עוגת שוקולד לפסח.

14/04/2017

מועדים לשמחה.

מה שלומכם? איך היה בסדר? איך ביליתם וחגגתם?

אצלנו היה שמח, אוירה מצוינת. שילוב של שירים ויין הקפיצו את הארוחה ואת הנוכחים.

לארוחת החג הכנתי 2 עוגות , אחת מוס קוקוס המוכרת והאהובה ועוגה שני , שוקולד ללא גלוטן .

זו הפעם השנייה שאני מכינה, עוגה ממש פאדג'ית, שוקולדית, מרירה מעט ונהדרת, הפעם עם ציפוי גנאש.

אז ככה מכינים,

1 שמנת מתוקה

1 חבילת שוקולד מריר

הכנה:

1. בקערת באן מארי (סיר רחב עם מים המונח על הגז, להניח קערת נירוסטה ), להניח את החמאה, השוקולד ו 3/4 כוס הסוכר ולהמיס.

אפשר גם במיקרוגל. להוריד מהאש ולצנן.

2. 4 ביצים שלמות להקציף כדקה, להוסיף את 1/4 כוס הסוכר ולהביא לקצף חזק, משך כ 4-5 דק נוספות.

3. להוסיף לקצף אבקת קקאו ותמצית נס קפה ולערבב

4. לערבב באופן ידני את תערובת השוקולד לכדי עיסה אחידה.

5. לחמם תנור ל 180 מעלות. להניח נייר אפיה בתבנית אפייה עגולה בגודל 22-24 ס"מ ולשמן מעט.

6. את העיסה לפזר באופן אחיד בתבנית האפייה ולאפות במשך 20 דק. (עדיף עוגת שוקולד רכה ונימוחה מאשר קשה ויבשה)

להוציא מהתנור ולצנן.

גנאש: לחמם את השמנת בסיר קטן, עד כדי רתיחה. בקצוות הסיר השמנת מתחילה לבעבע, לכבות את האש, להוסיף את השוקולד ולערבב היטב, לפזר על העוגה ולקרר כמה שעות.

זו העוגה הראשונה שהכנתי.

אפשר לפזר אבקת סוכר מעל.

והנה החגיגית ....

שתיהן טעימות, נשמרות כשבוע במקרר. בתאבון.

דרך אגב, היום פורסם בעיתון של זמנים מודרנים מתכון דומה לעוגה עם 3/4 כוס קמח אורז .

חג שמח, כל טוב ותשמרו על עצמכם בנסיעות, בטיולים, בטבע ובכל מקום בו תבלו.

עוגת תפוחים לפסח.

בוקר טוב.

ההכנות לקראת פסח בעיצומן, החלטתי לעצור זמנית את הסיפורים על הטיול בצרפת ולהעלות מתכונים לקראת החג.

ביום שישי האחרון אכלנו בבית, הילדים הגדולים עם החבר/חברה ובני המשפחה המצומצמת והמורחבת. בקיצור בית מלא.

הכנתי 2 עוגות לכל המשפחה והחלטתי להתפנק בעוגה ללא גלוטן.

עוגת תפוחים קלה ובחושה ברגע האחרון...עם שינוי מרכיבי הקמח מתאימה לרגישים לגלוטן, לצליאקים ולפסח (לאוכלי קטניות).

הקמחים שלי :קמח אורז מלא וטפיוקה.

אפשר לגוון בקמח שקדים, קמח קוקוס.

שינוי קל בתהליך ההכנה והעוגה יצאה אוורירית ונימוחה.

המתכון המקורי של ניקי ב. - תודה רבה.

חומרים:

4 תפוחים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות (ירוקים צהובים)
4 ביצים
250 ג' סוכר (כוס ורבע) - כוס סוכר
2 כפות גדושות סוכר חום בהיר (דמררה) ו 1 כף ליקר תפוחים
280 ג' קמח תופח (2 כוסות)- 2 כוסות קמח אורז, 1 כוס קמח טפיוקה+ 2 כפיות אבקת אפייה.
כוס שמן
כפית קינמון גדושה

אופן הכנה:

1. לקלף ולחתוך את התפוחים לקוביות, להניח בקערה , לפזר 2 כפות סוכר חום וליקר.

2. 4 ביצים שלמות להקציף במיקסר במשך 2 דקות, לקצף רך, להוסיף את הסוכר ,עד לקצף בהיר ותפוח כ 5 דק נוספות

3. להוסיף את כוס השמן ואבקת הקנמון

4. לערבב באופן ידני את הקמחים ואחר כך להוסיף את התפוחים, עד שמערבבים.

5. להעביר לתבנית משומנת 24

6. לאפות בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות. משך 45 דק.

לפזר אבקת סוכר ולהגיש.

בתאבון,

תודה רבה

טיול לפריז -5

יום שלישי בפריז. שעות אחר הצהרים ואנחנו במגדל איייפל.

אחרי שהייה בשדרות מונפרנס , נסענו במטרו לכייון מגדל אייפל. המקום היה הומה בתיירים מכל העולם, כך שהתור היה מאוד עמוס. המגדל מרהיב בעוצמתו, בגובהו ובגודלו, מאובטח יותר מאי פעם בגלל החשש מפיגועים.

לפני הנסיעה ניסינו להשיג כרטיסי כניסה למגדל דרך האתר. הסתבר לנו שבימים שרצינו אין כרטיסים , כשעמדנו מול המגדל סביבינו המונים של תיירים ותושבים , הבנו את העומס.

עלינו לגבעת הטרוקדרו - Trocade'ro, המשקיפה על האייפל. (המקום בשיפוצים), הנוף היה מרהיב ומדהים.

ראינו, צפינו, צילמנו, נהנינו ומשכנו הלאה לכנסיית נוטרדם, כמובן במטרו, בדרך חלפנו על פני נהר הסיין....

תמונה  מרהיבה לדעתי .

כנסיית נוטרדם - Notre Dame, בנייתה נמשכה כ 150 שנה, מאוד מפורסמת בפריז. כבר בערב הראשון הבנו שהתור עמוס אך זורם. כנסייה פעילה, מתקיימת תפילה ומיסה לפחות פעמיים ביום.

כנסייה מרשימה מכל הבחינות, עיטורים מעולם התנ"ך והברית החדשה, רוזטות מרהיבות ופסלים .

יצאנו מהכנסיה לכיוון כולבו BHV , שברחוב ריבולי, בעלי והמארח ישבו בבית קפה ואני נכנסתי . החוויה היתה מדהימה, כל קומה ממותגת. קומת נשים, קומת גברים, קומת ילדים, קומת כלי ומוצרים לבית, קומת אוכל , קומת מוצרי יצירה, משרד, נייר וכל הקשור באומנות ....יכולתי להיות שעות במקום אבל סוגרים בשבע בערב והשעה היתה 18.00 ובנוסף מחכים לי. הסתובבתי בקומת היצירה נפעמת ומתלהבת. בחרתי 2 פריטים ו"ברחתי " . כל כך קשה לעמוד בפיתוי.

לפנות ערב, טיילנו ברחבי העיר, נכנסנו לסימטאות המזמינות. היה כייף גדול לסיים את הטיול , את הערב האחרון בסיור לעת ערב, לעת חשיכה בינות חנויות קטנות של בגדים, חפצים ואביזרים שונים, בתי קפה, מאפיות ועוד.

התחלנו ברחוב רוזייר, צילמתי כדי לזכור devil.

סיימנו כעבור שעתיים במלון .

רעבים מאוד ועייפים. אכלנו ארוחת ערב במלון, אחרי שהשבעתי את המלצרים, הסברתי להם איך אני רוצה את האוכל. דג אפוי או על מחבת, כמובן שטוגן בחמאה, סלט ירקות , ירקות אפויים ללא לחם .

הגיעה השעה לישון, למחרת נוסעים ברכבת המהירה לעיר NIME .

להת' אתי.

טיול לפריז - 4

התעוררנו לבוקר יום חמישי, היום השלישי בפריז.

בעלי הקדים ונסע לתערוכת בעלי חיים שגם נערכה בעיר.

בסביבות 9.30 ירדתי לאכול ארוחת בוקר, ותוך כדי שיחה עם מנהלת חדר האוכל, היא אמרה שבארון ניתן למצא לחם ,עוגיות מדלן וביגל'ס ללא גלוטן, הם שומרים רק לכאלו המבקשים/צריכים כחלק מתפריט מיוחד . שאני יכולה לקחת מבלי לבקש רשות. איזו הפתעה ופירגון.

יצאתי מהמלון והתחלתי ללכת לכיון מוזיאון ד'אורסי

אני חייבת להודות שבטיול זה ספגתי הרבה תרבות. 2 מוזיאונים נהדרים ביומיים, שווה את הנסיעה.

הדרך היתה מוכרת , הלכתי בחלק מהמסלול אתמול. הגעתי ללובר, נכנסתי דרכו, המשכתי וחציתי את הכביש

כדי לעבור בגשר לצד השני של נהר הסיין.

זו תמונה מהגשר, במרחק רואים את המוזיאון, שלמעשה היה תחנת רכבת בעברו.

אלו הם החלונות של המוזיאון.

סה"כ משך ההליכה מהמלון למוזיאון  כשעה.

ביליתי ונהניתי במוזיאון. הלכתי לאיבוד בין האומנים והציורים. טיפסתי את 6 הקומות, הלכתי במרחבים של החדרים שהיו מרהיבים וייצגו את האומנות על שנותיה ורובדיה. התרשמתי מציורים, מפסלים, מרהיטים מבהיקים ביופיים וניקיונם , בקיצור נשמתי אומנות.

אחרי שעה וחצי או שעתיים, יצאתי מהמוזיאון .

חיפשתי חנות לחומרי יצירה , נייר . ידעתי את שם הרחוב RUE VAVIN 48 , במלון קבלתי הסבר איך להגיע. במקביל הפעלתי את גוגל מפות וניווט . הלכתי הרבה מאוד ק"מ, עברתי את שדרות סנט גרמיין  ולבסוף אחרי שנעזרתי גם בעוברים ושבים שלא כולם הבינו מה רציתי, הגעתי לחנות קטנה. קניתי במדויק את מה שרציתי, טושי ואבקות Embossing .....יצאתי לרחוב. (קשה לי מאוד לעמוד בפיתויים של חנויות יצירה ונייר בארץ ובעיקר בחו"ל. אני יוצרת רשימה מדויקת, ממש עוצרת את עצמי כדי שלא להוציא את הכסף רק שם indecision ).

אחרי הליכה ארוכה הגעתי לשדרות מונפרנס

הגעתי לחלק אחר של העיר, שונה לחלוטין בארכיטקטורה, בבנייה, מרכז שונה.

אחרי הליכה של מספר שעות, השעה היתה 15.30 אמרתי לעצמי, מכאן חזרה למלון רק במונית. אין סיכוי שאני חוזרת ברגל למלון.

התקשרתי לבעלי , מסתבר שהוא והמארח שלנו, לקראת סיום ביקור בתערוכה. קבענו שהם יגיעו אליי. ואכן כעבור 45 דק נפגשנו וישבנו בבית קפה . הזמנתי מרק בצל  ללא קרוטונים ווידאתי שבושל ללא ציר עוף או בשר.

שעות אחר הצהרים, תיכננו את המשך היום.

החלטנו לנסוע במטרו למגדל אייפל.

וכאן אסיים להיום,

נתראה בקרוב.

טיול לפריז- 3

שלום לכולם.

סיימתי את הרשומה הקודמת בביקור במוזיאון האורנג'רי.

מספר נקודות חשובות:

אין סיבה להזמין כרטיסים דרך האינטרנט, גם אם יש תור , הוא מסודר וזריז.

ביקורת תיקים ואבטחה. בגלל המתח הביטחוני בצרפת, בכל מקום בודקים ופותחים את התיקיםבכניסה למוזיאון, לקניון, לסופר וכו'. תרגישו כמו בארץ.

אחרי הכניסה למוזיאון ,כדבר ראשון מופנים למלתחה שם ניתן להשאיר תיקים, מעילים ולקבל מספר .

לרוב אנשי המוזיאון מדברים צרפתית ומעט אנגלית. בכל העיר למעשה לא דוברים אנגלית, לכן ממליצה ללמוד מספר מילים כדי לדייק את הבקשה.

בקניית כרטיס למוזיאון, ניתן לקנות 1+1 למוזיאון נוסף. קניתי כרטיס כניסה לאורנג'רי וכרטיס נוסף למוזיאון ד'אורסיי ב 16 אירו.

חשוב לשמור על הכרטיסים כדי להכנס למוזיאון השני. אני עמדתי כ 10 דקות מבוישת, מובכת ומחפשת את הכרטיס בתיק , במוזיאון ד'אורסיי.

יצאתי את המוזיאון וממש מעבר לכביש או ביציאה של גני טווילרי , מגיעים לכיכר הקונקורד - .Place de la Concorde

תמונות סובבות את הכיכר.

אתם רואים מרחוק, בערפל, משהו , מבנה מלבני.....שער הנצחון .

והנה אני הולכת בשדירת השאנז אליזה ,Avenue des Champs-Élysées , לקראתו.

הרחוב ארוך כ 2 ק"מ. הארכיטקטורה יפה בעיני.

מגוון החנויות ובתי הקפה עשיר מאוד, כראוי לשידרת יוקרה פריזאית.

הדגשתי בפניכם  את היוקרתיים.

שער הנצחון - Arc de Triomphe , בכיכר שארל דה גול

הלכתי בשעות הצהרים, השמים היו אפורים , גשם ירד. השדירה היתה כמעט ריקה מאנשים, כשחזרתי בשעות אחר הצהרים, סביבות חמש היא רחשה והתמלאה בזוגות, משפחות וילדים. יום העבודה הסתיים ומבלים בחוץ .

חציתי את הכביש כדי לחזור למלון, מצאתי חנויות ובתי כולבו אחרים.

אז ככה, יצאתי בעשר בבוקר מהמלון, וחזרתי ב 18.00 בערב. הלכתי כ 20 ק"מ לערך באותו יום.

מעט הלכתי לאיבוד, נכנסתי לכל מיני רחובות קטנים שהובילו לחנויות ובתי קפה...כמובן.

כל היום לא אכלתי, למעט ארוחת הבוקר.

בבתי הקפה והמסעדות לא מצאתי, גם כששאלתי, מנות על טהרת הצמחונות בלבד, ללא שיירים של עוף או בשר או אחר.

במאפיות, או דוכני הכריכים לא היו סנדויצ'ים על טהרת הגבינות אלא עם תוספת של....וכמובן שלא כריכים עם לחם ללא גלוטן - Son glut.

מצאתי סופרמרקט ,שם בקומה השנייה מצאתי וקניתי עגלה עם מוצרי לחם ללא גלוטן, הצלחתי לקרא את רוב המרכיבים, ללא מלח. לא נורא. הלחם מאוד עזר לי בארוחת הבוקר למחרת.

הצרפתים מאוד חשדניים,בגלל המצב הבטחוני, אינם משתפים פעולה עם זרים.

ומעצם היותם לא דוברי אנגלית , נמנעים מלענות. מעטים היו נחמדים וסובלנים לשאלות.

הבנתי שהם לומדים אנגלית בבתי הספר, אך לא משחיזים ומדברים את השפה הן מעיקרון וסולידריות והן בגלל שהם שוכחים את אוצר המילים, מגמגמים בגאווה באי איכפתיות.

הגעתי למלון, שמחה שצלחתי את היום בעיר הגדולה, וטיילתי במקומות אותם רציתי לראות.

אחרי מנוחה קצרה יצאנו לאכול .

מצאנו שהתפריט במסעדת היפופוטם - RESTAURANTS HIPPOPOTAMUS .

סלט ירקות עם גבינת עיזים, מרק בצל ללא לחם וללא מרכיב בשרי, דג צלוי על הגריל ואורז.

בעלי הזמין מרק ומנה בשרית .

ארוחה טובה, טעימה , במחיר סביר.

אז, סיימתי את היום הראשון בעיר פאריז.