לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר

בהנהלת:

אופן הצפייה:
הסתרת שרשור מעל   תגובות
עץ הודעות:
רגע לפני שנכנסים לתוך הפורום:
נכון שיש כבר גננים ממין זכר, אך הפניה היא עדיין לגננות
ממין נקבה (כי הן הרוב, ובדמוקרטיה הרוב קובע):
בפורום הגננות קבוצה הולכת וגדלה של חברות המאמינות כי יצירת סביבה ווירטואלית, בה תינתן האפשרות לפתיחת דיונים מקצועיים, שיחות ושיתוף בהתלבטויות, תוביל לצמיחה והרחבת הידע של כל אחת מאיתנו.
היכולת שלנו לדבר אחת עם השנייה לשתף ולהלין על אירועים וחוויות מהעבודה בגן. מקום שבו נוכל לפתוח ללא היסוס או חשש לחשיפה את הקשיים הקשורים ביחסים בין ובתוך הצוות. לקבל תמיכה זו מזו באשר לדרכים שבחרנו לפתור בעיות שהתעוררו, בין אנשי הצוות לבין ההורים או בין הגננות לגורמים מקצועיים שמחוץ לגן. ולעיתים עיצה או תמיכה בפיתרון קושי בהתמודדות עם קשיים בהם נתקלים הילדים.
הפורום במובנים רבים הוא חדר המורים החסר כל כך לגננות העובדות רוב הזמן לבדן. את הקולגות הן פוגשות לעיתים בהשתלמויות או כנסים, בשום מפגש מאלה אי אפשר לדוחח באמת. כאן בבית מול המחשב אנו מוצאות זמן לשתף ולהשתתף.

בפורום ניתן להביע רעיונות, דעות, מחשבות, רגשות, הגיגים, המלצות ואזהרות, כל אלה ימצאו דרכם בשרשורי הפורום לאורכה ולרוחבה של ארצינו הקטנה והאהובה. יש ודברינו הכתובים פה, יחצו, ימים ויבשות. לא אחת אנו פוגשים גננת ישראלית, העובדת עם ילדים יהודים או ישראלים גולים, המבקשת לשמור על קשר מקצועי ולבקש עזרה או תמיכה. לעיתים הורה תועה בארצות רחוקות המבקשת לקבל טיפ לשימור המסורת ולחינוך הילדים רחוק מכאן. לאלה שמורה לנו פינה חמה והן יודעות כי, בלב חפץ, יקבלו כל עזרה שנוכל לתת.

כגננות , לכל אחת גישה חינוכית אותה גיבשה במהלך שנות לימודיה ועוד יותר במשך שנות עבודתה, ומכאן שתהינה הגישות שונות ומיוחדות המיחדות כל אחת מאיתנו. אני מכבדת כל אחת מהגישות החינוכיות אותה בחרתן ואותה גיבשתן. אני מאמינה שיש מקום להשמעת דיעות שונות ומגוונות. ככל שנשמע ונקרא, כך נחכים.
מקווה שתיהנו לשהות כאן ושהזמן אותו תבלו איתנו יהיה לכן לתועלת. ושההתמקצעות שלנו תביא לשיפור החינוך לגיל הרך בישראל.

 ברוכים הבאים וברוכות הבאות לפורום "גננות וצוותי חינוך בגן"
הפורום מיועד לכלל אנשי החינוך בגן הילדים: גננות,סייעות, מרפאות בעיסוק וכל מי שלוקח חלק פעיל בהתנהלות הגן.
כמו כן, אנו מזמינים הורים להתייעץ לגבי מסגרות הגן השונות והתפתחות הילד מתוך נסיוננו כאנשי חינוך (אך אין מדובר בתחליף לייעוץ מקצועי רלוונטי).
 
הודעה חדשה

סוכות לגיל 10 חודשים
29/09/14 23:11
32צפיות
לילה טוב לכולם ולמנהלת של הפורום שמשקיעה בענק.
הייתי מעוניינת לקבל רעיונות לגיל 10 חודשים לסוכות 
וגם אשמח לדעת היכן אפשר להשיג תכנים לגיל 10 חודשים עד  גיל שנה וחצי למרוצת השנה כולל החגים.
וכן ספרים ושרים לגיל הנ'ל
תודה לכל המסיעים
º
גננות יקרות מה התוכנית שלכם לסוכות
30/09/14 01:33
17צפיות
עזרה בתכנים ילדים בני 10 חודשים
30/09/14 09:42
29צפיות

לילה טוב לכולם ולמנהלת של הפורום שמשקיעה בענק.
הייתי מעוניינת לקבל רעיונות לגיל 10 חודשים לסוכות
וגם אשמח לדעת היכן אפשר להשיג תכנים לגיל 10 חודשים עד גיל שנה וחצי למרוצת השנה כולל החגים.
וכן ספרים ושרים לגיל הנ'ל
תודה לכל המסיעים
 
לגבי לוחות תוכן,ספרים וכדומה
30/09/14 13:41
29צפיות
ממליצה לפנות לחנות ציוד לגנים שנמצאת קרוב אלייך, בד"כ יש ריכוז של כל אלה.
בנוסף כמובן מוזמנת להתייעץ פה -הגננות היקרות ישמחו לעזור .
שלחתי לך מייל עם כל מיני דברים לקטנטנים-קיבלת?
מעבר ללשיר את השירים
30/09/14 19:48
25צפיות
ולקשט את מרחב הגן בקישוטים ותמונות רלוונטיות (עבור האווירה וההורים בלבד) לא הייתי מנסה להעביר שום "תוכן". הם רק בני עשרה חד'...
לבני שנה וחצי זה כבר סיפור אחר, בהחלט אפשר לקיים מפגש ייעודי עם שירי חג, אולי לבנות איתם סוכה קטנה מקופסת קרטון ולסדר בתוכה בובות, והכי טוב יהיה לקחת אותם לשבת בסוכה אמיתית, אולי כזו שבניתם בגן.
המשך לתוכן גיל עשר חודשים
30/09/14 20:11
25צפיות
ממש תודה על התשובה שלך ani gabriella.
 אני מבינה מה את אומרת אבל אני נמצאת בפלונטה רצינית כי יש 18 ילדים בכיתה וזה מתחלק לכל החודשים עד גיל שנה וארבע חודשים מה אתן ממליצות לעשות???
הייתי מתאמת עם מנהלת הגן הנמכת ציפיות
01/10/14 15:25
15צפיות
את נמצאת עם הגילאים הצעירים ביותר, אני לא יודעת מאין נובע הלחץ שלך ללמד אותם משהו, אבל זה בהחלט לא נחוץ ובטח לא הכרחי בגילאים עימם את עובדת. כפי שציינתי, המירב שאת יכולה לעשות, וגם כן, רק עם הבוגרים יותר, זה להראות כמה תמונות, לשבת בסוכה אמיתית ואולי גם לתת להם לטעום תפוח, דבש, רימון, וזה שוב - רק לגדולים יותר. לקטנטנים לא הייתי מתעסקת עם זה בכלל. האם את מחוייבת לשבת עם כל ה - 18 למפגש יחד? אני מאוד מקווה שלא...הקטנטנים יסתפקו בשירים פשוטים ומשחקי אצבעות, וה"גדולים" במפגש מעט יותר מורכב שכולל גם שירי אצבעות ושירי חג, וכל מה שפירטתי ופירטו לך בתגובות האחרות.
מיואשת
02/10/14 15:27
את צודקת במיוחד שאין לי גב מהמנהלת שלי היא לא היתה אף פעם גננת וגם לא למדה והיא חושבת שאין הבדלים בינהם אני צריכה לשבת עם כולם כולל הקטנים ותחשבי שבגיל עשרה חודשים הם לא יודעים לשבת על כיסא כמו הגדולים ואני עושה מפגש וזאת עומדת ליפול וזו כבר נפלה ווהסיעות עם עוד ילדים עליהם כי הם יכולים ליפול מה אני יכולה לעשות אני כבר מיואשת אין לי שום גב רק מבעלי המסור הוא מבין אותי אבל הצוות כבר מיואש הם בסך הכל 4 סיעות אני גם שוטפת את הכיתה מחליפה טיטולים הכל  בשביל לעזור להם
אני חושבת כבר על עזיבה לא נראה לי שמתאים לי 
אבל מה יהיה עם פרנסה אני עם שלוש ילדים בבית שנה שנתיים  ושלוש
פתיחת גן
02/10/14 11:29
3צפיות
שלום,
אשתי מעוניינת לפתוח גן ובקשה ממני לברר \ לחפש מבנה לגן.
אני מחפש אבל לא מוצא לוח באינטרנט של גנים להשכרה או מבנים שמיועדים לגנים.
אני יודע שמבנים צריכים אישור חריג וזו פרצדורה שאני מוכן לקראת, אבל איפה יש לוחות למציאת שכירות.
אני מקווה שניתן לעזור לי.
דרך אגב מדובר על אזור המרכז ( חולון, בת ים, אזור, ראשון וכ'ו..).
תודה מראש.
 
לבדוק ביד2 והומלס, לבדוק דרך העירייה
02/10/14 14:43
2צפיות
לפעמים יש גני עירייה שהם לא מאוכלסים ואפשר לשלם לעירייה כדי לשכור אותם באופן קבוע.
 
בהצלחה
דרך העריה לא ידעתי שניתן.
02/10/14 15:01
טוב לדעת.
יד 2 והומלס אין כלום על גנים, אני אפילו לא יודע על איזה קטגוריה ללכת.
במידה ויש עוד רעיונות אשמח לשמוע.
 
|*| נפתח פורום תעלומות |*|
02/10/14 11:03
|חיזר|האם הם כאן ממש מעלינו?, האם הם טובים או רעים?,  האם לא מגלים לנו את האמת? מה הם מסתירים? וממה הם מפחדים?
אם השאלות האלה מסקרנות אתכם, אתם מוזמנים להיכנס כבר עכשיו לפורום תעלומות.

בפורום תוכלו להתעדכן במקרי התעלומות החדשים מהארץ והעולם,  כי זה רק עניין של זמן, עד שנגלה את האמת :-)
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
תוכנית עבודה- עזרה
29/09/14 23:08
49צפיות
היי בנות יקרות,
 
היי בנות, 

אני גננת חדשה (בשנת הסטאז') משלימה בגן ממלכתי דתי בגילאי טרום חובה... 
רציתי את עזרתכן בבניית תכנית עבודה שנתית בתחום המדעים. 

אשמח אם מישהי יכולה לשתף ברעיונות, הצעות או כל דבר אחר מנסיונכן. 
 
מודה מראש לכל העוזרות...
בהצלחה לך ,בטוחה שגננות הפורום יעזרו לך מנסיונן
30/09/14 01:35
26צפיות
אני לא חזקה בכל עניין המדעים אבל הייתי בודקת את תוכנית העבודה של גננת האם ומנסה להתאים לנושאים כל מיני פעילויות בתחום המדעים.
לדוגמא בסוכות- הפטיש והמסמר:משחק הך פטיש, אולי לעבוד על קל-כבד,חזק-חלש.
 
תוכלי לתת דוגמאות שיכוונו אותנו כך שנוכל לעזור לך יותר?
-
30/09/14 09:34
12צפיות
תודה רבה!!
התכנית של גננת האם עוסקת בשירי נעמי שמר.. אך כמובן שבנושאי חגים ואירועים מכוננים אנחנו חוברות אחת לשניה.
למשל בראש השנה כאשר למדנו על הדבש כמובן זו הייתה למידה רב חושית- טעם הדבש, ריח, תהליך היצור, הדבוראי וכו'...
פשוט צריכה רעיונות בכדי למלא את התכנית של השנה לפי היעדים של משרד החינוך.
מודה לכן:)
תוכנית עבודה- עזרה
( לעמוד שלי בתפוז עסקים )
01/10/14 08:52
26צפיות
הי.
בתהליך בניית תכנית עבודה רצוי להתחיל בהגדרת מטרות שיכוונו אותך: מטרות בתחום הקוגניטיבי/חברתי/רגשי/מוטורי. לדוגמה: בתחום הקוגניטיבי - העשרת השפה,הכרת תהליכים,הבנת קשר סיבה ותוצאה,פיתוח יכולת השוואה(מיון )פיתוח מיומנויות שלשאילת שאלות,הסקת מסקנות ועוד.
בתחום החברתי/רגשי - שיתוף פעולה,ביסוס תחושת הצלחה,התמודדות עם תסכול וכישלון,עזרה הדדית,טיפוח אמפתיה ואחריות חברתית וסביבתית. בתחום המוטורי - חיזוק מיומנויות שונות.
המטרות צריכות לשלב בין תחום הידע-תוכן (מדע -תחום רחב מאוד - בחרי נושא והתמקדי בו) לבין המיומנויות בתחומי ההתפתחות השונים.
לאחר מכן בדקי מהו לוח הזמנים העומד לרשותך ובני יחידות נושא בהתאם לכך.
למשל אם יש לך שעה בשבוע נסי לפרק את הנושא למס' יחידות פעילות בהתאם. בבניית הפעילויות חשוב שתשימי דגש על התהליך - חשבי כיצד להתאים את תהליך הלמידה ליכולות ולצרכי הילדים (כפי שאת מכירה אותם),לגודל הקבוצה (רצוי לעבוד בקבוצה קטנה), למרחב העומד לרשותך ולשאר המשאבים שיש לך.חשבי האם תרצי להעזר או לשלב אנשים נוספים בתהליך או פעילויות מחוץ לגן (כמו טיול בטבע, ביקור באתר כלשהו -מוזיאון,אתר מיחזור וכו')או להזמין איש מקצוע לגן.בתכנון התייחסי לגיוון באמצעי הלמידה,להתנסות חווייתית פעילה וכן לתיעוד תהליך הלמידה בחלל הגן ושיתוף ההורים.
בהצלחה!
יפעת 
 
גם אני מסתבכת עם התוכנית ואבקש הבהרה למה שכתבת
01/10/14 23:49
7צפיות
"לתיעוד תהליך הלמידה בחלל הגן ושיתוף ההורים"
 
גננות האם מבקשות שלא יהיה קשר עם ההורים מלבד בוקר טוב ושלום, אלא אם קרה אירוע נחריג-נפל/ננשך....
ומה הכוונה לתיעוד הלמידה בחלל הגן- מה אני אמורה לעשות?
וסליחה על הבורות...רק התחלתי
 
הבהרה לבקשתך
02/10/14 08:38
2צפיות
הי.
ראשית מצויין שאת שואלת כי זו דרך מעולה לקבל מידע, אז תזכרי לא להתנצל אף פעם על חוסר ידע! כל החיים לומדים...
התהליכים החינוכיים בגן מתרחשים כל הזמן וממשיכים גם לאחר שזמן הפעילות "הרשמי" הסתיים.עיצוב חלל הגן צריך לתת ביטוי לתכנים ולתהליכים בהם עוסקים בגן (למשל לוחות התכנים,פינות הגן,דף קשר להורים וכו') כדי לאפשר לילדים לחזור אל התכנים,לשחזר את החוויות ולעבד אותן ולשתף את הוריהם גם לאחר הפעילות עצמה.
לכן, גם אם את גננת סבב או סטאז'רית ואת עובדת עם הילדים על נושא מסויים, חשוב שיהיה לו תיעוד וביטוי במרחב הגן.
חשוב שתשוחחי על כך עם מנהלת הגן (הגננת)ויחד תמצאו את הדרך המתאימה ביותר לעשות זאת.
בהצלחה!
יפעת
מסיבת גן
02/10/14 05:56
6צפיות
כשאתן עורכות מסיבות בגן לכבוד חג/אירוע/מסיבת סיום- האם אתן מגבילות את מספר האורחים
 
האם אתן מאפשרות הבאת אחים לחגיגה
 
האם אתן דואגות לכיבוד/רשימת כיבוד או שהיוזמה היא של ההורים
 
האם ביום המסיבה הגן נסגר מוקדם יותר
סקנות מינית בגיל 4
01/10/14 20:03
9צפיות
שלום גננות יקרות, אני רוצה לשתף ולהתייעץ לגבי תופעה מדאיגה שמתרחשת בגן של בתי.
בתי בת 4, בגן חד גילאי בו כל הילדים בני ארבע. 
כשהגעתי לקחת אותה מהגן היא ביקשה ממני לבוא לפינה בחצר וסיפרה לי כך: "אמא איקס ואני התחבאנו פה והראנו אחד לשני פה" (הצביעה על המכנסיים) חייבת להגיד שלא ידעתי איך להגיב, אמרתי לה שנדבר על זה בבית.
בבית היא פירטה לי שהוא ביקש ממנה לראות את הפות ואח"כ הוא הראה לה את הפין (מבלי שתבקש ממנו) עדכנתי את הגננת וההורים שלו בנושא. להפתעתי אימא שלו התקשרה והתעיינה מה בדיוק קרה, היא אמרה לי שזה קרה גם שנה שעברה וחשוב לה לשמוע מה בדיוק קרה ומי הניע את מי להראות.
היום, להפתעתי, הבנתי שגם בשנה שעברה כשהילד היה בן 3, הוא הראה/ראה לכמה בנות את איבר המין שלו ושלהן בכמה סיטואציות שונות.
אני לא יועת אם היה מגע בשנה שעברה, במקרה של הבת שלי לא היה מגע.
שוחחתי עם הבת שלי וכמובן שגם הגננת הזכירה לכולם את נושא הפרטיות/שמירת הגוף... אך אני מוטרדת נורא. 
ברצוני לבדוק מספר דברים- האם סקרנות מינית קיימת בגילאים קטנים כאלו? או שהבעיה הספציפית שלו מצריכה התערבות.
האם על הגננת לערב את הורי הגן?
לא נראה לי שהבת שלי בטראומה מהנושא, אך איך אדע שלא??יצא לי כמה פעמים לשאול אם שוב קרה מקרה כזה- האם זה נכון לשאול ?או שזה יעיד על היסטריה מצידי?  אשמח מאוד לתובנות.
תודה
זה מאוד טבעי הסקרנות המינית הזאת
01/10/14 21:01
10צפיות
דווקא בגילאים הללו. הם מראים תחתונים ואיברים ועוד מסתכלים בשירותים. טוב שהיא סיפרה לך ושלא הגבת בהיסטריה (ראיתי פעם אמא שהגיבה בהיסטריה, זה לא היה טוב). את יכולה להיות בטוחה שהילדה לא בטראומה מכך שהיא ראתה פין של ילד בן 4 (המילה טראומה היא בכללי גדולה מידי ומשתמשים בה יותר מידי על פחות מידי). אם הגננת תרגיש שיש לילד הזאת בעיה מיוחדת עם גבולות הגוף שלו אז היא תדע למי להפנות את הנושא או איך לטפל בזה
 
פשוט לא להפסיק לחזור על המנטרה שהיא צריכה לשמור על הגוף שלה ושאף אחד לא צריך לראות לה את הפות או את הטוסיק. שתדע את הגבולות של הגוף שלה ושלא תחשוש לשתף אותך, נראה לי יותר חשוב ללמד בנות כיצד לשמור עצמן מאשר לנסות למגר את כל התופעות מסביב.
 
לגבי שיתוף של הורי הגן נראה לי ממש מיותר כי זה סתם יעשה עליהום על ילדים  בני 4.
מסכימה ובנוסף לדבר עם הגננת לגבי לימוד נושא
01/10/14 23:21
6צפיות
השמירה על הגוף. ממליצה על הדי וי די של "החברים של יעל" בנושא- די וי די מצויין שמדבר על זה.
טבעי ביותר=אבל
01/10/14 21:51
7צפיות
צריך להמשיך לעקוב אם יש שם יותר מזה:
האם הם רק ראו אחד לשני?
האם זה קרה הרבה פעמים? איפה? מתי?
האם היא סיפרה למישהו מהצוות?
מה היא הרגישה בסיטואציה?
וכמובן להסביר לילדה שיש לנו "איברים פרטיים" אותם מראים רק להורים,לבני המשפחה הקרובים,הגננות וכו'...
נראה לי שעצם העובדה שבאה וסיפרה מיוזמתה ,מצביע על בגרות מסויימת מצידה.
ועולה מהדברים שסיפרת ,שהיא  הרגישה שמשהו לא תקין בסיטואציה!
לא הייתי מנפחת בעירוב כל ילדי הגן....
גמילה לה לה
28/09/14 14:56
40צפיות
תינוק קטן נולד , וכאשר מגיע לגיל מסוים והוא מוכן/בשל לכך- עושים לו גמילה מחיתולים.
לגן יש תפקיד חשוב מאוד בהתנהלות בגמילה:
 
המסרים שצוות הגן משדר לילד (עידוד, תמיכה,הכלה ומצד שני- לצערנו יש גם לפעמים חוסר סבלנות,חוסר תמיכה ורגזנות).
 העזרה שניתנת לילד בכל מה שקשור לגמילה: תזכורות לילד, עידוד הילד ללכת לשירותים/סיר, החלפת בגדים במקרה והיה פספוס וכו'.
 שיתוף פעולה עם ההורים- עדכון ההורים, להיות באותו ראש בנוגע לגמילה וכו'.
 
איך אתן פועלות בגן בכל מה שקשור לגמילה 
איך אתן מתנהלות בגן עם ילד שמפספס הרבה ולדעתכן לא מוכן לגמילה
מהם הטיפים שלכן לגמילה נכונה וטובה
 איך אתן מתנהלות עם הורים שלוחצים על גמילה והילד לא בשל לכך לדעתכן או שהגישה של ההורים לא תואמת לגישה שלכן בנושא הגמילה (הורה שרוצה שהגננת תכריח את הילד להיות בשירותים,למשל-מקרה אמיתי ,אגב)
 
שתפו וספרו
 
אצלנו יש נוהל פיפי בסדר יום.לפני מפגש,חצר וכו.
29/09/14 18:04
32צפיות
מבקשות שההורים יביאו הרבה בגדים להחלפה.ילד שמפספס הרבה, אנחנו אומרות להורים שלדעתנו הילד עדיין לא בשל.אומרים רק לאחר כשבועיים שלא רואים התקדמות בתהליך הגמילה.לגבי התנהלות עם הורים שלא מסכימים איתנו,בגן הנוכחי, לא ראיתי עדיין הורה שהתעקש על להמשיך גמילה כשהילד לא מוכן לכך. בד״ כ נראה לי שגם מיואשים מריבוי הכביסות.טיפים לגמילה: להוריד חיתול בבית ולשלוח לגן עם חיתול במשך כשבוע. אם יש התקדמות בגמילה: לשלוח גם לגן ללא חיתול.אם בגן אין שיפור בתהליך לאחר כשבועיים, סימן שהילד לא בשל.ן
בדיוק כמו שהיה אצלי בגן
30/09/14 01:28
26צפיות
מאוד מאמינה בהדרגתיות ולא ישר להביא לגן בלי חיתולים.
 
 
שאלת המשך שיטת קשב
30/09/14 04:03
16צפיות
במידה והיו מגיעים אליכם הורים עם ילד בשיטת הקשב, כלומר: שצריך לזהות הסימנים לכך שהוא צריך פיפי ומיד לקחת לשירותים,כבר בגיל מאוד צעיר-איך הייתם מגיבים
 
שיטת קשב לא ממש ניתנת ליישום בגן
30/09/14 19:45
16צפיות
זה דורש יחס צמוד של מבוגר לילד.
מה שאני כן מיישמת בגן שלי זה מה שנקרא - היענות לצרכים (על פי דפנה תייר). זה בעצם האח הגדול של שיטת הקשב, אם תרצו
מה שזה אומר - אני מוכנה לגמול ילדים מהרגע שהם אפילו מסתכלים על הסיר...
זה עובד לי כבר ארבע שנים וכל שנה יש כמה בני שנה וחצי ואפילו צעירים מכך שנגמלים אצלנו. השנה יש כבר שלוש בנות מתחת לגיל שנתיים שנגמלו.
ממליצה לקרוא על השיטה בראש פתוח ואפילו לנסות ליישם - אולי תופתעו מהיכולות של הקטנטנים האלה...
בגדול אספר שמבחינתי כמעט ואין כזה דבר "ילד לא מוכן". מי שלא מוכנים לרוב הם ההורים, שלא תמיד מוכנים לכך שגמילה היא תהליך חינוכי ארוך בו המבוגר בהחלה לוקח אחריות ומוביל, ובהדרגה מעביר את המושכות לידי הילד.
 
פרפרים הייתי שמחה לשמוע ממך
01/10/14 15:27
18צפיות
את מעלה סוגיות חשובות ומבקשת שנשתף, מה איתך? מה עמדותייך בעניין?
צודקת, פשוט רוצה לתת הזדמנות לאחרות להגיב
01/10/14 15:51
13צפיות
מסיימת לעטוף מתנות לאחיינים ואז מבטיחה לכתוב ולהגיב בנושא.
תודה שהסבת את תשומת ליבי
גמילה בבית ובגן הילדים
01/10/14 16:43
13צפיות
בעיני גמילה היא סוג של תהליך. אני אישית לא מאמינה בשיטת ה"זבנג וגמרנו"-יש ילדים שזה מתאים להם, אני אישית בתור גננת ובתור הורה לעתיד-לא חושבת שאנקוט בגישה הזו.
אני מאמינה שגמילה היא תהליך הדרגתי וממליצה להורים בגן לעשות את זה בצורה הדרגתית.
בהתחלה להוריד את החיתול לזמן קצר-לתת לפעוט להרגיש מה זה להיות בחיתול כי זו הרגשה מאוד מוזרה בהתחלה. תחשבו איך לנו יראה מוזר להסתובב בלי תחתונים כשרגילים כל החיים לתחתונים
כל פעם למתוח יותר ויותר את זמן הערנות ללא חיתול ועם תחתונים עד שרואים שהילד מבין יותר ויותר את הרעיון של יש פיפי, צריך רגע להתאפק,ללכת לשירותים וכו'.
 
אני חושבת שכמו בבית, גם בגן חשוב מאוד להקפיד עם הילדים ללכת לשירותים. אצלי בגן תמיד לפני כל תחילת פעילות-כל הגמולים הלכו לעשות פיפי. מי שהיה בתחילת התהליך- לקחנו בתדירות גבוהה יותר.
שנה שעברה הייתה ילדה שהיה לה קשה עם הרעיון של לשבת בשירותים אז הכנתי לה קופסת הפתעות לשירותים שבה רק מי שיושב בשירותים יכול לשחק ומיד מחזיר לקופסא כשהוא מסיים. הכנסתי כל מיני דברים נחמדים לקופסא: משחק שמזיזים, טלפון צעצוע קטן וכל מיני הפתעות בשקל כאלה.
 
אני מעדכנת את ההורים לאורך היום במיוחד בתחילת התהליך לגבי איך הולך, לרוב מיוזמתם אבל גם מיוזמתי.
 
אם ילד לא בשל- אני מדברת עם ההורים, נותנת לזה צ'אנס אם הם מתעקשים אבל אם רואה שאין מוכנות- אני מתעקשת שנתחיל את הגמילה בגן רק אחרי שתתבסס בבית.
 
 
 
טיפים קטנים שעושים את כל ההבדל
01/10/14 02:25
24צפיות
שתפו ברעיונות וטיפים לניהול הגן וטיפול בילדים-דברים שגיליתם עם הזמן והניסיון וממש עוזרים לכם.
 
אצלי למשל:
 
מומלץ שיהיו בבית 3 דברים: אקדח דבק חם, זוג מספריים איכותי וטוב, מכונת למינציה. אלה השילוש המקודש מבחינתי.
 
מומלץ להעביר למחשב ולסדר בתיקיות את כלל הדיסקים שלכן מהגן-ככה יש אפשרות לתכנן מראש באילו שירים תוכלו להשתמש ויש גיבוי במידה והדיסק מתקלקל.
 
בגן האחרון שעבדתי בו היו כל חומרי היצירה מסודרים בקופסאות פלסטיק שקופות עם כיתוב על צד הקופסא מה בתוכן שלה. זה מאוד נוח ונראה יפה. כל קופסא מתלבשת על קופסא אחרת ואפשר כמובן לשלב כל מיני גדלים.
 
ומה הטיפים שלכם שעושים את כל ההבדל שתפו
כשמביאים לכן מתנה?
29/09/14 23:16
40צפיות
איך אתן מגיבות?
 
ההורים אצלי בגן אוספים תשלומי ועד ושלחו לכל הגן את הרשימה על מה צריך להוציא כסף (גן עיריה). התשלום שלהם נראה לי מעט גבוה (בעיקר משנים קודמות) אז הסתכלתי ברשימה שלהם. היו שם את הדברים הרגילים שביקשתי (מתנות לילדים צלם לסוף שנה וכד') ופתאום אני רואה סעיף מתנות. מתנות לצוות בראש השנה, מתנות לצוות לסוף שנה ופסח, מתנות יום הולדת לצות (?!?) והדובדבן שבקצפת, מתנת לידה לגננת (כלומר לי כשאני אלד עוד חודשים).
 
מהר עשיתי להם סדר בדברים, כתבתי להם שאני לא מצפה וגם לא זקוקה למתנת לידה, שיביאו שוקולד קטנצ'יק לתשומת לב אם בא להם ומספיק לי. ברכה מחממת את הלב ודי. זה גם כל כך מביך אותי כל עניין המתנות מההורים, כל כך לא נעים לי לקבל, שיקחו את הכסף ויתנו למען הילדים או שיאספו קצת פחות כסף מכל הורה.  גם מאיפה הם ידעו מתי היום הולדת שלי, אף פעם הורים לא גילו מה התאריך שלי, לא בגלל שזה סוד, בגלל שאני לא עושה סיפור מזה. פשוט באותו היום אני קצת מפנקת את הילדים עם משהו טעים והולכת לחגוג עם המשפחה אחרי העבודה, כמו שצריך.
 
לא נעים עם כל מפעל המתנות, לא בא לי שיוציאו עליי מאות שקלים בשם הנימוס, והכי אני מפחדת שהורים אחרים שלא בועד יחשבו שזה משהו שאני ביקשתי.
 
דרך אגב... גם ביום יום שלי אני מעדיפה להכין לחברים שלי מתנות מעשה ידיי, חוץ מחברה אחת שאני יודעת שאוהבת מתנות חומריות כולם מקבלים ממני פריטים שאני מכינה וההתלהבות היא רבה. גם אני תמיד אעדיף לקבל משהו קטן מכל הלב שנעשה באהבה מאשר עוד חבילת שי /גיפטכארד/ משהו אחר בסגנון. באמת שככה אני בנויה וככה אני אוהבת ואני רק מקווה שלא העלבתי את הוועד כי באמת הכוונה שלהן טובה.
שונא מתנות-יחיה
30/09/14 01:30
29צפיות
איך ההורים הגיבו לפנייה שלך?
 
אני אישית אוהבת דווקא מתנות, אבל מבחינתי מתנה זה גם ציור של ילד שצייר במיוחד בשבילי-זה הכי מדהים בעיני
 
לדעתי, זה ממש חמוד ששמת לב לזה, אבל מניחה שזה בא מתוך רצון שלהם לפרגן לך והייתי לוקחת את זה כמחמאה ענקית.
עוד לא הגיבו
30/09/14 07:33
23צפיות
זה פשוט ממש צרם לי השורה "מתנת לידה לגננת" אבל ממש. תמיד אני אומרת להם שלא צריך מתנות אבל זה ממש לא נוח לי (אולי אני אפופת פחד מעין הרע או משהו בסגנון אבל אני פשוט לא רוצה שיאספו כסף לזה).
גם אני אוהבת מתנות אבל מעדיפה משהו צנוע ופיצפון או מכתב שמביע הערכה לא מעבר.
 
נראה לי אני אשלח את הסייעת שלי לרמוז להם כמה פעמים שזה באמת לא מתאים לי.
פעילות לילדים בחול המועד סוכות יש
הודעה זו מכילה תמונות
29/09/14 10:00
35צפיות

בס"ד
 מזמינים אתכם בחול המועד סוכות לפסטילב במרכז הקונגרסים בחיפה, פסטיבל לילדים,  כל הכנסותיו קודש לארגון אהב"ה - ארגון הנכים בישראל המיוחד ( ארגון שאינו למטרות רווח אשר כל הכנסותיו מופנות לטובת עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים ולמשפחו...תיהם) לפסטיבל 2 חלקים,
החלק הראשון הינו פסטיבל לילדים קטנים החל מהשעה 12:30-15:30 שם יופיעו: יובל המבולבל, מיקי, גילי בא לבקר רוי בוי והנחיה ע"י אורנה דץ.
מיד אחריו יתקיים פסטילב 2 המיועד לילדים בוגרים ונוער עם מיטב אומני הנוער כגון:עדי הימלבלוי, רוני דלומי, כוכבי גאליס, והנחיה ע"י תובל שפיר ודניאל גד.
ניתן להזמין כרטיסים בטלפון המופיע על המודעה. נשמח לראותכם....

בברכת שנה וחתימה טובה וחג שמח,
ארגון אהב"ה
 
תכנים לגיל 10 חודשים עד גיל שנה
27/09/14 22:00
57צפיות
תודה לפורום המקצועי!!!
יש לי שאלה שמאוד מטרידה אותי
אני גננת ליל 10 חודשים עש גיל שנה ואני שוברת את הראש מה אני יכולה ללמד אותם בימים הקרובים!!!
בשבוע שעבר שניסתי לדבר איתם על החג המתקרב הם פשוט יסתכלו עלי כאילו מה אני רוצה מהם
אשמח לקבל יעוץ מה אני יכולה ללמד אותם עכשיו וסתם ככה גם להמשך אני אף פעם לא לימדתי גיל כזה קטן אשמח לעזרה!!!
תודה לכול העוזרים
את לא צריכה לשבור את הראש
27/09/14 22:42
80צפיות
בגילאים האלה פחות לדבר ויותר להתנסות. למידה חווייתית חושית: ראייה, שמיעה, טעם, מישוש, ריח. לקראת החג ניתן להשמיע שירי חג בסיסיים, לתת למשש את התפוח והרימון ואולי גם לטעום מהתפוח או מעט ממיץ הרימון. להביא את אווירת החג והסמלים המרכזיים בצורה הכי מוחשית והכי חוויתית שיש. אפשר לעבוד איתם על אברי הגוף "אני וגופי" ושוב לא להרבות בדיבור אלא לשיר ולהראות בתנועות ובצורה מוחשית וחווייתית.
שנה טובה ובהצלחה
כל כך נכון, כתבת נפלא!
28/09/14 14:46
39צפיות
בגיל הזה רק להמחיש, לתת להם להתנסות ולחוות.
בנושא חוויה ומישוש
28/09/14 21:22
30צפיות
שלופ פרפר אהבה דרך אגב שם יפה!!!
היות ואני חדשה בגיל הזה אשמח לשמוע יותר על מה שדיברת 
במילים אחרות איך אני מעבירה 20 דקות בצורה  שהסברת מיחוש ומישוש וכ'ו
בצורה יותר פרטנית אני ממש ממש אודה לך זה פשוט מציל אותי
ישבתי אתמול עד 2 בלילה ובסוף לא יצא משהו מיוחד אשמח לתושבתך
תודה רבה
תודה, גם אני אוהבת את הכינוי
29/09/14 01:40
25צפיות
לגאן כתבה בצורה מאוד יפה ומצטרפת להמלצות שלה .
 
אני אישית הייתי מכינה מסול/ספוג את הסמלים של כל חג, נותנת להם להרגיש.
למשל בראש השנה אפשר גם להביא רימון אמיתי ולתת להם למשש, יש כאלה שיתנו גם לטעום.
 
אפשר למשל לכבוד סוכות להביא גלילי נייר מטבח (או לגדולים יותר-מקלות הקשה/מקצב) ללא הנייר כמובן, ולתת להם לבדוק את זה בעצמם ולהתנסות ואז להראות להם דוגמא עם השיר "פטיש מסמר". להקיש עם זה על הריצפה ואז גליל על גליל ואז על איברים שונים בגוף.
 
בגיל הזה מספיק לעבוד על מספר בודד של שירים ולחזור שוב ושוב על הפעילות.
 
מה שהכי חשוב בגיל הזה במיוחד זה לתת להם להרגיש כמה שיותר: לגעת,למשש, להריח.
 
אם את צריכה רעיונות לנושאים ספציפיים-נשמח לעזור לך .
שאלה לגננות בגני עירייה - כלי נגינה לריתמוסיקה
28/09/14 09:30
41צפיות
לגננות בגני עירייה בלבד:
 
- האם המפעילה של חוג ריתמוסיקה מגיעה עם כלי נגינה לילדים?
אם לא, מהיכן יש תקציב לכלי נגינה: מהעירייה? תקציב אחר?
לא עבדתי בגן עירייה, אבל בגן שעבדתי בו הייתה מנגנת
28/09/14 14:45
26צפיות
שעבדה בעיקר בגני עירייה ותמיד הביאה לכל הגנים את כלי הנגינה.
 
מקווה שהגננות מגני העירייה יאשרו את העניין
למורה למוסיקה=אין כלי נגינה
28/09/14 16:46
24צפיות
צריכים להיות כלים ואביזרים בגן...
אם היא מורה פרטית שמועסקת דרך חברה כלשהי=אז היא יכולה להשאיל ציוד,
אבל מורות של משרד החינוך משתמשות במה שיש בגן.
איך משיגים? מבקשים תקציב מיוחד מהעירייה וגם מההורים.
המורה לריתמוסיקה מגיעה עם כל הציוד
28/09/14 20:10
16צפיות
לפעמים היא מבקשת ממני טושים ודפים למשהו אבל לא מעבר.
 
יש גנים עם תקציבי חינוך גדולים שהם רוכשים לגנים כלי נגינה (בעיקר לגן שמוגדר כגן מנגן) ויש גנים עם פחות תקציבי חינוך ואז יש משהו בסיסי יותר.
יש מינימום של ציוד כלי הקשה בסיסי שמקבלים בפתיחת גן
28/09/14 23:34
21צפיות
ממש מעט.
בכל אופן מי שרוצה שיהיה לה גם לישימוש ביום יום ולא רק בשיעור מוסיקה קונים ורוכשים אט אט במשך השנים. אפשר לבקש מתנה מההורים במקום ספר או משחק לגן ביום הולדת כלי נגינה.כמו כן אפשר להיות "בשותף" עם הגן המקביל כך מעשירים את מגדילים את כמות  הכלים.
אישית במשך השנים דאגתי כי מכל כלי יהיו לי לפחות 12בשאיפה ל18 שיספיק למחצית גן.
בעיקרון אין תקציב מיוחד לכלי נגינה אבל למי שזה חשוב אפשר פה ושם לקנות במקום משחק או מתקציב שנשאר בקופת ועד בסוף שנה.
מורה למוסיקה פרטית אמורה שיהיו לה לפחות מרבית הכלים( לדעתי זה נחשב להוצאה מוכרת אצלה). למורה למוסיקה מטעם משרד החינוך( היש עוד כאלה?) אין כלים משלה.
אפשר כמובן לעשות עם הילדים המון כלים מחומרים בשימוש חוזר כמו מרקסים ( מבקבוקים ומיכלים קטנים),תופים/דרבוקות מפחיות  וכו'.
גן שפה גיל 3
27/09/14 22:52
52צפיות
שלום לכולם...
אני חדשה פה וגם בתפקידי.
אני גננת בגן שפה-גיל 3, הרמה מאוד מאוד נמוכה.
מס' שאלות:
1. מה מלמדים ואיך על החגים? כמה להשקיע ביום כיפור, מתי סוכות, איך ללמד- אשמח לעצות!!
2. חצר- כמה זמן לתת לילדים להיות בחצר? עד עכשיו נתתי שעה וחצי, הילדים ממש נהנים אבל אני מרגישה שאני לא מספיקה ככה דברים אחרים...
תודה!
קודם כל בהצלחה בתפקיד החדש
28/09/14 09:35
40צפיות
איך עובדים? אני חושבת שכדי להעשיר את אוצר המילים של הילדים את צריכה להראות את החפץ או תמונה של החפץ (אם אי אפשר להביא אותו) ולתת לו שם. את צריכה להחליט בכל נושא על קבוצה של מילים (אם זה חג אז סמלים) שאת רוצה ללמד ולהביא אותם בצורה מוחשית עד כמה שניתן ולשיים. יש לחזור על אותן המילים שוב ושוב ולנסות לשלב מילה במשפט.
למשל: לקראת ראש השנה מביאה תפוח ואומרת "זה תפוח". מביאה צנצנת דבש ואומרת "זאת צנצנת דבש". בראש השנה טובלים תפוח בדבש ומדגימה להם.
אפשר גם להעזר בספרים לגיל הרך שיש בהם מעט מאוד טקסט.
חשוב להשתמש בכל החושים של הילדים: גם שמיעתית, גם ויזואלית ועוד... (ריח, טעם, מגע) זה מאוד עוזר בלמידה.
גם בחצר אפשר להעשיר את השפה של הילדים: את יכולה לשיים את הפריטים שבחצר או לצפות באינטראקציה בין ילדים, להבין מה הם מרגישים או רוצים ולעזור להם להעביר את הרגש/המסר. קודם כל עם הילד עצמו מה הוא רוצה? מה הוא מרגיש? ואח"כ לתווך בינו לבין הילדים האחרים. לדבר איתם המון אפילו לא דרך למידה מכוונת אלא דרך אינטראקציות יומיומיות.
מקווה שעזרתי
שנה טובה ומוצלחת :)
ברוכה הבאה לפורום
28/09/14 14:44
26צפיות
1.אני לא גננת של ח"מ, אבל לדעתי, להתמקד בעיקר בסמלי החגים והמועדים.
העליתי כמה תוכניות עבודה על יום כיפור-אולי משהו משם יעזור לך, אפשר כמובן תמיד לנסות להוריד את הרמה כך שיתאים לקטנטנים אצלך.
 
2. לגבי החצר- שעה וחצי נשמע די הרבה לילדים אבל הם אם נהנים וזה זורם אולי תנסי לקצץ קצת ולהספיק את מה שתיכננת או אם יש אפשרות לעשות את מה שתיכננת בחצר וזה עובד-גם מעולה למשל יצירה אפשר לרוב לעשות גם בחצר. מפגש לא הייתי עושה בחצר.
|*|נפתח פורום הפרעת אישיות גבולית
28/09/14 11:18
6צפיות
|סיוע|הפרעת אישיות גבולית נחשבת לאחת ההפרעות הנפשיות הנפוצות בארץ ובעולם. לכן פתחנו פורום לכל מי שמתמודד עם ההפרעה הזו.
הפורום הוא המקום בו תוכלו לשתף, לתמוך, להכיר אנשים שמתמודדים עם קשיים דומים ולראות שאתם לא לבד בזה.

מוזמנים כבר עכשיו לפורום הפרעת אישיות גבולית
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
º
רציתי לדעת מי כתב את הסיפור: סוכת החברים?
27/09/14 23:18
27צפיות
הספר סוכת החברים
הודעה זו מכילה תמונות
28/09/14 09:43
61צפיות
כתבה שלי זקן
איירה טויה טאולו
מצ"ב תמונה של הספר
סוכת החברים
º
סיפור חמוד, לא?
28/09/14 14:40
17צפיות

קצת מכל דבר!

חנות קטנה ומפתיעה בשילת מתנות, חולצות לילדים ועוד! לפרטים >


עסקים נבחרים

עוד...
רוצה שהעסק שלך יופיע בתפוז עסקים?

האזור שלי בפורום
עוד בנושא הפורום


Flix
מקרא סימנים
ללא תוכן תגובה להודעה
הודעה חדשה אורח בפורום
הודעה מקורית הודעה נעוצה