בריאות בקלות

טיול לשמורת הטבע מדבר יהודה - 1

במשפחתנו יש מספר מסורות, הרגלים המתלוים ברובן, לחג הפסח.

מסורת ראשונה- הכנת חזרת. בעלי מכין "חזרת ביתית " משורש חזרת וסלק ותבלינים בראש השנה ופסח כדי לחלק לבני משפחה וחברים.

מסורת שנייה - טיול של יומיים, השנה שלושה ימים לאיזור הדרום,כולל לינת שטח.

השנה נסענו 3 משפחות לשמורת יהודה והערבה. לילה ראשון ישנו בהר צבאים, ולילה שני בעין יהב.

אחלק את הרשומה ל 3 חלקים- כל יום בפני עצמו. התמונות מדברות בעד עצמן.

מסורת שלישית- בצאת החג אני אופה לחם לבני משפחתי, מעין טרום מימונה, והפעם לחם שיבולת שועל.

השנה החלטנו לנסוע ל- 3 ימים למדבר. היה  כייף , מיוחד ומאוד מאתגר.

את התמונות צילמה בתי הגדולה שהצטרפה אלינו, הבן הגדול נסע לטיול לצפון ליומים,כך שהיינו כמעט בהרכב מלא.

יום שבת בבוקר נפגשנו , שלוש משפחות בבית קמה ומשם נסענו לאכול ארוחת בבוקר במיצד זהר.

משם יצאנו דרך נחל פרצים לנחל סדום.

הרי סדום בנויים ממלח, ניתן "לטעום את ההר" , לגעת בו ולחוש טעם של מלח.

נסענו בשבילים פתלתלים, צרים שבהם צריך לתת כבוד ולפנות מקום לרכבים המגיעים ממול...וכמובן שלא היינו לבד.

תנאי השטח השתנו בהמשך הנסיעה והגענו למישור עמיעז - מישור יפיפה,

רחב ידיים ופתוח בשונה מהרי סדום הצרים והצפופים שהוביל אותנו  ל..

תצפית על מפעלי ים המלח.

יצאנו ממתחם המפעלים ונסענו כברת דרך בכביש ונכנסנו לגבי פרס.

מסלול נהיגה צר ,תלול ומטלטל, בתוך המרחב הפתוח. לפנינו נוף הררי, תערובת צבעונית של חול חום ולבן. נסיעת שטח מאתגרת.

מסלול הליכה קצר הביא אותנו לתוך הגבים, לבנים כמו שיש חלק. תהום עמוקה באמצע הגב, חשוב להחזיק את הילדים קרוב אלינו . השמש הייתה ברום השמים, תחושה מופלאה של חופש ריחפה באויר.

אחרי שתיית קפה , המשכנו בנסיעה למצפה צורים. תצפית יפה, גבוהה על מפעלי ים המלח והערבה. זהו המקום בו רואים שינוי "תכסית" , שינוי פני הקרקע. זהו המקום בו ניתן לראות את האיזור בו מסתיים ים המלח, ומתחילה הערבה.

העליה הבאה ב"מעלה צורים" מאוד מאתגרת. מדרגה גבוהה , ודרדרת, פני השטח לא יציבים. הגברים סידרו , שיטחו, הוסיפו אבנים  למדרגה כדי שהרכב בזמן העלייה יהיה יציב ככל האפשר. זהו אחד האתגרים , אחד המצבים הראשונים בטיול שלנו בהם האדרנלין של הנהגים היה בשמים ואילו אנחנו הנשים התפללנו וסמכנו עליהם, בטחנו במיומנות שלהם ואכן הם היו  טובים, ידם יציבה על ההגה ושליטתם במכונית מצוינת.

לפנות ערב הגענו ל"מצפור הר צבאים" , שם לנו את הלילה הראשון. אספר לכם שהיה קר עד מאוד. הרכבנו את האוהלים, הדלקנו מדורה והכנו פויקה  צמחוני  לארוחת הערב- אני ועוד ידידה צמחוניות, בד בבד הדליקו את המנגל לקרנבורים.

מתכון לפויקה צמחוני- זוהי המצאה של בעלי .

6 תפוחי אדמה

2 בצלים

3 גזרים

ראש סלרי

1 בטטה

לקלף את הירקות ולהכניס לתוך הסיר,  להוסיף מים עד כיסוי הירקות ו, לתבל בשמן זית לפחות 1/2 כוס, מלח, פלפל, פפריקה ולהביא לרתיחה.

לשקית קוקי  להוסיף 2 כוסות אורז לבן , בישול מהיר, וחופן עדשים שחורים, כמובן שניתן כל קיטניה אחרת. להוסיף 3 כוסות מים, לסגור את השקית ולהניח בתוך הפויקה. זמן בישול לפחות שעה וחצי.

היום הראשון היה מאוד חוויתי, מאוד נהנינו . פרשנו לישון מוקדם ... והתעוררנו ליום הבא .