ירמיה מ"ב - מ"ג

תיכון הראל : תנך

קומונות

תפוז אנשים

  • שלום אורח
  • הרשמה
  • כניסה למערכת
  • TapuzConnect
תיכון הראל  : תנך

תיכון הראל : תנך


בהנהלת תיכון הראל 17 ‏,צוות אתר התיכון

מטרות הפורום: דיון בין תלמידים ובינם לבין המורים . סיוע הדדי בהבנת החומר
הנלמד, בהכנת שיעורי בית ולקראת מבחנים . דיון בסוגיות נוספות והקשרים אקטואליים .
מידע ועדכונים

מדור תנ"ך: http://www.tichon.org.il/study/bible.htm

לקבלת תשובה נא ציינו בהודעתכם שם וכיתה


שיתוף בפייסבוק

ראשי
הודעות
לוח אירועים
קישורים
צאט TV (0)
RSS
דף קבצים
טאגליינס
חברי קומונה חברי הקומונה
הודעה בקומונה תיכון הראל : תנך
ירמיה מ"ב - מ"ג

מאת: עינת סיוןו   07/01/10 | 18:52

אף על פי שמי שעשה את העבודה בצורה יסודית (קרא את הפרקים ואת הפרשנויות) לא זקוק לכך - לאור בקשת הקהל - אני מפרסמת את התשובון. השאלה במבחן לא תהיה זהה לשאלות הללו אבל מי שקרא את כל הפרקים כמו שצריך יוכל לענות עליה בלי קושי.
כל טוב
בהצלחה
ואל תחששו - אתם יכולים להצליח במבחן הזה
עינת

תשובון:
1.    מה מבטיחים יוחנן בן קרח ואנשיו לירמיהו? לציית לדבר ה', לא משנה מה יהיה ( פס' 5)
2.    קראו פרק כ"ה 2-4 – מדוע לאור זאת, פניית האנשים לירמיהו מפתיעה? מפני שירמיהו טען בפרק כ"ה כי תושבי יהודה מעולם לא שמעו לדבר ה' שדיבר.
       מה גרם לשינוי? התגשמות נבואות ירמיהו על החורבן והגלות.
3.    איזה תפקידים של נביא באים לידי ביטוי בפרק?
א.    להתפלל למען העם (פס' 4)
ב.    לשמש מתווך בין ה' לעם ( פס' 3,9)
4.    על פי דברי ירמיהו אפשר להבין מדוע האנשים רוצים לרדת מצרימה. מהן הסיבות?
        א. חשש ממלחמה ב. חשש מרעב (פס' 14)
5.    מהם שני הדברים שמבטיח ירמיהו בשם ה'? שימו לב - ירמיהו אינו יודע בוודאות מהו רצון ה' ועונה רק לאחר 10 ימים.
א.    אם תשבו בארץ אז ה' ישקם, יבנה ויצמיח את בתיהם מחדש (משפט תנאי).
ב.    אם תרדו מצרימה אז תסבלו מרעב ומלחמה שכה חששתם מהם (משפט תנאי).
7.    האם ירמיהו מתייחס לחששם המרכזי ממלך בבל? כן. איזה שורש מנחה מלמד על כך? י.ר.א
8.    על פי דברי ירמיהו - האם ירמיהו חשב שהבטחת האנשים כנה? הביאו הוכחה אחת מהכתוב. לא. הוא מציין שהם עשו טעות בנפשם בכך שהבטיחו שיצייתו לדבר ה' "כי התעיתם בנפשותיכם כי אתם שלחתם אותי..." (פס' 20)
9.    האם הם עומדים בהבטחתם? לא. מדוע? ירמיהו ענה להם תשובה שהם לא רצו לשמוע ולכן בחרו להאמין שנבואתו היא נבואת שקר ולהתנער מהבטחתם.
10.    מדוע לדעתכם בחר המחבר להדגיש כל כך את הבטחתם של יוחנן ואנשיו בתחילת הפרק? כדי להדגיש שלא חל שינוי אמיתי באמונת העם אחרי החורבן.
11.    האם לדעתכם גלה ירמיה מרצון ואם כן – מדוע? בתשובתכם העזרו בירמיה מ' 1-6 ו- מ"ג 5-6. כנראה שלא מרצון. כתוב "ויקח יוחנן בן קרח..." כלומר – ירמיהו נלקח. מפרק מ' ניתן לראות שכשניתנה לו בחירה העדיף להשאר ולא לגלות.
12.    קראו מל"ב כ"ה 26 והשוו לירמיהו מ"ג 5-7 – מהם שני ההבדלים ביחס לתאור הגלות של שארית הפליטה?
א.    במלכים גלה העם מרצונו ("ויקומו") ואילו כאן "ויקח" יוחנן אותו – גלו שלא מרצונם.
ב.    הפרשנות חלוקה אך לדעת חלק מהפרשנים מירמיהו משתמע שרק האנשים שהיו במחיצת גדליהו בן אחיקם - יוחנן בן קרח, שרי החיילים ואנשיהם, ירמיהו, ברוך בן נריה (מזכירו) ותושבי מצפה שנצלו מהרצח – הם שירדו מצרימה ואילו במלכים מסופר שכל העם גלה.



 
  
  
 ◄ שליחה באימייל   ◄ הדפסה

;


Copyright©1996-2020, תפוז אנשים בע"מ