ציוני מבחן לפי ת.ז והערות על המבחן

תיכון הראל : קולנוע

קומונות

תפוז אנשים

  • שלום אורח
  • הרשמה
  • כניסה למערכת
  • TapuzConnect
תיכון הראל  :  קולנוע

תיכון הראל : קולנוע


בהנהלת תיכון הראל 15 ‏,צוות אתר התיכון

מטרות הפורום: דיון בין תלמידים ובינם לבין המורים . סיוע הדדי בהבנת החומר
הנלמד, בהכנת שיעורי בית ולקראת מבחנים . דיון בסוגיות נוספות והקשרים אקטואליים .
מידע ועדכונים

מדור קולנוע: http://www.tichon.org.il/study/cinema.htm


שיתוף בפייסבוק

ראשי
הודעות
אלבומים
לוח אירועים
קישורים
צאט TV (0)
RSS
דף קבצים
טאגליינס
חברי קומונה חברי הקומונה
הודעה בקומונה תיכון הראל : קולנוע
ציוני מבחן לפי ת.ז והערות על המבחן

מאת: dominogrossו   03/04/11 | 19:35

הי
המבחנים היו טובים ברובם, למעט אלו שלא ממש ידעו או לא ראו את הסרטים.
כמה דברים שחזרו על עצמם כטעויות נפוצות:
1. נא לא לחרטט, מי שלא ראה את ד"ר סטריינג'לאב לא יכול להמציא, זה לא עובד. אני כבר אומר לכולם שלא מספיק לקרוא סיכומים צריך לראות סרטים, זה מבחן בקולנוע, לכן מי שחסרים לו נא להשלים בהקדם את הסרטים, רובם הגדול נמצא בחדר קולנוע על המחשב.
2. אלמנטים קובריקיים. (לגבי האנסין) בשאלה זו צריך להוכיח, למשל אם אמרתם שתאורה קונטרסטית היא מאפיין "קובריקי" באיזה עוד סרטים היא חוזרת? גם אני יכול לטעון שהדבקת נוצות של תרנגולת על בטנו החשופה של הגיבור היא אלמנט "קובריקי", אבל אני צריך להראות איפה זה קיים.
3. כאשר כותבים על מין ואלימות, חשוב להבין מאיזה סוג. אין כמעט סרט בעולם (למעט סרטים של דיסני) שלא עוסקים בכלל במין ובאלימות. כאן יש להבחין במה שהפוסטמודרניזם עושה: א. אסטטיזציה של אלימות - אלימות שמצטלמת יפה, בסלואו מושיין, לפעמים ממש כוריאוגרפיה של הרג או של המלחמה. ב. הבנאליות של הרוע - האלימות היא חסרת כתובת, היא חסרת פאתוס ולפיכך היא כמעט דבר שבשגרה, זה קיים מהתפוז והמכני ועד " ארץ קשוחה" בכל סרט פוסטמודרני
ג. מין זה נחמד, אבל כשמדובר במין בכפייה, במין פרוורטי - סאדו מאזו, ובעיקר במין שלא נועד לבדר אלא כדי להשיג שליטה וכוח אז מדובר בקובריקיזם...
4. זעזוע של הצופה - זה לא בדיוק אלמנט, אלא נגזר מכל שאר המאפיינים, אם יראו לך מין ביזארי, אלימות יוצאת דופן ואסטטית ושילוב אירוני של תרבות גבוהה ונמוכה, איך לא תזדעזע?
5. אלמנטים ביוגרפיים - כאן יש איזה חוסר הבנה משווע. אלמנטים ביוגרפיים הם אלמנטים מחייו, פועלו, ואישיותו של קובריק הבאים לידי ביטוי בסרטיו, כך ש "יחסי מין אלימים" אינם אלמנט ביוגרפי אלא אם כן טוענים שקובריק מקיים יחסים כאלה, ואין לנו דרך להוכיח זאת (לא נתפס ע"י הפפרצי) כנ"ל לגבי טשטוש בין מציאות לדמיון, אלא אם כן טוענים שקובריק היה סובל ממצבים כאלה של חוסר הבחנה בין מציאות לדמיון (ולצערנו אין לנו דוח פסיכיאטרי עליו).
אז בעיקר מה שהיה נכון זה היותו "קונטרול פריק" ו תחילת דרכו כצלם סטילס וכעיתונאי".
לגבי קונטרול פריק: קודם כל זה קונטרול פריק ולא "פריק קונטרול" פריק קונטרול זה שליטה בפריקים ולדעתי קובריק לא עסק בפרקטיקה הזו. כאן יש להבחין בשני מימדים של התופעה א. בשליטה מוחלטת שלו באמצעי המבע, בעדשות, בהרכבת המצלמה, בצילומי אולפן מתוכננים ומוקפדים וכן לגבי הדמויות שלו שמועצבות ברוחו ובדמותו ויורדות לפרקים לפרטים הקטנים ביותר כדוגמת התכולה בתיק החירום במטוס המפציץ בד"ר סטריינג'לאב, או בריקון כיסיו וספירת מלאי  של אלכס בכלא.
צלם סטילס - כאן יש לפרט פריימים וקומופוזיציות שמראות איזה יחס של כבוד הוא נותן ליצום בסרטיו.
פסטיש - זה ערבוב של ז'אנרים, זה לא קשור לערוב בין תרבות גבוהה לנומכה בין מציאות לדמיון וכו'.
בהצלחה


מצורף קובץ xls

 
  
  
 ◄ שליחה באימייל   ◄ הדפסה

;


Copyright©1996-2020, תפוז אנשים בע"מ