לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לשרשר שאלות הכוונה ומודיעין לשרשור ההכוונה והמודיעין היומי בלבד - נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

יש שאטלים של ר"י בהם חובה להציג כרטיס נסיעה, הגיע הרב קו
29/11/14 03:45
2צפיות
לעניין. איך הנוסעים יוכלו להציג כרטיס נסיעה על מנת לעלות לשאטל החינמי?

העליה לחלק מהשאטלים מצריכה הצגת כרטיס נסיעה ברכבת.
º
אפשר לבדוק את הרב-קו עם מכשיר, כמו מבקרי כרטיסים באוטובוסים
29/11/14 03:58
º
כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
26/11/14 18:28
27צפיות
שריפה ברכבת - דימונה
26/11/14 13:04
151צפיות
עוד מאמרים
26/11/14 13:32
96צפיות
סיכום אירוע - רכבת מבאר לדימונה (26.11.2014)
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 17:12
281צפיות

הבוקר (בשעה 11:15) במהלך נסיעה בין באר שבע לדימונה, זיהה צוות הרכבת עשן מכיוון אחד המנועים.
 
ברכבת נסעו באותה העת 6 נוסעים אשר הורדו ממנה והוסעו ליעדם במוניות.
 
צוות הרכבת הפעיל מטפים לכיבוי האש, אולם הרוחות החזקות הקשו לכבותה לחלוטין ולכן הוזמן צוות כיבוי אש.
 
עם הגעת צוותי הכיבוי, הושגה שליטה על האש ויחד עם צוות הרכבת הושלם הטיפול באירוע.
 
לאחר כשעתיים ורבע הסתיימו הבדיקות הטכניות לרכבת, ואושר לה להמשיך בנסיעתה למוסך.
 
באירוע לא היו נפגעים ולא הייתה כל השפעה על תנועת הרכבות הסדירה בשאר הארץ.
 
 
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. אני מציע ללוות את הרכבות בקו זה ע"י גמל.
ממש אירוע המוני...
26/11/14 17:22
156צפיות
כמה מוניות שלחו לחלץ אותם?
º
בפעם שעברה שרכבת נתקעה הנוסעים חולצו באופנוע סירה
26/11/14 17:29
76צפיות
º
עם סירה!
26/11/14 21:47
37צפיות
אני באמת לא מבין את הקטע הזה עם מספר הנוסעים..
28/11/14 21:31
20צפיות
למה משרד התחבורה לא מאפשר נסיעה חינם בקו...? הרי גם ככה הוא לא כלכלי אז לפחות שהמדינה תרוויח בהיבטים אחרים כמו צמצום זיהום אוויר וכו'.
גם אם הוא יהיה בחינם, לא באמת יעלו בו הרבה נוסעים.
29/11/14 03:40
בהשקת הקו בסוף 2005 ניתנה הנחת חצי מחיר למשך 3 חודשים אם אני זוכר נכון וגם אז לא נסעו בו הרבה נוסעים.
 
הסיבה העיקרית בניגוד לתחנת שדרות היא מספר הנסיעות שיש לרכבת.
 
בעבר פעלו שני קווי שאטלים בחינם שהביאו את הנוסעים מהשכונות שבעיר אל תחנת הרכבת (ניסיון לגרום ליותר אנשים להשתמש ברכבת) בנוסף לקו 12 הסדיר של אגד. השאטלים בוטלו כי הם נסעו ריקים או כעם נוסע בודד וקו 12 נוסע תמיד, ללא יוצא מן הכלל ריק. אחד הגולשים כאן בפורום ניסה אותו פעם אחת והנהג הקבוע מסר לו שהוא הנוסע הראשון שעלה לקו מזה חצי שנה.
 
בוא נבחן את אילו שנוסעים כיום באוטובוסים:
 
1. מי שיש לו רכב אולי יגיע עם הרכב לרכבת. מה שפחות נראה לי כי לתקוע את הרכב כל היום בתחנת הרכבת זה דיי דפוק (מבחינת ראיה משפחתית). עד עתה יכול להיות שהוא נסע באוטובוס מביתו (הקווים שמקשרים בין דימונה לבאר שבע עושים סיבוב דיי מקיף בין השכונות בדימונה) והרכב שימש את שאר בני המשפחה במשך היום.
 
2. מי שיש לו רכב והרכב משמש רק אותו יגיע ומשתמש כיום באוטובוסים, יכול להיות שיגיע לרכבת בדימונה אם היעד שלו בבאר שבע הוא סביבת האונ'. אם לא, בהחלט יעדיף את האוטובוס שיהיה לו יותר מהיר ויותר יעיל.
 
3. מי שקרוב רגלית אולי יגיע (גם רגלית מדובר בהליכה לא ממש קצרה).
 
4. מי שגר בקרבת התחנה המרכזית יעלה על קו 12 (אם מישהו מכיר אותו בכלל).
 
5. לבוא במונית יצא טפשי מבחינת העלות שתרד על המונית ששווה כמעט לנסיעה לבאר שבע באוטובוס.
 
והכי גרוע, הרכבת מדימונה מביאה את הנוסעים אך ורק לתחנת באר שבע צפון האוניברסיטה. לסטודנטים גם ככה יש לרוב חופשי סמסטריאלי/שנתי, אז אין להם ממש סיבה להעדיף את הרכבת כשיש להם את 49 ו48א. למי שצריך להגיע לסורוקה מדובר על הליכה לא הכי קצרה לרוב חלקי בית החולים או נסיעה באוטובוס פנימי.
 
בקיצור זה לא משהו שיביא את ההמונים.
יש מכרז חדש בב"ש
26/11/14 14:25
308צפיות
מישהו עזב את הטלפון פתוח ושמעתי במשך 10 דק' את
 
רוביק מדבר על המכרז הפנימי של תח"צ בבאר שבע שעומד לצאת .
 
הוא רוצה לקבל  מהם  ממשרד התחבורה טיוטה לפני שהמכרז יפורסם, הוא העביר 
 
סקירה על שכונות העיר ונגע במרחקים הגדולים ,הוא ציין את שכונת רמות בגודל
 
של דימונה ודרש להקצות יותר קווים ותדריות , גם על נווה זאב  .
 
הוא דיבר על המשך הנסיעה מתחנה מרכזית לבית החולים אונ' וכו' ......
 
בשלב זה ניתקתי ,לא מעניין אותי הכי הרבה..........
 
אבל כל הכבוד לרוביק ,הוא באמת דואג לתושבים שלו..
 
 
º
רוביק הוא ראש העיר כבר 6 שנים. טוב שנזכר
26/11/14 17:21
109צפיות
הוא לא נזכר עכשיו, יש קבוצה בבאר שבע שלא מבינה כלום בתח"צ
26/11/14 22:21
146צפיות
שמנסה לקדם שיתוף ציבור.
 
רק ששיתוף ציבור כבר נעשה הן על ידי משרד התחבורה והן על ידי העיריה.
 
הם רואים את באר שבע כתח"צ לתושבי העיר בלבד, הם לא מבינים שמדובר בעיר מחוז. הם בכתבות השונות שהזמינו מדברים בעיקר שטויות ומספרים לא מעט שקרים.
 
אז הם נפגשו ביום חמישי עם ראש העיר, וזה הוביל לשטויות האלו עכשיו.
לא יום חמישי אתמול רביעי רוביק נפגש עם משרד התחבורה
27/11/14 14:05
90צפיות
הוא רוצה לקרוא ולעיין בטיוטה של המכרז 
 
הוא דואג קודם לעיר וגם דואג למגיעים מתחנה מרכזית לאונ' וסורקה .
אנ יודע, זה קרה עקב המפגש של אותה הקבוצה.
28/11/14 18:18
30צפיות
אין מה לדאוג למגיעים מהתחנה המרכזית לסורוקה כל כך, גם ככה ניתן להגיע לסורוקה מכל עיר כמעט שיש ממנה שירות תח"צ לבאר שבע. מעבר לכך שגם במכרז הנגב המערבי יהיה קו 332 מאופקים לבאר שבע דרך סורוקה.
 
זה שהוא דואג לעיר זה דבר ידוע לכל בארשבעי, אבל כפי שציינתי לעיל, הפגישה הזאת היא עקב התערבות הקבוצה ההיא שלא מבינה דבר וחצי דבר בתח"צ.
 
מכרז באר שבע הולך להפוך את העיר לחלוטין, הם סתם עושים רוח על כלום בטענה שהציבור מבין הרבה יותר טוב מה הוא צריך ומשרד התחבורה - לא.
 
 
הייתה עליהם כתבה ב"ידיעות הנגב" לא מזמן
28/11/14 18:50
29צפיות
נעזוב לרגע את זה שהכתבה הייתה מתחנפת, וסביר שגם העיתוי לא מקרי.
הטיעונים שלהם התמקדו כמעט אך ורק ב"צריך להגביר תדירות" ו"צריך קו מכל מקום לכל מקום". מאוד אינטליגנטי, בעיקר כש-90% מהטיעונים שלהם היו בעיות על הקווים הספציפיים שהם משתמשים בהם, ולא היה שם שום דבר בהיבט המערכתי של העיר כמכלול.
 
אני לא אגיד שמצב התח"צ בב"ש מזהיר, אבל הוא גם לא קטסטרופלי. בסופו של דבר, בהסתכלות המערכתית, אפשר להשיג המון בכמה עקרונות פשוטים.
התפיסה הנכונה צריכה להתבסס על כך שכל שכונה/רובע (אזור של כ-20000 נפש) יקבל שני קווים: קו בתדירות גבוהה מהרובע ישירות למרכז העיר (כמו 7 ו-24 כיום, אבל קו כמו 4 צריך להסתיים ברכבת ולשרת את ג' בלבד), וכן קו בתדירות בינונית-גבוהה שישרת 2-3 רובעים לציר בן-גוריון/חברון, כלומר בית-החולים וביג (כמו 25).
קו 14 הוא דוגמא טובה לקו דו-שימושי ברוח העקרונות הללו: מחבר את נוה-זאב ישירות למרכז העיר וממשיך משם לביג. אני הייתי מאריך אותו לרמות כדי לקשר אותה לרכבת ולביג. את קו 25 למשל אפשר להאריך לנוה-נוי במקום קו 2, ולהרוויח קישור טוב מנוה-נוי לביג ולסורוקה.
לא סתם בחרתי בשתי הדוגמאות הללו- אלה שני קווים חדשים יחסית שמסמלים את רוח הרה-ארגון, ואם כך הם פני הדברים אני אופטימי.
אתה יכול להיות אופטימי, זו בדיוק הכוונה.
28/11/14 18:54
26צפיות
אפשר לצפות בכתבה גם בגרסא האינטרנטית והייתה כתבה נוספת שהם הזמינו בוואלה ולחדשות המקומיות בYES שבכתבה זו גם ביקשו את התגובה שלי אז אני גם מצולם בה.
 
בכתבה של וואלה/יס נאמר שאין שום קו שמקשר בין השכונות, שאין אף קו שמקשר בין שכונת רמות לאוניברסיטת בן גוריון ושסטודנטים לא יכולים לגור ברחבי העיר כי אין קישור בין רחבי העיר לאוניברסיטת בן גוריון (כולל העיר העתיקה).
 
 
כתבת וואלה/יס: http://news.walla.co.il/item/2803615
טוב מאוד. יש לך עוד פרטים או מסמכים?
28/11/14 19:51
20צפיות
כי יש לך את המייל שלי (רמז, רמז)
ספר התקציב לשנת 2015, גרסת "כלכליסט"
26/11/14 23:34
154צפיות
ספר התקציב לשנת 2015, גרסת "כלכליסט" - לא סתם עוד כתבה אלא ניתוח מעניין של תקציב המדינה בראי חברתי. ראו פרק 6: תחבורה ציבורית
כתבה יפה וקצרה
27/11/14 00:33
92צפיות
אני לא מבין למה פקידים במשרד האוצר מתערבים כל הזמן בהחלטות
לגבי השקעות בתחבורה (או כל תחום אחר לצורך העניין), ממתי פקידים מחליטים על איך תיראה
מערכת התחבורה בישראל, הם בכלל לא נבחרי ציבור.
 
הבעיה איתם שהם חושבים על שורת הרווח בשנה הבאה ולא בעשור הבא.
 
 
º
27/11/14 00:37
14צפיות
רשמים מנסיעה באורבנית קו 1...,
27/11/14 14:48
123צפיות
יום שני בערב,עת החלה "הסופה"...,שהיתה גשומה רק לסירוגין.
עליתי לאורבנית בתחנה המרכזית בפתח-תקוה,לקראת השעה 19:00,וירדתי ממנה סביב 19:45 ברמת-גן,בתחנה שאחרי דרך בן-גוריון,כדי להמשיך משם ליעדי עם קו 33.
הקטע המעניין הוא בתחום העירוני של פתח-תקוה,שעל פניו עם סגירת הנת"ץ בדרך ז'בוטינסקי,אין לאורבנית יעילות יותר טובה מאשר לאוטובוס רגיל,מבחינת לו"ז ומהירות נסיעה,להיפך,קל יותר להסתבך עמה בתנועה סואנת ועקב אורכה כל הפרעה לעצירה בתחנה היא משמעותית יותר ללא אפשרות להתקרב לשפת המדרכה.
שלושת היתרונות היחידים הם אולי הקיבולת (האם יש הבדל בקיבולת בין זה לבין מפרקית רגילה?),ושקו זה מקשר ישירות בין שני קצוות מסוימים של גוש-דן ללא צורך בהחלפה,במקרה זה בת-ים ופתח-תקוה,ושהנהג לא מתעסק עם כסף וכרטיסים.
חצי לא רק כלי מטבח עם מפות קווים
הודעה זו מכילה תמונות
27/11/14 15:04
202צפיות
ראו את הסוס הזה,שמוצב בבניין עיריית פתח תקווה.
º
27/11/14 16:41
8צפיות
תודה, יש את זה יותר מהצד שנוכל לקרוא יותר תחנות?
27/11/14 22:39
58צפיות
מישהו ענה לאתגר שלי למפת פרודיה ישראלית - על סוס !
º
תמונה יפה! יש לך מעוד כיוונים? איפה הסוס מוצב?
28/11/14 13:05
13צפיות
º
בבניין העירייה,בכניסה מרחוב העלייה השנייה.
28/11/14 13:53
11צפיות
איך הייתם מסדרים את מערך התחבורה ציבורית בשבת בחיפה ופרבריה?
47תגובות
26/11/14 16:49
217צפיות
בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אולם רמת השירות מאוד נמוכה. יש כאן בעיה של ביצה-תרנגולת.
האם רמת השירות הנמוכה אחראית לביקוש הנמוך או האם הביקוש הנמוך אחראי לרמת השירות הנמוכה.
כמובן שיש קווים תוססים ופעילים מאוד כמו קווי הלילה של יום שישי בערב.
 
בכל...

(המשך...)
בחיפה כידוע מותר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אולם רמת השירות מאוד נמוכה. יש כאן בעיה של ביצה-תרנגולת.
האם רמת השירות הנמוכה אחראית לביקוש הנמוך או האם הביקוש הנמוך אחראי לרמת השירות הנמוכה.
כמובן שיש קווים תוססים ופעילים מאוד כמו קווי הלילה של יום שישי בערב.
 
בכל מקרה, בהנחה ואתם משרד התחבורה ואתם צריכים לקבוע איך תראה מפת קווי התחבורה הציבורית בחיפה ופרבריה ומהי תדירות הקווים...
איך לדעתכם זה היה צריך להראות?
? שרשור הכוונה ומודיעין 29/11-28/11
28/11/14 00:20
14צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מהר"אה 299 ברמת גן לשילה פינת הרצל ברמת גן.
28/11/14 02:30
25צפיות
היי,
התכוונתי לנסוע מחר בערך ב-8:45 בבוקר באוטו, אבל נאמר לי שתהיה בעיה למצוא חניה במרכז העיר ביום שישי.
ניסיתי לברר באיזה אוטובוס לנסוע, והסתבכתי.
 
אודה למי שייתן לי הנחיות, (:
מיכל.
 
º
טעיתי: ב-9:45 בבוקר.
28/11/14 08:39
10צפיות
תודה. ההודעות הנ"ל שלי מבוטלות.
28/11/14 11:48
25צפיות
גם בבוקר לא מצאתי אוטובוס מתאים.
אז נסעתי במכונית שלי, ואחרי סיבוב נוסף אחד באזור, הצלחתי למצוא חניה. 
שבת שלום. אני צריך את הדרך הכי יעילה מכפר סבא להרצל 178 בת"א
28/11/14 16:36
21צפיות
אני גר באזור צומת רעננה צפון. איך אני מגיע הכי מהר, בשעות הבוקר- קיימת אופציה שאני אצטרך גם בשעות הבוקר המוקדמות- מ6-8. 
איזה אפשרויות יש חברים?
אפשרי כולל רכבת, אם זה כן יעיל.
אם לא, אז פשוט מרעננה צפון/צומת רעננה.
תודה מראש. 
625 של קווים מצומת רעננה צפון עד למרכזית ת"א.
28/11/14 18:24
16צפיות
ממרכזית ת"א קווי אגד: 84/98/163/201 ו153/157/451/457/461 של קווים - כל הקווים יוצאים מקומה 6.
 
קו 625 הוא קו ישיר הנוסע דרך כביש 5 לת"א.
 
אם השעות של 625 לא מתאימות יש לנסוע מצומת רעננה מרכז באמצעות 504/567 אגד עד למרכזית ת"א ולהחליף לקווים שציינתי לעיל.
אין עדיין קו שמגיע עד צומת מסובים ומשם פונה לקיבוץ גלויות?
28/11/14 20:03
9צפיות
חבל.... 
בכל מקרה עזרת מאוד תודה!!!
אם יש עוד רעיונות מוזמנים להוסיף. 
להגיע לשם בשעות הבוקר אמור להיות עניין של לא יותר משעה-שעה ורבע נכון?
יש את 167 אגד, איתו תצטרך להמשיך עד משמר השבעה
29/11/14 01:50
3צפיות
שם עליך לעבור לצד השני ולהחליף ל163/201 אגד ו153/157/451/457/461 של קווים.
 
כל הקווים עוצרים בהרצל, בדיוק היכן שאתה צריך.
 
תוכל לנסוע גם עם 640 של קווים מצומת רעננה מרכז ולרדת ממנו בצומת גבעת שמאל (קוקה קולה) משם תוכל להמשיך עם 164/167/159 אגד למשמר השבעה.
 
שים לב ש167 יורד במחלף גהה ואילו 640 וכל הקווים שנוסעים לתל השומר כמו גם 564 (שניתן לעלות עליו מצומת רעננה מרכז או מבית החולים מאיר) מדלגים על מחלף גהה ונוסעים על הגשר. בבוקר זה משמעותי, הפקקים בירידה למחלף גדולים.
 
כמו כן, חלק מהנסיעות של קו 640 עוצרות בצומת רעננה צפון וחלק עוצרות רק בצומת רעננה מרכז, הסתכל באתר www.bus.gov.il וחפש את קו 640 מצומת רעננה צפון אם תהיה מעוניין להשתמש בו (לטעמי כדאי לך). הנסיעות שעוצרות בצומת רעננה צפון נכנסות לכפר סבא דרך שדרות בגין (יש תחנה בפינת רמז, אולי זה אפילו יותר קרוב אליך).
 
לא יודע לגבי זמן ההגעה, אני אף פעם לא ער בשעות הבוקר ואני גם לא מגיע למרכז לפני הצהרים גם ככה.
מוניות שירות ממכון ויצמן לתל אביב
28/11/14 17:09
8צפיות
כל כמה זמן הן מגיעות ביום שישי בערב? וכל כמה זמן חוזרות?
תודה!
יוצאות רק כשהן מתמלאות וכנ"ל בחזרה.
28/11/14 18:14
5צפיות
איסוף מתחנות הביניים מתבס על כך שמישהו ירד בדרך.
מרכבת עכו לבנק הפועלים עכו רחוב אברהם בן שושן 53
28/11/14 18:18
14צפיות
סניף נווה אלון רחוב אברהם בן שושן 53 .
ש.נ.מ
הודעה זו מכילה תמונות
28/11/14 20:36
115צפיות
תמונה מ-Flickr של הצלם סקוט אשכנז מתוארכת 1973.
זו אחת הפעמים הראשונות שרואים בצבע (תכלת-כחול) את האוטובוסים האלה (מרכבים תואם סאראקאקיס) שחלקם גם נמכרו לאגד. ועוד עם מספר לוחית ברור.
2
הודעה זו מכילה תמונות
28/11/14 20:39
73צפיות
בתמונה הראשונה מארכיון אגד - אולי זהו המרוחק ביותר.
שתי תמונות נוספות - מארכיון הארוורד
3
הודעה זו מכילה תמונות
28/11/14 20:48
66צפיות
זה דווקא וולוו, אבל מזכיר קצת את הדגם. גם כאלה אוטובוסים היו לש.נ.מ.
הזכויות לצלם ליאון ריד (Flickr) ומתוארך 1979.
מה, מי, מו, למה, כמה, אבא אמא דודה לאה?
29/11/14 01:43
10צפיות
מה זה, לכל הרוחות/למען השם, שנ"מ?
סקירת הכשלים של הפעלת הרק"ל בירושלים
27/11/14 16:30
218צפיות
סקירה הכשלים ואי עמידה של חברת סיטיפס בהתחייבותיותיה כלפי העיריה ומשרד התחבורה
 
ללא ספק: הרכבת הקלה היא כישלון העשור הזה והיא טעות נוראה
27/11/14 19:07
191צפיות
שגורמת להמון כאבי ראש לירושלמים רבים. הכותב צודק בכל מילה שכתב.
הבעיה נעוצה באלו שתכננו אותה ובאלה שמיישמים אותה בשטח. מדובר בחלמאים שיכולים בקלות לשבת בספר שיאי החלמאות.
תושבי פסגת זאב אוכלים אותה בענק, ולא רק הם. גם אידיוט מושלם מי שהעביר אותה בתוך שועפאט שבמילא תינתן לרשות הפלסטינית ברגע שיחתמו על הסכמי הקבע. מי שחושב שמזרח ירושלים תישאר בידינו חולם בהקיץ. המצב רק מחריף ומחמיר כאן בכל יום.
זה אולי נשמע רע מאוד לאוזניים של לאומני וימני כמוני אבל זו עובדה שנרקמת בשטח וקברניטי ישראל לא עושים דבר לעוצרה אלא מעלים לשמיים בלון צפלין לבן עם ציוד אלקטרוני, בלון שכל הזמן בורח לכיוון רמת-שלמה כי יורים עליו משועפאט. מספיק נותב אחד שיפגע בבלון והלה יעלה באש מיד.
הטעות של לתת זיכיון לסיטי-פס טופחת על פנינו בכל יום. הטעות של תוואי המסלול עוד יותר. מי שהגה, מי שתכנו ומי שביצע - ראוי שיישב בכלא להרבה שנים.
º
כישלון העשור זה המטרונית. זה לא לגנוב קרדיט.
27/11/14 19:53
65צפיות
º
סיכומי עשור נעשה בעוד 5 שנים
27/11/14 21:09
57צפיות
כשמשהו לא עובד טוב בהווה, הוא יוכתר ככשלון בעוד 5 שנים.
28/11/14 21:25
18צפיות
כשאתה מרוצה ממשהו בהווה יש לו פוטנציאל להיות סיפור הצלחה.
אבל מניין לך שהמטרונית תעבוד בעוד שנה כפי שהיא עובדת כיום?
28/11/14 22:16
18צפיות
ובעוד שנתיים כפי שתעבוד בעוד שנה?
וכן הלאה...
אתה לא יכול להסיק שליקויים שקיימים היום לא יתוקנו בחודשים הקרובים או בשנים הקרובות.
אני שופט לפי ההווה ולא לפי העתיד.
28/11/14 23:33
7צפיות
אם בעוד חודש יתוקנו ליקויים גם ההתייחסות שלי למערכת תשתנה.
בנתיים, בכל מפגשי עם המטרונית ראיתי יותר מידי ליקויים.
 
חוץ מזה, שיש ליקויים שנמצאים שם כדי להשאר. אני אדם צעיר, מהדנס תוכנה בהכשרתי.. אני מבין ויודע כיצד לעבוד עם מערכות ממוחשבות ובכל זאת לקח לי דקות ארוכות להבין מה לעזזל המכונת כירטוס (קניית כרטיסים) של המטרונית רוצה שאני אעשה. המערכת כל כך איטית וכל כך לא ידידותית שזה פשוט מזעזע ואם אני הסתבכתי איתה אני לא רוצה לחשוב מה קורה לנוסעים מזדמנים מאיזורים אחרים או לקשישים.
 
כל המערכת הזאת של המטרונית (מעבר לנתיבי הנסיעה עצמם) עושה רושם כאילו פותחה כדי לענות על בעיות של המפעיל ולא על הבעיות של התושבים. הדבר הכי אלמנטרי למשל, רציפים מקורים - מה כל כך קשה לעשות רציפים מקורים? למה אני צריך לעמוד בגשם כדי לקנות כרטיס?, או בימי הקיץ למה אני צריך לנחש האם התיקוף עבר בהצלחה? האור מהמכשיר לא נראה טוב באור יום והצג תוכנן בצורה לקויה כך שהוא "מסוונר" מאור השמש. אני כבר לא מדבר על העובדה שיותר מידי פעמים על הצגים מופיע "אין מידע" או על כך שהכריזה מטרידה ברכב עצמו במקרה הטוב ובמקרה הרע היא גם לא מועילה כי היא לא מסונכרנת עם המציאות...
 
בכלל, כל המערכת הזאת נודפת חובבנות וחפיפניקיות... עשו כדי להגיד שיש... בלי הרבה מחשבה. ואם הייתה מחשבה וזו התוצאה אז כל החושבים למינהם שהינדסו את המערכת הזאת עשו עבודה גרועה ממש ורק על זה צריך להיעשות תחקיר וכמה ראשים צריכים להיות מודחים.
כישלונות לפי אילו פרמטרים?
27/11/14 21:32
115צפיות
לפחות לפי מספר הנוסעים, המטרונית היא הצלחה.
כישלון העשור באמת זה הפרויקט התקוע שלא מצליח להתממש - פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.
הקו האדום היה אמור לפעול כבר בשנת 2010. גם ב-2020 הוא לא יפעל.
מספר הנוסעים לא רלוונטי.
28/11/14 21:24
27צפיות
מספר הנוסעים היה כזה גם בימים שלפני המטרונית... אם אתה מדבר על גדילה בשימוש אתה צריך לקחת בחשבון גם את הגידול הטבעי של האוכלוסיה.
 
המטרונית אינה סיפור הצלחה. הייתי מכתיר אותה כסיפור הצלחה אם אלפי עובדי מת"מ היו זונחים את הרכב הפרטי.
המטרונית אינה האופציה הטובה להגיע למת"מ ולא תוכננה להיות
28/11/14 22:03
28צפיות
המטרונית לא מקשרת בין מרבית שכונות חיפה למת"מ והיא גם לא האמצעי העדיף להגיע מהקריות למת"מ.
מהקריות למת"מ עדיף להחליף ל-101 במרכזית המפרץ או ליסוע עם רכבת.
לכן הקריטריון שלך לא רלוונטי.
הקריטריון מאוד רלוונטי
28/11/14 23:35
9צפיות
כי היית אמור לקחת מטרונית למרכזית ומשם  101.
או להגיע עם המטרונית לרכבת ומשם לנסוע ברכבת - אם היו חושבים נכון ולמשל מעבירים את המטרונית ממש ליד תחנת רכבת כמו חוצות המפרץ או משהו כזה. בכלל, המטרונית הייתה יכולה להפיח חיים בתחנת חוצות המפרץ ולהפוך אותה לציר גישה מרכזי מה שהיה מכריח את הרכבת להפוך את תחנת חוצות המפרץ לתחנה יותר רצינית.
למה צריך להפוך את חוצות המפרץ לתחנה מרכזית כשיש ליד מרכזית
28/11/14 23:38
13צפיות
המפרץ את תחנת לב המפרץ ובעתיד הלא רחוק כל האזור של לב המפרץ יהפוך למרכז תחבורתי משולב ענק שיכלול גם את רכבת העמק?
ועדיין, יכלו למשל את קו 3 להכניס לתוך חוצות המפרץ
28/11/14 23:42
11צפיות
אין שום ערך ממשי בפיצול שלו במיקום הנוכחי ומנגד, זה יכל לחבר את האיזור המסחרי בצורה טובה יותר לתושבים.
על איזו הצלחה אתה מדבר?
28/11/14 23:39
19צפיות
ביטלו את כל קווי האוטובוס האלטרנטיביים בציר המרכזי והשאירו את כל התושבים עם המטרונית בלבד. אז כל הנוסעים שקודם נסעו באוטובוסים באותו ציר נוסעים עכשיו במטרונית. ממש "הצלחה". סגור את כביש החוף, כביש 4 וכביש 6, ותשאיר לכל הנוסעים בין חיפה ות"א רק את הרכבת, ותראה איזו "הצלחה" תהיה לה...
בדומה לכך, גם בי-ם ביטלו קווי אוטובוס אלטרנטיביים והשאירו את הנוסעים רק עם הרק"ל. אז העובדה שיש בה הרבה נוסעים היא לא "הצלחה", היא אוטומטית.
 
פעם, לפני ערוץ 2 ו-10 והכבלים והאינטרנט, היו למבט לחדשות 97% צפיה. זו הצלחה?
פעם מאו דזה דונג "מכר" את הספר האדום המשעמם שלו במאות מיליוני עותקים, כי כל אזרח סיני היה חייב להחזיק אחד בביתו או לעוף למחנות לחינוך מחדש. זו הצלחה?
פעם ל"פרבדה" היה 100% חשיפה בברה"מ ימ"ש. זו הצלחה?
האם החדירה של חברת החשמל לכל בית בישראל זו הצלחה?
 
אי אפשר למדוד הצלחה של מונופול ב"מספר הנוסעים".
חבר'ה, לא לריב. הכישלונות בפורום אינם יתומים. יש מקום לכולם.
27/11/14 22:44
111צפיות
הרק"ל אינה כשלון
27/11/14 23:24
143צפיות
היא החליפה את עשרות האוטובוסים שהיו עומדים ה-מ-ו-ן זמן בפקקי יפו המפוחת.
אין דבר טוב יותר שקרה למרכז העיר שפורח ומתפתח לאחרונה, מהרכבת הקלה.
אחרי כל המלל שם, עם דבר אחד אני מסכים: הסעיף בחוזה שלא מאפשר תחרות אוטובוסים לרק"ל חייב להתבטל בהקדם.
בשעות הערב הצורך להחליף לרכבת, יכול להוסיף כרבע שעה מיותרת של המתנה.
 
º
המפוחת = המפויחת
28/11/14 01:07
31צפיות
אוקי, מה עם עוד קוים???
28/11/14 14:51
51צפיות
אז עשו קו אחד, שאני לא מזלזל בו, באמת, איפה ההמשך?? נגמרו הפקקים בעיר הזאת?
בוודאי שהיא כשלון
28/11/14 23:43
16צפיות
ברגע שמקימים מערכת הסעת המונים בהשקעה של מיליארדים, אבל "שוכחים" לתת לה עדיפות ברמזורים ומשאירים אותה במהירות של צב נכה ועיוור ברוורס, זה כשלון.
ברגע שכל אוטוביאנקי מודל 82' יכולה לחסום את כל הקו לזמן בלתי מוגבל כי הנהג "עצר לרגע לקנות סיגריות", זה כשלון.
ברגע שחצי מהמסלול מנוטרל כי המטומטמים העבירו אותו דרך שטח עויין מסיבות לא ענייניות, זה כשלון.
 
ועדיין לכל הבעיות שציינת יש פתרון מיידי.
28/11/14 23:52
13צפיות
אפשר במקרה הזה להפוך את המערכת מכשלון להצלחה... שם לפחות התשתית היא נכונה ורק הפינישים הם בעייתים.
המבחן הוא האם ישנו קיצור בזמני הנסיעה הממוצעים בירושלים
28/11/14 00:34
110צפיות
לא של הנוסע מהר הרצל למחנה יהודה, אלא של הנוסע מקרית מנחם לרחוב בר אילן, כלומר חישוב ממוצע של מסלולי הנסיעה העיקריים בירושלים, במהלך כל היום, ובמהלך כל השנה.
 
לא ירושלמי, אבל נדמה לי שבמבחן הזה הרק"ל נכשלת, לאור ההשבתות הרבות בתקופה האחרונה, הצורך במעברים לכל יעד במערב העיר מעבר להר הרצל, ושיבוש הפעולה בכל הקו כל אימת שיש אירוע ברכבת אחת (חפץ חשוד).
 
מבחינת עמידה בלו"ז, המטרונית היא לאין ערוך מעל הרק"ל, הגמישות של BRT עולה לאין ערוך על הנוקשות של רכבת קלה, ולטעמי העתיד הוא BRT חשמלי, ולא רק"ל.
 
 
BRT לא יכול להתמודד עם הקיבולת של הרק"ל
28/11/14 23:47
20צפיות
ולכן זה בלתי אפשרי להחליף ביניהם.
 
דב חנין הטיפש חשב שבמקום רק"ל/תחתית בת"א - הפתרון הסביר היחיד, שהיה אמור להבנות כבר לפני 63 שנה - מספיק הBRT המגוחך שלו, שלא היה פותר שום דבר.
 
חנין - ידידם הטוב ביותר של גאוני האוצר, שהורסים את מערכת התח"צ במדינה כבר 66 שנה.
הוא לא טיפש...
28/11/14 23:51
15צפיות
אתה פשוט כנראה בוחר להתעלם מהעובדה שפוליטיקאים אינם מומחים בשום דבר ובד"כ העמדות שלהם נקבעות בעצה עם היועצים שלהם... אם היועץ שלו לענייני תחבורה הוא טיפש אז העמדה של הפוליטיקאי תהייה טיפשית.
אין לפוליטיקאי באמת כלים כדי להבין את המשמעות העמוקה של הדברים האלה, הם לא יודעים גם לשאול את השאלות המתאימות.
 
אם אני אתן לך עכשיו משימה לשכנע את ראש הממשלה ש BRT זה טוב, ובהנחה וראש הממשלה לא מבין בתחבורה, זו לא תהייה משימה קשה מידי עבורך.
 
הבעיה במדינה שלנו היא שאין מנגנונים שמונעים מפוליטיקאים להעביר החלטות מטומטמות, הדרג המקצועי במשרדים מטיל בירוקרטיה איפה שלא צריך ולהפך... ובשורה התחתונה לשר יש יכולת להשתיק את כל הדרג המקצועי במשרדו... לפעמים זה לטובה ולפעמים זה רעה... בכיפת ברזל למשל זה היה לטובה ועמיר פרץ נלחם בערך בכל הדרג המקצועי במשרד...
אותו ראש ממשלה שלמד בבוסטון ?
29/11/14 01:27
11צפיות
 
מילא פוליטיקאים שלא ראו עולם, אבל במקרה הנ"ל יש ראש ממשלה שלמד באוניברסטיה בעיר עם רכבת תחתית...
"ציר המוות" בפ"ת.
29/11/14 00:55
21צפיות
מה קורה? לא מתכוונים לפתוח אותו חזרה? זה ישאר פיל לבן שיעצבן אותי כל בוקר בפקקים באוטובוס שם?
 
תוכנית השיקוע של המסילה בחיפה (והטלפורטציה) יוצאת לדרך?
27/11/14 10:55
277צפיות
יונה הב-הב הצליח?!
27/11/14 11:49
210צפיות
טוב, זה די תואם לרוח התקופה האמת. הרי בכל יום נשבר שיא חדש ברמת ההזייה והאבסורד שהמדינה הזו יכולה לרדת אליו.
זה השיקוע "הטוב"
27/11/14 12:30
215צפיות
שמרחיק את המסילה מקו המים ומחבר את פארק הכט לים.
מוזר...
27/11/14 18:26
151צפיות
באתר הזה כתוב שהשיקוע דווקא יתבצע באיזור העיר התחתית ולא בפארק הכט...
(מצטער, אני לא יודע איך לעשות קישור בתוך מילה)

http://http://haifahaifa.co.il/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%A2-%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%A0%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%AA-%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%99%D7%9D/
קישור מתוקן
27/11/14 18:30
128צפיות
º
קישור לתוכנית הזו מופיע גם בדף הפייסבוק של עיריית חיפה
27/11/14 20:10
48צפיות
אין סתירה בין שני המקורות
27/11/14 18:42
120צפיות
גם במקור המופיע באתר עיריית חיפה לא נכתב שהשיקוע באזור פארק הכט ומצויין שהתקציב שיועד לצורך ביצוע העבודות באזור פארק הכט יועבר למנהלת הפרויקט, כך שנראה שאכן מדובר בפרויקט גדול יותר ממה שתוכנן להתבצע בפארק הכט.
בקטע שבאתר העירייה כתוב על שיקוע המסילה בכניסה לחיפה
27/11/14 19:07
95צפיות
האם העיר התחתית היא "הכניסה לחיפה"?
זה כנראה אי דיוק של הכתב, כי התוכן בהמשך הכתבה
27/11/14 19:23
74צפיות
וגם העלות המצויינת לפרויקט לא כל כך מתאימים לפרויקט של פארק הכט בלבד.
העלות של השיקוע באזור פארק הכט הייתה אמורה להיות כחצי מיליארד שקל ולא 1.3 מיליארד.
 
הנה קישור נוסף מאתר עיריית חיפה (משנת 2012) שדי מרמז על הסיפור:
"
בעקבות הפעילות של עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע - הישג סביבתי ונופי משמעותי עבור תושבי חיפה: מסילת הרכבת לאורך תוואי החוף בכניסה הדרומית לעיר [החוצצת בין פארק הכט ושיקמונה] לאורך של כ – 1.5 ק"מ, תעבור בשיקוע, ולא מעל הקרקע, כפי שתוכנן מלכתחילה. 

על פי ההסכם, עליו יחתמו העירייה, משרדי האוצר והתחבורה יתקצבו את שיקוע המסילה בסכום של 500 מיליון שקל. במקביל, תוקם ועדה משותפת עם נציגי כל הצדדים, שתדון בהמשך שיקוע המסילות בקטעים נוספים בהם עוברת הרכבת בתחום העיר חיפה.
"
 
כנראה ש"הועדה המשותפת" מגיעה כעת לסיכומים על פרויקט גדול בהרבה.
ושים לב גם שבהסכם החדש משרד התחבורה והרכבת הם לא צד
27/11/14 19:39
74צפיות
בניגוד להסכם הקודם.
בהסכם החדש מצד המדינה נמצאים רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי.
והגורמים הללו מוכנים תמורת פרויקטים גדולים של בינוי למגורים בחיפה "לשלם" לעיריית חיפה בפרויקט הרבה יותר גדול של מינהור ושיקוע מסילת הרכבת.
למדינה יש אינטרס שראשי עיריות יקדמו תוכניות בניה גדולות ולכן
27/11/14 18:55
107צפיות
היא מוכנה לתת לראשי הערים תמורה גדולה שבדרך כלל לא הייתה מוכנה לתת.
זה בא לידי ביטוי גם במודיעין, בקרית גת, בראש העין, בראשון לציון ועוד.
זו המדיניות שעומדת מאחורי הסכמי הגג שמשרדי הבינוי והאוצר חותרים אליהם בשנה האחרונה.
תחום התחבורה זה רק תחום לוואי במדיניות הזו, מבחינת המדינה זה לא העיקר, אבל המדינה מוכנה לתת לעיריות הרבה בתחום הזה על מנת "לקנות" את הסכמתן לבנות.
º
מה עם תוכנית המינהור מתחת לכרמל, ירדו ממנה?
27/11/14 19:52
57צפיות
אם תסתכל בקישור שכלב רטוב הביא תראה שלא ירדו
27/11/14 19:55
128צפיות
לפי הקישור הזה, שלב ג' זה מינהור בין תחנת חיפה מרכז לתחנת חוף הכרמל וביטול המסילות בבת גלים ולאורך פארק הכט.
בקיצור - ההסכם החדש מבטל את ההסכם הקודם בקשר לפארק הכט ומכיל פרויקט הרבה יותר גדול.
לא מבטל כלום
27/11/14 20:43
90צפיות
קשה לי לראות את שלב ג' מתממש...
מבטל כי הכסף שיועד לשיקוע באזור פארק הכט הולך לשיקוע בעיר
27/11/14 21:05
96צפיות
התחתית.
השיקוע בעיר התחתית יקר יותר מהשיקוע באזור פארק הכט והעלות של שלב א' מוערכת במיליארד ש"ח.
יחד עם שלב ג' סביר שהעלות תהיה הרבה יותר מ-1.3 מיליארד ואני לא מאמין שהעלות הזו תכסה גם את שלב ג'.
גם אם שלב ג' לא יבוצע, עדיין הכסף יישאב לשיקוע בעיר התחתית.
כן, עכשיו שמתי לב...
27/11/14 21:07
84צפיות
שיהיה לנו בהצלחה.
בדף הפיסבוק של עיריית חיפה
28/11/14 15:40
79צפיות
בדף הפיסבוק של עיריית חיפה, וכן של עמותת התיירות חיפה,
ובדף הפיסבוק של יונה יהב, הם די גאים בתכנית השיקוע,
שעולה 1.3 מיליארד ש"ח מכספי משלם המיסים.
וגם:
 
האם אתם מסכימים?
 
מה שעושה להם טוב...
28/11/14 17:16
47צפיות
כל עוד אין פגיעה בחשמול אין לי בעיה עם זה.
הטענות צריכות לבוא כלפי אלה שידם כופפה ולא כלפי המכופפים.
28/11/14 21:33
30צפיות
כל ראש עיר יכול לבוא בדרישות, מי שנותן לו את התקציבים הוא זה שצריך לבוא אליו בטענות.
 
בוודאי שגם אני הייתי גאה אם הייתי מחלץ ממשרדי הממשלה מילארד שקל.. גם אם זה בשביל לבנות פסל בדמותי בכיכר העיר. הסיבה לא רלוונטית, מה שרלוונטי זה העובדה שידה של הממשלה כופפה.
º
מעוניינת במיגונית לאדם אחד בבית עם גינה
28/11/14 19:18
19צפיות
בקשה מיוחדת לדוברי הרוסית בפורום זה:
28/11/14 18:54
63צפיות
חבר יקר ביקש ממני טובה גדולה:
הוא זקוק למידע על הרכבת הטראנס-איראנית במלחמת העולם השנייה, בארכיונים רוסיים, אך אינו יודע לאן לפנות ואיפה לשאול. מדובר בקו הרכבת הידוע ששימש להובלת כמות עצומה של מטען צבאי מגוון מארה"ב לרוסיה, במהלך המלחמה, ובמיוחד בשנים 1942 ו-1943 (מזכיר קצת את הקו מחיפה לביירות). ברשת יש די הרבה מידע ותמונות טובות של הקו תחת פעילות בריטית ואמריקאית (כמו למשל תמונות מספריית הקונגרס), אבל מה בנוגע לארכיון רוסי כלשהו? בלי לדעת את השפה, אין לו סיכוי להתקדם במישור זה.
מהות הבקשה: בקשה מדוברי הרוסית כאן לסיוע באיתור אתרי אינטרנט רוסיים שאפשר ויש בהם מידע רלוונטי נוסף וחשוב לקו רכבת זה.
תודה רבה על הסיוע הרב, בשמו !
אביה.
ח'ברה: על איזו סופה מדברים הערב???
79תגובות
25/11/14 20:03
427צפיות
האם יתכן שהחזאים עושים את עצמם? בירושלים לא ירדה היום אפילו לא טיפת גשם אחת...
אין כמעט רוח, אין עננים בשמיים וגם לא קר בחוץ....
האם יתכן שהחזאים התבלבלו עם התאריכים או אולי הם מתכוונים לסופה אחרת בארץ אחרת?
היום היתה שמש נהדרת כמעט כל היום בירושלים ודוד השמש התחמם...

(המשך...)
האם יתכן שהחזאים עושים את עצמם? בירושלים לא ירדה היום אפילו לא טיפת גשם אחת...
אין כמעט רוח, אין עננים בשמיים וגם לא קר בחוץ....
האם יתכן שהחזאים התבלבלו עם התאריכים או אולי הם מתכוונים לסופה אחרת בארץ אחרת?
היום היתה שמש נהדרת כמעט כל היום בירושלים ודוד השמש התחמם חזק מאוד כמו בקייץ....
האם יתכן שלא תהיה סופה בירושלים?
מוזר מאוד מה שקורה כאן.....אולי ירושלים שייכת לארץ אחרת??
אתר חדש לסופרבוס
28/11/14 11:29
76צפיות
האמת שאין שם חדשות גדולות במיוחד, אלא בעיקר עדכון העיצוב שיהיה נוח יותר לסלולריים והלשוניות לאשכולות החדשים (עפולה, טבריה ויקנעם).
 
בינתיים ב-govmap כבר מופיעים הקווים הבאים שיעברו לידי החברה, אשכול יקנעם (כולל קווי עפולה-חיפה) ועוד מספר קווים מעפולה לכיוון מגידו. את קווי חיפה-טבעון וקווים 56/156 (עפולה-יקנעם-בנימינה) עוד לא "העבירו" לסופרבוס במערכת.
 
בין הקווים החדשים: קו 27 מבית-אורן לאוניברסיטת חיפה וחלופה 127 שממשיכה לנשר ולמרכזית המפרץ.
74 ו 75 מופיעים גם בסופרבוס
28/11/14 12:20
44צפיות
כרגע הקווים של נתיב (אומני) אקספרס מופיעים גם בנתיב אקספרס וגם בסופרבוס - אלה הקווים הראשונים שעוברים לסופרבוס ולכן 56 ו 156 של קווים, למשל, לא מופיעים עדיין בסופרבוס.
אבל הקו החדש 157 בין יקנעם לבנימינה כן מופיע בסופרבוס.
אומני וסופרבוס - מדוע המעבר?
28/11/14 15:02
41צפיות
אומני (נתיב) זכו לפני כארבע שנים במכרז יקנעם-טבעון-עפולה והפעילו את הקווים בצורה מיטבית.
מדוע היה צורך לבצע מכרז שוב?
אודה להסברים עניינייים
תיקוף במטרונית, קריות
28/11/14 10:45
61צפיות
שתי שאלות ללא קשר:
1) אם במוכנה רשום לי "יתרה 1" לייד נסיעה בודדת כשאני מכניס את הרב-קו במכונה הגדולה (זאת שאפשר לשים מטבעות): האם זה אומר יש לי כסף על הרב קו? אם כן, איך מנצלים את הייתרה?
 
2) אם יש לי חוזה תקופתי ולא תיקפתי את הכרטיס בכניסה- האם מותר לפקח לתת דו"ח?
 
תודה מראש
יתרה 1 משמעותה שנותרה לך נסיעה אחת
28/11/14 11:22
37צפיות
היתרה הזו יכולה להיות יתרה של כרטיסיה שמתאימה לנסיעה במטרונית או נסיעת המשך אם הגעת לחיפה בקו בינעירוני.
איך מנצלים את היתרה? מבצעים את הנסיעה.
 
בכל מקרה צריך לתקף את הכרטיס, גם אם יש לך חופשי-חודשי או חופשי-סטודנטיאלי מתאים. וכן - אם לא תיקפת הפקח יכול לתת דוח.
לא ברור איך לנצל את הייתרה
28/11/14 11:32
27צפיות
אם אני סתם אבצע את הנסיעה, רוב הסיכויים שאקבל דוח (אם פקח יתפוס אותי). השאלה היא איך לנצל את הנסיעה ב*אופן חוקי*, כך שהייתרה תהפוך ל-0 ואני לא אשב מפוחד מפקחים.
 
 
לתקף, כבר כתבתי שבכל מקרה צריך לתקף
28/11/14 12:07
29צפיות
כלל ברזל: לפני כל עלייה למטרונית צריך לתקף, אלא אם כן אתה מחזיק בידך כרטיס נייר לנסיעה בודדת.
אני לא מבין מה הולך פה...
28/11/14 13:08
25צפיות
איך אני מתקף, כלומר מנצל את הייתרה, כלומר מקבל נסיעה שבה פקח לא ידפוק לי דוח?
 
נתחיל ב: יש 3 מכונות שונות בתחנה. לאיזה מהם צריך לבוא? האם זאת שבלי הצג תפעל גם אם יש לי יותר מחוזה אחד(יש לי גם אחד ברכבת ישראל וחוזה תופקתי בגוש דן)?
האם זאת שעם המסך, אבל בלי קופה - רואים בה את החוזים, אבל לא ברור איך להפעיל אותם (יש שם לחצן של "רכישה חוזרת" עם כרטיס אשראי, אבל לא רואים לחצן של "הפעל את החוזה", למרות שכתוב שיש יתרה של 1).
תקרא בקישור הבא:
28/11/14 13:12
27צפיות
º
אני חושב שזה עזר. תודה!
28/11/14 19:00
5צפיות
אזעקת פורטילו - Great Continental Railway Journeys בארץ !!!
27/11/14 00:37
137צפיות
לפי הקדימון בסוף הפרק ששודר היום הפרק בשבוע הבא יעסוק במסילות הברזל בארץ (וירדן?) !
 
הסדרה של מייקל פורטילו עוסקת במסעות רכבת לפי מדריך בראדשו מ 1913. הוא נוסע בארצות אירופאיות רבות לפי המדריך הנ"ל ומשווה את מה ששרד מהתקופה ומה שהתפתח מאז. 
 
זו סדרה ב BBC, אני צופה בה ע"י שבירת סנקציות ישירה עם Slingbox אבל אני מניח שניתן לצפות בה ב iPlayer עם VPN. 
 
מעניין מה יהיה לשר ההגנה לשעבר בתקופת המעבר האפורה שבין ת'אצ'ר לבלייר לומר על מערך הרכבות בארץ בתקופה העותומנית והתפתחותה מאז, וכמו כן - מעניין איך יתייחס לעובדה שחלקים נרחבים מהרשת ששימשה את הבריטים בארץ בשנות ה20 נבנתה בתקופת מלחמת העולם הראשונה ולא בתקופת ההתייחסות של המדריך שלו - 1913. 
הנה קישור לדף של הפרק - מחיפה ועד לנגב - עם הערות ביניים שלי
28/11/14 02:19
76צפיות
 
Following his 1913 Bradshaw's guide, Michael ventures beyond Europe to the Holy Land. His journey begins in Haifa in modern-day Israel. Struck by the spectacular shrine of the Baha'i and its beautiful gardens on the slopes of Mount Carmel, Michael learns about the faith and how, at the time of his guide, it spread to Britain.
 
[אני בספק אם יטרח לציין שרק בישראל הבהאי אינם סובלים מאפלייה ופגיעה לעומת מדינות אחרות במזה"ת]
 
Michael is shown how to cook a takeaway, middle-eastern style, before heading to Haifa's original station to find out about its branch line to the famous Hejaz Railway.
 
In Tel Aviv, Michael marvels at the city's futuristic skyscrapers and railway lines, threaded along the centre of modern highways. He hears the story of its birth, which was just before his guidebook was published, discovers how its population was swelled by refugees from Europe and learns the roots of the modern-day conflict between Israelis and Palestinians.
 
[לצערי, אני מניח ששורשי הסכסוך לפי האסכולה של הבני-בני-סי, יענו הציונים (קרי: יהודים) האכזריים ותאבי הבצע שבאו והשתלטו על בתיהם של התושבים המסכנים והתמימים...]
 
On his way to Jerusalem, Michael hears how the Jaffa to Jerusalem railway was the first line to be built in the Holy Land. Constructed for pilgrims to journey to the holy places, it encouraged more modern tourists to explore these exotic destinations.
 
In Jerusalem's Christian quarter, Michael meets British tourists at the Church of the Holy Sepulchre and finds out about a surprising Holy Land tradition, subscribed to by the most illustrious visitors, among them British royalty. In the Jewish quarter, he visits the holiest of all monuments for Jews - the Western Wall. In the Muslim quarter, admission to the Haram ash Sharif, to see the Dome of the Rock and the Al Aqsa Mosque, hangs in the balance. In 1913, as now, application must be made to the authorities.
 
Crossing the separation barrier between Jerusalem and the West Bank in the company of his Palestinian guide, Michael heads for Bethlehem where he meets the embroiderers of the Arab Women's Union and finds out about their handiwork.
 
[מז"ט, פעם ראשונה שאני קורא על barrier ולא wall, יש התקדמות, או שמא מדובר בטעות עריכה. אבל איך בית לחם קשורה בדיוק לרכבת?]
 
Heading south, Michael arrives at the lowest point on earth - the Dead Sea, where he takes to the buoyant waters.
 
[המסילה של אביתר לקליה?]
 
On the train south to Beersheba, Michael learns about the work of the London-based Palestine Exploration Fund at the turn of the 20th century. In the Negev Desert, he learns about a celebrated British military hero with railways in his sights.
 
 
נ"ב: הטעם שלו בבגדים מחריד...
חבל שאין התייחסות למסילות אקזוטיות ונכחדות יותר.
28/11/14 02:32
56צפיות
 
החיבור העותומני דרך ג'נין שקדם למסילת החוף, וכן המסילות הצבאיות הבריטיות ביפו וירושלים (עשור אחרי המדריך).
 
כמו כן החיבור של בית לחם למסילות הוא כמובן חמור.
 
לים המלח יש איזו היסטוריה מסילתית כי את התוצר שהובל משם לירושלים במשאיות העמיסו על רכבות בירושלים עם מכשיר שהטה את המשאית כך שהאשלג נפל לקרונות המשא ברכבת, היתה תמונה כזו בפורום - כנראה של אבייתר.
 
חבל שאם הוא קורא למקום "ארץ הקודש" אין סקירה של המסילות בירדן, וחבל מאד שבפרומו לפחות שאין קרדיט לצבא הגרמני על המהירות הגבוהה ביותר על קו מסילה צרה - ברכבת העמק. כנראה שיש יריבויות חמורות מאלו שבמזה"ת...
º
נראה מה יוזכר בתכנית, אני מניח שלא כל מה שנאמר מופיע בתיאור
28/11/14 09:45
25צפיות
מכת דליפות באוטובוסים עירוניים של אגד
26/11/14 07:02
264צפיות
בחורף האחרון שמתי לב לכך שכמעט בכל נסיעה באוטובוס עירוני של אגד יש לפחות מושב אחד שנרטב מחלון שדולף. אני לא זוכר את זה, לפחות לא בהיקף הזה בשנים קודמות.

האם יש ירידה ברמת התחזוקה באגד? או שבאוטובוסים העירוניים החדשים שבהם החלונות לא מורכבים כמו פעם בתוך מסילות עם גומיות, אלא מדובר בלוחות זכוכית גדולים שמודבקים חיצונית על האוטובוס, התכנון והביצוע גרועים והם לא עמידים במים לאורך זמן ?
לא נעים לומר אך למרות כל מה שתשמע - איכות ההרכבה ירדה
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 21:09
287צפיות
בארץ בשנים האחרונות ולא באשמתנו אלא כי החומרים שבהם משתמשים זולים ושיטות הבידוד פחות טובות ופחות איכותיות גם אם מישהו אחר לא יודה בכך. היום מנסים להספיק ולבנות כמה שיותר בכמה שפחות זמן וזו התוצאה. כמובן שבאוטובוסי הליילנד רויאל טייגר מרק2 שנסעו על הכבישים מאז 1950 ועד 1994 היתה אטימות הרבה יותר טובה, הם שקלו יותר והיו מאסיביים יותר ומכאן גם איטיים יותר אך בהחלט החזיקו מעמד הרבה יותר שנים. אוטובוסים שהוכנסו לשרות בירושלים בשנת 1955 יצאו משירות בשנת 1980 ומצבו של המרכב היה עדיין בסדר גמור ובהרבה מקרים כמעט ללא חלודה. הטייגרים היו הכי אמינים לנסיעה בגשם סוער ובחולות סיני והם גם עשו את מלחמת יום הכיפורים לקלה יותר מבחינת עבירות חולית.
איכות ההרכבה של המרצדסים המוגמרים עם מרכב גרמני באגד ממודלים 1980-81 היתה מעולה והאטימות שלהם לגשם היתה גם היא יוצאת דופן.
אני מעיין בתיקים של השוסונים בשנות ה-50 ואם אמצא תלונות על נזילות ורטיבות, אשמח לפרטן. לשוסונים היו בעיות אחרות כידוע וגם לאחר החלפת מנועייהם למנועי ליילנד לא נפתרו רוב הבעיות. אם כיום יש נזילות - הרי שלשוסונים היה פרקינסון מרוב רעידות...
מצרף צילום של ליילנד רויאל טייגר, מרק 2, 66-367 בקו 25 בשנת 1975. כל הזכויות לצילום המצורף לא שמורות כי אני הצלם בגיל 12... שימוש חופשי.
השוסון רעד דווקא כי היה מתקדם לתקופתו
26/11/14 21:14
124צפיות
היה לו מבנה אחוד...
גם המאקים רעדו. הבעיה בשוסון נגרמה עקב
הודעה זו מכילה תמונות
26/11/14 21:39
210צפיות
כך שהמנוע היה מלפנים ליד הנהג ונוצר חוסר איזון מסויים עם החלק האחורי של האוטובוס. רוב הרעידות התרחשו מאחור בסמוך לדלת האחורית. כמה שניסו לפתור את הבעיה, לא הצליחו והיא רק החריפה עם הזמן. בעיה נוספת בשוסון היתה התרוקנות מהירה של המצברים. הרכב זלל חשמל עד שהיתה הוראה שבלילות החורפיים של סוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60 היתה חובה לחבר בלילות הקרים את המצברים למקור טעינה או להשאיר במקרים מסויימים את הרכב מותנע. דבר זה יצר בלאי מואץ וביזבוז דלק. כך זה היה נהוג בהמקשר, והדבר אף מוזכר בספר "המקשר ליובלו".
בעיה נוספת היתה עם מנוע "סומואה 615" שבעליות קשות הוא התחמם ושבק חיים. הבעיה היתה להתניע אותו מחדש. מנועי הסומואה היו כישלון נורא למרות שמבחינת כושר הסחיבה עלו על המנועים ב-"דן" שהיו מתוצרת יצרן אחר לגמרי: Hispano-Suiza שנחשבו לאמינים הרבה יותר מאלו של המקשר או אגד-אשד. בתמונה המצורפת תוכל לראות כיצד נראה מנוע משוקם מתוצרת סומואה מדגם 615-D. הוא הורכב אח"כ גם באוטובוסי סויאם-רנו וגם שם נחל כישלון גמור בפריז שלאחריו הוחלף במנועים אחרים, ביניהם גם מנועי מרצדס, אך הללו היו חזקים מדי למרכב שהחל להתפרק.
שאלה לי אליך אביתר
26/11/14 22:07
150צפיות
זכור לי שהליילנדים היו רועשים למדי, מין רעש שנשמע כאילו המנוע רועד כל הזמן כמו מכונית מודל T...
 
לעומתם, הסקניה היה חרישי וכך גם המרצדסים ואוטובוסים אחרים משנות השמונים ואילך.
 
מה ההסבר לכך?  האם מדובר בטכנולוגיה ישנה או בפחות איטום של הרעשים?
 
*ערכתי את ההודעה כי נראה לי שלמרות שמה, אוטובוס סקניה הוא זכר.
מותר לענות?
27/11/14 04:01
109צפיות
ראשית, המנוע של הליילנד לא כל כך רועש... (מנסיון...)
שנית, נראה לי שהתשובה נעוצה במיקומו של המנוע. מנוע תת ריצפתי יותר קרוב למרבית הנוסעים ולכן יותר שומעים אותו. במנוע אחורי הרעש מורגש יותר במושב האחורי ורובו בכלל יוצא החוצה. לכן אגב האוטובוסים עם מנוע אחורי רועשים יותר לסביבה מהטייגר.
הוא דווקא יותר רועש, גם מניסיון...
27/11/14 08:11
73צפיות
ואם תעמוד בחוץ, תשמע אותו חזק יותר.
תודה רבה בני, אולי הרעש הוא מטעה ומדובר יותר ברעידות יותר
28/11/14 00:32
30צפיות
חזקות שגורמות לאפקט פסיכולוגי של רעש חזק יותר?
המנוע בליילנד הוא תת רצפתי במרכז השלדה ולכן
27/11/14 08:09
71צפיות
הוא נשמע חזק בכל מרכז הרכב. בסקניה ובמרצדס ומאן המנוע אחורי ולכן בחלק הקדמי הוא כמעט ולא נשמע - חרישי יותר. גם מדובר בטכנולוגיה בליילנד הרבה יותר ישנה ובמנוע רעשני יותר והרבה יותר מזהם ללא ציון יורו בכלל כידוע. מבחינת איטום ובידוד - להערכתי הליילנד עדיף. פעם היו אוטמים כמו שצריך. כיום זה גומיות שאחרי כמה שנים גם מתפוררות. בליילנד היה איטום של פח עם גומיות ועם חיזוקי ברגים. כיום גם שיטת הבנייה שונה ואין שלדה לרכב כמו בעבר. כיום כל האוטובוסים הם אינטגרלים בניגוד לעבר. זו גם הסיבה שהמרצדס או הסקניה יתקשו מאוד בנסיעה בחולות (כריות אויר שאינן מתאימות לדרכים קשות בניגוד לעלי קפיצי הברזל המאסיביים אצל הליילנד).
זה מסביר את זה - בתור חנון, תמיד ישבתי מקדימה...
28/11/14 00:34
34צפיות
האמת שאהבתי להרגיש שאני מסתכל על הכביש מהחלון הקדמי.
 
תודה על ההסברים. כמו שכתבתי לבני, נדמה לי שלליילנדים היו ויברציות חזקות שאולי עשו אפקט של רעש יותר מהרעש עצמו.
אתמול נסעתי באוטובוס דולף של דן...,
27/11/14 04:43
130צפיות
זהו 90-929-01 שיצא אתמול ב-09:02 מהתמח"ת בקו 52,וירדתי ממנו במגדלי-קונקורד בין ר"ג לב"ב,רוב הדרך הוא דלף בצדו השמאלי באמצע,גם כשהיתה הפוגה בגשם והברד.
רציתי להעלות את תמונתו כאן אבל לאחרונה התמונות לא עולות לי בממשק החדש של הפורומים,ול--משוב לא ממש יש מענה לבעיה.
90-929-01 / דן
הודעה זו מכילה תמונות
27/11/14 13:49
129צפיות
קו 52 אתמול,בדרך בן-גוריון בגבול רמת-גן ובני-ברק,זהו האוטובוס הדולף בתוכו,בזמן הגשם ואחריו.
אוטובוס דולף
º
נסעתי אתמול או בשלישי במפרקית 525 וגם בה הייתה דליפה מהתקרה
27/11/14 17:43
47צפיות
פורום עדשות מגע ומשקפיים

חדש בתפוז!

פורום עדשות מגע ומשקפיים להתייעצות עם בעלת מקצוע היכנסו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה