הזמנה לדיון עם דרור זנדמן

אנשים משתנים

קומונות

תפוז אנשים

  • שלום אורח
  • הרשמה
  • כניסה למערכת
  • TapuzConnect
אנשים משתנים

אנשים משתנים


בהנהלת pccisrael
קומונה לאתר "אנשים משתנים" (http://pccisrael.50webs.com) - לגברים שנמשכים
לגברים אבל לא רוצים להיות הומואים, לאנשים שרוצים לדעת על שינוי נטיה מינית, ולהומואים לשעבר.


שיתוף בפייסבוק

ראשי
הודעות
לוח אירועים
צאט TV (0)
RSS
דף קבצים
חברי קומונה חברי הקומונה
הודעה בקומונה אנשים משתנים
הזמנה לדיון עם דרור זנדמן

מאת: zeevik30ו   24/03/07 | 22:51

שלום וברכה
לאחרונה אורי איפשר לי לקחת חלק בדיון בשאלת שינוי הנטייה המינית. זה היה חשוב עבורי ואני מקווה שזה עזר להבהיר עמדות של כל צד. לאחר שקראתי את הראיון עם הפסיכולוג הקליני דרור זנדמן ואת תגובותיו, החלטתי לחדש את הדיון- אך ברמה אחרת. אורי עבר תהליך של שינוי הנטייה המינית. לעומת זאת דרור זנדמן הוא איש מקצוע ומטבע הדברים השאלות אליו והדיון איתו הם מסוג אחר וברמה אחרת. אני מתרשם מאד לחיוב מהמוכנות של דרור זנדמן להשתתף בדיון הזה ולקבל תגובות שחלקן מאד עוינות כלפיו. להלן אני מציג את נקודת המבט שלי על דבריו ומצפה לתגובה ממנו.
כפי שהצגתי את עצמי כבר, אני בוגר של תואר שני לקרימינולוגיה ועוסק במחקר בתחום של נטייה מינית ( נושא של התזה שלי ושל מספר מאמרים אקדמיים שפורסמו ושעומדים להתפרסם). אני אף פעיל בנושא של הגייז הדתיים בעיקר ובקהילה ההומולסבית באופן כללי. אני מנהל פורום של תמיכה בדתיים ההומולסביים באתר "נענע" ומטפל במכורים ועברייני מין.
בתחילת דבריי אומר שאיני מתכוון לאורך הדיון הזה להגיד דברים על דעת עצמי. דבריי יהיו מגובים במיטב הידע המחקרי העדכני כנאה לדיון של אנשי הטיפול. לאחר שאציג את הדברים בקצרה, אתייחס למספר נקודות בדבריו של דרור זנדמן שנראות לי כמצריכות הבהרה או תמוהות.
1.    כפי שכבר ציינתי במהלך הדיון ( דיבייט) הנטייה ההומולסבית כשלעצמה אינה מחלה או סטייה. זו הייתה ההחלטה של האיגוד הפסיכיאטרי האמריקאי שהוציא אותה ב- 1973 מספר האבחון הפסיכיאטרי ( Bayer, 1981). את העמדה הזו אישרו למעשה כל ארגוני בריאות הנפש בעולם, כולל ארגון הבריאות העולמי ולמעשה היא מחייבת כל איש מקצוע שמשמש כמטפל מוסמך
2.    אין להתבלבל בין ערכיו האישיים של המטפל לבין המחויבות המקצועית לפעול על פי הכללים המקובלים של האתיקה המקצועית ( מצורף התרגום העברי)
       http://www.giditherapy.com/shrink-friendly/km.doc
3.    זכותו של כל פרט לרצות להשאיר את נטייתו המינית על כנה ואף להיחשף איתה ולנהל אורח חיים הומוסקסואלי מוצהר וגאה. ייתכנו בהחלט קשיים והתלבטויות של הפרט בקשר לנטייתו המינית, זאת לרוב עקב השתייכותו לקבוצות דתיות שמרניות. אף במקרה הזה יש להיעזר בקווים המנחים שציינו קודם. מטפלים רבים אכן עובדים עם אוכלוסיה הומולסבית דתית ושמרנית ודנים בכך בכתבי העת המקצועיים (Bekstead & Morrow, 2004 Haldeman, 2004; )
4.    פעמים רבות נוצר מצב שבו המטופל מבקש מן המטפל לסייע לו לשינוי נטייתו המינית מהומוסקסואלית להטרוסקסואלית. מדובר לרוב ( בערך תשעים אחוז) במטופל ששייך לקבוצה דתית שמרנית. הדבר לרוב אינו נובע מתחושת חוסר הנוחות עם הנטייה המינית עצמה, אלא חשש מההתמודדות עם ההשלכות החברתיות של חשיפת הנטייה המינית או קונפליקט דתי בעניין.
5.    הטכניקה שהייתה בשימוש שנים רבות בענף מסוים של הפסיכואנאליזה האמריקאית ידועה בשם "טיפול המרה". מעולם לא נעשו מחקרים מבוקרים שמטרתם להוכיח ולתעד את היעילות שלה. עקב כך החליט האיגוד הפסיכולוגי האמריקאי ובעקבותיו עוד מספר ארגונים, להסתייג מהטכניקה הנ"ל. אין הדבר נובע מההתנגדות העקרונית לשינוי נטייתו המינית של הפרט, אלא מתוך חוסר הוכחות ליעילות של הטכניקה הנ"ל וכמו כן נזקים שלה שתוארו גם על ידי הפרטים שניסו להיעזר בה ( Duberman, 1991) וגם על ידי מחקרים שניסו לבדוק את יעילותה (Shidlo & Shroeder, 2002). רוב המטפלים אימצו במקום הטכניקה הזו את טיפול מכוון העצמה ( affirmative therapy) שמטרתו לסייע לפרט לשלב את נטייתו המינית עם שאר המרכיבים של זהותו. במסגרת הזו בהחלט ייתכן סיוע לפרט שאינו מעוניין לצאת מהארון או לפרק את המסגרת ההטרוסקסואלית בה הוא חי ( Kort, 2003, 2005; Haldeman, 2004; Isay, 1998; Gochros, 1989). היחס הנ"ל לטיפולי ההמרה מקובל לגמרי אף על רוב אנשי המקצוע הדתיים והחרדים העוסקים בתחום.
6.    אני בעצמי תמכתי ותומך בדתיים הומולסביים רבים. כשלעצמי, קיבלתי החלטה לקבל את נטייתי המינית ולחיות כאשר אני מגשים יחסי אהבה עם בן זוג ללא הפסקה של אורח החיים הדתי. למעשה, איני רואה כל סתירה בין היותי הומוסקסואל מוצהר ובין היותי יהודי שומר תורה ומצוות. אך ברור שזו בחירה שבחרתי עבור עצמי בלבד ואיני מעודד אף אדם נוסף ללכת בדרכי. איני יכול לקחת אחריות על המחיר האישי והחברתי שאותו הפרט עלול לשלם ולכן אני מגביל את עצמי לתמיכה ולסיוע לכל בחירה של הפרט ובלבד שהוא לא יפגע בעצמו או בזולתו



 
  
  
 ◄ שליחה באימייל   ◄ הדפסה

;
ההודעה הנוכחית בהקשרה


Copyright©1996-2020, תפוז אנשים בע"מ