00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

פרקולוג @ Perkolog

קמפיין "ינואר המחוספס" - דבר המפרסם

בהמשך לרשומה על השאלה ההיפותטית בעניין המסחור, ובהמשך לרשומה פתרון התעלומה, הנה תגובה מפורטת של דורון טל, מנכ"ל סאצ`י אינטראקטיב, כפי שנכתבה בבלוג "חורים ברשת" (ההדגשה בצהוב שלי, ובהמשך נשמטה שם אות לפי דעתי):

"ברור שאין סיכוי שאצליח לשנות את דעתו של מישהו מאבירי האינטרנט ומובילי הבלוגספירה שהגיבו כאן ולכן באמת לא אנסה. אבל הייתי רוצה בכל זאת לנסות להציג את העובדות כהוויתן ולגרום לבעלי הדעות השליליות לחשוב מחדש על העניין ולבחון האם באמת נעשה כאן פשע קשה כנגד אומת האינטרנט הישראלי או לחילופין נסיון לגיטימי להיות מעט מקוריים.
הרעיון שעמד מאחורי ”ינואר המחוספס“ (ויסלחו לי כל הקופירייטרים שהשם לא נשמע להם מספיק אותנטי) היה פשוט - לנסות ליצור סוג של באזז שיתחיל באינטרנט ויגלוש גם אל העולם החיצון, ומכיוון שגוף מסחרי מעורב בעניין, להקפיד על מספר כללים מנחים: לא לפגוע ברגשות של אנשים, לא לנסות למכור שום דבר, לא לגרום לאנשים לעשות דברים בניגוד לרצונם, לא להטעות ולא לנצל אף אחד. כל הכללים האלה נשמרו. כל מה שנעשה באופן יזום על ידינו היה פתיחת 4 בלוגים של 4 אנשים שונים (3 מהם אמיתיים אגב) שהחליטו להפסיק להתגלח עד ה-1 בפברואר מבלי להסביר מדוע, ולקרוא לעצם בשם. זהו. אף אחד לא טען שהפסיק להתגלח בגלל אמונה דתית כלשהי או בגלל שזה יותר בריא. סתם בא להם להפסיק להתגלח ומי שרוצה יכול להצטרף. כשחושבים על זה, זה משהו שעל פניו בכלל נוגד את המטרות השיווקיות של ג‘ילט.
מסתבר שכמו שברוכין-את-לוינסקי טוענים: האינטרנט הזה זה משהו, וכפי שציפינו העסק תפס תאוצה. נכון, לא ראינו תהלוכות של אנשי ”ינואר המחוספס“ ברחובות וכיכר רבין לא המלאה במאות אלפים, אבל הרבה מאד גולשים הצטרפו לקטע באופן פעיל או הביעו תמיכה בו. התגלו מאות פוסטים ותגובות בפורומים או טוקבקים שקשורים בדרך כזו או אחרת לשאלה - למה להפסיק להתגלח במהלך ינואר ומה עומד לקרות ב-1 לפברואר שבגללו הפסיקו אנשים להתגלח. להערכתי 90% מהפוסטים, הפליקסים, והתגובות שגיגלתי היו אותנטים ולא שתולים על ידינו.
אף אחד לא טוען שמדובר במהלך שישנה את פני עולם השיווק. כולה נסיון טיפה שונה לראות האם ניתן לייצר באז אינטרנטי, גם כשמדובר במשהו מופרך, כמו חבורה של גברים שמפסיקים להתגלח במשך חודש.
האם נגרם נזק למישהו? האם פגענו ברגשות של מישהו? האם גרמנו למישהו לעשות משהו בניגוד לרצונו או אמונתו? אם כן, אני מתנצל בשם המערכת. אבל האמת, אני לא חושב שזה קרה.
בסוף היום נרשמו כמה הגיגים פילוסופים על החיים ועל שיער פנים, כמה אנשים השקיעו כמה דקות ויצרו סרטוני וידאו במובי-מייקר וכמה בליינים חגגו במסיבה שהם עצמם (ולא אנחנו) אירגנו במועדון בתל אביב".

***

ועדיין לא הבנתי מה הקטע. לדעתי, אם זה היה קמפיין, לא היתה לזה שום השפעה על הציבור הכללי, והיתה השפעה מעטה בלבד על הבלוגוספירה. אלא אם כן, בפעם הבאה באמת נראה גם בטלוויזיה במקום הדוגמן המלוקק כחול העיניים את הבלוגרים הזלדקנים של "ינואר המחוספס" מתגלחים לעיני המצלמות.

מצד שני, זו היתה הזדמנות טובה לדון בעניינים האלה לפני שהם קורים בגדול. מעין פיילוט, או בלון ניסוי, גם לבלוגוספירה וגם למשרדי האינטראקטיב (וכן, גם לעיתונאים. רשמתי לפני).

 

שלכם,

שרית Perkol.com

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

ארכיון פוסטים
נקה
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל perkolit אלא אם צויין אחרת