לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
ברוכים הבאים לפורום ``תחבורה ציבורית``

שעות הפעילות:
ימים א`-ה` - כל היום
ו` וערבי חג - כל היום
שבת - כל היום

בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד.

אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה במנות האוכל במטוסי אלעל.

* לא לשכוח לענות על הסקר - מי שמצביע משפיע

מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הדקו חגורות ושתהיה נסיעה טובה,
מודיעין (i) לשרותכם.

נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
המשך...
הודעה חדשה

הודעה נעוצה ‬ שרשור הכוונה ומודיעין 30/06
29/06/15 23:59
4צפיות
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
רכבת סבידור/פ"ת גהה/מרכז רפואי רבין, לתח"מ באר שבע
30/06/15 06:51
3צפיות
היום בצהריים, החלמהשעה 15-16 
 
תודה .
 
אשמח לברר על עלויות וכו'
 
וגם היכן המיקומיםהמדוייקים של התחנות
הודעה נעוצה אושר בועדה המקומית י-ם: הקמת קו רק"ל מגילה להר הצופים
29/06/15 17:26
190צפיות
 
בתור מישהו שפחות מבין בכל סוגי הועדות וההיסטוריה של הקו הירוק בי-ם, יש בזה חידוש/בשורה כלשהי?
בתסריט ריאלי של בירורקרטיה ישראלית תוך כמה זמן ניתן יהיה לראות בנייה, ואולי אפילו מימוש התוכנית בשטח? 
 
תודה לעונים!
מעניין. זה נראה לי חדש, כי עד עכשיו שמעתי על "הקו הירוק"
29/06/15 17:40
174צפיות
רק בהקשר למת"צ הקיים מגילה לרמות, ואלו הקו הזה שונה לחלוטין ממנו.
º
לא, זה הקו הכחול
29/06/15 21:22
41צפיות
º
אתה מתבלבל עם הקו הכחול.
29/06/15 23:23
33צפיות
שים לב לחלק מס' 2
הודעה זו מכילה תמונות
29/06/15 23:34
123צפיות
בתוכנית. בצומת דב יוסף/הרוזמרין רואים את תכנון המפלגים העתידי בממשק בין הקו הירוק לכחול, כאשר הקו הכחול ישודרג ל-LRT!
º
לתוכנית הזו אושר תקציב? יש סיכוי שהיא תבוצע בעתיד הקרוב?
29/06/15 23:42
32צפיות
ברור שלא
30/06/15 00:02
63צפיות
אבל עצם העובדה שכבר יש תכנון מפורט והליך סטטוטורי בשלב כה מתקדם היא מהממת!
אני זוכר איך הצומת קיבל רמזור ב85 או 86 אחרי הפגנות תושבים
30/06/15 00:14
50צפיות
לחשוב שיהיה בו צומת רק"לי חשוב...
 
דרך אגב - האם המשמעות היא שיהיה דפו באחות יהודית ממש על מה שהיום הוא קו החזית מול בית לחם?
לקריאת התכניות המפורטות באתר משרד הפנים
29/06/15 18:50
169צפיות
 
תלחצו סינון וכל המסמכים הרלוונטים כבר שם
 
תוכנית מעניינת ביותר, אם אכן תצא לפועל תהיה לה השפעה גדולה מאוד על העיר
כל מסמכי התנועה של התוכנית
29/06/15 20:27
176צפיות
מיותר לציין שעשית לי את הערב, כן?
29/06/15 23:37
61צפיות
איך אני מוצא את יתר התוכניות הקשורות לרק"ל? כולל הקו האדום, הכתום וכו'.
º
תודה רבה! מעניין מאוד
29/06/15 23:51
20צפיות
מרוב פיצולים, שלוחות ומפלגים שיש בתוכניות
30/06/15 00:01
57צפיות
יש לי סחרחורת!
נוצרת כאן רשת של ממש
30/06/15 00:20
55צפיות
ויש שם גם כל מיני חידושים אחרים כמו שיקוע בצומת פת ובצומת נורדאו...
לגבי השיקוע בנורדאו
30/06/15 02:15
26צפיות
בסיור הפורום בתחנת האומה הוזכרה תוכנית שיקוע מפלס הכביש בשדרות שז"ר ומן הסתם זו אותה התוכנית. אתפלא אם אין לכך אזכור כלשהו בדפי הפורום.
גילה
30/06/15 00:36
33צפיות
למה הקו ממשיך אל מעבר לתחנת "צבי ויצחק / המרגלית"? כל השכונה כמעט -- ובפרט כל הבתים המשותפים בה - נמצאת גם כך פחות מ-300 מ' מאיזושהיא תחנה, ובכל זאת הקו ממשיך עוד מעל 1,300 מטר במין סיבוב מיותר שלא ברורה לי מטרתו (ומזכיר יותר אוטובוס שכונתי מאשר רק"ל). מה ההסבר לכך?
לא רק שעשית לי את הערב, אלא גם שרפת לי אותו!
30/06/15 02:18
25צפיות
אני מת לראות את הרשת המלאה עם כל הפיצולים הללו...
º
שעתיים מהלילה הזה "הלכו" על בהייה והזלת ריר.. תודה!
30/06/15 04:30
5צפיות
הקלטת ישיבת הוועדה היום בכנסת
29/06/15 21:33
88צפיות
היום התקיימה ישיבה של וועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא אבטחת תוואי הרכבת הקלה בירושלים ע”י משטרת ישראל.
רצ"ב לינק להקלטה באתר ערוץ הכנסת.
º
יש שורה תחתונה? מה סיכמו?
29/06/15 23:07
23צפיות
בעיקר הנחיות למשטרה בשלושה מישורים
29/06/15 23:18
64צפיות
1. הצבת יעדים גבוהה יותר, קרי 0 אירועים;
2. הגברת פעילות חינוכית בבתי הספר של המגזר;
3. בדיקה ברמה המשפטית של שאלת הענישה או הענישה של ההורים במידה ומדובר בקטינים.
º
מקווה שזה יבוצע.
29/06/15 23:40
14צפיות
בשם הביטחון
29/06/15 23:05
80צפיות
סיטיפס השביתה רכבות במקום לתת שירות
הכתבה של עידן מסכמת את הדיון היום
29/06/15 23:19
59צפיות
יש שרשור על הדיון והקלטה שלו, אז אשרשר ברשותך.
תכנון מנהרה לקו הכחול - איך פספסנו?
30/06/15 02:43
34צפיות
מנהרה היכן?
30/06/15 03:03
18צפיות
אין לי כעת איך לפתוח את הקבצים שם
מנהרה משטראוס/יפו לגולדה/סנהדרין
30/06/15 03:13
22צפיות
התכנון הוא לפורטל מעט צפונית ליפו וממערב לסנהדרין.
 
תחנת "יפו" (ברחוב) מדרום ליפו בג'ורג' המלך, כדי לאפשר מעבר לקו האדום, ושלוש תחנות תת-קרקעיות:
- "מאה שערים" בשטראוס מדרום למאה שערים
- "צפניה" ביחזקאל פינת רבנו גרשום
- "בר אילן" בגולדה מאיר ממערב לצומת בר אילן, כדי לאפשר מעבר נוח לקו הירוק
 
המסמך הזה הוא המעניין:
פורטל בשטראוס? תחנת מא"ש תת"ק?
30/06/15 03:34
15צפיות
העסק נשמע הזוי לחלוטין!
 
קודם שיפתרו את צוואר הבקבוק של היציאות מהר חוצבים לגולדה מאיר כל יום.  
 
תודה רבה על החידושים באישון ליל!
(בעצם כבר בוקר. עוד 20 דקות ה"בום" של תותח הרמדאן המבשר על תחילת הצום בעלות השחר).
º
מגניב! לא הייתי מעלה בדעתי שימנהרו חלק מהרק"ל בי-ם!
30/06/15 04:29
7צפיות
צריך למנוע מקרים כאלה.
30/06/15 07:53
3צפיות
טוב, תראו -
170תגובות
27/06/15 23:43
910צפיות
העליתי את השרשור שמציג כיצד נראה האבסורד היומיומי בירושלים, בירת ישראל. בעיקר בשכונות התפר.
גולשי הפורום הזה אינם נמנים, ברובם, עם אותה קבוצה באוכלוסיה שלנו שטומנים את הראש שלהם בתחת של עצמם ולא רואים מה קורה פה. כיצד התהפכו היוצרות, כיצד המדינה הזו והעם הזה מאבדים לאט לאט את שפיותם....

(המשך...)
העליתי את השרשור שמציג כיצד נראה האבסורד היומיומי בירושלים, בירת ישראל. בעיקר בשכונות התפר.
גולשי הפורום הזה אינם נמנים, ברובם, עם אותה קבוצה באוכלוסיה שלנו שטומנים את הראש שלהם בתחת של עצמם ולא רואים מה קורה פה. כיצד התהפכו היוצרות, כיצד המדינה הזו והעם הזה מאבדים לאט לאט את שפיותם. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה. באמת שלא. אני פשוט כותב את הדברים כתושב צפון-מזרח ירושלים. כאדם שנאלץ להסתובב חמוש בבירת מדינתו. כאדם שפוחד פחד אמיתי שכדור "תועה" ינעץ בכל רגע ורגע בחזית ביתו או בגופו של אחד מילדיו בעודם ישנים במיטתם, כאחד שחוצה צומת במעבר חציה ולא רק צריך להסתכל על הרמזור, כמו כל אדם נורמלי, אלא בעיניו של כל נהג העומד ברמזור, כדי לנחש האם הוא יחליט לדרוס אותו, את אשתו וילדיו סתם ככה. כאחד שבכל יום ויום, בכל יום ויום חוזר הביתה ברכבת הקלה וחוטף בלוקים על הרכבת. כאחד שחי בתוך כבשן הטרור הארור. אתם יודעים מה זה כאשר ההחלטה האם לקחת את הילדים לחוג בלט צריכה לקחת בחשבון מה מצב הדברים בשכונות הערביות בירושלים באותו רגע נתון?
אתם יודעים, בשנות האינתיפאדה בתחילת שנות ה-2000 עוד שירתתי במשטרת ירושלים. חוויתי על בשרי את כל הפיגועים הגדולים שרובכם קוראים עליהם בוויקיפדיה. הוצאתי את גופותיהם של המבלים בקפה מומנט באותו מוצ"ש ארור. באותם ימים שמרבית תושבי הבירה פחדו לעלות לאוטובוס, לצאת לשוק, לעבודה, לבית קפה... אני לא פחדתי. היה לי אז תפקיד למלא ולא היו לי ילדים לפחד עליהם. זו אמא שלי שלא ישנה בלילות כשישבתי בגשם בניידת ורדפתי אחרי שב"חים בכפרים מסביב.
אז היום יש לי ילדים ויש לי על מי לפחד ואני על אזרחי. אבל עדיין מסתובב בבירת המדינה שלי עם כדור בקנה כי בכל רגע ורגע יכול לבוא ערבי ולדקור את אשתי ואת ילדיי בעודנו מחכים בתחנת אוטובוס או סתם חוצים את הכביש.
 
אז כן, מפריע לי שביום שישי, חצי מתושבי ירושלים היו בעוצר בגלל שאחד הצירים הראשיים בבירת ישראל חסום לתנועת יהודים בגלל שיירה אינסופית של מתפללים מהרשות הפלסטינית שעולים להתפלל בהר הבית. כל מי שצועק פה על שוויון ועל ליברליות ועל חופש הפולחן וחופש הביטוי וחופש השד יודע מה. למה אותם אנשים לא זועקים כשיהודים מבקשים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר?
 
אז כן, מחקתי את השרשור. כולם יכולים להירגע, שבוע טוב.
שימוש ברב קו של בעלי
29/06/15 17:44
110צפיות
לפני מס' ימים עליתי לאוטובוס עם רב קו של בעלי שיש בו חופשי-חודשי.. בשני הכרטיסים שלנו מוטענים חופשי-חודשי לנסיעה בעיר..
עלתה ביקורת לאוטובוס שנסעתי בו וטען שהשימוש בכרטיס לא חוקי ורשם את מס' הכרטיס והשם ודרש ממני לשלם על הנסיעה פעם נוספת וטען שהכטיס ייחסם.
הבקר ביקש ת"ז אך לא הייתה עליי.
לאחר יומיים התקשרו מההנהלה של חברת האוטובוסים לעדכן שהכרטיס נחסם ושעליי ללכת למשרד שלהם בכדי לשחרר את החסימה ולהשתמש בכרטיס לא לפני שאשלם קנס על זה שהשתמשתי בכרטיס של בעלי.
הסברתי להם שככל הנראה התבלבלנו בכרטיסים כי לשנינו יש חופשי חודשי ברב קו אך זה לא עניין אותם ואמרו שאגיע למשרדים בכדי שהכרטיס יעבוד שוב ושאשלם את הקנס.
במידה ואוותר על הכרטיס ואשאיר אותו חסום מה יקרה עם הקנס ?
ישלח לך בדואר
29/06/15 17:56
96צפיות
אם לא תגשי אליהם לשלם את הקנס,במוקדם או במאוחר החברה תשלח את הדו"ח לביתך.
יש לך 30 יום לשלם את הקנס בסכומו המקורי שנקבע, לאחר מכן הטיפול עובר לעו"ד וגבייה כפולה... חבל.
להבא- שימי לב באיזה כרטיס את משתמשת בכדי למנוע אי נעימויות כאלה.
ממליץ להגיע למשרדים עם 2 הכרטיסים, כשעליהם חופשי חודשי
30/06/15 02:44
16צפיות
מוטען ותקף ליום בו "נתפסת".
 
צריך להיות מאוד לא הגון כדי לתת קנס למי שהתבלבל כשהוא מוכיח שגם ברב קו השני ישנו חוזה מוטען.
יתכן גם שקיימת אפשרות ערעור רשמית
30/06/15 03:05
10צפיות
אם כי אינני מכיר את סוג הדו"ח
רכבת קלה אוטובוסים ומיניבוסים מש(ת)משים בערבוביה
הודעה זו מכילה סרטונים
28/06/15 04:44
375צפיות
צולם ביום שישי (26.6.2015) בתחנת הרכבת הקלה 'שבטי ישראל'.
 
לפי מה שהצלחתי להבין בשטח, הפניית האוטובוסים למסילת הרכבת הקלה לא ממש תואמה עם סיטיפס, מה שעורר ביקורת בחדר הבקרה ואף גרם להם להורות לחלק מנהגי הרכבות לעצור את מערכי הקרונות.
 
קציני המשטרה בשטח ניסו לשכנע את אחד הנהגים להמשיך בנסיעה אך הוא התעקש שהרשיון שלו לא מאפשר לו לזוז במקרה של הוראה מחדר הבקרה בשל בעיות בטיחות.
 
האמת, לא ברור לי למה הם נוסעים דווקא על המסילה
28/06/15 08:01
163צפיות
הכביש נראה די פנוי.
ההוראה ניתנה כשהכביש היה חסום עקב העומס,
הודעה זו מכילה תמונות
29/06/15 05:44
171צפיות
בשלב בו נוצר מצב של העלאת נוסעים במרכז הכביש אפילו בצומת זקס(!), נוסעים שצעדו ברגל משער שכם עקב הקריסה בדרכי הגישה לתחבורה.
 
בשלב בו צילמתי את הסרטון התנועה בכביש אכן די זרמה, אבל במשטרה העדיפו להמשיך בהכוונת חלק מהאוטובוסים למסילה כדי לא להפריע לתנועה ישר בכביש כשהם פונים פרסה בצומת חיל ההנדסה\נעמי קיס לצורך העלאת נוסעים בצדו השני.
 
למעשה יצרו כמין שתי תחנות מרכזיות על כביש 1 (חיל ההנדסה) אחת בסמוך לצומת חיל ההנדסה\הנביאים והאחרת מעט צפונית בצומת חיל ההנדסה\נעמי קיס, כשמכל נקודה יצאו ליעד(ים) אחר והאוטובוסים הוכוונו לכביש ולמסילה בהתאמה.
 
מה היו סידורי התנועה בימי שישי של חודש הרמדאן בשנים קודמות?
29/06/15 13:52
35צפיות
מה היה למשל בשנה שעברה?
לא זכורה לי עליה לרגל בסדר גודל שכזה מהשטחים
30/06/15 02:36
7צפיות
בשנים שעברו אפילו צעדתי מספר פעמים לכותל המערבי דרך שער שכם לקבלת שבת בשבועות הרמדאן בשעה שיוצאים מהר הבית בסוף הצום.
 
בשנה שעברה ספציפית לא הסתובבתי יותר מדי באיזור העיר העתיקה לראות את מה שקורה, אם כי לא זכור לי דיווח מיוחד או חסימות מיוחדות מעבר לחסימת הפניות בכביש 1 לצורך הזרמת התנועה.
 
באמת מעניין מה יום מיומיים ומה השתנה השנה שמביאים מתפללים מעזה ומרמאלה. (ליהודים אסור למלמל פסוק בהר הבית שלא לדבר על הכנסת סידור או דף עם מילה קדושה כלשהי. כחרדי אין לי כמובן עניין בכך לפני ביאת משיח צדקנו).
השנה ממשלת ישראל החדשה נתנה הרבה יותר אישורי כניסה
30/06/15 02:50
6צפיות
בחודש הרמדאן מאשר בשנים האחרונות.
אחד הדברים שהשתנו השנה...התחלפה הממשלה...
º
לרגע הוקם בישראל BRT אמיתי? ;)
29/06/15 07:17
56צפיות
º
מה יש בחיפה?
29/06/15 08:14
42צפיות
º
משהו שרואה את התדירות של ה "BRT" הירושלמי רק בחלום.
29/06/15 12:05
46צפיות
תגלית
הודעה זו מכילה תמונות
29/06/15 12:14
160צפיות
מי אמר שאין פרוייקט תגלית גם לערבים?
 
מוסקבה
30/06/15 00:29
29צפיות
חברים יקרים (ומר פיינשטיין במיוחד)
בעוד כשבועיים אדזמן לראשונה בחיי לבירת האימפריה הרוסית ויהיה לי יום שלם להעביר בה....
כמובן שאני רוצה לנצל זאת עד תום ולראות את הדברים הכי מעניינים במטרו המוסקבאית.
אשמח לקבל הצעות לתחנות/קווים מעניינים מהמומחים.
טיזר
הודעה זו מכילה תמונות
29/06/15 23:55
71צפיות
ההמשך מחר ב"
º
כיליד קרית יובל המפלצת תמיד מעוררת זכרונות...
30/06/15 00:21
13צפיות
הודעות סופרבוס על כניסתה לאזור טבריה החל מיום שישי 3.7:
29/06/15 21:57
80צפיות
 
בכך יסתיים תהליך יישום מכרז העמקים ומכרזי הצפון בכלל והערך הצבור יוחל כמעט בכל הצפון, למעט בקווי כרמיאל, קרית שמונה ועוד כמה קווים אזוריים ובינעירוניים נוספים של אגד בצפון.
 
 
שאלות בקשר לכרטיס רב קו - אשמח לעזרה!
29/06/15 14:12
68צפיות
שלום לכול חברי הפורום,
אני חושבת להנפיק כרטיס רב קו ואשמח אם תוכלו לעזור לי ולהגיד לי
מהו הרב קו שיתאים לו ביותר (הבנתי שיש חופשי-חודשי, חופשי-יומי וכרטיסייה עם 6 נסיעות).
אני נוסעת מהעיר רחובות אל מקום העבודה שבעיר חולון, כל יום אני
נוסעת ארבע פעמיים: בהתחלה בקו 201 של אגד מרחובות לצומת חולון,
ואז מצומת חולון אל מקום העבודה בחולון אני נוסעת בקו 89 של דן.  ובחזרה שוב אני נוסעת באותם קווים (קודם ב- 89 ואח"כ ב- 201).
מה לדעתכם כאשר אני הולכת להנפיק רב קו  כדי לי לבקש? האם חופשי-חודשי או חופשי-יומי? כשהייתי סטודנטית והיה לי רב-קו (הייתי נוסעת מרחובות לב"ש)
אז הייתי תמיד משתמשת בבר- קו בהלוך-חזור, כלומר הייתי משלמת בבוקר ישר על שתי הנסיעות ואז בחזור רק מעבירה את הרב קו. אני יכולה לעשות את זה גם עם בקו 201 ובקו 89? כלומר בבוקר לשלם ישר על שתי נסיעות (פעם אחת אצל הנהג של אגד ופעם נוספת אצל הנהג של דן)? זה נקרא חופשי-יומי? 
בכל מקרה אני מאוד אודה לתשובתכם!
 
בכול מקרה תצטרכי להנפיק רב קו,
29/06/15 21:50
29צפיות
ללא קשר לחוזים שתרכשי בהמשך. ניתן להנפיק רב קן באתר רכבת ישראל, קווים או בעמדות של מפעילי התח"צ השונים.
ברחובות יש\הייתה עמדה בתחנה המרכזית.
 
לא מוצעת כרטיסייה משותפת לאגד ודן ברחובות.
חופשי חודשי "רחובות - ראשל"צ - תל אביב" תקף גם בחולון, אבל רק בקווים של אגד וקווים (מחירו 310 ש"ח).
אם לאגד או קווים אין קו מקביל ויעיל לקו 89,ההצעה הזו לא רלוונטית.
 
כנראה שהדרך המשתלמת ביותר ביותר תהיה:
1. נסיעה מרחובות עד ראשון לציון -כרטיסית 5 נסיעות: 38.4 \ חופשי חודשי רחובות-ראשל"צ: 254
2. מראשון לציון עד היעד בחולון - באמצעות כרטיסיה למטרופולין ת"א- 10 נסיעות:55.2 ש"ח
בראשל"צ ניגשים לנהג בשנית ומשתמשים בכרטיסיה הזו. לאח"כ ניתן לעבור בין אוטובסים במטרופלין גוש דן למשך 90 דקות מהתיקוף.
 
חופשי חודשי לאזור 1 בגוש דן עולה 246 ש"ח בחודש משותף לאגד,מטרופולין,דן וקווים ותקף ב:
ראשון לציון, בת ים, חולון, אזור, תל אביב יפו, משמר השבעה, גנות, חמד, אור יהודה, גבעתיים, רמת גן (כולל תל השומר), גבעת שמואל, קרית אונו, בני ברק, יהוד מונוסון, סביון-גני יהודה, גני תקווה, גת רימון, מעש, פתח תקווה, כפר סירקין, מגשימים.
אם יש לך מס' נסיעות נוספות, ייתכן והוא יהיה עדיף
 
תיגבור 300 אוטובוסים לגוש דן
28/06/15 08:22
270צפיות
ועד עובדי הרכבת הורה לעובדים שלא להפעיל את הרכבות
28/06/15 20:38
203צפיות
ועד עובדי הרכבת הורה לעובדים שלא להפעיל את הרכבות שתוכננו לתגבר את השרות לנוסעים בשל עבודות הרכבת הקלה 
הודעת דוברות רכבת ישראל
 
ועד עובדי הרכבת הורה לעובדים שלא להפעיל את הרכבות שתוכננו לתגבר את השרות לנוסעים בשל עבודות הרכבת הקלה
 
בהמשך להנחיית משרד התחבורה, רכבת ישראל מתכננת להפעיל רכבות נוספות כדי לשפר  את השרות לנוסעים המגיעים לתל-אביב, בתקופת ההקמה של הרכבת הקלה.
ועד עובדי הרכבת הורה לעובדים שלא להפעיל את הרכבות שתוכננו לתגבר את השרות לנוסעים בשל עבודות הרכבת הקלה.
ראשי ועד העובדים בהודעתם: ההסתדרות הנחתה את העובדים שלא למלא כל הוראה הקשורה לתוספת רכבות זו.
 
הנהלת רכבת ישראל מצרה על הצעדים של ועד העובדים שיפגעו ברווחת מאות אלפי הנוסעים לגוש דן, בשעה כה משמעותית בהקמת הרכבת הקלה.
 
 
ישראל  טל - סרנגה | מנהל אגף דוברות והסברה
 
וכי למה?
29/06/15 19:25
82צפיות
ואגב, על מה השביתה היום?
הרכבת לפני 1992
75תגובות
26/06/15 19:28
620צפיות
אם אני לא טועה, בשנה הזאת פתיחת ציר איילון ותחילת ההשקה בפיתוח תשתיות רכבת ישראל.
שימו לב ללוח זמנים משנת 1980, לא רק שפחות מעמוד, אלא כדבר פרסומת מתוך עיתון "דבר" ב- 26/3/1980

(המשך...)
אם אני לא טועה, בשנה הזאת פתיחת ציר איילון ותחילת ההשקה בפיתוח תשתיות רכבת ישראל.
שימו לב ללוח זמנים משנת 1980, לא רק שפחות מעמוד, אלא כדבר פרסומת מתוך עיתון "דבר" ב- 26/3/1980
 
יש עוד מלא הפתעות שאפשר למצוא במנוע החיפוש הזה שם  כמו לדוגמא שבשנת 1979 העדיפו את המטענים על פני הנוסעים:
 
ברכבת מתהדרים בשנת 1974 על 28 רכבות (מתוכן 17 מהירות) בקו תל אביב לחיפה (ביום, כן):
 
 
בעליה לרכבת. האם הדלתות נסגרות אוטומטית?
29/06/15 17:05
97צפיות
האם קיימת סכנה שהאחרון בעליה לרכבת יפגע?
ומה על אשה עם עגלת תאומים הנאלצת לעלות אחרונה. האם נהג הרכבת רואה אותה?
נדמה לי שבכל נסיעה , יש פקח (לפחות אחד)
29/06/15 18:42
71צפיות
שתמיד נמצא על הדלתות ומסמן לנהג שכולם עלו/ירדו. לפחות ממה שיצא לי לנסוע ברכבת אחת לכמה זמן.
בקרונות (לפחות בחדשים) יש חיישנים, והדלת אמורה להיפתח אם
29/06/15 18:52
78צפיות
היא רואה שמישהו עובר דרכה, ולכל הפחות היא נפתחת כאשר היא מרגישה התנגדות.
כשמגיע הזמן, הפקח סוגר את מנגנון הפתיחה של הדלתות (כלומר לא מאפשר לפתוח אותן מחדש), והן נסגרות כששום דבר לא מפריע להן, ואז, כשהוא רואה שכולן סגורות, הוא סוגר את הדלת האחרונה שבה הוא נמצא, והרכבת יוצאת.
חיבור רמת החייל לקו האדום (הרכבת הקלה)
29/06/15 14:41
135צפיות
שאלה - למה לא מחברים את רמת החייל, אחד האזורים הכי בעייתים מבחינה תחבורתית ובין המרכזיים מבחינת תעסוקה במרכז, כזרוע/שלוחה שתצא צפון-מערבה מתחנת אם המושבות של הקו האדום?
מדובר על שלוחה של פחות מקילומטר, שניתן לבצע גם כרכבת עילית בעלות לא מאד גבוהה ולחצות בגשר את הירקון.
 
למרות התכנון של הקו הירוק שצפוי להתחבר עם שלוחה של הקו הצהוב (כנראה בעוד 40 שנה), מדובר בשיפור משמעותי בשירות עבור עשרות אלפי עובדים שלא יידרשו לבצע החלפת קווים לא סבירה (בטח לכל מי שמגיע מרמת גן, פתח תקווה או תחנת ארלוזרוב שלא ישתמשו בקו הירוק; הקו הצהוב יגיע כנראה עם המשיח...) ויעודד אותם להשתמש ברכבת הקלה.
בנוסף, זה יאפשר חיבור דרך תחנת הרכבת של קרית אריה לכל הבאים מכפר סבא, רעננה, ראש העין וכו' לאלפי אנשים נוספים דרך תחנת אם המושבות (אם לא ישיר).
 
מה דעתכם?
איך השלוחה הזו תעבוד מבחינה תפעולית?
29/06/15 16:17
102צפיות
מהיכן יסעו הרכבות לרמת החייל? מהתחנה המרכזית בפתח תקוה? מהדיפו בקרית אריה?
מכיוון רמת גן ובני ברק?
כתבת גם רמת גן, גם פתח תקוה, גם זרוע מתחנת אם המושבות וגם חיבור דרך תחנת קרית אריה.
כל זה יחד לא יכול לעבוד.
 
מי יסע מרעננה לרמת החייל דרך תחנת קרית אריה?
ולמה שנוסעים מכפר סבא וראש העין ירדו בתחנת קרית אריה בשביל להגיע לרמת החייל ולא בתחנת בני ברק הקרובה יותר שממנה קל מאוד להגיע לרמת החייל?
בקיצור, בשלוחה מקרית אריה לרמת החייל אין טעם כי היא מקבילה לקו הרכבת הכבדה. והחלפה בסמוך לתחנת בני ברק יותר הגיונית מהחלפה בקרית אריה.
בשלוחה מתחנת אם המושבות עבור רכבות ממערב תהיה בעיה תפעולית כי זה יגרום לפיצול הקו האדום לשלוש זרועות שהתדירות תצטרך להתחלק ביניהן וכן מדובר בדרך ארוכה יותר עבוד מי שמגיע מרמת גן, תל אביב או דרומית לתל אביב.
בשלוחה עבור רכבות מפתח תקוה תהיה גם כן בעיה תפעולית כי גם כך התדירות של הרכבות בפתח תקוה תהיה נמוכה יותר מבקטע התת-קרקעי, אז התדירות הזו עוד תפוצל בין הקו הראשי לשלוחה לרמת החייל?
 
כשיש רק קו אחד אי אפשר לנסות לבנות רשת על הקו היחיד.
מה שצריך זו רשת קווים. ובמקום להשלים אם "כנראה בעוד 40 שנה", צריך לדאוג שהרשת תוקם במהירות האפשרית.
 
אם בתכנון הראשוני של הקו האדום השלוחה לדיפו הייתה מתחילה מערבית יותר ועוברת דרך רמת החייל זה היה הגיוני, אבל תפקיד הקישור לרמת החייל הוטל על הקווים הירוק והצהוב ולא על הקו האדום, ובשלב הזה זה התכנון שצריך להישאר ולעבור לשלב הביצוע.
אם יעשו טלאי בסגנון ישראלי ויחברו בצורה מאולצת את הקו האדום לרמת החייל, זה ודאי לא יקדם את הקווים הירוק והצהוב.
צריך לצאת משיטת הטלאים ולעבור לגישה מערכתית עם ראיה לטווח ארוך.
גישה כזו תדרוש קידום מהיר של כל קווי המתע"ן ולא יצירת קו אחד תמנוני.
º
אם אנשים ילכו קילומטר ברגל אז יפתרו רבות מהבעיות התחבורתיות
29/06/15 21:27
22צפיות
תחבורה ציבורית בשבת
79תגובות
28/06/15 12:39
460צפיות
מבלי להיכנס לסוגייה הפוליטית, החלטתי לערוך מחקר קטן ולבדוק אלו קווי אוטובוסים עובדים בשבת.
אתמול נכנסתי לאתר של אגד וראיתי שיש קווים לצפון ולדרום שיוצאים מתל אביב בצהריים.
 
האמת?
לא ידעתי שגם באיזור תל אביב יש קווים בין עירוניים שפועלים כבר בשעות הצהריים...

(המשך...)
מבלי להיכנס לסוגייה הפוליטית, החלטתי לערוך מחקר קטן ולבדוק אלו קווי אוטובוסים עובדים בשבת.
אתמול נכנסתי לאתר של אגד וראיתי שיש קווים לצפון ולדרום שיוצאים מתל אביב בצהריים.
 
האמת?
לא ידעתי שגם באיזור תל אביב יש קווים בין עירוניים שפועלים כבר בשעות הצהריים ואני מתכוון לאזור 14:30 .
אני מכיר שיש כמה קווים עירוניים שבזמן הקיץ מתחילים לפעול כשעתיים לפני צאת השבת בגלל שהם עוברים ליד בתי חולים.
 
אז יש לי כמה שאלות:
 
האם באמת האוטובוסים שיוצאים מתל אביב בצהריים אל הצפון והדרום יוצאים מתוך התחנה המרכזית?
 
מה בעצם הסיבה לכך שהקווים האלה עובדים בשעות האלה? אעל איזה סעיף בסטטוס קוו הם פועלים?
 
מסתבר שיש יותר תחבורה ציבורית בשבת ממה שחשבתי. אז להבא כאשר אומרים ש"צריך לעשות תחבורה ציבורת בשבת כי אין", נא לתן ולומר ש"לשיטתתנו אין מספיק תחבורה ציבורית בשבת וצריך להפעיל יותר קווים". לדעתי כ 10 עד 15 אחוז מהתחבורה הציבורית בארץ עובדת בשבת.
ארכיון הודעות
Flix
פורום עדשות מגע ומשקפיים

חדש בתפוז!

פורום עדשות מגע ומשקפיים להתייעצות עם בעלת מקצוע היכנסו >>


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה