SHOP&MORE

היער השחור חלק רביעי - מגלשות גוטאך-רכבל שאוניסלנד-פיירבורג-ספא קסיופאה-באדן באדן-מפלי הריין שוויץ

היער השחור חלק רביעי - מגלשות גוטאך-רכבל שאוניסלנד...

הבוקר בניגוד לשאר הימים החמים והנעימים- היום קצת מעונן וכדאי להצטייד בבגדים חמים-עובדה שתשתנה במהלך היום..אני נזכרת בשלל הבגדים החמים שדחפנו למזוודה ללא צורך- מזג האויר בגרמניה במשך שבועיים תמימים של יולי היו פשוט שמשיים ונפלאים..

אנחנו מתוכננים לנסוע היום לפיירבורג- עיר בירתה של היער השחור- שמעתי שאפשר לחגוג בשופינג..

היעד הראשון מגלשות הרים מדליקות בגוטאך , גם פה עשה עימנו חסד כרטיס היער השחור שרכשנו מבעוד מועד..והקנה לנו 6 סיבובים תמימים לכל אחד ואחת מהחבורה העליזה.

זה צולם בדרך למגלשות..

וגם זה..

גם החיפושית עם כובע הפירות המפורסם..כובע עם פומפונים אדומים, כובע מאוד ערכי לתושבי המקום ,והוא נחבש בשלוש ערים בלבד ביער השחור, כיום יש כבר פחות ופחות כובעניות שיודעות להכין אותו,

גוטאך היא אחת משלושת הערים בה נחבש הכובע הבלתי ניתן להתעלמות הזה..כמובן לא כמו בגודל שבתמונה..אבל אין מצב שתפספסו אותו. אגב, פומפונים אדומים בכובע=רווקות

פומפונים שחורים=נשואות, כדי שלא תטעו..

אז קדימה למגלשות..

לירון כל כך התלהבה ששישה סיבובים בלי שום פחד לא הספיקו לקטנה הזו, חוויה נהדרת לא לפחדנים שכמוני..סיבוב אחד בחצי עיניים עצומות , והבנתי את הפרינציפ..גם קריאות הילדים והגולשים המסכנים שנתקעו מאחור בגללי..

WE WANT THE MONEY BACK  הבהירו לי שלחיצות על עצירות לא יביאו אותי רחוק ..גם לא אותם..

לירון באקסטרים

מגוטאך המשכנו לרכבל שאוניסלנד- הרכבל הכי ארוך 3.5 קילומטר שהכל נראה מלמעלה כמו מדינת גמדים. הנוף מדהים, צמרות העצים ,השבשבות, הכבישים למטה..פחד גבהים- לא לוותר!

בדרך..ברכבל של שאוניסלנד

הגענו לפסגה..

תראו את השבשבות הגבוהות.

ומי החליט לשחק גן שעשועים שם למעלה..

מכאן נמשיך לפיירבורג-בירת היער השחור, הבטיחו בספר שופינג  שווה..אז הבטיחו, האגדה על השופינג התגלתה כאגדה, אומנם יש בתי כלבו וחנויות יותר מאשר בכל עיירה אחרת שראינו בדרך, אבל מציאות כאן לא ממש..

כנסייה גדולה והרגשה של עיר גדולה, אחרי כמעט שבוע בעיירה המנומנמת שלנו, כנראה קצת רעש והמולת עיר חסרים לנו בכל זאת.

אחרי אי אילו שיטוטים  בעיר ובחנויות מצאנו לנו מסעדה איטלקית נהדרת במדרחוב המקומי בשם "מילאנו" - החלטנו שכאן נחגוג יום הולדת בקטנה, אז התענגנו על סלט מצויין, פיצות נהדרות במגוון טעמים,טורטיליני וקינוחים שווים.

לחיים חברים

בכל זאת קצת שופינג (בשביל הנשמה..)

ועכשיו אין כמו לסיים את היום הזה בספא קסיופאה שבעיירה דנוויילר- עיירה שנראה שתושביה נמנים עם  אוהבי החיים הטובים.

גם ספא קסיופאה  (חניה חינמית במרחק 5 דקות הליכה)המקסים בו בילינו ערב נהדר של בריכות, ג'קוזי, וכיף לא יתואר מסתיים ב 22:00  - כולם מצוחצחים..יש לנו 157 ק"מ לנהוג לבקתה בבייסבורן, מאחורה הילדים מנקרים, את הנחירות שלהם שומעים בכל היער השחור.., HI WAY  וכניסה לחשכת העצים של היער השחור העבות, בדרכים מפותלות עד העיירה שלנו, ללא מילים עולים לבקתה מגששים דרך למיטות..עייפים אך מרוצים..

היום יום שישי -שמש זורחת בשמיים -אנחנו מתדלקים ונפרדים מ 75 אירו..היעד באדן באדן עיירת המרחצאות היפה בצפון היער השחור.

לא הגענו לכאן להתרחץ אנחנו מהמסיירים והמשוטטים..הנה אנחנו מזהים ליד אחד המרחצאות את הדגל שלנו

במדרחוב היפה של באדן באדן יש שלל חנויות, אני הסתערתי על H&M  (כאילו אין בארץ..) והזוגי התחדש בשעון של פסטינה,

הזוגי חובב שעונים מושבע..

גלידה טובה, שוקולד מובחר, פסלים אנושיים ופסלי אבן מיוחדים.

החלטנו לנסוע בשנית לשטרסבורג שבחבל אלזס בצרפת לסיבוב פרידה..שוב שוטטנו בין דוכני המזכרות , מצאנו לנו קניון גדול להפסקת צהריים ואוכל, אפילו הצלחנו לאבד בקניון תיק ולמצוא אותו..

"הבנים" עולים לתצפית מרהיבה בכנסיית נוטרדאם- שטרסבורג היפה מלמעלה..

שטרסבורג היפייפיה..

מזכרות..אני קונה למזכרת פסלון של זוג אלזסים וגל מתחדש בכוס בירה גדולה ומקושטת.. וכאן שלל תבניות הקוגלהוף למזכרת.

זה ערב שישי ואחרון בבקתה , הכנתי פסטה שניצלים וסלט, בירות יש, ואלון קידש עם מיץ תפוזים..קינחנו בעוגות קינדר, אם יש משהו שאני אוהבת מאוד בטיולים, זה הסופרמרקט- כן!!!

דרך האוכל והמוצרים אפשר ללמוד  רבות על הטעם ואורח החיים במקום, בכלל לבשל למשפחה בקטנה בטיול זה חלק מהכיף, מגוון ,חסכוני, טעים ומגבש.

לירון, שוב התאפרת כשלא ראיתי?..

שבת בבוקר יום יפה..אמא אורזת  מתקפלים מכאן היום.

היעד שלנו הם מפלי הריין בשוויץ כמו גם מלון חדש בעיירה  שבאגם קונסטנץ.

9:30 בבוקר לערך הצלחנו לארוז את עצמנו נפרדנו מ 90 אירו לטובת חשבונית  של בעלת הבית- שימו לב לאותיות הקטנות בסגירת מקום הלינה, יש תשלום שתשלמו באתר עבור כל השהייה, וחשבונית נוספת במזומן אותה תשלמו במקום על חשמל,נקיון ומיסים- מזל שלא מחייבים על אוויר.

זוג נחמד ששהו מתחתינו ושכמובן לא נתקלנו בהם במשך כל השבוע..הסבירו לנו ותרגמו את בעלת הבית שלא ידעה ולו מילה אחת באנגלית..השארנו  לה בתוך תבנית הפאי 20 אירו טיפ ,ששימחו אותה עד מאוד, לפי הצחקוקים וה DANKE DANKE שאמרה ..הנה היא מנופפת לנו לשלום ואנחנו יוצאים לדרך..

שמענו שבשוויץ מקפידים ביותר על אכפית נהיגה במהירות, מצלמות נמוכות וקנסות גבוהים- למזלנו הרב לא נתקלנו.

מפלי הריין שוויץ

חנינו בחניון סמוך-תלוי את מי שואלים  לגבי סמוך..מסלול הליכה יפייפה  לאורך הנהר ויער מקביל והנה אנחנו  יורדים בסירה לכוון המפלים המדהימים.

אנחנו עולים על סירה כמו כולם  לעבר המפלים, הטבע במלא עוצמתו, קצף לבן מכסה את המים -מעוצמת נפילת המים על הנהר, יש כאן ברווזים, דגים, סירות פדלים -הנהר שוקק חיים.

מורידים אותנו ליד צוק שעליו נטפס במדרגות עד למעלה לתצפית מגבוה קרוב קרוב למפלים, בנתיים הקבוצה הקודמת של התיירים חוזרת בסירה בה הגענו- הכל מתןקתק כמו...שעון שוויצרי.

אנחנו מטפסים לאט ובזהירות עד לפסגה שם מתנוסס לו דגל שוויץ - המראה מרהיב ומדהים.

הסירה מגיעה לקחת אותנו לעבר השני בחזרה, והיא מתנדנדת אנה ואנה מעוצמת המים הגועשים, בצעדי לוליינות אנחנו נכנסים פנימה, כמה דקות ושוב אנחנו בעבר השני, זה המקום למזכרות (יקר מאוד), מקבלים כאן פרנק שוויצרי ואירו.

כמה יפה פה!

לירון מחליטה שזה המקום לארוחת צהריים

בדרך חזרה לחניון אנחנו אוספים כמה חלוקי אבן קטנים למזכרת , אני לא סוחבת בעליה. וזוכה לדחיפות עידוד מגל, סוף סוף מגיעים לאוטו ומנווטים חזרה לגרמניה, היעד אגם  קונסטנץ המדהים.