לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
רגע לפני שנכנסים לתוך הפורום:
נכון שיש כבר גננים ממין זכר, אך הפניה היא עדיין לגננות
ממין נקבה (כי הן הרוב, ובדמוקרטיה הרוב קובע):
בפורום הגננות קבוצה הולכת וגדלה של חברות המאמינות כי יצירת סביבה ווירטואלית, בה תינתן האפשרות לפתיחת דיונים מקצועיים, שיחות ושיתוף בהתלבטויות, תוביל לצמיחה והרחבת הידע של כל אחת מאיתנו.
היכולת שלנו לדבר אחת עם השנייה לשתף ולהלין על אירועים וחוויות מהעבודה בגן. מקום שבו נוכל לפתוח ללא היסוס או חשש לחשיפה את הקשיים הקשורים ביחסים בין ובתוך הצוות. לקבל תמיכה זו מזו באשר לדרכים שבחרנו לפתור בעיות שהתעוררו, בין אנשי הצוות לבין ההורים או בין הגננות לגורמים מקצועיים שמחוץ לגן. ולעיתים עיצה או תמיכה בפיתרון קושי בהתמודדות עם קשיים בהם נתקלים הילדים.
הפורום במובנים רבים הוא חדר המורים החסר כל כך לגננות העובדות רוב הזמן לבדן. את הקולגות הן פוגשות לעיתים בהשתלמויות או כנסים, בשום מפגש מאלה אי אפשר לדוחח באמת. כאן בבית מול המחשב אנו מוצאות זמן לשתף ולהשתתף.

בפורום ניתן להביע רעיונות, דעות, מחשבות, רגשות, הגיגים, המלצות ואזהרות, כל אלה ימצאו דרכם בשרשורי הפורום לאורכה ולרוחבה של ארצינו הקטנה והאהובה. יש ודברינו הכתובים פה, יחצו, ימים ויבשות. לא אחת אנו פוגשים גננת ישראלית, העובדת עם ילדים יהודים או ישראלים גולים, המבקשת לשמור על קשר מקצועי ולבקש עזרה או תמיכה. לעיתים הורה תועה בארצות רחוקות המבקשת לקבל טיפ לשימור המסורת ולחינוך הילדים רחוק מכאן. לאלה שמורה לנו פינה חמה והן יודעות כי, בלב חפץ, יקבלו כל עזרה שנוכל לתת.

כגננות , לכל אחת גישה חינוכית אותה גיבשה במהלך שנות לימודיה ועוד יותר במשך שנות עבודתה, ומכאן שתהינה הגישות שונות ומיוחדות המיחדות כל אחת מאיתנו. אני מכבדת כל אחת מהגישות החינוכיות אותה בחרתן ואותה גיבשתן. אני מאמינה שיש מקום להשמעת דיעות שונות ומגוונות. ככל שנשמע ונקרא, כך נחכים.
מקווה שתיהנו לשהות כאן ושהזמן אותו תבלו איתנו יהיה לכן לתועלת. ושההתמקצעות שלנו תביא לשיפור החינוך לגיל הרך בישראל.

 ברוכים הבאים וברוכות הבאות לפורום "גננות וצוותי חינוך בגן"
הפורום מיועד לכלל אנשי החינוך בגן הילדים: גננות,סייעות, מרפאות בעיסוק וכל מי שלוקח חלק פעיל בהתנהלות הגן.
כמו כן, אנו מזמינים הורים להתייעץ לגבי מסגרות הגן השונות והתפתחות הילד מתוך נסיוננו כאנשי חינוך (אך אין מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי רלוונטי).
 
הודעה חדשה

סייעת בגן בירושלים
22/11/14 22:12
8צפיות
שלום,אני אמא לילד בן 4,מקסים,חכם ועם לב של זהב בעל קשיי וויסות ,מעברים וסף תסכול נמוך.מחפשת בדחיפות סייעת צמודה לבני בגן בירושלים,ליד שערי צדק,בימים א-ה:08-15 וביום שישי עד12. מישהי מכירה מתאימה עם ניסיון? דחוף
אני וגופי, חנוכה ועוד...
22/11/14 20:53
22צפיות
שלום לכולם.
אחרי שעזרתן לי המון עד עכשיו,אשמח לעוד...
רק תזכורת... אני גננת שנה ראשונה בגן חינוך מיוחד- שפה בתפקוד מאוד מאוד ראשוני, גילאי 3.
כרגע אני עובדת על אני וגופי, דיברתי הרבה זמן על נושא הרגליים ואני רוצה עזרה בלחשוב על סיומת נכונה לנושא, וגם על דיקלום או שיר שקשור רק לרגליים. בנוסף, מה נכון, לעבור עכשיו לידיים או בטן או איבר אחר? דיברתי רק על הרגליים- לקח לי מעל שבועיים (לא כל יום מתבצע מפגש בגלל עבודה של צוות פרא רפואי).
 
חנוכה: אני רוצה להתחיל לדבר על חנוכה, האם יש דרך לשלב זאת עם הנושא אני וגופי?
לגבי מסיבה, אני רוצה ללמד אותם את השיר "חנה זלדה", לעשות עם זה הצגה או ריקוד להורים ואחרי זה סדנא- להכין חנוכיות ביחד ולקשט סינר עם מתכון לסופגניות...
אשמח לרעיונות לתנועות או רעיונות מה לעשות עם השיר חנה זלדה. ואם יש למישהי תוכנית על חנוכה- אשמח ממש!!!!
 
חורף וסתיו- כעט ולא דיברתי על הנושא. עד כמה זה נורא? יש לי כ"כ המון מה ללמד ואני ממש לא עומדת בקצב... המשלימה שלי מלמדת רק סיפורים והיא ממש לא מוכנה לעשות את ההשלמה לנושאים שאני לא מגיעה אליהם... אוף!! עזרה!!!
 
מעברים- יש לכן טיפים למעברים נכונים בגן??
 
סליחה על שזה ארוך... תודה רבה!!
שאלה על הורים- לכל הגננות
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
20/11/14 21:19
53צפיות
הי.
מעניין אותי לדעת כמה הורים מתוך הגן שלכן, לדעתכן,זקוקים להדרכה מקצועית, מעבר להדרכה שאתן נותנות להם? כמה מהם יהיו מעוניינים לקבל הדרכה כזו, אם תציעו להם? 
שואלת מתוך סקרנות. פגשתי כל מיני הורים  - שנעזרו בהדרכה או כאלה שסירבו לקבלה, אבל אף פעם לא עשיתי סקר...
תודה על שיתוף הפעלה.
יפעת 
השנה אני לא עובדת בגן, אז קשה לי לומר
21/11/14 15:23
25צפיות
שנה שעברה היו כמה הורים שרצו והפניתי לפי המלצות של הורים משנים קודמות.
אני חושבת שזה היה מאוד עוזר להורים ספציפים אבל הם התקשו לראות את הקשיים של הילד שלהם ואת הקושי שלהם כהורים וזה גם בסדר
לקבל הדרכה...
22/11/14 10:10
19צפיות
כמו בהרבה מצבים, מי שהכי זקוק להדרכה לא פעם מתקשה להכיר בכך. לא קל להודות בקשיים ובצורך בעזרה.אצל הורים לא מעטים זה עלול לאיים על הדימוי ההורי. מניסיוני, ההורים שמרבים לבוא בדרישות ובתלונות לגננות פעמים רבות הם אלה שזקוקים להכוונה. לצידם , יש כמובן גם את אלה המודעים לצורך לקבל הדרכה מקצועית ומעוניינים להעשיר את הידע והכלים שלהם כהורים.
לפעמים אני רואה הורים שעושים כמעט כל טעות אפשרית עם הילד שלהם ולא מבינים למה הוא מתנהג כך, למרות שהם אוהבים אותו מאוד ונותנים לו הכל.
זה מתסכל אותי כאשת מקצוע כי אני יודעת שאיכות החיים שלהם והיחסים במשפחה יכולים להשתפר מאוד, אם יקבלו הדרכה מתאימה.
 
 
לפעמים הבעיה היא שהם נותנים לילד הכל
22/11/14 15:00
21צפיות
אכן לא קל להודות בקשיים ולבקש עזרה- אני חושבת שזה אחד הקשיים שלנו בתור בני אדם .
 
איך בד"כ מגיעים אלייך-דרך המלצות של גננות או דרך פרסום ללא קשר לגננות וגני הילדים
אכן מכשול שעוד לא מצאתי לו פתרון מספק.
22/11/14 19:04
9צפיות
מגיעים אלי בדרכים שונות.בעיקר מפה לאוזן .
אני וגופי
21/11/14 21:27
41צפיות
שלום לכולם. אשמח לקבל חומרים בנושא לגילאי 5-6 . תודה למשיבות
עבדתי עם צעירים יותר, אבל אולי יעזור לך
22/11/14 02:30
39צפיות
דף דקלומים ושירים בנושא איברי הגוף
º
רעיונות למפגשים
22/11/14 02:31
15צפיות
º
רעיונות ליצירות
22/11/14 02:34
16צפיות
בגן חובה=כדאי להעמיק בנושא
22/11/14 08:48
28צפיות
הם כבר יודעים שיש להם גוף עם איברים.
אז אפשר להרחיב=איברים זוגיים ובלתי זוגיים, איברים פנימיים, איברים שאפשר לראות
רק בעזרת מראה [פנים ואחורי הגוף],סימטריה של הגוף,ימין ושמאל,
וזו גם הזדמנות מצויינת לעסוק בפעילויות פיזיומוטוריות,ספורט,תנועה,ריקוד.
"נפש בריאה בגוף בריא"-בריאות הגוף,וגם הגיינה.
וכמובן=הבעות פנים ורגשות=שלוקח אותנו לעולם התיאטרון,משחקי פנטומימה.
בקיצור=נושא רחב.כדאי להגדיר מראש לאיזה כיוון את לוקחת את זה....
לא חסרים גם ניסויים: תחושת חום וקור [טבילת אצבע במים],מרקמים [תחושות],חושים [מה שומעים,איזה טעם]
וכו'.........
ומוסיפה
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
22/11/14 09:56
23צפיות
זו גם הזדמנות לפתח מודעות לגבולות המגע ולהתייחס למגע מותר ואסור, הזכות לומר לא, מגע נעים ולא נעים ומה עושים כשקורה משהו לא נעים/אסור.
בנוסף, אני הייתי מתייחסת גם להבדלים ולדימיון שבינינו - קבלת השונה ללא שיפוטיות, המראה הוא חלק ממי שאנחנו אבל לא רק... , הדימיון שלנו לבני המשפחה (למשל צבע העיניים,השיער). 
בהצלחה!
יפעת 
טלויזיה בגן
21/11/14 15:29
18צפיות
בפורום הורים לפעוטות פה בפרדס, הועלתה שאלה לגבי טלויזיה בגן.
בואו נדבר על זה :
 
 האם יש לכם טלויזיה בגן
 
 האם אתם בעד/נגד טלויזיה בגן
 
 למי שיש טלויזיה בגן- כמה זמן בממוצע הטלויזיה פועלת מה אתם מקרינים לילדים
 
 איך ההורים מגיבים להפעלת הטלויזיה האם יש הורים שפוסלים את הגן בגלל הטלויזיה
 
 איך אתם רותמים את הטלויזיה ככלי חינוכי
 
 
º
אין טלוויזיה בגן.
21/11/14 16:32
11צפיות
ולדעתך טלויזיה בגן יכולה להיות משהו חיובי?
22/11/14 02:24
18צפיות
הורים מתלהבים/מתייחסים לזה שאין טלויזיה?
כן,תלוי מה רואים וכמה זמן.כלומר,שיצפו בתוכניות
22/11/14 06:34
16צפיות
טובות בתדירות נמוכה. הייתי למשל,משלבת צפייה בתוכנית טובה בזמן מפגש בנושא מסוים.
אין טי.וי.אבל יש די.וי.די ומסך מחשב גדול
22/11/14 08:40
17צפיות
בעקרון=אנחנו לא צופים באופן קבוע,כי לגן יש הרבה מה להציע  מבחינה לימודית!
לעיתים=אי משתמשת בדי.וי.די  [או מחשב]לחיזוק חומר נלמד=סרטונים קצרים,שירים,
או מצגות של סיפורים.כך יש לי שליטה על מה שהילדים רואים!
אבל יש גם חריגות משגרת הפעילות=כאשר ילד "כוכב השבוע" או ילד שיש לו יום הולדת,
הביא מהבית דיסק ומאווודד רוצה לצפות עם החברים=אז אני מתפשרת על חצי שעה
שאנחנו בחצר.
הורים בגן עירוני=ממש לא אוהבים טי.וי.ואם כבר יש מכשיר=הם שואלים מתיי וכמה צופים בו.
וזה  בהחלט יכול להוות שיקול לבחירת גן בעת הרישום.
גן קיבוצי או גן במושב
19/11/14 18:28
48צפיות
שלום לכולן,
האם יש לכן רעיון לפעילות היכרות?
או אם אתן יודעות איזה פעילויות הכרות עושים בגן קיבוצי או בגן במושב?
תודה רבה!
לא מכירה, אבל שיהיה המון בהצלחה
19/11/14 19:56
27צפיות
יש סיבה שהפעילות תהיה שונה בגן קיבוצי/מושב לעומת בגנים בעיר
 
בני כמה הילדים את גננת אם/משלימה
פעילות היכרות
19/11/14 20:02
34צפיות
לא חושבת שיש שוני בפעילות כזו בגן קיבוצי או במושב אבל שואלת אולי יכול להיות. 
הילדים בני 3-6. 
אני סטודנטית שנה שנייה לחינוך. מתנסה בגני ילדים.
 
הייתי עושה פעילות שקשורה לנושא הנלמד-יש לך מושג מהו?
20/11/14 02:04
27צפיות
ורק בהתחלה מציגה את עצמך ואומרת שלום לכל ילד עם שיר כמו "בוקר טוב ל.... איי לי לו לו ובוקר טוב ל.... אתה חבר שלי".
 
בכל מקרה- רצוי לעשות פעילות עם אביזר שיפעיל את הילדים כמו מטפחת/חישוק/טבעת.
 
כדאי לדבר עם הגננת בגן ולהתייעץ איתה גם לגבי זה.
 
 
.....
20/11/14 07:37
29צפיות
הנושא העיקרי שעכשיו מדברים עליו בגן הוא על הסתיו 
 
אפשר לעשות רוח עם מטפחות
20/11/14 15:46
26צפיות
ולהביא להם קשיות שישנשפו להעיף עלים אמיתיים (מניסיון,זה להיט).
 
אפשר לעשות פעילות עם מצנח ולהעיף עלים לפי קצב מסוים של מנגינה שאת בוחרת.
 
ממליצה גם לחפש שרשורים קודמים בפורום בנושא הסתיו, עלו כמה רעיונות נחמדים
מתחילות להתכונן לחנוכה
18/11/14 17:58
78צפיות
או עדיין מוקדם
 
מי מתכננת מסיבת חנוכה ומי סדנת חנוכה
 
שתפו קצת
בהקשר של חנוכה
19/11/14 19:55
54צפיות
יוצא לי להסתובב בהרבה חנויות של יצירה וכל מיני חנויות קונספט וזה פשוט לא יאמן כמה תכנים יהודיים יש פה.
יש פה כמעט בכל חנות צעצועים/יצירה ממש מדפים שלמים של יצירות, כלים חד פעמיים,סיפורים ועוד שקשורים לחנוכה.
 
בחנות הספרים האהובה עליי (ברנס אנד נובל) יש ממש שולחן שלם עמוס בספרים לגילאים שונים בכל מה שקשור לחנוכה וסמלי החג. פשוט תענוג וחבל שבארץ אין כל כך הרבה חומרים ומידע.
 
אגב, עשיתי חיפוש קל באמאזון ויש כל מיני חומרים בעברית לקטנים בנושא חגים, שבת וכו', שווה לבדוק ולהזמין
משתפת
17/11/14 17:28
67צפיות
לאחרונה מצאתי שדמיון מודרך מאוד עוזר לי  להעביר את  המפגשים עם  ילדי הטרום טרום וטרום חובה המשולבים בגן אחד. אני מעבירה את הנושא תוך דרמה ומשתפת אותם בתנות  לאורך המפגש וככה הם יכולים לשבת אפילו חצי שעה בצהריים קשובים, האם זה נכון.? אני מרגישה שכן אבל אשמח לעוד רעיונות מישחקיים וכו לאותה מטרה
לא התנסיתי בדמיון מודרך עם ילדים
17/11/14 18:47
48צפיות
ניסיתי אבל בגלל שזה היה חדש לי גם- זה לא ממש עבד.
תוכלי לתאר מפגש לדוגמא שאת משלבת בו את הדמיון המודרך?
נחליאלי,חילזון
17/11/14 19:24
64צפיות
מתחילים עם סימני הסתיו  המוכרים כבר לילדים ואז מוסיפים את  האורח שלא אומרים את שמו ,אלא מתארים אותו והילדים צריכים לנחש מיהו אבל הם גם עוזרים לו להגיע מארץ רחוקה וקרה ,עובר בדאיה את הים הגדול ואז מרגיש שנעים לו כאן  והוא יורד אל היבשה ומחפש מזון כי הוא רעב,אבל הוא רוצה להישאר אב מה אין לו?-בית ותוך כדי שאלות הם עונים מה הבי שלו וכמובן הם מביאים זרדים ונוצות לרפד לו את הקן,כמובן הכל לצלילי מוזיקה ללא מילים .
º
נשמע מקסים וחוויתי- כל הכבוד!
18/11/14 00:12
21צפיות
ילד קטן לא הלך לגן
17/11/14 17:02
81צפיות
כאחד מהילדים לא מגיע לגן- אם לא מעדכנים אותכן, אתן מתקשרות/מסמסות לבדוק אם הכל בסדר? מה הנוהל שלכן במקרה של היעדרות שלא עידכנו אותכן לגביה
 
כשילד חולה, בין אם מעדכנים ובין אם לא, אחרי כמה זמן אתן מתקשרות/מסמסות לבדוק מה שלומו ואם מדובר במשהו ארוך יחסית- אתן מתקשרות כמה פעמים כל יום או פעם בכמה ימים
 
מהי הדרך שלכן להימנע ממחלות חורפיות יש לכן טיפים כמו לשתות מיץ תפוזים סחוט טרי, לא להכניס ילדים חולים ולהתעקש על כך וכו'
 
והעיקר-שכולנו נהיה בריאים
 
ערב טוב. כשלא מגיעים, אני מסמסת לשאול מה קורה.כשילד חולה
17/11/14 18:00
52צפיות
במחלה ׳רגילה׳, אני מסמסת לשלומו, אחת ליומיים. הטיפ שלי שעוזר לי להמנע ממחלות חורפיות הוא להתחסן נגד שפעת. מרגע שהתחלתי להתחסן, ההצטננויות שלי, היו קלות ונסבלות. בתקווה שלא פתחתי פה ל... ולגבי הכנסת ילדים חולים: לא תמיד אנחנו יכולות  לשלוט בזה: מספיק שילד מגיע ללא חום כי קיבל בבית תרופה להורדת חום, אז אין לנו סיבה לא לקבל אותו.
איך נפרדים מהילדים בגן לפני סוף שנה?
14/11/14 11:21
102צפיות
אני מחליפה גננת משלימה בחופשת לידה, וצריכה לעזוב את הגן בקרוב עם חזרתה של הגננת.
בגלל שזו לא פרידה רגילה של סוף שנה, קשה לי קצת לתכנן מה לעשות עם הילדים ואיך להיפרד מהם. ברור לי שאספר להם שבמקומי תבוא גננת חדשה והיא נחמדה ושהיא גננת טובה, אבל מה אפשר לעשות כדי להקל על הילדים את הפרידה? מדובר בילדים בני 3-4.
למישהי יש רעיונות לפעילות פרידה?
אשמח לכל רעיון. תודה מראש.
פרידה
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
14/11/14 14:17
63צפיות
הי.
יש כל מיני אפשרויות לתהליך של פרידה (כמובן שמדובר בתהליך שנעשה בהדרגה..): אפשר להעזר בסיפור שעוסק בפרידה (למשל - הצב של אורן,שמוליקיפוד ובטח יש עוד..),להדגיש את החלק השמח לצד העצב שבפרידה (הגננת הקבועה שחוזרת,אולי תבואי לבקר),אפשר לקיים מסיבת פרידה בה תעניקי לכל ילד מזכרת קטנה. את יכולה לבקש מהילדים שיכינו לך ציורים כדי שתהיה לך מזכרת מהם.לשוחח על מה אפשר לעשות כשמתגעגעים למישהו (לשוחח בטלפון,לבקר...).
נסי לחשוב מה מתאים לך ולקבוצה.
בהצלחה!
יפעת
תודה
16/11/14 19:59
20צפיות
נתת לי לא מעט רעיונות
לא בטוח שצריך לעשות מזה "דרמה"
14/11/14 17:21
69צפיות
פרידה היא  תהליך טבעי שמתרחש כאשר מסיימים מסגרת אחת ומתקדמים הלאה. ככה זה בחיים/במציאות...
ולכן=אין צורך בכל "הטקסים" המלווים.אפשר פשוט להסביר שגננת א' עוזבת ובמקומה תגיע גננת ב'.
ילדים יקבלו את זה כמו שזה,אם אנו המבוגרים לא נעצים את האירוע.
מי אמר שהפרידה קשה להם,וצריך להקל עליהם???
אוליי דווקא גננת חדשה,מזמנת חוויות חדשות שהם עדיין לא מכירים? אוליי יהיה יותר כייף?
גם כשההורים נוסעים לחו'ל ו"נעלמים" להם לכמה זמן,הם מקבלים את זה,ומחכים למתנות שיבואו בהמשך....
ממה שאני מכירה=זה ממש לא "סיפור גדול",ובואו ניקח הכל בפרופורציה הראויה.
ותמיד אפשר לשמור על קשר.אנחנו חיים בחברה דיגיטלית.
אם יש אינטרנט בגן= אפשר לשלוח תמונות וציורים,וגם לתאם שיחה טלפונית במפגש.
היו דברים מעולם,!
פרידה
15/11/14 10:07
43צפיות
נכון שהילדים לומדים על משמעות של אירועים מאיתנו המבוגרים. עם זאת, גם אנחנו המבוגרים, כשנפרדים מדמות משמעותית (חבר לעבודה,קרוב משפחה, חבר קרוב,)נוהגים לקיים טקסי פרידה.ככל הנראה זה עוזר להתמודד עם הפרידה - לשני הצדדים.
ילדים צעירים, התלויים במבוגרים,שליטתם באירועים מוגבלת ולא תמיד הם מבינים לגמרי את הסיבות לאירועים , יכולים גם כן להעזר בטקסים כאשר מתרחשים אירועים משמעותיים בחייהם. בפרידה מדמות משמעותית כמו גננת או ילד מהגן חשוב לתת מקום לרגשות המתעוררים ולסייע להם לעבד אותם. אפשר לעשות זאת בדרכים שונות.
בעיני טקס פרידה האו דרך מכובדת וראויה לעשות זאת ומעביר מסר גם לעוזב שהוא משמעותי.
מסכימה =אבל...
15/11/14 11:08
36צפיות
ילדים בגן נחשפים לכמה דמויות משמעותיות שמתחלפות בינהן [לעיתים על אותה משבצת של תפקיד]:
גננת אם,גננת משלימה,גננות מחליפות, סייעת אם,סייעת משלימה, סייעות מחליפות,גננת צהרון,סייעת צהרון,
מחליפות צהרון.לעיתים=יש בגן גם סייעת משלבת [לבעלי צרכים מיחדים]וכוח עזר משירות לאומי.
והילדים מתרגלים לכל הדמויות,בלי שום טקס.
נדמה לי,שהצורך להיפרד ולהרגיש משמעותי-הוא יותר של המבוגר בסיטואציה, מאשר של הילדים עצמם....
אוליי אני טועה,אבל כך זה מרגיש לי.
אפשר להתייחס לפרידה בדרכים שונותת
15/11/14 17:26
23צפיות
לפעמים יש ילד שנקשר לדמות אחת יותר מלאחרות והפרידה יותר משמעותית עבורו.
לכן אני חושבת שצריך לתת מרחב ולגיטימציה לביטוי רגשות בעניין.לא תמיד אנחנו יכולים לצפות איך תשפיע הפרידה על כל ילד משום שלכל אחד התנסויות אחרות ,חוויות אחרות ויכולת שונה לעבד את הפרידה ואת העדרו של אדם משמעותי משגרת יומו.
זו לא חייבת להיות מסיבה כמובן ואפשר ל
מי אמר שאני רוצה לעשות מזה דרמה?
16/11/14 19:56
39צפיות
שיסתדרו בלעדיי? בטוח. שזו לא טרגדיה והחיים ממשיכים? ברור.
אבל זה לא אומר שלא צריך לאפשר להם להיפרד. גם אם זה תהליך טבעי וככה זה בחיים, יכול להיות שחלק יחוו את זה קשה, ויהיו לבטח כאלה שישמחו על השינוי.
 
היו דברים מעולם.... זה ממש לא סיפור גדול? לטעמך. תרשי לי לחלוק עמך. כשאדם "נעלם" מחיי אני רוצה לכל הפחות את האפשרות להיפרד ממנו, ולא שיעלם לי ביום בהיר אחד ללא שוב..
 
ואגב, לתגובתך למטה - זה נכון שהילדים חשופים להרבה דמויות במהלך שהותם בגן ומתרגלים לכולן ללא "טקס". אבל בכל זאת יכול להיות שיש ילד שירגיש בחסרונה של דמות אחת, דווקא זו שאת היית חושבת שהיא לא דמות משמעותית בגן. כותבת מניסיון של חברה קרובה שלי, שהבן שלה לא הפסיק לשאול על גננת שבאה להחליף בגן במשך חודש. הוא סיפר עליה עוד הרבה אחריה שעזבה.
 
תודה בכל זאת על תגובתך
º
אם נפגעת מדבריי-אני מתנצלת...
16/11/14 20:57
16צפיות
לא נפגעתי
16/11/14 22:27
25צפיות
פשוט לא מסכימה עם דעתך...
אני עשיתי את זה בתור חגיגה
14/11/14 22:40
117צפיות
כדי להציג להם את זה בצורה חיובית...
הבאתי לכל אחד מתנה אישית ממני והסברתי להם יומיים לפני ,כמדומני, שאני עוזבת ושבמקומי תבוא גננת אחרת.
הסברתי להם שאני עוברת לעיר אחרת (לא זו הייתה הסיבה, הפסקתי לעבוד שם עקב חילוקי דיעות עם המנהלת של הגן-אני התפטרתי וזה היה הדבר הכי קשה שעשיתי בחיי ).
 
 
תודה
16/11/14 20:11
39צפיות
אני זוכרת שעזבת את אותו גן, את ההתלבטויות והתיאורים שלך על הקושי. ובדיעבד, נראה לי שזה היה הדבר הכי טוב שעשית (מבחינת עבודה לפחות. לא מתיימרת להיכנס לחייך הפרטיים.. ).
 
גם אני מתכוונת להתחיל לספר להם על העזיבה שלי כשישארו לי יומיים בגן, וגם אז יותר בקלילות ולספר להם כמה כיף יהיה להם כשאותה גננת תגיע. ברור לי שאני רוצה שזו תהיה חוויה חיובית, הכנתי לילדים מתנות, ואני חושבת שבאמת אעשה מזה מעין מסיבה קטנה.
תודה
זה היה לגמרי במקום- ממש סבלתי שם
16/11/14 23:20
45צפיות
היה לי מאוד קשה להיפרד מהילדים והרגשתי שנוטשת אותם ממש אבל עדיף היה שאעזוב - המקום שם עשה לי רק רע מבחינה רגשית ופיזית.
עבודה בגן עם הילדים הפרטיים
14/11/14 03:43
104צפיות
האם יצא לכם לעבוד באותה מסגרת יחד עם הילד/ה שלכם מה הפלוסים והמינוסים בזה
 
מנהלות גנים- האם תאשרו לעובדת להכניס את ילדה לגן שלה האם תורידו לה את העלות של הגן ותורידו את זה מהמשכורת או שתעשו הפרדה
אצלי
14/11/14 16:56
60צפיות
ביתי הבכורה הייתה בגן שלי עד גיל שלוש, שנה מתוך זה בקבוצה שלי.
עכשיו ביתי התינוקת נמצאית בתינוקיה, ואני מתכוונת להמשיך איתה את המסורת
הייתה לי עובדת אחת שהיו לה שני ילדים אצלי בגן. בהתחלה זה עבד, בהמשך פחות...בסוף היא עזבה כי היו ביננו חילוקי דיעות בלי קשר לילדיה.
אני בדיעה שעם כל אמא זה אחרת. יש כאלה שיכולות להיות בגן עם ילדיהם ויש כאלה שלא. יש לי כרגע שתי עובדות בהריון והנושא עלה על הפרק. כשתגיע העת אני אשקול כל מקרה לגופו.
 
לדעתי זה מאוד תלוי באמא ובילד
16/11/14 20:21
34צפיות
יש אמהות שיוכלו לעשות את ההפרדה בין הבית לגן בקלות, ואז גם לא יתנו יחס מועדף מאוד לילד הפרטי בזמן הגן, מצד שני לעיתים הילד מאוד תלותי, ולא יודע לקבל את העובדה שבגן אמא היא לא רק שלו אלא של כל הילדים.
בתור ילדה לאמא מורה שלימדה אותה שיעור אחד פעם בשבוע, זה אפשרי בהחלט. בכיתה היא הייתה המורה של כולם, בבית\בהפסקה היא הייתה אמא שלי. זה עבד טוב עבורנו. לעומת זאת לבן של מורה אחרת זה לא היה מוצלח, ואז הם נאלצו לערוך שינוי במערכת השעות כך שהאמא לא תלמד את הבן שלה.
נושא לימודי
14/11/14 20:49
100צפיות
איזה נושא לימודי אתן מעבירות בגן עד לחנוכה?
אני בדילמה איזה נושא להעביר בשבועיים הקרובים: פירות הדר? גינה?
אשמח לרעיונות
שמחה להיות חלק מהפורום הנפלא הזה שגיליתי רק עכשיו
שמחים שאת פה
14/11/14 22:42
72צפיות
אני כרגע לא עובדת בגן (עקב מעבר לחו"ל) אבל בד"כ בשלב הזה הייתי מתחילה ללמד על אור וחושך/יום ולילה כנושא מקדים לחנוכה, או לחילופין אם מזג האוויר חורפי מתחילה ללמד על החורף.
אור וחושך \יום ולילה זה רעיון נהדר!
16/11/14 20:15
42צפיות
אימצתי בדרך כלל לא עוסקת בזה ומשאירה לגננות האם, אבל זה יכול להתאים לי השנה.
יש לך תכנית\רעיונות לפיתוח של הנושא אולי?
º
אני אחפש ואם יהיה- אצרף לפה
16/11/14 23:20
17צפיות
יש לך הזדמנות פז לצאת מהקופסה...
15/11/14 08:43
72צפיות
כמובן תלוי בגיל הילדים.
אני הייתי שואלת את הילדים על מה הם רוצים ללמוד עכשיו,עד חנוכה?
אפשר גם לתת כמה אופציות,ושהם יבחרו....
º
תודה רבה. בהחלט נתתן לי רעיונות שלא חשבתי עליהם
15/11/14 19:12
19צפיות
להתבונן בילדים...
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
15/11/14 09:54
56צפיות
הי.
כמו שכתבה אנדרומדה זו מצויינת הזדמנות לשתף את הילדים בהחלטה על התכנים.את יכולה למשל להתמקד במשהו שילד הביא לגן -חפץ כלשהו - וממנו לפתח נושא: לבקש מהילד לספר על החפץ,לעודד את הילדים לשאול שאלות על החפץ ומשם לפתח את הנושא. זה עולם שלם ונפלא של אפשרויות, כשיוצאים מתוך העניין של הילדים ויחד איתם מפתחים את הנושא. כך הם לומדים לחקור כל דבר שמעניין אותם, החל משלב שאילת השאלות (תלוי כמובן בגיל) ועד למציאת מקורות המידע.
אתן לך דוגמה אמיתית להמחשה: בגן בו הדרכתי, גילאי 3,אחד הילדים הביא מראה לגן. התפתח תהליך חקר שעסק בהשתקפויות בחפצים שונים - כל י מתכת(סיר,כף וכדומה),מים. מה אפשר לראות רק במראה (אף, עיניים,את כל הגוף,את מה שמאחורי),מה קורה לתמונה שמשתקפת במראה:השלמת תמונה חצויה בעזרת המראה (יש ספר ישן וחמוד שכולל מראה שנקרא:"עשה תולעת קטנטנה ושלולית גדולה גדולה" או משהו דומה). בקיצור אינספור אפשרויות.
מכל דבר אפשר ללמוד והרבה.
.בהצלחה!
יפעת
שאלון קצרצר
16/11/14 14:51
26צפיות
שלום רב, בימים אלו אנו מפתחים כלי עזר ללימוד ועידוד קריאה, נשמח מאוד אם תוכלו לענות על כמה שאלות בשאלון המצורף ואם תשאירו פרטים לקיום ראיון טלפוני.
תודה רבה, שי.
גננות\ים: https://docs.google.com/forms/d/1-igJuksdaaS1Dd8DI...
מורות\ים (כיתה א'): https://docs.google.com/a/sparkupreader.com/forms/...
הזדמנות לעזור לתינוקות נטושים|נחמה|
16/11/14 13:13
21צפיות
|בועית|מדי שנה ננטשים מאות תינוקות על ידי הוריהם בבתי החולים בישראל. התינוקות מאושפזים במחלקות השונות של בתי החולים, לעיתים למשך חודשים ארוכים, בלי מגע וחיבוק של אמא.
עבור כך הוקמה העמותה "חיבוק ראשון" ? כאשר תינוק ננטש מקבלת עמותת "חיבוק ראשון" פנייה רשמית מבתי החולים, ומארגנת בזריזות קבוצת מתנדבות המגיעות לבתי החולים ומייצרות עבור התינוק סביבה ביתית ומשפחתית ככל האפשר.

חברת האגיס יצאה בשיתוף פעולה עם עמותת חיבוק ראשון ותתרום 5 שקלים על כל תמונה של הורה מחובק עם תינוק/ילד שתועלה עם תיוג hugtag#!
העלו תמונה שלכם מחובקים עם הקטן או הקטנה שלכם, הוסיפו  את התגית ותתרמו 5 ש"ח לעמותה החשובה כמעט ללא מאמץ.


http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
יום מתסכל בעבודה
12/11/14 19:00
130צפיות
עם יד על הלב ,כמה מאיתנו  מנוסות בעבודה חוזרות הביתה  עם הרגשה שהיה לא מוצלח   מבחינת  לעניין את הילדים  במה שכל כך טרחנו להכין בבית?
 המדובר בגן  תלת שכבתי עירוני .
אמרתי לעצמי  שמהיום והלאה  הפעילויות יהיו  מאוד מופשטות וחויתיות .
 אפילור הייתי  צריכה להפסי ק ולספר במילים שלי .
ומה אם היה  נכנס מישהו לצפות בי. 
נשמע כמו חווית יום לא פשוטה
12/11/14 21:30
83צפיות
לצערנו לא תמיד הכל הולך מושלם וגם הגננות הכי מדהימות בעולם לפעמים נתקלות בקבוצה לא פשוטה, או בימים מזעזעים שגורמים לך לתהות למה הלכת על המקצוע הזה.
וככה זה כמובן בכל מקצוע- יש ימים כאלה ויש ימים כאלה.
צריך לבוא עם המון גמישות ולקחת בחשבון שיש מצב שנצטרך להשתמש בתוכנית חלופית או לעשות הכל- זה מבאס, זה לא פשוט, זה מרגיז אבל זה חלק מהמקצוע
 
מקווה שמעכשיו יהיו לך רק ימים נפלאים וכייפים
kפרפרי אהבה
12/11/14 22:53
68צפיות
תודה על תגובתך  המהירה שמשאירה מקום שפוי לתלבטות. אני  בכלל מרגישה שיש לי הרבה לתת ורק חלק מזה יוצא החוצה .וחלק נחסם בגלל ....  במיוחדהיום הרבה יותר טוב, אבל שנכנסת מפקחת אני בלחץ ואי שקט נוראי והכל יוצא לי  הפוך
העבודה שלנו לא פשוטה לפעמים
13/11/14 04:20
67צפיות
אל תפחדי מהמפקחת, תזכרי שהיא בעצמה בן אדם וזה לגמרי בסדר שלא הכל מושלם.
למעשה, אם הכל מושלם מידי זה נראה מלאכותי ולא אמיתי.
 
תהיי את, תעשי את המיטב ותנסי להנות מהדרך
 
אנחנו פה בשבילך
מפקחת
13/11/14 15:01
62צפיות
וואו תודה,הצלחת להרגיע אותי
כולנו עוברים חוויות בעבודה - דבר אחד בטוח אסור בהחלט
13/11/14 20:38
58צפיות
האיסור לפחד מהמפקחת.
אם נפחד מהן מה יהיה? 
באה המפקחת והיה יום לא טוב? לא קרה כלום. 
צריך לזכור דבר אחד המפקחת אמורה לראות איך את מתפקדת גם כשיש לך יום רע.
היכנת משהוא בבית ולא היסתדר לך קורה הרבה. השאלה היא איך את יוצאת מיזה.
 
לא מזמן כשהייתי עוד סטודנטית לקראת סוף לימודיי המפקחת הפדגוגית של המכללה באה הרבה לראות אותי בעבודה המעשית.
היה שבוע שממש לא הייתי במיטבי אבל שבוע חשוב מבחינת הלימודים. כל מה שהכנתי לא יצא ולא הסתדר.
בפעם הראשונה פשוט התבלבלתי ולרגע איבדתי אשתונות. וילדים כמו ילדים ישר מרגישים ומתחילה מהומה.
 
לקחתי אוויר והתחלתי פשוט לאלתר ותוך כדי אילתור יצאה בסוף פעילות נחמדה.
 
הגננת אהבה, המפקחת אמנם הורידה לי מעט מהציון אבל בהחלט אהבה שלמרות הכל חזרתי מהר לעצמי ובסוף אכן העברתי איזושהיא פעילות.
הלוואי ורק אלו היו הצרות שלנו בעבודה שלנו.
 
º
לפעמים דווקא מהמקום של אלתור יוצאים דברים נפלאים
13/11/14 22:49
22צפיות
מה קורה איתי מה קורה
17/11/14 16:49
30צפיות
לא יודעת למה ,אבל היום עשיתי חשבון בכל תגובה שלי כי היתה מישהי  בגן שהיא אמא של ילדים  שהיו פעם בגן,ואני פשוט פחדתי לפשל ומרוב זה יצא  שכאילו אין לי  ניווט בגן, כמו ילדה קטנה  שמאבדת את היציבות כאשר נכנסת  דמות חדשה  לגן, דרך אגב  זה לא קורה לי  עם כל אחד ,אבל איתה במיוחד פחדתי לפשל ר עבדתי איתה  במערכת  והיא  מאוד פירגנה ואפילו  ביקשה ממני לקחת על עצמי ניהול של גן אבל סירבתי ,
זה חוסר ביטחון? מה התופעה המוזרה הזו.?
מוכר לי מאוד, יש אנשים שפשוט מלחיצים אותנו
17/11/14 16:58
23צפיות
ואז רוצים שהכל יהיה מושלם אבל בסוף מהלחץ יוצא ההיפך.
תמיד צריך לזכור שאותן דמויות שמלחיצות אותנו הם סה"כ אנשים כמוני וכמוך ובתור בני אנוש לגמרי מותר לנו לטעות.
אני למשל כרגע לא עובדת בגן עקב מעבר לחו"ל, אני מתנדבת בבית כנסת בהפעלות לילדים ויש לי מישהי שהיא גם אמא לילדים וגם מתנדבת ויושבת על הראש שלי כל הזמן כי הקבוצה שלה מתחילה רק אחרי שהפעילות שלי נגמרת. בפעם הראשונה הלחיצה אותי במיוחד כשהתערבה. אתמול למשל לא נתתי לזה להשפיע עליי ואפילו נתתי לה תעסוקה- שתצלם אותנו .
 
 
מלחיצים אותנו?
17/11/14 17:13
23צפיות
זה נדמה 'שאני פבסיכית או משהו עד שאת קצת מרגיעה אותי  שיש תופעות כאלה , העיניין שאצלי בראש זה עובד עוד לפני שמישהו אומר  משהו. אולי זה חרדה חברתית?
יש פשוט אנשים שמשדרים ביקורתיות וזה מלחיץ
17/11/14 18:49
25צפיות
אפילו אם הם לא פותחים את הפה בכלל
 
פשוט תנסי לנשום עמוק ולעשות את המיטב מבחינתך- את שם למען הילדים, את אוהבת את העבודה- שום דבר אחר לא חשוב. תהיי את ותעשי את המיטב והכי חשוב- עשי הכל באהבה.
 
ביקורתיות
17/11/14 20:40
23צפיות
וואו את פשוט מדהימה הכלאת מגמדת ושמה  במקום  תודה מכל  הלב
בשמחה
17/11/14 20:45
14צפיות
כנראה ש-30 שנה לצד אחות סופר ביקורתית שיש לה מה לומר על כל דבר - עשו את שלהם ולמדתי להבליג ולעבור הלאה ואם צריך-להתעלם
 
אנחנו פה בשבילך
קרה לי בדיוק אותו דבר ביום חמישי
16/11/14 20:28
31צפיות
בדרך כלל אני יושבת את הילדים האלה למפגשים מעניינים, מלאי שיח, שירים ותנועה. באותה הפעם הילדים היו כל כך תוססים שכל מה שעשיתי פשוט לא צלח. ניסיתי שוב ושוב למשוך את תשומת ליבם למה שתכננתי, ולבסוף אמרתי להם "אני רואה שהיום אתם לא רוצים לשוחח. אז בואו נרקוד". ופשוט עברתי לשיר איתם כמה שירים וכמה ריקודים בתנועה שתמיד מצליחים ומרגיעים אותם.
גם לי עבר בראש 'טוב שהמפקחת לא הייתה פה עכשיו', מצד שני, אני יודעת שאם המפקחת הייתה בכל זאת מגיעה הייתי מסבירה לה ש"קראתי" את הילדים, והבנתי שכרגע הם היו זקוקים ליותר תנועה, ומה שתכננתי ימתין לשלב מאוחר יותר.

עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה