00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אינטרנט : מידע , שירות , מכירה , שיווק ופרסום

אינטרנט ומבנה אירגוני

בעבר הרחוק ( לפני 10 שנים) כשהחברות הראשונות החלו להתעניין בכניסה לאינטרנט, האינטרנט היה נראה כל כך מפחיד, לא ידידותי עד שנתפס ככלי טכנולוגי.

ככזה, מיד ניווטו המנכ"לים את הטיפול ב"אינטרנט" למנהלי מערכות המידע.

אנשי מערכות המידע קפצו מייד על המציאה, למדו את מיטב הטכנולוגיה  (באותם ימים , html) וניגשו אל המשימה.

ראשית בנו אתר אינטרנט בסיסי, שהשתמש בדר"כ במיטב הטכנולוגיה (תפריטים קופצים, נפתחים, מהבהבים) ומיד לאחר מכן נזכרו שצריך גם דומיין ורכשו את הדומיין הראשון שהיה פנוי ונראה להם סביר.

באותם ימים לא היה כל שיתוף של אנשי השיווק, המכירות, השירות והפרסום לבניית האתר. כולו היה פרי אנשי הטכנולוגיה.

שיתוף הפעולה המירבי התאפיין במתכנת שלקח פליירים ממחלקות הפרסום על מנת לסרוק אותם ולהכניס אותם לאתר, as is .

 

המנכ"לים היו מאושרים. הם אומנם לא הכירו בצורה טובה את האינטרנט, אך יכלו להתהדר באתר האינטרנט הצבעוני שלהם הכולל פליירים סרוקים של החברה.

בעיניהם, זה היה מספק ומספיק.

 

היו צריכים לעבור עוד 5 שנים ארוכות עד שמאמצי החידושים שבקרב אנשי השיווק יבינו את הפוטנציאל הקיים בערוץ האינטרנט ויבינו שמדובר בכלי אדיר בעל יכולות אינסופיות וכוח רב.

לאחר עוד שנה-שנתיים נוספות, גם אנשי השירות הבינו שמדובר בערוץ שירות חשוב מעין כמוהו.

 

ואז, החלו המלחמות...

אירגונים גדולים ידעו מלחמות פוליטיות רבות, כאשר כל אחד מקברניטי הארגון רצה את האינטרנט תחת כנפיו.

 

היום, ניתן לראות שבמרבית המקרים המלחמות הוכרעו. האינטרנט מטופל ברוב מוחץ של הארגונים תחת השיווק.

 

נראה שהמלחמה תמה, אך למעשה... לא.

עכשיו נשאלת השאלה, איך הטיפול בערוץ האינטרנט צריך לבוא לידי ביטוי במבנה האירגוני של החברה בכלל ו של אגפי השיווק בפרט.

 

באם האינטרנט היה (רק) מדיום פרסומי – התשובה היתה פשוטה: מחלקות הפרסום/תקשורת שיווקית.

אבל אינטרנט כמדיום פרסומי זה רק פן אחד של ערוץ התקשורת הזה.

מה עם שימוש באינטרנט כערוץ ליחסי ציבור, כמוקד שירות, כערוץ מכירה?

 

המשך יבוא...

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אסף דותן אלא אם צויין אחרת