה ב-' נצב"א קנו את מגדל הדואר במאלאגה.'
נצב"א קנו את מגדל הדואר במאלאגה.
03/12/2019 | 12:56
168
http://www.surinenglish.com/local/201911/29/israel...

נצב"א היא אמנם חברת נדל"ן פרטית שהקשר בינה לתח"צ היסטורי בלבד, אבל יש "נכס צאן ברזל אגד" חדש - מגדל הדואר במאלאגה. Correos,  הדואר הספרדי, פינו את הבניין בן 13 הקומות כחלק מהסדר חובות לפני 9 שנים, הבניין עבר לבעלות החונטה של אנדלוסייה (ממשלת מדינת המחוז) והוגדר בתוכנית המתאר כבניין לשימוש ציבורי. מסיבה זו נצב"א היתה המשתתפת היחידה במכרז למכירת הבניין.

בהקשר תחצ"י הבניין נמצא בשכנות לתחנת הרכבת הפרברית התת קרקעית מאלאגה אלאמידה (קטע חד מסילתי שמכתיב תדירות נמוכה) וליד אתרי הבנייה של שתי תחנות מרכז העיר במטרו-רק"ל של מאלאגה, מערכת ששתי קוויה פועלים 5 שנים עד לתחנת הרכבת הראשית בלבד מבלי להכנס למרכז העיר.
לצפיה ב-'חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות'
חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות
25/11/2019 | 19:38
27
400
עובדות סוף סוף.
אחרי כל האלו שניסו לתקף ללא הצלחה, האלו שחשבו שהם תקפו, והנהגים ששמו שקיות נילון מדבקות ושאר אלתורים על המתקפת.
מקווה שכך כל האוטובוסים יפתחו את כל הדלתות בתחנות.
לצפיה ב-'באוטובוסים שנסעתי אתמול והבוקר עדיין לא עובד'
באוטובוסים שנסעתי אתמול והבוקר עדיין לא עובד
26/11/2019 | 10:16
3
368
 
תמונה מעכשיו (חסרים גם ברגים כנהוג באוטובוסים המוזנחים של אגד בקווים מסויימים)
לצפיה ב-'נסיון לתמונה ישרה'
נסיון לתמונה ישרה
26/11/2019 | 10:20
2
284
לצפיה ב-'תחזוקה לקויה מאוד, כרגיל אצל אגד'
תחזוקה לקויה מאוד, כרגיל אצל אגד
26/11/2019 | 10:31
58
לצפיה ב-'מקווה שיפעל בכולם, בנתיים רק בחלק'
מקווה שיפעל בכולם, בנתיים רק בחלק
26/11/2019 | 13:05
42
לצפיה ב-'רק תיקוף רב קו?'
רק תיקוף רב קו?
26/11/2019 | 10:20
9
160
או גם כרטיס אשראי?
מה משמעות הברקוד?
יש אפשרות לבחור כמות נוסעים?
לצפיה ב-'3: כן, השאר לא יודע'
3: כן, השאר לא יודע
26/11/2019 | 13:04
43
לצפיה ב-'מותאם גם לכרטיס אשראי ולניידים'
מותאם גם לכרטיס אשראי ולניידים
27/11/2019 | 10:24
7
109
כמובן שכרגע זה רק רב קו, אבל ביום שבו יפתחו את האופציות האלה החומרה לא תהווה חסם. זה נכון לכל הולידטורים החדשים בכל החברות.
בארץ עוד לא נתקלתי באנשים שיש להם כרטיס אשראי עם NFC אבל בחו"ל זה די נפוץ.
לצפיה ב-'באנגליה וספרד ה NFC בכל כרטיס תשלום'
באנגליה וספרד ה NFC בכל כרטיס תשלום
27/11/2019 | 19:14
2
84
זה לא מאפיין בונוס אלא מאפיין שחוסך לבנקים הרבה מאמץ וכסף בהפצת שטרות לכספומטים.
 
אם בעבר כצרכן  השימוש באשראי או דביט היה לסכומים גבוהים שלא מחזיקים בארנק הרי שכיום השימוש במזומן מצטמצם רק למקומות מפוקפקים כמו שווקים או למקומות שלא מקבלים אשראי מתחת ל ₪25-₪20 כי זה גורר עמלות. בשנים הראשונות של האשראי מגע אנשים די חשדו בזה, אבל היום התרגלו שזה הרבה יותר נוח.
 
 
לצפיה ב-'בישראל אשראי contactless / EMV ייכנס עד 2023'
בישראל אשראי contactless / EMV ייכנס עד 2023
28/11/2019 | 10:17
1
80
בנק ישראל מעלה הילוך עם המהלך שלו שיכניס תמיכה בטכנולוגיה, כשבהתחלה יחייבו עסקים גדולים לתמוך, ואחר כך זה יגיע כבר לקטנים. כל הבנקים יהיו חייבים להנפיק כרטיסים שתומכים בטכנולוגיה. מאמין שבעתיד גם באוטובוסים בארץ יתמכו בזה, זה רק עניין של זמן עד שמשרד התחבורה יבין שאין טעם להישאר מאחור
 
לצפיה ב-'אצלנו זה היה שני שלבים- צ'יפ וNFC'
אצלנו זה היה שני שלבים- צ'יפ וNFC
28/11/2019 | 12:21
79
השלב של הצ'יפ היה כבר ב 2006 (בצרפת אפילו קודם, יתכן שכבר ב2000, בספרד זה הופעל ב 2010 בערך) והשלב של תשלומי המגע בכל מקום הגיע רק ב 2014 (וגם אז היה אפשר להתקל במקומות עם מכשיר צ'יפ שלא כלל מגע).
 
החשיבות של הצ'יפ היתה בווידוא מיידי, ללא החשש של החנות שהקונה אולי לא בעל הכרטיס. לא צריך להציד מסמך מזהה (בספרד, דבר בעייתי כי בבריטניה אין חובת נשיאת תעודות) לא צריך למלא פרטים נוספים, הכרטיס לא עוזב את ידך כי במקום למסור אותו או שאתה מכניס אותו למכשיר שמעל לקופה או שהמלצר מביא לך מכשיר תשלום נייד. החולשה של הצ'יפ היא שהמגעים מתלכלכים ואפשר להתקע מול מכשיר שלא קורא את הצ'יפ עד שמנגבים אותו כמה פעמים. זה קורה כל הזמן וגם אם כל היום הסתובבת וקנית בכרטיס זה יכול לקרות דווקא בתור ארוך בסופר. מאפיין מעצבן נוסף בשיטה הבריטית הוא שאחרי 5-10 קניות מגע תהיה קנייה שתדרוש הכנסת כרטיס למכשיר כדי להקיש קוד.
 
המגע פשוט קל יותר, וחבל שבחרתם לאמץ את השיטה הבריטית במקום השיטה הספרדית. בבריטניה עד £30 אפשר לקנות במגע ללא אימות ומעל £30 אין תשלום מגע וחייבים לחזור לשיטת הצ'יפ. בספרד מגע ללא אימות טוב ל €20 בלבד אבל מעל €20 מקישים את הקוד ואפשר לשלם כל סכום במגע מאומת קוד. לא צריך להתעסק עם הכנסת הכרטיס לחריץ ובעיות המגעים למיניהם. משום שגם הכרטיס הבריטי יכול לשלם כך, עם הקוד דרך מערכת המגע, ההחלטה אם לדרוש קוד בחריץ או במגע היא בחירה של הרשויות ולא מגבלה טכנית. בספרד יש גם מסכי מגע שאפשר לחתום עליהם, כנראה משלב הצ'יפ, אבל הם מחוברים למקלדת נומרית ובדרך כלל יש עליהם הוראה להקיש קוד. בכרטיס הבריטי הם מאפשרים לבחור גבייה ביורו או ליש"ט.
 
בפברואר הייתי במקדונלדס או בורגר קינג של קניון רננים וניסיתי להזמין משהו מהמסך. נגעתי (היה סמל) וכלום. הכנסתי לחריץ והקשתי קוד - כלום. לא טרחתי עם השורה המגנטית כי איפה אני אמור לחתום.
לצפיה ב-'נראה שכאשר זה יפעל, "פתאום" נגלה שהמפעילים לא הגדירו תמיכה'
נראה שכאשר זה יפעל, "פתאום" נגלה שהמפעילים לא הגדירו תמיכה
27/11/2019 | 20:21
3
96
בסליקה בינלאומית מול הסולק ואז זה יהיה אסון כי כמעט אף אחד לא יוכל להשתמש בזה, כי כרגיל בארץ, עושים כל קינפוג ללא הרצות מהיום למחר.
 
דן בצפון למשל ידועה בקרב תיירים בכך שגם בסליקה הרגילה (הפס), מכונת התיקוף ומכירת רב-קו אנונימי, או לא מקבלת חלק מכרטיסי אשראי כלל, או מקבלת, מחייבת, נותנת שגיאות הנפקת כרטיס אנונימי/שגיאות טעינת כרטיס קיים בחוזה כלשהו, אך לא מבטלת את החיוב (כאשר כרטיסי אשראי ישראליים פועלים חלק). התייר לבסוף מכניס מטבע ₪5 או טוען במזומן ומגלה שאכן יש בה מלאי רב-קו כי אז אז זה נותן/כן טוען את החוזה.
לצפיה ב-'זה לא המפעילים סולקים, כל התקנים הם של משרד התחבורה'
זה לא המפעילים סולקים, כל התקנים הם של משרד התחבורה
29/11/2019 | 16:37
2
20
לצפיה ב-'הכוונה לסליקה וחוזה חב. אשראי שהוטמע במסוף התשלום באשראי'
הכוונה לסליקה וחוזה חב. אשראי שהוטמע במסוף התשלום באשראי
30/11/2019 | 02:19
34
במכונה (מול שב"א וחברות האשראי) וכן הגדרות קבלת דיווחים של קבלת תשלום מכרטיסי אשראי חו"ל (שעל פי קבלת דיווח זה כשורה, אמור להינפק כרטיס או חוזה אמור להיטען) ולא לתקני קליפסו ורישום חוזה ברב-קו
 
לצפיה ב-'אבל הסליקה נעשית בצד של המפעילה, לא בצד של המשרד'
אבל הסליקה נעשית בצד של המפעילה, לא בצד של המשרד
03/12/2019 | 22:17
19
כשקונים כרטיס באשראי במכונה של דן, מופיעה המילה דן בחיוב האשראי. לא "משרד התחבורה". המפעילים צריכים לבחור חומרה, לבחור תוכנה (במקרה של אגד כנראה לכתוב תוכנה משלהם מותאמת אישית), לבחור ספק סליקה, וכו'. בכל שלב של התהליך יש הזדמנויות לתקלות, טעויות, ובחירות שפשוט לא חשבו לכתוב אותן בתקן.
 
למשל העובדה שרכבת ישראל מחייבת כרטיסי אשראי עם קטגוריה לא נכונה של "מיסים וקנסות"
 
לצפיה ב-' ירושלים - חניון ממילא או ג.התחמושת? '
ירושלים - חניון ממילא או ג.התחמושת?
26/11/2019 | 14:39
12
140
תיכנון עתידי לשילוב עצירת ביניים לא תח"צית בירושלים בדרך מהמרכז לים המלח, האם למרכז העיר עדיף לחנות בחניון במרכז (ממילא וכו') או שזול ובטוח לעצור בחניון גבעת התחמושת? לפי גוגל מדובר ב 10 דק' ברק"ל ממרכז העיר, טוב לקפיצה מהירה למרכז העיר וחזרה.
 
חניון הר הרצל רחוק מדי לקפיצה מהירה לעיר ואינו קרוב לפרברים שאבקר בהם לפני הקפיצה למרכז העיר.
 
כמו כן איך משלמים על ילדים ברק"ל? האם כל אדם צריך רב קו משלו או שאפשר לתקף מספר פעמים מערך צבור (ואם כן - איך לבחור מחיר ילדים/נוער) ?
לצפיה ב-'אאל"ט חניון גבעת התחמושת בחינם לעומת ממילא בתשלום'
אאל"ט חניון גבעת התחמושת בחינם לעומת ממילא בתשלום
26/11/2019 | 17:17
76
כל ילד חייב בכרטיס, קנה כרטיס במכונה אם אין להם רב קו.
לא ניתן לתקף פעמיים על אותו רב קו, אלא אם זאת נסיעת המשך באוטובוס
עוד פרטים באתר של סיטי פס. www.citypass.co.il
לצפיה ב-'יש לתקף באחד מהאוטובוסים העוברים במקום'
יש לתקף באחד מהאוטובוסים העוברים במקום
26/11/2019 | 18:35
9
108
כדי לשלם על מספר נוסעים ברב קו יש לעלות על אוטובוס שעובר בתחנה הצמודה לרק"ל ואז ניתן לעלות ל'נסיעת המשך' ברכבת הקלה
לצפיה ב-'"קומבינה" נחמדה'
"קומבינה" נחמדה
29/11/2019 | 02:09
8
66
רק צריך שהנהג ימתין ולא יתחיל לנסוע בינתיים ויוריד אותם בתחנה הבאה...
לצפיה ב-'נשמע לי מסובך מדי לעצירת ביניים.'
נשמע לי מסובך מדי לעצירת ביניים.
29/11/2019 | 12:25
7
45
מרכז ירושלים מאד נגיש בתח"צ ולא צריך "אמצעי לא תח"צי" כדי לבקר בו. יש יעד פרברי בעיר שנבקר בו ואז נמשיך בנסיעה. אם נסיעה עם נוף חומות העיר העתיקה תספיק אז לא נעצור. כולנו היינו בעיר בשנה-שנתיים האחרונים אז זה לא כזה קריטי אבל אם נחליט שחייבים לעצור אז אני חושב שחנייה במרכז העיר עדיפה מכל הסיבוך שתואר פה.
לצפיה ב-'נצל"ש שימוש במכשירי טעינה על האוטובוס של מטרופולין'
נצל"ש שימוש במכשירי טעינה על האוטובוס של מטרופולין
02/12/2019 | 09:06
6
47
אתמול, כרגיל, התחיל חודש חדש בלי ששמתי לב, (יש לי קורא כרטיסים בבית) מאחר והנייד שלי בלי NFC, אני כבר רגיל שאני משלם על הנסיעה הראשונה בחודש בערך צבור וזה מה שמזכיר לי... ואז אני טוען בחנות ליד המשרד.
אבל אתמול עליתי על 502. (עכשיו אין שם בכלל קופת נהג, רק ולידטורים ומכונת קניה/טעינה). רגע לפני שהנחתי את הרב קו על הולידטור נזכרתי במכונת טעינה.
הופתעתי כמה שזה היה נוח, עד לתחנה הבאה כבר הספקתי לטעון חופשי חודשי (לשלם באשראי), לתקף ולשבת. והכוך שבו תקעו את המכונה מאד עוזר לתחושת היציבות שלי כנוסע בזמן שאני מתעסק עם המכונה.
הערה: זה היה לי נוח כי האופציה הראשונה היא חידוש החופשי חודשי שהיה לי, אני מניח שחיפוש חוזה לא רגיל או קניית כרטיס בודד במזומן קצת פחות נוחים...
 
לצפיה ב-'אי אפשר להטעין 4-5 ימים מראש? '
אי אפשר להטעין 4-5 ימים מראש?
02/12/2019 | 13:08
5
34
בכל שאר הכרטיסים זה אפשרי וגמיש 30 אפליקציית הרב קו נותנת לי לבחור היום בחוזה שיתחיל ב 16/1/20.
 
באופן כללי האפליקציה בסמארטפון היא מכונת כרטיסים בכיס ונוחה יחסית, אף שלחוזים יש שמות מוזרים ומבלבלים (מי היה מנחש ש"סובב ירושלים" זה ירושלים טבעת 1?). כשביקרתי בפברואר והיו לי צורך ב 3 כרטיסים יומיים שונים תוך 4 יום וטיפה ערך צבור למוצ"ש יכלתי להטעין את כולם פלוס שבועי גוש דן מורחב בנוחות מחדרי בסדרת פעולות בפרטיות וללא תור משתרך מאחוריי. מכשירים ופרישה רחבה הם חובה עבור אוכלוסיות רבות אבל כבלוגר אני חושב שמגיע לך מתישהו שידרוג לסמארטפון שיאפשר לך להשתמש באפליקציה.
לצפיה ב-'אפשר ימים מראש בדיוק כמו באפליקציה אבל בטעינה בבית עסק יש'
אפשר ימים מראש בדיוק כמו באפליקציה אבל בטעינה בבית עסק יש
03/12/2019 | 06:32
1
40
לציין זאת במפורש למוכרן שאתה צריך את החוזה ליום עתידי (אך האם תקבל ליום עתידי ולא להיום זה די תלוי בהכשרה של המוכרן כי אפשר בקלות מדי לפספס את רשימת בחירת תאריך ומפעיל שיוך בממשק)
 
חופשי חודשי קלנדרי אפשר לרכוש מ-25 לחודש קודם עד 5 לחודש תוקפו בכל מקום טעינה
וכן אפשר לטעון מראש בבית בקורא כרטיסים ולא צריך לחכות עד תחילת החודש
 
ולגבי אפליקציה וטלפון ללא NFC, להזמין טעינה עדיין אפשר (אפשר גם פשוט בדפדפן אם לא ניתן להתקין את האפליקציה למכשיר ישן כלשהו) ולממש את רישום הטעינה בכספונט הקרוב
להטעין ישר בכספונט ללא הזמנה לא ממליץ כי זה לא תמיד מציע את החוזים שאתה צריך, אבל אם החוזה הוזמן באתר/אפליקציה למספר כרטיס הרב-קו, זה טוען את מה שהוזמן ללא בעיה
לצפיה ב-'מוכרן? מוכר! (או קופאי. או סתם עובד...)'
מוכרן? מוכר! (או קופאי. או סתם עובד...)
03/12/2019 | 15:43
12
לצפיה ב-'מובן שאפשר'
מובן שאפשר
03/12/2019 | 08:48
2
42
ואם הייתי פחות עפיפון הייתי טוען כמה ימים מראש, אני מאשים רק את עצמי...
 
וסתם כסיפור צד, שונמכתי לטלפון בלי מכשיר NFC כי אשתי לא אהבה את הסמארטפון שבחרתי לה כששלה שבק, (היא לא צריכה NFC). לכן כשכמה חודשים אחר כך שלי שבק, נאלצתי לקנות חדש לה במקום לי ולקחת את זה שלה...
לצפיה ב-'בלונדון אין קלנדרי אבל יש תזכורות.'
בלונדון אין קלנדרי אבל יש תזכורות.
03/12/2019 | 17:49
1
34
בעידן הנייר התאריך האחרון (הכרטיס היה תקף עד 04:30 בבוקר למחרת) הודפס על חודשי / שבועי הנייר. בעידן האויסטר מופיעה תזכורת על שערי היציאה כשכרטיס תקופתי נמצא בימים האחרונים לתוקף או כשיש ער"ץ נמוך. אני לא בטוח מה קורה עם מי שמשתמש באוטובוסים בלבד אבל אני מניח שיש איזה צבע נוסף לנורת האישרור.
 
לטעמי אחת הבעיות ברב קו היא שאימצתם שיטה של מטרו במערכת מבוססת אוטובוסים. כשיש מטרו ורכבת פרברית עם תחנות בכל שכונה יש איפה להציב מכונות תשלום ואנשי צוות שיעזרו למתקשים.
לצפיה ב-'חיווי תזכורת ברב-קו במתקפים יש לפקיעת פרופיל בלבד'
חיווי תזכורת ברב-קו במתקפים יש לפקיעת פרופיל בלבד
03/12/2019 | 22:13
28
לגבי תזכורת על חוזים שעומדים לפוג, אם טוענים ברב-קו אונליין, יש אופציה לתזכורות שאמורים להגיע למייל, בהגדרות פרטי כרטיס הרב-קו באיזור אישי -> כרטיסי רב-קו
לצפיה ב-'כל אחד צריך רב-קו משלו, אין שימוש חוזר בחוזה באותו קרון'
כל אחד צריך רב-קו משלו, אין שימוש חוזר בחוזה באותו קרון
26/11/2019 | 20:21
105
יחד עם זאת אפשר לתקף פעם אחת כאשר רק אם זה מעבר שעתי בתוקף על תיקוף קבוצתי שהתחיל באוטובוס ואז זה על כל הקבוצה. רק אם הנהג באוטובוס אגד עירוני תיקף קבוצה בפעולה אחת ולא אחד אחד.
ועדיין זה רק לפי הפרופיל, כך שהקבוצה לא תקבל הנחה
פרופיל נוסע אחר = רב-קו בפרופיל מתאים. נוער יכול לתקף קבוצה עבור נוסעים שהם גם נוער בלבד. רגיל - רק רגיל. כל פרופיל אחר אינו יכול לתקף קבוצות. לא ניתן מערך צבור רגיל לתקף מחיר בהנחה עבור נוער שנוסעים איתך.
לצפיה ב-'מחפש מפת קווים של ר"י בפורמט וקטורי פתוח'
מחפש מפת קווים של ר"י בפורמט וקטורי פתוח
02/12/2019 | 21:36
237
אשמח מאוד אם יש למישהו/י כאן מפה כלשהי כמו בתמונה המצורפת *עם הדגשה של המטרפולינים בצבע, בפורמט וקטורי. תודה!
לצפיה ב-'שאלת צופה מהצד לגבי מסוף 2000'
שאלת צופה מהצד לגבי מסוף 2000
29/11/2019 | 22:29
2
303
למה קו 5 נכנס מהחלק הצפוני של המסוף ועוצר בחנה וסע להורדה
בעוד שכל הקווים האחרים 18 וכו' נכנסים מהחלק הדרומי?

הסיבה שאני שואל כי החלק כביש שמשותף לכניסה למסוף ולירידה לאיילון פקוק עד מוות בשעות אחה"צ.. המשמעות היא שאוטובוסים לעיתים מתעכבים גם 5-7 דקות בכניסה לתחנה הסופית. ולא ברור לי למה זה הכרחי.

רעיונית אפשרי שכל האוטובוסים שמגיעים מדרום כמו קו 18 יעצרו בתחנה הצמודה למסוף 2000 על דרך נמיר (כמו קו 171 וכו) ואז יפנו ימינה כדי להכנס לחניון החנה וסע כמו קו 5.

מה דעתכם?
לצפיה ב-'קו 5 מגיע מצפון '
קו 5 מגיע מצפון
02/12/2019 | 08:55
1
149
ולכן זה הגיוני שהוא ייכנס מז'בוטינסקי במקום לעמוד בשמאלה הסיוטי לארלוזרוב ועוד פעם שמאלה ושמאלה לכניסה למסוף. 
גם קו הבורסה של הנתיב המהיר נוסע דרך שם, ואם יש עוד קווים שמגיעים מצפון ומסיימים בארלוזרוב זה בהחלט הגיוני להם (לדעתי אין).
לגבי ההצעה שלך, בכלל לא בטוח שיש קיבולת פנויה לקלוט את קו 18 ואת יתר הקווים ברציף בדרך נמיר. כבר היום יש שם לפעמים עומס גדול מדי של אוטובוסים.
סיבה נוספת היא כמובן שקילומטרים עולים כסף. התחנה האחרונה של הקו תהיה בתוך המסוף. זה ק"מ נוסף (14 שקל) כפול מאות נסיעות שבועיות, עלות לא מבוטלת בשביל נסיעת סרק (כי הוא התרוקן כבר בתחנות שבדרך נמיר).
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'גם הקווים של חברת התיירות נצרת מגיעים מצפון'
גם הקווים של חברת התיירות נצרת מגיעים מצפון
02/12/2019 | 20:03
115
והם לא נכנסים למסוף בכניסה הצפונית כמו קו 5.

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ