00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

סלט צנוניות מרענן

בקיץ האחרון יצאנו לנופש משפחתי בגולן. באחד הערבים הכינה גיסתי ארוחת ערב למבוגרים שבינינו- שיפודי ירקות, דגי סלמון וסלטים חיים. בין הסלטים היה גם סלט צנוניות ובצל ירוק, סלט שהתאהבתי בו מיד ומאז אני מכינה אותו בכל הזדמנות ובעיקר כשאני מארחת. מסתבר שהסלט הזה הוא ממש לא המצאה חדשה- מדובר ככל הנראה בגירסה עדכנית משהו לסלט שכל יוצאת פולניה מכירה מבית סבתא (בדקתי- דודה שלי עדיין מכינה אותו בגירסה קצת שונה וזה אכן אחד הסלטים שסבתא שלי הייתה מכינה כשדודה שלי ואבי היו ילדים). גם גיסתי מספרת שהיא למדה להכין את הסלט הזה מסבתא שלה, אז לחיי כל הסבתות הפולניות לפניכן המתכון לסלט קל להכנה, טעים מאוד ועושה חשק לעוד ועוד. טעמן הטבעי של הצנוניות חריף, אבל בסלט זה החריפות כמעט לא מורגשת בזכות התיבול ולעומת זאת הוא מרענן מאוד.

צנוניות- ירק ממשפחת המצליבים שידועה בהשפעתה המיטיבה כמונעת סרטן מסוגים שונים, אבל עם זאת ידועה גם כיוצרת גזים, מה שגם כך קורה יותר בהיריון כתוצאה מפעילותה האיטית יותר של מערכת העיכול. כמו כן לנשים הסובלות מהפרעה  בפעילות בלוטת התריס כדאי להימנע מירקות אלו, או לצרוך אותם מבושלים. אז מה אפשר לעשות? אם את מרגישה שאכילת ירקות ממשפחת המצליבים גורמת לך לגזים את יכולה לצמצם את הכמות שאת צורכת מהם. אם את מניקה וחשה שאכילת צנוניות וירקות אחרים ממשפחת המצליבים גורמת לגזים אצל התינוק את יכולה להפחית מהכמות שאת אוכלת, אבל דעי כי עד היום אין הוכחה מחקרית מובהקת לכך שצריכת ירקות ממשפחת המצליבים אכן גורמת לגזים אצל תינוקות יונקים (וכמובן כמו בכל דבר, גם כאן יש מחקרים לכאן ולכאן...). הצנוניות מכילות ויטמינים B, C, חומצה פולית וכן ברזל, אשלגן, סידן ומגנזיום. במאה גרם צנוניות כ-18 קלוריות בלבד!

בצל ירוק- מכיל ויטמינים ומינרלים האופייניים לירקות העליים הירוקים: בטא-קרוטן המשמש כחומר מוצא לוויטמין A שחיוני לשמירה על מערכת החיסון ולגדילה תקינה ולכן תורם גם לבריאותך וגם לצמיחתו התקינה של עוברך,  ויטמין K שתורם לקרישיות הדם ולחוזק העצם (חשוב תמיד אבל בעיקר אצל נשים, שסובלות יותר מאוסטיאופורוזיס בבגרותן), ויטמינים מקבוצה  B וביניהם חומצה פולית התורמת למניעת מומים מולדים במערכת העצבים של העובר ומסייעת בהפחתת רמות ההומוציסטאין בדם, מה שעשוי להפחית את הסיכון לבעיות קרישיות בהיריון אצל נשים הסובלות מבעיות כאלו.

המצרכים לכארבע מנות:

3/4 (שלושת רבעי) חבילת צנוניות שטופות היטב
ארבעה גבעולי בצל ירוק, כולל החלק הלבן, שטופים היטב
שתי כפות מיונז קל (זה המתכון היחידי שאני מכירה שבו לא מרגישים את טעם הלוואי של המיונז הקל. שימי לב שישנם כמה סוגים של מיונז קל בשוק, המומלץ ביותר הוא ה"מיונס" המכיל 9% שומן בלבד. בכל מקרה כדאי לבדוק את אחוז השומן שמכיל המיונז שאת רוכשת לפני הקניה ולהעדיף את זה שתכולת השומן בו היא הנמוכה ביותר)
מלח, פלפל

ההכנה:

  1. קטמי את שני הקצוות של כל צנונית.
  2. גררי גס את הצנוניות בעזרת פומפייה.
  3. קצצי את הבצל הירוק והוסיפי אותו לצנוניות.
  4. הוסיפי את המיונז הקל ואת התבלינים וערבבי. טעמי ותקני תיבול במידת הצורך.

קלוריות למנה: במתכונת של מיונז קל המכיל 30% שומן-25 קלוריות
במתכונת של "מיונס" 9% שומן-15 קלוריות

ולפני שאנחנו נפרדות, קבלי ממני מתנה- סדרת הוידאו שלי שתעניק לך את שלושת הכלים להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות נמצאת במרחק קליק ממך

ייעוץ תזונתי: יעל קרן, דיאטנית, B.Scבתזונה. יעל תשמח להשיב על שאלותייך בנושא תזונה בהריון במייל yahealthkeren@gmail.com. תשובות ינתנו בתוך שבוע משליחת המייל.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת