לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

הודעה נעוצה ‬ שרשור הכוונה ומודיעין 27/05
27/05/15 01:00
7צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
º
אודה להנחיות הגעה מרכבת הרצליה לרחוב הנדיב בהרצליה. תודה!
27/05/15 10:57
3צפיות
מכרז באר שבע עירוני - עליה מכל הדלתות בכל האוטובוסים.
25/05/15 12:29
283צפיות
זו ההודעה לעיתונות כפי שיצאה היום:

בשורה טובה לתושבי באר שבע. שירותי התחבורה הציבורית העירוניים, בעיר באר שבע, יגדלו בשיעור של יותר מ-30%, ורמת השירות תעבור מהפך, ותציע לנוסעים שורה של שיפורים, מהמתקדמים ביותר בארץ. כך הודיע היום שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ.

ועדת המכרזים המיוחדת של משרד התחבורה, בראשות מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, פרסמה היום את המכרז, להפעלת קווי השירות בעיר באר שבע. שירותי התחבורה הציבורית בעיר, מופעלים מאז שנת 2003 על ידי חברת מטרודן.

במכרז רשאיות להתמודד שמונה חברות תחבורה, שזכו במיון המוקדם ((PQׁׂׂׂ, שפרסם משרד התחבורה. מדובר בחברות מטרופולין, קווים, סופרבוס, אפיקים, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, חברת נהור וקבוצת תנופה.

המכרז כולל הוספת קווים חדשים, והגדלה משמעותית של תדירויות הנסיעה הקיימות, וכן, שיפור הקשר למוקדי פעילות מרכזיים, כמו אזורי תעשיה, מוסדות לימוד, מרכזי קניות, תחנות רכבת ובית החולים.

המכרז החדש מעניק מענה גם לשכונות חדשות, שהוקמו בשנה האחרונה בבאר שבע, וכן לאזורים חדשים שיוקמו במסגרת מעבר בסיסי צה"ל לנגב, כמו קרית המחשוב, עמק הסייבר ועוד.

שר התחבורה ציין כי במסגרת המכרז החדש, יוכלו הנוסעים ליהנות לראשונה, ממעבר חופשי בין קווי השירות, במשך 90 דקות, בדומה לנהוג בשאר המטרופולינים הגדולים, ירושלים, תל אביב וחיפה.

בנוסף לכך, יוכלו בעלי כרטיס רב קו, לדלג על הנהג ולעלות לאוטובוסים מכל הדלתות, בכל הקווים בעיר, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה. מדובר במכרז הראשון שבו תונהג לראשונה, עלייה לאוטובוס מכל הדלתות, בכל קווי השירות בעיר.

השר כץ מסר כי מתן אפשרות לבעלי רב קו, לעלות מכל הדלתות, יקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים, ויגביר את רמת השירות, באופן משמעותי. כמו כן, יצמצם באופן ניכר את התעסקות הנהג בתשלום דמי נסיעה, ויאפשר לו להתמקד בנהיגה.

מכירת כרטיסי הנסיעה תתבצע באמצעות עשרות עמדות טעינה למכירת כרטיסים, שיפרשו ברחבי העיר, במוקדי בילוי ומסחר, מוסדות חינוך ועוד. כמו כן, תתאפשר מכירת כרטיסים, באמצעות האינטרנט. מכרז באר שבע, יהיה גם הראשון שבו הנהגים, לא ימכרו כרטיסים באוטובוס.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ציין כי במסגרת אשכול הקווים החדש, יופעלו כ-160 אוטובוסים חדישים עירוניים, רובם מדגם יורו 6, בעלי רמת זיהום אוויר נמוכה ביותר. ציבור הנוסעים, ייהנה מאוטובוסים חדישים וידידותיים לסביבה, הכוללים בין השאר, מסכים אלקטרוניים בתוך האוטובוס ומחוצה לו, שיספקו מידע שוטף לציבור הנוסעים.

יצוין כי תכנון קווי השירות בבאר שבע, בוצע בשיתוף פעולה מלא עם עיריית באר שבע, וכן עם ועדי השכונות והתושבים, סטודנטים וארגונים שונים, במטרה לענות על צרכיהם של כל תושבי באר שבע.

http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&...
º
אם אני זוכר טוב, גם במכרז מודיעין אמרו את זה...
25/05/15 13:08
94צפיות
לא הופיע עדיין באף מכרז הצהרה כזאת.
25/05/15 13:15
117צפיות
אני לא זוכר מה היה במכרז חשמונאים הכולל את מודיעין ואין לי רצו ןלהתחיל לנבור בו אבל אני מניח שמה שנכתב הוא שהמפעיל צריך לקחת בחשבון שבעתיד משרד התחבורה יכול להורות על עליה מכל הדלתות וכו'.
ובינתים באשקלון במכרז לקווים העירונים זכתה "דן" בהפעלת הקוים
25/05/15 14:07
166צפיות
זכתה נהור שהיא חברת בת של דן שמתעסקת בנדל"ן.
25/05/15 14:22
141צפיות
וזה לא מכרז לקווים העירוניים באשקלון אלא מכרז לכל אשכול הנגב המערבי שמופעל כיום על ידי אגד תעבורה וכולל שירות עירוני בערים אופקים, נתיבות, שדרות, קרית גת ואשקלון וכן שירות בין עירוני ופרברי באיזורים אלו ובאיזרים נוספים.
אבל זה כולל כמבן גם את הקוים הפנימים של אשקלון ברוך שפטרנו
25/05/15 14:26
117צפיות
מעונשה של אגד תעבורה, קשה לי עדין לברך כמבן על החברה החדשה, את זה נראה בביצועים שלה  כעבור מספר חודשים ואז נשפוט גם אותה  אבל השמחה באה  יותר בגלל שנאת אגד תעבורה. מאוד מקווה שמתי שהוא  יעיפו גם את אגד מאשקלון ואולי נצליח לקבל מתי שהוא  גם מחירים סבירים(ולא מעל 30 שקל נסיעה מאשקלון לראשון, )
השלב של עירוני אשקלון הוא האחרון, קודם שאר האשכול יעבור
25/05/15 14:54
122צפיות
לנהור.
 
לגבי תעריפים, משרד התחבורה כבר לא מבצע מכרזים על מחירי הנסיעה ולכן הוזלת תעריפים זה לא משהו שיש לצפות לו גם אם קווי אגד יצאו למכרז.
קישור
26/05/15 22:22
27צפיות
º
הנהגים לא ימכרו כרטיסים- ימות המשיח הגיעו?!
25/05/15 18:08
58צפיות
מדובר גם על כרטיסי נייר?
25/05/15 19:19
83צפיות
כלומר לא תתאפשר נסיעת נוסעים מזדמנים בתח״צ ללא רב קו?
כיום אפשר לקנות כרטיסי נייר לנסיעה בודדת
25/05/15 19:49
78צפיות
במכונות להטענת רב קו, אני מאמין שזה יהיה גם המצב בעתיד.
בכל תחנה יהיה מכשיר?
25/05/15 23:18
56צפיות
גם בעלי הרב קו - יצטרכו לעקוב בכל פעם אחרי הסכום שנותר בכרטיס ולזכור לטעון אותו שוב לפני העלייה הבאה לאוטובוס. מה אם לא ייזכרו או שהם עולים בתחנה ללא מכשיר?
לא בכל תחנה, יכול להיות שהפתרון שימצא לכך הוא הצבת מכונות
26/05/15 14:37
40צפיות
בתוך האוטובוסים כמו בקו 1 בגוש דן.
 
כמו כן, תתאפשר טעינה באינטרנט, כך שגם אם נתקעת בלי, תוכל לטעון מהסמארטפון ולתקף.
 
אז נכון שיהיו את אלו שאין להם סמארטפון או כרטיס אשראי ואת המבוגרים שפחות יסתדרו עם זה... בעולם יש פתרון שבו אתה יכול לטעון את הכרטיס בכל קיוסק. בארץ דברים יותר מסורבלים כרגיל, אבל באופן כללי, אנשים יצטרכו פשוט לדאוג לטעון את הרב קו שלהם לפני שיתרוקן.
תתאפשר על ידי רכישת כרטיסים בודדים במכונות.
25/05/15 20:30
81צפיות
ובכלל נוסע שמזדמן לעיר ויש ברשותו רב קו כי הוא נוסע בגוש דן או באיזור אחר בארץ, יוכל לשלם באותו ערך צבור כמובן גם בבאר שבע.
 
מי שממש מזדמן ולא משתמש בתח"צ כמעט אף פעם, ירכוש כרטיס בודד במכונה, אם כי להבנתי אלו לא תתפרסנה בכל תחנה ותחנה. יחד עם זאת, מי שמזדמן בדרך כלל מגיע למקומות מרכזיים ובהם תהיינה מכונות.
מממ... לא תהיה אפשרות לקנות כרטיסים בודדים בתוך האוטובוס?
26/05/15 14:01
35צפיות
נשמע לי מופרך למדי.
º
איפה מסמכי המכרז עצמו ?
25/05/15 18:43
40צפיות
º
יפורסם מחר.
25/05/15 19:08
32צפיות
25/05/15 22:57
46צפיות
מחכה כבר לראות מה התכנון כרגע..
התכנון הכללי למסלולי הקווים ותדירותם פורסמו כבר.
26/05/15 01:00
78צפיות
מאז, נעשו מספר שינויים קטנים, תיקונים נדרשים מהתכנון הראשוני. אם תנבור בפורום תוכל למצוא את הפרסומים שלי על כך, או בגוגל. אחרת, אוכל להעלות לכאן מחר את הקובץ.
 
במכרזים האחרונים רוב התוכן המעניין מתפרסם במדיה דיגיטלית ולכן, פחות מעניין מה שכתוב במכרז.
º
מקווה שנראה זאת בהקדם האפשרי
25/05/15 20:17
36צפיות
ואיזו חברה אתם,הבאר שבעים,מעדיפים?
26/05/15 16:55
59צפיות
כמובן,מבין אלו שעברו את המיון המוקדם: מטרופולין או קווים או סופרבוס או אפיקים או נתיב אקספרס או אגד תעבורה או חברת נהור או קבוצת תנופה .
יהיה מעניין
26/05/15 23:21
43צפיות
כל החברות, כולל אגד תעבורה וכולל נהור (דן) רשאיות להתמודד במכרז הזה.
גם למטרופולין וגם לנהור שזכתה עכשיו במכרז מערב הנגב, ישתלם מאוד לזכות במכרז הזה מבחינה תפעולית.
מבחינת אגד תעבורה, זהו אחד המכרזים הבודדים בהם מותר לה להשתתף.
אם בשנות ה-50 אף אחד לא רצה להפעיל תח"צ בבאר שבע, יש לי הרגשה שעכשיו זה יהיה מכרז מבוקש ביותר.
 
לפני כחודש התעמקתי רבות בתכנון החדש
27/05/15 11:49
13צפיות
של מערכת קווי התחבורה בעיר באר שבע
אכן מדובר בשינוי מרענן שלא רק ישפר את השירות ללקוחות אלא גם יעלה את מספר המשתמשים בתחבורה שכן יתווספו קווים ומסלולים חדשים באזורים שעד כה נותקו אחד מהשני בכל הקשור לתפרוסת קווי התחבורה הציבורית
בתכנון החדש השכילו המתכננים לעשות שימוש נרחב בשני עורקי התחבורה העיקריים בבאר שבע כאשר באחד מהם ניתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית בשעות העומס בדמות נתיבי תחבורה ציבורית.
ברמה התפעולית, הוספת קווים, פריסה איכותית יותר של קווי התחבורה ופוטנציאל של משתמשים נוספים מעבר לקיימים, עדכון אמצעי תשלום וכדומה יהפכו את המערכת גם לאטרקטיבית מבחינה כלכלית למפעילים.
 
ימים יגידו....שיהיה בהצלחה.
 
פיילוט לשאטל חופשי בין תחנת בני ברק לרמת החייל:
26/05/15 17:24
125צפיות
 
(אני לא זוכר שפורסם על כך בפורום, אם כבר פורסם, אני מתנצל)
º
באמת ראיתי את התחנות החדשות.
26/05/15 17:39
64צפיות
נהדר, אבל שוב כמו בהרצליה פיתוח...
26/05/15 18:31
103צפיות
מה עושים העובדים שבמקרה התעכבו בעבודה בישיבה שהתארכה.  החיים מפסיקים בשעה 18:24 ?
ברצינות, חייבים לתת מענה גם בשעות יותר מאוחרות.  בעולם ההיי-טק, עובדים הרבה פעמים אחרי 18:30
עדיין יש שירות אוטובוסים סדיר פשוט בתשלום.
27/05/15 11:31
16צפיות
וניתן גם לעבור את המרחק ברגל. בערב גם לא חם מדי בשביל זה.
מעין קרת מגיעה ל|תפוז|
27/05/15 11:31
4צפיות
|רמקול|היום בין השעות 19:00-21:00 נארח בפורום הורים למתבגרים את מעין קרת, דוגמנית ומנכ"לית משותפת "המסלול שלך".
באירוח זה תוכלו להתייעץ עם מעין בכל הנוגע לדימוי גוף בריא של המתבגרים שלכם וגם על עצמכם :-).

מוזמנים לשאול את שאלותיכם כבר עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל
25/05/15 22:32
227צפיות
שלום רב לחברי הפורום הנכבדים.
אני קורא ותיק בפורום אולם ממעט להשתתף.
הפעם יש עניין שנראה לי חשוב מספיק.
ייתכן שיהיו מי שיחשבו שהעניין לא קשור לתחבורה ציבורית, אבל לדעתי - הוא קשור גם קשור!
ההליכה ברגל הינה חוליה בלתי נפרדת בשרשרת ההתניידות הציבורית והיא חלק אינטגרלי מכל שימוש בתח"צ.
בשנים האחרונות נוצר ברחובות הערים, ובפרט בתל-אביב, מצב בלתי נסבל המאיים על שלומם של הולכי הרגל בכל רגע ורגע.
הכוונה היא למספר העצום וההולך וגדל של כלי רכב ממונעים - מאופניים חשמליים ועד אופנועים, הנעים על המדרכות בכל שעות היום.
למרבה הצער, המצב הגיע לכדי כך שישנן אוכלוסיות - ובפרט קשישים והורים לילדים קטנים - החוששות ללכת על מדרכות העיר. ובצדק - הסטטיסטיטקה של היפגעות של הולכי רגל מרוכבים דו-גלגליים נמצאת בעליה תלולה וכוללת פציעות ולמרבה הצער אף מקרה מוות!
ביום שיש 19 ביוני בשעה 13:30 מתוכנן אירוע מחאה על המדרכה בסמוך לבניין עיריית ת"א.
להלן הקישור לדף של האירוע בפייסבוק: 
אני לא ממארגני האירוע ולא פעיל בשום צורה מאורגנת בנושא. אני פשוט חובב הליכה ותחבורה ציבורית מהשורה שנמאס לו וקצה נפשו במצב הבלתי נסבל, באוזלת היד של הרשויות, בגסות הרוח ובאגרסיביות של רבים מהרוכבים (לא כולם, אבל לצערי רבים מהם), מחוסר הצדק ומרמיסת החוק וזכויותיו של האזרח והאזרחית הקטנים. 
בהזדמנות זאת, למי שהנושא קרוב לליבו, אני קורא להיכנס לדף "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" בפייסבוק, ולקחת חלק במאבק האזרחי המוצדק הזה. 
בברכת המשך פעילות מבורכת של הפורום המרתק, והתקדמות תחבורתית וסביבתית לטובת כולנו. 
º
26/05/15 07:08
14צפיות
צריך למצוא את האיזון הנכון בין
26/05/15 11:39
104צפיות
הגברת ועידוד השימוש באופניים חשמליים - כלי ירוק, פרקטי ויעיל לבין בטיחות הולכי הרגל.
זה מתחיל בחינוך, ממשיך בסלילת שבילי אופניים ומסתיים באכיפה של חוקי התנועה.
אה ונשמח לראות אותך משתתף יותר, כמובן! :)
המדרכה - להולכי הרגל בלבד
26/05/15 12:44
117צפיות
אם הכרחי לחלוטין לנוע על המדרכה שלא באמצעות הרגליים - יש לעשות זאת במהירות הליכה.
 
המצב הנוכחי, ברחובות תל אביב ומרכזי ערים אחרות, בלתי-נסבל. הנפגעים הם החלשים ביותר בחברה והזקוקים ביותר להגנה. הרעיון שעליהם לחלוק את כבשת הרש המוקצה להם עם כלי תחבורה מהירים הוא רעיון מקומם. לחוצפה של הדו-גלגליים למיניהם בארץ אין גבולות, וכן של נהגי מכוניות הרואים במדרכות תל-אביב מגרש חנייה גדול וחינמי (בעידוד העירייה).
 
בצורה הכי גלויה ומפורשת: בכל מקום שאפשר, צריך לעשות שבילי אופניים נפרדים ובטיחותיים וגם לדאוג שהולכי רגל לא ישתמשו בהם. גם נתיבים לקטנועים ואופנועים זה מצויין, וגם קוי עצירה קדמיים בצמתים (כמו שראיתי בברצלונה למשל) ועוד סידורים כדי להקל על מצבם בכביש. אבל  - במקומות ובזמנים שאין ברירה ומישהו צריך להתפשר במשהו על בטיחותו, שיהיה זה רוכב הכלי הדו-גלגלי, שמקומו - אם אין שביל - בכביש. לא הקשיש, לא הילד, לא האם עם עגלת התינוקות. להם אין ברירה אחרת.
כל מילה בסלע
26/05/15 14:51
61צפיות
יצא לי לראות תמונות של הלכי רגל (מילדים ועד קשישים) שנפגעו ע״י האופניים החשמליות שהן כלי רכב ממונע לכל דבר. מראות מזעזעים. יש אנשים שעוד לא מבינים את חומרת המצב. בתל אביב מדובר בקטסטרופה. לא פחות.
שרק תבינו עד כמה אסורה הרכיבה על המדרכה במדינות אחרות
26/05/15 18:13
78צפיות
באנגליה למשל, רוכבי אופניים (לא חשמליים) נקנסים אם הם יושבים על אופניהם ופשוט מזיזים את האופניים עם רגליהם על הקרקע במהירות הליכה. לפי החוק, יש לרדת מהאופניים ולגלגל אותם ברגל.
 
זה כבר קיצוני ואני לא אומר שאין מקום להגיון בריא, אבל המצב שבו מקובל לרכב על המדרכה רק משום שהנהגים בכביש אינם מכבדים רוכבי אופניים אינו מצב תקין. עדיף כבר שלא ירכבו בכלל מאשר שירכבו על המדרכה.
º
26/05/15 20:32
4צפיות
º
בוא נעזוב את האופניים בצד. קודם שיורידו את האופנועים מהמדרכה
27/05/15 00:09
16צפיות
º
אבל כאשר אין שביל אופניים, יותר בטוח שהרוכב ירכב על המדרכה.
27/05/15 11:04
3צפיות
יותר בטוח לרוכב, פחות בטוח להולך הרגל שהמדרכה שייכת לו
27/05/15 11:06
11צפיות

 
המצב באמת בלתי נסבל
26/05/15 16:53
84צפיות
זה ממש מלחיץ ללכת ברחובות תל אביב ולהסתכל כל הזמן שלא באים כלי רכב לפגוע בי על המדרכה.
באבן גבירול אני יורדת מהאוטובוס וצריכה להסתכל ימינה ושמאלה, כי יש שביל אופניים לחצות. אני מנסה להגיע למעבר חציה - צריכה להסתכל ימינה ושמאלה - על המדרכה - כדי להגיע לשפת המדרכה.
אני הולכת על המדרכה וצריכה להיות עירנית שאני לא נכנסת בטעות לשביל האופניים - והיא לא כזו רחבה המדרכה והיא עמוסה אנשים. ואני צריכה גם להיות עירנית למקרה שמשהו חוסם את שביל האופניים, ורוכב אופניים מהיר עוקף את השביל ישר על הדרך שלי.
 
זה מגוחך לגמרי. שביל האופניים היה צריך להיות על הכביש והם צריכים לציית לרמזורים. ולחשוב שיכלו לסדר את זה כששיפצו את הרחוב באותו כסף שהשקיעו כדי לסמן את השביל המגוחך על המדרכה...
אין לרכב ממונע מה לעשות על המדרכה, אבל אל תיתממו.
26/05/15 20:00
111צפיות
יש כאן שני עניינים שונים, ואחלוק את דעתי לפי חוויתי כרוכב אופניים בלתי ממונעות בבריטניה וספרד -
 
1 - תיכנון כושל הבונה את הרחובות למכונית בלבד, מה שהופך שימוש בדו גלגלי (ממונע ולא ממונע כאחד) למסוכן, ועל התיכנון הזה עליכם למחות יחד עם ארגוני האופנועים ואירגוני האופניים (שאינם יכולים לחלוק תשתית עם האופנועים כי ללא מנוע הם מוגבלים ל20-30 קמ"ש שבן אדם יכול להפיק). בבריטניה יש לנו מזל - בעבר היתה שיטת 3 נתיבים מטורפת (נתיב לכל כיוון, ונתיב אמצעי "לעקיפה") ולכן כיום כל דרך ראשית דו נתיבית רחבה מספיק לנסיעה מקבילה של רכב דו גלגלי ורכב בעל 4 גלגלים. בספרד הערים החדשות נבנו בשנות השישים והלאה לפי מידותיה של המכונית הפרטית ורוחב הנתיבים מספיק למכונית אחת בלבד בכל כיוון - מה שדומה יותר לישראל. כדי לאפשר לדו גלגלי להתקיים בכבישים יש לשאוף לכיוון הבריטי - שהנתיב הקרוב למדרכה יהיה רחב מספיק לנסיעה מקבילה של כלי רכב דו גלגלי ומכונית. תיכנון כזה מאפשר רכיבה ושימוש ברכב דו גלגלי בכבישים רבים יותר ללא צורך בתיכנון מיוחד עבור שבילים, ומנסיוני גם אופניים וגם אופנועים יכולים להשתמש בכבישים אלו במפלס הכביש.
 
אבל - אל תעמידו פנים שלהולכי הרגל אכפת מסימוני האופניים. אינכם רואים בהם יותר מ"כבישי צעצוע" והיחס שלכם אליהם הוא שמדובר בסוג של בדיחה, לא בנתיב תעבורה לרכב המסוגל ל30 קמ"ש. לא משנה אם מדובר בחלוקה שווה (או שווה פחות, שליש לאופניים) של טיילת במפלס המדרכה (ומחוץ לאזור העמוס, כשיש טיילת שניה ומקבילה קרוב לים שבה אסור לרכב), שביל במפלס הכביש עם שפת הפרדה בינו לכביש ולידו מדרכה רחבה ומרוצפת, סמלי אופניים בולטים על השביל, סימון לבן והכל - זה לא רק שלא מונע ממכם ללכת על השבילים האלו, זה לא מונע ממכם לגרור בהם מזוודות, לדחוף בהם עגלות תינוק, לעמוד ולהמתין עליהם (קרה לי רק לפני יומיים, ועוד בשביל שמהווה זרימת נגד לרחוב חד סיטרי אז אין לי איפה ללכת במקומו), להוליך כלב (חף מפשע) אך לחסום את כל רוחב השביל עם הרצועה, ועוד היד נתונה. אני בדרך כלל נמנע משבילים שאינם בצד הכביש פשוט כי ללא איום המכוניות כל שביל אופניים הופך למדרכה.
 
איך אמר בוריס ג'ונסון ? "הדבר המסוכן ביותר על הכביש בלונדון הוא הולך הרגל".
זה נכון בצורה חלקית בלבד.
26/05/15 22:12
56צפיות
קודם כל, זה מקובל עליי שהאינטרס הוא משותף. ונכון שאחת הסיבות למחדל נעוצה בתכנון לקוי או היעדר תכנון. אבל במצב שנוצר כיום זה כבר לא רלבנטי. גם הולך רגל שכף רגלו לא תדרוך בשביל אופניים (מעשית זה בלתי אפשרי כמעט אבל כאמור זה סיפור אחר) נמצא כיום תחת איום מתמיד ולמעשה שלילה בפועל של עצם קיומו במרחב הציבורי. המצב לחלוטין אינו סימטרי, למרות שיש מי שמנסים לצייר את זה כך. לחלוטין לא.
לא סימטרי כמו שישה הולכי רגל בשורה שחוסמים אותי בטיילת.
26/05/15 22:34
47צפיות
ראו אותי מתקרב (לבדי, מה שמצריך רוחב של אדם או שניים כדי לעבור) ממרחק עשרות מטרים בקטע משותף לרוכבים והולכי רגל, ולמרות שהאטתי ובסוף אף צילצלתי - אף אחד מהם (משפחה שהלכה בשורה רחבה שמילאה את הטיילת) לא חשב שעל חלק מקבוצתו לפנות דרך לאדם המגיע מולם. סירובם לחלוק את הטיילת עם אחרים חייב אותי לעצור ולהתחיל מחדש - ביזבוז אנרגיה וזמן על מקרה די אופייני של חוסר התחשבות. כמו כן לא רק שהטיילת הזו נחשבת לקטע משותף, היא נחשבת לחלק ממסלול האופניים הלאומי 2 פה.
 
לפחות יש לי לירה או יותר מכך על מספר הפעמים שפיספסתי רמזור (מרבית הרכיבה שלי היא על הכביש) כי הולך רגל פשוט יצא לחצות מעבר חצייה מולי בשניות האחרונות של האור הירוק (והאיש האדום). £££££££
 
"מבטלים את קיומכם" ? אתם לא רואים אותנו מאפס וכבר יצא לי להזדקק לבלימות חירום כשמתאבד זה או אחר יורד לכביש ממש לפני כאילו אינני קיים (כי ללא מנוע אני די שקט), או לפספס רמזור ירוק במעבר חצייה מלא ב20 הולכי רגל לפחות.
 
 
הבעיות שלך כרוכב
26/05/15 22:53
42צפיות
מסתכמות בד"כ בחוסר נוחות ונעימות.
הבעיה של הולכי ברגל היא סכנה ממשית לביטחונם, וחשש תמידי מהליכה רגילה ברחוב.
יש לזכור שבין הולכי הרגל, ילדים קטנים, נשים עם עגלות ואנשים מבוגרים.
זעקת הרוכבים בקשר לחוסר היחס אליהם, נכונה ומוצדקת. אין לה שום קשר לכך שישנם בריונים רכובים במהירות גבוהה במדרכה, את זה צריך לעצור ובהקדם האפשרי.
כשהם פותחים דלת של מכונית זו סכנה
26/05/15 23:32
44צפיות
זה הרגע שהם הופכים להולך רגל, וכבר יצא לי שהם פתחו דלתות ללא התחשבות או הסתכלות ובמקרה אחד - ממש פיספסו אותי במילימטר על כביש סואן בתוך תנועה, היו מכוניות ממש אחרי.
 
הבעיה שלהם מתחילה כשאינם מפחדים.
 
כשלמדתי לנהוג (טסט ראשון בריטי...) פתאום הם התחילו לשים לב אלי ולא להתנהג כאילו אני אוויר על הכביש.
º
וכשהם קופצים לכביש ובלימה זה או הם או אני על הרצפה...
27/05/15 00:39
11צפיות
אתה מתעקש להתפרץ לדלת פתוחה
26/05/15 22:56
49צפיות
ובנוסף אתה מביא ראייה ממקרה שאינו רלבנטי למצב הכללי מכיוון שמסלול נפרד (נפרד באמת) הוא היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. גם אני במקומך הייתי מתעצבן על הולכי רגל שמתעקשים לחסום נתיב אופניים נפרד. אבל עצבים לחוד ופגיעה וסיכון פיסי, בעיקר של אוכלוסיות חלשות (זקנים וילדים) לחוד. ברוב המכריע של הרחובות אין תשתית מהסוג שאתה מתאר וממילא מרחב ההליכה הופך להיות פלטפורמה לתחבורה ממונעת בעוד הרשויות עומדות מנגד. מצידי שבטיילת יתנו קנסות להולכי רגל שהולכים על נתיב אופניים. אבל הפיכת הדבר הזה לטיעון אוטומטי כפי שמרבים לעשות בזמן האחרון היא חסרת שחר. יש ראיון עם בחור עיוור על מה שהוא עובר כהולך רגל ברחוב אבן גבירול. עם כל הכבוד לרוגזך המוצדק על ההפרעה לנסיעתך בטיילת, הדברים בטלים בשישים ומחווירים כאין וכאפס חעומת מה שהוא עובר מידי רוכבי הממונעים. יש מספיק תמונות שמסתובבות ברשת של קשישים שנדרסו. על המדרכה! לא בכביש! יש ראיונות עם רופאי חדר המיון באיכילוב. אל תגיד ״אתם״. אני חובב אופניים ולא מהיום. אבל הגיע הזמן להתעורר.
אם הולך רגל יתעקש ללכת על שביל אופניים מופרד כראוי ויפגע
27/05/15 11:08
10צפיות
אני אהיה בצד של רוכב האופניים.
בתל אביב היום יש כמה רחובות בהם שביל האופניים אכן מופרד כדבעי, ואפילו שם לפעמים רוכבי אופניים נוסעים על המדרכה. לא יודעת למה, אולי באמת מפחדים מפתיחת דלתות של מכוניות. אבל זו לא סיבה לסכן אותי בתור הולכת רגל.
 
ברחובות שבהם השבילים מסומנים על המדרכה זו פשוט קטסטרופה. גם המדרכה לא רחבה מספיק, גם שביל האופניים כל הזמן נחסם על ידי תחנות אוטובוס או אופניים חונים או חפצים והרוכבים צריכים לחרוג ממנו, גם לפעמים בגלל שולחנות של מסעדות לא נשארת מדרכה להולכי הרגל והם חייבים להכנס לתוך שביל האופניים - וגם לפעמים אפילו כשהכול פנוי רוכבי האופניים נוסעים בחלק של הולכי הרגל כי ככה.
המדרכה אמורה להיות האיזור הבטוח שלי כהולכת רגל, והיא ממש שדה קרב!
 
יש גם כבדי ראיה שלא רואים את השביל, יש קשישים שלוקח להם זמן להגיע משפת הכביש אחרי חצייתו או אחרי ירידה מהאוטובוס לחלק של הולכי הרגל, יש ילדים קטנים שיכולים לברוח מהיד של אמא ולרוץ על שביל האופניים. אנשים נפגעים מזה.
ועד כמה שאני מזדהה עם הצרות של רוכבי האופניים, לדעתי להולכי רגל צריכה להיות זכות קדימה.
 
מבחינתי שיאסרו על רכב פרטי בתל אביב ויאפשרו רק תחב"צ ואופניים, ואז יהיה מקום לכולם. אני אהיה מאושרת. וגם לא יצטרכו להעביר את הרקלת מתחת לקרקע באבן גבירול.
מה שבטוח זה שהמצב הנוכחי הוא בלתי נסבל.
נכון, אין להולך רגל מה לחפש בשביל אופניים
27/05/15 11:10
8צפיות

 
כרוכב אופניים (חשמליים) אמשיך לרכוב על המדרכה.
27/05/15 04:38
56צפיות
אני רוכב בזהירות. מסתכל בשבע עיניים. מאט כששדה הראיה שלי חסום למקרה שחלילה יקפוץ איזה הולך רגל לא זהיר שבדיוק הסתתר מאחורי תחנת אוטבוס או עמוד חשמל. לא עוקף בפראות ולא מגזים עם הפעמון. באמת, אני משתדל לעשות את המקסימום כדי לא להפריע להולכי רגל כי אני מבין שהמדרכה היא קודם כל שלהם ואני רק אורח.
 
ועדיין, אמשיך לרכוב על המדרכה ולא מעניין אותי אם יקנסו אותי, פשוט כי אני מפחד פחד מוות מהכביש. פשוט כך. אני גם לא מבין למה אין שום נסיון להפריד מבחינת החוק בין רוכבים אחראיים לרוכבים שמשתוללים עם האופניים, הן על המדרכה והן על שביל האופניים.
תגובתך היא בריונות במסווה מחוכם.
27/05/15 09:54
28צפיות
מבחינה מסוימת היא גרועה אף יותר מתגובתו של הערס המצוי שאומר שלא איכפת לו לדרוס אותך, אשר אותה לפחות קל לזהות. אתה אומר שאתה נזהר על המדרכה. אני מאמין לך ומודה לך על כך. אבל זה לחלוטין לא רלבנטי כי אתה מסיט את הדיון כאילו הוא מסתובב סביבך וסביב הרגליך האישיים והוא ממש לא. אתה באופן אישי לא האישיו פה, צר לי לומר לך. בנסיעתך ברכב ממונע על המדרכה אתה בוחר להיות חלק מתופעה כללית של רמיסת חוק וזכויות אדם שפוגעת בזולת. אז יכול מאד להיות שאתה הקצה האדיב ביותר של התופעה. ממש לא משנה. גם יכול להיות שאתה בנאדם על הכיפאק ושכן טוב. גם זה לא משנה אפילו במילימטר לעצם העניין. מה אתה מציע בדיוק, שפקחים ירוצו אחרי כל אחד מעשרות אלפי הרוכבים ויעקבו אחריו כדי לזהות אם הוא נחמד ומתחשב או לא? בשביל זה יש חוק ואו שאתה שומר עליו או שאתה עבריין. אז יש עברות שלא פוגעות בי. ניחא. אבל אם אני הולך עם הבת הקטנה שלי ברחוב וסביבנו - על הרצועה הצרה והמסכנה שאמורה להיות תחום הביטחון המינימלי שלנו דוהרים עשרות ברזלים ממונעים, אתה חושב שמעניין אותי שיש שם אחד שנזהר? ואגב, גם אם כל הרוכבים עד האחרון שבהם היו חסידי אומות העולם זהירים ועדינים, עדיין היתה בעיה מעצם העובדה שהן תופסים את מרחב ההליכה! ועוד לא התחלנו לדבר אפילו על מכוניות שחוסמות את המדרכה, פחים, כסאות של בתי קפה שפולשים אליה, אופנועים וכל טוב. עם כל הכבוד, זאת בחירה שלך לנסוע על אופניים ממונעים (בחירה שהיתה יכולה להיות טובה וסביבתית אגב, בתנאי שישנה תשתית ומערכת חוקים ותקנות מתאימה). ואם המצב בכביש מסוכן, אז לבי לבי איתך אבל לא אסכים שזה יבוא על חשבון בטיחות ילדיי. אז תבחר בבקשה, אם אתה רוצה להיות באמת מתחשב וקשוב, ואם כן, אל תיקח חלק בתופעה הזאת.
הוא צודק, מכונית יותר מסוכנת לרוכב אופניים, מאשר
27/05/15 11:03
18צפיות
רוכב אופניים להולך רגל. תחשב את התנע שלהם ותראה.
גם רוכבי טוסטוסים ואופנועים מפחדים, ובצדק
27/05/15 11:05
14צפיות
לרכוב בכביש.
 
אולי גם הם יסעו על המדרכה?! אה, הם כבר עושים זאת.
כלי רכב ממונע יכול לנסוע במהירות של רכבים
27/05/15 11:07
14צפיות
התנע של טוסטוס כבר מסוכן להולכי רגל. אופניים לא חשמליות לא.
בגלל זה גם אוסרים על אופנועים קלים לעלות לכביש מהיר.
עובדתית, אופניים רגילות ובוודאי חשמליות
27/05/15 11:16
17צפיות
מסוכנות להולכי הרגל ופוגעות בהן.
 
אם רוכב טוסטוס יבטיח שייסע לאט וייזהר, ויספר שהוא פוחד נורא לנסוע בכביש, תתן לו לרכוב במדרכה? לא. המדרכה היא המעט שנשאר להולכי הרגל, שהם בחלקם החלשים ביותר בחברה ולהם אין ברירה אחרת. בטיחותם ורווחתם צריכים לקבל עדיפות עליונה. כמו שלא יעלה על הדעת שהולך רגל יטייל לו באמצע הכביש ויפריע לתנועה, כך, כשהוא הולך במדרכה, אין להפריע לו ואין לסכן אותו בשום צורה. ושוב: גם אם זה אומר שרוכבי הרכב הדו-גלגלי לסוגיו יצטרכו לקחת סיכון מסוים. להם יש ברירה אחרת, להולך הרגל לא. כך נוהגים במדינה תרבותית. 
אוטובוס מרצדס oc600
25/05/15 22:17
201צפיות
אגד הזמין 150 אוטובוסים חדשים מדגם מרצדס OC600 האמורים להכנס לפעילות בשנה הקרובה.
 
 
נ.ב. אשמח לקבל תמונות של האוטובוס
אין דבר כזה OC600
הודעה זו מכילה תמונות
26/05/15 12:48
201צפיות
אתה בטח מתכוון לOC500 יורו 6, הם נמצאים באגד בשני מרכבים: מארס (מרכבים) וברק21 (הארגז).
קצת חבל שאגד לא הזמין את מאה וחמישים האוטובוסים הללו מדגמי המאן או הVDL הניסיוניים שאצלו.
מארס
ברק21
oc600
26/05/15 13:52
113צפיות
דיברתי אתמול עם מנהל אחד הסניפים הגדולים של אגד וזה מה שנאמר להם שזה הדגם שייכנס בקרוב.
מרצדס בינעירוני וסקניה עירוני הם זכו במכרזים של אגד לשנה הקרובה. מ.א.ן ייכנס מצומצם בעירוני (50 כלים) חוץ מהאוטובוסים 5 דלתות שכבר המכרז שלהם פורסם בשנה שעברה
מעניין מה מקור המידע של אנשי אגד.
26/05/15 16:21
98צפיות
באתר של אבובוס (Evobus), האמא של האוטובוסים של מרצדס וסטרה, אין איזכור או רמז לדבר כזה שנקרא OC600.

קישור לאתר: http://www.evobus.com/
נראה לי שהוא אמר "OC6 במאות"
26/05/15 16:57
91צפיות
שפירושו,כמובן: OC זה קיצור לכל שם הדגם, 6 זה "יורו 6" ו"במאות" זה כמות כלים...
אם מרצדס כבר זכתה במכרז לבינעירוני-אז למה הם ממשיכים להחזיק אצלם את האוטובוסים הינסיוניים של מאן וVDL?
הנסיוניים של MAN,VDL,VOLVO,SOLARIS,YUTONG
26/05/15 17:05
89צפיות
ככל הנראה משמשים לניסוי ארוך טווח לקראת מכרזים עתידיים, זאת ההנחה שלי...
º
לפי מה שהבנתי יש גם VDL בינעירוניים ברכש 2015
26/05/15 22:16
31צפיות
º
יוטונג יצא מהניסוי
26/05/15 22:33
37צפיות
גם זה יצא מהניסוי וצולם כבר בצבע אחר.
הודעה זו מכילה תמונות
26/05/15 23:57
92צפיות
נדמה לי שאתה צילמת אותו בירושלים בצבע של חברה אחרת, לא?
º
צולם באפריל 2014.
27/05/15 00:01
24צפיות
אכן כן,הוא עבר ל'אלמוג הסעים'
הודעה זו מכילה תמונות
27/05/15 10:22
34צפיות
הוא לגמרי פרח מזכרוני... העניין הוא, שכאשר צילמתי הייתה תקלה בהעלאת התמונות לקומונות בתפוז,אז את כל תמונותיי מאותו יום (18/03/2015) קיבצתי למצגת ביוטיוב-והאיכות בהתאם. לצערי התמונה המקורית נמחקה כבר,אפילו מ'סל המיחזור' במחשב.
 
גם האיריסבוס יצא מהניסוי ועבר לאפיקים (09/12/2014).
מזכרת מהיוטונג.
הודעה זו מכילה תמונות
27/05/15 00:01
113צפיות
נובמבר 2014.
זה רק אני או שהדלת הקדמית צרה להחריד?
27/05/15 00:04
52צפיות
האמת זה אולי מתאים לסינים.. הם אנשים ממש רצים.
ה 2XL שלהם זה ה S שלנו.
º
למה היוטונג יצא?
27/05/15 00:35
20צפיות
הרבה נהגים סירבו לנסוע בו ורבו עם הסדרנים.
27/05/15 01:09
56צפיות
יש לו בעיה של שדה ראיה מוסתר והבנתי שיש איתו עוד בעיות אבל אני כבר לא זוכר מה בדיוק.
היוטונג
27/05/15 07:10
45צפיות
הוא אוטובוס מעולה ונוח (חוץ מזה שהוא מתפרק - סיני כבר אמרנו- ולכן היבואן נותן 5 שנים אחריות) אך לא מתאים להסעת נוסעים בקווי השירות א. בגלל האיטיות והכובד של הדלתות יש להם הרכבה כמו של ה מ.א.ן איריזר וב. התא מטען קטן כי יש בפנים קורות של האוטובוס כמו ב מ.א.ן איריזר שתופס הרבה מקום.
בהסעות ותיירות הוא אוטובוס מעולה ומרווח גם לנהג וגם לנוסע, באגד הסעים הצטיידו בשנה האחרונה בכ 30 אוטובוסים מדגם זה.
מה זה אמור להיות?
הודעה זו מכילה תמונות
26/05/15 11:44
330צפיות
צולם הבוקר בתחנת גבעת התחמושת.
נורת אזהרה לרכב דורס?
26/05/15 13:16
153צפיות
לא היתה תוכנית להעברת המכ"מ ממפגשי רכבת המתבטלים לתחנות אוטובוס בירושלים?
º
אל תתן להם רעיונות...
26/05/15 20:41
42צפיות
מעניין
26/05/15 20:33
97צפיות
תעדכן אותנו כשתדע
º
על הכנף השניה יש אור כחול?...
26/05/15 21:30
45צפיות
º
26/05/15 23:13
95צפיות
º
אולי זה סוג של מצלמה?
27/05/15 00:01
19צפיות
נסיון לפתור בעיה
27/05/15 01:29
90צפיות
אחת הבעיות שצפו עם הפעלת הרכבת הקלה היא חוסר הסנכרון בין זמני יציאת האוטובוסים מתחנות הרכבת וזמני הגעת הרכבות.
הבעיה הזאת מחמירה דווקא בשעות הערב בהן תדירות האוטובוסים והרכבות פוחתת.
קווי האוטובוס פועלים לפי לוחות זמנים קבועים ולכן נוצרים מקרים רבים בהם האוטובוס מגיע לתחנה וממשיך בנסיעתו לפי תכנית העבודה שלו והרכבת מגיע זמן קצר מאוד לאחר מכן (שניות או דקות בודדות אחר כך) ונוסעי הרכבת המעוניינים להמשיך את הנסיעה בקו האוטובוס מפספסים אותו ונאלצים להמתין לאוטובוס הבא (כאמור, בתדירות נמוכה המתנה זו יכולה להיות ממושכת למדי).
ההתקן הזה הוא נסיון להפחית את הבעיה על ידי נורה שאמורה לסמן לנהג האוטובוס להמתין בתחנה עד שהרכבת תגיע וזאת במידה שהצפי להגעת הרכבת הוא קצר (עד 2-3 דקות).
נהגי האוטובוס אמורים לקבל הנחיה להישמע להוראות הנורה.
הנורה תופעל על ידי המערכת האוטומטית המנטרת את הגעת הרכבות לתחנות.
מגניב לגמרי, והנהגים מתייחסים לנורה או שיוצאים לפי הלו"ז?
27/05/15 01:42
66צפיות
פתרון טוב, צריכים לאמץ אותו גם בקווים שמסונכרנים עם רכבת ישראל.
º
נורה דולקת משמעותה שהרכבת מתקרבת ועל נהג האוטובוס להמתין לה
27/05/15 03:15
27צפיות
מוזר מאוד
27/05/15 07:19
50צפיות
הטיעון הזה כי עם האוטובוס ימתין 2-3 דקות הוא עלול לפגוע בזמני השירות דבר שמשרד התחבורה מאוד מקפיד עליו, אח"כ הנהג יצטרך להוכיח שאכן הוא התעכב בתחנה בגלל הרכבת, (הסימן מראה 2 דקות ובסוף לקח 4 דקות לך תוכיח).
ולדעתי יצטרכו לשנות את כל הלו"ז של האוטובוסים ולהתאימם מחדש עם זמני הרכבת.
נכון. חשוב מאוד לדאוג לאכיפה
27/05/15 09:08
37צפיות
שהנוהל יקויים מצד הנהגים ולא פחות חשוב - הסדרנים, ומצד שני לא לעכב את האוטובוסים מעבר למינימום הנדרש.
תודה רבה לידידנו מ- JPTA על התשובה המהירה!
27/05/15 09:11
41צפיות
אני מעריך שזה חלק מפרויקט השילובים?
לקראת חסימת קו החוף מחיפה צפונה
הודעה זו מכילה תמונות
73תגובות
25/05/15 17:27
502צפיות
תמונה אחת כללית של אתר העבודה בנקודת החיבור של קו העמק החדש עם קו החוף.

(המשך...)
תמונה אחת כללית של אתר העבודה בנקודת החיבור של קו העמק החדש עם קו החוף.
האם יש תוכנית לשפר את העומס בת"א סבידור מרכז לכיוון הבורסה ?
הודעה זו מכילה תמונות
24/05/15 21:07
330צפיות
מדי בוקר, העומס בגשר לכיוון רמת גן בלתי נסבל.  לא פעם, יש תור של חמש דקות, לעיתים יותר, וזאת רק כדי לעבור את ביקורת הכרטיסים/רב-קו.  צרפתי תמונה....
חבל שר"י לא מוצאת לכך פתרון, יש להוסיף מספר עמדות בידוק, שהרי לא סביר שהנוסעים יבזבזו זמן משמעותי רק בכדי לעבור בידוק.
מתסכל !!!
º
אמורים לבנות יציאה נוספת על גשר מודעי.
24/05/15 21:34
124צפיות
והנה המכרז
24/05/15 21:37
221צפיות
תוכל להוסיף כמה מילים ?
24/05/15 21:46
150צפיות
האם מדובר בהרחבה של הגשר הנוכחי ?  בהוספת גשר נוסף מעל האיילון ?  פספסתי את זה - מוזר.
מדובר במבנה יציאה שיוביל את הנוסעים לגשר יצחק מודעי
24/05/15 21:53
192צפיות
שעובר מעל הקצה הצפוני של רציפי התחנה היום. משם נוסעים יוכלו לפנות לאיזור הבורסה או לכיוון תל אביב (רחוב דורי).
 
מיכיוון שהמכרז נסגר לפני חודש אני משער שייתכן ונראה התחלה של עבודות לקראת סוף הקייץ.
הבנתי - תודה
24/05/15 22:02
125צפיות
כלומר, הרעיון הוא להוריד את העומס על ידי הפנייה של חלק מהנוסעים לכיוון גשר מודעי.
יחד עם זאת אפשר היה כבר באופן מיידי להוריד את העומס ע"י הוספת שתיים שלוש עמדות בידוק במקביל.  כמה עשרות אלפי שקלים לכל היותר היו מספקות מעננה מיידי.
החיבור לגשר מודעי בוודאי יקר בהרבה, ייקח מספר חודשי עבודה לפחות.
אגב, האם הוא יאפשר רק יציאה או גם כניסה לנוסעים ?
לפחות בשלב הראשון יציאה בלבד
24/05/15 22:11
143צפיות
אך אני משער שזה ייבנה כך שייתכן וניתן היה להוסיף כניסה בעתיד.
 
אגב, נראה לי שייקח יותר מכמה חודשים לבנות את זה מיכיוון שאני מניח שכחלק מהמבנה ייבנו לפחות 3 מעליות, דרגנועים ומדרגות (ז״א אחד מכל רציף).
º
צ״ל ״ניתן יהיה״
24/05/15 22:12
42צפיות
לצערנו שיקולי הביטחון מאוד מגבילים את האפשרות להיכנס במקביל
24/05/15 22:48
158צפיות
רואים פוטנציאל לכניסה בכמה וכמה תחנות שלדעתי לא מיושמות בעיקר על רקע בטחוני ובידוק הנכנסים.
חבל....
º
כמו לסתום חור בגבינה שווצרית..
25/05/15 01:24
53צפיות
צודק, אבל אף אחד לא יעז לפתוח כניסות לא מאובטחות....
25/05/15 18:00
76צפיות
כך נמנעים מהרחבת הנגישות לתחנות להולכי רגל, למשך בהרצליה, צריך לעשות עיקוף ענק לבאים ממערב כדי להיכנס לתחנה.
כך למשל אפשר היה ליצור כניסה נוספת לתחנה ברמלה היישר מצומת רמלוד אל תוך התחנה.
בהרצליה תיפתח כניסה מערבית. זה חלק (קטן) מהפרויקט הענק
25/05/15 18:06
91צפיות
שמבוצע בסביבתה.
26/05/15 22:27
50צפיות
ושלא נדבר על ההוצאה המיותרת והמגוכחת על סתימת החור הקטן במערכת ה"מחוררת", כאילו לא מספיק שעלות היצור של ק"מ נסועה אחד בר"י גבוהה בהרבה יחסית למצב במדינות מערב אירופה(וזה אפילו באופן אבסלוטי, בלי להכנס להבדלים בגובה המשכורות והבדלים נוספים). אפילו בשוויץ עלות היצור של ק"מ נסועה אחד נמוכה ב25 אחוז משל ר"י.
כאן לחישמול אמורה להיות השפעה.
26/05/15 23:32
48צפיות
עלויות הדלק (שהן פקטור מרכזי בהוצאות של הרכבת) אמורות לרדת משמעותית עם המעבר לחשמל.
עלויות הדלק מתוך כלל ההוצאות הן בסביבות 20 אחוז
27/05/15 00:10
48צפיות
ועלויות תחזוקה הן 12-13 אחוז מהכל - גם אם רכבות ינועו על אוויר ויתחזקו על ידי פיות ללא עלות בלילות,  עלות היצור של ק"מ נסועה תהיה כמעט כמו של הרכבת השווצרית(30.4 פרנק שווצרי לק"מ) והיא עוד שיאנית באירופה(מן הסתם, ע"ע משכורות ועלויות בשוויץ).
למעשה עלויות תחזוקת הציוד אף קטנות יותר
27/05/15 00:46
29צפיות
מכיוון שהאחוז שחישבתי מתוך הדו"ח הכספי של הרכבת מדבר על תחזוקה של ציוד +התשתית, מעניין יהיה לראות את הנתון בדו"ח ל2014 המאחר להתפרסם.
שיקולי האבטחה של רכבת ישראל לא ברורים.
27/05/15 00:06
39צפיות
בעזריאלי הבידוק של הקניון מספיק ואין לך בידוק בטחוני במעבר לרכבת מהקניון.
בלב המפרץ הבידוק של הקניון לא מספיק ויש בידוק בטחוני במעבר לרכבת.
 
מה ההגיון? קחו את תקני האבטחה מלב המפרץ ושימו אותם בתחנה שבה צריך כניסה נוספת.
נצל"ש - הגדלת כמות הקווים לקרית אריה בפתח תקווה
27/05/15 00:31
47צפיות
אני גרה קרוב לרמת החייל בת"א, ושוקלת להתחיל עבודה שם. מבדיקה שעשיתי ראיתי שיש לי אפשרות לסוע בקו 7 ואז 38.
הבעיה היא שהתדירות בה הם מגיעים אחד אחרי השני נמוכה עד מאוד...
אופציה נוספת היא 42 ו 38, אבל לא מצאתי בבוקר אפשרות טובה בשילוב הזה.
 
רציתי לשאול אם אני מפספסת משהו, ואם יש עוד אפשרויות
 
וגם, בעיקר, אם ידוע לכם במקרה אם עתידים להתווסף קווים לאזור. אני לא מבינה למה נסיעה כ"כ קצרה צריכה להיות כ"כ מסוכת לביצוע :./
חוץ מזה מדובר באזור תעשייה שם - מה ההיגיון שיש אליו קו אחד שנכנס לבפנים?
 
 
מקווה שזה בסדר ששרשרתי לכאן.
תודה
 
תלוי באיזו שעה את צריכה להגיע לעבודה.
27/05/15 01:21
31צפיות
מרמת החייל לקרית אריה יש את קו 137 של קווים (מספר פעמים ביום), כל הנסיעות שלו מלבד הנסיעה של השעה 14:00 נכנסות לרמת החייל, שאר הנסיעות פונות ימינה לבצע קדש.
 
זה קו מהיר שלא נוסע דרך ז'בוטינסקי ומגיע צ'יק צ'ק לפתח תקווה.
 
בשעות אחה"צ קיים גם קו 366 של דן מרמת החייל לפתח תקווה במסלול זהה ל137.
 
42+38 אינה אופציה טובה, לנסוע עד צומת עלית על מנת להחליף ל38 זה סיבוב ארוך.
 
האופציות האחרות הן נסיעה עם 7/33/52 דן לז'בוטינסקי פינת בן גוריון (מכון מור) והחלפה ל38. באופן כללי, לא כדאי להידבק רק לאחר מהקווים האלו, אפשר לנסוע עם 42 וכל קו אחר שמגיע לקניון איילון ושם לבצע החלפה ל7/33/40/52/92 דן לצומת ז'בוטינסקי/בן גוריון (העדיפות היא ל7/92 שעוצרים במכון מור בדיוק בתחנה של 38).
 
כמו כן, ניתן להתקדם ממכון מור עם כל קו למחלף גהה ושם לעלות גם על 136 של קווים שמגיע לקרית אריה (5 נסיעות ביום, 3 מתוכן בבוקר).
 
זה מה שיש כיום, אלא אם כן משלבים רכבת מבני ברק לפתח תקווה קרית אריה ומשם עולים על אוטובוס לקרית אריה. אני כבר לא זוכר מה צופן העתיד, יש שבקיאים יותר ממני.
שאלה לגבי מחלף לטרון - צפוי לשדרוג במסגרת הפרויקט של כביש 1?
27/05/15 01:20
42צפיות
ממה שאני זוכר, על גשרי מחלף לטרון ישנם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון בלבד. האם צפוי שיורחבו הגשרים להכרלת שלושה נתיבים?
האם ישודרג המחלף בכלל? - בשל קרבתו למודיעין ולאחר הקפאת כביש 39, הוא מהווה חוליה מוהתית בתנועה בין תושבי מודיעין לירושלים, וגם בתנועה מירושלים לדרום.
ריווחיות חברות תחבורה ציבורית בעקבות ירידת מחירי הדלק
26/05/15 14:26
84צפיות
כידוע, מחיר הסולר ירד באופן משמעותי בחודשים האחרונים, עקב מדיניות של הגדלת היצע הנפט העולמי (סעודיה).
בהתחשב בכך שמחיר הדלק הוא חלק משמעותי מהוצאותיהם של חברות תחבורה ציבורית, מי יודע עד כמה הדבר בא לידי ביטוי בדוחות השנתיים (ל־2014) והרבעוניים (רבע ראשון 2015)? חיפשתי חברת אוטובוסים ישראלית שהיא גם חברה ציבורית (או שיש לה חברת אם ציבורית שתפרסם עליה נתונים), ולא מצאתי.
 
מי יודע על סמך נתונים שלא לפרסום ציבורי עד כמה ירידת מחיר הדלק משפיעה על ריווחיות החברות? מתקשה להאמין שיש חברת תחבורה ציבורית שלא סיימה את החודשים האחרונים ברווחים ניכרים, בעקבות הירידה הלא צפויה במחיר הסולר.
מתקשה להאמין שמשרד התחבורה לא מגלם את זה בחישובים שלו
27/05/15 00:08
37צפיות
הרי אם המחירים היו עולים והרווחיות הייתה נשחקת חברות התחבורה הציבורית היו מקבלות סובסידיות כדי שלא יקרסו.
אז כשהמקרה הפוך הגיוני שהם יצטרכו לקבל פחות כסף מהמדינה.
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 26/05
25/05/15 23:59
10צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שלום אשמח עזרה איך להגיע מאשקלון לרעננה לאונברסיטה הפתוחה
26/05/15 08:12
25צפיות
 דרך האונברסיטה 1 רעננה
300 לתחנה מרכזית תל אביב ומשם 347 של מטרופולין
26/05/15 09:17
23צפיות
יורדים בתחנה האחרונה שברחוב עקיבא ברעננה (פינת האלה) לפני שהאוטובוס נכנס לאזור התעשיה של רעננה
עוד אפשרות - רכבת לתחנת נורדאו בכפר סבא ומשם קו 8
26/05/15 09:20
24צפיות
קו 8 של מטרופולין - לקניון כפר סבא הירוקה. משם זה בערך 10 דקות הליכה נינוחה לאוניברסיטה הפתוחה
גם לא נכון, אם נוסעים ברכבת יש לרדת בהוד השרון סוקולוב
26/05/15 22:32
19צפיות
ומתחנת הוד השרון ממשיכים בקו 7 לצומת רעננה צפון ומשם הליכה של דקות ספורות לאונ' הפתוחה.
זה איטי בטירוף, מהמרכזית בת"א עד רכבת מרכז זו נסיעה של 30-40
26/05/15 22:29
16צפיות
דקות, מוריד את כל היעילות של נסיעה בקטע המהיר של 347.
אלו אופציות הנסיעה הנוחות והנורמליות לאונ' הפתוחה ברעננה>>>
26/05/15 22:40
22צפיות
1. בשעות הבוקר רכבת מאשקלון לתחנת הוד השרןו סוקולוב ומפתח תחנת הרכבת ממשיכים עם קו 7 של מטרופולין לנסיעה קצרה לצומת רעננה צפון. האונ' הפתוחה יושבת על המחלף של צומת רעננה צפון בעצם.
 
2. קו 304 אגד, יוצא מברנע ושדרות בגין לכביש 4 ונוסע ישירות לת"א. שתי נסיעות בוקר בלבד ב6:15 ו7:00, הקו מגיע למסוף האוטובוסים שברכבת מרכז בת"א (תחנה סופית), שם אתה עובר לדרך נמיר ומהתחנות שם אתה ממשיך עם קו 347 ויורד ממנו ברעננה ברחוב עקיבא פינת האלה. אתה הולך על רחוב האלה, דקה וחצי והגעת לאונ' הפתוחה.
 
3. קו 300 למרכזית ת"א, החלפה ל567 אגד לצומת רעננה צפון ומשם ניתן להמשיך בקו 7/8 מטרופולין (עדיף 8, מגיע לפתח האונ' הפתוחה) ו641 של קווים לכיוון נתניה, 821 אגד ו921 אגד לכיוון חיפה. מ641/821/921 יורדים אחרי תחנה אחת בצומת רעננה צפון, כנ"ל מקו 7.
 
*אם תחפש מידע על קו 567, תראה במערכת המידע שהוא לא מגיע לרעננה אבל זה לא נכון, התחנה הנקראת "כפר סבא - טשרינחובסקי, בית משפט השלום) זה צומת רעננה מרכז רק בצד של כפר סבא, פשוט חוצים לצד השני ונכנסים למסוף האוטובוסים.
 
*במידה ויש לך רב קו, תוכל לשלם על הנסיעה בקו 567 כך שתקבל אפשרות להחלפת קווים ללא תשלום נוסף למשך 90 דקות.
º
בסעיף 3 התכוונת 567 לצ. רעננה מרכז (ולא צפון)
26/05/15 22:43
4צפיות
º
נכון, תודה על התיקון.
26/05/15 23:07
2צפיות
תודה רבה 304 שזה ליד הבית נראה עדיף יותר
26/05/15 23:17
14צפיות
בכל מקרה כנראה אצליח להשיג טרמפ
איך להגיע מרכבת הוד השרון -סוקלוב לעירית הוד השרון\רחוב יהוש
26/05/15 11:44
21צפיות
איך להגיע מרכבת הוד השרון -סוקלוב לעירית הוד השרון\רחוב יהושע בן גמלא 28, בהנחה שאני יורד מהרכבת תחנת הוד השרון בשעה 6:47(לפי אתר רכבת ישראל).
כל מוקד \אפליקציה אומרים לי דבר שונה לצערי.
תודה
קווים 11, 259 של מטרופולין או 571 של אגד
26/05/15 15:29
16צפיות
יורדים בתחנת דרך מגדיאל/הפרסה ומשם ברגל לאורך רחוב בן גמלא. 
 
קו 11 עוצר בתחנה שבתוך המתחם של תחנת הרכבת, קווים 259 ו 571 עוצרים על רחוב סוקולוב מעבר לכביש
 
איך להגיע מרכבת הוד השרון -סוקלוב לעירית הוד השרון\רחוב יהוש
26/05/15 11:47
8צפיות
איך להגיע מרכבת הוד השרון -סוקלוב לעירית הוד השרון\רחוב יהושע בן גמלא 28
בהנחה שהרכבת מגיעה בשעה 6:47 לפי אתר רכבת ישראל.
כל מוקד\אפליקציה אומר לי משהו שונה לצערי.
אנקדוטות תח"ציות מרחבי ישראל
26/05/15 02:10
198צפיות
 אגד - בכל הקווים העירוניים בירושלים העוברים בתחנה המרכזית, נוספה למערכת הכריזה בקשה "והדרת פני זקן" המושמעת בקביעות לפני התחנה המרכזית.
 
 נתיב אקספרס - לאחרונה נוספה למערכת הכריזה באוטובוסים בצפת קריינות בשפה הערבית למספר מקומות מרכזיים, היא מושמעת לפני שם התחנה בעברית. הערבים חוזרים לצפת
 
 נתיב אקספרס - שעות ההגעה המשוערות של מערכת משרד התחבורה בקווי צפת, לחלוטין לא ריאליות. הקווים היוצאים מירושלים מבצעים סיבוב של כחצי שעה שאמור לקחת לפי הלו"ז 12 דקות, אין שום התחשבות בתחנה באמצע הדרך שמאריכה את הזמן בכרבע שעה נוספת. מבדיקה שלי בקווי ב"ב י-ם וחיפה לצפת, זמן ההגעה בפועל ארוך ב30-45 מהמופיע בלו"ז המשוער של משרד התחבורה. חבל מאד, זה הופך את אפליקציות תכנון התחבורה המצוינות של גוגל ומוביט ללא רלוונטיות.
 
 אפיקים - רוב נוסעי קו 400 מב"ב עולים למעשה בתחנות לאורך גהה, כעת יש לנוסעים משם גם את הקו החדש 401 הנוסע בתדירות גבוהה. לא ברור לי מדוע לא הורידו את התדירות של קווי 400 הנוסעים לעיתים כמעט ריקים.
 
 קווים - ללאחרונה פרסה החברה בירושלים בכמה מוקדים, מכשיר להטענת כרטיסי הרב קו. חבל שאגד הגדולה מפגרת טכנולוגית מאחור.
401 נוסע בתדירות גבוהה?
26/05/15 02:45
139צפיות
6 נסיעות יומיות מבני ברק לירושלים
3 נסיעות יומיות מירושלים לבני ברק
אחלה תדירות...
 
אם כבר, השאלה הנכונה היא: מדוע לא העבירו את רוב הנסיעות של קו 400 לקו 401.
צודק
26/05/15 03:11
97צפיות
נסעתי בו בדיוק בשעות בהן התדירות גבוהה, במשך היום התדירות אפסית.
אולי הוא אמור להוות מענה לפקקי אחה"צ בב"ב המייגעת.
 
ובסיטיפס
26/05/15 11:48
112צפיות
מישהו עם פטיש לסטיקרים החליט להדביק בתוך הקרונות כל סטיקר אזהרה אפשרי. אה וגם חלק מהכריזה הוחלפה לקול נשי. מענין שהחרדים עוד לא הצטרפו לערבים בתחרות מי ישמיד יותר רכבות...
הבעיה של הערכות הזמן של נתיב נרחבת יותר
26/05/15 12:47
85צפיות
משותפת גם לקווים פרבריים ובין-עירוניים באזור נהריה, דוגמא בולטת הוא קו 367.
 
היציאה מהתחנה המרכזית לתחנות בצומת נהריה (לכיוון מזרח וצפון) יכולה לקחת עד 8-10 דקות בזמני עומס (3-4 אוטובוסים שיוצאים ביחד מהתחנה המרכזית מספיקים כדי ליצור עומס, ב־2 צמתים קשים של פניה ימינה ובסה"כ 2 רמזורים לא ארוכים), אך הערכת הזמן בלו"ז המתוכנן היא של 2 דקות לקטע זה. זמן הנסיעה הכולל הוא כשעה וחצי, אך בלוח הזמנים זה מוגדר כשעה.
זה בקווים מסויימים במקומות קבועים
26/05/15 13:53
85צפיות
66 בגשר המיתרים, 24 ברחוב בורוכוב...
º
"מפני שיבה תקום" - כריזה
26/05/15 13:54
41צפיות
גם לי היה זכור כך
26/05/15 17:23
56צפיות
בכל מקרה אלו שני חלקים של פסוק אחד (שהוצא מהקשרו).
º
ההקשר של המשפט ברכב ציבורי הוא לפנות מקום לקשישים.
27/05/15 10:50
2צפיות
אכן
26/05/15 22:46
36צפיות
'מפני שיבה תקום'
כפי שציין הג'ינג'י, זהו חלק מאותו פסוק, ככה זה כשכותבים הודעה באמצע הלילה.
כמה דברים>>>
26/05/15 23:05
39צפיות
1. נתיב אקספרס והערכות זמנים הזויות, תסתכל על קווי נתניה היוצאים ממרכזית ת"א, לוקח להם על פי הלו"ז כ-10 דקות (או יותר) לנסוע קילומטר אחד עד התחנה הקרובה ברחוב המסגר, בפועל זה לוקח להם 2-3 דקות.
 
2. קווים מחויבת להציב את המכונות האלו כחלק ממכרז חשמונאים בו היא זכתה, בדיוק כמו שאפיקים תהיה מחויבת להציב מכונות כאלו במקומות שונים במכרז בו זכתה לאחרונה של אשכול אשדוד-יבנה-ת"א, בני ברק, רחובות. ובדיוק כמו שחברת נהור שזכתה במכרז הנגב המערבי ותחליף את אגד תעבורה, מחויבת להציב מכונות כאלו.
 
אגד מציבה רק אילתומט בתחנות מרכזיות בעיקר שיש מהן שירות לאילת. כמו כן, לאגד יש קופות שבהן ניתן לטעון את הרב קו ולשלם באשראי. לאף מפעיל אחר בכל חלקי הארץ אין קופות כבר...
שאטל חינמי חדש מתחנת רכבת בני ברק לרמת החייל וחזרה
הודעה זו מכילה תמונות
26/05/15 21:29
128צפיות
השאטלים מתוזמנים בהתאם לזמני הגעת ויציאת הרכבות מהתחנה, ומופעלים ב-11 סבבים בשעות הבוקר ו-12 סבבים בשעות הערב מ-6:48 עד 10:08 כל עשרים דקות, ומ-14:55 עד 18:30 כל עשרים דקות בהתאם לשעות הגעת הרכבת. בשבועיים הראשונים להפעלה כבר היו 3000 נסיעות נוסע ובימים אלה נאספים משובים מהנוסעים, על מנת לשפר בהמשך את השירות לפי צרכי העובדים.
כבר פרסמתי כאן:
26/05/15 21:31
72צפיות
יפה
26/05/15 22:15
72צפיות
מצרף עוד פירסום של הרכבת ועיריית תל אביב
º
הודעה לעיתונות
26/05/15 22:22
56צפיות
º
נצלש תמונות של תחנת עפולה ואזהרה על תחנת בית
26/05/15 21:23
124צפיות
º
תחנת עפולה
26/05/15 21:27
113צפיות
תחנת עפולה
ארכיון הודעות
Flix
פורום עיזבון ואפוטרופסות

פורום ירושה ועיזבון

בואו להתייעץ עם רואה חשבון יוסי כהן היכנסו עכשיו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה