what do you say about Beter place

מצב
הנושא נעול.

moco10

New member
נראה לי שאתה פשוט לא מעורה במה שבטר-פלייס

דמואים מוצלחים היו כבר לפני 20 שנה
החברה לא עוסקת בעצמה בפיתוחים טכנולוגיים וכביכול משאירה את זה לאחרים, אבל לא יזוז שום דבר עד שהבעיות הטכנולוגיות יפתרו. הבעיות הטכנולוגיות הן זמן הנסיעה הקצר פר סוללה, וזמן הטעינה הארוך של סוללה. אני נוסע ברכב שלי 800 ק"מ עד שאני צריך לתדלק. להחליף סוללה כל 50 ק"מ זה לא מעשי. ולגלגל את הטעינה על תחנות הטעינה זה יפה, אתה רק תיצור צוואר בקבוק נוסף, שלא לדבר על כוח האדם שנדרש להחליף סוללה, להעביר אותה לטעינה ולהביא חדשה לעומת תדלוק עצמי. והבעייה הכי קשה היא עלות הסוללה. כיום המחיר הזה יעלה משמעותית את מחירן של המכוניות ביחס לרכבים רגילים. ב"תכנון", ב"תיאוריה", הכוונה להגיע למחיר תחרותי. אבל אין במציאות סוללה כזאת. זה מדע בדיוני. בקיצור, זה לא יכנס עד שלא תהיה סוללה זולה מספיק, שנותנת מספיק קילומטרים, ונטענת מהר מספיק. זה לא קיים, יש פה פער טכנולוגי. אולי עוד 20 שנה.
נראה לי שאתה פשוט לא מעורה במה שבטר-פלייס
מנסים לעשות. הם בכלל לא בתחום פיתוח סוללות או כל טכנולוגיה אחרת שקשורה לרכב עצמו. הם מנסים להגיע לפתרון שימושי עם הטכנולוגיות שקיימות היום. בסוללות של היום לא מדובר ב50 ק"מ אלא הרבה יותר. הסטטיסטיקה לגבי מדינות קטנות כמו ישראל היא שלרוב אתה בכלל לא תצטרך להחליף סוללה (כי בלילה תהיה טעינה), ולאותם מקרים של נסיעות ארוכות, הם מתכננים את מתקני ההחלפה האוטומטיים כל שסך הכל אתה לא אמור לבלות שם יותר מאשר בתחנת דלק כיום. גם למחיר הסוללה הם מתייחסים במודל העסקי שבו אתה לא תקנה את הסוללה אלא רק את השימוש בה (מודל הטלפון הסלולרי). לסיכום, בטר פלייס, מנסה לגרום לטכנולוגיות הרכב החשמלי הנוכחיות להתאים לחיים. יש בפניהם אתגרים תשתיתיים ענקיים וכלל לא בטוח שהם יצליחו, אבל סימני השאלה במקרה שלהם אינם טכנולוגיים בכלל. אני לא חושב שיש ספק רב ביכולת לבנות מתקן החלפה אוטומטי - ועל זה היה הדמו שהזכרתי- כי זה הדבר הטכנולוגי היחיד שקשור. (כמובן יש את כל תשתית הIT שתנהל את הכל, אבל זה בטח לא אתגר טכנולוגי שעוד לא נעשה).
 

קרלטון

New member
נראה לי שאתה פשוט לא קורא מה אני כותב

נראה לי שאתה פשוט לא מעורה במה שבטר-פלייס
מנסים לעשות. הם בכלל לא בתחום פיתוח סוללות או כל טכנולוגיה אחרת שקשורה לרכב עצמו. הם מנסים להגיע לפתרון שימושי עם הטכנולוגיות שקיימות היום. בסוללות של היום לא מדובר ב50 ק"מ אלא הרבה יותר. הסטטיסטיקה לגבי מדינות קטנות כמו ישראל היא שלרוב אתה בכלל לא תצטרך להחליף סוללה (כי בלילה תהיה טעינה), ולאותם מקרים של נסיעות ארוכות, הם מתכננים את מתקני ההחלפה האוטומטיים כל שסך הכל אתה לא אמור לבלות שם יותר מאשר בתחנת דלק כיום. גם למחיר הסוללה הם מתייחסים במודל העסקי שבו אתה לא תקנה את הסוללה אלא רק את השימוש בה (מודל הטלפון הסלולרי). לסיכום, בטר פלייס, מנסה לגרום לטכנולוגיות הרכב החשמלי הנוכחיות להתאים לחיים. יש בפניהם אתגרים תשתיתיים ענקיים וכלל לא בטוח שהם יצליחו, אבל סימני השאלה במקרה שלהם אינם טכנולוגיים בכלל. אני לא חושב שיש ספק רב ביכולת לבנות מתקן החלפה אוטומטי - ועל זה היה הדמו שהזכרתי- כי זה הדבר הטכנולוגי היחיד שקשור. (כמובן יש את כל תשתית הIT שתנהל את הכל, אבל זה בטח לא אתגר טכנולוגי שעוד לא נעשה).
נראה לי שאתה פשוט לא קורא מה אני כותב
קרא משפט ראשון בתגובתי הקודמת אליך. ברור שהם לא מפתחים טכנולוגיות אבל הם צריכים *להשתמש* בטכנולוגיות, שפשוט אינן בשלות. אי אפשר להתעלם מזה. בשביל להקים חברת תעופה לא צריך לפתח או לבנות מטוס, אבל עדיין צריך שיהיה מישהו אחר שכבר פיתח את המטוס בתור מוצר עם ביצועים סבירים ומסוגל לייצר אותו בעלות סבירה. זה פשוט לא קיים בפועל! בסוללות של היום, בתנאים אמיתיים, מדובר על בין 50 ל-80 קילומטר. זה הכל. GM למשל, מתחייבת על טווח של 60 ק"מ בלבד למכונית החשמלית שהם מפתחים. בטר פלייס "מקווים" שתהייה סוללה עם טווח ארוך יותר, אבל זה מה שאני אומר - היא פשוט לא קיימת. זה הכל דיבורים שמבוססים על הרבה מאוד אופטימיות. הם אמרו גם שיהיו רכבים חשמליים כבר ב-2009, אז אמרו. לפני שנה התחילו לספר לנו על 2010, ועכשיו הם כבר מדברים על אמצע 2011. אז בוא נשים מדע בדיוני בצד, סוללות שקיימות היום עושות את הטווח שהזכרתי. זה טוב לנסיעות רק בתוך העיר, נגיד בתוך גוש דן, בדיוק איפה שהאינטרס של המדינה הוא בכלל לעבור לתחבורה ציבורית עד כמה שניתן ולא לדחוף עוד ועוד רכבים. מי שנוסע מחיפה לת"א יצטרך להחליף פעמיים - פעם בהלוך, פעם בחזור. מי שנוסע מירושלים לת"א וחזרה יצטרך להחליף פעם בכל נסיעה. שלא לדבר על מי שעושה נסיעות ארוכות, מב"ש לחיפה תצטרך להחליף 3-4 פעמים בהלוך, 3-4 פעמים בחזור. זה פשוט מגוחך. מתקני החלפה *אוטומטיים"... עזוב, תרשה לי לגחך. לא יהיה בזה שום דבר אוטומטי. ספר לי על מתקן מיכני מסיבי אחד שעובד מול אוכלוסייה בלתי מיומנת באופן אוטומטי. ידוע הסיפור על המודל העסקי שלהם, לא ברור לי איך אנשים קונים את הסיפורים האלה בלי טיפת ביקורתיות. העלות נמצא שם - זה לא משנה מהותית את העלויות לצרכן, זה רק פורס אותן. מישהו צריך לממן את זה, אין אפשרות להתחמק מזה בלהטים חשבונאיים או פיננסיים. או שתשלם מראש או שיהיו לך עלויות שוטפות גבוהות מאוד של התשלום התקופתי, מעל ומעבר למה שאתה משלם על רכב מונע בנזין/סולר, תסובב את זה איך שאתה רוצה. לסיכום, צריך בשלות של טכנולוגיה כדי להכניס אותה לשימוש המוני. המדינה עוד עלולה להיתלות בתכנון הפנטזיונרי הזה בתור תירוץ לא לקדם פרוייקטים אמיתיים שמורידים זיהום - תשתיות רכבות, רכבות קלות ורכבות תחתיות, כאן טמון הנזק האמיתי בסיפור הזה.
 

moco10

New member
אז אני תמיד קורא על 100 מייל

נראה לי שאתה פשוט לא קורא מה אני כותב
קרא משפט ראשון בתגובתי הקודמת אליך. ברור שהם לא מפתחים טכנולוגיות אבל הם צריכים *להשתמש* בטכנולוגיות, שפשוט אינן בשלות. אי אפשר להתעלם מזה. בשביל להקים חברת תעופה לא צריך לפתח או לבנות מטוס, אבל עדיין צריך שיהיה מישהו אחר שכבר פיתח את המטוס בתור מוצר עם ביצועים סבירים ומסוגל לייצר אותו בעלות סבירה. זה פשוט לא קיים בפועל! בסוללות של היום, בתנאים אמיתיים, מדובר על בין 50 ל-80 קילומטר. זה הכל. GM למשל, מתחייבת על טווח של 60 ק"מ בלבד למכונית החשמלית שהם מפתחים. בטר פלייס "מקווים" שתהייה סוללה עם טווח ארוך יותר, אבל זה מה שאני אומר - היא פשוט לא קיימת. זה הכל דיבורים שמבוססים על הרבה מאוד אופטימיות. הם אמרו גם שיהיו רכבים חשמליים כבר ב-2009, אז אמרו. לפני שנה התחילו לספר לנו על 2010, ועכשיו הם כבר מדברים על אמצע 2011. אז בוא נשים מדע בדיוני בצד, סוללות שקיימות היום עושות את הטווח שהזכרתי. זה טוב לנסיעות רק בתוך העיר, נגיד בתוך גוש דן, בדיוק איפה שהאינטרס של המדינה הוא בכלל לעבור לתחבורה ציבורית עד כמה שניתן ולא לדחוף עוד ועוד רכבים. מי שנוסע מחיפה לת"א יצטרך להחליף פעמיים - פעם בהלוך, פעם בחזור. מי שנוסע מירושלים לת"א וחזרה יצטרך להחליף פעם בכל נסיעה. שלא לדבר על מי שעושה נסיעות ארוכות, מב"ש לחיפה תצטרך להחליף 3-4 פעמים בהלוך, 3-4 פעמים בחזור. זה פשוט מגוחך. מתקני החלפה *אוטומטיים"... עזוב, תרשה לי לגחך. לא יהיה בזה שום דבר אוטומטי. ספר לי על מתקן מיכני מסיבי אחד שעובד מול אוכלוסייה בלתי מיומנת באופן אוטומטי. ידוע הסיפור על המודל העסקי שלהם, לא ברור לי איך אנשים קונים את הסיפורים האלה בלי טיפת ביקורתיות. העלות נמצא שם - זה לא משנה מהותית את העלויות לצרכן, זה רק פורס אותן. מישהו צריך לממן את זה, אין אפשרות להתחמק מזה בלהטים חשבונאיים או פיננסיים. או שתשלם מראש או שיהיו לך עלויות שוטפות גבוהות מאוד של התשלום התקופתי, מעל ומעבר למה שאתה משלם על רכב מונע בנזין/סולר, תסובב את זה איך שאתה רוצה. לסיכום, צריך בשלות של טכנולוגיה כדי להכניס אותה לשימוש המוני. המדינה עוד עלולה להיתלות בתכנון הפנטזיונרי הזה בתור תירוץ לא לקדם פרוייקטים אמיתיים שמורידים זיהום - תשתיות רכבות, רכבות קלות ורכבות תחתיות, כאן טמון הנזק האמיתי בסיפור הזה.
אז אני תמיד קורא על 100 מייל
אם כולם משקרים, אז זו בעייה. לא מבין את הזלזול שמתקנים אוטומטיים. המדינה מליאה בהם. אם צריך אדם בתחנה שיכוון אותך כמו בכניסה לשטיפה זה גם לא ביג דיל. הכוונה שהחלפת הבטריה עצמה לא נעשית על ידי אנשים ונעשית מהר. המודל העסקי לא בא להוזיל את העלות הכללית, ברור שלא. הוא בא להוריד סיכון מהצרכן על ידי הכנת תוכניות של מספר שנים. אם הסוללה תתקלקל זה לא בעייה של בעל הרכב, הוא לא קנה את הסוללה. לסיכום, אני מסכים שהמיזם מאוד שאפתני ולגמרי לא בטוח שיצליח, אך ממש לא הייתי קורא לא פנטזיונרי. יש הבדל מהותי . דברים משתנים על ידי שאפתנות (או שלא). פנטזיונרי זה שאתה מנותק לגמרי מהמציאות. יותר מידי אנשים רציניים בבטר פלייס, ברנו-ניסן, בממשלות רבות וחוות דעת של אנשים לא מעורבים בחנו את העיניין והגיעו לתוצאות חיוביות שתוכל בקלות כזו להגדירו כפנטזיונרי.
 

טשאפק

New member
בניגוד לסוללה ארוכת-טווח

אז אני תמיד קורא על 100 מייל
אם כולם משקרים, אז זו בעייה. לא מבין את הזלזול שמתקנים אוטומטיים. המדינה מליאה בהם. אם צריך אדם בתחנה שיכוון אותך כמו בכניסה לשטיפה זה גם לא ביג דיל. הכוונה שהחלפת הבטריה עצמה לא נעשית על ידי אנשים ונעשית מהר. המודל העסקי לא בא להוזיל את העלות הכללית, ברור שלא. הוא בא להוריד סיכון מהצרכן על ידי הכנת תוכניות של מספר שנים. אם הסוללה תתקלקל זה לא בעייה של בעל הרכב, הוא לא קנה את הסוללה. לסיכום, אני מסכים שהמיזם מאוד שאפתני ולגמרי לא בטוח שיצליח, אך ממש לא הייתי קורא לא פנטזיונרי. יש הבדל מהותי . דברים משתנים על ידי שאפתנות (או שלא). פנטזיונרי זה שאתה מנותק לגמרי מהמציאות. יותר מידי אנשים רציניים בבטר פלייס, ברנו-ניסן, בממשלות רבות וחוות דעת של אנשים לא מעורבים בחנו את העיניין והגיעו לתוצאות חיוביות שתוכל בקלות כזו להגדירו כפנטזיונרי.
בניגוד לסוללה ארוכת-טווח
שבאמת מחייבת התקדמות מדעית, וגם כסף לא יבטיח בהכרח תוצאות מהירות, החלפת סוללה אוטומטית זה לא בשמיים. הרעיון הוא שהנהג נוסע מעל מעין בור, כמו במוסכים או מכוני בדיקה, ורובוט שולח את ידיו לתחתית הרכב, מוציא את הסוללה ומכניס חדשה. את העלות הכללית (שאכן לא תושפע מן המודל העסקי - מי בעל הסוללה וכו') יש לשקול לעומת בנזין. אם זה יחסוך משמעותית - אנשים יהיו מוכנים למידה מסוימת של אי-נוחות בטעינות והחלפות סוללה. (רוב גדול של הנסיעות, גם במדינות עם תשיתית תח"צ טובה מאד, הוא לטווח קצר של עשרות ק"מ בלבד). כדבריך, זה שאפתני אבל לא פנטנזיונרי. לשאלת טווח הסוללה, זה תלוי בגודל ובמחיר. הסוללה של GM של 65 ק"מ שהוזכרה לעיל פועלת ברכב עם מנוע בנזין לגיבוי; בלעדיו יהיה מקום לסוללה גדולה יותר עם טווח ארוך יותר. בטר פלייס טוענים שהסוללות של היום טובות ל-150 ק"מ.
 

קרלטון

New member
טוב, שיציגו בבקשה אבטיפוס שנוסע 160 ק"מ

בניגוד לסוללה ארוכת-טווח
שבאמת מחייבת התקדמות מדעית, וגם כסף לא יבטיח בהכרח תוצאות מהירות, החלפת סוללה אוטומטית זה לא בשמיים. הרעיון הוא שהנהג נוסע מעל מעין בור, כמו במוסכים או מכוני בדיקה, ורובוט שולח את ידיו לתחתית הרכב, מוציא את הסוללה ומכניס חדשה. את העלות הכללית (שאכן לא תושפע מן המודל העסקי - מי בעל הסוללה וכו') יש לשקול לעומת בנזין. אם זה יחסוך משמעותית - אנשים יהיו מוכנים למידה מסוימת של אי-נוחות בטעינות והחלפות סוללה. (רוב גדול של הנסיעות, גם במדינות עם תשיתית תח"צ טובה מאד, הוא לטווח קצר של עשרות ק"מ בלבד). כדבריך, זה שאפתני אבל לא פנטנזיונרי. לשאלת טווח הסוללה, זה תלוי בגודל ובמחיר. הסוללה של GM של 65 ק"מ שהוזכרה לעיל פועלת ברכב עם מנוע בנזין לגיבוי; בלעדיו יהיה מקום לסוללה גדולה יותר עם טווח ארוך יותר. בטר פלייס טוענים שהסוללות של היום טובות ל-150 ק"מ.
טוב, שיציגו בבקשה אבטיפוס שנוסע 160 ק"מ
בתנאים אמיתיים, עם נגיד שניים-שלושה נוסעים, לא בתיאוריה ועל הנייר. אני אוריד את הכובע. גם במכוני בדיקה וגם במנהרות שטיפה וגם בכל מקום שתחשוב עליו, תמיד יש מי שמכוון אותך ומי שמשגיח, כי לא נותנים לאדם בלי הכשרה להיכנס למצב מסוכן או לבוא במגע עם רובוטים שמסוגלים לשבור לו את העצמות, זה לא יעבור בשום תקן בטיחות.
 

טשאפק

New member
לא מהותי אם יהיה איזה משגיח

טוב, שיציגו בבקשה אבטיפוס שנוסע 160 ק"מ
בתנאים אמיתיים, עם נגיד שניים-שלושה נוסעים, לא בתיאוריה ועל הנייר. אני אוריד את הכובע. גם במכוני בדיקה וגם במנהרות שטיפה וגם בכל מקום שתחשוב עליו, תמיד יש מי שמכוון אותך ומי שמשגיח, כי לא נותנים לאדם בלי הכשרה להיכנס למצב מסוכן או לבוא במגע עם רובוטים שמסוגלים לשבור לו את העצמות, זה לא יעבור בשום תקן בטיחות.
לא מהותי אם יהיה איזה משגיח
אם 20 מכוניות מחליפות סוללה בשעה (זה אמור להיות אפילו יותר) במתקן כזה, יהיה אפשר גם לשלם לעובד שיישב על כסא בכניסה. העיקר שההחלפה תתבצע במהירות ובקלות, וזה בהחלט מעשי.
 

moco10

New member
אני לא חושב שמישהו טוען שהתחנות

טוב, שיציגו בבקשה אבטיפוס שנוסע 160 ק"מ
בתנאים אמיתיים, עם נגיד שניים-שלושה נוסעים, לא בתיאוריה ועל הנייר. אני אוריד את הכובע. גם במכוני בדיקה וגם במנהרות שטיפה וגם בכל מקום שתחשוב עליו, תמיד יש מי שמכוון אותך ומי שמשגיח, כי לא נותנים לאדם בלי הכשרה להיכנס למצב מסוכן או לבוא במגע עם רובוטים שמסוגלים לשבור לו את העצמות, זה לא יעבור בשום תקן בטיחות.
אני לא חושב שמישהו טוען שהתחנות
האוטומטיות לא יהיו מאוישות. גם מתקן שטיפה אוטומטי הוא מאויש, כפי שציינת.
 

gkeidar

New member
החלפת סוללות תהיה כרוכה במתקני איכסון גדולים

לא ברור איזה פתרון טכנולוגי אין להם
זו בכלל לא חברת טכנולוגיות, אבל אם כבר היה סימן שאלה טכנולוגי, זה היה בקשר לעמדות החלפת הסוללות ולפחות היה דמו מוצלח אצל סבקונטרקטור ביפן לפני כמה חודשים של מתקן כזה. סימני השאלה הגדולים אינם טכנולוגיים אלא 1) האם לבטר פלייס יכולת ביצוע בהקמת התשתיות 2) האם מספיק לקוחות יהיו מוכנים לעשות את הסוויץ' המהפכני הזה. אני מתרשם שיש להם סיכוי לא רע במדינות קטנות, במיוחד לאור התמיכה הרבה שהם מקבלים ממשלות.
החלפת סוללות תהיה כרוכה במתקני איכסון גדולים
אם וכאשר השיטה הזאת תיושם, אני בספק אם תחנות דלק באשר הן במתכונתן הנוכחית תהיינה מסוגלות לאכסן ולטפל בכמות הסוללות שתדרשנה כדי לספק את הביקוש היה והשיטה הזאת תהיה הסטנדרט. אולי בהתחלה כשלא יהיו הרבה כלי רכב מונעים חשמלית, תחנות מסוימות תמצאנה דרך לפנות תחום מסוים בתחנה שיהיה בו מספיק מקום לאכסן, לטעון ולטפל בכמות מוגבלת של סוללות. אבל לימים, צריך יהיה להקים בכל תחנה מבנה משמעותי בגודלו ובכמות ועוצמת המתח החשמלי שתדרש לתחלופה כשהביקוש יהיה בתדירות של כל רגע נכנס כלי רכב, שלא לדבר ששלושה, ארבעה, חמישה ואף יותר כלי רכב נמצאים בתחנה להחלפת סוללה בכל רגע נתון (בשעות היום לפחות). סוללות נטענות מעצמן ע''י מנוע שצורך דלק חילופי (צמחי) הוא הפתרון המעשי ביותר בטווח הנראה לעין. אם כמו במכשירים אלקטרוניים (כפי שקרלטון הדגיש), תמצא דרך ליעל את המנועים באופן שצריכת החשמל שלהם תפחת באופן קיצוני בלי לפגוע בביצועיהם, לא יהיה יותר צורך במנועי בעירה.
 
הפתרון גרוע, אך הם יכולים להצליח בגדול

what do you say about Beter place
I saw some videos about Shai Agasi's new project with Nissan-Renulet,elctric cars,and it seem good. could that be the next google? what do you experts think about this company stock?
הפתרון גרוע, אך הם יכולים להצליח בגדול
הרעיון של החלפת סוללות הוא גרוע, כרגע, ממה ששמעתי וקראתי, הוא נראה מסובך, לא כלכלי ולא ישים. בנוסף חברות המכוניות, פרט לרנו שנידבה דגם אחד בודד, לא ממש משתפות איתם פעולה. אבל... כשמתייחסים לרעיון הזה כמו מה שהוא - גימיק, מגלים שהוא מקדם אותם יפה. הרבה חברות מציעות גימיקים חסרי תועלת, כדי להשיג את המטרה העיקרית. והמטרה העיקרית עשויה להיות הקמת מונופול של עמדות טעינה. אם בטר פלייס תצליח להקים תשתית טעינה בישראל, בדנמרק, בקנדה ובעוד מקומות בהם כבר הניחה כף רגל, אז הרעיון הכושל של החלפת הסוללות כבר לא יעלה ולא יוריד, את הכסף הגדול היא תוכל לעשות מעמדות הטעינה. בניגוד לפתרון המפוקפק של החלפת סוללות, אין ספק שטעינה מרשת החשמל היא העתיד הקרוב של עולם המכוניות ההיברדיות, שיקחו נתח מאוד גדול מעולם המכוניות בכללותו.
 
ואגב

הפתרון גרוע, אך הם יכולים להצליח בגדול
הרעיון של החלפת סוללות הוא גרוע, כרגע, ממה ששמעתי וקראתי, הוא נראה מסובך, לא כלכלי ולא ישים. בנוסף חברות המכוניות, פרט לרנו שנידבה דגם אחד בודד, לא ממש משתפות איתם פעולה. אבל... כשמתייחסים לרעיון הזה כמו מה שהוא - גימיק, מגלים שהוא מקדם אותם יפה. הרבה חברות מציעות גימיקים חסרי תועלת, כדי להשיג את המטרה העיקרית. והמטרה העיקרית עשויה להיות הקמת מונופול של עמדות טעינה. אם בטר פלייס תצליח להקים תשתית טעינה בישראל, בדנמרק, בקנדה ובעוד מקומות בהם כבר הניחה כף רגל, אז הרעיון הכושל של החלפת הסוללות כבר לא יעלה ולא יוריד, את הכסף הגדול היא תוכל לעשות מעמדות הטעינה. בניגוד לפתרון המפוקפק של החלפת סוללות, אין ספק שטעינה מרשת החשמל היא העתיד הקרוב של עולם המכוניות ההיברדיות, שיקחו נתח מאוד גדול מעולם המכוניות בכללותו.
ואגב
השקעה בבטר פלייס יכולה להיעשות ע"י לונג חברה לישראל, שורט כי"ל. אך זו גם השקעה בצים, בטאואר ובבז"ן על הדרך.
 

קרלטון

New member
עמדות הטעינה אפילו יותר גרועות

הפתרון גרוע, אך הם יכולים להצליח בגדול
הרעיון של החלפת סוללות הוא גרוע, כרגע, ממה ששמעתי וקראתי, הוא נראה מסובך, לא כלכלי ולא ישים. בנוסף חברות המכוניות, פרט לרנו שנידבה דגם אחד בודד, לא ממש משתפות איתם פעולה. אבל... כשמתייחסים לרעיון הזה כמו מה שהוא - גימיק, מגלים שהוא מקדם אותם יפה. הרבה חברות מציעות גימיקים חסרי תועלת, כדי להשיג את המטרה העיקרית. והמטרה העיקרית עשויה להיות הקמת מונופול של עמדות טעינה. אם בטר פלייס תצליח להקים תשתית טעינה בישראל, בדנמרק, בקנדה ובעוד מקומות בהם כבר הניחה כף רגל, אז הרעיון הכושל של החלפת הסוללות כבר לא יעלה ולא יוריד, את הכסף הגדול היא תוכל לעשות מעמדות הטעינה. בניגוד לפתרון המפוקפק של החלפת סוללות, אין ספק שטעינה מרשת החשמל היא העתיד הקרוב של עולם המכוניות ההיברדיות, שיקחו נתח מאוד גדול מעולם המכוניות בכללותו.
עמדות הטעינה אפילו יותר גרועות
מרעיון החלפת הסוללות. זה לוקח שעות. אי אפשר לנסוע אפילו 100 ק"מ רצוף. אה, אני גם ככה לא אשתמש ברכב בזמן הזה? באמת. אני מגיע למשרד, יש לי במגרש חנייה עמדת טעינה וגם ככה אני לא צריך את הרכב? אחלה טיעון. ואם אני צריך לצאת מהמשרד 15 דקות אחרי שהגעתי? במקרה כזה מה אני עושה? אולי שי אגסי יסדר לי מונית. מגוחך.
 
זה לא בעיה

עמדות הטעינה אפילו יותר גרועות
מרעיון החלפת הסוללות. זה לוקח שעות. אי אפשר לנסוע אפילו 100 ק"מ רצוף. אה, אני גם ככה לא אשתמש ברכב בזמן הזה? באמת. אני מגיע למשרד, יש לי במגרש חנייה עמדת טעינה וגם ככה אני לא צריך את הרכב? אחלה טיעון. ואם אני צריך לצאת מהמשרד 15 דקות אחרי שהגעתי? במקרה כזה מה אני עושה? אולי שי אגסי יסדר לי מונית. מגוחך.
זה לא בעיה
אם באמת יהיה חסר חשמל, תיסע עם דלק. הרעיון של המכונית החשמלית לחלוטין הוא קשקוש בשלב זה, אבל לדעתי עמדות הטעינה של בטר פלייס יוכלו לשמש את המכוניות ההיברדיות הנטענות, שהן אכן העתיד הקרוב של תעשיית הרכב
 

קרלטון

New member
אוקיי

זה לא בעיה
אם באמת יהיה חסר חשמל, תיסע עם דלק. הרעיון של המכונית החשמלית לחלוטין הוא קשקוש בשלב זה, אבל לדעתי עמדות הטעינה של בטר פלייס יוכלו לשמש את המכוניות ההיברדיות הנטענות, שהן אכן העתיד הקרוב של תעשיית הרכב
אוקיי
מעניין אם ניתן לנצל את החום הנפלט ממנוע הבעירה כדי לעזור בטעינת הסוללה
בדומה למערכת הרדיאטור, רק שנעביר את אדי המים לדינמו שיטען את הסוללה במקום לקרר אותם.. ואז יהיה לנו רכב שנוסע על דלק+חשמל+קיטור
 

moco10

New member
זה מן הסתם יוריד בביצועי המכונית

אוקיי
מעניין אם ניתן לנצל את החום הנפלט ממנוע הבעירה כדי לעזור בטעינת הסוללה
בדומה למערכת הרדיאטור, רק שנעביר את אדי המים לדינמו שיטען את הסוללה במקום לקרר אותם.. ואז יהיה לנו רכב שנוסע על דלק+חשמל+קיטור
זה מן הסתם יוריד בביצועי המכונית
ולו בגלל המשקל הנוסף. אגב, אם לא היינו רגילים שמכונית נוסעת 100 קמ"ש , אלא רק 50, ובסופו של דבר זה רק הרגל - אפשר היה לייצר מכוניות בנזין הרבה הרבה יותר יעילות. התרבות המוטורית שנוצרה קבעה שמהירויות מסוימות זה סביר ואחרות איטיות מידי.
 

קרלטון

New member
זה לא רק הרגל, זה כסף

זה מן הסתם יוריד בביצועי המכונית
ולו בגלל המשקל הנוסף. אגב, אם לא היינו רגילים שמכונית נוסעת 100 קמ"ש , אלא רק 50, ובסופו של דבר זה רק הרגל - אפשר היה לייצר מכוניות בנזין הרבה הרבה יותר יעילות. התרבות המוטורית שנוצרה קבעה שמהירויות מסוימות זה סביר ואחרות איטיות מידי.
זה לא רק הרגל, זה כסף
שעת נהיגה עולה הרבה כסף.
 

קרלטון

New member
פשוט

תצטרך להסביר לי לאט את כוונתך
פשוט
על הובלת סחורה של 100 ק"מ אני משלם X כסף, אם ההובלה הזאת תקח פי 2 זמן אני אשלם כמעט פי 2, שכן המפתח העיקרי לתמחור הוא שעות נהיגה ולא הבלאי / דלק לרכב. כנ"ל, רק עם מתאם פחות מדויק, לגבי הגעת עובדים לעבודה. אני אצטרך לפצות אותם ביותר כסף אם לוקח להם 40 דקות להגיע לעבודה במקום 20. זאת עלות שתיפול על מישהו, או עלי, או עליהם, או על שנינו. סופר-שחוק אבל נכון: זמן זה כסף.
 

moco10

New member
זמן זה כסף זה נכון

פשוט
על הובלת סחורה של 100 ק"מ אני משלם X כסף, אם ההובלה הזאת תקח פי 2 זמן אני אשלם כמעט פי 2, שכן המפתח העיקרי לתמחור הוא שעות נהיגה ולא הבלאי / דלק לרכב. כנ"ל, רק עם מתאם פחות מדויק, לגבי הגעת עובדים לעבודה. אני אצטרך לפצות אותם ביותר כסף אם לוקח להם 40 דקות להגיע לעבודה במקום 20. זאת עלות שתיפול על מישהו, או עלי, או עליהם, או על שנינו. סופר-שחוק אבל נכון: זמן זה כסף.
זמן זה כסף זה נכון
אך אני לא חושב שזה היה המניע לעליית המהירות של מכוניות פרטיות. המניע הוא ה"סקס אפיל" שיש למהירות. זה כנראה משהו גנטי אצל בני אשם להרגיש טוב במהירות גבוהה יותר , למרות ידיעת הסכנה. מכונית שלא הייתה מגיעה למהירות שאחרות כן היו נופלות התחרות מבלי שאף צרכן היה מתייחס לזמן שלו בכביש. אצל רוב הנהגים (לעבודה וחזרה) הזמן הזה בכלל לא נקבע על ידי המהירות הפוטנציאלית של המכונית, אלא על ידי אילוצי תנועה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה