11
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בלוג צרכנות ודעות

ההתנתקות הצרכנית שלי

 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
לאחר מסע הטלפונים ההתכתבויות והמון המון עצבים ועוגמת הנפש שהיו מנת חלקי בחודש האחרון,   סיימתי סוף סוף (אני מקווה) עם ספקי השירות האלו לפחות לעוד שנה, ברשומה להלן אני אנסה להעשיר את הידע שלכם במה שקורה ברגע שמסתיים ההסכם שלכם עם ספק השירות ובמיוחד אם אתם לא מעוניינים להמשיך איתו הלאה והחלטתם (באיזו רשות? ) לעשות סוויץ למתחרה.
 
איך הכל התחיל:
 
הכל התחיל לפני כשנה כשסוף סוף התחברתי לאינטרנט בחבילה משולבת של "הוט" ו"נטוויז`ן" בהתחייבות לשנה, לפני חודשיים החלטתי שאני מעוניין לחסוך בהוצאות הטלפון ולעשות מנוי לטלפון שעובד דרך האינטרנט של 012  - קרה מה שקרה ונציג המכירות הממולח שלהם גרם לי לעבור אליהם גם בתור ספקי האינטרנט - כמובן שנתנו לי הצעה שאי אפשר לסרב לה פלוס פיצוי על החודשיים שאני חייב עדיין להישאר בנטוויז`ן.
 
הסיוט:
 
כשבועיים לפני הרגע המכריע שבו אני אמור לסיים את ההתחייבות שלי מול הוט ונטוויז`ן התקשרתי לשתי החברות בבקשה לא להאריך את השירות, בנטוויז`ן מתוך כוונה אמיתית להתנתק, ובהוט כדי להרוויח שני דברים:
1) כדי שלא יצרפו אותי אוטומטית לתוכנית היקרה ביותר שלהם (כמו שהם תמיד עושים)
2) כדי לקבל מחיר יותר נמוך ממה שאני משלם היום.
 
להלן השתלשלות המקרים מול שתי החברות:
 
נטוויז`ן:
 
בשיחה הראשונה הסבירו לי שאי אפשר לנתק אותי שבועיים לפני כי אז אני אחוייב בקנס (התנתקות לפני סיום התחייבות), ומצד שני אי אפשר לקבל ממני הודעה שינתקו אותי בעוד שבועיים ובכך לחסוך לי עוד טירטורים, וכך בלית ברירה הוכרחתי להמתין עד למועד סיום החוזה, לא לפני שהתעקשתי לדבר עם מישהו שיכול להסביר לי למה אני לא יכול לתת מעכשיו הוראה לא לחדש את ההתקשרות - ובתגובה נותקתי באלגנטיות מהקוו.
 
יומיים לפני סיום ההתקשרות התקשרתי בשנית לנטוויז`ן עם הבקשה המחוצפת "אני לא רוצה אתכם יותר" ועוד פעם טורטרתי מנציג לנציג, ולמה אתה רוצה להתנתק? ואולי אם.... וטרטורים עד שלבסוף נמצא הפתרון בדמות התשובה הבאה " אין לי את הסמכות לנתק אותך ולכן יחזור אליך נציג ממחלקת קשרי לקוחות לבצע את זה" -  (התשובה הזו מהווה את התחלת הסוף)
לזכותם ייאמר שלאחר מספר שעות יצר איתי קשר נציג מטעמם ולאחר עוד תיחקורים ונסיונות להשאיר אותי מסר לי את הבשורה המשמחת:
"נותקת, אנחנו לא חברים יותר"
חשוב לציין שההצהרה הזו הוקלטה ליתר ביטחון.
 
הוט:
 
במקרה של "הוט" יצרתי איתם קשר בערך שבועיים לפני סיום ההתקשרות כדי לקבל הצעה חדשה ואטרקטיבית להמשך השירות, מכיוון שלא קיבלתי כזו הצעה ביקשתי מהנציג שלא לחדש את ההתקשרות בעוד שבועיים ונעניתי בתשובה זהה לתשובה של "נטוויז`ן" "אנחנו לא יכולים לקבל ממך הודעה על התנתקות מעכשיו לעוד שבועיים ולכן תתקשר ביום סיום החוזה", מכיון שלמדתי כבר מנסיוני עם נטוויז`ן שהתאגיד תמיד צודק ולכל שאלה הגיונית של הלקוח יש תשובה שמסבירה הכל (לפחות לנציג שיושב מעבר לקוו) והיא "אלו הנהלים" ואם התשובה לא סיפקה אותך (מעניין באמת למה) יש עוד תשובה טובה מקודמתה והיא " אלו הנהלים" בטון נחרץ ביותר, שלאחריו אין ולא כלום.
 
לכן כמו לקוח טוב וממושמע החלטתי להמתין כשבועיים לזמן סיום ההתקשרות ובדיוק באותו יום להתקשר על מנת להיאבק על תנאי ההתקשרות המחודשים, אלא שמסתבר שבהוט לא ממתינים לסיום ההתקשרות כדי לחייב אותך בתשלום, יום לאחר השיחה הטלפונית איתם אני רואה חיוב מחברת הוט בכרטיס האשראי שלי (שאגב אף פעם לא נתתי להם הרשאה להשתמש בו לצורך הוראת קבע), כיון שלא הבנתי מהו החיוב הזה - כזכור אני מקושר אליהם בחבילת באנדל עם נטוויז`ן (מה שאומר שאני משלם רק לנטוויז`ן והם עושים איתם את ההתחשבנות) התקשרתי ל"הוט" כדי לקבל הסבר, לחיוב זה מה הוא עושה?
מתברר שההסבר פשוט מאד (לפחות לנציגה שדקלמה אותו) "אנחנו בהוט מחייבים חודש מראש" ולכן חייבנו אותך כבר מעכשיו על החלק היחסי בחודש פברואר שבו כבר מסתיימת חבילת הבאנדל שלך.
הייתי המום, לא מספיק שאתם לא נותנים לי להתנתק בטענה שרק ביום סיום ההתקשרות זה אפשרי, אתם גם מחייבים אותי כבר  מראש על משהו שאני לא מעוניין בו? שאלתי, ובו במקום דרשתי לדבר עם מנהל, דבר שגרם לנציגה לעשות את הדבר ההגיוני ביותר מבחינתה ופשוט לנתק אותי מהקו, (מצורף לינק לתלונה שהעברתי להוט - מהוט לא נתקבלה תגובה) המום מהתגובה ומיואש מהייחס לו זכיתי גמלה בליבי ההחלטה  להתנתק מהם בכל מחיר.
 
יומיים לפני תאריך ההתנתקות המיועד יצרתי קשר שנית עם "הוט" ובפי דרישה "רוצה להתנתק" פרסתי בפני הנציג (שהיה יותר נחמד הפעם) את כל תלאותי וביקשתי ממנו רק דבר אחד "תנתק אותי" ולו בגלל היחס הזוועתי שקיבלתי מהנציגה האחרונה שדיברה איתי, זהו דבר שאיני מוסמך לעשות אמר לי הנציג אבל מה שאני כן יכול לעשות זה להציע לך אחד משני מבצעים מיוחדים (בתור "פיצוי" ליחס שעליו התלוננתי), בתגובה אמרתי לו שאני לא מעוניין בכלום ועדיין מעוניין להתנתק (אני גם יודע שלנציגים שמטפלים בשימור לקוחות יש יותר סמכויות להציע מבצעים), טוב נאנח הנציג אני יעביר פניה למח` קשרי לקוחות והם יחזרו אליך תוך שלושה ימים.
 
ראו זה פלא ביום השלישי זכיתי לקבל שיחת טלפון מנציגי השימור ("קשרי לקוחות") של "הוט" ולאחר ששפכתי עליהם את כל התלאות שעברתי איתם, הובטח לי שיזכו אותי על החיוב מראש (אני עדיין ממתין) ויטפלו בנציגה הסוררת, נתנו לי פיצוי בתור חודשיים שימוש חינם + מחיר סביר עבור התשתית של האינטרנט - במצב הזה החלטתי לסיים לבנתיים את מלחמת ההתנתקות שלי, תוך הצלחה חלקית בהשגת היעדים.
 
לסיכום:
 
וזהו, אני מקווה שבזה יסתכמו הטרטורים שלי מול מח` השירות לשנה הקרובה, כי האמת היא שאני כבר עייף מזה, אני מקווה שמה שרשמתי יהיה לעזר למי שנמצא במצבים האלו ויגרום לו לא להרים ידיים ולהיכנע למכונות המשומנות האלו שכל ייעודן הוא לגרום לנו להתייאש - והיה זה שכרי.
 
 
 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

8 תגובות

רשומות אחרונות
מפת מבקרים
עדכונים
אשמח לקבל פניות מכם עם חוויות צרכנות טובות או רעות שקרו לכם כדי שנוכל לתת להם במה ולהשפיע אולי במעט על סצינת הצרכנות בארץ, תוכלו ליצור קשר על ידי תיבת "צור קשר" בבלוג
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יקירמרכז אלא אם צויין אחרת