לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``שעות הפעילות:ימים א`-ה` - כל היוםו` וערבי חג - כל היוםשבת - כל היוםבפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיעמחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,מודיעין (i) לשרותכם.
הוספת הודעה

צרף
תמונה וידיאו קובץ
קבצים המצורפים להודעה

x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

‫ שרשור מודיעין והכוונה 3/9
03/09/2015 | 00:12
1
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
בקשה מהמנהלים לגבי התמונה הראשית- מה עם אגד??
01/09/2015 | 20:21
8
177
במקום נתיב אקספרס
אגד ותיקה יותר, ובעלת היקף נסיעה רחב בהרבה מנתיב אקפסרס
בתור החברה הגדולה בארץ, אני חושב שראוי גם לשים אותה בראש הפורום
תודה
כל חברות התח"צ
01/09/2015 | 20:22
249
בכל הארץ
סופרבוס
01/09/2015 | 20:32
175
רק כדי להתקטנן
02/09/2015 | 11:01
113
החברה האם של נתיב אקספרס, חברת הנסיעות והתיירות, ותיקה יותר מאגד. היא נוסדה ב-1928  תחת השם "חברת נצרת-חיפה" (אחרי שזכתה במכרז של המנדט הבריטי לשירות היסעים בין נצרת לחיפה).
 
אגד נוסדה ב-1933 כתוצאה מהתאחדות של ארבעה קואופרטיבים קטנים יותר.
 
אין בהתקטננות זו הבעת דיעה לגבי התמונות בכותרת. מבחינתי כל אוטובוס בכל צבע הוא יפה... בין אם יוחלף הכתום בירוק ובין אם לאו.
תשובה.
02/09/2015 | 21:35
3
52
אתה מוזמן לערוך תמונה יפה ונשמח להעלות אותה. כרגע זה מה שמאיט חלקיקים הכין לנו ואנו מודים לו.
אשמח לקבל תמונות ברזולוציה 2000x269.
זו רזולוציה לא מעשית
02/09/2015 | 22:54
2
38
אולי הכוונה למידה אחרת
זו רזולוציה מעשית.
02/09/2015 | 23:00
1
36
אף אחד לא אמר שצריך לקחת תמונה שצילמת במצלמה ולמתוח אותה לרזולוציה הזו.
צריך לעצב האדר ברזולוציה הזו בעזרת פוטושופ או כל תוכנה גרפית אחרת.
אם לא שמת לב, התמונה הנוכחית אינה תמונה אחת, אלא קולאז'.
אף אחד גם לא אמר שזו צריכה להיות תמונה מצולמת. זה יכול להיות כל דבר.
הנה, דוגמא למה שעשינו בפורום חובבי תעופה:
זה ברור שלא על מדובר על תמונה אחת
02/09/2015 | 23:17
18
על ההסבר.
שים לב טוב טוב שיש תמונה של אוטובוס 'אגד'.
03/09/2015 | 00:25
9
התמונה הימנית ביותר בשורה היא סולאריס בצבעי 'אגד', העניין הוא שהיא מוסתרת ע"י תיבת הטקסט של הבאנר/Header.

 
ממחר קטע חדש בכביש 6
02/09/2015 | 20:57
3
128
מחר בלילה יפתח לתנועה קטע נוסף של כביש 6 דרום הכולל מחלף חדש שיבטל את צומת בית קמה.
 
בשורה טובה לתושבי הדרום. מחר בלילה (בין חמישי לשישי) יפתח לתנועה קטע נוסף של כביש 6 דרום, במסגרת סלילת קטע הדרך מבית קמה לצומת שוקת, שחלקים ממנו כבר נפתחו לתנועה. כך הודיע היום שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ.

קטע הדרך החדש כולל את פתיחתו של מחלף בית קמה, שיחליף את צומת בית קמה הקיים, יבטל את הרמזור המוצב בו כיום ויאפשר חיבור ישיר ומהיר לבאר שבע ולמרכז הנגב, וכן לנתיבות במערב. מדובר באחד הצמתים העמוסים ביותר בדרום. עלות הפרויקט נאמדת ב-160 מיליון שקלים.

השר כץ ציין, כי בשבוע הבא, יפתח קטע נוסף של כביש חוצה ישראל לכיוון דרום, בין מחלף רהט החדש לבין להבים מזרח. מדובר בקטע המחבר את כביש 40 לכביש 31, לכיוון ערד ומזרח הנגב, ומבטל את הצורך לעבור בצומת להבים המרומזר. 

שר התחבורה מסר כי הארכת כביש 6 דרומה, מבוצעת במסגרת תכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, האחראית על ביצוע העבודות של כביש 6, ראובן לבאון, ציין כי כביש חוצה ישראל, ממלא את ייעודו ומחבר בין מרכז הארץ לצפון ולדרום, וכן בין הפריפריה למרכז הארץ. 

יצוין כי לפני כשבועיים, נסללה הדרך להארכת כביש 6 צפונה, מיקנעם ועד מחלף סומך. זאת בעקבות החתימה על הסגירה הפיננסית בין המדינה לבין חברת שפיר הנדסה, זכיינית הכביש.
במכרז שהובילה חברת כביש חוצה ישראל, זכתה חברת שפיר הנדסה שצירפה אליה לביצוע הפרויקט את חברת פיצארוטי מאיטליה, השותפה גם לעבודות בניית מנהרות הרכבת לירושלים. 
כביש 6 משתרע כיום על פני 140 קילומטרים, ממחלף עין תות שבצפון ועד מחלף מאחז בדרום. במחלף תל קשיש שבצפון, מתפצל כביש חוצה ישראל לשתי זרועות, האחת, לכיוון מחלף סומך והגליל המערבי והשנייה, לכיוון מחלף המוביל ואצבע הגליל. עם השלמת קטע הכביש מבית קמה ועד שוקת, יגיע אורכו של כביש 6 ל-167 קילומטרים.
בשעה טובה!
02/09/2015 | 21:14
48
סוף סוף נפטרים מפקקי הבוקר בבית קמה-להבים.
 
אגב,
לכתוב "נסללה הדרך להארכת כביש 6 צפונה" זה משחק מילים מבלבל  
תודה רבה, כבוד הרב.
02/09/2015 | 23:46
31
בשורות טובות. הנה עוד משהו קטן מהדרום.
עוד נצל"שון.
02/09/2015 | 23:50
27
אולם הנוסעים בתחנת האומה לאחר הגבהת קטע מהרצפה. הגברת לא מפסיקה להשתנות.
שאלה לגבי נשיאת סכין ברכבת
02/09/2015 | 23:16
1
30
היי,
 
אני נוסעת סופ"ש לצפון. אמורה לבשל שם, רציתי לקחת איתי את הסכין שלי, ומאסטר סלייסר.. הכל במזוודה, האם יעשו לי בעיות להיכנס עם זה לתחנת רכבת? לא מעוניינת שיחרימו לי סכין ששווה לא מעט כסף. וגם לא את הסכין של הסלייסר שבלעדיה אין מה לעשות איתו.
 
תודה
לא מאמין שיעשו לך בעיות.
02/09/2015 | 23:30
8
אשמח למידע קווי מזרח ירושלים
02/09/2015 | 09:30
2
94
האם יש אפשרות לפרסם קישור למפת קוי מזרח ירושלים שכולל את מספרי הקווים ,מסלולם ושעות ? עדיף בתרגום לעברית או אנגלית.
מה שידוע לי הוא שמחיר הנסיעה אצלם הוא 5.5 ש"ח ויש אפשרות למעבר לרק"ל אך לא לאגד.
ושלאחרונה הם רכשו /קיבלו אוטובוסים חדשים ומה שאני ראיתי הם וולבואים עירוניים וגם בינערוניים חדשים ולפחות סולאריס עירוני אחד כמו שיש לנתיב אקספרס .
ומספור חלק מהקוים מזכיר את הרפורמה בגוש דן כשהספרה הראשונה והשלישית מציינות את מסלול הבסיס והספרה האמצעית את האזור אליו מגיע הקו.
 
, כל הפרטים והאתרים
02/09/2015 | 21:52
1
43
היות והתחבורה הציבורית במזרח העיר היא, למעשה תאגיד של כמה חברות, יש להם אתרים נפרדים.
למרבה ההפתעה לכולן יש אתרים יחסית חדשים ואפילו בעברית. אה, ויש להם כרטיסיות כמו פעם...
תודה וכמה הערות
02/09/2015 | 23:13
18
אכן מידע מועיל אך רואים שזה לא מסודר בגלל ריבוי המפעילים ועדיין חסר מידע על חלק מהקוים (256,276,286,263 וכנראה שיש עוד שאני לא מכיר)
וכל הכבוד למי שכן טרח ותרגם לאותם חברות לעברית ואולי גם נזכה לערך בויקיפדיה בעברית עם כל המידע הנצרך.
אנסה לאתר עוד מידע באופן עצמאי ומול המקומיים בשער שכם.
‫ שרשור מודיעין והכוונה 2/9
01/09/2015 | 22:27
8
11
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מראשון לציון (שכונת כרמים/רחוב התקומה) לרמת החייל רחוב הברזל
01/09/2015 | 23:11
1
35
שלום 
הסתבכתי במציאת תמהיל נסיעה של אוטבוסים.
השאלה היא לשני הכיוונים כמובן (בבוקר מראשון לתל אביב, בערב ההפך).
אשמח לעזרה.
תודה.
אין דרך טובה, יש רק דרכים איטיות ודרכים איטיות יותר.
02/09/2015 | 00:17
40
הדרך הכי מהירה ונעימה היא כנראה ברכבת: אוטובוס לתחנת משה דיין או לתחנת קוממיות, רכבת עד תחנת האוניברסיטה ומשם קווים 8, 12, 189. אבל זאת גם הדרך הכי יקרה, כי אין מעבר חינם בין אוטובוסים לרכבת.
 
הנה אחת מני דרכים רבות להגיע באוטובוסים: לוקחים את קו 129 עד אלנבי/בגין, הולכים כמה מטרים קדימה ומחליפים לקו 142.
מפ"ת לת"א יפו - פרטים בפנים
02/09/2015 | 09:32
1
28
אני צריך להגיע משכונת עמישב בפ"ת לרחוב הרבי מבכרך בת"א יפו (ליד רחוב אילת)
ואני צריך להיות שם כבר בשעה 15:10
איזה אוטובוסים לקחת? ואיזה שעה לעלות? חשוב לי להגיע בזמן
יש לי אפשרות לעלות על קו 292 כדאי? אם כן, איזה שעה לעלות ?
עדיף שתיסע ב-99 לבר כוכבא ותחליף שם לקו 1
02/09/2015 | 10:54
27
בצד השני של הכביש. מגיע לרחוב שלמה בתל אביב משם כמה דקות הליכה.
הייתי מציע לך לצאת בסביבות 2 אולי אפילו טיפה לפני.
אוניברסיטה בר אילן
02/09/2015 | 11:14
1
107
איך להגיע מגני אביב לאוניברסיטה בר אילן
אפשרות מעט מסורבלת
02/09/2015 | 17:18
54
רכבת לת"א סבידור מרכז ומשם להחליף לקו 69 של קווים לכיוון תל השומר במסוף האוטובסים של רכבת מרכז (לא התחנות בדרך נמיר).
איך אפשר להגיע מיבנה לירושלים ברכבת
02/09/2015 | 22:45
1
7
באיזו שעה?
02/09/2015 | 23:08
3
אין רכבות ישירות מיבנה לירושלים ויש צורך בהחלפה או בתל אביב ההגנה או בלוד, תלוי בתחנת המוצא (מזרח או מערב).
צריך לדעת את שעה היצאה או ההגעה הרצויות כדי להחליט מאיזו תחנה לצאת.
שלום לכם, לצערי , לאחר תאונת דרכים, שעברתי, נאלצתי לחזור
02/09/2015 | 22:54
46
לתחבורה הציבורית, אני מוכרח לציין שאני משתמש
הרבה ב"דן" ואני חייב לציין שרוב האוטובוסים שלהם
מתחת לכל ביקורת, מיושנים, מזגנים לא עובדים, או
עובדים חלש , אוטובוסים מלוכלכים, הכסאות נוראיים,
נהגים שלא מכירים את המסלול, השיא היה בקו 66
שנסעתי בו מפתח תקווה לתל אביב הנהג ביקש שיכוינו
אותו כי הוא לא יודע את המסלול....

יותר גרועים מדן, האוטובוסים של חברת קווים, אני לא
יודע אם אפשר לבטא את העוגמת נפש שגורמת החברה
הזו לנוסעיה, אני מדבר על פתח תקווה, אוטובוסים עם
חלונות שמוצמדים באיזולירבנד, נהגים עצבניים, חברה
פח.
 
לעומתם, האוטובוסים של אגד נראים
כמו בית מלון, נקיים מצוחצחים, מזגנים
עובדים כמו שצריך וילונות לסיכוך נגד
השמש , גם מטרופולין ראויים לציון באיכות
האוטובוסים שלהם בניקיון מיזוג כמו שצריך.
חבל ששאר החברות לא כאלו.
משתתף בכאבו של חברנו דודו (משה343) על פטירת אמו.
01/09/2015 | 14:08
12
148
דודו, חברי היקר: לפני כשלוש שנים איחלתי לך שלא תדע עוד צער והנה שוב הגורל מכה באכזריות. תהיה חזק, אחי. 
צר לי לשמוע
01/09/2015 | 14:37
13
דודו, לבי איתך. יהי זכרה ברוך
01/09/2015 | 14:50
11
משתתף בצערו של דודו
01/09/2015 | 16:53
10
01/09/2015 | 17:50
41
איזו אירוניה אכזרית שדווקא אתה דודו, "מחזיק תיק" השמחה והצחוק בממשלת הפורום, נכנס לפתע ל"אור הזרקורים" בנסיבות כה טראגיות.
 
דודו, אני יודע כי בשלב הראשוני של האבל אין מילים שיוכלו להקהות את הכאב. אולם כמי שאיבד את אביו כבר בגיל שנתיים, אני משכונע שיבוא יום בעתיד - לאחר שוך ההלם - ובו תוכל להביט לאחור על כל הרגעים היפים שחלקת עם הוריך ולהזכר בהם בחיוך המוכר לנו מתגובותיך כאן.
 
חזק ואמץ ידידי!
משתתף בצערו
01/09/2015 | 17:58
8
שלא תדע עוד צער.
01/09/2015 | 20:30
6
משתתף בצערך
01/09/2015 | 22:26
4
שלא תדע עוד צער
01/09/2015 | 22:35
9
ת.נ.צ.ב.ה.
02/09/2015 | 04:39
4
משתתף בצערך, משה!
02/09/2015 | 21:26
17
שלא תדע עוד צער.
המקום ינחם אותך בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
תודה רבה חברים על התמיכה והניחומים !
02/09/2015 | 22:51
15
אימי אושפזה למשך שבועיים בבית החולים סורוקה ונפתרה שם .
תודה לכם !
 
שלא תדע עוד צער
02/09/2015 | 23:03
2
שאלה
02/09/2015 | 21:54
1
31
מה ההבדל בין אוטובוס D.A.F ל V.D.L. והאם זה נכון שהאוטובוסים של אגד תעבורה הם V.D.L ?
חטיבת האוטובוסים של DAF
02/09/2015 | 22:12
29
החליפה את שמה ל VDL
חלקם שלהאוטובוסים של אגד תעבורה הם מהתקופה של DAF וחלקם מהתקופה של אחרי השינוי אך הם נישארו ממותגים כ DAF מסיבות מסחריות,
הלוגו של VDL מופיע גם הוא על חלקם.
דגם אורבנית ב 189 - כיף גדול
01/09/2015 | 15:24
7
258
אני ממש מרוצה מהשינוי באוטובוסים. לפחות בקטע שאני משתמשת בקו יש שיפור גדול בקצב העליה לאוטובוס וכתוצאה מכך גם במהירות הנסיעה. מדהים איך כמות אנשים שפעם היתה מעכבת את האוטובוס לפחות לחמש דקות בתחנות העמוסות (ולפעמים יותר), עולה עכשיו תוך פחות מדקה. אני חושבת שרק בקטע של וולנברג הוא חוסך לפחות עשר דקות.
אתמול גם טענתי חופשי חודשי באשראי והלך יופי. יותר מהר מאשר אצל הנהג.

ולפי מה שאני רואה, רוב מוחלט של האנשים משלם כחוק! עוד לא ראיתי פקח אחד עולה על האוטובוס, ועדיין כל מי שראיתי תיקף או שילם כמו שצריך.

אני חושבת שחייבים להתחיל להכניס מכונות תיקוף ותשלום לכל האוטובוסים, לפחות אלה שמשרתים את הקווים העמוסים. אפשר גם להשאיר את אופצית התשלום אצל הנהג למתקשים, אבל שאלה שלא מתקשים יוכלו להתנהל עצמאית ושאפשר יהיה לעלות מכל הדלתות. זה ישפר מאוד את קצב הנסיעה על ידי חיסכון של המון זמן בעמידה בתחנות.

רק בעיה אחת - למה הכסאות קשיחים כל כך? הם פחות מרופדים מאשר באוטובוסים הרגילים.
ב-189 משלמים בחוק, זו אוכלוסייה שונה. בקו 1 ו-51 אני לא רוצה
01/09/2015 | 20:22
165
להתחיל לדבר אפילו על מה שקורה
מוניות 51 ממש נדפקות מכך שאנשים עברו לאוטובוס בשביל לנסוע בחינם.
פה ושם רואים גם מפרקיות רגילות ב189
02/09/2015 | 10:39
2
93
האם הוא לא היה אמור להיות BRT בלבד?
הוא בכל מקרה לא BRT כי אין לו מסלולים נפרדים
02/09/2015 | 11:15
90
אם במפרקיות "הרגילות" יש מכשירי תיקוף וטעינה וגם בהן יש עליה מכל הדלתות ולא משלמים לנהג, אז אין הבדל מעשי משמעותי ביניהן לבין המפרקיות "הלא רגילות" של קווים 1 ו 189.
כנראה אין מספיק מפרקיות מהדגם הייעודי על מנת לכסות את שני הקווים.
בעיקרון 620 ו-621 הן רזרביות של 189
02/09/2015 | 22:01
14
היום ישב באוטובוס דייל כדי לעזור לאנשים עם מכונת התשלום
02/09/2015 | 13:44
1
71
ושוב, תחנת רכבת האוניברסיטה. עלו לדעתי יותר מעשרים איש במשהו כמו חצי דקה. כשצריך לעבור אחד אחד אצל הנהג זה לפחות ארבע דקות להתייבש שם.
גם בעתידים ראיתי דיילים
02/09/2015 | 22:00
8
כי את עולה לאוטובוס ב"איזור נורמלי"
02/09/2015 | 21:59
46
על התוואי שאת נוסעת עולים בעיקר עובדים ברמת החייל.   קו 1 לעומת זאת עובר בהמון איזורים עם אוכלוסיות בעייתיות וכמות הפקחים שם בהתאם יותר גדולה(למרות שגם ב-189 יש כמובן)
מי יודע להסביר מה רואים פה..?
02/09/2015 | 19:43
4
154
נראה כמו מיזוג חיצוני כדי לחסוך הפעלת מנוע.
02/09/2015 | 19:47
30
צולם באילת ?
02/09/2015 | 21:13
1
56
נועד למזג אוטובוס שעמד הרבה זמן בשמש במהירות.
אם ירצו למזג אוטובוס כזה עם מזגן הרכב, זה יכול לקחת זמן רב, כאן באמצעות מפוח חזק במיוחד, כל העניין קורה מהר מאוד
לא יותר פשוט לשמור את האוטובוס בצל?
02/09/2015 | 21:32
16
מה רואים ?
02/09/2015 | 21:51
50
מדובר בתחנה באילת כדי למנוע זיהום אויר בקיץ שצריך להניע את האוטובוס הרבה זמן לפני הנסיעה החליטו לפני שנתיים שלוש ליצור מין שרוולי קירור שמים את זה 10 דקות לפני הנסיעה והאוטובוס מקורר בתחילת נסיעה.
שאלה קצת טיפשית-
01/09/2015 | 22:09
8
281
כשהסתכלתי על תחנה מסויימת בלוח הזמנים באתר של משרד התחבורה ראיתי שכתוב לידה "העלאה בלבד" אבל כששאלתי את אחותי שהייתה שם היא אמרה שירדה בלי בעיה

האם כשכתוב כך באמת אפשר לבקש לרדת שם?
מצטערת על השאלה המגוחכת מראש זה פשוט בלבל אותי
ממש לא טיפשי
01/09/2015 | 22:16
201
גם אני לא כל כך מבינה את זה... אבל לדעתי יש רבה תחנות שכביכול רשום העלאה בלבד ואפשר גם לרדת בהן
הנהגים לא תמיד עומדים באדיקות ברשיון הקו,
02/09/2015 | 00:21
157
ולא תמיד מכירים את כל הפרטים, ולכן יש הרבה מקרים כאלה. הנהג לא אמור להוריד, אבל הוא מוריד כי הוא נחמד או כי הוא לא יודע שהוא לא אמור.
בד"כ זה בקווים בין עירוניים
02/09/2015 | 09:40
1
104
לדוגמא- ניקח את קו 369 שיוצא מתל אביב לבאר שבע דרך תחנות כביש אזור, תחנה מרכזית תל אביב, יבנה, קסטינה, קרית גת ובאר שבע.
 
תחנת ההורדה הראשונה של הקו הזה היא בתחנה מרכזית יבנה, על אף שעוצר בכל אחת מהתחנות בדרך כדי להעלות נוסעים.
 
הדבר הזה מתקיים כדי שקו בינעירוני לא יהפוך להיות קו עירוני-- קרי נוסעים שצריכים להגיע מתמח"ת לתמח"ר לא יתפסו את מקומות הישיבה של הנוסעים שצריכים להגיע מתמח"ת לבאר שבע  (או לתחנות מיבנה דרומה).  לצורך העניין- אותם נוסעים יכולים להשתמש בקו 163 מתמח"ת לתמח"ר.
 
 
 
 
לא רק בבין עירוני
02/09/2015 | 12:32
67
גם בקו 47 או 48 (אחד מהם) שהיה בעבר של דן וכיום כמדומני מטרופולין,
אי אפשר חוקית לרדת באלנבי ובקינג ג'ורג' אלא רק לעלות (בכוון של הרצליה).
בהרבה מקרים זה נועד להבטיח אי-תחרות
02/09/2015 | 12:33
89
בין חברות שונות שמפעילות קווים ליעדים שונים, שחלקם מקביל זה לזה. באזור חיפה זה נפוץ מאוד, לדוגמא קווי עיירות הגליל (נתיב) לא אוספים נוסעים מקרית אתא למרכזית המפרץ (טריטוריה של אגד-מטרונית), קווי אגד לא משרתים נוסעים בין רפא"ל למרכזית המפרץ לאורך כביש חיפה-עכו (טריטוריה של המטרונית), וקו 55 של סופרבוס (מרכזית המפרץ - עיירות הכרמל) לא משרת נוסעים בין אוניברסיטת חיפה למרכזית המפרץ (טריטוריה של אגד).
אם אני באופן קבוע מתחמק מאוטובוס בתחנת העלאה בלבד
02/09/2015 | 14:26
2
107
האם אני מסתכן בנקיטת צעדים כמו קנס או החרמת רב-קו וכד'?
 
כשהייתי תלמיד תיכון בשנות התשעים, ניסיתי לרדת מקו 641 בבלינסון (תחנת העלאה בלבד) דרך הדלת הקדמית והנהג עצר אותי בכוח, האם הנהג פעל כדין?
"החרמת רב-קו"? מעולם לא שמעתי על צעד כזה.
02/09/2015 | 15:02
1
38
כנראה שלא פגשת מבקרים של אגד
02/09/2015 | 19:13
53
התייעצות לגבי רכבות בפולין
01/09/2015 | 22:55
3
91
שלום,
אני מתכנן טיסה באמצע נובמבר לקרקוב שבפולין. אחת האופציות שאני בודק היא טיסה עם wizzair מתל אביב לורשה או לקטוביץ' ומשם רכבת לקרקוב וחזרה באותו המסלול. יצא לי לטוס די הרבה אבל לא יצא לי אף פעם להזמין כרטיסי נסיעה ברכבת מראש. איך זה עובד? איפה מבררים? איפה מזמינים? מה עושים עם המזוודה? אשמח לקבל פרטים מקוראי הפורום הבקיאים בנושאים האלו.
 
תודה!
מקטוביץ' לקרקוב יש אוטובוסים מהירים וזולים
02/09/2015 | 00:08
2
78
וגם השאטל של וויז מהשדה לעיר די זול אם אתה לא מתכנן ביקור בקטוביץ' עצמה.
 
אתר חברת הרכבות הפולנית:
מצויין, תודה. מה לגבי ורשה?
02/09/2015 | 14:53
1
39
הבנתי מורשה זו נסיעה של 4 שעות באוטבוס, לא בדיוק כיף. 
מורשה יש רכבת מהירה ומאוד נוחה של שעתיים וקצת
02/09/2015 | 19:09
35
שווה להזמין אליה מקום מראש ואז יש סיכוי טוב לתפוס מחיר של 49 ש"ח לכיוון.
הבנתי שמורשה לקטוביץ' ה 49 שקל זה עכשיו כל הרכבות גם אם לא מזמינים מראש.
לשים לב שיש גם רכבות איטיות בקצת וזולות יותר, הן מאוד מלאות המקומיים אוהבים אותן...עדיף לשלם יותר וללכת על המהירה.
האתר ששלחתי קודם הוא גם האתר ממנו מזמינים את המהירות הנ"ל.
 
אוטובוס יקח לך 4.5 שעות בערך מורשה לקרקוב , אבל יעלה 1-15 זלוטי, תלוי במבצע.
יש לך את polskabus שהם זולים
ואת lux express הם יקרים יותר אבל אוטובוסים הרבה יותר מפנקים.
קו אשקלון -באר שבע בלו"ז רכבת ישראל
31/08/2015 | 11:35
27
480
מי שלקח את החלטה על כל הסיבובים קוצר את התוצאה המחרידה
 
וזה בלי העצירה באופקים .
 
זמן נסיעה מיבנה לבאר שבע  מרכז  שעה ו 21 דק' ,
 
נכתב כך  1:21 ,עדיף אוטבוס . לאונ' פחות 5 דק'  .
 
מאשדוד  לבאר שבע מרכז   1:08 דק' .
 
מאשקלון לבאר שבע מרכז  58 דקות .
 
יוספטל בת ים - באר שבע מרכז 1:37 דק'.
 
משה דיין - באר -שבע מרכז 1:31 .
איפה ראית את הלו"ז ? החל מאיזה תאריך ?
31/08/2015 | 11:45
2
133
31/08/2015 | 15:09
48
אתה יכול כבר לחפש מסלולים באתר הרכבת...
01/09/2015 | 00:43
66
"תרגום" הלו"ז למהירות ממוצעת
31/08/2015 | 12:38
306
מבאר שבע מרכז ל:
אשקלון - 76 קמ"ש
אשדוד - 76 קמ"ש
יבנה מערב - 75 קמ"ש
משה דיין - 74 קמ"ש
יוספטל - 71 קמ"ש
 
לא כזה מחריד עבור קטר JT42BW מסכן שסוחב 7 דאבלים
מצאתי...
31/08/2015 | 15:14
7
361
משום מה רק בערב יום כיפור... 22.9.
באר שבע-מרכז - אשקלון: 52 דקות. מב"ש צפון: 45 דקות.
מעכשיו, זמנים מב"ש צפון;
לאשדוד: 55 דקות.
לנתיבות: 23 דקות.
ליבנה: 1:07.
לראשון לציון: 1:17.
לבת ים יוסטפל: 1:23. מעניין, עם החלפה בתל אביב: 1:21. בקוממיות היתרון הפוך.
זה נשמע הרבה יותר טוב. אז מה נכון?
31/08/2015 | 16:57
6
89
גם וגם
31/08/2015 | 17:09
5
199
המשכים הראשונים הם בכיוון דרומה.
האחרונים בכיוון צפונה.
בכיוון צפון משכי הנסיעה קצרים יותר במספר דקות מאשר בכיוון דרום.
הוא לא מדייק ,הוא בדק מתחנת אוניברסיטה בכיוון צפון .
31/08/2015 | 18:04
1
77
מי זה הוא?
31/08/2015 | 18:10
133
אתה כתבת בעצמך שמאשקלון לבאר שבע מרכז 58 דקות ו ofekalef1 כתב שמבאר שבע מרכז לאשקלון 52 דקות.
יש הסבר לוגי לכך שהנסיעה דרומה קצרה יותר ?
31/08/2015 | 19:05
2
62
הנסיעה דרומה נמשכת יותר זמן
31/08/2015 | 19:15
153
אני משער שיש לכך הסבר תפעולי. לא ידוע לי מהו.
לדעתי זה כמו הבדיחה על הכלב שמלקק לעצמו את ה...
31/08/2015 | 20:20
135
למה ברכבת ישראל מאריכים עוד ועוד את זמני הנסיעה בקווים הפרבריים והבינעירוניים?
כי הם יכולים...
אתה שוכח שזה ה "369" של הרכבת, לא ה 370\380
31/08/2015 | 18:53
2
168
הוא נועד יותר לתת שירות לישובים שבדרך, ולאו דווקא מבאר שבע לתל אביב ולהיפך בצורה ישירה.
 
עם משכי נסיעה כאלה זה יותר ה "353" של הרכבת...
31/08/2015 | 19:04
1
147
הבעיה אינה משך הנסיעה בין באר שבע לתל אביב. הבעיה היא במשכים בין באר שבע לאשקלון או לאשדוד למשל.
גם מיבנה 369 מהיר יותר מהרכבת
31/08/2015 | 19:09
137
וכשעושים קו רכבת שנוסע +- במקביל למסלול של אוטובוס שאין לו פקקים, כמו 353, אין להתפלא שמשך הנסיעה די דומה.
ההבדל הוא במסה של נוסעים שיכולים לעלות לרכבת אחת ולקונקטיביות לרשת הארצית.
לא הבנתי לאיזו החלטה ולאילו סיבובים התכוונת
31/08/2015 | 22:00
46
ומתי נפתחת הקו אשקלון-באר שבע
31/08/2015 | 22:20
1
56
16/09
01/09/2015 | 00:11
45
זמנים הזויים קצת... ><
01/09/2015 | 00:47
154
אבל עכשיו כבר ידוע שזה יהיה קו 'באר־שבע – מרכז' – 'הוד־השרון – סוקולוב' (עם 0 רציפים ).
למישהו יש הסבר לזה שהלו"ז מופיע רק בערב יום כיפור?
01/09/2015 | 08:49
5
52
הלו"ז עודכן ממוצ"ש, 19.9
02/09/2015 | 15:19
4
29
02/09/2015 | 16:44
2
38
מגניב, מב"ש לראשון לציון משה דיין יש תדירות של שלוש פעמים בשעה (כלומר ארבע אבל שתיים מהן בהפרש של שתי דקות) בשעת שיא, ופעמיים בשעה (50-10) בשעת שפל.
ואם מוסיפים את תחנת הראשונים, אז בכלל, תדירות גבוהה מאוד, יותר משל הקו הראשי
לא הבנתי את החישוב שלך
02/09/2015 | 17:02
1
39
התדירות בשעת שיא של הקו החדש היא שתי רכבות בשעה ובשעת שפל רכבת אחת בשעה, כמו התדירות של הקו הראשי.
התדירות שכתבת למשה דיין היא של שני הקווים יחד (בקו הראשי עם החלפה בתל אביב).
למה אתה מתכוון "יותר משל הקו הראשי"?
נכון, התכוונתי שלהגיע לראשל"צ אפשר בתדירות גבוהה יותר
02/09/2015 | 17:42
35
מאשר לת"א (בהנחה שאתה לא רוצה לנסוע שעה וחמישים).
מיבנה ודרומה נשארו בדיוק אותן שעות
02/09/2015 | 19:05
33
לא הגדילו את התדירות ואפילו לא שינו את השעות כך שלא תוכל להגיע לתל אביב ב xx:09 או xx:24 ולאחר מכן שוב להמתין 45 דקות ארוכות עד הרכבת הבאה...
כרגיל הבטחות לחוד ומציאות לחוד
01/09/2015 | 18:29
132
בהתחלה שפתחו את קרו הרכבת אשקלון תל אביב בפעם הראשונה( הקו הראשוני אשקלון בנימינה) היה ההבטחה של נסיעהנ של עד 45 דקות, בפועל זה יותר מ50 דקות,     גם את הקו לבאר שבע כתבתבו בהתחלה שזמן הנסיעה מאשקלון לבאר שבע הוא יהיה 48 דקות, בפעול אני מניח שזה יהיה בערך סביב ה55 דקות  או קרוב לשעה,  אבל סתם בשביל ההשווה קו 364 "המהיר "כביכול מבאר שבע לאשקלון  לוקח לו 60 דקות מרגע היצתאה מתחנה מרכזית באר שבע לתחנה מרכזית אשקלון(יש לציין שיש הרבה רמזורים ותחנותב שדרות טוביהו בבאר שבע,) ככה שבפועל האוטבוסו יש פה יתרון ענק  על הרכבת,  היתרון אולי היחידי  שיהיה לרכבת זה אולי בשעות הערב המאוחרות(קו 364 האחרון מבאר שבע לאשלקון משום מה לא ברור לי יוצא ב7 בערב, לא מבין למה) אחריו יש רק קו 363 שזה שעה וחצי ופה אם יהו רכבות בערב מבאר שבע לאשקלון פה יוכלו לצבור יתרון, לדעתי ואני מקווה שיהיה בעתיד גם קו מהיר אשקלון באר שבע ללא עצירותב ינים,  לחייילים ולסטודנטים זה בטח יהיה מעולה
לסיכום, הרכבת נועדה לתת שירות "חנה וסע"
02/09/2015 | 14:06
86
עבור תושבי הדרום הנוסעים לת"א בשעות העומס!
סקופ מס' 116
01/09/2015 | 22:11
4
311
הכוונה כמובן לקטר 116, שתפס אותי עם פה פעור היום בבוקר ואילץ אותי לסטות מדרכי ולערוך ביקור חטוף במוסך הקטרים בחיפה.
02/09/2015 | 01:20
20
יפה שצבעו, אבל למה בצביעה הזו?
02/09/2015 | 15:26
1
83
התייאשתי כבר מלהבין את ההיגיון של צביעת הקטרים ברכבת ישראל. יש לקטרי המשא והעיתוק צביעה יפיפיה ומגוונת. לדעתי, צירוף האפור/כחול הזה פשוט מדכא.
קשה להבין הגיון כאשר אין כזה...
02/09/2015 | 21:27
7
דיי יחודי
02/09/2015 | 15:41
27
ערים עם תחבורה נוחה לגהה
02/09/2015 | 14:35
2
97
שלום, 
שאלה הזויה אבל בעולם האינטרנט, מותר לשאול הכל.

תוכלו לתת לי רשימה של ערים שיש להם תחבורה נוחה עד שעה נסיעה לצומת גהה ושיש בהם דיור זול? (שהם לא שרשרת הערים של קו 51\1). 

 
קו 164 ממרכז ראשון ומרחובות, קו 68 מקרית אונו,
02/09/2015 | 15:00
1
77
קו 567 מכפר סבא. כל אלה די תדירים ונוסעים כל היום.
בעקרון מכל מקום בבקעת אונו אפשר להגיע למחלף גהה תוך פחות משעה, ואולי גם מאזור, רמלה ולוד.
וגם מראש העין.
02/09/2015 | 15:27
23
האם מכרז הקטרים עתיד להתקע?
02/09/2015 | 14:57
5
133
על-פי כתבה היום באתר ערוץ 7, מונע משרד הכלכלה את אישור המכרז, בשל אי הריאליות של רכש הגומלין שחברת בומברדייה הזוכה התחייבה לו.
 
החברה מחוייבת לרכש גומלין בישראל בהיקף של כ-40 מיליון יורו, מתוכם כ-20 מיליון בקבלנות משנה מקומית וכ-20 מיליון נוספים ברכש של מוצרים ושירותים ישראליים.
 
משרד הכלכלה עצר את מכרז הקטרים של בומברדייה
02/09/2015 | 17:12
4
106
משרד הכלכלה בדק את ההצעה של בומברדייה והוא לא שווע רצון .
 
כל חברה שזוכה צריכה לעשות רכש גולמין  בשווי 25%
 
מסה"כ הזכייה בישראל . על פי התצהיר שוהגש למשרד הכלכלה אין שום
 
רכש אמיתי מישראל בשווי 25% , חברת רכבת ישראל קיבלה STOP ,
 
PAUSE , כרגע הכל מוקפא ,עד להתבהרות  הדברים .
האם לפני שאתה כותב משהו "" אתה בודק אם לא פורסם כבר
02/09/2015 | 17:44
2
99
זה הכל בגלל אפיקים
02/09/2015 | 19:05
51
הם אשמים
גם אם לא פורסם ה"חדש" הזה לא תמיד במקום...
02/09/2015 | 19:30
22
היתה גם בעיה עם הסינים, היא נפתרה כבר?
02/09/2015 | 18:17
80
בפורום התייחסנו לנושא לפני  3 שבועות.
תזכורת:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001...
עבודות המסילה מזרחית מגשר פז
01/09/2015 | 20:21
17
224
מצב עבודות הכנת חיבור מסילת רכבת העמק למסילות החוף מזרחית מגשר פז ליום 26.8.15
הכנת מגן מדרון מצד מקום המסילות ליד תעלת הולכת מי הגשמים לנח
01/09/2015 | 20:24
157
הכנת מגן מדרון מצד מקום המסילות ליד תעלת הולכת מי הגשמים לנחל סעדיה 
הכנות ליציקת קורות על גשר נחל סעדיה
01/09/2015 | 20:25
133
הכנות ליציקת קורות על גשר נחל סעדיה
המשך עבודות לגישור על הפערים בין מפלס סיום גשר רכבת העמק למפ
01/09/2015 | 20:26
1
139
המשך עבודות לגישור על הפערים בין מפלס סיום גשר רכבת העמק למפלס מסילות החוף
.
01/09/2015 | 20:38
19
כעבור כמה ימים...היום 1/9/2015
01/09/2015 | 20:37
157
מצב עבודות חיבור מסילות החוף למסילת רכבת העמק ,
התחלת הרכבת 2 מסילות חדשות מתחת לגשר פז קטע של 70 מטר.
קצה המסילות החדשות נראה מתחת לגשר פז.
הכנת רובד חצץ ל-2 מסילות חדשות במקום אלו שפורקו
01/09/2015 | 20:39
133
הכנת רובד חצץ ל-2 מסילות חדשות במקום אלו שפורקו 
 
יציקות על הגשר מעל נחל סעדיה
01/09/2015 | 20:42
123
יציקות על הגשר מעל נחל סעדיה 
הכנות לסיום הפער בין מפלס גשר רכבת העמק למפלס מסילות החוף
01/09/2015 | 20:43
151
 הכנות לסיום הפער בין מפלס גשר רכבת העמק למפלס מסילות החוף 
עד כאן
01/09/2015 | 20:44
1
121
01/09/2015 | 21:26
7
מעניין מתי תוקם תחנת לב המפרץ מזרח
01/09/2015 | 20:58
2
44
פרסמתי בפורום תשתיות 2 תמונות
02/09/2015 | 14:16
1
68
 2 תמונות של האתר העבודות תחנת לב המפרץ
אלו שלבים התחלתיים מאד לתחנה שאמורה להיפתח בעוד שנה!
02/09/2015 | 20:21
9
תודה רבה שמואל!
01/09/2015 | 22:13
15
01/09/2015 | 22:45
9
תודה שמואל על העדכונים מהשטח!
02/09/2015 | 08:53
7
תודה רבה, שמואל.
02/09/2015 | 21:32
2
שתי מפות מעניינות
02/09/2015 | 01:12
4
239
נתקלתי בשתי מפות של תחבורה ציבורית במלרובן, אחת מעניינת מבחינה אסתטית ואחת מבחינת המידע שהיא מציגה.
 
הנה הראשונה. הדברים המיוחדים בה:
1. הכיוונים והעיקולים של הקווים שיוצרים בלגן נעים בעין,
2. האופן שבו מוצגות תחנות על גבול של אזורי תעריף,
3. האופן שבו מוצגת החלוקה בין שני המפעילים.
המפה השנייה
02/09/2015 | 01:17
2
169
זאת מפת החשמליות... סליחה, טראמים במלבורן. שימו לב לאורך הקווים לשני סימונים יוצאי דופן: עוגות שמסמלות את זמן הנסיעה מכל נקודה למרכז העיר, וכן סימונים מוזרים שנראים כמו איקס בתוך עיגול שמעידים על תדירות הטראמים בכל קטע.
 
היות שתפוז הקטין את התמונה ללא רחמים, הנה קישור למקור: http://www.alternet.org/files/story_images/wodymre...
הטראמים מכסים בד"כ רק את מרכז העיר + השכונות
02/09/2015 | 01:48
73
והפרברים הקרובים ממש למרכז.
מלבורן עצמה היא עיר קטנה מאוד בשטח ובאוכלוסיה.
בעיר שרשמית נקראית מלבורן גרים פחות מ-100,000 איש ושטחה הוא
אפילו לא 5% משטח כל המטרופולין שנקרא מלבורן.
משל הדבר היה דומה לכך שת"א היתה רק בין רח' יפו לרח' בוגרשוב ובין הים
לדיזנגוף.
 
בקיצור, הקו הכי ארוך של טראם הוא אפילו לא שליש מהאורך של קו הרכבת
הכבדה (זו שהבאת בתמונה הקודמת. התמונה הקודמת היא מפת קווי הרכבות
החשמליות הכבדות, מה שנקרא הרכבות הפרבריות במטרופולין מלבורן) המקביל.
 
היתרון היחיד של החשמליות/טראמים במלבורן הוא למי שצריך להגיע בין שתי
שכונות או שני פרברים שהם לא על אותו רדיאל של הרכבת הכבדה אבל הטראם
נוסע במסלול מוזר שכן מקשר בין שתיהן.
 
שכונה יהודית מסויימת (שם גר גוטניק, החב"דניק המיליארדר שעזר לביבי ב-96')
ניתן להגיע אליה רק בטראם כי היא הצידה מקו הרכבת הכבדה שנוסע לאזור.
 
בהמשלה לגוש דן נניח במצב של היום מרכז העיר הרצליה. יש רכבת רק לחלק
שבמערבה של הרצליה, צמוד להרצליה פיתוח.
מי שרוצה ממרכז ת"א להגיע למזרח הרצליה צריך או אוטובוס או רכבת להרצליה ושם להחליף לאוטובוס.
 
אותו דבר השכונה היהודית הזו במלבורן. פורמלית זה ממש לא העיר מלבורן אלא
פרבר כלשהו ששמו זרח מפרחוני כרגע.
ממרכז העיר אפשר או בטראם או לקחת רכבת פרברית כבדה (אבל שנוסעת על חשמל) ואז להחליף לטראם.
 
צריך להיות אדיוט על מנת לנסוע ממרכז העיר לאותה שכונה בטארם כי הטראם
עד לשם איטי להחריד, בשל ריבוי תחנות.
ברכבת הכבדה זה 6 תחנות מהמרכז (כל שתי דקות תחנה, פחות או יותר) ואז
3 או 4 או 5 תחנות של טראם מתחנת הרכבת הפרברית.
 
אם נוסעים ממרכז מלבורן לאותו פרבר בטראם זה משהו כמו 25 תחנות וזמן
נסיעה ארוך פי שניים.
תדירות הרכבת החשמלית הכבדה היא פנטסטית. בימי א' ושבת כל 20 דקות
ובימי חול ברוב השעות כל 3 עד 5 דקות רכבת!!!
אז אם אתה במרכז מלבורן, בה יש 5 תחנות רכבת פרברים, יש ללכת לתוך
תחנת הרכבת, שתיים עד 3 דקות הליכה.
המתנה של גג 5 דקות ביום חול (כי נניח פספסנו בשניה את הרכבת).
סה"כ עד עכשיו 8 דקות ואז עוד 10 דקות נסיעה לפרבר הקרוב.
הטראם שם צמוד לרכבת ולכן עוד דקה הליכה בלבד. המתנה של גג 5 דקות
לטראם ועוד 5 דקות נסיעה.
סה"כ? 29 דקות במקרה הגרוע.
לעומת כמעט 40 דקות במקרה הטוב בטראם ממרכז העיר ועד לפרבר המבוקש.
 
בדרך כלל לאותו פרבר ברכבת הכבדה + טראם לנסיעה הקצרה זה 15 דקות.
בהמשך לתגובתי הקודמת, בזכות המפה נזכרתי
02/09/2015 | 02:01
54
שתי השכונות, סליחה, פרברים (שכונה שייכת לעיר, פרבר הוא עיר/עיירה השכנה
לעיר המרכזית) הם בלאקלאבה ומזרח מלוורן.
לפי הלוח זמן הנסיעה למזרח מלוורן (east malvern) הוא 45 דקות.
 
ברכבת הפרברית הכבדה (שהיא כאמור על חשמל) זה 15 דקות נטו לבאלאקלאבה
ואז עוד 10 דקות בטראם.
במקרה הגרוע ברכבת + טראם כמו שהראיתי זה 29 עד 31 דקות.
כלומר המקרה הגרוע של רכבת וטראם זה טוב ביותר מ-10 דקות מהמקרה הטוב
של רק טראם.
טראם הזמנים שלו משתנים אם יש הרבה נוסעים בתחנות הביניים וכן חלק קטן
מהדרך זה לא בנתיבים מיוחדים אלא בנסיעה על הכביש ביחד עם המכוניות.
 
ברכבת הפרברית הכבדה יש הפרדה מוחלטת לחלוטין ואין אפילו מפגש אחד בקו
לאזור באלאקלאבה בין הרחובות לבין הרכבת.
 
בקווים אחרים של הרכבת הכבדה יש פה ושם מפגשי כביש-מסילה אבל בפרברים
הממש ממש מרוחקים ממרכז העיר (לא רחוק מגן החיות יש מפגש כביש-מסילה שכזה).
אגב, כמובן שלרכבת הפרברים זכות קדימה מוחלטת במקרים הבודדים הללו.
יש מחסום + רמזור למכוניות בדומה לרכבת ישראל במפגשי כביש-מסילה.
במפגשים האין סופיים של טראם עם רחובות חוצים אין שום עדיפות לטראם
במטרופולין מלבורן.
רשמית העיר מלבורן היא רק האזור
02/09/2015 | 12:25
45
שמכיל את ה-city loop ועוד נניח סנטימטר וחצי סביב אותו מלבן.
במפה בצד שמאל כמעט למעלה יש מלבן שנוטה מעט אלכסונית שבמרכזו כתוב
city loop. זו לולאה תת קרקעית שבה כל הקווים הפרבריים הכבדים (המחושמלים
לחלוטין) נכנסים אל מתחת לאדמה והופכים בפועל למעין רכבת תחתית.
 
רכבות הפרברים החשמליות של מלבורן הן בנות 6 קרונות ובסופי שבוע בני 3 קרונות
בלבד (מזכיר קצת את ה-IC3 הישראלית. כל מערך הוא בן 3 קרונות).
מהירותן המקסימלית בפועל בין התחנות היא סביב 80 עד 90 קמ"ש. ממילא הן בקושי מגיעות למהירות הזו שכן כל פחות מ-1.75 ק"מ יש תחנה פרברית לאורך מרבית הקווים (כ-16 או 17 במספר).
 
 
אני גרתי בפרבר יוקרתי שהיה מרוחק מהעבודה שלי בשולי העיר עצמה
מרחק של 40 דקות הליכה איטית או 25 דקות הליכה מאוד נמרצת.
הטראם לא עבר ליד הבית שלי (גרתי במלון דירות) אלא היה צמוד לרכבת הפרברים. כך שגם אם התלבטתי איך לנסוע לעבודה (לעתים נדירות לקחתי מונית
ספיישל, בכל מקרה העבודה החזירה לי החזר מלא על כל סוגי הנסיעות)
האם בטראם או בפרברית הכבדה הייתי צריך ללכת לאותו מקום.
בתוך העיר החשמלית הגיעה לאותו מקום בדיוק כמו אחת מתחנות הרכבת הגדולות
שהיו קרובות לי לעבודה כך שיצא שב-99% מהמקרים נסעתי בכבדה ולא בטראם.
 
התדירות של הטראם לכוון העבודה היה כל 8 עד 12 דקות ואילו רכבת הפרברים
בבוקר היתה כל 3 עד 5 דקות, כך ששוב לא היה תמריץ אמיתי לטראם.
בפעמיים שלוש שנסעתי לעבודה בטראם היה בשל היותי חובב תח"ץ ורצון לראות
נוף קצת שונה. הטראם נוסעת דרך רחובות נורמליים ואילו הפרברית נוסעת במעין
תעלה מגעילה שבשוליה יש מבנים נטושים או מחסנים שהיו מלאים בכתובות גראפיטי.
אבל מה כן? נסיעה נטו בפרברית ארכה 5 דקות (כולל עצירה בתחנת ביניים אחת.
מהבית לעבודה הייתי נוסע לאורך שתי תחנות. עליתי ב-south yarra, בדרך תחנת
ביניים ראשונה ריצ'מונד ואז ירידה בפלינדר סטריט סטיישן) ואילו בטראם זה היה 12
עד 15 דקות נטו.
 
 
כאמור זכות הקיום של הטראמים הוא רק בקישור למקומות שאין רכבת (תחבורה
משלימה לרכבות הפרברים) או לנסיעה ליעד שנמצא באמצע הדרך בין הבית
שלך לבין המקום שלידו יש תחנה של רכבת פרברים. אז פשוט נוסעים רק בטראם
(או הולכים 15 עד 20 דקות ברגל).
 
כאמור כבר בשנת 2001 היה שם כרטוס משותף בין הטראמים לרכבות הפרברים.
היה כרטיס לשעתיים, ליום שלם, לשבוע שלם ולחודש (וגם שנתי).
כמובן שהיה גם כרטיס לנסיעה בודדת שהיה זול יותר ואז אי אפשר לבצע שום החלפה.
קו 608 ישיר אצטדיון נתניה - מרכז תל אביב
31/08/2015 | 18:53
11
292
 
המסלול בתל אביב זהה למסלול של קו 93.
יש שם חניון חנה וסע?
31/08/2015 | 18:54
1
37
כמו בראשון לציון ובהרצליה, הופכים את החניון לחניון חנה וסע
31/08/2015 | 19:00
116
חינמי ומשם קו שירות בתשלום.
רק בפתח תקוה נידבו את חניון האצטדיון לאחוזות החוף של עיריית תל אביב.
המסלול החופף של 93 ו 608 בתל אביב מעיד עד כמה חניוני החנה
31/08/2015 | 19:39
2
152
וסע נקבעים במקומות לא נכונים.
הרי אין שום הצדקה לקיום במקביל של שני הקווים הללו בתדירות של 12-15 דקות במהלך כל היום.
אם היו מקימים בהרצליה חניון צמוד לכביש החוף, קו 608 היה יכול לשרת את שני החניונים (וסביר להניח שגם אז לא היה מתמלא).
 
יותר מזה - לשני הקווים הללו יש חפיפה די משמעותית לקווי השאטל של נת"ע משני חניוני החנה וסע בצפון תל אביב שגם הם לא רחוקים מהמסלול של 608 ו 93.
 
בשם הכסת"ח מבזבזים משאבים ציבוריים בהיקף גדול.
עד שרחוב המלך ג'ורג' לא יסתם לגמרי אף אחד לא ילמד
31/08/2015 | 20:38
51
זה כסת"ח ובטח עוד שבועיים הקו יבוטל
01/09/2015 | 01:26
100
או יצומצם לפעם ב-40 דקות מחוסר ביקוש, מה שיגרום לזה שהביקוש יירד לאפס. כבר היום לא ברור מי מוכן לחכות במרכז תל אביב לקו סיבובי שמגיע מנתניה (!) פעם ב-15-20 דקות. אני לא הייתי מחכה.
מתי אמור הקו הזה להתחיל לפעול ?
01/09/2015 | 11:58
1
21
ביום ראשון הקרוב, 6.9
01/09/2015 | 12:35
28
כבר עושים שינוי מסלול לקו 80 מראשון לציון
01/09/2015 | 22:07
3
71
ממחר קו 80 לא יעצור ליד תחנת רכבת משה דיין ויסע מהיס פלאנט ישר לתל אביב.
 
"
01.09.2015   קו 80 ממתחם "יס פלאנט" בראשל"צ למרכז תל אביב וחזרה שינוי מסלול החל מיום רביעי 02/09/2015
קו 80 ממתחם "יס פלאנט בראשל"צ לכיוון תל אביב
ייצא ממתחם "יס פלאנט" לכיוון מזרח (לכוון שכונת נווה דקלים), יפנה שמאלה (על הגשר) לכביש 20 (איילון צפון) וימשיך על פי המסלול המקורי.
תחנה מבוטלת: תחנת רכבת משה דיין.
קו 80 ממרכז תל אביב למתחם ה"יס פלאנט" בראשל"צ
ייסע על פי המסלול המקורי עד כביש 20 (איילון דרום)/ מחלף משה דיין, ימשיך ישר במסלול השמאלי עד סופו, יפנה ימינה (שדרות צחק רבין) ויסיים במתחם "יס פלאנט".
תחנה מבוטלת: שדרות רחבעם זאבי/ יוסף ספיר.
"
הכי הגיוני שיש
02/09/2015 | 09:43
2
42
זה גם עיקרו של קו חנה וסע, לא  לאסוף רק מהחניון למרכז התעסוקה הרלוונטי..
 
גם לא ברור למה לעצור בתחנת הרכבת- "לגנוב" נוסעים
 
השאלה האם יש הצדקה לקו כזה בתדירות כזו מחניון חנה וסע
02/09/2015 | 10:27
1
36
שהנגישות אליו מאחד הכיוונים הרלוונטים (כיוון דרום) לא נוחה.
התחנה ליד תחנת משה דיין לפחות שיפרה את הנגישות לקו עבור תושבי ראשון לציון.
אם הייתה גישה מכיוון דרום באיילון ישר לחניון, אז הייתה איזו אטרקטיביות, אבל אם ממילא כשמגיעים מדרום צריך לעבור דרך תחנת הרכבת כדי להגיע לחניון ולקו 80, אז למה כבר לא להשתמש ברכבת?
 
מכל חניוני החנה וסע שנת"ע ומשרד התחבורה מוציאים מהם קווים או שאטלים למרכזי התעסוקה בתל אביב בעקבות העבודות על הקו האדום, היחיד שנמצא במיקום אטרקטיבי לאוכלוסיה רחבה של משתמשי רכבים פרטיים זה החניון במצפה מודיעין (לא כולל החניון בשפירים שהוא והשאטלים ממנו קיימים כבר הרבה זמן ללא קשר לעבודות שנעשות כעת).
 
החניון בראשון לציון למעשה רלוונטי רק לתושבים מדרום מערב העיר שיכולים בנוחות להגיע אליו דרך שדרות יצחק רבין.
לאחרים יש דרכים נוחות יותר (כולל הרכבת ממשה דיין) על מנת להגיע לתל אביב.
 
ואם מדברים על גניבת נוסעים מהרכבת, אז מה תגיד על חניון החנה וסע באצטדיון המושבה בפ"ת, בסמוך לתחנת קרית אריה?
מעניין כמה אנשים באמת משתמשים בקו הזה
02/09/2015 | 11:09
32
או הולכים להשתמש בקו הזה ואם התדירות מצדיקה...
 
הייתי מעתיק אותו לתחנה המרכזית-
1) נגישות גבוהה יותר להרבה יותר לקוחות.
2) לתחנה יש חניון ייעודי עבורה
3) במידה וכמות החניה לא מספקת- חניון של בית מכבי ממול התחנה.
 
אולי כך המחשבה על הרחבת התחנה המרכזית לקומה שנייה תתממש (שכן יהיו יותר נוסעים שיעברו דרכה)  (השאלה היא אם צריך עוד שטחי מסחר באיזור)
 
 
חם בפורומים של תפוז
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
דיכאון החגים
דיכאון החגים
אנחנו נשואים כבר 7 שנים וכך היה בכל שנה מחדש
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
בתוך החדר האינטימי שלי
בתוך החדר האינטימי שלי
עכשיו בפורום, טיפים מעולים לשדרוג חדר הילדים
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
אוהבים את תפוז?
אוהבים את תפוז?
עשיתם לייק לדף הפייסבוק שלנו? בואו לקבל את
Flix וידאו
פורום ציוד לספורט
פורום ציוד לספורט
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
קומונות
ברוכים הבאים לכולם:הגעתם לקומונה בנושא אוטובוסים.בקומונה יו...
עדכונים שוטפים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ