00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

שכל מחשבת ישראל

משה הרועה הנאמן יהושע בן נון המלך

spam:0
ימין שמאל
- >

משה ניקרא הרועה הנאמן " רעיה מהימנא " ויהושע בן נון ניקרא מלך,מיתוך כך אפשר להיכנס לקושיות רבות ואכן היו חילוקיי דעות בין התנאים והרבנים עד עצם היום הזה.

והריי אני בא ומאיר ומבער את סוגיית "רעיה מהימנא " ו " מלך".

משה רבינו קיבל תורה מסיני כך שאת דרגת משה כולם צריכים להשיג,ומה זה אומר?.

משה הוא רועה הצאן של בניי ישראל וכידוע רועה הצאן נימצא מאחוריי צאן מרעיתו שהם בניי ישראל,מסביב בניי ישראל ממנה משה שיבעים זקנים וחכמים שווה בשווה מכול שבט,כך שאם אפילו אחד הולך לאיבוד משה עוזב את בניי ישראל והולך למסור את נפשו על האחד שהלך לאיבוד שהאחד הזה יותר חשוב בעינו מכולם ועוד ידענו " המציל נפש אחת כאילו והציל עולם ומלואו.

ועוד רבות הפליא משה באומרו ל ה` אם תאבד את העם הזה מחני מסיפרך ומיד זוכה גם לכינוי " עבד נאמן " ועל כך מיתפלאים כול המלאכים" עבד קראת לו? "שהריי אין עבד בעולם הזה שעבד הוא כול מי שעובד כשכיר ואם בעל הבית לא שם לב ומצלמות הריי שהעבד שהוא הפועל מיד יגנוב מבעל הבית.

זוהי מעלתו של משה לא רק שלא מועל בסמכות אלא מוסר את נפשו בעד כול בניי ישראל.

חיים שלמה:משה נימשל לשמש שמשמש את כול העולם ומכאן יורדים שניי אותיות ה` לשמש ומשה הוא " השמשה ",משה לימין משה לשמאל,משה מלמטה ומשה מלמעלה.

לפניי כניסת בניי ישראל לארץ ישראל מבקש משה לעבור מעבר לירדן ולחלוש על כול הארץ,ואם תאמרו שביקש זאת כפרס על פועלו הריי זאת טעות איומה,אלא שמשה מיצתמצם ביהושע בן נון ונותן לו את האות ה` משמו, כי ידע את טבע בניי ישראל ומיכוח צימצום זה אומר יהושע בן נון : " שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון " ובכך גובר על יושביי ארץ ישראל וכובש אותה.

שמש זה משה שעולה בגבעון מעל כול הגבעות והאור שלה מאיר לירח שהוא יהושע בן נון ובכן נעצרים ,זמן תנועה ומקום בכדיי שבניי ישראל יכבשו את הארץ כנגד הטבע,כהליכה נגד הזרם ורק כך מרגישים את הרוח שהיא השכינה " רוח הקודש ".

יהושע ניקרא מלך שהריי המלך הולך לפניי המחנה ומקנה ביטחון ללוחמיו ועומד בציווי שנתן לו ה` " כול אשר אומר לך תעשה",משמע להמשיך את דרך משה,ויהושע אפילו שיכל ושרתה עליו רוח הנבואה שכן משה היצתמצם בו לא מוסיף דבר על דבריי משה אלא רק ממשיך את התורה שבע"פ שנימסרה לו ממשה ומוסר אותה לנביאים ועד לכנסת הגדולה של ישראל.

         "  ממשה כמשה לא קם כמשה "

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

נשארים מעודכנים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אומרי4 אלא אם צויין אחרת