לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
רגע לפני שנכנסים לתוך הפורום:
נכון שיש כבר גננים ממין זכר, אך הפניה היא עדיין לגננות
ממין נקבה (כי הן הרוב, ובדמוקרטיה הרוב קובע):
בפורום הגננות קבוצה הולכת וגדלה של חברות המאמינות כי יצירת סביבה ווירטואלית, בה תינתן האפשרות לפתיחת דיונים מקצועיים, שיחות ושיתוף בהתלבטויות, תוביל לצמיחה והרחבת הידע של כל אחת מאיתנו.
היכולת שלנו לדבר אחת עם השנייה לשתף ולהלין על אירועים וחוויות מהעבודה בגן. מקום שבו נוכל לפתוח ללא היסוס או חשש לחשיפה את הקשיים הקשורים ביחסים בין ובתוך הצוות. לקבל תמיכה זו מזו באשר לדרכים שבחרנו לפתור בעיות שהתעוררו, בין אנשי הצוות לבין ההורים או בין הגננות לגורמים מקצועיים שמחוץ לגן. ולעיתים עיצה או תמיכה בפיתרון קושי בהתמודדות עם קשיים בהם נתקלים הילדים.
הפורום במובנים רבים הוא חדר המורים החסר כל כך לגננות העובדות רוב הזמן לבדן. את הקולגות הן פוגשות לעיתים בהשתלמויות או כנסים, בשום מפגש מאלה אי אפשר לדוחח באמת. כאן בבית מול המחשב אנו מוצאות זמן לשתף ולהשתתף.

בפורום ניתן להביע רעיונות, דעות, מחשבות, רגשות, הגיגים, המלצות ואזהרות, כל אלה ימצאו דרכם בשרשורי הפורום לאורכה ולרוחבה של ארצינו הקטנה והאהובה. יש ודברינו הכתובים פה, יחצו, ימים ויבשות. לא אחת אנו פוגשים גננת ישראלית, העובדת עם ילדים יהודים או ישראלים גולים, המבקשת לשמור על קשר מקצועי ולבקש עזרה או תמיכה. לעיתים הורה תועה בארצות רחוקות המבקשת לקבל טיפ לשימור המסורת ולחינוך הילדים רחוק מכאן. לאלה שמורה לנו פינה חמה והן יודעות כי, בלב חפץ, יקבלו כל עזרה שנוכל לתת.

כגננות , לכל אחת גישה חינוכית אותה גיבשה במהלך שנות לימודיה ועוד יותר במשך שנות עבודתה, ומכאן שתהינה הגישות שונות ומיוחדות המיחדות כל אחת מאיתנו. אני מכבדת כל אחת מהגישות החינוכיות אותה בחרתן ואותה גיבשתן. אני מאמינה שיש מקום להשמעת דיעות שונות ומגוונות. ככל שנשמע ונקרא, כך נחכים.
מקווה שתיהנו לשהות כאן ושהזמן אותו תבלו איתנו יהיה לכן לתועלת. ושההתמקצעות שלנו תביא לשיפור החינוך לגיל הרך בישראל.

 ברוכים הבאים וברוכות הבאות לפורום "גננות וצוותי חינוך בגן"
הפורום מיועד לכלל אנשי החינוך בגן הילדים: גננות,סייעות, מרפאות בעיסוק וכל מי שלוקח חלק פעיל בהתנהלות הגן.
כמו כן, אנו מזמינים הורים להתייעץ לגבי מסגרות הגן השונות והתפתחות הילד מתוך נסיוננו כאנשי חינוך (אך אין מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי רלוונטי).
 
הודעה חדשה

שאלה בקשר ללימודי גננות
25/04/15 21:53
53צפיות
היי
רציתי לדעת באיזה מכללה או מוסד לימודים הכי מועדף ומקצועי ללמוד בו את מקצוע הגננות?
מכללת לוינסקי \ סמינר הקיבוצים \ מכללת אחווה
כמובן שאולי קיימות עוד מכללות למקצוע זה רק על אלו אני שמעתי
אשמח אם תציעו לי מכללות טובות שלמדתם את המקצוע
תודה לעונים:)
אני למדתי בסמינר הקיבוצים
26/04/15 14:46
22צפיות
אהבתי את המקום כי יש בו מסלולים מאוד מיוחדים בעיני והוא מציג גישות שונות להוראה כך שאפשר ללמוד המון.
האווירה שם מאוד נעימה ויצירתית ויש המון אפשרויות לעזור לך בתחילת הדרך מבחינת הכנת חומרים וכו'.
 
קחי בחשבון שהעלויות מסביב מאוד יקרות אבל מניחה שככה זה גם במקומות אחרים- לי כל חומרי היצירה שנתבקשנו לקנות לפרויקטים וכו' עלו הרבה כסף.
באיזה גילאים את רוצה להתמקד?
26/04/15 23:37
11צפיות
יש מקומות עם קורסים מקצועיים לגננות אבל זה מגיל 0-4 בעיקר, נגיד 'מרכז הרפז'. למדתי בכאלה ומאוד נהניתי וקיבלתי הרבה נקודות מעשיות שתרמו לי יותר מעשרות קורסים תיאורטיים במסגרת לימודי התואר (אבל אני מראש במצב מורכב ושונה מרוב האנשים, ככה שאני לא מייצגת). אבל אלה לא לימודי תואר ואז זה מוגבל אם רוצים לעבוד במשרד החינוך(אני עובדת במשרד החינוך וזו קצת ברירת מחדל, אני שם בינתיים, בעתיד כנראה לא...).
אני למדתי בסמינר הקיבוצים
27/04/15 13:22
7צפיות
נהנתי מאוד מהמקום , מאיכות המרצים וחבריי ללימודים כשסיימתי הבנתי שגם לאחר 4 שנות לימודים לא קיבלתי את כל הכלים ועכשיו בטח אני לומדת אותם לפעמים בדרך הקשה .
אין לי למה להשוות את זה כי לא למדתי חינוך בעוד מקומות אבל מחברות שלמדו אני יכולה קצת לומר:
סמינר הקיבוצים נחשב למקום פחות דידקטי יותר חוויתי
לוינסקי בעיני יותר דידקטים ואין טוב או לא טוב לי חסר הרבה דידקטי כי כשעובדים במשרד החינוך זה נחוץ מאוד אבל אני מאוד נהנית מהגישה שלמדתי איך להעביר דברים בדרכים חוויתיות אני בסך הכל מרוצה מהסמינר מאוד
איך אתן מעבירות את לג בעומר בגיל 2-3?
25/04/15 01:08
66צפיות
על מה לשים דגש?
אני עובדת עם הגילאים האלה על אש,סכנות האש וחוקים ליד אש
26/04/15 14:49
42צפיות
מלמדת את השיר על בר כוכבא וממחיזה את הסיפור.
 
כמו כן, עובדת איתם על חומרים בעירים ולא בעירים, מלמדת כמובן את השירים המסורתיים.
 
ממליצה על הדיסק של מירב האוסמן ללג בעומר - הוא מעולה.
 
אעלה יותר מאוחר תוכנית עבודה ודברים שיש לי בנושא של ל"ג בעומר.
 
תודה על פתיחת השרשור
עוד מתלבטת...
26/04/15 23:31
20צפיות
שנה שעברה עם הכיתה שהייתה לי(כיתת חינוך מיוחד, רמה של גן, אבל עדיין כיתה בבית ספר לחינוך מיוחד) התעסקתי יותר בכבאות וכיבוי אש וגם על קשת(יש קשת בשיער, קשת בשמיים, קשת עץ...) וחץ, זה היה ממש כיף (וטחנתי את זה גם לפני וגם ואחרי ל"ג בעומר). השנה זו רמה יותר נמוכה מבחינת הבנה ותפקוד, מאמינה שנתמקד בבסיס- הכרת צבעי האש (נגיד יום העצמאות דיברנו על הכחול והלבן, עכשיו נדבר על אדום, צהוב וכתום ונקשר לעוד דברים מהיומיום בצבעים האלה ולפרחי וחיות אביב), חם-קר...נראה מה יצא. אני פחות אופטימית.
בטוח לא בר כוכבא (אלא אם תהיה לי המחשה נורמלית) וסיפור ארוך- אין לי עם מי לתקשר ברמה הזו לצערי. אז המיקוד הוא באמת כמה שיותר מוזיקה, תנועה וצבעים...
צריך לזכור גם שילדים ממש קטנים לא בהכרח ראו מדורה
26/04/15 23:39
19צפיות
אי פעם. ככה שיכול להיות שהרבה מהדיבורים על ל"ג בעומר והמנהגים עוד גבוהים להם כי בשלב הראשוני כדאי פשוט להתמקד במה זו מדורה...אבל אולי זו רק התחושה שלי ואני טועה...
רעיונות לחשיבה חשבונית לגיל הרך
26/04/15 07:52
40צפיות
בוקר טוב,
פתחתי בלוג חדש ובו אני מרכזת דברים שאני עושה בגן
בעיקר בתחום המתמטיקה אבל לא רק
מוזמנות להציץ ולהרשם לקבלת עידכונים
שבוע טוב!
עירית
תודה על השיתוף, עירית
26/04/15 14:43
23צפיות
נשמח מאוד אם תשתתפי באופן קבוע, ואם מעניין אותך-אולי לעשות פינה בנושא חשיבה חשבונית דברי איתי במסרים אם זה רלוונטי...
אשמח לשתף
26/04/15 22:33
13צפיות
לגבי פינה קבועה, מתלבטת,,  מתקשה להתחייב :)
בהחלט נשמח(גם פעם בחודש)
26/04/15 23:24
13צפיות
נכנסת לבלוג...
º
נשמח גם למידי פעם
26/04/15 23:29
7צפיות
איזה יופי:)למדתי משהו חדש!
26/04/15 15:44
23צפיות
מסתבר שגם אחרי 30+שנים=יש מה ללמוד!
מכל מלמדייי-השכלתי.
תודה:)
º
תודה לך על התגובה
26/04/15 22:34
7צפיות
אבחון סוף השנה לפעוטות בני 1.5- 3 שנים
26/04/15 08:21
29צפיות
שלום לכולם. 

החל מהשנה עברתי להיות גנן בפעוטון של ילדים בני 0-3. 
לקראת סוף השנה אני רוצה לעשות אבחון לילדים (אולי זו לא המילה הטובה ביותר). ולזמן את ההורים לפגישות אישיות שבהם נשוחח על התקדמות הילד ואתן להם המלצות לשנה הבאה (מי כדי שישאר עוד שנה, מי צריך חיזוק בנושא מסוים וכו'). 

רציתי לבקש עזרה מגננות של גנים צעירים: 
1) באילו תחומים אני צריך לגעת מבחינת התפתחות? 
2) לאיזו רמה אתן מצפות שהילד יגיע כשהוא מגיע לגן ערייה? 
3) האם ידוע לכן על טופס או מבחן מסודר שבו אוכל להעזר כדי לכתוב לעצמי דוח שכזה? 
 
היי נתי
26/04/15 14:42
22צפיות
טיפ- אל תקרא לזה אבחונים, לדעתי זה ילחיץ את ההורים במיוחד אם מדובר בילדים ראשונים.
אני אישית לפני שיחות סוף שנה עם הורים כותבת על כל ילד מספר מילים לגבי כל קטגוריה, אין לי את הקובץ על המחשב הזה אבל לפי מה שזוכרת:
 
מוטוריקה עדינה
מוטוריקה גסה
 
מצב חברתי בגן- משחק עם אחרים/משחק ליד אחרים, מי החברים שהוא קרוב אליהם, עם מי אוהב לשחק, עם מי קשה לו במשחקים.
 
השתתפות במפגשים וחוגים
 
 
זה מה שזוכרת כרגע, אם יעלה לי עוד משהו- אכתוב. אני יודעת שיש חוברת שמשרד החינוך מפיץ לגבי אבחונים וכו' ואפשר לקנות ולהיעזר בה, בטוחה שיש גם באינטרנט. אני כרגע בדרך לצאת אז אבדוק כשאחזור אם יש משהו שיכול לעזור לך.
 
בהצלחה!
שלום בנות!!
25/04/15 00:47
49צפיות
מה שלומכן?
מה, יכול להיות שהפורום רדום מה-12/4???
 
מה חדש? מתכוננות ללג בעומר?
איך הרישום לשנה הבאה?
 
תשתפו קצת...
היי יקירה
26/04/15 14:37
13צפיות
לצערי יש ups&downs בפורומים ומודה שלאחרונה הייתי עסוקה בביקור משפחתי והמון לחצים ועניינים כך שהנוכחות שלי הייתה קטנה מהרגיל.
 
עכשיו חוזרת בכוחות מחודשים ומקווה שגם שאר חברות הפורום יצטרפו אליי
אשמח לקצת עזרה- שוקלת להחליף לבני משפחתון
12/04/15 19:48
105צפיות
שלום רב גננות יקרות, הסיפור קצת ארוך אבל אשמח מאוד לדעה מקצועית כי אני מאוד מבולבלת. (אנסה לקצר קצת)
בני בן שנה וחודש, החל ללכת למשפחתון פרטי שהיה בן 10 חודשים, עד אז היה איתי בבית.
כאשר נרשמו לגן, היו בו 4 ילדים והגננת דחקה אותנו להחליט אם אנחנו רוצים להירשם כי זה מקום אחרון ויש עוד זוג שצריך להגיע ואם אני רוצה אז אני צריכה להחליט מהר. כי יש מקום ל 5 ילדים!
ברגע שנרשמו אמרה שהרשימה נסגרת.
אחרי חודש צץ לו ילד, הם הפכו להיות 6 ילדים.
אחרי חודש שוב עוד ילד, הם היו 7 ילדים.
רק לי ולעוד אמא ממש אכפת מהעניין כל השאר ממש פאסימיות, דיברנו איתה היא לא הבינה מזה מפריע לנו (אמרה שאנחנו צריכות לשמוח שהיא מתפתחת ולידים יש עוד ילדים לשחק איתם, להזכירכם כול הילדים שם עוד לא בני שנה) ששום דבר בטיפול הילד לא ישתנה וחרטוטים מפה עד הודעה חדשה שנאמרו בתוקפות בלי יכולת שלנו לעשות כלום כמובן שביקשנו ממנה להביא סייעת והיא חירטטה אותנו שהיא מחפשת מישהי טובה (תקנו אותי אבל קודם מביאים סייעת ואחרי זה ילדים ולא הפוך) כמובן שעד היום, סייעת- אין.
ובכל זאת הטיפול בילד אכן היה בסדר, הילד הגיע בכיף (אחרי שעברנו את שלב ההסתגלות), הגיע הביתה מאושר שבע חיתול נקי
מה שאפשר להגיד לטובתה זה שחיבוקים,נשיקות ואהבה היא לא חוסכת. שזה חשוב.
חשוב לציין שהגננת הפכה את הגן מ5 ילדים ל7 ילדים בלי לידע את ההורים כלל, הכל נעשה בשושו ובסתר מוחלט. 
כשבאים לקחת את הילדים אז רואים עוד זעטוט צץ.
בסוף החודש עוזב ילד, ולפני כמה ימים נכנס ילד! כמובן שבסתר ובמחבואים. אז נכון לחודש הקרוב הם יהיו 8 ילדים על גננת אחת.
היא עובדת ביולי אוגוסט וכבר ילדה נרשמה ליולי זה אומר שיולי אוגוסט הם 8 ילדים.(דרך אגב לאמא שמכניסה ביולי היא אמרה שהם 5 ילדים!)
מעבר לכך בזמן האחרון אני רואה שהילד מגיע עם חיתול מלא, בשקית בגדים מלוכלכים בקקי (כנראה לא החליפה מהר) היא דוחפת להם בקבוקי סימילאק כל הזמן ועוגיות בשבילה זה מובן מאליו, אני בטוחה שהיא נותנת לו בכל יום 2-3 עוגיות. היום הילד הגיע וישר הצביע לשולחן במטבח שם נמצאים כל העוגיות! 
הטלויזיה אצלה פתוחה נון סטוף
ואני ממש כבר מתה להעיף את בני משם. 
היא חרטטית ותחמנית אני לא מאמינה לחצי מהדברים שהיא אומרת אפילו לשטויות!!, בחול המועד עבדה חצי יום, יום אחד הבאנו אותו ל 4 שעות שבאנו לקחת היא אמרה שהוא עשה פעמיים קקי כשבפועל החיתול היה מפוצץ פיפי 4 שעות 3 חיתולים לא הגיוני! אמרה שהוא אכל מרק ירקות עם קציצות שבפועל פלט בבית סימילאק. 
ושכמנסים לדבר איתה היא תוקפת ולא נעימה, אי אפשר לנהל איתה שיחה היא ישר תוקפת.
בטח אתן לא מבינות למה אני רושמת את ההודעה..ופשוט מוציא אותו.....
בני כבר רשום לגן אחר מתחילת ספטמבר!!!! תודה לאל.
גן עם המון המלצות, אישה מבוגרת ונעימה ושם הם 7 ילדים עם גננת וסייעת.
עוד בעבר שנכנס הילד השישי רציתי להעביר אותו אבל הגננת של שנה הבאה לא הסכימה כי לא היה לה מקום ! 
 
את הסיפור סיפרתי לכם ממש בקצרה, 
השאלה עכשיו מה לעשות? 
עוד 4 חודשים הוא רשום לגן אחר
מה ההיתן עושות? מה נכון לילד?
להעביר אותו לגן בשביל 4 חודשים ושוב להוציא ולהעביר שוב?
לתת לגננת לעשות מה שבא לה? 8 תינוקות עם גננת אחת? עוגיות וטלויזיה בלי סוף?
מה פחות יפגע בו?
מיואשת וחסרת מנוחה, תודה מראש על העצות 
 
 
 
 
ממליצה לתאם שיחה מסודרת עם הגננת
12/04/15 23:23
58צפיות
אולי גם עם הורים נוספים מהגן ולפתוח דיאלוג.
נתחיל מהסוף:טוב שהעברת אותו מסגרת.
13/04/15 05:23
55צפיות
אם הילד לא סובל, לא הייתי מעבירה אותו גן. מאחר ואת מיואשת, אם יש לך אפשרות,חפשי לו מטפלת פרטית או בייביסיטר (סטודנטית וכד׳) אני מצטרפת להצעה לפתוח בדיאלוג עם הגננת, למרות שכבר אין לך אמון בה.שמונה תינוקות וגננת אחת זה אכן מפחיד.מאוד לא בטיחותי.
הילד לא סובל,
13/04/15 11:59
54צפיות
איך הוא יסבול מפתמים אותו בעוגיות וטלויזיה כל פעם שהוא נודניק
אבל כמו שציינת המצב מאוד לא בטיחותי, אני משתגעת איך לשאר האימהות לא אכפת, יש שם אמהות לילדים בני 3-6 חודשים, הם כל היום על הטרמפולינה, ישנים שם אוכלים שם רואים טלויזיה וככה יש לה פחות ילד להתעסק איתו.
עוד נקודה- בספטמבר אנחנו ועוד אחד עוזבים והיא מפרסמת שיש לה 2 מקומות לקיץ הקרוב.. אחרי שדיברתי איתה ואמרתי לה מז"א לקיץ הקרוב היא אמרה, הכוונה לספטמבר אבל תראי אם אמא תרצה להכניס באוגוסט אני לא יכולה להרשות לעצמי לא להכניס אותה בשביל חודש חפיפה. אחרי השיחה שינתה פתאום את הפרסומים לספטמבר אבל עדיין יש מצב שאוגוס הם יהיו 10 ! מקווה שלא.
שיחה איתה???
אין עם מי לדבר, כאשר פנינו אלייה כשרק נכנס הילד השישי היא הייתה בשוק, לא הבינה מה פשר השיחה, מה עשתה לא בסדר תקפה אותנו כאילו אנחנו "לא מפרגנות" לה! היא מדברת איתך בצורה שגורמת לך ללכת אחורה ולהתנחמד אלייה כי אחרת אין מצב לשרוד שם היא יודעת שאין לנו הרבה ברירות כי אנחנו אוטוטו עוזבים, היא עושה מה שבא לה.
כשנכנס הילד השישי לי ולאמא השנייה שאכפת היא אמרה  במילים אחרות אם אתן רוצות תעברו גן.. לא התאים לה שעשינו טררם עם עוד אמא אחת שחצי היה אכפת לה.
מה שאני מנסה להגיד שגם אם נדבר, זה לא יעזור היא יודעת ת שאנחנו עוד מעט עוזבים ואנחנו כבולים אלייה והיא יכולה לעשות מה שבא לה.
וכמו שציינתי חוץ ממני ומעוד אחת כולם שם שאננים הם חושבים שהעיקר שהילד בא והולך עם חיוך.
מה שנקרה, נפלתי בפח, לומדים מטעויות חוץ מזה שלא יכלתי לדעת לפני, ראיתי גן מסודר יפה חמים נעים וביתי ילדים נקיים ושמחים, איך אמורים לדעת שכל זה בזכות טלויזיה ועוגיות
אחזור לשאלתי- האם המצב הנל למשך 4 חודשים מסכן את הילד? הורס את אופי הילד? לא יודע כל כך מה לשאול... פשוט מבואסת שאין לי מה לעשות עם זה ושהיא עושה מאיתנו צחוק
לדעתי מה שהכי מסכן את הילדים זה שהם מעל חמישה ילדים
13/04/15 17:53
45צפיות
עם גננת אחת.אופיו של ילדך לא יהרס וגם הרגלים בריאים יותר תוכלו להקנות לו כשיסיים את הגן. וכן, לא תמיד אפשר לדעת לאיזה גן מכניסים את הילד.מקווה שהרגשתך תשתפר.
קשה לענות...
13/04/15 18:25
38צפיות
על פניו , לפי מה שאת מתארת... הייתי אומרת לך כמו שנושית אמרה לבדוק מה האופציות שלך.
אם יש לך אופציה לקחת מטפלת ל4 חודשים האלה או לאיזה התגייסות משפחתית (יום אבא, יום אימא , יום סבתא וכדומה) אז הייתי מציעה לך להוציא מהגן.
תראי - לבדוק אופציות לא עולה כסף, רק זמן. חפשי מטפלת, חפשי משפחתון חפשי איזשהי מסגרת אלטרנטיבית ל4 חודשים האלה ואז תחליטי מה את עושה.
המצב הקיים לא טוב. הצרכים של הילד לא נענים לפי מה שאת מספרת ואת לא מרגישה אמינות מצד הגננת.
אם יש נזק לטווח הרחוק? מהעוגיות וכל זה לא בהכרח. זה רק אומר שתצטרכי לעבוד איתו יותר בבית על הכרת ירקות ומרקמים שונים של מזון.
מבחינת בטיחות ותחושת אמון בעולם (הכוונה לילד) - אולי. את זה תוכלי לדעת בוודאות רק על ספת בפסיכולוג עוד 25 שנים
יחס מבוגר על תינוקות צריך להיות לא יותר מ7 תינוקות על מבוגר אחד. וזה במקסימום. במשפחתונים תמיד כדאי להעדיף משפחתונים שמונים לפחות 2 אנשי צוות כי יש גם את העניינים התפעוליים שצריך להתעסק איתם (כגון בישול וחימום האוכל, החלפת חיתול וכדומה).
זה מצב ממש לא קל ואני שולחת לך הרבה
בהצלחה
קצת מצחיק כי לפני שהכנסתי אותו למשפחתון הנוכחי
13/04/15 20:08
55צפיות
התלבטתי אם לא להכניס אותו למשפחתון עם גננת וסייעת ו 10 ילדים והעדפתי גננת אחת עם 5 ... מה חשב על האופציה שהיא תשחיל עוד ועוד ילדים
לא רוצה להשמע שיטחית אבל כן, לי ולבעלי מאוד מפריע עניין העוגיות כנראה כי לשנינו יש אישו עם אוכל ולשנינו יש נטייה להשמנה ולמתוק.
וכן אני רואה שהילד אוהב מתוק יותר מהכול (כנראה כל הילדים) אבל אני גם רואה שאם הוא לא רעב הוא לא אוכל אבל אם הוא לא רעב ונותנים לו עוגייה, הוא יוכל.
מטלויזיה אני לא מפחדת, בגן בשנה הבאה יש להם תעסוקה מלאה ומסודרת, טלויזיה לא תחסר לו, גם בבית אין הרבה.
אבל כן, העוגיות שהיא דוחפת לו מפחידות אותי, שהילד ילמד או כבר למד שכל פעם שהוא מקטר נותנים לו עוגיה.
ומה אומרים לגגנת שרוצים לעזוב? וגם צריך להודיע לה חודש מראש 
מסכימה איתך על העוגיות...
13/04/15 20:58
36צפיות
גם אני לא אוהבת אבל בעיניי זה פשוט אומר שבגן ה"חדש" הן יצטרכו להרגיל אותו אחרת.
מניסיון של שנים של אחת שקיבלה ילדים שהתרגלו לקבל במבה או חטיף כל פעם שהשמיעו צליל או קיטור, זה הרגל וכמו כל הרגל אפשר לשבור אותו וזה לא ממש קשה. אני יודעת ואני בטוחה שברוב ,אם לא, בכל הגנים הטובים הצוות יודע להתמודד עם זה.
חתמת על חוזה? מה החוזה אומר? צריך להיות סעיף ביטול שמפרט מה עושים במקרה של ביטול.
החודש לפני זה שוב עניין של אופציות. מצאת מטפלת טובה? יכול להיות שגם היא לא תהיה פנויה מדי ואז זה לטובתך ההודעה מראש. יכול להיות ששווה לך (לפחות בהתחלה ואם זה שווה לכם כלכלית) להוריד את הגן לחצי יום ואז להגיד למטפלת לקחת את הילד מוקדם ואז לבקש מהגננת לשלם תשלום מופחת. בהרבה גנים התשלום עד 12:30-13:00 הוא לא כמו התשלום עבור עד 16:00 או 17:00.
אולי לחפש מטפלת שהילד בו היא טיפלה ניכנס עכשיו לגן ו4 חודשים האלה דווקא לטובתה כי היא לא רוצה להתחייב בינתיים לתקופה ארוכה.
תבדקו מה האלטרנטיבות שלך ואז תחליטו מה אתם עושים.
תבדקו גם מה קורה אם אוגוסט במקרה של עזיבה. אם אתם נדרשים לשלם או לא.
הכל צריך להיות כתוב בחוזה
איזה חוזה? שום חוזה אין...
13/04/15 21:58
42צפיות
רק דף חופשות שרשום בכתב יד ולמטה רשום במידה ורוצים להוציא את הילד צריך להודיע 30 יום מראש שהם בתשלום. זהו.
אני אנסה לראות מה אני יכולה לעשות בנושא, היום הודיעה לי האמא השנייה שאכפת לה שהיא ובעלה הולכים לדבר עם הגננת ביום שישי ולהבין איך יוצא מצב שהם 8 ילדים ושאף אחד לא יודע מזה.
אמרתי לה שאם אין לה תשובות אני רוצה שנדבר עם כל האמהות ואם יש צורך נתקוף את הגננת, פשוט הזוי שהיא מכניסה ילד אחר ילד אחר ילד בלי ליידע אף אחד, עוד אחרי שדיברנו איתה כבר שנכנס הילד השישי איך יש לה את החוצפה לעשות את זה שוב ושוב 
אז אהייה יותר חכמה, ואם יש צורך אמצא פתרון לחודשים הקרובים.
 
תודה לכן
 
º
בהצלחה לכם ולילד.
14/04/15 18:03
10צפיות
אולי תנסי לבדוק שוב אם התפנה מקום בגן
15/04/15 19:04
38צפיות
של שנה הבאה.
אכן זה מעצבן שמשנים את כמות הילדים ודוחפים את העוגיות
אני אישית הייתי פונה כקבוצת הורים אל הגננת ומבקשת להוסיף עוד איש צוות ולומר את הדברים שמפריעים לכם.
 
כאדם יחיד יותר קשה להשפיע, כקבוצה זה הרבה יותר פשוט.
 
מאחלת לכם הצלחה ושהילד יכנס ויצא מהגן בחיוך כי זה העיקר
גננת לגן קטן בהוד השרון
17/04/15 14:09
38צפיות
מחפשת גננת לגן מקסים קבוצה עד 10 ילד גילאי 2.5 - 3.7 מספטמבר,  נסיון יתקבל בברכה, חמה ובעלת גישה חיובית לילדים, משכורת טובה, וכל התנאים הסוציאליים כמובן, אפשרות להתחיל בחפיפה מיידי כדי להכיר את הילדים (וההורים כמובן!!!)
קו"ח לשלוח למייל: kleinoa2@hotmail.com  או להתקשר ל- 054-5808020 /
יחס אוהב ואמיתי לכל הצוות ההורים והילדים. 
תודה וערב נעים.
נועה
מועדים לשמחה
11/04/15 10:58
59צפיות
אשמח לעזרתכם במציאת סיפור בר כוכבא  שיועבר לפעוטות בני שנתיים .
תודה
אני ממחיזה את השיר על בר כוכבא
15/04/15 19:07
38צפיות
ממש מדפיסה דף צביעה של בר כוכבא וכל הדמויות וממחיזה להם את השיר,מרחיבה את הסיפור במידת הצורך.
חיפוש עבודה בגן- מה חשוב לכן
17/04/15 16:09
83צפיות
אני עכשיו בשלב בחיי של חיפוש עבודה בגן ילדים.
פה בארה"ב כל העניין של הגנים שונה- רוב הגנים הם חלק מבית ספר , כמעט ואין גנים פרטיים כי הילדים לרוב נשארים עם ההורים בבית עד גיל מאוחר.
 
אני מודה שאני קצת ביקורתית כלפי הגנים ולא הולכת לכל גן לראיונות עבודה-חשוב לי לעבוד ב- jewish school ולדעת שאני מלמדת על החגים שמכירה ואת המסורת שאני מכירה, מה גם שמחפשים במקומות כאלה מורים דוברי עברית כך שיש לי פלוס רציני. כמו כן, בגלל הניסיון המר שהיה לי בגן מסוים- אני לא אעבוד בגן שלא ארצה להכניס לשם את ילדיי ולכן כשאני הולכת לראיון עבודה אני בודקת דברים לא פחות מאשר הורים שבאים לראות גן לילדיהם בודקים, לפעמים אפילו בודקת יותר בחומרה.
 
מה אתן מחפשות בגן כשאתן באות לראיון עבודה מה חשוב לכן שיהיה בגן שבו תעבדו
מה חסר לכן בגן הנוכחי שבו אתן עובדות והייתן שמחות להוסיף
בתור סייעת, אני מנסה לראות איזו אווירה
18/04/15 18:24
46צפיות
יש בגן ומה הקו החינוכי של המנהלת/גננת.כלומר,אם היא מזלזלת בצוות או נותנת לו גיבוי כשצריך וכו׳. חשוב לי שתהיה אווירה מכבדת לילדים ושתהיה גם משמעת טובה.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה בגן
15/04/15 19:10
90צפיות
מידי שנה עולה התהייה האם ובאיזו מידה ללמד את הילדים בגן על השואה.
יש גננות שמתייחסות קצת, יש גננות שמתעלמות ורק מסבירות על הצפירה כדי שהילדים לא יבהלו.
 
כיצד אתן מתייחסות ליום השואה בגן, אם בכלל
כיצד אתן מסבירות את הצפירה
 
ומוסיפה כמה לינקים בנושא:
 
כל גננת והדרך שלה
15/04/15 20:05
101צפיות
אני נוהגת להדליק נר זכרון ולהסביר מה ההבדל בינו לבין נרות אחרים: יומולדת ,שבת,חנוכה.
מסבירה שעוד מעט תהיה צפירה.מקשרת לסירנה של אמבולנס,ניידת משטרה, כבאית.הצפירה מעידה על סכנה,משהו רע.
והדבר הרע שקרה-הרבה יהודים נהרגו לפני הרבה הרבה שנים ,והצפירה והנר-לזכרם!
משתדלת להוציא אותם החוצה בעת הצפירה,כדי שיראו שכל האנשים ברחוב עומדים דום,וגם המכוניות עוצרות בכביש!
לא נכנסת לתיאורי זוועות ומוות. מספרת בקצרה במילים שלי את הסיפור של בת שבע דגן: "מה קרה בשואה?" לגילאי 4.
מדגישה את הגבורה והבריחה של הניצוליםן לארץ ישראל...6
אנדרומדה, בדיוק נכנסתי לכאן כדי להביע את ההלם שלי
15/04/15 21:14
88צפיות
מהסיפור הזה.
אני מעריכה כל גננת באשר היא אבל שמחה ומודה שיש לי את האפשרות לשלוח את ביתי לגן פרטי ושמחר היא לא תצטרך לשמוע את הטקסט הזה:
 
מִי הִתְחִיל בַּמִּלְחָמָה?
מילים: בת שבע דגן
בְּגֶרְמַנְיָה הַנָּאצִית קָרָה הַדָּבָר
וְהַרְבֵּה עַל כָּךְ עוֹד יְסֻפַּר.
הָיָה שָׁם אִישׁ רָשָׁע, צוֹרֵר
יוֹתֵר מִכָּל אוֹיֵב אַחֵר.
אָדוֹלְף הִיטְלֶר - כָּךְ נִקְרָא -
אִיש אָיוֹם, אַכְזָר, נוֹרָא.

הוּא רָצָה לִכְבּוֹש אֶת כָּל הָעוֹלָם
בְּכֹח הַזְּרוֹעַ, כִּי שָׂנָא אֶת כֻּלָּם:
הוּא שָׂנָא פּוֹלָנִים,
רוּסִים, צוֹעֲנִים,
אַךְ יוֹתֵר מִכָּל הוּא שָׁנָא יְהוּדִים -
זְקֵנִים, צְעִירִים, אֲפִלּוּ יְלָדִים.

הָיוּ לוֹ צָבָא וְנֶשֶׁק רַב
לָצֵאת עִם חַיָּלָיו לַקְּרָב.
וּמָה אֶת חַיָּלָיו לִמֵּד?
לְהַשְּמִיד,
לַהֲרׁג
וּלְאַבֵּד [4]

לא באמת, ילדים באמת חייבים לשמוע את זה? מילים כמו שנאה, הרג, השמדה, אכזריות - חייבים להיות חלק מעולמם הזך?
ומה עם השנאה והפחד שאנחנו מלמדים אותם, יחד עם הטקסט? ילד קטן יכול לפתח סיוטים מדבר כזה, ישד כאן שימוש במילים מאוד עוצמתיות וכבדות. אני בשוק שמשרד החינוך נותן את האופציה הזאת בכלל.
 
ומעבר לזה -
15/04/15 21:23
71צפיות
אפילו השימוש במילה הרג, הרגו, הם קשים בעיני עבור הילדים. גם בפסח אני משמיטה את כל עניין המכות כי זה לגמרי כבד ולא מתאים לדעתי, אז עכשיו אני בטח שלא אפתח ואספר שהיו יהודים שנהרגו, שוב אני שואלת - למה ילדים כל כך קטנים צריכים לשמוע על הזוועה הזאת? לפחד? להרגיש מאויימים?
מציעה פעילות אלטרנטיבית - לעמוד, בפשטות, במעגל סביס נר נשמה, אוחזים ידיים, בזמן הצפירה.
לומר - הנר הזה הוא עבור כל האנשים האמיצים שלא הצליחו להגיע לארץ ישראל (אני מסתפקת ב"אנשים אמיצים" ולא מפרטת מעבר לזה). כנ"ל לגבי יום העצמאות דרך אגב - מדליקים נר עבור כל החיילים האמיצים.
לשבת סביב הנר בשקט ולהתבונן בו.
בהחלט לכל גננת יש את הדרך שלה ומנגד היא אחראית על הרבה נשמות רכות ורגישות שלא בהכרח בנויות להתמודדות עם מילים וסיפורים בעלי משמעות כה חזקה.
מקווה שעוררתי מחשבה....
אני איתך
15/04/15 21:41
43צפיות
גננת בגן עירייה של צעירים, ולא מתכוונת בכלל להיכנס לתיאורים ומושגים שיכולים להיות מאוד מפחידים בעיניי ילדים קטנים.
אני בוחרת במילים שביום הזה אנחנו זוכרים הרבה אנשים טובים ואמיצים שחיו פעם בארצות אחרות ולא הגיעו לחיים במדינת ישראל, מדגישה את הפסקת הפעילות בכל מקום באותו הזמן, את הצפירה ועמידת הדום, וזהו. לכל השאר יש להם עוד כל כך הרבה שנים של התמודדות.
כמו שאמרתי: כל גננת והדרך שלה
15/04/15 21:44
53צפיות
2 הארות:
1.אני לא מקריאה את הסיפור כלשונו-מספרת במילים שלי
ומדגישה את הגבורה וההגעה לארץ ישראל.
2.השימוש במילה: נהרגו- משקף באופן הכי טבעי, לדעתי. לא משתמשת במילים: נרצחו, נטבחו, הושמדו.....
ילדים יודעים עוד מחג פורים,שהמן הרשע רצה להרוג את כל היהודים.
ואחכ' בפסח-יש את פרעה.
הם חשופים לחדשות ויודעים שכאשר יש מלחמות-חיילים גם נהרגים.
עצוב מאוד בעיני. עצוב שחושבים שזוהי ברירת המחדל
15/04/15 22:08
51צפיות
"כי הילד גם ככה יראה בחדשות/ישמע על זה"
ביתי לא צופה בחדשות ואנחנו לא מדברים בבית לידה על הרג או מוות. היא יודעת שנמלים יכולות למות אם דורכים עליהם, או שהחתולה צדה עכבר פעם והרגה אותו. בזו מסתיימת הדרמה.
אצלי בגן הילדים שמעו בפורים שהמן היה לא נחמד ורצה לסלק את מרדכי מארמון המלך אבל בסוף הם היו חברים והוא אפילו הרכיב אותו על סוס.
ובפסח הם למדו בסך הכל שפרעה היה עצלן גדול שרצה שכולם יעבדו בשבילו והוא לא יעשה כלום בעצמו.
יש להם עוד המווווון שנים ללמוד את סיפורי הזוועה האלו, כרגע לדעתי הם רכים ועדינים מידי בשביל להיחשף לכך. לא רואה איך זה יכול לתרום להם בשום דרך שהיא.
אשמח אם תאירי את עיני. באמת. במה זה תורם להם? מה זה נותן להם להתפתחות?
 
מנסה להסביר
15/04/15 22:38
48צפיות
ילדים צריכים לדעת שהעולם מורכב גם מדברים לא נעימים,ואני מתכוונת [לרא רק למוות]
גם לחוויות של כשלון [חוסר הצלחה], דחייה חברתית,אכזבה,תיסכול וכו'.
אם נגונן ונעטוף כל הזמן את הנשמות הרכות=ניצור אשליה של עולם שכולו טוב ורק טוב,
והבועה נתנפץ בהמשך הדרך....
נכון,שההתפתחות מדורגת,ולכן-אני מציעה להתחיל לטפטף בגיל 4,קצת מזה.
לא מבינה למה צריך להתייחס רק לבעח' שמתים,ולא לבני אדם???
ילדים חוו מלחמה בקיץ האחרון. הם שמעו צפירה. מה הסברת אז?
אם יש מלחמה,וחיילים נלחמים-אז יש גם הרוגים. זה הגיון פשוט,ולא נכנסים לתיאור פלסטי של המוות.
טוב, זה כנראה תפיסות שונות של החיים
15/04/15 23:44
46צפיות
1. ילדים צריכים לדעת שהעולם מורכב מדברים לא נעימים - יש להם מספיק "לא נעימים" בחיים - תסכולים, אכזבות, רגשות כמו קנאה ועצב. גם בלי שנחשוף אותם לזוועות קשות כמו השואה.
2.אם נגונן ונעטוף...העולם קשה גם ככה לילד קטן. הכל מחליטים בשבילו, הוא תלוי המון באחרים, הוא שומע הרבה "לא" ו - "אסור" ו - "אי אפשר". אני ממש לא חושבת שילדים חיים באשליה שהכל טוב אבל אני כן רוצה ליצור אצלם את המחשבה שאנשים הם טובים. קצת תקווה וחשיבה חיובית, התבונות אופטימית בעולם, יצירת שינוי חשיבתי למען העתיד. כי זה מתחיל כאן ועכשיו.
3. לילדים קטנים קשה להפריד בין זמנים, בין מציאות לדמיון, בנוסף, אצל הרבה ילדים העולם מאוד קיצוני - שחור ולבן, רעים וטובים, אין אמצע. הם עלולים למצוא את עצמם חוששים וחרדים לביטחונם, הם עלולים להסיק מכך שדבר כזה גם יכול לקרות להם, שכל הגרמנים הם רעים וכן הלאה וכן הלאה. בהקשר לסעיף הקודם, בין כל הקשיים שילד נתקל במהלך חייו, הוא בנוסף גם צריך להיחשף בעל כורחו ובאופן לא טבעי למונחים כמו מוות, ועוד מוות של אנשים בידי אנשים אחרים? האם ילד חייב ללמוד שיש אנשים רעים בעולם?
4. בהקשר לסעיף הקודם - מוות של חיות מסביבנו זה חלק מהטבע. אם ילד פוגש בחוקרו את החצר נמלה שמתה, הוא יכול להביע צער וללמוד מכך על הטבע, על מחזוריות, על רגשות - כי הוא חווה את זה בעצמו, במינון הנכון והקטן שמקרה כמו מוות של נמלה מצריך. אני לא אקח אותו במיוחד למשל, לראות כלב דרוס - זה לגמרי לא נחוץ בשביל שהוא יבין את המונח "מוות". וגם אחרי שיראה נמלה דרך אגב, לא בטוח שעדיין יבין את המשמעות העמוקה של העניין, זה הרי לגמרי גדול עליהם. אז ללמד במכוון על מוות, על רצח, ועוד על כך שבני אדם הורגים אלו את אלו - מה זה קשור ללמידה טבעית ובעלת משמעות?
5. את המלחמה שהייתה לא הרגישו באזור מגורי. אם הייתי גרה בדרום - ללא ספק הייתי מתייחסת, בעל כורחי, למציאות שמסביב. בהיעדר מציאות יומיומית כזו בסביבת מגורי, לא מצאתי לנכון להתייחס לכך בגן, שוב, מהסיבות שהזכרתי למעלה. לא דיברתי על חיילים הרוגים ולא על בתים הרוסים ולא על כלום! כי זה היה מיותר ולא רלוונטי לחייהם של הילדים בגן שלי.
מבחינתי גם נושא השואה *כרגע* אינו רלוונטי לחייהם וככל שיגדלו ויתבגרו יוכלו ללמוד אותו בהתאמה בצורה מעמיקה ובעלת משמעות יותר.
 
הוא שאמרתי-כל אחת והדרך שלה
16/04/15 06:51
33צפיות
בחינוך [כמו בגל תחום אחר]יש תפיסות שונות, וטוב שיש חילוקי דיעות
ומתעורר שיח. ובמקרה שלנו-שיח תרבותי. זה בסדר לחשוב אחרת!
גם משרד החינוך "שינה דעתו" בנושא השואה,וקיבלנו הוראות חדשות.
זה עדיין לא אומר,שאני מסכימה עם הכל. כל אחת בוררת לה את מה שמתאים לאוכלוסיה שלה,
להרכב הילדים בגן, וכמובן -לאישיותה ואופייה.
אני יודעת שיש גננות דור שני לשואה, שמגדילות לעשות,ואני מבינה את המקום הזה,
ולא מתווכחת...
פרפרית- פתחה דיון חשוב,ואני מצאתי לנכון להגיב, כמו שכל אחת אחרת יכולה לעשות.
ניסיתי להאיר כיוונים חדשים,שאוליי לא חשבת עליהם.
וממש לא מנסה לשכנע בצדקת דבריי...
אוליי בעוד כמה שנים תחשבי אחרת.
 
ובנוגע ל"חוויות" מהיום
16/04/15 15:11
37צפיות
הנחתי בבוקר נר זכרון בכניסה לגן.
היו ילדים סקרנים ששאלו, למה שמתי נר,מי מת, מתיי נדליק אותו.
היו ילדים שסיפרו שבביהס' עושים טקס ל"יום השואה" והאחים הגדולים שלהם משתתפים.
היו ילדים ששאלו מתיי תהיה צפירה,והאם תהיה כמו אזעקה שבמלחמה,ומה נעשה כשנשמע את הצפירה.
וכל זה חייב אותי להתייחס לנושא,גם אם לא התכוננתי מראש.
"מדיניות הבת יענה" לא יכולה לתרום בסיטואציות כאלה...
 
כדאי לעיין בלינק המצב'
16/04/15 15:56
30צפיות
גם אצלי דלק נר
16/04/15 20:12
33צפיות
אמרתי שאסביר במפגש למה יש לנו נר בגן.
לפני המפגש, עמדנו במעגל אוחזים ידיים. הסברתי שעוד מעט תהיה צפירה, שזה מין קול ארוך וחזק, וכולנו ביחד נעמוד ונחזיק ידיים ונשמור אחד על השני כדי לא לפחד. הסברתי שהצפירה היא עבור אנשים אמיצים שלא הגיעו לארץ ישראל (אתמול למדנו על החלוצים ורק לא מזמן דיברנו על בני ישראל, שרצו מאוד להגיע לארץ ישראל). בזה תמו ההסברים.  אמרתי גם שבשבוע הבא תהיה צפירה נוספת עבור כל החיילים האמיצים.
הילדים קיבלו את ההסברים ברצינות והבנה, והסתפקו במידע שנתתי.
לפעמים יש איזה חשיבה כאילו צריך לפרט ולהסביר כל דבר כשלמעשה ילדים יכולים להסתפק במעט מאוד...
אני ממש לא מבינה למה את קוראת למדיניות שלי בת יענה. אני לא נגד הסתרה של דברים, אני כן חושבת שהחשיפה שלהם בגילאים כל כך צעירים היא לא תמיד מתאימה. אני בעצמי בתור אדם מבוגר לא מצליחה להבין ולהכיל את כל נושא השואה, על אחת כמה וכמה ילדים קטנים....
וגם - לא הבנתי למה את חושבת שאולי עוד כמה שנים ארגיש אחרת. אני גננת כבר מעל 10 שנים ואמא לשתיים. כלומר לא חדשה דנדשה במערכת
גם אני פעם חשבתי כמוך
16/04/15 21:33
31צפיות
אבל שיניתי דעתי בעקבות שאלות של ילדים.
אם הם לא היו ככ' סקרנים/מתעניינים-אוליי לא הייתי מרחיבה בנושא.
אבל מכיון שהם שואלים ורוצים לדעת,מן הראוי שיקבלו תשובות.
כמובן שהתשובות בהתאם לגיל ולהתפתחות.
כתבת:"הצפירה היא עבור אנשים אמיצים שלא הגיעו לאי'" .... "ובזה תמו ההסברים"...
אבל ,אם ילד היה שואל: למה לא הצליחו להגיע לאי'? למה שיש כאלה שכן הצליחו,וכאלה שלא?
מה היית משיבה?
ילדים של היום,שונים מאוד מאלה של פעם [אני גננת ותיקה, מעל 30 שנה],ואי אפשר שלא להתייחס לשאלות שלהם.
כמובן,שלא חייבים לשתף את כלל הקבוצה. אפשר לשוחח רק עם הקומץ שמעוניין בכך...
ושינוי דיעה אינו קשור לגיל/ותק, אלא לפרספקטיבה של זמן.מותר ואפשר לחשוב אחרת ,בזמנים שונים בחיים.
לא תמיד הדיעה שהחזקנו בה זמן רב,ממשיכה איתנו לעד!5
מה דעתכן על הגננת ששמה על הילדים טלאי צהוב ועוררה סערה?
16/04/15 14:43
43צפיות
 
היא הגזימה או העליהום עליה היה מוגזם
אם כל הפרטים נכונים-מזעזע!!!
16/04/15 15:01
53צפיות
לדעתי-גובל בהתעללות נפשית. הטלאי נועד לסמן,לבודד,להדגיש שוני לשלילה!
לא ברורה המטרה של הצוות החינוכי.וזו ממש חריגה מהנהלים.
טוב שהרשויות עצרו את העניין.
שתי התשובות נכונות. היא הגזימה והעליהום עליה
18/04/15 18:16
31צפיות
היה מוגזם. אפשר לדעתי להסתפק בהסבר לגננת למה הרעיון לא היה טוב ולקוות שבשנה הבאה, היא לא תשים טלאי צהוב לילדים.
שאלה בקשר לתרומת חפצים
10/04/15 09:18
95צפיות
שלום לכולן,
רציתי לשאול, לא כל יודעת איך לנסח את זה... אני גננת בגן פרטי כידוע לכן.
מדי פעם במהלך השנה אני עורכת סדר גדול בגן, מסדרת מחדש את הפינות, מחדשת וקונה דברים להעשיר את הגן.
כתוצאה מכך יש לי אחרי הסידור כל מיני דברים ומשחקים שהחלטתי שאני לא רוצה אותם יותר בגן אך הם עדיין טובים לשימוש. חבל לי לזרוק אבל לי אין מה לעשות איתם.
וזה בלי כל המשחקים למיניהם והדברים שההורים מביאים לגם "במתנה" אחרי שהם מסדרים בבית והם פשוט לא תואמי גיל .
בשנים האחרונות הייתי תורמת את זה לאיזה גן בעזרת אחד מאבות בגן שהיה לוקח את הדברים לגן שהוא הכיר וידע שהם זקוקים לתרומות.
השנה האבא הזה כבר לא בגן ואני מחפשת מישהו למסור לו את הדברים. חיפשתי בגוגל עמותה אבל מצאתי רק את פתחון לב והם עד כמה שידוע לי נותנים את הדברים למשפחות ואני מאוד הייתי רוצה לתת את הדברים לגן .
ניסיתי לתת את זה לעמותה שמפעילה את הגנים לעובדים הזרים אבל הם לא רוצים , הם רוצים תרומות של כסף ומוצרי מזון ותינוקות שיוכלו לחלק לאנשים.
חיפשתי באתר הגננת ולא מצאתי .
כאמור אני מאוד הייתי רוצה לתת לגן כי מדובר למשל ב6 כיסאות גן, 2 גלילי נייר גדולים ליצירה ועוד כל מיני דברים שאני חושבת שגננת תשמח מהם יותר ממשפחה .
מישהי מכירה אולי עמותה או ארגון שאפשר להביא לו את הדברים והם יחלקו לגני ילדים שזקוקים לתוספת ציוד?
כרגע נראה לי שהאופציה היחידה שלי להשאיר את ברחוב ומי שירצה יקח וזה מבאס אותי ברמות.
º
יעזור אם תכתבי באיזה אזור את.
10/04/15 10:40
20צפיות
אני באזור המרכז...
10/04/15 19:42
52צפיות
את מכירה עמותה שאפשר לתרום לה?
לא מכירה.מצטרפת להצעה של פרפרים לתרום
11/04/15 06:40
50צפיות
לאחד מבתי החולים לילדים. במרכז יש את שניידר, דנה (איכילוב) וספרא (תל השומר).
איזו מקסימה את
11/04/15 00:07
62צפיות
מבאס שדווקא בגנים ההם שבאמת צריך- הם מסרבים לקבל. לא ידעתי שהם נמצאים במצב כזה מדהים שהם מרשים לעצמם לסרב לתרומה כזו
 
הממ... אולי לתרום לבית חולים שניידר? לא בטוחה אם יסכימו לקבל כי זה לא חדש (בגלל ענייני מחלות וכו') אבל אולי זה כיוון טוב.
עוד אפשרות שקצת תטריח אותך: מועדוניות וצהרונים.
11/04/15 06:43
41צפיות
אשלח פרוט במסר.
תודה לכל מי שענה ותשובות ...
11/04/15 09:05
49צפיות
1. אין אפשרות לתרום חפצים ומשחקים לבתי חולים שבסביבה. שאלתי. לא רוצים.
2.לצהרונים/מועדוניות - הרווחה לא מתעסקת עם זה ושולחת לאגף חינוך . אגף חינוך מצידו לא אכפת לו ממש. זו ריזקה. הם אומרים להשאיר בגן (כל גן שאני בוחרת) והגננת תדע כבר מה לעשות אם זה. סך הכל כשירדתי בגיל בגן (מגיל 3+ ) בגלל החוק חינוך חינם, נתתי המון דברים לגננות בגנים העירוניים שבסביבה שלי והן ממש שמחו למרות שזו נחשבת עירייה משקיעה ואזור טוב והכל.
 
מדי פעם באתר הגננת מתפרסמת בקשה לתרומת משחקים למעון/גן חדש של החינוך המיוחד או משהו בסגנון וחשבתי אולי מישהי מכירה מקום כזה.
באסה. אני אראה מה אני יעשה עם זה. אולי חלק אני באמת אשאיר ליד הגן העירוני שליד הבית. 
º
שולחת לך
11/04/15 11:52
18צפיות
אפשר לנסות גם ב"אגורה"
12/04/15 23:28
19צפיות
מצאתי למי לתרום אז תודה לכולן
13/04/15 18:10
35צפיות
היום נתתי את החפצים והייתה שימחה גדולה אז תודה רבה לכל מי שענה!
יש את עמותת אליפלט
13/04/15 11:54
37צפיות
הם דואגים לגנים של מבקשי מקלט בדרום תל אביב.
לא יודעת אם אליהם התכוונת.
הקושי הוא שאין להם מחסן ולכן הם לא יכולים לאכסן תרומות, אבל סביר להניח שאם תיצרי איתם קשר הם יוכלו לומר לך איפה צריך ואם תהיה לך אפשרות להעביר ישירות זו בוודאי תהיה עזרה גדולה.
תרומת חפצים
16/04/15 12:05
16צפיות
שלום
אני עובדת במעון יום שיקומי לפעוטות על הספקטרום האוטיסטי ונשמח לתרומת משחקים וציוד מכל סוג שהוא. המעון הוא בעיר בת ים
אשמח עם תיצרי קשר
תרצה 0506917194
פעילות פתיחה שינויי מזג האוויר אביב
12/04/15 12:18
46צפיות
הי חברות.
אני חורת לעבוד ביום שלישי.
אשמח לרעיון למפגש בנושא שינויים במזג האוויר ובטבע בהקשר של עונת האביב.
מדובר בילדים בגילאי 3-4.
תודה 
אולי פעילות עם שבשבת?
15/04/15 19:06
17צפיות
ואז כשיש שמש אבל אין רוח זה לא יסתובב אבל כשיש רוח זה מסתובב.
 
אפשר לדבר על זה שיש עדיין ימים של גשם, אבל כבר נהיה יותר חם ולדבר על לבוש באביב.
השבת בגן
09/04/15 20:04
98צפיות
שלום לכולם
אני סטודנטית לגיל הרך בשנתון ב'
התבקשתי לבחור נושא שקשור לשבת ולהעביר אותו בגן
כיוון שבכל גן זוהי כבר מסורת לעשות קבלת שבת אך מרבית הילדים אינם יודעים מדוע בכלל עושים את קבלת השבת, מדוע מדליקים נרות או שותים יין וכו'
אשמח לקבל רעיונות על נושא זה ואיך להעבירם בגן
תודה רבה,
ניצן
נושא מעניין
11/04/15 00:13
57צפיות
אני הייתי מתייחסת לנושא הבריאה ועל כל מה שאלוהים ברא ואז על ההחלטה לשבות מכל מלאכה ולהתייחס לכל הסימנים של השבת- הדלקת נרות, ברכה, שתיית יין וכו'.
 
אני אישית הייתי מתחילה במדרש תמונה, כלומר מראה לילדים תמונות של דברים שקשורים לשבת ואז ביחד מגיעים למה יכול להיות נושא המפגש וכמובן מסיימת בשירי שבת.
 
בפינטרסט יש כל מיני רעיונות נחמדים שאולי יעזרו לך- https://www.pinterest.com/search/pins/?q=shabat%20...
 
ואולי תמצאי גם פה-http://www.kaye7.org.il/shabbat.htm
 
בהצלחה ואל תשכחי לשתף במה בחרת.
שבת זה נושא מאוד מעניין..
11/04/15 09:14
54צפיות
קודם כל  יש הבדל ענק בין גננות בגנים הממלכתיים ובין גננות בגנים הממלכתיים דתיים בהדגשים ופעילויות ובכלל בהתייחסות ליום שישי.
תחשבי מה השבת אומרת לך דבר ראשון - יום חופש לבלות עם המשפחה? יום מקודש?
הגן שבו את מתנבה ומעבירה את הפעילות - האם המשפחות שם מסורתיות, חילוניות לחלוטין , מעורבב או משהו אחר לחלוטין? איך הגננת מעבירה את קבלת השבת בגן שלה?
מציעה לך לקרוא את "שבילי הגן"" של רות ניסים בשביל לראות איך הנושא מועבר בחברה הדתית ואת "איך אספר לילד" כדי לראות הצעות חילוניות ל"מסיבת שבת" בגן קיבוצי חילוני. שני הספרים יש בהם גם רקע דידקטי וגם רעיונות לפעילויות. תראי למה את מתחברת ותעשי מיקס וכך תבני לך פעילות.
חברות
08/04/15 06:15
70צפיות
מחפשת סיפור לפעילות לפעוטות על חברות.  אשמח לרעיונות. תודה
3 פרפרים של לוין קיפניס
08/04/15 08:43
44צפיות
ממחיש יפה מהי נאמנות בין חברים.
׳חרשתי׳ אותו כשעסקנו בנושא האביב.הוא
08/04/15 19:09
41צפיות
מתאים גם לנושא החברות.
º
תודה
09/04/15 14:13
11צפיות
בתקווה שעדיין רלוונטי
11/04/15 00:14
38צפיות
מה לגבי הסיפור של דרולי החיפושית שמקבלת נקודות על כל מעשה טוב שהיא עושה למען חבריה? יכול להתאים?
º
"חתול ירוק" של חיה שנהב.
11/04/15 15:39
19צפיות
פול אפס- חיתולי גמילה
06/04/15 21:10
49צפיות
היה לי דיון עם חברה, שיתפתי בפורום "הורים לפעוטות" ושאלתי מה דעתם ואשמח גם לשמוע מה דעתכן כאנשי חינוך

Pull ups הם חיתולים דמויי תחתונים, שהילד יכול להוריד בעצמו וללכת לשירותים ומצד שני- אם מפספס זה נספג בתחתוני חיתול.
אני אישית נגד הפול אפס, לדעתי זה מבלבל את הילד, זה מאוד יקר ויש ילדים שפשוט מתייחסים לזה כחיתול לכל דבר ומהניסיון שלי- זה לא באמת סופג כמו שצריך ולפעמים כן בורח לבגדים.
 
מה דעתכם  בעד/נגד  אם כן- לכמה זמן
האם כדאי להשתמש בפול אפס לגמילה או שזה סתם עוד שלב מיותר בגמילה
 
והנה הקישור לדיון בפורום השני, אם בא לכן להתרשם מתשובות ההורים- http://www.tapuz.co.il/forums2008/ViewMsg.aspx?For...
כשילדיי היו קטנים, הפול אפס לא היו קיימים.
08/04/15 19:14
38צפיות
נתקלתי בהם בעבודה בגן.לדעתי הם טובים לנסיעות וכאלה. לא הכרחיים.אפשר להסתדר בלעדיהם.
לדעתי מיותר
09/04/15 13:53
29צפיות
כשילד מוכן לגמילה- הוא מוכן ולא צריך שלבי ביניים
כשילד לא בשל לגמילה- לא יעזור כלום, גם לא פולאפס
Flix

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה