11
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

טיולים, טבע ושאר תמונות

הטיול ברכבת הטרנס מונגולית

לאחר שעברנו עכשיו טיול עצמאי בספרד (מדריד וברצלונה), נעבור לטיול מאורגן של החברה הגיאוגרפית ברכבת הטרנס מונגולית.

הרכבת הטרנס מונגולית היא אחד מכמה קווי רכבת שיוצאים ממוסקבה, ומגיעים לחוף המזרחי של אסיה. הקו הגדול והידוע מכולם (וכנראה גם הראשון) נקרא "הרכבת הטרנס סיבירית" - רכבת שנוסעת ממוסקבה דרך הרי האורל לחלק האסייתי של רוסיה ומגיעה לעיר וולדיווסטוק שנמצאת לחוף האוקיינוס השקט. הרכבת הטרנס מונגולית מתפצלת מהקו הזה אי שם קרוב לגבול מונגולה, חוצה אותו, וממשיכה מזרחה אל סין ואל בייג'ינג שנמצאת בצד המזרחי של סין. ישנם גם כמה קווים כמו הרכבת הטרנס מנצ'ורית שמתפצלים מהקו הראשי במקומות שונים אבל גם הם מגיעים בסופו של דבר לחוף המזרחי של אסיה, לרוב גם לבייג'ינג. אורך הנסיעה מקצה לקצה הוא בערך שבוע, כשלא פעם יש רכבות מקומיות שנוסעות רק חלק מהמסלול. הקווים משמשים להסעת נוסעים וסחורות, והיה מאוד שימושי בזמני מלחמה - אבל כיום משמשים לא פעם תיירים שרוצים לטייל באיזורים האלו.

הטיול עובר במדינות רבות שאינן בהכרח דוברות אנגלית ועדיין לא מורגלות בהרבה תיירים מערביים, ולכן לא מעט חברות בשנים האחרונות החליטו להרכיב טיול שייתן לאנשים את האפשרות לנסוע בלי להסתבך עם בירוקרטיה וקשיי שפה. אני כאמור נסעתי בטיול של החברה הגיאורפית, והצלחתי להרשם לסבב הראשון אי פעם של הטיול הזה עם הרבה מאוד מזל (ממה שהבנתי היה אליו ביקוש גדול והקבוצה היתה מלאה עם הרבה אנשים שנאלצו לדחות את הטיול בשנה לפחות).

חשוב לי לכתוב פה מה שכתבתי בזמנו לפני שהעליתי רשומות שלי מהטיול לסין לפני כמה חודשים: הטיול ברובו היה טיול נהדר. הוא אורגן בצורה מחושבת, תקלות שהיו בו טופלו בצורה מקצועית, רמת ההדרכה של המדריכה הישראלית, אפרת מרגלית, היתה גבוהה מאוד, וכך גם עם רבים מהמדריכים המקומיים. מדובר על טיול בשלוש מדינות (רוסיה, מונגוליה, וסין) מיוחדות ובאיזורים מבודדים שלהן לעיתים (כמו למשל סיביר) שבהן יש צורך לדעת את השפה ולהכיר את אופן הטיול במקום כדי להפוך את הטיול לחלק ולקל. מדובר על טיול שבאמת אפשר לכתוב עליו שהוא "חוויה של פעם בחיים", והוא מאורגן באופן נהדר ומקצועי.

אבל כמו בכל טיול, קורות מידי פעם תקלות, ולעיתים מנקודת המבט של מטייל כזה או אחר יש דברים שאפשר אולי לשפר ולתקן, ואלו ודברים שיעלו בזמן הכתיבה שלי. אבל חשוב לי לציין כבר מראש שכל אותן הערות (או אולי הארות?) הן לא הדברים המהותיים בטיול, ובמהותו הטיול הוא טיול מצוין.ואחד הגורמים החשובים להצלחת הטיול היא המדריכה, אפרת מרגלית. מדובר על מישהי מקסימה ונחמדה במיוחד, שהיה לכולנו ברור שההנאה של כולנו היא בעדיפות הראשונה שלה. אם היה למשל מדריך מקומי במונגוליה שהקבוצה לא היתה מרוצה ממנו - אפרת מיד דאגה להחליף אותו, אפילו על חשבון שעות השינה המועטות שבקושי היו לה במהלך הטיול.

ראוי לציין שבחיפוש מהיר בגוגל גיליתי שלא מעט חברות אחרות התחילו להוציא טיולים דומים בשנים האחרונות, אבל הטיול שאליו יצאתי, בקיץ 2016, היה המחזור הראשון של הטיול שהוציאה החברה הגיאורגפית,  ולכן ייתכן שחוסר הניסיון וההיכרות של החברה והמדריכה שלנו עם הרבה מההיבטים המקומיים של הטיול גרמו לתקלות שאני אשתף בהן, וסביר להניח (לאור המקצועיות של החברה הגיאוגרפית) שהן תוקנו מאז. ממה שהתרשמתי יצאו מאז שני טיולים בקיץ 2017 ועוד שניים נוספים בקיץ 2018 (ועוד טיול אחד, עם מדריך אחר, שמתוכנן בתקופת החגים של 2019), וייתכן מאוד שהניסיון של המטיילים בטיולים הללו היה שונה בגלל תהליך לימוד של המסלול. דוגמא אחת שאני יכולה להביא קשורה למסלול שעשינו בטבע סביב אגם בייקל בסיביר: בחוברת שקיבלנו שמתארת את הטיול נכתב שנעשה "הליכה קלילה סביב האגם", וכשעברנו עם אפרת המדריכה על מסלול הטיול לפני היציאה מהארץ, היא תיארה אותו כמו הליכה בפארק הירקון (ולמי שלא מכיר את פארק הירקון, מדובר על פארק שרוב המדרכות בו סלולות, ויש גם כמה שבילי כורכר במצב יחסית טוב - וההליכה היא במישור, כך שמדובר על הליכה קלה בכל מקרה). אבל כשהגענו לשטח התברר שהמסלול היה ארוך מהמצופה, במסלול מסומן אבל לא סלול, הוא כלל גם עליה מסויימת (למרות שנאמר לנו בהתחלה שאת העליה נעשה בג'יפים), והיה בו קטע אחד שהיה כרוך בירידה ב"שביל נחש" שהיתה תלולה מאוד (וגם במקרה רטובה וחלקה מגשם שירד באיזור בימים שקדמו לביקור שלנו) ולכן היה קשה לאנשים שונים, כולל לי (בגלל בעיית שיווי משקל קלה שיש לי). כיום המסלול מתואר בדף התיאור של הטיול ברשת כמסלול "לאוהבי לכת אבל לא למיטיבי לכת", תיאור הרבה יותר מדויק של המסלול ורמת הקושי שלו.

לרשומה הראשונה אני מעלה תמונות קצת כלליות, של האוטובוסים הרבים שבהם נסענו במהלך הטיול - ושהיו מקושטים בצורה מיוחדת. חשוב לציין שרבים מהאוטובוסים האלו היו עם מדרגה ראשונה (זו שהכי קרובה למדרכה) מאוד גבוהה יחסית, ולרבים מהנהגים היה באוטובוס שרפרף שהם היו שמים על המדרכה כדי להקל על העליה והירידה מהאוטובוס.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל צלמת טבע אלא אם צויין אחרת