בריאות בקלות

מערת עלמה

סיפרתי לכם שהבת הגדולה שלי יצאה לשנת שירות בגרעין עודד . היא מוצבת במועצה מרום גליל , בישובי אמירים, כפר שמאי, דלתון, ספסופה, מירון ועוד.

לפני כחודש בחג שמחת תורה, נסענו לבקר אותה. הבאנו לה שמיכת פוך, בגדים חמים ועוד ציוד כבקשתה.

הנסיעה ארכה כשעתים ורבע ,דרך כביש 6 . הגענו לכפר שמאי,שם נמצאת הקומונה. ביקור קצר בבית, הכרנו את החברים והמשכנו לפיקניק  באחד היערות. כשלאחריו החלטנו לעשות טיול ג'יפים. אשתף אתכם בתמונות נוף מרהיבות , אופינות לאיזור הר מירון וצפונה.

על הכביש לשלומי, לפני קיבוץ סאסא נכנסנו לשטח. שטח מרעה לפרות.

והתגלה לפנינו נוף מרהיב.   . . אנחנו מול לבנון.

התקדמנו והנה תמונה נוספת , מרחוק רואים את המושב דוב"ב ע"ש דוד בלוך בלונפלד.

נסיעה תלולה, בשביל מרעה צר הביאה אותנו לכביש, משם המשכנו בנסיעה והגענו לשמורת טבע נחל חצור, מערת עלמה.

בעלי ושני הילדים הגדולים ירדו לעומקה של המערה, אני נשארתי עם הבת הקטנה למעלה. המערה חשוכה לכן אם מתכוונים להגיע כדאי להצטייד בפנסים ונעלי הליכה. הליכה לאורך המערה יכולה להיות בין שעתיים לארבע שעות, נקודה למחשבה ותכנון זמן. אנחנו הגענו באופן ספונטני ובעת אחה"צ מאוחרת, לכן הביקור היה קצר. הם עלו נפעמים ונרגשים מחווית המערה, שהטיול הבא שלנו יהיה למערה.

הדרך מהמערה לכביש היא מפותלת, תלולה ומתאימה לרכב שטח . צריך לעקוב אחר סימני הדרך. .

בבקשה תמונה מדהימה לקראת שקיעה, כביש חולתה יסוד המעלה.

בסביבות 17.30 הגענו לראש פינה, התפנקנו בשתייה וגלידות לילדים.

בשעה 18.00 הגענו לכפר שמאי, נפרדנו מהבת שנשארה שבועיים בקומונה. ושמנו פעמינו הביתה.

מהלך החגים טיילנו הרבה ברחבי הארץ הן בדרום ובצפון.

יש לנו ארץ יפה , נופיה מדהימים.

אני מקווה שקבלתם רעיונות לטיולים ומקומות לבקר בהם.