00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אילנית12 גם כותבת.

טיפים לצום

 

טיפים לצום יום כיפור באדיבות קופ"ח כללית

(את המידע קיבלתי במייל)

 

בין אם אתם צמים בגלל אמונה, מסורת, דיאטה או רק בשביל האתגר - צום זה לא דבר קל. אבל אתם בהחלט יכולים להפוך אותו לקל יותר, בעזרת כמה צעדים פשוטים:

 

השעות שלפני הצום: עשו ואל תעשו
 
אל תשתו בבת אחת כמויות גדולות של נוזלים רגע לפני שהצום מתחיל.

 
שתו נוזליםבמהלך כל היום עד לתחילת הצום, העדיפו מים על פני שתייה ממותקת או מוגזת, המעיטו במשקאות משתנים כמו תה, קפה ואלכוהול.

אל תצומו כל היום עד לשעת הארוחה המפסקת.

 
כדאי לאכול ארוחת בוקר  כמו בכל יום, ועוד ארוחה קטנה נוספת: כריך עם גבינה ואבוקד ביצה קשה, גביע יוגורט עם כמה יחידות של פתית, דייסה מדגן מלא, מעט ירקות ופרי.

כל הכללים לארוחה מפסקת יעילה:

 ככלל, מומלץ תפריט שלא יגרום אי נוחות למערכת העיכול. לכן, רצוי לא לכלול מאכלים חדשים ולהימנע ממזונות מתובלים, מטוגנים ומאלה הנמנים עם משפחת המצליבים (כמו כרובית, כרוב וברוקלי) 
הארוחה המפסקת (שלפני הצום) צריכה לכלול את כל אבות המזון: פחמימות, שומנים וחלבונים. בארוחה המפסקת חשוב גם לשתות יותר מהרגיל.

אל תאכלו מאכלים מטוגנים, שומניים וממולחים יתר על המידה. הימנעו מתבלינים חריפים וממזון מוכן. כדאי גם לוותר על מזונות ממשפחת המצליבים (כמו כרובית, ברוקולי וכרוב), קטניות (כמו שעועית, פול, חומוס). כל  אלה עלולים לגרום לצמא ולאי נוחות במערכת העיכול (נפיחות, צרבות ותחושת כבדות))• אל תרבו בירקות. הם יתפסו מקום חשוב בקיבה ויביאו לתחושת שובע זמנית בלבד.

אל תאכלו פחמימות פשוטות - קינוחים רווי סוכר, חלה, סוכריות ומשקאות ממותקים - כיוון שהם נספגים במהירות ומביאים בתוך זמן קצר לתחושת רעב. זמן קצר לאחר אכילתם הם גם מגבירים את תחושת הצמא.

בארוחה המפסקת כדאי לאכול מנה עשירה בחלבון (כמו עוף, הודו או בקר רזה). כדאי מאוד להוסיף מנה של פחמימות מלאות כמו: פסטה, אורז, לחם מלא ובורגול. אפשר להוסיף גם  מעט ירקות. מנה כזאת תורמת לתחושת שובע לאורך זמן. לצמחוניים כדאי לאכול ליד הפחמימות ביצה. מדובר בחלבון מלא התורם לתחושת השובע.

 איכלו עד לתחושת שובע נעימה ולא עד לתחושה מעיקה (שבאה בדרך כלל לידי ביטוי במשפטים "לא יכול לזוז", "עוד שנייה מתפוצץ" או "אני חייב לפתוח כפתור".

אז מה כדאי לאכול לפני הצום?

מרק - מרק צח או מרק ירקות.

מנה בשרית - עוף, הודו, דג ולמעוניינים גם בקר.

תוספות - תפוחי אדמה, אורז, פסטה וירקות מאודים.

קינוח - פירות טריים או לפתן.

שתייה - מים, והרבה.

ואיך שוברים את הצום?

כדאי לשבור את הצום עם שתייה ממותקת של כוס תה או לימונדה בתוספת עוגת דבש או עוגיות. ארוחה אחרי צום, צריכה להיות קלה כדי לא להכביד על מערכת העיכול שנחה 24 שעות. אין צורך לאכול בעבור יומיים.

מה כדאי לאכול?


מרק - מרק צח או מרק ירקות.

מנה בשרית - עוף. הודו, דג ולמעוניינים גם בקר.

תוספות - תפוחי אדמה, אורז, פסטה וירקות מאודים.

קינוח - פירות טריים.

שתייה ממותקת כדי להגביר את כמות השתייה הנצרכת להחזרת הנוזלים החסרים.

כתבו: ד"ר דניאל בן דב הוא סגן מנהל חדר המיון במרכז רפואי כרמל, מקבוצת כללית. אורליוייסידו עדינה לאנג הן דיאטניות קליניות בכללית.

 

גמר חתימה טובה לכולם

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

קוד חופשי

זכויות היוצר על התמונות

והתכנים  שייכים

לאילנית12(דליה)

אין לשכפל,להפיץ ,לצלם,

להעתיק,למכור,לפרסם,

או לעשות כל שימוש מסחרי

מתוכן הבלוג. 

קוביית סקר
תוצאות הצבעה חזרה לסקר
3
סקר זה פתוח למשתמשים רשומים בלבד. לכניסה או הרשמה- לחץ כאן
עליך לבחור תשובה
תשובה אחוזי הצבעה
בריאות 25%
המלצות לספרים 25%
סיפורים קצרים עם מוסר .. 10%
צרכנות 5%
תמונות מטיולים  35%
סה"כ מצביעים20
סקר למשתמשים רשומים בלבד
הצבעת כבר
הצבעת כבר
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אילניתי12 אלא אם צויין אחרת